handdator

Visa fullständig version : Tror ni Saddam får dödsstraff?

Angel
2006-06-20, 11:33
Blir det hängning? Vad tror ni?

Bolio
2006-06-20, 11:34
Varför kom du att fundera på det just nu?

Hängning? Varför skulle man hänga honom?

Pudzianovski
2006-06-20, 11:35
Ja, förutsatt att de är klara med alla rättsliga processer innan han självdör som vissa andra internationella förbrytare.

daja
2006-06-20, 11:36
Hängning? Han är inte under åtal på 1600-talet!

Angel
2006-06-20, 11:36
Nått ska man väl tänka på. Nämen jag läste att åklagaren yrkade på dödsstraff genom hängning igår. Hängning är tydligen det hårdaste straffet i Irak

Angel
2006-06-20, 11:37
Hängning? Han är inte under åtal på 1600-talet!

I Irak är det de hårdaste dödsstraffet..

laham
2006-06-20, 11:38
Ja.

Skulle bli förvånad om han inte fick det.

daja
Nått ska man väl tänka på. Nämen jag läste att åklagaren yrkade på dödsstraff genom hängning igår. Hängning är tydligen det hårdaste straffet i Irak
Trodde han var inför rätta i Haag

Pudzianovski
Irak förespråkar hängning som avrättningsmetod precis många andra länder i världen. Svårt att undgå det faktumet faktiskt.

userfriendly
2006-06-20, 11:39
HELT sjukt att man fortfarande hänger folk.
Men men... han lär ju inte få villkorlig dom om man säger så

Bolio
Iraks president (en kurd) vill inte att han skall dö i alla fall. Han tror inte på dödsstraff. För mig kvittar det vad man gör med honom, bara han inte förstör mer för folket i landet.

Pudzianovski
I Irak är det de hårdaste dödsstraffet..

Vilka är de mindre hårda dödsstraffen i Irak då?

reinholdsson

Du trodde fel... ;)

Angel

Nej det är han inte.

Bolio
2006-06-20, 11:40

Varför tycker du att det vore sjukt om man hängde Saddam?

Angel

Stening kanske? :confused:

Piranha
Om han blir dömd till döden så tror jag han kommer ta livet av sig innan avrättning.

Pudzianovski

Irakiska folket vill ha rättegången i Irak för att slippa få honom dömd till fängelsestraff. Därför hålls rättegången i Irak.

reinholdsson
2006-06-20, 11:41
Iraks president (en kurd) vill inte att han skall dö i alla fall. Han tror inte på dödsstraff. För mig kvittar det vad man gör med honom, bara han inte förstör mer för folket i landet.

Ganska vettigt. Det är ju egentligen mer ett straff att sitta fängslad och bara vänta på att man ska dö, än att bli dödad.

daja
2006-06-20, 11:42
Irakiska folket vill ha rättegången i Irak för att slippa få honom dömd till fängelsestraff. Därför hålls rättegången i Irak.
ok

Sonny
2006-06-20, 11:42
Men men... han lär ju inte få villkorlig dom om man säger såMan könsstympar kvinnor fortfarande på flera ställen i världen så att man hänger folk är väll endå inte så konstigt/sjuk trots allt, beror på vad man jämnför med.

Langster
2006-06-20, 11:43
Stening kanske? :confused:
Stening låter jävligt mycket hårdare än hängning

Angel
2006-06-20, 11:43
som ja fattat det så yrkar åklagaren på dödstraff för morden i Dujai nu. Men om han blir dömd för det, kan han även då bli dömd för dom andra brotten, kommer det bli rättegång på dom ändå?

Loke
2006-06-20, 11:44

Det sjuka är väl att folk avrättas, just metoden hängning är väl inte så farlig så länge den utförst korrekt.

reinholdsson
som ja fattat det så yrkar åklagaren på dödstraff för morden i Dujai nu. Men om han blir dömd för det, kan han även då bli dömd för dom andra brotten, kommer det bli rättegång på dom ändå?

