Visa fullständig version : MM2K - 3 Övningar
Köttbullen
2006-06-21, 17:05
Jag har problem med få tiden att räcka till, har endast möjlighet att styrketräna två gg i veckan.
Jag tränar boxning en gång i veckan, för kondisen och tappa lite fet.
Har tänkt köra efter träningsprogrammet MM2K.
Bänkpress
Marklyft
Benpress
Kör man efter program blir det fem set per övning, alltså 15 sett för alla tre övningarna. Det låter inte så mycket, men tror det kommer bli tufft pga. att alla övningarna är väldigt energikrävande, samt ska köras tungt.
Har jag krafter kvar efter passet, ska jag köra lite vader.
Jag hoppas jag får in de flesta muskelgrupperna i min träning.
I boxningen tränas vingarna och magen väldigt mycket.
Jag är sjuk för tillfället, så fort jag är frisk hade jag tänkt gå och maxa bänk, mark och benpress för se var jag ligger för att MM2K programmet ska ge så mycket som möjligt.
Har ni några åsikter? Ideer?
Ska lägga upp resultat vad jag ligger på så fort jag har maxat.
Tack
Damien Thorne
2006-06-22, 05:21
Jag tror nog att det går bra att köra MM2K på de tre övningarna. Men på marklyft är det farligt att köra negativ, så det får du hoppa över. Kanske kan du köra en tung etta i kronlyft eller i vanlig mark istället.
Har du möjlighet att köra negativ i benpressen? (Finns det någon säkerhetsstopp i botten eller har passare)
Har du även tänkt att lägga in någon hjälpmuskel tex triceps? Eller ska du bara köre de tre övningarna plus kanske vader?
Jag tror att det är möjligt att du kanske inte behöver köra någon hjälpmuskel. (Möjligen 3 set triceps om du orkar). Och att du kanske ska lägga in biceps, annars får du ingen träning på den muskeln (eller att du kör chins med handflatorna mot dig).
Men det blir nog svårt att få någon ork att köra någon extra muskel efter att ha kört tre tunga övningar. Du får testa och se om du har någon ork kvar. Annars tror jag att det kan gå bra att följa programmet utan att lägga in några hjälpmuskler.
Ska du köra det nya eller det gamla programmet?
Damien Thorne
2006-06-22, 06:33
Eftersom man ska köra tyngre på den negativa än man maxar, så är det nog bäst att köra ett tungt kronlyft istället för bara en tung på vanligt marklyft.
Visst hoppar du hopprep på boxningsträningen? Jag tycker att det tar på bra på vader. Så om du har ork över efter styrketräningspassen så kan du köra biceps en gång (i veckan) och vader en gång. Eller kör du biceps 2ggr/vecka. Det räcker nog bra med att köra bara en övning, 3-5 set på både biceps och vader.
Köttbullen
2006-06-22, 22:40
Jag tror nog att det går bra att köra MM2K på de tre övningarna. Men på marklyft är det farligt att köra negativ, så det får du hoppa över. Kanske kan du köra en tung etta i kronlyft eller i vanlig mark istället.
Vad menar du med kronlyft?
Har du möjlighet att köra negativ i benpressen? (Finns det någon säkerhetsstopp i botten eller har passare)
Ja det finns säkerthetsstopp, kommer inte bli några problem.
Har du även tänkt att lägga in någon hjälpmuskel tex triceps? Eller ska du bara köre de tre övningarna plus kanske vader?
Har inte tänkt på lägga till något extra för triceps, har alltid haft bra utvecklade triceps.
Jag tror att det är möjligt att du kanske inte behöver köra någon hjälpmuskel. (Möjligen 3 set triceps om du orkar). Och att du kanske ska lägga in biceps, annars får du ingen träning på den muskeln (eller att du kör chins med handflatorna mot dig).
Brukar köra den övningen innan boxningen, samt några set bicepscurl.
