Visa fullständig version : fan datorn e på frtizzan. Vilken knapp håller jag ner för att start om den i felsäk
ert läg? Jag kan ej komma in i msconfig. Hela skärmen (bärbar dell) har blivit helt svart, och jag kan se ifall jag har en lampa nära den, väldigt svagt. Men som sagt, felsäkert läge först, hur många F knappar jag än trycker vid uppstart komer jag inte ini felsäkert... Hjälp uppskattas!
King Grub
2006-06-20, 15:49
F8. Om det är XP i alla fall.
kan vara F12 på vissa Dell datorer, men standard är F8
ert läg? Jag kan ej komma in i msconfig. Hela skärmen (bärbar dell) har blivit helt svart, och jag kan se ifall jag har en lampa nära den, väldigt svagt. Men som sagt, felsäkert läge först, hur många F knappar jag än trycker vid uppstart komer jag inte ini felsäkert... Hjälp uppskattas!
Ser bilden ok ut under uppstarten? alltså den dör när den kommer in i windows? För det låter som om backlighten på skärmen har dött, och då kommer inte felsäkert läge att hjälpa.
Yo, det är med all säkerhet backlighten. Skumma är att efter otalig uppstartförsök, lät jag datorn vila en kvart, nu verkar den funka igen. Kanske glapp i kontakterna, vem vet? Just felsäkert läge är just en sån grje jag glömmer hela tiden, duktigt irriterande... tack för hjälpen iallafall!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.