handdator

Visa fullständig version : Din syster och interracial

Bolio
2006-06-20, 17:06
Skulle du känt någon motvilja mot att din syster blev tillsammans med en muslimsk arab och hade sex med honom?

christian
2006-06-20, 17:07
Ja.

hobbitar
2006-06-20, 17:08
Vet inte jag har ingen syster.

Me_Myself
2006-06-20, 17:08
Tja, det är ju dem min lillasyster faller för tydligen. Hon har nog inte haft en helsvensk kille.

Man får ju bara gilla läget.

mini
2006-06-20, 17:09
Om han skulle behandla henne illa, precis som jag skulle ha något emot att min syster skulle vara tillsammans med en Svenne Svensson som gjorde det.

Bolio
2006-06-20, 17:10
Om ni nu inte har en syster så får ni låtsas att ni har det, dumskallar.

Bolio
2006-06-20, 17:11
Själv skulle jag bli skitsur. Men nu ställs frågan främst till nordeuropéer.

Pepparkakssmurfen
2006-06-20, 17:12
Bolio,om man har en syster som är muslimsk arab då?

hobbitar
2006-06-20, 17:13
Om ni nu inte har en syster så får ni låtsas att ni har det, dumskallar.

Men jag vet ju inte hur det känns att ha en syster.

Blir man kåt på hon om hon är snygg, kysser man sin syster när ingen ser på eller är det mer som att ha en bror?

Kaew
2006-06-20, 17:14
skulle aldrig intraffa , ifall det hande hade hon inte varit min syster langre .

Jay-Z
2006-06-20, 17:15
Nej.

gribby
2006-06-20, 17:15
skulle du ¨låta din syster vara i närheten av bolio? Kan ju inte bestämma över min syster men skulle råda henne att inte äns va i samma distrikt som han..

vad är det för jävla skit frågor du ställer..vissa har inget liv!

Nina L
2006-06-20, 17:16
Vilka alternativ... Jag skulle bli skitsur, för hon har man och barn. Det vore verkligen olämpligt.

hahavaffan
Tja, det är ju dem min lillasyster faller för tydligen. Hon har nog inte haft en helsvensk kille.

Man får ju bara gilla läget.Hur gammal är tösabiten?

Loke
Ärligt talat, scenariot är så osannolikt att jag knappt kan svara. Men jag antar att jag inte skulle bry mig så mycket. Mina systrar kan ta vara på sig själva när det gäller pojkvänner.

Versus
2006-06-20, 17:18
Haha 3 röster på varje alternativ.
Ifall denna araben vore trevlig och skötsam så skulle jag inte ha något emot det.

1986
2006-06-20, 17:19
Ursprunget spelar väl ingen roll. Finns svin överallt.

Men.... KN*LLA? NEJ, inte med min syrra. *grr27* *grr27* *grr27*

(Vafan, har Kolozzeum censur på ******, ***, ***** osv?!)

Bolio

Blir man kåt på hon om hon är snygg, kysser man sin syster när ingen ser på eller är det mer som att ha en bror?

Tror du att du skulle bli kåt på din mor om hon var snygg?

Byt ut syster mot "mor" då.

Timme

Som en bror. Man blil INTE! tänd på systrar...då är man enligt mig lite vrickad. Ungefär som du inte blir/blev tänd på din mamma

Bolio
2006-06-20, 17:20
Vilka alternativ... Jag skulle bli skitsur, för hon har man och barn. Det vore verkligen olämpligt.

Vad är det för fel på alternativen? Anta att hon var singel då. Seriöst, vad är det med folk?

Timme
Tror du att du skulle bli kåt på din mor om hon var snygg?

Byt ut syster mot "mor" då.

Precis! Du var före :)

Beecher
Det har ingen betydelse för mig.

Slayerized
Hade nog inte haft jättemycket emot det, men kanske inte varit överlycklig heller, beroende på hur strikt han var i sitt praktiserande av sin religion osv. Som mini skriver så beror det hur han behandlar henne mer än hans etniska tillhörighet.

Visserligen bor min ena syster redan utomlands, är gift med en utländsk man som dessutom har en annan religion. Dock är han ej muslim. Men det är ingenting som någonsin stört mig. Det enda som är störigt är att man inte träffar syrran så ofta med tanke på att hon bor en bit bort.

Pepparkakssmurfen
2006-06-20, 17:21
Men om syrran skulle vara en muslimsk arab så blir det ju ingen "interracial" juh!

Vilket alternativ ska man välja då?!

Mental
2006-06-20, 17:21
Det är upp till henne vem hon vill ligga med, hon klagar inte när jag släpat hem mörkhyade eller asiatiska tjejer, så jag får glatt ta skeden i vacker hand :D

Bolio
2006-06-20, 17:22
Men om syrran skulle vara en muslimsk arab så blir det ju ingen "interracial" juh!

Vilket alternativ ska man välja då?!

TRÅDEN RIKTADES TILL NORDEUROPÉER. Seriöst, vill du ha spö så loggar Allan in alldeles strax. Gör mig inte förbannad nu.

Looney
2006-06-20, 17:22
Varför just muslimsk ARAB? Finns ju muslimer från alla världens länder.

Bolio
2006-06-20, 17:23

För att det var det exemplet jag tog här. "Varför just muslim" är en lika bra fråga. Tar du illa upp? Får man inte använda araber som exempel? Är inte det diskriminering mot araberna? Skall araber nekas tillträde till det offentliga kolozzeumrummet?

Bronkitkorv
2006-06-20, 17:24
Det beror väl på om det är en gammal gubbe som tvingar henne att leva efter koranen och inte låter henne bestämma över sej själv... Då skulle jag misstycka mycket...

Om det däremot var en normalt tänkande modern människa som bott i sverige i hela sitt liv som råkar ha arabiska föräldrar så skulle jag inte bry mej... mycket. Lite sur skulle jag nog bli med tanke på hur dom behandlar sina tjejer....

keffat_liv
2006-06-20, 17:25

för att han e arab och vill sätta någon på kolos syster, utan att få stryk efteråt?

Yes
2006-06-20, 17:25
Beror ju på hur muslimsk... behandlar han henne illa skulle jag lära honom lite hyffs.

Pepparkakssmurfen
2006-06-20, 17:26
TRÅDEN RIKTADES TILL NORDEUROPÉER. Seriöst, vill du ha spö så loggar Allan in alldeles strax. Gör mig inte förbannad nu.

SKRIV DET DÅ i första inlägget!! Förresten var det bara en fråga!

*screwy*

Mental
2006-06-20, 17:26
Det beror väl på om det är en gammal gubbe som tvingar henne att leva efter koranen och inte låter henne bestämma över sej själv... Då skulle jag misstycka mycket...

Då skulle jag tycka min syster var korkad, men det är ju inte killens fel om hon får för sig att konvertera. Så länge det inte är något tvång i saken står det henne fritt.

userfriendly
2006-06-20, 17:29
jag hade säkert kännt någon sorts oro eftersom jag är övertygad över att jag har fördomar med tanke på all media osv osv.
MEN jag hade inte låtit det styra mig

hela tråden visar ju rätt bra hur bilden av muslimer tros vara i sverige

hum
2006-06-20, 17:30
Så länge han behandlade henne bra så skulle jag inte lägga mig i det.

Känner dock på mig att vissa äldre släktingar skulle.. ;)

Me_Myself
2006-06-20, 17:30
Hur gammal är tösabiten?

Hon är 17.

Bolio
2006-06-20, 17:31
Snubben är alltså muslim och följer muslimska traditioner och värderingar. Han är inte svensk utan arabisk muslim med arabiska muslimska värderingar.

Bolio
2006-06-20, 17:32
Hon är 17.

Visa bild.

(Närrå, skoja ba.)

Me_Myself
2006-06-20, 17:33
Visa bild.

(Närrå, skoja ba.)

Mmm, tur det för här delas minsann inte ut bilder på några systrar!

Looney
2006-06-20, 17:34
För att det var det exemplet jag tog här. "Varför just muslim" är en lika bra fråga. Tar du illa upp? Får man inte använda araber som exempel? Är inte det diskriminering mot araberna? Skall araber nekas tillträde till det offentliga kolozzeumrummet?

Undrade bara. Dem flesta muslimer e ju inte araber.

Ontopic(?): Jag e själv muslimsk arab och om jag skulle sätta på din syrra skulle jag ömsint älska med henne. Hon kan t.o.m ta kommandot om hon vill och själv välja vilka sex ställningar vi skulle köra.

Du behöver inte va orolig *rolleyes*

Bolio
2006-06-20, 17:34
Mmm, tur det för här delas minsann inte ut bilder på några systrar!