Blir det dösstraff så går de nog inte vidare, känns ju ganska meningslöst iallafall.

Angel
Stening låter jävligt mycket hårdare än hängning

Ja, jag såg en film på en stening av en kvinna en gång, fyfan jag mådde dåligt i månader efter. Helt sjukt hemskt var det.

Fredrici
2006-06-20, 11:45
Det sjuka är väl att folk avrättas, just metoden hängning är väl inte så farlig så länge den utförst korrekt.

Exakt, så länge nacken går av i fallet, värre är det nog med att stenkastas till döds..

Pudzianovski
2006-06-20, 11:46

En del vill att han avrättas så snabbt som möjligt. För att allt ska gå rätt till så vill många att alla hans brott tas upp och gås igenom ordentligt. Personligen tycker jag absolut att alla hans brott han är åtalad för bör utredas för familj och folkets skull. Jag tror många vill veta vad han gjort osv.

blasr
2006-06-20, 11:47

Arkebusering om det finns där kanske.

Pudzianovski
2006-06-20, 11:47

Den utförs på olika sätt i olika länder.

Angel
2006-06-20, 11:50
Arkebusering om det finns där kanske.

finns garanterat..

Bolio
2006-06-20, 11:50
En del vill att han avrättas så snabbt som möjligt. För att allt ska gå rätt till så vill många att alla hans brott tas upp och gås igenom ordentligt. Personligen tycker jag absolut att alla hans brott han är åtalad för bör utredas för familj och folkets skull. Jag tror många vill veta vad han gjort osv.

Inte jag. Det är helt och hållet ressentiment att göra det. Jag har fått massor av släktingar dödade pga. Saddam, bl.a. i Halabja, men varför skall jag hämnas på honom? Vad får jag ut av det? Varför skall det utredas exakt allt som han har gjort? Vad spelar det för roll förutom som ressentimentonani för de som fortfarande sörjer? Och vad tjänar det till? Hämnd är en vidrig sak som skapar fler problem än det löser. Jag vill bara att Irak skall utvecklas och bli ett bra land, utan Saddam.

Angel
2006-06-20, 11:52
Inte jag. Det är helt och hållet ressentiment att göra det. Jag har fått massor av släktingar dödade pga. Saddam, bl.a. i Halabja, men varför skall jag hämnas på honom? Vad får jag ut av det? Varför skall det utredas exakt allt som han har gjort? Vad spelar det för roll förutom som ressentimentonani för de som fortfarande sörjer? Och vad tjänar det till? Hämnd är en vidrig sak som skapar fler problem än det löser. Jag vill bara att Irak skall utvecklas och bli ett bra land, utan Saddam.

Är du från irak lr dina föräldrar? (om jag får fråga lite om sånt)

Bolio
2006-06-20, 11:53
IRAK

Talabani: Jag skriver aldrig under dödsdom

Iraks president Jalal Talabani har förklarat att han hellre lämnar sin post än undertecknar en dödsdom mot Iraks förre president Saddam Hussein, rapporterar nyhetsbyrån AFP. Uttalandet kom på söndagen i teve-kanalen al-Arabiya, som har sin bas i Dubai. Talabani förklarade att när förhören med Saddam Hussein är klara så kommer han ställas inför rätta. Det antas att en rättegång kan påbörjas inom ett par månader. Många i Irak har krävt att den förre presidenten döms till döden. FN har vädjat till den nya irakiska regeringen att inte återgå till dödsstraff, men det har hittills inte haft någon verkan.

Jalal Talabani har i många år varit ledare för det kurdiska partiet PUK och valdes tidigare i år till Iraks president. Han har tidigare deltagit i kampanjer mot dödsstraff.
- Jag är en man av principer, sade han till al-Arabiya. Jag kan inte strunta i mina principer av hänsyn till min post som president. Om det blir en konflikt mellan min post och principerna, så kommer jag att ge upp min post och stå fast vid mina principer.

