Logga in

Visa fullständig version : ang fotbollshat

Jense
2006-06-20, 22:04
ni som tycker fotboll är "*rolleyes*"

Mår ni dåligt för att andra har så JÄVLA kul och är entusiastiska?
måste ni gnälla som små barn varje gång TV visar VM & EM (vilket är betydligt mindre än de 4-5 hockeyturneringarna per år)? är det isåfall för att hockey är en "manligare" sport? fast det kan det knappast va eftersom en del av er sysslar med en så graciös sport som bodybuilding

Sniggel
2006-06-20, 22:20
Jag tillhör väl inte de som gnäller, men jag gillar att kivas ibland :D
Exempelvis om jag får reda på att Sverige förlorar ;)

Wennerberg
2006-06-20, 22:37
ÄH VISA RUGBY ISTÄLLET FAN i HELETE

ugglan
2006-06-20, 22:38
att engagera sig känslomässigt i idrottsliga utövningar där man endera inte själv deltar eller har släkt och vänner bland deltagarna eller har ekonomiska intressen är i allt väsentligt stillöst. Något för förlorare utan självförtroende som måste skaffa sig något artificiellt att bry sig om då inget i den egna existensen är värt att uppmärksamma.

eller nåt

mela
2006-06-20, 22:50
Det är skitkul att kolla på fotboll. Men när alla jobbiga fulla fjortisar springer runt "ÅÅÅÅH ZLATAN" och knör så blir jag förbannad. Knör man på mig tacklas jag tillbaka

tossefar
2006-06-20, 22:53
Jag bråkas då inget när det är fotboll på tv men inte fan tittar jag på det heller. Jag har ingen samhörighet med laget som spelar annat än att jag är från samma land. Visst blir jag glad om Sverige gör sig ett namn internationellt rent allmänt, men det gör inte fotboll mer intressant att titta på. Att skrika åt teven lämnar jag åt pöbeln.

nemd
2006-06-20, 23:07
Jag brukar la inte klaga jättemycket. Men om jag klagar är det för att jag inte alls gillar att glo på fotboll och fotbollen har tagit platsen för nåt program som jag tycker är bra.

Men jag tycker bara det är kul för alla fotbollsintresserade att dem har mycket att glo på nu under VM.

High1ander
2006-06-20, 23:08

måste ni gnälla som små barn varje gång TV visar VM & EM (vilket är betydligt mindre än de 4-5 hockeyturneringarna per år)? är det isåfall för att hockey är en "manligare" sport? fast det kan det knappast va eftersom en del av er sysslar med en så graciös sport som bodybuilding
Jag gillar fotboll.

Men vill ju inte hyckla, jag avskyr hästhoppning och en massa andra "dum-sporter", jag gnäller så fort sånt skit är på TV. Så de får gärna gnälla på fotboll.

wintersnowdrift
2006-06-20, 23:32
Men vill ju inte hyckla, jag avskyr hästhoppning och en massa andra "dum-sporter", jag gnäller så fort sånt skit är på TV. Så de får gärna gnälla på fotboll.

Vad är dumt med hästhoppning?

//Kristin

heltzonicka
2006-06-20, 23:35

//Kristin

Det är väl ungefär lika spännande att se på som kaninskuttning.
Men what makes you go around..

tuben
2006-06-20, 23:41

Jag tycker det är en otroligt händelselös sport och tycker inte om när det går paralellt på 4 kanaler och är allmänt överallt i all media.
Är väl egentligen irriterad på själva hypen över en sport som för mig är jävligt tråkig.

Baan
2006-06-20, 23:48
att engagera sig känslomässigt i idrottsliga utövningar där man endera inte själv deltar eller har släkt och vänner bland deltagarna eller har ekonomiska intressen är i allt väsentligt stillöst. Något för förlorare utan självförtroende som måste skaffa sig något artificiellt att bry sig om då inget i den egna existensen är värt att uppmärksamma.

eller nåt

kortfattat man ska inte bry sig om någon annan än en själv?

Baan
2006-06-20, 23:49
Jag tycker det är en otroligt händelselös sport och tycker inte om när det går paralellt på 4 kanaler och är allmänt överallt i all media.
Är väl egentligen irriterad på själva hypen över en sport som för mig är jävligt tråkig.