Lägg ned hedersmentaliteten.

Bolio
2006-06-20, 17:36
Undrade bara. Dem flesta muslimer e ju inte araber.

Ontopic(?): Jag e själv muslimsk arab och om jag skulle sätta på din syrra skulle jag ömsint älska med henne. Hon kan t.o.m ta kommandot om hon vill och själv välja vilka sex ställningar vi skulle köra.

Du behöver inte va orolig *rolleyes*

Hur är detta relevant för tråden? Är det kotym hos araberna att angripa debattörer genom sexuella anspelningar på deras familjemedlemmar?

För övrigt är min syster 5 år gammal. Kul att du är pedofil också.

userfriendly
2006-06-20, 17:37
jag skulle bli mer oroad om syrran kom hem med en vit kristen kille som var djupt troende än en medeltroende muslim

no difference... religion som religion känns det som, sen om han är från nåt arabland eller från madagaskar skiter jag fullständigt i

asså vafan erehär för tråd??? fan va aggressiva alla e....?

Pepparkakssmurfen
2006-06-20, 17:37
Snubben är alltså muslim och följer muslimska traditioner och värderingar. Han är inte svensk utan arabisk muslim med arabiska muslimska värderingar.

Känner inte till deras värderingar,kan du berätta lite mer?

hum
2006-06-20, 17:38

Då skulle jag föredra att hon valde någon annan partner, tror jag.

mystic[-_-]
2006-06-20, 17:39
Skulle bli orolig om systern drog hem någon djupt troende av vilken religion som helst

Angus

Jag skulle säga upp bekantskapen med syrran helt klart.

Arf Pingvin

Det skulle aldrig hända.

Jag röstade att det inte har nån betydelse för mig med utgångspunkt att det var en muslimsk arab på samma sätt som jag är en kristen svensk. Det skulle behöva vara världens sämsta muslim för att min syrra skulle fundera på det då hon är lika mycket ateist som mig, dessutom väldigt intelligent och tar ingen skit från nån.

Det är ett slags omyndigförklarande att bli upprörd över val av pojkvän, men era syrror kanske är lite spåniga :P

Trance
Hehe. Är det en riktigt traditionell muslim så skulle jag bli riktigt orolig och tycka det vore synd. Är det en fejk-religiös som nästan alla muslimer verkar vara här i väst så skulle jag inte vara lika orolig. Men skulle väl ändå tycka det vore synd eftersom hennes kille skall ha lika bäst värderingar som jag.

Däremot skulle jag inte säga detta eller hindra henne, om hon nu inte är uppenbart olycklig eller behöver hjälp.

Looney
2006-06-20, 17:40
Hur är detta relevant för tråden? Är det kotym hos araberna att angripa debattörer genom sexuella anspelningar på deras familjemedlemmar?

För övrigt är min syster 5 år gammal. Kul att du är pedofil också.

Du verkar ju vara rädd att muslimer äter upp syrror efter att dem har haft samlag med dem. Ville bara tysta din oro.

Bronkitkorv
2006-06-20, 17:41
Nej då skulle jag bli förbannad på honom eftersom det omvända aldrig skulle få inträffa, att jag är ihop med hans syrra. Ja jag har en del fördomar mot den folkgruppen och jag tror dom är välgrundade med....

Baha
2006-06-20, 17:42
Inte ett ett dugg, varken äger eller bestämmer över mina systrar

Bolio
2006-06-20, 17:42
Du verkar ju vara rädd att muslimer äter upp syrror efter att dem har haft samlag med dem. Ville bara tysta din oro.

Jag har inte problem med själva sexet, utan att min syster, bror eller släkting umgås med en muslimsk arab överhuvudtaget.

Bolio
2006-06-20, 17:43
Nej då skulle jag bli förbannad på honom eftersom det omvända aldrig skulle få inträffa, att jag är ihop med hans syrra. Ja jag har en del fördomar mot den folkgruppen och jag tror dom är välgrundade med....

Det tror jag med.

Looney
2006-06-20, 17:44
Jag har inte problem med själva sexet, utan att min syster, bror eller släkting umgås med en muslimsk arab överhuvudtaget.

Varför?

Masugn
2006-06-20, 17:50
Förmodligen

nordland
2006-06-20, 17:51
Nu kommer det ju aldrig att hända, då jag och syrran har ganska lika värderingar och tankar om muslimer och deras puckade religion.

Men, jag skulle nog ha tagit ett ganska allvarsamt samtal med henne..

delta_mats
2006-06-20, 17:52
Jag skulle bli skitsur!

raQblad
Det här är ju sanslöst.
Min syster får hänga med vilka människor hon så vill, det är väl inte upp till mig att bestämma över och åt henne? Det är väl ungeför lika konservativt och galet som om en stenhård religiös ska välja make åt sin dotter.

Om jag sedan gillar personen i fråga eller ej har inte med saken att göra, så länge min syster är lycklig.

Markus H
jag skulle bli mer oroad om syrran kom hem med en vit kristen kille som var djupt troende än en medeltroende muslim

no difference... religion som religion känns det som, sen om han är från nåt arabland eller från madagaskar skiter jag fullständigt i

asså vafan erehär för tråd??? fan va aggressiva alla e....?

Helt och hållet enligt min åsikt.

Solros
2006-06-20, 17:53
Skulle vara lugnt! Om han kan fixa fram schyssta TV-apparater och mobiler till bra priser så är det bara ett plus!

Diggler
2006-06-20, 17:55
Nu har jag ingen syster, men hade jag haft det hade jag inte gillat det. Jag har fördomen att muslimer utövar hustrumisshandel mer än många andra kulturer. Även om muslimen med största sannolikhet är rätt sjysst, så har jag också fördomen att han skulle kunna hitta på något dumt om de gjorde slut, med större sannolikhet än folk från andra kulturer.

Hade de gift sig och fått barn, hade jag haft ännu mer fördomar, men det var inte det frågan gällde.

tossefar
2006-06-20, 17:57
Min syster har vett nog att låta bli :)

Jag tycker mer synd om me_myself :(

Pepparkakssmurfen
2006-06-20, 17:59
Ja det vore ok,men skulle det visa sig att killen är kurd... http://bestsmileys.com/nono/2.gif http://bestsmileys.com/nono/2.gif

Markus H
2006-06-20, 18:01
Kom just på att en av mina trevligaste och genomsnällaste arbetskamrater är Muslim från Tunisien (är de klassade som araber?)

Och det får mig att tycka ännu mer att det är de fanatiska man ska akta sig för, och då spelar det ingen roll vad de är fanatiska OM.

Me_Myself
2006-06-20, 18:02
Min syster har vett nog att låta bli :)

Jag tycker mer synd om me_myself :(

Fungerar det så är det ju lugnt men ofta så har vi lite olika mentalitet och inställning.

Modde
2006-06-20, 18:03
För mig kan det nog inte bli värre än det redan är. Min syrra ligger med en skåning. Dessutom en lång skåning. Fy fan säger jag bara. *spy* ;)

raQblad
2006-06-20, 18:04
Kom just på att en av mina trevligaste och genomsnällaste arbetskamrater är Muslim från Tunisien (är de klassade som araber?)

Och det får mig att tycka ännu mer att det är de fanatiska man ska akta sig för, och då spelar det ingen roll vad de är fanatiska OM.Håller med dig. Fanatiker är alltid hispiga. Och fanatiker finns definitivt på alla sidor, inte bara som muslimer. Kolla bara den kristna högern i USA - ett ganska bra exempel.

Trance
2006-06-20, 18:05
Håller med dig. Fanatiker är alltid hispiga. Och fanatiker finns definitivt på alla sidor, inte bara som muslimer. Kolla bara den kristna högern i USA - ett ganska bra exempel.

Eller svenska vänstern. :)

Modde
2006-06-20, 18:06

Eller miljöpartiet

Markus H
2006-06-20, 18:09

ALLA fanatiker och extremister som försöker tvingapå andra sin åsikt är idioter enligt mig.

Anarkister, rasister, faschister allt vad de kallas, de får ha sin egen åsikt, men låt även mig tycka vad jag vill.

Ozzy for president!!!

raQblad
2006-06-20, 18:11
Eller svenska vänstern. :)Okej? *bs*
Markus H: Ja. Man får tycka som man vill, men man måste väl självklart försöka nå ut till människor med sitt budskap. Det spelar ju ingen roll om man är moderat eller KPLM(r):are - målet är ju att sprida ett budskap och få "folkets" stöd.

Spiffy
2006-06-20, 18:13
Det här är ju sanslöst.
Min syster får hänga med vilka människor hon så vill, det är väl inte upp till mig att bestämma över och åt henne? Det är väl ungeför lika konservativt och galet som om en stenhård religiös ska välja make åt sin dotter.

