Visa fullständig version : Vad ska ni äta ikväll??
hammer95
2006-06-20, 15:55
Vad ska ni käka ikväll?? Själv ska jag :eating: gillad kycklingfilé med pommes (2% fett), sallad, dip och något gott att dricka (kranvatten).Detta efter ett intervallpass!:hbang:
Ska bli mumma, eftersom jag bara har käkat gröt, vassle,kasein och lite raps olja idag*flex*
Räkor, bröd, majonäs, avocado och vattenmelon till efterrätt. Ska spotta kärnor på Freddie om det inte blir mål i första halvlek!:D
Blir något som jag tycker är gott och kommer inte tänka ett dug på hur mkt fett, kolhydrater osv. det innehåller. Till det dricker jag nog mjölk. Sen till fotbollen blir det nog en hel del chips och läsk, med socker självklart då light är äckligt.
hammer95
2006-06-20, 15:59
Oj, rapsolja ska det vara:em:
Callister
2006-06-20, 15:59
Öh, redan ätit efter ett groteskt slit på 10h idag. Limpmackor med cheddarost och läcköskinka, en risfrutti. :D
Catstyle
2006-06-20, 16:00
Kebabpizza.
Tigerkotten
2006-06-20, 16:00
Antingen kommer jag nog köra kycklingfilé med wok + ris, eller stuvvade makaroner o korv :D
Makaronerna är inte så nyttiga precis, o nu kom jag kom att jag inte e säker på att det finns sådana i skafferiet! Men jag gillar äta den maträtten mera. Fast som sagt inte lika nyttigt.. :) Nu e frågan om jag inte har makaronerna, ska jag gå ner o handla de eller ska jag gå för kycklingen.
Friterad klitorisstuvning med rabarberpaj.
hammer95
2006-06-20, 16:04
Antingen kommer jag nog köra kycklingfilé med wok + ris, eller stuvvade makaroner o korv :D
Makaronerna är inte så nyttiga precis, o nu kom jag kom att jag inte e säker på att det finns sådana i skafferiet! Men jag gillar äta den maträtten mera. Fast som sagt inte lika nyttigt.. :) Nu e frågan om jag inte har makaronerna, ska jag gå ner o handla de eller ska jag gå för kycklingen.
Låter gott båda alternativen, men kycklingen något nyttigare med wok:thumbup:
Det blev färskpotatis och prinskorv för min del
hahavaffan
2006-06-20, 16:04
Först pasta och köttfärssås. Sen till matchen en fet familjepizza med extra allt.
hammer95
2006-06-20, 16:27
:eating: Mycket gott här!!:thumbup:
Tacos med mycket grönsaker och köttfärs (10%) stekt i nonstick-panna (slipper ha stekfett då).
Gurk-Burk
2006-06-20, 16:30
Grillad lax ska det bli ikväll, + lite tillbehör.
Jag ska på "Subs, beer, brännboll and football" med jobbet så jag antar att jag ska käka en sub (Subs - Submarines: big, long sandwiches with some kind of yummy content inside).
christian
2006-06-20, 16:31
Avocadosallad med räkor, lite sesamfrön, kidneybönor, kikärter, vinäger och minikeso.
Tigerkotten
2006-06-20, 16:32
Fanns inga makaroner, o det gjorde mig mera sugen. Så nu blir det äta lite tonfisk sedan duscha efter matchen o sedan gå ner o handla :) Är ju fotboll ikväll så kanske något gott ska inhandlas också fast man inte borde äta sådant.. :)
hammer95
2006-06-20, 16:33
Fanns inga makaroner, o det gjorde mig mera sugen. Så nu blir det äta lite tonfisk sedan duscha efter matchen o sedan gå ner o handla :) Är ju fotboll ikväll så kanske något gott ska inhandlas också fast man inte borde äta sådant.. :)
Nyttiga nötter är alltid gott:thumbup:
Jag käkar något så simpelt och sjukt gott som rostat bröd (VITT!) med extra saltat smör.
Jag käkar något så simpelt och sjukt gott som rostmackor med extrasaltat smör.
Jag ska bygga tunnbrödsrullar.
Wookade grönsaker,kantareller,pasta och älgkött. Hur gott som helst! :eating:
http://www.quid.se/kkampanj/img/huvudbilder/texasben.jpg
http://www.quid.se/kkampanj/main/default.asp?id=4&subid=28&langID=1
Tror det får bli en kebabpizza i kväll men har inte riktigt bestämt mig det kan bli en kebabtallrik också. Men bärs och chips blir det iaf.:eating:
Är det en särskrivning eller inte? Texas Ben. Jag röstar att det är det men jag har ingen kunskap om dessa ting utan bara instinkt och hat. Så jag kan mycket väl ha fel. Det är ju ett namn på en sak så man kan väl döpa det till vad man vill.