Det fina med fotboll är just att man ska få ett gäng att samsas så att det gör mål, och inte heller med händerna som i amerikansk fotboll utan med fötterna vilket gör dte hela avsevärt svårare, så det är väl lite det som är tjusningen i det hela.

tuben
2006-06-20, 23:52
Det fina med fotboll är just att man ska få ett gäng att samsas så att det gör mål, och inte heller med händerna som i amerikansk fotboll utan med fötterna vilket gör dte hela avsevärt svårare, så det är väl lite det som är tjusningen i det hela.

Jo men grejen är väl högst personlig smak för min del att jag gillar lagsporter med lite fart i och det kan jag inte påstå att det är i fotboll.
Amerikansk fotboll och rugby är det iaf ös i.
Sen att dom gör det med fötterna skiter jag blankt i.

Baan
2006-06-20, 23:54
Jo men grejen är väl högst personlig smak för min del att jag gillar lagsporter med lite fart i och det kan jag inte påstå att det är i fotboll.
Amerikansk fotboll och rugby är det iaf ös i.
Sen att dom gör det med fötterna skiter jag blankt i.

Det var lite det jag menade att det är lätt använda händerna, det är just invändningen till att amerikansk fotboll är inte lika svår att utöva, eftersom det är betydligt svårare att springa med en fotboll. Sen är det klart upp till vad man tycker är lite fart, mål händer ju rätt sällan i fotboll, så man får lära sig uppskatta ganska små grejer, som en bra tackling t ex. Har man svårt för det så kan jag förstå att fotboll inte känns så kul.

High1ander
2006-06-21, 00:16

//Kristin
valde ordet "dum" istället för "fjoll", ogillar bara allt vad det heter hästar. Har inget emot hästar det är fina djur, men att se på fälttävlan när de skadar hästar så tycker jag det är rätt åt ryttarna om de flyger av hästen. Tycker inte om trav heller.

Nu är jag ingen vegetarian eller så, men ska man hålla på med "sporter" så tycker jag det är fel att skada djur. Skjuta lerduvor går dock an.

hultman
2006-06-21, 00:18
Det är väl ungefär lika spännande att se på som kaninskuttning.
Men what makes you go around..

:laugh:

Corpobal
2006-06-21, 00:22
Varför vägrar hästägare ta ansvar för bajset som rinner konstant ur djurens bakdelar. Kan ligga överallt på cykelbanor och liknande.

Herkulez
2006-06-21, 00:26

:sleep: :sleep: :sleep:

Wennerberg
2006-06-21, 00:26
Varför vägrar hästägare ta ansvar för bajset som rinner konstant ur djurens bakdelar. Kan ligga överallt på cykelbanor och liknande.
Haha så jälva sant, skall man plocka upp hundbajs får man plocka upp HÄSTSKIT!

Efter malmöfestivalen är över och man kan gå utomhus igen så ligger det fullt med saftiga bajstollar fulla med hö överallt på gatorna

ErikWrestlingFreaket
2006-06-21, 00:35
Jag tror att en anledning att en del hatar fotboll är för att det händer inte ett piss. Sitta igenom 90 minuter för kanske se två mål som i sig inte ens är speciellt intressanta. Kanske fotboll är jätteintressant för dom som tycker "Dom är från samma land som jag dom resprenterar mig". Jag själv tycker att varför ska jag bry mig bara för att spelarna kommer från samma land som jag.

ErikWrestlingFreaket
2006-06-21, 00:39
Fan för sent att edita. Jag tror iallafall också att fotboll blir väldigt mer intressant för vissa än vad det igentligen är pågrund av att dom är berusade.

ugglan
2006-06-21, 00:47
kortfattat man ska inte bry sig om någon annan än en själv?

Nej, det har ju ett underhållningsvärde etc - jag tittar själv. Jag syftade på den överdrivna känslomässiga biten, exempelvis att hela min BRF skakar så fort det blir mål och det skriks på gatorna.

Wopper
2006-06-21, 01:09
Fotboll är ett av livets måsten.

Vägen fram till VM är som ett oerhört långt förspel. Allsvenskan, kvalspel, Champions League, La liga.... Bara för att sluta i ett par veckor långt samlag som kallas VM. Tyvärr lär jag nog aldrig få den ultimata VM-orgasmen i form av ett guld. Men jag gillar det ändå.