Frågan var vad du skulle tycka om det, inte om det är upp till dig att bestämma något om det. Hyffsat stor skillnad.

Själv skulle jag inte gilla det alls.

raQblad
2006-06-20, 18:15
Frågan var vad du skulle tycka om det, inte om det är upp till dig att bestämma något om det. Hyffsat stor skillnad.

Själv skulle jag inte gilla det alls.Ja, ursäkta, jag rycktes med i min frustration över frågan. Men nej, det hade inte betytt någonting för mig. Det spelar ingen roll om hon hänger med en turkisk arab eller en japansk buddhist - så länge hon är lycklig med sitt val.

Markus H
2006-06-20, 18:37
Okej? *bs*
Markus H: Ja. Man får tycka som man vill, men man måste väl självklart försöka nå ut till människor med sitt budskap. Det spelar ju ingen roll om man är moderat eller KPLM(r):are - målet är ju att sprida ett budskap och få "folkets" stöd.

Nåja, det är ju skillnad på när Reinfeldt står på ett torg och uttrycker sig åsikt och när extremgrupperna sprider sitt budskap, de beter sig ofta så illa att man inte ens orkar höra på vad de har att säga utan bara blir arg och iriterad så fort man ser dem.

dynamo
2006-06-20, 18:39
Det lägger till ytterligare orosmoment med vad som "kan hända". Jag ogillar religioner och speciellt främmande religioner som jag inte kan så mycket om. Arabländers förhållningssätt till kvinnor spökar i mitt huvud också (som jag inte känner bra heller iofs).

Baan
2006-06-20, 18:39
Hehe. Är det en riktigt traditionell muslim så skulle jag bli riktigt orolig och tycka det vore synd. Är det en fejk-religiös som nästan alla muslimer verkar vara här i väst så skulle jag inte vara lika orolig. Men skulle väl ändå tycka det vore synd eftersom hennes kille skall ha lika bäst värderingar som jag.

Däremot skulle jag inte säga detta eller hindra henne, om hon nu inte är uppenbart olycklig eller behöver hjälp.

Muslimer i väst är inte "fejkreligiösa" utan muslimer är som alla andra, väldigt mågna är muslimer på pappret, vissa kanske ber för dom bor i länder där sånt förväntas, men i praktikten är det väldigt få som går in helhjärtet för tron, och det skulle jag säga gäller i samtliga muslimska länder. Sen av personlig erfarenhet så finns det en del muslimer som är troende men samtidigt gör några ordentliga fel som troende muslimer inte bör göra (för det mesta medvetet skulle jag säga), men det är knapapst något speciellt för muslimer. Frågan är varför man ska kallas för fejkreligiös då, om det viktiga i Islam är, såsom i andra religioner, att man faktiskt tror på Gud.

Men för att svara på frågan så skulle jag inte ha mycket mot det, även om det inte käns som det bästa valet, är lite förbomdsfull mot araber i allmänhet, och det har inget med religionen att göra (delar religion med dom flesta araber sas). Skulle nog bedömma från fall till fall, finns ingen särskild etnicitet som jag skulle se bättre än en annan.

Herkulez
2006-06-20, 18:40
JA!!!!!

för hon är bara 9år

Nitrometan
2006-06-20, 18:40
Skulle du känt någon motvilja mot att din syster blev tillsammans med en muslimsk arab och hade sex med honom?
Det bestämmer hon själv.

Hon är gammal nog och smart nog att fatta bra beslut rörande sitt eget liv.

Trance
2006-06-20, 18:45
Muslimer i väst är inte "fejkreligiösa" utan muslimer är som alla andra, väldigt mågna är muslimer på pappret, vissa kanske ber för dom bor i länder där sånt förväntas, men i praktikten är det väldigt få som går in helhjärtet för tron, och det skulle jag säga gäller i samtliga muslimska länder. Sen av personlig erfarenhet så finns det en del muslimer som är troende men samtidigt gör några ordentliga fel som troende muslimer inte bör göra (för det mesta medvetet skulle jag säga), men det är knapapst något speciellt för muslimer. Frågan är varför man ska kallas för fejkreligiös då, om det viktiga i Islam är, såsom i andra religioner, att man faktiskt tror på Gud.

Men för att svara på frågan så skulle jag inte ha mycket mot det, även om det inte käns som det bästa valet, är lite förbomdsfull mot araber i allmänhet, och det har inget med religionen att göra (delar religion med dom flesta araber sas). Skulle nog bedömma från fall till fall, finns ingen särskild etnicitet som jag skulle se bättre än en annan.

Ok, det kanske var lite förolämpande. Jag kallar nog de flesta kristna fejk-religiösa eller iallfall fejk-kristna. Jag menar hur kan man kalla sig troende muslim om man dricker alkohol och lyssnar på musik?

Nejv
2006-06-20, 18:53
Sjuka jävla fördomar ni har, skrämmande.

Baan
2006-06-20, 18:58
Ok, det kanske var lite förolämpande. Jag kallar nog de flesta kristna fejk-religiösa eller iallfall fejk-kristna. Jag menar hur kan man kalla sig troende muslim om man dricker alkohol och lyssnar på musik?

Lyssnar på musik? Det var nytt att det var förbjudet, visste inte ens jag :D

Man kan se det som att man felar, men att man automatiskt blir kickad fårn muslimernas led ser jag det inte som i alla fall. Eftersom dom flesta religionerna har en hel del tips på hur man bör leva för att vara en god muslim undrar jag om det finns någon levande människa som faktiskt inte bryter mot något, så känns lite konstigt om man inte fick kalla sig för t ex muslim då. Visst alkohol är för den delen är en större grej men jag ser det helt enkelt som att man medvetet felar och tar det som en negativ gärning så att säga, som man kanske kan uppväga med mer positiva saker.

Trance
2006-06-20, 18:59
Sjuka jävla fördomar ni har, skrämmande.

Nja, beror på. Till viss del helt klart men om bolio specifierar det är en muslim som följer muslimska värderingar så är det vissa saker som är rätt klarlagda. Saker som jag tycker är dåliga.

Finns mängder av män av alla sorter som jag inte anser passar min syrra, även om jag inte lägger mig i.

Bolio
2006-06-20, 19:01
Varför?

För att jag tycker illa om er.

Bolio
2006-06-20, 19:01
Min syster får hänga med vilka människor hon så vill, det är väl inte upp till mig att bestämma över och åt henne?

Jag skrev inte att du skulle bestämma åt henne utan om du skulle ha något emot det, dumskalle.

Rataxes
2006-06-20, 19:02
Jag känner viss motvilja mot andra värderingar överhuvudtaget, vem gör inte det?

Bolio
Det bestämmer hon själv.

Hon är gammal nog och smart nog att fatta bra beslut rörande sitt eget liv.

Men vad skulle du tycka om din syster blev tillsammans med en religiös muslimsk arab som levde efter arabiska och muslimska värderingar?

Baan
Nja, beror på. Till viss del helt klart men om bolio specifierar det är en muslim som följer muslimska värderingar så är det vissa saker som är rätt klarlagda. Saker som jag tycker är dåliga.

Finns mängder av män av alla sorter som jag inte anser passar min syrra, även om jag inte lägger mig i.

Finns ju inget som heter muslimska värderingar, det är upp till en själv att tolka dom skrifterna som finns till hands. Det mesta konstiga är mer knutet till den något efterblivna kulturen i arabländerna, tror inte dte hade spelat så stor roll ifall dom var kristna.

Trance
2006-06-20, 19:03
Lyssnar på musik? Det var nytt att det var förbjudet, visste inte ens jag :D

Vad jag förstått så är det haram, förutom vissa typer av musik.

Man kan se det som att man felar, men att man automatiskt blir kickad fårn muslimernas led ser jag det inte som i alla fall. Eftersom dom flesta religionerna har en hel del tips på hur man bör leva för att vara en god muslim undrar jag om det finns någon levande människa som faktiskt inte bryter mot något, så känns lite konstigt om man inte fick kalla sig för t ex muslim då. Visst alkohol är för den delen är en större grej men jag ser det helt enkelt som att man medvetet felar och tar det som en negativ gärning så att säga, som man kanske kan uppväga med mer positiva saker.

Ja, min kritik är mer kritik mot religioner i sig och dess utövare. Jag förstår bara inte hur man kan tro på en allsmäktig Gud som skapat allt och som erbjuder ett paradis efter livet om man följer honom. Sedan så skiter man i vad han säger. För mig skulle ju det vara prio nummer ett att följa Guds ord(koranen, bibeln) om man nu tror på honom känns det som. Men det är nog mer att jag inte förstår riktigt kanske samt det är nog svårt att vara bokstavstroende i vårat samhälle.

paddanboy
Dubbel

paddanboy
Jag har ju själv haft den erfarenheten inom familjen.

