Visa fullständig version : Gah!
wintersnowdrift
2006-06-19, 22:59
De sista två avsnitten av TV-serien "Vita Husets" sjätte säsong gick ikväll. Nästa säsong (den sista?) kommer redan till hösten - MEN DÅ ÄR JAG I ENGLAND! Hur ska jag överleva? *cry* Jag funderar på att flyga hem varje måndagkväll, titta på serien och flyga tillbaka snabbt som attan för att hinna i tid till arbetsdagen som börjar 06:30 sharp.
Någon som har andra, kanske något mer realistiska förslag på hur jag kan hantera situationen?
//Kristin
reinholdsson
2006-06-19, 23:00
Vad handlar serien om?
The_RobRoy
2006-06-19, 23:01
använd the interweb som oss andra för att se serier?
wintersnowdrift
2006-06-19, 23:03
Vad handlar serien om?
Well, fram tills nu en president som enligt opinionsmätningar i USA hade kickat ass'et av G W Bush - dvs en uppdiktad, samtida "drömpresident" i det stora landet i väst. Officiell hemsida: http://www.nbc.com/The_West_Wing/. Jag undviker all info om säsong 7 som enligt uppgift ska vara den sista; den har precis gått i USA och kommer alltså till Sverige i höst...
//Kristin
Tigerkotten
2006-06-19, 23:05
Har den inte börjats visa i USA redan då? Bara ladda ner avsnitten isåfall. Sedan när du är där borta får du hålla dig tills du kommer tebax till Sverige o ladda ner de du missat. Enkelt.. :)
wintersnowdrift
2006-06-19, 23:08
använd the interweb som oss andra för att se serier?
Men jag kommer inte ha tillgång till internet (i alla fall inte bredband) när jag är i England. Egentligen har jag inte lust att bli offer för Anti-Piratbyrån heller ;) (även om just den här serien är en av få som jag skulle kunna tänka mig att åka på lite böter för). Jag brukar faktiskt inte ladda ner just serier - vanligtvis så går det mesta jag vill se i en TV nära mig. Men så icke den här gången....
//Kristin
The_RobRoy
2006-06-19, 23:10
Men jag kommer inte ha tillgång till internet (i alla fall inte bredband) när jag är i England. Egentligen har jag inte lust att bli offer för Anti-Piratbyrån heller ;) (även om just den här serien är en av få som jag skulle kunna tänka mig att åka på lite böter för). Jag brukar faktiskt inte ladda ner just serier - vanligtvis så går det mesta jag vill se i en TV nära mig. Men så icke den här gången....
//Kristin
Bara ta och tanka ner hela serien och bränna ut på skivor, eller banda över på VHS i allra värsta fall.
Säsongen tar upp ungefär 8.5 GB
Jag antar att den inte går i England?
Köp den från USA på nätet. Finns säkert nån dvdbox med säsongen du önskar på Amazon.com eller nån liknande site
Du får tvinga en vän eller familj att banda/ladda ner och skicka till da England
wintersnowdrift
2006-06-19, 23:29
Jag antar att den inte går i England?
Köp den från USA på nätet. Finns säkert nån dvdbox med säsongen du önskar på Amazon.com eller nån liknande site
Jo, den går i England, men säsong 7 har redan börjat sändas där. Sverige är ju ett u-land gällande TV-serier... Och tyvärr finns den sista säsongen inte att köpa på DVD än.
Det enda rimliga blir väl således att ladda ner den.
//Kristin
:thumbup:
Du är en bra tjej Kristin. Jag kan definitivt tänka mig att ligga med dig. *innocent*
wintersnowdrift
2006-06-19, 23:34
Du får tvinga en vän eller familj att banda/ladda ner och skicka till da England
That would iofs be an option. Vid närmare eftertanke kanske man t.o.m. kan bränna ut avsnitten på DVD-skivor direkt (vi har en sån där DVD-spelare med minne, vad f*n de nu heter?). Jag måste inte se serien nu, men jag vill inte behöva vänta tills hela Sverige också har sett den innan det blir min tur. Kanske kan jag övertala päronen att posta ett avsnitt i veckan till mig? Jag gillar dessutom att få brev. Hm.
//Kristin
Pudzianovski
2006-06-19, 23:37
Men för h**¤%# ! Ladda ner skiten som alla andra !
Du kan säkert på hjälp av Bolio att ladda ner det.
Nordenator
2006-06-19, 23:39
Jo, den går i England, men säsong 7 har redan börjat sändas där. Sverige är ju ett u-land gällande TV-serier... Och tyvärr finns den sista säsongen inte att köpa på DVD än.
//Kristin
Säsong sju är klar och finns på internet.
Tvinga en polare att dra ner den och bränn ut på en eller två dvd-skivor.
En om det är dual layer, två annars.. säsongen ligger på 7.51
GB.
Det är nog helt klart enklaste sättet, då stor del av england fortfarande ligger på 56k.
7.51 GB = 60.08 Gb
56k = 0.000056 Gb
60.08 / 0.000056 / 60 / 60 / 24 = ~12 dagar och 10 timmar
Det tar sin stund på 56k :>
wintersnowdrift
2006-06-19, 23:40
Men för h**¤%# ! Ladda ner skiten som alla andra !
Du kan säkert på hjälp av Bolio att ladda ner det.
Men jag är inte som alla andra. Jag är trög och lat och troligtvis lite mer efterbliven än gemene man på serienedladdningsfronten.
//Kristin
That would iofs be an option. Vid närmare eftertanke kanske man t.o.m. kan bränna ut avsnitten på DVD-skivor direkt (vi har en sån där DVD-spelare med minne, vad f*n de nu heter?). Jag måste inte se serien nu, men jag vill inte behöva vänta tills hela Sverige också har sett den innan det blir min tur. Kanske kan jag övertala päronen att posta ett avsnitt i veckan till mig? Jag gillar dessutom att få brev. Hm.
//Kristin
:thumbup:
Föräldrar brukar vara snälla mot barn som flyttar ut=)
Dissar du mig Kristin? *rolleyes* :MrT:
wintersnowdrift
2006-06-19, 23:43
Dissar du mig Kristin? *rolleyes* :MrT:
Haha, jag är ju en fin flicka vettu och blir lite fundersam när du tycks tända på kriminella handlingar. Jag har ju hört vad s.k. bad boys gillar att göra i sängen.... ;)
//Kristin
Edit: Eller så var det avslöjandet i förra tråden om att du inte har så stor penis *innocent*.
Edit 2: Haha, nej, nu kommer Slarti snart att reagera på mitt språkbruk igen. Bäst att jag går och lägger mig [ensam].
Ok. Jag ska inte gå längre. :D
Det där var för sött!
Never mind me. *innocent*
(Fortsätt snacka om serier.)
Pudzianovski
2006-06-19, 23:49
Men jag är inte som alla andra. Jag är trög och lat och troligtvis lite mer efterbliven än gemene man på serienedladdningsfronten.
//Kristin
Men det är ju bara be tex Bolio om hjälp att lära dig det. Det är ganska enkelt. Det finns tom hjälpguide på Pirate Bay.
Lycka till. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.