President Talabanis motstånd mot dödsstraff innebär dock inte ett stopp för avrättningar. Nyligen avkunnades de första dödsdomarna i Irak sedan Saddam Hussein störtades i april 2003. Talabani vägrade att skriva under dem. Men han delegerade undertecknandet till vicepresident Adel Abdel Mehdi.

- Vi möter en verklighet i Irak där folk begår mord och vi vill ha ett straff som kommer åt de som mördar, sade regeringens språkrör Leith Kubba förra veckan. De första dödsdomarna rörde tre män som dömdes för att ha kidnappat irakiska poliser och ha våldtagit kvinnor. De anklagades för att tillhöra Ansar al-Sunna, som påstås ha kontakter med al Qaida.

Dödsdomarna avkunnades i maj och bekräftades senare av Iraks högsta domstolsinstans. Sedan vicepresidenten undertecknat dödsdomarna väntas de verkställas inom några dagar i staden al-Kut, 175 kilometer sydöst om huvudstaden Bagdad. Enligt nyhetsbyrån AFP är det inte känt vilken avrättningsmetod den nya irakiska regeringen kommer att använda. Under Saddam Husseins regim användes hängning vid avrättningar av kriminella. Soldater som ansågs illojala arkebuserades inför sina kollegor.

Tänk att en så pass bra människa har tagit över Saddams position. Allt tack vare Irak-kriget!

Bolio
2006-06-20, 11:54
Är du från irak lr dina föräldrar? (om jag får fråga lite om sånt)

Jag är kurd från Kurdistan. Och ja, vår släkt finns bl.a. i den irakiska delen av Kurdistan.

Pudzianovski
2006-06-20, 11:54

(Måste skriva här)

Bolio
2006-06-20, 11:56
Ok, ja det är en annan femma Pudz. Såg inte att du skrev så. :em:

Angel
2006-06-20, 11:56
Jag är kurd från Kurdistan. Och ja, vår släkt finns bl.a. i den irakiska delen av Kurdistan.

Är du född i kurdistan? hur länge bodde du där?

Bolio
2006-06-20, 12:05
Är du född i kurdistan? hur länge bodde du där?

Jepp. Fram tills jag var 10 typ. Jag är en bit över 20 nu.

Angel
2006-06-20, 12:06
Jepp. Fram tills jag var 10 typ. Jag är en bit över 20 nu.

okej *kissass*

Modde
2006-06-20, 12:08

Stening till döds
Halshuggning till döds
Tortyr till döds
Piskning till döds
Kvävning till döds
Skjutning till döds

Bolio
2006-06-20, 12:09
okej *kissass*

Ok...? Varför pussar du mig där för att jag är född i Kurdistan?

Bolio
2006-06-20, 12:09
Stening till döds
Halshuggning till döds
Tortyr till döds
Piskning till döds
Kvävning till döds
Skjutning till döds

Det visste jag faktiskt inte! Källa?

Modde
2006-06-20, 12:10
Det visste jag faktiskt inte! Källa?

jag ljög. :em:

Angel
2006-06-20, 12:11
Ok...? Varför pussar du mig där för att jag är född i Kurdistan?

Kurder har fina rumpor. Nä ja hittade ingen kram-smiley. Och ja ville ge dig en kram. Har du lust att berätta lite hur det är att vara invandrare i sverige och sånt, du kan PM:a om du ej vill t a det här..

Bolio
2006-06-20, 12:19
Kurder har fina rumpor. Nä ja hittade ingen kram-smiley. Och ja ville ge dig en kram. Har du lust att berätta lite hur det är att vara invandrare i sverige och sånt, du kan PM:a om du ej vill t a det här..

Seriöst. :/

High1ander
2006-06-20, 12:23
Jag vill inte ha dödsstraff på honom, det är oåterkalligt om man nu skulle komma fram till att han är oskyldig...

Nä, men hellre att han hängs än att han kommer till Sverige och softar...

Modde
2006-06-20, 12:24

Det där var nog det konstigaste någon skrivit någonsin.
Vet inte om jag ska skratta ihjäl mig eller vad jag ska ta mig till...