Min ena syster är reseledare och 25 år. Hon är en fri människa och rätt att själv välja sitt liv. Vilket hon gjort, hon är rätt driftig och lyckats med mer än vad jag kommer och många hunnit med i den åldern. Men för inte så värst länge sedan så blev hon tydligen kär i en turk på plats och det möttes väll inte med ro av varken min far och jag.

Det blev aldrig något mellan dem, men eftersom hon är utomlands 95%av åren så vore det ju inte helt otroligt att hon blir tillsammans med en utlänning. Hur som helst brukar turkarna i tex turistorterna i turkiet vara rätt västinriktade och denne kille var tydligen en fastighetsmäklare eller nåt och inte vilken clown som helst.

Har förövrigt en annan syster som också är äldre än mig, fast tillsammans med en skotte.

Skulle jag haft en yngre syster och denne varit i förhållande med en invandrarkille från mellanöstern skulle de krävas väldigt mycket innan jag skulle acceptera saken. Uch säger jag för många invandrarkillar... då skulle jag hellre se denne invandrarkille som seriös muslim än en vanlig invandrare med idoler som snooop och 50cent.

Trance
2006-06-20, 19:04
Finns ju inget som heter muslimska värderingar, det är upp till en själv att tolka dom skrifterna som finns till hands. Det mesta konstiga är mer knutet till den något efterblivna kulturen i arabländerna, tror inte dte hade spelat så stor roll ifall dom var kristna.

Ja, men om man säger så så tänker jag bokstavstroende på samma sätt som jag tänker bokstavstroende om man skulle ersatt det med kristendom eller vad som helst. Typ mannen över kvinnan i rang etc.

paddanboy
2006-06-20, 19:05
Ett litet inlägg till, min far har sagt att jag(kille) skulle få välja en arab hur jag ville, men inte helst mina systrar. Det ligger mycket i detta, en tjej följer mannens vilja oftast. I mitt fall skulle jag kanske bo kvar i Sverige, andra fall skulle min syster sitta i burka. :D:D

Trance
2006-06-20, 19:06
Ett litet inlägg till, min far har sagt att jag(kille) skulle få välja en arab hur jag ville, men inte helst mina systrar. Det ligger mycket i detta, en tjej följer mannens vilja oftast. I mitt fall skulle jag kanske bo kvar i Sverige, andra fall skulle min syster sitta i burka. :D:D

Hehe, hederskulturen är inte enbart importerad utan finns även i de stolta svenska familjerna.

Allan
2006-06-20, 19:07
Hur kan det vara "interracial" om det är en svensk brud och en tunisier, par example? Är det olika raser?

allan

Baan
2006-06-20, 19:08
Ja, min kritik är mer kritik mot religioner i sig och dess utövare. Jag förstår bara inte hur man kan tro på en allsmäktig Gud som skapat allt och som erbjuder ett paradis efter livet om man följer honom. Sedan så skiter man i vad han säger. För mig skulle ju det vara prio nummer ett att följa Guds ord(koranen, bibeln) om man nu tror på honom känns det som. Men det är nog mer att jag inte förstår riktigt kanske samt det är nog svårt att vara bokstavstroende i vårat samhälle.

Ja, det är ju en acceptabel invändning, men man kan ju se det som att man inte nödvändigtvis är fucked i någon religion ifall man gör det minsta felet. Jag ser religionsskrifterna som facit som få människor kan få till helt rätt, så på så sätt är det inte katastrof när man felar. Det är lite värre om ens felande överväger ens positiva handlingar sas, då känns det rätt kört, min syn på det hela är att det är lite liknande ett karmasystem, fast själv uträkningen sker när man väl är död. Så i slutändan handlar det om att man ser ens eget felande som ganska trivialt i dte stora hela, så ser jag på saken i alla fall.

Trance
2006-06-20, 19:08
Hur kan det vara "interracial" om det är en svensk brud och en tunisier, par example? Är det olika raser?

allan

Det är en porrterm. Alla fattar vad han menar.

raQblad
2006-06-20, 19:09
Jag skrev inte att du skulle bestämma åt henne utan om du skulle ha något emot det, dumskalle.Jag är ingen dumskalle, jag är en fotskalle. Lugna ner dig några snäpp så ser du att jag skrivit det likaså på sida fem (post #74).

Det kanske är bäst att jag länkar också ifall du glömt terminalglasögonen.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1625930&postcount=74

paddanboy
2006-06-20, 19:11
Hehe, hederskulturen är inte enbart importerad utan finns även i de stolta svenska familjerna.

Jo, men det är i olika nivåer, helt klart är det en värre hederskultur i mellanöstern än i Sverige. Såvida inte de dragit hit skiten... fadime osv...

Trance
2006-06-20, 19:12
Ja, det är ju en acceptabel invändning, men man kan ju se det som att man inte nödvändigtvis är fucked i någon religion ifall man gör det minsta felet. Jag ser religionsskrifterna som facit som få människor kan få till helt rätt, så på så sätt är det inte katastrof när man felar. Det är lite värre om ens felande överväger ens positiva handlingar sas, då känns det rätt kört, min syn på det hela är att det är lite liknande ett karmasystem, fast själv uträkningen sker när man väl är död. Så i slutändan handlar det om att man ser ens eget felande som ganska trivialt i dte stora hela, så ser jag på saken i alla fall.

Ok, det är ju rimligt. Men frågan är väl, är du säker på att Gud ser det så? Jag skulle verkligen varit skitnervös och pluggat som fan. Men detta är förmodligen eftersom jag inte är uppväxt med det och inte tror på riktigt utan bara försöker tänka teoretiskt. Jag antar att man kan vara säker i sin tro utan att behöva följa varje bokstav. Men för mig kommer det nog alltid vara lite ologiskt.

Sedan, vet du inte vad som är haram och inte? ;) In med dig på sinbad och lär dig, hehe.

Trance
2006-06-20, 19:14
Jo, men det är i olika nivåer, helt klart är det en värre hederskultur i mellanöstern än i Sverige. Såvida inte de dragit hit skiten... fadime osv...

Ja, hur många hedersmord har vi haft i Sverige som dragits hit. 2...3?

Undra hur många fruar som slagits ijhäl på grund av att en full äkta svensk make har trott att de varit otrogna eller bara velat kontrollera dem.

paddanboy
2006-06-20, 19:26
Ja, hur många hedersmord har vi haft i Sverige som dragits hit. 2...3?

Undra hur många fruar som slagits ijhäl på grund av att en full äkta svensk make har trott att de varit otrogna eller bara velat kontrollera dem.

Jo vi haft några stycken mord i Svedala med hedersprägel som vi inte haft förut i historien, men den importerade hederskulturen i sig behöver inte arta sig i mord för att göras gällande. Detta segment lär dras med de största mörkertalen i hela 'brotts'statistiken.

Ett lik går gömma en tid, men en person som hotas till tystnad och lever i fruktan hamnar inte på något skrivbord eller blir statistik.

Du skriver om otrogna fulla svenska män som slår ihjäl sina fruar som misstänkts för otrohet, skulle detta förknippas med en hederskultur?

Bolio
2006-06-20, 19:30
Du skriver om otrogna fulla svenska män som slår ihjäl sina fruar som misstänkts för otrohet, skulle detta förknippas med en hederskultur?

Ja.

Trance
Jo vi haft några stycken mord i Svedala med hedersprägel som vi inte haft förut i historien, men den importerade hederskulturen i sig behöver inte arta sig i mord för att göras gällande. Detta segment lär dras med de största mörkertalen i hela 'brotts'statistiken.

Ett lik går gömma en tid, men en person som hotas till tystnad och lever i fruktan hamnar inte på något skrivbord eller blir statistik.

Du skriver om otrogna fulla svenska män som slår ihjäl sina fruar, har detta ens med vad vi kallar hedersrelaterat?

Nej, jag skriver om fulla män som slagit ijhäl som fru som de misstänker har varit otrogna. Det är väl heder, ägande.Sedan så just en patriark i familjen som bestämmer och bestraffar är väl rätt svenskt också. Hustrumisshandel är inte någon import, inte heller bestämmande över barn.

