hrivelaire
2006-06-21, 07:55
vet inte om ni kan hjälpa mig lite... Jag går ned i vikt alldeles för fort! Bestämde mig för exakt en vecka sedan att gå ned 2-3 kg i vikt under ca 2 månaders tid... så; jag började äta nyttigt och uteslöt alla godsaker i helgen som var.. Så vägde jag mig imorse (samma tid o allt) och väger 2 kg mindre!!! Alltså, det är ju meningen att jag skulle gå ned i vikt men så fort? Det känns inte hälsosamt och bra... Jag lider alltså inte av grav fetma eller något sådant. (tjej förresten)
Tränar iofs rätt mkt (springer 4 ggr/vecka), kan det ha börjat "verka" nu när jag lagt om kosten?
På en dag ungefär såhär:
*Frukost: Antingen...
1) 2 fullkornsbröd med leverpastej light/mjukost light/skinka.
2) 2 dl fil (3%), 3 msk musli (osötad), 1 fullkornsbröd med pålägg (alternativen ovan).
*Lunch: t.ex 1 laxfilé/1 kycklingfilé/köttfärsås med fullkornspasta (1,5dl) eller grönsaker (obegränsat).
*Middag: som ovan, kan dock bli korv (2st), pommes frites (3%) och sånt ibland... men med samma "mått" som lunchen.
*Kvällsfika: som frukost.
Varför går det så fort?
hjälp orolig hrivelaire...
Tränar iofs rätt mkt (springer 4 ggr/vecka), kan det ha börjat "verka" nu när jag lagt om kosten?
På en dag ungefär såhär:
*Frukost: Antingen...
1) 2 fullkornsbröd med leverpastej light/mjukost light/skinka.
2) 2 dl fil (3%), 3 msk musli (osötad), 1 fullkornsbröd med pålägg (alternativen ovan).
*Lunch: t.ex 1 laxfilé/1 kycklingfilé/köttfärsås med fullkornspasta (1,5dl) eller grönsaker (obegränsat).
*Middag: som ovan, kan dock bli korv (2st), pommes frites (3%) och sånt ibland... men med samma "mått" som lunchen.
*Kvällsfika: som frukost.
Varför går det så fort?
hjälp orolig hrivelaire...