FORZA MALMÖ

Baan
2006-06-21, 01:11
Nej, det har ju ett underhållningsvärde etc - jag tittar själv. Jag syftade på den överdrivna känslomässiga biten, exempelvis att hela min BRF skakar så fort det blir mål och det skriks på gatorna.

Ja men va fan, det för väl inget negativt med sig? Skule iofs kunna göra något vettigare..

Corpobal
2006-06-21, 01:14
Fotbollens själ är i klubbfotbollen inte hos dessa tiotusentals turister som fyllar omkring nere i Tyskland.

Nitrometan
2006-06-21, 07:24
Jag tycker att de ska plocka upp efter sig! Precis som hundägare gör.

Bort med hästbajset.

Diggler
2006-06-21, 07:52
Fotboll är fördummande, därför måste man klaga högljutt av ren välvilja.

Daniel_S
2006-06-21, 09:00
Om alla intellektuella skulle sluta klaga på fotbolls-VM och läsa en bok i stället. Det enda på TV som inte är fördummande finns nog kvar under VM, tuggummiunderhållningen som ni egentligen saknar får ni ha resten av året.

Fed up
2006-06-21, 10:33

De flesta som hatar fotboll hatar väl hockey också? Eller? Om jag talar för mig själv är jag iallafall ingen stor vän av lagsporter över lag, SÄRSKILT inte när mina favoritprogram uteblir pga av nån tramsig turnering.

Men nu ska jag väl inte säga för mycket då jag knappt gjort annat än glott på fotboll de senaste dagarna, jag antar att VM har frälst även mig (men jag kommer inte börja glo på allsvenskan och sånt tjafs för det).

Nina L
2006-06-21, 10:52
Mår ni dåligt för att andra har så JÄVLA kul och är entusiastiska?Nerå, det är lugnt. Jag gick snällt och lade mig med en bok klockan nio igår, och somnade lagom till tio. Fotboll låter inte så vackert, så jag vill helst inte vara i samma rum.

Dante
2006-06-21, 11:00
Gnäller inte men klart man har en åsikt. Tycker det finns bättre saker att lägga sin entusiasm på. :booty:

haha, oj aja fritolkning ;P

hammer95
2006-06-21, 11:06
Nerå, det är lugnt. Jag gick snällt och lade mig med en bok klockan nio igår, och somnade lagom till tio. Fotboll låter inte så vackert, så jag vill helst inte vara i samma rum.
Du måste var helt galen! Skämt åsido,en bra bok kan matcha en bra match:thumbup:

Nina L
2006-06-21, 11:16
en bra bok kan matcha en bra match:thumbup:Lasermannen (http://www.bokus.com/b/9173249734.html) är en skitbra bok.

MasterChief
2006-06-22, 09:28
Because soccer is widely regarded as a very boring and depressing sport, 87.5% of the fans watching in pubs is so drunk they cannot actually remember which team they are siding with. Fans often start fighting with each other as the second half progresses and boredom rises to a maximum. In Great-Britain in 2005, more than 75% of the tax payers money was spent rebuilding entire cities after soccer riots; 24 of the other 25% was given directly to David Beckham for the wonderful entertainment of the people of England and the world after it was revealed he had SMS-fucked Dutch slut Rebecca Loos.

jwzrd
2006-06-22, 09:46

Varför ställer du fotboll mot hockey? Är det inte samma fånar som onnar sig till skavsår och tillbaka till båda? Det jag undrar är varför ALLA tidningar behöver 120 sidor fotbollsspecial om varje jävla nysning Zlatan eller Ljungberg presterar?

Det andra jag undrar är om fotbollen är till för er som inte klarar av att dra armbågen ur skitan och göra något själv utan behöver andras prestationer för att känna er lyckade?

Trance
2006-06-22, 10:23
Det andra jag undrar är om fotbollen är till för er som inte klarar av att dra armbågen ur skitan och göra något själv utan behöver andras prestationer för att känna er lyckade?

Det är underhållning. Se det som en..film? Jag vill varken bli fotbollspelare eller filmstjärna men jag tycker båda kan vara rätt roligt att titta på.

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:26
Om man nu stör sig på en sådan underbar fest som fotbollsvm så är det ju bara att slå på en annan kanal när det är fotboll på tv, och hoppa över sportsidorna i tidningarna, svårare än så är det inte.