Bolio

allan

Tittar du aldrig på porr? Seriöst? Du är verkligen gammal! *slap*

Gandalf
2006-06-20, 19:40
Typiskt israel älskaren och smygrasisten Bolio att starta en sådan här tråd.
Nej jag bryr mig inte om hudfärg eller från vilket land folk kommer utan det jag bryr mig om är ju vad dom har i huvudet.
Om Bolio skulle stöta på min syster så skulle jag ju slå stopp på en gång för honom har man ju lärt sig vad han har i huvudet när man läst vad han skrivit.
Sedan så är det ju jävligt kul att läsa att vi i Sverige inte haft några hedersmord tidigare ha ha ha, vet ni hur många tjejer det slås ihjäl i Sverige per år och vet ni hur många tjejer som misshandlas?
Sedan så kan ni titta på statistiken över hur många tjejer som dödades och misshandlades på ska vi säga 50-60 talet, när den svenske karl slår ihjäl tjejen som vill gå ifrån honom så heter det fylledåd och det är ju också ett hedersmord då han slår ihjäl henne då hon lämnar honom och tar hedern av honom.

Fatalist
2006-06-20, 19:42
Om han ville forma henne efter hans muslimska värderingar - ja.

mangemani
2006-06-20, 19:43
så länge hon själv är lycklig och killen bahandlar henne väl,så har inte jag nått emot det.

paddanboy
2006-06-20, 19:46
Nej, jag skriver om fulla män som slagit ijhäl som fru som de misstänker har varit otrogna. Det är väl heder, ägande.Sedan så just en patriark i familjen som bestämmer och bestraffar är väl rätt svenskt också. Hustrumisshandel är inte någon import, inte heller bestämmande över barn.

http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Hedersmord?OpenPage

Det är ju konstigt att till och med etablissemanget och de politisk korrekta enbart pratar om folk från mellanöstern då de pratar om hederskultur. Den enda som vill diskutera den fulle svenske mannen är väll mångkultursriddarna och Jan Guillou. Till och med Amnesty verkar ju främst hitta detta fenomen i mellanöstern, som länken ovan delger. Sedan har detta invandrat hit.

Man kan även trycka på attityder, i mellanöstern och Turkiet anses hedersmord som berättigat i många situationer om hederskodexen bryts. Där har du en skillnad.

Den fulle svenske mannen har jag dock inte sett så mycket i tidningsrubriker förövrigt...

Trance
2006-06-20, 19:47

Varför använder du "israel älskare" som en förolämpning?

Bolio
2006-06-20, 19:48
Nej jag bryr mig inte om hudfärg eller från vilket land folk kommer utan det jag bryr mig om är ju vad dom har i huvudet.
Om Bolio skulle stöta på min syster så skulle jag ju slå stopp på en gång för honom har man ju lärt sig vad han har i huvudet när man läst vad han skrivit.

Hur menar du att jag skulle vara en smygrasist för att jag inte vill att mina familjemedlemmar umgås med arabiska muslimer?

Bolio
2006-06-20, 19:48
Varför använder du "israel älskare" som en förolämpning?

Därför att han är antisemit.

Trance
2006-06-20, 19:50
http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Hedersmord?OpenPage

Det är ju konstigt att till och med etablissemanget och de politisk korrekta enbart pratar om folk från mellanöstern då de pratar om hederskultur. Den enda som vill diskutera den fulle svenske mannen är väll mångkultursriddarna och Jan Guillou. Till och med Amnesty verkar ju främst hitta detta fenomen i mellanöstern, som länken ovan delger. Sedan har detta invandrat hit.

Man kan även trycka på attityder, i mellanöstern och Turkiet anses hedersmord som berättigat i många situationer om hederskodexen bryts. Där har du en skillnad.

Den fulle svenske mannen har jag dock inte sett så mycket i tidningsrubriker förövrigt...

Jag vet att den är starkare och annorlunda i mellanöstern, mycket starkare. Detta är ju på grund av flertalet faktorer. Däremot så är den inte importerad i den grad du tror.

Det fulle svenske mannen har du inte sett tidningsrubriker eftersom det är inget nyhetsvärde. Skicka ett PM till mini så kan hon förklara hur det ligger till om du vill.

Gandalf
2006-06-20, 20:04
jag andvänder israelälskare för Bolio har visar rasisttendenser i Israeltråden som han skrivit i och där skriver jag bland annat att Bolio kallar alla som inte gillar Israel för antisemiter och det är just vad han nu gjorde och så bevisade han att han alltid kallar alla för antisemiter.
Så därför kallar jag bolio för rasist vilket han är och Israelälskare för att han tycker att Israel gör rätt då dom dödar stenkastande palestinska barn.
Sedan så måste jag bara säga till Paddanboy att du läser om den fulle svenske mannen som dödar sin tjej eller misshandlar henne nästan varje gång du öppnar en tidning och på 50-60 talet så var det ännu vanligare att den fulle svenske mannen slog ihjäl eller misshandla sin tjej.
Men detta att den fulle svenske mannen slår ihjäl eller misshandlar sin tjej är så vanligt i Sverige och har varit så vanligt i Sverige att det tillhör vår kultur att tilllåta sådant och när feminister och andra påtalar detta så brukar männen och killarna slå dövörat till för dom vill inte höra sanningen precis på samma sätt gör invandrarkillarna och männen då dom ställs inför fakta.

Allan
2006-06-20, 20:11
Därför att han är antisemit.

Passa dig.

allan

Garnax
2006-06-20, 20:12

ja

Allan
2006-06-20, 20:24
Gandalf tar också ett djupt andetag innan han skriver nästa gång, tack.

allan

Slartibartfast
2006-06-20, 20:29
orka läsa tråden, men jag hade ogillat skarpt om syrran dejtade en muslimsk arab, ja. Åtminstone till en början.

Honn
2006-06-20, 21:06
Så länge syrran är glad och killen är snäll med henne, så finns det ingen orsak för mig att vara annat än glad för deras skull.

Diggler
2006-06-20, 21:07
Det riktigt jobbiga med den typen av "interracial" är väl inte Bolios exempel, utan istället muslimsk kvinna och svensk man. Skulle vara kul att se en liknande poll om systrar och svenska killar, där enbart muslimska killar röstar.

Bolio
2006-06-20, 22:02
Passa dig.

allan

Skojar du med mig? Passa dig själv. Killen använder "Israel älskare" som en förolämpning och det är jag som ska passa mig?

Bolio
2006-06-20, 22:03
jag andvänder israelälskare för Bolio har visar rasisttendenser i Israeltråden som han skrivit i och där skriver jag bland annat att Bolio kallar alla som inte gillar Israel för antisemiter och det är just vad han nu gjorde och så bevisade han att han alltid kallar alla för antisemiter.
Så därför kallar jag bolio för rasist vilket han är och Israelälskare för att han tycker att Israel gör rätt då dom dödar stenkastande palestinska barn.

Varför hittar du på saker? Vilka rasisttendenser pratar du om?

haris
2006-06-20, 22:11
Om det va en muslimsk europé då?*rolleyes*

vet inte varför men känns som att bolio har hängt upp sig på muslimer och de som ogillar ->staten<- israel.

skaparn
2006-06-20, 22:29
Om han skulle behandla henne illa, precis som jag skulle ha något emot att min syster skulle vara tillsammans med en Svenne Svensson som gjorde det.

Jag måste ha loggat in som mini i ett rus, för det var exakt vad jag tänkt skriva.

Bolio
2006-06-20, 22:39
Om det va en muslimsk europé då?*rolleyes*

vet inte varför men känns som att bolio har hängt upp sig på muslimer och de som ogillar ->staten<- israel.

Jag hade inte gillat det om det var en muslimsk europé heller. Och ja, jag gillar inte Islam och jag tycker inte om arabiska antisemiter. Är det något fel i det?

paddanboy
2006-06-20, 22:54
Jag vet att den är starkare och annorlunda i mellanöstern, mycket starkare. Detta är ju på grund av flertalet faktorer. Däremot så är den inte importerad i den grad du tror.

Det fulle svenske mannen har du inte sett tidningsrubriker eftersom det är inget nyhetsvärde. Skicka ett PM till mini så kan hon förklara hur det ligger till om du vill.

Klart de kända hedersmorden är importerade, de tre kändaste i alla fall; Pela, Fadime Sahindal och Abbas Razaii som mördades för inte alls länge sedan för hedern. Det är en modern tragedi. http://www.pelafadime.se/

Sedan hävdar du att ett hustrumord inte har något nyhetsvärde? men snälla, haha, kom nyss att tänka på: http://nyhetstorka.istheshit.net/

Jag hävdar att ett hustrumord skulle komma högst på löpsedlarna imorgondag om så vore, du anser alltså fortfarande att det skulle kasseras eller bli notis?

Pepparkakssmurfen
2006-06-20, 22:55
Jag hade inte gillat det om det var en muslimsk europé heller. Och ja, jag gillar inte Islam och jag tycker inte om arabiska antisemiter. Är det något fel i det?

