Visa fullständig version : kondition för att forma?
rockztatic
2002-12-17, 15:38
är konditionsträning rätt medicin för att forma musklerna mera.. få snyggare rutor, typ så. eller?
och förresten, vad gör en kropp fastare. mer specifikt. är det träningen som sådan (flera reps, färre, tungt, lätt, kondis) eller kosten (mkt fibrer, lite.. kollisar, protein osv.)?
Slartibartfast
2002-12-17, 16:17
Så här ligger det till:
En muskel kan göra två saker. Antingen bli större eller mindre. Större blir den genom träning och näring. Mindre blir den genom näringsunderskott. En muskel är aldrig statisk, den håller hela tiden på att bli antingen större eller mindre. Muskler är färskvara.
Men, man kan inte "forma" muskeln. Man är fast med den form på muskeln man är född med(eller åtminstone från puberteten).
"Få snyggare rutor" får man främst genom diet. Äter man mindre och bättre mat, minskar kroppens fettlager och musklerna under syns bättre. Men, men kan inte t.ex. "bränna" bort fett på magen genom att göra situps.
Motion hjälper till, men tänk så här: Genom att springa en timme förbrukar man ca 400 kalorier. det är ungefär vad som finns i en tallrik myssli. Så antingen springer man en timme eller så låter man bli att äta en tallrik myssli.
ÄÄäääh, nu svamlar jag:confused:
Slutsats: Träning ger muskler. Motion och kosthållning ger muskeldefinition.
rockztatic
2002-12-17, 16:25
:hbang: ett svar jag gillade :) men behöver dock kondis, så slipper inte undan, även om jag skiter i müslin ;)
Originally posted by Slartibartfast
Motion hjälper till, men tänk så här: Genom att springa en timme förbrukar man ca 400 kalorier. det är ungefär vad som finns i en tallrik myssli. Så antingen springer man en timme eller så låter man bli att äta en tallrik myssli.
Nja nu för ju motion i en timme med sig andra bra grejer som går utöver muslin, tex insulin-känslighet, efterfärbränning, ökad syreupptagning, bättre basförbränings osv...
Så i valet och kvalet skulle jag äta den där muslin och sen tränat en timme:bpump: :bpump:
Gurra_1982
2002-12-19, 17:07
Fortsätt att äta. För att få mer definition på musklerna är det bara att lägga 2-3 förbränningstränings pass i veckan. Gå morgonprmenader innan frukost kan vara bra. Ju mer du rör på dig desto lättare har du att förbränna. Även styrketäningen i sig är en sort förbränning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.