Jag vill bajsa på alla haters.

Catstyle
2006-06-22, 10:30
Nej.
Det är underhållning, som så mycket annat i livet.

jwzrd
2006-06-22, 10:34
Om man nu stör sig på en sådan underbar fest som fotbollsvm så är det ju bara att slå på en annan kanal när det är fotboll på tv, och hoppa över sportsidorna i tidningarna, svårare än så är det inte.

Jag vill bajsa på alla haters.

Det skulle vara lätt om det inte var så att alla kanaler och tidningar är fullproppade med fotbollshomo.

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:39
Det skulle vara lätt om det inte var så att alla kanaler och tidningar är fullproppade med fotbollshomo.

Seså, man måste kunna glädjas lite åt andra och inte vara så egoistisk, snart är VM slut sen är allt som vanligt igen...

MasterChief
2006-06-22, 10:41
Skulle inte fotboll bli mycket roligare om man hade två bollar istället?

jwzrd
2006-06-22, 10:43
Seså, man måste kunna glädjas lite åt andra och inte vara så egoistisk, snart är VM slut sen är allt som vanligt igen...

Självironi? Eller ahhh, du menar att JAG är egoistisk när jag letar efter media som inte är 95% fotboll? Ok.

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:49
Självironi? Eller ahhh, du menar att JAG är egoistisk när jag letar efter media som inte är 95% fotboll? Ok.

Seså, lugna sig, jag menade inget illa.

Bolio
2006-06-22, 10:50
Jag tycker inte om Noam Chomsky och är själv fanatisk fotbollsentusiast och har alltid varit, men:

Now there are other media too whose basic social role is quite different: it's diversion. There's the real mass media-the kinds that are aimed at, you know, Joe Six Pack -- that kind. The purpose of those media is just to dull people's brains.

This is an oversimplification, but for the eighty percent or whatever they are, the main thing is to divert them. To get them to watch National Football League. And to worry about "Mother With Child With Six Heads," or whatever you pick up on the supermarket stands and so on. Or look at astrology. Or get involved in fundamentalist stuff or something or other. Just get them away. Get them away from things that matter. And for that it's important to reduce their capacity to think.

Take, say, sports -- that's another crucial example of the indoctrination system, in my view. For one thing because it -- you know, it offers people something to pay attention to that's of no importance. [audience laughs] That keeps them from worrying about -- [applause] keeps them from worrying about things that matter to their lives that they might have some idea of doing something about. And in fact it's striking to see the intelligence that's used by ordinary people in [discussions of] sports [as opposed to political and social issues]. I mean, you listen to radio stations where people call in -- they have the most exotic information [more laughter] and understanding about all kind of arcane issues. And the press undoubtedly does a lot with this.

You know, I remember in high school, already I was pretty old. I suddenly asked myself at one point, why do I care if my high school team wins the football game? [laughter] I mean, I don't know anybody on the team, you know? [audience roars] I mean, they have nothing to do with me, I mean, why I am cheering for my team? It doesn't mean any -- it doesn't make sense. But the point is, it does make sense: it's a way of building up irrational attitudes of submission to authority, and group cohesion behind leadership elements -- in fact, it's training in irrational jingoism. That's also a feature of competitive sports. I think if you look closely at these things, I think, typically, they do have functions, and that's why energy is devoted to supporting them and creating a basis for them and advertisers are willing to pay for them and so on.

Det handlar väl i grund och botten om vi-mot-dom-känsla för de allra flesta. Majoriteten av alla som kollar på fotboll skiter i en match mellan Saudiarabien och Tunisien, det finns ingen god eller ond i sådan match.

För min del handlar det om att fotboll är estetik. Det är vackert när Ronaldinho eller Joe Cole leker med bollen, till skillnad från Ishockey som inte bjuder på någon estetik känsla alls.

Den frågan några bör ställa sig är också: Vad fan är det för kul i att titta på videoklipps på styrketräning? En vikt som går upp och ner i en bana? Wow liksom.

T-train
2006-06-22, 10:53

Om folk kunde ge f-n i att skrika när de glor så skulle jag bry mig betydligt mindre..f-n jag hoppade en meter i sängen när det helt plötsligt låter som apberget*en miljon i omgivningarna..

jwzrd
2006-06-22, 10:54
Seså, lugna sig, jag menade inget illa.