Om det var en muslimsk kurd då? Vore det okej att din syster dejtade en sån?

Bolio
2006-06-20, 22:56
Om det var en muslimsk kurd då? Vore det okej att din syster dejtade en sån?

Nix.

paddanboy
2006-06-20, 23:02
Hur menar du att jag skulle vara en smygrasist för att jag inte vill att mina familjemedlemmar umgås med arabiska muslimer?

Smygrasist är du inte, inte rasist heller. Men man kan ju fundera vad du har för åsikter om just araber och vad som vore så hemskt att umgås med dem eller dina släktingar?

Du generaliserar, har fördomar och är inte öppen. Men du har rätt att ha den åsikten, påverka mig om hur hemska araber är och propagera för detta, fast jag köper det inte så enkelt.

Trance
2006-06-20, 23:03
Klart de kända hedersmorden är importerade, de tre kändaste i alla fall; Pela, Fadime Sahindal och Abbas Razaii som mördades för inte alls länge sedan för hedern. Det är en modern tragedi. http://www.pelafadime.se/

Sedan hävdar du att ett hustrumord inte har något nyhetsvärde? men snälla, haha, kom nyss att tänka på: http://nyhetstorka.istheshit.net/

Jag hävdar att ett hustrumord skulle komma högst på löpsedlarna imorgondag om så vore, du anser alltså fortfarande att det skulle kasseras eller bli notis?

Var tredje vecka dödas en kvinna av en man hon har nära relation till. Läs denna korta från scb:
http://www.scb.se/Grupp/Allmant/_dokument/A05ST0301_02.pdf

Visste du inte om att det fanns dödligt partnervåld i Sverige, vafan är du för fosterlandsälskare som inte vet hur Sverige fungerar?

Rock'nRoll
2006-06-20, 23:04

Araber är semiter /=

Suhain
2006-06-20, 23:16
Att va muslim handlar mest om kärlek, allt annat skit och propaganda ni har fått se är fundamentalister, i en muslimsk familj är det kvinnan som bestämmer för det mesta, allt hon gör ska mannen vad tacksam över, allt mannen gör, gör han för att han måste. Han ska se till så kvinnan och barnen har det bra, om hon bidrar med att hjälpa familjen ska det uppskattas väldigt mkt av mannen.

Allt det där med misshandel och att vara dominerande, handlar mest om kulturer och vrickade sätt att växa upp, har inget med religionen att göra.

Bolio kan inte ett skit.

paddanboy
2006-06-20, 23:16
Var tredje vecka dödas en kvinna av en man hon har nära relation till. Läs denna korta från scb:
http://www.scb.se/Grupp/Allmant/_dokument/A05ST0301_02.pdf

Visste du inte om att det fanns dödligt partnervåld i Sverige, vafan är du för fosterlandsälskare som inte vet hur Sverige fungerar?

Ursvenskarnas andel i befolkningen är runt 80%.
Det dokumentet du länkade till tog upp kvinnor som mördats av män med nära relationer, alltså främst män som varit i någon relation med en kvinna som han senare mördat, troligen på grund av kvinnans ointresse.

Går även läsa:
"80 procent av gärningsmännen är att beteckna som psykiskt störda eller sjuka, antingen genom att de diagnostiserats psykiatriskt eller genom det självmord som en fjärdedel av dem begår i samband med det
dödliga våldet."

Jotack, jag vet hur Sverige förfaller.

Tolkia
2006-06-20, 23:43
Om hon älskade honom och han var juste mot henne - helt OK. Om han var taskig mot henne - inte alls OK (då skulle jag nog röva bort henne). Gäller samtliga nationaliteter och religioner.

Trance
2006-06-20, 23:48
Ursvenskarnas andel i befolkningen är runt 80%.
Det dokumentet du länkade till tog upp kvinnor som mördats av män med nära relationer, alltså främst män som varit i någon relation med en kvinna som han senare mördat, troligen på grund av kvinnans ointresse.

Går även läsa:
"80 procent av gärningsmännen är att beteckna som psykiskt störda eller sjuka, antingen genom att de diagnostiserats psykiatriskt eller genom det självmord som en fjärdedel av dem begår i samband med det
dödliga våldet."

Jotack, jag vet hur Sverige förfaller.

Jag visade att det sker hela tiden och inte tas upp in nyheterna. Varifrån får du kvinnans ointresse som orsak ifrån?

Försök inte få partnervåld till en hedersgrej som importeras, vi har varit duktiga på det länge själva och det finns en anledning till att det finns såpass många kvinnojourer i landet. Jag orkar inte leta siffror och skit men är du uppriktigt intresserad kan vi säkert starta en tråd där t.ex. mini eller Tolkia kan slänga upp siffror och argument.

Varför tog du upp att 80% av befolkningen är ursvenskar?

Trance
2006-06-20, 23:49
Att va muslim handlar mest om kärlek, allt annat skit och propaganda ni har fått se är fundamentalister, i en muslimsk familj är det kvinnan som bestämmer för det mesta, allt hon gör ska mannen vad tacksam över, allt mannen gör, gör han för att han måste. Han ska se till så kvinnan och barnen har det bra, om hon bidrar med att hjälpa familjen ska det uppskattas väldigt mkt av mannen.

Allt det där med misshandel och att vara dominerande, handlar mest om kulturer och vrickade sätt att växa upp, har inget med religionen att göra.

Bolio kan inte ett skit.

Det står väl i koranen att man får tillrättavisa sin kvinna med slag med öppen hand?

Baan
2006-06-20, 23:50
Det står väl i koranen att man får tillrättavisa sin kvinna med slag med öppen hand?

Vart?

Jag har en nära mig så...

Trance
2006-06-21, 00:01
Vart?

Jag har en nära mig så...

Ber om ursäkt. Det var ett muntligt uttalande av en person. Skulle såklart letat upp källa inna jag postade något sådant. Tror dock det typ detta som syftades:

"Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem. Gud är upphöjd, stor" sura 4:34

Detta är dock från en flashback-tråd och han verkade rätt hatiskt över Islam så vet inte om det är korrekt. Ville inte peka ut Islam som någon ond religion etc, tycker bara det är lite lustigt när företrädare för kristendomen eller islam säger att religionen handlar enbart om kärlek när det faktiskt står rätt brutala saker i deras heliga bok.

Tolkia
2006-06-21, 00:13
Till syvende og sidst är det en människas personliga val om han/hon vill lägga hand på den han/hon lever tillsammans med; att skylla på religion eller kultur anser jag bara vara svepskäl i det här sammanhanget.

Edit: Tycker jag, då.

Baan
2006-06-21, 00:15
Ber om ursäkt. Det var ett muntligt uttalande av en person. Skulle såklart letat upp källa inna jag postade något sådant. Tror dock det typ detta som syftades:

"Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem. Gud är upphöjd, stor" sura 4:34

Detta är dock från en flashback-tråd och han verkade rätt hatiskt över Islam så vet inte om det är korrekt. Ville inte peka ut Islam som någon ond religion etc, tycker bara det är lite lustigt när företrädare för kristendomen eller islam säger att religionen handlar enbart om kärlek när det faktiskt står rätt brutala saker i deras heliga bok.

Citatet är i princip rätt. Det man kan försvara moralen i Koranen och många andra religiösskrifter är att mycket som behandlas var mer aktuellt i en tid då kvinnan var den som skulle ta hand om hemmet, så för mig är det inte svårt att förstå att kvinnor som inte ville falla in i könsrollerna skulel bli negativt behandlade. Just då var systemet så att någon var tvungen att stanna hemma med barnen. I dagsläget skulle jag säga att det fysiska våldet är onödigt, det övriga tolkar jag som att en kvinna som inte vill göra sitt för familjen är en kvinna man skiljer sig ifrån (och göra sitt kan man tolka som att båda parterna delar på skyldigheterna osv).

Tror för övrigt att muhammed förespråkade att man skulle ta seden dit man kommer samt muslimer skulle uppdatera sig sas efter vad som gäller, i t ex lagen. Finns det bättre sätt att handskas med kvinnor än våld så är det inget hinder att använda dom bättre sätten.

hultman
2006-06-21, 00:17
Jag skulle bli skitsur. Har faktiskt skrämt bort en stackare en gång. Skämdes dock lite efteråt, men ett par dagar senare var samvetet på topp igen.

Fartman
2006-06-21, 00:54
Japp, men jag skulle förmodligen inte kunna göra speciellt mycket åt saken om syrran bestämt sig.

paddanboy
2006-06-21, 01:02
Jag visade att det sker hela tiden och inte tas upp in nyheterna. Varifrån får du kvinnans ointresse som orsak ifrån?