Själv skall jag äta pastasallad av något slag.
Tonfisk, pasta plus en salladsås på det och lite solrosfrön.
Kebab-Arne
2006-06-20, 17:48
Bolognese pizza. Jag som tänkte ev. dra till gymmet nu här. Vet inte om jag orkar. Höhö.
hammer95
2006-06-20, 18:19
http://www.quid.se/kkampanj/img/huvudbilder/texasben.jpg
http://www.quid.se/kkampanj/main/default.asp?id=4&subid=28&langID=1
Gott :eating: :eating: :eating:
tossefar
2006-06-20, 18:20
Jag ska på "Subs, beer, brännboll and football" med jobbet så jag antar att jag ska käka en sub (Subs - Submarines: big, long sandwiches with some kind of yummy content inside).
De kanske menar att det är en fest för vikarier!
Är det en särskrivning eller inte? Texas Ben. Jag röstar att det är det men jag har ingen kunskap om dessa ting utan bara instinkt och hat. Så jag kan mycket väl ha fel. Det är ju ett namn på en sak så man kan väl döpa det till vad man vill.
Själv skall jag äta pastasallad av något slag.
Verkar vara särskrivning. Men produkten kan ju också vara uppkallad efter Ben, en man från Texas.
Är ingen expert på området heller, tyvärr.
EDIT: Dagens mat blev ca 10 kalkonköttbullar, direkt ur paketet och nu en proteinshake. Lär komplettera med nå ägg-mackor senare.
Markus H
2006-06-20, 18:33
Kebabpizza
Lasse Kongo
2006-06-20, 18:49
Jag har precis gjort wraps med tonfiskröra o massa grönsaker mm, mumsfillibabba:eating:
tinkerbell
2006-06-20, 18:53
Sommarfrukter ...
Ryska_raketen
2006-06-20, 18:54
pollock.
Om sverige förlorar... så ja... då drar jag läppen över huvudet och sväljer. Annars... chips. :P
Stora menyn på mcdonalds med QP cheese, + meny med 2 majonäsdippar. Glass med chokladsås till efterätt.
Mmm ska bli gott!
internethjälten
2006-06-20, 19:14
nybakade bullar när de väl blir färdiga... denna
eviga väntan :-[
Det blev ris, lax och dillsås. :eating:
Kycklingfile fylld med skinka, senap och chili. Ris. Blandad sallad. Mums!!!:eating:
Eva
hammer95
2006-06-20, 19:35
Har precis käkat!!! Det var super:hbang:
Måste bara berätta att Subs:en var jättegoda. Stora och smaskiga med ruccola, parmaskinka, brie-ost, soltorkade tomater och så vidare.
hammer95
2006-06-20, 20:46
Måste bara berätta att Subs:en var jättegoda. Stora och smaskiga med ruccola, parmaskinka, brie-ost, soltorkade tomater och så vidare.
Låter fantastiskt!!!
Ostkaka och fläskkotletter
hammer95
2006-06-20, 22:04
Avslutar dagen med en proteindrink:thumbup:
STarfish
2006-06-20, 22:08
Kyckling, ris & vassle
Lyxmat
Det blev wallenbergare.
http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=wallenbergare
grisbil3n
2006-06-20, 22:32
Åt just en liter fil med euroshoppers müsli till, båda varorna inhandlade med 50-öringar.
Åt precis en smörgås bestående av hårt bröd (gammelgården, grymt gott) och en blandning av keso mini och potatissallad.
Nu äter jag lättfil med branflakes.
hammer95
2006-06-20, 22:35
Imorgon blir det gröt och proteindrink till frukost igen*cry* . Men det ger resultat!!
grisbil3n
2006-06-20, 22:35
pollock.
Sluta sukta!
rostat bröd med nån jävla korv
Potatissallad, röktkalkon och skinka, plus jordgubbar och på det, blev mätt för snabbt, funkar inte att äta direkt efter träningen för min del (maten var klar när jag kom ur duschen).
Ja...For en sjukling som mig blir det antingen havregrynsgrot, kycklingfile med nagon gronsak eller nagot annat trist, snallt och okryddat. Fan, kan inte lata bli att tycka synd om mig sjalv nu*grr*
Wennerberg
2006-06-21, 12:46
JAg skall nog äta mig mätt på ett djur
hammer95
2006-06-21, 15:26
Ikväll blir det grillad fläskfilé med dip, sallad, wok och just det pommes (2%).
Detta efter ett intervallpass på spinningscykeln...
hammer95
2006-06-21, 19:56
Det var gott det:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.