Jag bara bråkar lite, jag är inte särskillt brydd över fotbollen öht. Det är kul att retas lite med fotbollsflickorna bara. :)

Nina L
2006-06-22, 10:56
För min del handlar det om att fotboll är estetik. Det är vackert när Ronaldinho eller Joe Cole leker med bollenDå kan du ju titta på Best of DVD:n med matchernas höjdpunkter istället. Det är ju knappast frågan om skönhet matcherna igenom.

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:58
Jag bara bråkar lite, jag är inte särskillt brydd över fotbollen öht. Det är kul att retas lite med fotbollsflickorna bara. :)

Jao, passa dig för att reta upp Jense, han er farlikt.

Bolio
2006-06-22, 10:59
Då kan du ju titta på Best of DVD:n med matchernas höjdpunkter istället. Det är ju knappast frågan om skönhet matcherna igenom.

Nja, det är sant. Men visst, jag gillar vi-mot-dom-känslan också. Och spänningen i att det kan hända något närsomhelst. :)

jwzrd
2006-06-22, 11:03
Nja, det är sant. Men visst, jag gillar vi-mot-dom-känslan också. Och spänningen i att det kan hända något närsomhelst. :)

Så pöbelaktigt av dig.

mACKANNN
2006-06-22, 11:07
jag är nog fan lite avundsjuk på alla som är så yber intresserade.
jag skiter i fotboll kan man säga, men jag skulle gärna va en av dom kunniga och intresserade. De är en jävla stämmning o sitta med polarna framför en storbildsskärm o kolla på en match, även om jag inte är spec intresserad själv. Om jag då skulle vart intresserad hade de blivit ännu mycke roligare :D

Catstyle
2006-06-22, 11:08
Mycket med fotbollsmatcher är ju inte bara sporten i sig, utan stämningen runt omkring.

Man samlas nånstans, käkar nåt gott och tar ett par öl osv.

Bolio
2006-06-22, 11:08
Så pöbelaktigt av dig.

Nix. Jag uppskattar vacker estetik. Enligt Nietzsche är konst viktigare än vetenskap. *slap*

Rataxes
2006-06-22, 11:09
Skönheten i enstaka anfall, skott eller dribblingar tappar helt klart något om man plockar ut dem från den helhetsbild som matchen utgör. Sen är t ex Argentinarnas telepatiska passningsspel och spelförståelse konstant ljuvligt att se när de är i en sån här form.

Bolio
2006-06-22, 11:10
Skönheten i enstaka anfall, skott eller dribblingar tappar helt klart något om man plockar ut dem från den helhetsbild som matchen utgör. Sen är t ex Argentinarnas telepatiska passningsspel och spelförståelse konstant ljuvligt att se när de är i en sån här form.

Precis.

aliquis
2006-06-22, 11:13
Bara fån tittar på andra fån som sparkar på en boll ;)

MasterChief
2006-06-22, 11:16
Bara fån tittar på andra fån som sparkar på en boll ;)

To say that these men paid their shillings to watch twenty-two hirelings kick a ball is merely to say that a violin is wood and catgut, that Hamlet is so much paper and ink. ~J.B. Priestley, The Good Companions, 1928

Yes
2006-06-22, 11:43
Fotboll hade varit mycket roligare utan alla jobbiga regler. Typ MMA-fotboll, så slipper vi alla fjollor som ramlar så fort någon petar på dem.

Trance
2006-06-22, 11:44
To say that these men paid their shillings to watch twenty-two hirelings kick a ball is merely to say that a violin is wood and catgut, that Hamlet is so much paper and ink. ~J.B. Priestley, The Good Companions, 1928

Exakt.

sunkan
2006-06-22, 12:12
"Det finns inget viktigare mått på ett lands kvalitet och värdighet än vilket som kan välja ut 11 grabbar som skuttar runt och sparkar på en liten läderblåsa och som mest övertygande kan visa en fårskock av 40,000 fyllon att det gör precis SKITONT att trilla omkull på en mjuk gräsmatta.":cool:

Corpobal
2006-06-22, 12:25
Riktiga fotbollar göra faktiskt av pakistanska barnarbetare och syntetmaterial, barnens blod när dom sticker sig på nålarna är den hemliga ingrediensen.