Försök inte få partnervåld till en hedersgrej som importeras, vi har varit duktiga på det länge själva och det finns en anledning till att det finns såpass många kvinnojourer i landet. Jag orkar inte leta siffror och skit men är du uppriktigt intresserad kan vi säkert starta en tråd där t.ex. mini eller Tolkia kan slänga upp siffror och argument.

Varför tog du upp att 80% av befolkningen är ursvenskar?

Sakerna tas ju givetvis upp, men de beror mycket på situationen för tidningar och hur händelsen skett. Skulle kvinnan mördats med ett skott i huvet vore det inte lika intressant som om hon jagats 3 mil med en häcksax för att sedan skållats med vatten.

Partnervåld har som brott inte importeras, det har jag aldrig påstått, om än säkerligen ökat.

Invandrarkvinnor
Många invandrarkvinnor lever ofta i ett socialt utanförskap. Det finns idag liten eller nästan ingen forskning alls inom detta område i Sverige. Erfarenhet hos polis och kvinnojourer visar dock att anmälningarna om misshandel från invandrarkvinnor ökat.

Våld inom familjen är för dessa kvinnor stundtals en fråga fylld av större skuld och skam än i svensk kultur. Inom vissa invandrargrupper har mannen ”rätt” att slå kvinnan om hon inte lyder eller om hon ”skämmer ut” familjen på något sätt. I vissa fall står kvinnorna i den egna gruppen bakom dessa kulturmönster. Av tradition vet kvinnan att hon har liten eller ingen möjlighet att få hjälp. Familjen är dessutom för många invandrarkvinnor den enda trygghet de har i det nya landet. De har ofta inga vänner eller nätverk utanför den privata sfären och kan därför inte diskutera sin situation och vågar inte be om hjälp. Rädslan för att bli ”förskjuten”, att förlora barnen och att tvingas till ett livslångt utanförskap gör att många kvinnor trots allt står ut i omöjliga livssituationer. Källa: http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=426&typ=mot&rm=2003/04&bet=Ju443

Där är ett litet klipp av många saker som stärker min åsikt. Så jag får ju även mitt i allt fråga vilka dessa Tolkia och Mini är som du tydligen verkar hoppas på skall komma dig till undsättning. De får gärna starta tråd, jag kan gå hur långt som helst för att vinna diskussioner.

mini
2006-06-21, 07:31
Den där mini är jag. Partnervåld existerar i svenska familjer, ibland med dödlig utgång. Vad är det du inte förstår?

Dessutom undrar jag om du inte riktigt fattade att hänvisningen till hederskulturen syftade på dig och din familj? Har inte du beskrivit din familj som aktivt röda? Jag får inte ihop det med din pappas konstiga rasism.

Avesta
2006-06-21, 07:52
precis samma som muslimsk kurd

Trance
2006-06-21, 09:14
Sakerna tas ju givetvis upp, men de beror mycket på situationen för tidningar och hur händelsen skett. Skulle kvinnan mördats med ett skott i huvet vore det inte lika intressant som om hon jagats 3 mil med en häcksax för att sedan skållats med vatten.

Partnervåld har som brott inte importeras, det har jag aldrig påstått, om än säkerligen ökat.

Där är ett litet klipp av många saker som stärker min åsikt. Så jag får ju även mitt i allt fråga vilka dessa Tolkia och Mini är som du tydligen verkar hoppas på skall komma dig till undsättning. De får gärna starta tråd, jag kan gå hur långt som helst för att vinna diskussioner.

Vad är det du vill säga, när säger du emot mig. Du hade ju uppenbarligen fel när det gäller dödligt våld mot kvinnor och hur det rapporteras. Du visar inga siffror utan bara antaganden. Jag tror att vissa invandrare kan ha fler fall av partnermisshandel på grund av konflikter om kvinnans roll i samhället.

Big_Vik
2006-06-21, 09:52
Svarade inga problem först, men om jag tänker efter blir det visst problem. Om han är muslim måste han gifta sig för att få bazza någon. Enligt koranen får emellertid en muslimsk man ta en icke-muslimsk kvinna eftersom det är han som sköter den religiösa uppfostran, vilket i förlängningen innebär att barnen blir uppfostrade till muslimer, vilket är ett helvete.

Mitt svar blir att han får pippa henne hur mycket han vill så länge de skyddar sig. När han vill skaffa barn får han dra åt helvete.

paddanboy
2006-06-21, 10:22
Den där mini är jag. Partnervåld existerar i svenska familjer, ibland med dödlig utgång. Vad är det du inte förstår?

Dessutom undrar jag om du inte riktigt fattade att hänvisningen till hederskulturen syftade på dig och din familj? Har inte du beskrivit din familj som aktivt röda? Jag får inte ihop det med din pappas konstiga rasism.

Jo jag förstår detta. När jag pratar om morderna hedersmord som vi idag haft i Sverige är dessa importerade. Vad har ni och säga emot på den frågan?

Hur som helst handlar detta om att ta ansvar, till skillnad från dig mini så kanske mina föräldrar bryr sig om vilken framtid sina barn får, om nu kärlek gör en blind så är det ju bra att höja sköldarna framför en blåögdhet. Jag går inte in djupare, men västerländska kvinnor och män från mellanöstern går tydligen inte så värst bra ihop. Liza Marklunds novell Gömda visar ju dock en bild på fungerande bland(kulturella)förhållanden, som slutar lyckligt.

Sedermera så har jag aldrig påstått att de är aktivt röda, du verkar ju vrida och vända på allting.
Läs denna artikel (som tillochmed pelafadime.se rek.): http://www.bgf.nu/danmark/heder.html

paddanboy
2006-06-21, 10:28
Vad är det du vill säga, när säger du emot mig. Du hade ju uppenbarligen fel när det gäller dödligt våld mot kvinnor och hur det rapporteras. Du visar inga siffror utan bara antaganden. Jag tror att vissa invandrare kan ha fler fall av partnermisshandel på grund av konflikter om kvinnans roll i samhället.

Visa dina siffror först, du var ju tydligen för trött för att göra detta. Förövrigt så är det allmänt känt att dessa brott lär dras med största mörkertalet i hela brottsstatistiken.

Några händelser i Danmark med hedersrelaterade grunder:

1994: En 42-årig irakier, xx , slår ihjäl sin 22-åriga hustru med tre yxhugg pga svartsjuka. Döms till 13 års fängelse och utvisning på livstid.

1995: En 51-årig turk, yy, skjuter sin svärdotters två systrar pga beskyllningar om att de två hade medverkat till att svärdottern ville skiljas. 16 års fängelse och utvisning på livstid.

1996: Nazia Hussian, 20-årig pakistansk kvinna mördades på Frederiksberg. Vägrade att leva i ett tvångsäktenskap. Tre av hennes pakistanska bröder dömdes för mordet.

1996: Amina Hussain, 25-årig syrisk kvinna stacks ihjäl inför ögonen på busspassagerare på Amager. Gärningsmannen var kvinnans irakiska äkta man som hon hade flytt från. Han kunde inte acceptera hennes västerländska livsstil. 10 års fängelse och utvisning på livstid.

1996: Balqis Begum, 31-årig pakistansk kvinna, dödad med 20 knivhugg på Amager. Uppges ha brutit moralkodexen mellan könen. En 21-årig pakistanier dömdes till 14 års fängelse och utvisning på livstid.

1996: Kasida Ismanowski mördad med 16 knivhugg av sin jugoslaviskfödda exman pga svartsjuka. Dömt till psykiatrisk vård på obestämd tid.

1996: Kajal Omar Mustafa, 19-årig irakisk kvinna blev ihjälslagen tillsammans med en vän. Kvinnans irakiska äkta man påstod att han försökte rädda kvinnan från vännen.

1997: Imigul Saciri, 31-årig makedonsk kvinna, dödad med 20 knivhugg på öppen gata i Köpenhamn inför sina barns ögon. Kvinnan och barnen hade flytt till ett kriscenter pga våld.

1997: Doham Al-Rizy, 27-årig kvinna som ville skiljas från sin man. Kidnappad på Nörrebro och körd till Tisvilde, där mannen likviderade henne enligt arabisk tradition på samma sätt som man avlivar djur. Fängelse i 12 år och utvisad på livstid.

1998: Jabir Mahdi Hussein mördade sin algeriskfödda hustru, 37-åriga Houria Hussein, i en Fötex-butik i Herning. 24 dolkstötar pga skilsmässa. Dömd till förvaring.

1998: Danskfödda Kenza Isarti fick halsen avskuren medan hon sov. Hennes man från Marocko kände sig kränkt över att hon ville skiljas. Han stack henne 24 gånger innan han skar av halsen. 10 års fängelse och utvisning på livstid.

