handdator

Visa fullständig version : Din syster och... Spinoff.

raQblad
2006-06-20, 17:55
Spinoff på Bolio's tråd...

Skulle du känt någon motvilja mot att din syster blev tillsammans med en kristen europé och hade sex med honom?

Looney
2006-06-20, 17:57
Nej, inte alls.

Systerns liv, systerns val.

hum
2006-06-20, 17:58
Såvida han inte försökte omvända henne eller övriga familjen till sin tro så skulle det kanske fungera. Kanske.

tossefar
2006-06-20, 18:00
Förhoppningsvis är min syster mer intelligent än så.

Modde
2006-06-20, 18:09
Jag skiter i vem min syster har sex med, jag blir skit sur ivf. Så länge jag inte har sex ska fan inte syrran heller ha det:furious:

Spiffy
2006-06-20, 18:15
Jag skulle inte gilla det. Hade varit mindre emot det än en muslim dock.

raQblad
2006-06-20, 18:16
Jag skulle inte gilla det. Hade varit mindre emot det än en muslim dock.Varför det?

Bronkitkorv
2006-06-20, 18:19
Ta det lugnt alla, hetsa inte mer, min syrra har gift sej med en kristen Europe och han är jättesnäll. Han slår henne aldrig mer än nödvändigt...

edgen_ÖSD
2006-06-20, 18:27
Ta det lugnt alla, hetsa inte mer, min syrra har gift sej med en kristen Europe och han är jättesnäll. Han slår henne aldrig mer än nödvändigt...

Skönt att höra.

Nitrometan
2006-06-20, 18:42
Det bestämmer hon själv.

Hon kan fatta egna beslut.

Cilia
2006-06-20, 18:43
just nu har hon sex med en från Hälsingland, kan det bli värre?
så jag svarar nej

Spiffy
2006-06-20, 18:44
Varför det?

Muslimer är ännu längre bort i sina värderingar än en kristen är, jämfört med mina.

dynamo
2006-06-20, 18:44
Samma svar som i förra (Jag skulle inte haft så mycket emot det men helst inte. ), hade hellre sett att det var en icke-troende. Europé känns lite tryggare än arab.

Garnax
2006-06-20, 18:45
Vill hon ens umgås med religösa (alltså människor som inte tänker själva)
så får hon skylla sig själv...

Trance
2006-06-20, 18:46
Vill hon ens umgås med religösa (alltså människor som inte tänker själva)
så får hon skylla sig själv...

Att vara religiös har väl inte med att inte tänka själva? Du är lika mycket får som alla andra, tro mig.

raQblad
2006-06-20, 18:48
Muslimer är ännu längre bort i sina värderingar än en kristen är, jämfört med mina.Ja, att din systers pojkväns/älskares värderingar ska stämma överrens med dina är väl helt förståeligt tycker jag också. Men om det hade varit en "Muslim" då, en person som är ungefär lika kristen som medelsvenson - döpt och skattebetalande, thats it?

Dynamo: Varför känns det tryggare? Hade det varit tryggare med en ateistisk europé än en ateistisk arab?

Spiffy
2006-06-20, 18:53
Ja, att din systers pojkväns/älskares värderingar ska stämma överrens med dina är väl helt förståeligt tycker jag också. Men om det hade varit en "Muslim" då, en person som är ungefär lika kristen som medelsvenson - döpt och skattebetalande, thats it?

Jag räknar medelsvenson som inte kristen alls i princip, så ja då skulle det gå bra.

dynamo
2006-06-20, 19:17
Dynamo: Varför känns det tryggare? Hade det varit tryggare med en ateistisk europé än en ateistisk arab?

Jag hintade om det i förra tråden. Det känns tryggare för att jag känner till det bättre.

Jense
2006-06-20, 20:02
Att vara religiös har väl inte med att inte tänka själva? Du är lika mycket får som alla andra, tro mig.

nä han är SpZieLl

Sheogorath
2006-06-20, 20:28
Om han var lika troende kristen som Bolios arab var troende muslim, så ja. Religiös övertygelse ser jag inte med blida ögon på.

Sheogorath
2006-06-20, 20:33
Ja, att din systers pojkväns/älskares värderingar ska stämma överrens med dina är väl helt förståeligt tycker jag också. Men om det hade varit en "Muslim" då, en person som är ungefär lika kristen som medelsvenson - döpt och skattebetalande, thats it?

Vad är det du inte fattar? Religiös tro och kultur är så intimt förknippade att du inte kan särskilja dem. Därför föredrar många säkert instinktivt en ateistisk europé före en ateistisk arab. Rädslan att värderingar vanliga i arabiska kulturer (religiösa som icke-religiösa) ska påverka ens syster negativt gör att man kanske är obekväm med faktumet tills man sett att det inte var någon fara på taket.

Rädslan för det okända är förresten en synnerligen bra försvarsmekanism; man får dock behandla den med sans.

LadyG
2006-06-20, 20:46
Jag skiter i vem min syster har sex med, jag blir skit sur ivf. Så länge jag inte har sex ska fan inte syrran heller ha det:furious:

ROTFL

:thumbup:

J.Saarela
2006-06-20, 21:48
Jag skulle slå ihjäl fanskapet direkt!

raQblad
2006-06-20, 21:56
Vad är det du inte fattar? Religiös tro och kultur är så intimt förknippade att du inte kan särskilja dem. Därför föredrar många säkert instinktivt en ateistisk europé före en ateistisk arab. Rädslan att värderingar vanliga i arabiska kulturer (religiösa som icke-religiösa) ska påverka ens syster negativt gör att man kanske är obekväm med faktumet tills man sett att det inte var någon fara på taket.

Rädslan för det okända är förresten en synnerligen bra försvarsmekanism; man får dock behandla den med sans.Ja, vad är det jag inte fattar?
Jag ställde bara en fråga och jag förstår hans svar fullkomligt. Självklart känns det okända och främmande otryggare, men det behövde ju inte vara så i hans fall. Det hade ju lika gärna kunnat vara så att han tycker att araber är, etniskt sett (rasistiskt), otrygga rent generellt. Men så var det ju inte.

grisbil3n
2006-06-20, 22:40
Och priset för kvällens puttinuttigaste PK-tråd går till denna, stort grattis!

Vad min icke-existerande syster har för sig skiter jag i.

Bolio
2006-06-20, 22:42
Och priset för kvällens puttinuttigaste PK-tråd går till denna, stort grattis!

:thumbup:

Bra inlägg av Sheo också, som vanligt.

Ingen religiös fanatiker kommer nära min syster. Då blir det vapen inblandat. En ateistisk svensk går naturligtvis bra. En ateistisk arab går dock inte bra. *flex*