Visa fullständig version : Bråttom!
Hej på er,
Jag hoppas ni kan hjälpa mig att tappa så många kilon och/eller hekton som möjligt till 28:e maj, onsdag nästa vecka.:)
Mina dagar fram tills dess kan se ut som följer:
Vaknar 9-10. Tränar 12-14. Hem och äter lite 14-15. Jobb 16-21. Som ni ser finns det lite dåligt med rum för "optimal" kosthållning. Tidigare när jag räknat kalorier med ett excel-ark ligger jag mellan 1500~2200 kcal.
Jag är 28 år, 170 cm, väger på morgonen 67~68kg.
I min kyl finns nu: Tonfisk, ägg, Becel, Kesella, Fun Light, Mini mjölk, Keso, Andouille-korvar, rökt skinka.
I frysen: kycklingfieér, Alaska Pollock, spenat, gröna ärter.
I övrigt: Pågen duo, fullkornspasta, Dolmio pastasås, ketchup, havregryn.
Så min fråga är hur ska jag bäst göra för att tappa så mycket vikt som möjligt???
Jag bryr mig inte så mycket om att det kanske mest kommer vara glykogendepåer och vatten som förvinner. Huvudsaken är att jag ser mindre plufsig ut och att det faktiskt ser ut som jag har en lite muskler och en del styrka.
Hej på er,
Jag hoppas ni kan hjälpa mig att tappa så många kilon och/eller hekton som möjligt till 28:e maj, onsdag nästa vecka.:)
Mina dagar fram tills dess kan se ut som följer:
Vaknar 9-10. Tränar 12-14. Hem och äter lite 14-15. Jobb 16-21. Som ni ser finns det lite dåligt med rum för "optimal" kosthållning. Tidigare när jag räknat kalorier med ett excel-ark ligger jag mellan 1500~2200 kcal.
Jag är 28 år, 170 cm, väger på morgonen 67~68kg.
I min kyl finns nu: Tonfisk, ägg, Becel, Kesella, Fun Light, Mini mjölk, Keso, Andouille-korvar, rökt skinka.
I frysen: kycklingfieér, Alaska Pollock, spenat, gröna ärter.
I övrigt: Pågen duo, fullkornspasta, Dolmio pastasås, ketchup, havregryn.
Så min fråga är hur ska jag bäst göra för att tappa så mycket vikt som möjligt???
Jag bryr mig inte så mycket om att det kanske mest kommer vara glykogendepåer och vatten som förvinner. Huvudsaken är att jag ser mindre plufsig ut och att det faktiskt ser ut som jag har en lite muskler och en del styrka.
Anorexia ska vara rätt käckt har jag hört? Kan det va nåt?
Nej anorexia är inte aktuellt, för brudigt helt enkelt och slutresultatet är inte attraktivt.
King Grub
2006-06-20, 09:33
På en vecka finns det inga sätt att åstadkomma en visuellt synbar fettförlust, annat än genom just totalsvält. Det finns inga sätt alls att få ett "attraktivt slutresultat" på en vecka.
Misstänkte detta tyvärr. :( Synd att människokroppen är så ålderdomlig, otidsenlig och kass.
Misstänkte detta tyvärr. :( Synd att människokroppen är så ålderdomlig, otidsenlig och kass.
Ja, skyll på kroppen bara, det är dock i slutändan du som bestämmer vad som åker ned i kakhålet.
Om du gett fan i att pula ned för mycket i bulltuggen så hade du inte suttit i den här situationen till att börja med. Och vill du inte se till att ha en bra fysik året runt, så får du se till att ha lite framförhållning till de gånger du vill ha det. Och inte beklaga dig en vecka innan.
Longshot
2006-06-20, 10:32
Vad ska du göra om en vecka :confused:
Cerberus
2006-06-20, 11:37
Vad ska du göra om en vecka :confused:
beachen?
userfriendly
2006-06-20, 11:47
om det skulle vara en plåtning av nåt slag kan man ju alltid tömma, fylla o dra bort vatten osv som innan en tävling, det ger ett litet visuellt resultat i några timmar... men e man fet så syns det iaf
Longshot
2006-06-20, 12:41
beachen?
fniss, isf.
Lasse Kongo
2006-06-20, 12:57
Ät endast protein och fett, små mängder, promenera 3-4 timmar per dag, gärna mer om du hinner.
blekfet2
2006-06-20, 16:24
:laugh: :laugh: *rolleyes*
Mental>> Har du inget vettigt att tillföra tråden kan du hålla käften.
:booty:
Och kan inte du vara trevlig när du skriver så gör du inte det överhuvudtaget.
Och kan inte du vara trevlig när du skriver så gör du inte det överhuvudtaget.
Otrevliga inlägg förtjänar otrevliga svar. Men jag antar att det inte är din åsikt.
Otrevliga inlägg förtjänar otrevliga svar. Men jag antar att det inte är din åsikt.
Det stämmer.
Och oavsett om du anser att ett otrevligt inlägg förtjänar ett otrevligt svar eller inte så skriver du inte ett otrevligt svar sålänge du vill vara kvar på detta forumet.
Så är det slutdiskuterat om det.
Krokodil
2006-06-20, 19:17
Hej på er,
Jag hoppas ni kan hjälpa mig att tappa så många kilon och/eller hekton som möjligt till 28:e maj
Sent ute? ;)
Longshot
2006-06-21, 06:32
Sent ute? ;)
Han menar 2007.
*rolleyes*
Haha, alltid like kul när folk som skiter i allt vad kosthållning och motion heter under i princip hela året vill komma i form 1 vecka innan beachen.
Kör en fasta då. Du tappar mycket vatten, muskler, en del fett men det syns på dig att du blir mindre. Om du inte bryr dig om musklerna alltså.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.