Men det blir nog svårt att få någon ork att köra någon extra muskel efter att ha kört tre tunga övningar. Du får testa och se om du har någon ork kvar. Annars tror jag att det kan gå bra att följa programmet utan att lägga in några hjälpmuskler.
Blir antaligen tvungen att slänga in ett extra pass i mellan åt (en-två gånger i månanden), för köra baksida-axel, baksida-lår och ett tungt bicepspass.
Ska du köra det nya eller det gamla programmet?
Inte en aning, det programmet jag har utspelar sig på 14 pass, 2gg i veckan.
Tack för svaren!
Köttbullen
2006-06-22, 22:43
Eftersom man ska köra tyngre på den negativa än man maxar, så är det nog bäst att köra ett tungt kronlyft istället för bara en tung på vanligt marklyft.
Visst hoppar du hopprep på boxningsträningen? Jag tycker att det tar på bra på vader. Så om du har ork över efter styrketräningspassen så kan du köra biceps en gång (i veckan) och vader en gång. Eller kör du biceps 2ggr/vecka. Det räcker nog bra med att köra bara en övning, 3-5 set på både biceps och vader.
Som sagt, blir nog illa tvungen slänga in ett-två pass i månanden med baksida-axel, biceps och vader. Frågan är hur bra benpressen och marklyften räcker för baksida-lår?
Ska försökta ta tag i träningen på sönda/måndag!
Köttbullen
2006-06-22, 22:50
Damien Thorne Såg jag ska köra efter det programmet du länkar till.
Jag kollade in din journal, du är ju starkare än mig!
Vad ligger du på nu, bänk, mark?
Kör på dom övningarna men bajsa i just MM2k och höj istället vikten varje pass. Försök spöa ditt förra pass hela tiden i 5-6 veckor, sen vilar du en vecka och kör sen lugnt i 1-2 veckor, sen på't igen. Gör det inte mer komplicerat än det behöver vara.
Köttbullen
2006-06-23, 11:17
Jag har stått still i ca 1 år, därför vill jag testa MM2k programmet,
se om det håller vad det lovar.
Damien Thorne
2006-06-23, 16:20
Inte en aning, det programmet jag har utspelar sig på 14 pass, 2gg i veckan.
Tack för svaren!
Både det nya och det gamla är på 14 pass.
Det nya är lite lägre reps på "högrepsdagarna" och det nya är lite högre reps på "högrepsdagarna"
På det nya är failuretest på 2-4 reps och på det gamla är det 4-7 reps.
Damien Thorne
2006-06-23, 16:21
Damien Thorne Såg jag ska köra efter det programmet du länkar till.
Jag kollade in din journal, du är ju starkare än mig!
Vad ligger du på nu, bänk, mark?
Bänk, 140kg på tävling (utan utrustning).
Knäböj, 120kg
Marklyft, 150kg
Damien Thorne
2006-06-23, 16:23
Jag har stått still i ca 1 år, därför vill jag testa MM2k programmet,
se om det håller vad det lovar.
Bra, lyssna absolut inte på Jwzrd :thefinger
Köttbullen
2006-06-24, 11:05
Bänk, 140kg på tävling (utan utrustning).
Knäböj, 120kg
Marklyft, 150kg
Stark i bänken, böjen får du piska lite till på :whipped:
Jag ska köra efter "The Original Program" är det nya bättre eller?
Damien Thorne
2006-06-25, 04:32
Stark i bänken, böjen får du piska lite till på :whipped:
Jag ska köra efter "The Original Program" är det nya bättre eller?
Hehe... Ja, jag jobbar på böjan :em:
Jag började med styrkelyft för 3-4 månader sedan, före det har jag knappt kört knäböj eller marklyft.
Men bänkpress har jag kört i 14 år :Virro
Jag tycker att det nya MM2K-programmet är alldeles för slitsamt för kroppen, det är för tunga vikter från början.
Det gamla börjar lite lugnare.
Köttbullen
2006-06-26, 15:28
Ska köra på de gamla, ökar jag 10 kg på 7 veckor så är jag mer än nöjd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.