1999: Naima Fadlo dödad med kniv av sin 32-åriga man, som bara hade varit i Danmark i fem veckor, när han dödade henne. 10 års fängelse och utvisning på livstid.

1999: Fatma Pusat, 26-årig turkisk kvinna, funnen hängt under mystiska omständigheter. Hade blivit strypt före hängningen. Låg i separation från sin man, som senare anhölls.

1999: Turkisk-danska 19-åriga Esma Özer dödades av sin man, som inte kunde klara Esmes danska livsstil. 8 års fängelse och utvisning på livstid.

1999: Mahnaz Rahmani Keyvanipour, 29-årig iransk kvinna, bränd till oigenkännlighet i Ejby vid Köge. Hennes iranska man slog ihjäl henne i sin kiosk, varefter han körde liket ut skogen. Kunde inte acceptera hennes västerländska livsstil.

1999: Aber Mustafa, egyptisk kvinna, och hennes fyraåriga dotter dödades i Tingbjerg. Den 55-åriga egyptiska äkta mannen dödade henne med djupa knivhugg och skar av halsen på sin dotter. Den minsta dottern räddades av förbipasserande (mordet skedde på öppen gata...).

2001: 21-åriga turkiska Tülay Bag lämnades blödande på Rigshospitalet. Hennes man hade dödat sin hustru (kusinäktenskap).

2002: 14-åriga Sonay dödades med slag i kraniet, varefter hon slängdes (levande) i vattnet. Fadern dömd till 14 års fängelse och utvisning från Danmark på livstid. källa: "Forum för Kvinders Retsstillling och Integration" "

Trance
2006-06-21, 10:47
Men fan paddanboy. Ser du inte hur du resonerar exakt som de du hatar när du vill skydda din syster men du själv behövs inte skyddas. Hur är det skillnad från de du ogillar gör?

Jag har visat siffror, jag länkade till en rapport från scb. Där står ju tydligt att var tredje vecka dödas en kvinna av en man som hon har nära relation till. Jag säger även att de hedersmord som skall finnas i så stor utsträckning i Sverige inte finns, du har inte presenterat något som motbevisar mig. Jag bryr mig inte om saker som är "allmänt" kända. Du tror inte "vanligt" partnervåld har stort mörkertal eller?

Hederskulturen är kass. Var säger jag emot dig. Däremot verkar du bara bry dig om parternvåld som kommer från hederskulturen och totalt ignorera den inhemska som finns.

tusenkonstnar
2006-06-21, 10:59
Jag skulle inte bli sur men oroad.

Varje gång jag har sagt detta har det blivit en storm över att jag varit så fördomsfull men facit är följande:

Har inte hänt med min syster men väl med 1 kusin, en tjejkompis, samt att tjejens kompis haft muslimska pojkvänn, dock ej samtidigt ;)

För två av dessa har det slutat med skyddad identitet, den tredje började umgås med HA folk för att få beskydd.

Själv har jag bara träffat en av killarna och han var jättesnäll - fram tills att de förlovat sig.

Ingen behöver komma med den självklara förklaringen att inte ALLA är på det sätt som de fall jag råkat stöta på men det är trots allt oroande.

Bolio
2006-06-21, 11:54
Smygrasist är du inte, inte rasist heller. Men man kan ju fundera vad du har för åsikter om just araber och vad som vore så hemskt att umgås med dem eller dina släktingar?

Du generaliserar, har fördomar och är inte öppen. Men du har rätt att ha den åsikten, påverka mig om hur hemska araber är och propagera för detta, fast jag köper det inte så enkelt.

Ptja, mitt folk är i krig med araber och jag tycker verkligen illa om deras kultur. Varför skulle jag påverka dig? Jag tror inte att du tycker om araber så mycket du heller. :)

Bolio
2006-06-21, 11:57

Bolio kan inte ett skit.

Så du menar att kvinnorna har makten i muslimska länder? :laugh:

Religionen är per definition kvinnoförtryckande och det kan jag bevisa för dig om du har lust att ta den diskussionen.

Bolio
2006-06-21, 11:58
Citatet är i princip rätt. Det man kan försvara moralen i Koranen och många andra religiösskrifter är att mycket som behandlas var mer aktuellt i en tid då kvinnan var den som skulle ta hand om hemmet, så för mig är det inte svårt att förstå att kvinnor som inte ville falla in i könsrollerna skulel bli negativt behandlade. Just då var systemet så att någon var tvungen att stanna hemma med barnen. I dagsläget skulle jag säga att det fysiska våldet är onödigt, det övriga tolkar jag som att en kvinna som inte vill göra sitt för familjen är en kvinna man skiljer sig ifrån (och göra sitt kan man tolka som att båda parterna delar på skyldigheterna osv).

Tror för övrigt att muhammed förespråkade att man skulle ta seden dit man kommer samt muslimer skulle uppdatera sig sas efter vad som gäller, i t ex lagen. Finns det bättre sätt att handskas med kvinnor än våld så är det inget hinder att använda dom bättre sätten.

Varför var det nödvändigt att slå kvinnor då?

Langster
2006-06-21, 12:06
Mig skulle det inte göra nåt var han än kom från...

Men jag skulle bli riktigt sur om han var muslim.

Pepparkakssmurfen
2006-06-21, 13:03
Ptja, mitt folk är i krig med araber och jag tycker verkligen illa om deras kultur. Varför skulle jag påverka dig? Jag tror inte att du tycker om araber så mycket du heller. :)

Du tar ju med dig ditt fjantiga "krig" hit till Sverige och fortsätter det här på kolo?!
Fundera på varför du egentligen ogillar/hatar araber och om det verkligen är dina egna åsikter eller bara åsikter du vuxit upp med och som förts vidare till dig.
Seriöst,jag tror att medelsnitts-koloiten inte gör skillnad mellan en kurd och en arab(samma sak liksom).

Bolio
2006-06-21, 13:06
Du tar ju med dig ditt fjantiga "krig" hit till Sverige och fortsätter det här på kolo?!
Fundera på varför du egentligen ogillar/hatar araber och om det verkligen är dina egna åsikter eller bara åsikter du vuxit upp med och som förts vidare till dig.
Seriöst,jag tror att medelsnitts-koloiten inte gör skillnad mellan en kurd och en arab(samma sak liksom).

Som svar på din första fråga: Ja.
Andra fråga: Mina egna.
Tredje fråga: Spelar ingen roll för mig.

Är du arab? :)

Pepparkakssmurfen
2006-06-21, 13:10
Som svar på din första fråga: Ja.
Andra fråga: Mina egna.
Tredje fråga: Spelar ingen roll för mig.

Är du arab? :)

Nej. Jag är inte arab,jag störs bara av människor som ogillar/hatar andra människor endast pga ursprung/nationalitet/religion.

Bolio
2006-06-21, 13:12
Nej. Jag är inte arab,jag störs bara av människor som ogillar/hatar andra människor endast pga ursprung/nationalitet/religion.

Det gör jag inte. Jag ogillar araber som har arabisk kultur. En försvenskad arab har jag t.ex. inget emot.

Pepparkakssmurfen
2006-06-21, 13:21
Det gör jag inte. Jag ogillar araber som har arabisk kultur. En försvenskad arab har jag t.ex. inget emot.

Men vad är den arabiska och alla andra kulturer uppbyggt av?
Du kan ju knappast göra en total avskiljning mellan kultur och nationalitet/religion/människors ursprung?

Bolio
2006-06-21, 13:23
Men vad är den arabiska och alla andra kulturer uppbyggt av?
Du kan ju knappast göra en total avskiljning mellan kultur och nationalitet/religion/människors ursprung?

Arabiska värderingar och arabisk moral.

Micke A
2006-06-21, 13:36
Tyvärr är det lite förbjudet att ogilla främmande kulturer i Sverige (om man är svensk - är man invandrare och ogillar svennar är det ingen som höjer rösten).

Jag har varit tillsammans med en (liberal/försvenskad) muslim och det fungerade utmärkt förutom att hennes pappa inte accepterade mig. Hennes mamma "tog emot" mig efter ett år och då var det som en vändning på en femöring - ifrån totalignorering till bästa älsklingen.

Jag kan säga att den variant av islam hon och hennes familj tillhörde inte var så olika vår svenska kristendom och definitivt inget att "oroa sig för", men de mer "fundamentalistiska" varianterna tycker jag riktigt illa om. Jag är iofs inte så förtjust i fundamental katolicism heller. Detta har inte någonting med rasism att göra - enbart olika värderingar och att man värnar om det man själv trivs med.