High1ander
2006-06-20, 12:29
Det där var nog det konstigaste någon skrivit någonsin.
Vet inte om jag ska skratta ihjäl mig eller vad jag ska ta mig till...
Ja, att börja ragga vilt på en tråd om en eventuell hängning av Saddam Hussein tycker jag är lite hardcore.

Loke
2006-06-20, 12:30

Hahaha, raggning i en tråd om dödsstraff? Jag hoppas du inte skapade tråden enbart för att få uppmärksamhet från kurder/bolio i alla fall.

Angel
2006-06-20, 12:34
JAG RAGGAR INTE!!!...vad är det med er...?

Jag kände bara lite medlidande för att has släktingar hade blivit dödade...Har ni bara sex på näthinnorna eller?

High1ander
2006-06-20, 12:37
JAG RAGGAR INTE!!!...vad är det med er...?

Jag kände bara lite medlidande för att has släktingar hade blivit dödade...Har ni bara sex på näthinnorna eller?

Kurder har fina rumpor - Jag ville pussa din rumpa - PM:a mig - Jag är jätteintressad av din bakgrund... Så uppfatta jag ditt meddelande och det tycker jag är "raggning" :D

Sex på näthinnorna har jag aldrig testat...

Angel
2006-06-20, 12:38
Kurder har fina rumpor - Jag ville pussa din rumpa - PM:a mig - Jag är jätteintressad av din bakgrund... Så uppfatta jag ditt meddelande och det tycker jag är "raggning" :D

Gaaah, jag vara bara intresserad av hur det är att invandra...

High1ander
2006-06-20, 12:41
Gaaah, jag vara bara intresserad av hur det är att invandra...
Det är lugnt, jag brukar inte alltid heller erkänna vilka jag vill sätta på. ;)

Angel
2006-06-20, 12:44
gaah....nu går jag och tränar/går hem och lägger mig istället. Här blir man ju bara stämplad som en sexgalning....

High1ander
2006-06-20, 12:48
gaah....nu går jag och tränar/går hem och lägger mig istället. Här blir man ju bara stämplad som en sexgalning....
Nyss var det bara vi som hade sex på näthinnorna :D

Sheogorath
2006-06-20, 12:55
Nyss var det bara vi som hade sex på näthinnorna :D

Näthinnorna... Hmm... Borde inte någon hitta på något fyndigt skämt som involverar att vi sitter och diskuterar det här på nätet?

Nitrometan
2006-06-20, 13:29
Jag vill inte ha dödsstraff på honom, det är oåterkalligt om man nu skulle komma fram till att han är oskyldig...

Ja, just det. Han är oskyldig. Det var inte han som var president i Irak och mördade folk samt gav order om att folk skulle mördas.

Det var Magnus Härenstam!

High1ander
2006-06-20, 13:41
Ja, just det. Han är oskyldig. Det var inte han som var president i Irak och mördade folk samt gav order om att folk skulle mördas.

Det var Magnus Härenstam!
Jag hoppas du är ironisk, för jag var det iaf.

Nitrometan
2006-06-20, 13:58
Jag hoppas du är ironisk, för jag var det iaf.
Jodå. Hyfsat.

Sannolikheten är stor att de har gripit rätt man.

hammer95
2006-06-20, 14:09
Ja...

Dipshit
2006-06-20, 14:57
Jodå. Hyfsat.

Sannolikheten är stor att de har gripit rätt man.
va bra att du upprepar det, för vi hade ingen aning..

Nitrometan
2006-06-20, 15:02
va bra att du upprepar det, för vi hade ingen aning..
Va?

Han frågade om jag var ironisk. Och jag svarade att ja, jag var ironisk.

Vad är problemet?

Bolio
2006-06-20, 15:31
Att Dipshit är småkorkad.

Nitrometan
2006-06-20, 15:41
Att Dipshit är småkorkad.
Tack. Jag blev rädd att det var jag. :bow:

hammer95
2006-06-20, 16:48
*rolleyes*

hallar