handdator

Visa fullständig version : Hur får de fotbollsplanen randig ?

Markus H
2006-06-19, 13:58
I ngt mästerskap jag mins för inte allt för länge sedan var det cirklar på planen.... i gräset alltså.

Hur bär de sig åt?

Min gissning är att de planterar olika typer av gräs.

Jazzman
2006-06-19, 14:01
De klipper det från olika håll är min gissning.
/Jazz

Yankeee
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72563&highlight=m%F6nster

sanoj
I ngt mästerskap jag mins för inte allt för länge sedan var det cirklar på planen.... i gräset alltså.

Hur bär de sig åt?

Min gissning är att de planterar olika typer av gräs.

Tror knappast att de skulle plantera olika typer av gräs för att få ett mönster på planen.

På landet har vi en fotbollsplan och när den klipps brukar den bli randig, dock inte lika rakt och perfekt som på de stora arenorna, lite slarvig klippare :).

Markus H
2006-06-19, 14:07
isf borde ju gräsmattan hemma bli randig också....

för inte drar/kör man gräsklipparen åt samma håll helatiden.

Yankeee
2006-06-19, 14:08
Det går ju att kolla min länk istället för att fortsätta gissa.

Markus H
2006-06-19, 14:13
Det går ju att kolla min länk istället för att fortsätta gissa.

elelr gå in på denna länk som är i länken som du skickade.

http://www.scag.com/lawnstriping.html

den var ju super..... men som sagt så gick det inte med vanliga roterande knivar.... så det är ingen idé att prova hemma... och det var ju även ett svar på min andra fråga....

Cilia
2006-06-19, 14:19
Jag kom på idén att man borde klippa gräset i olika företagsloggos ungefär som man har i isen på hockey men då sa en kompis till mig att det blir "dold" reklam och det är förbjudet i flera länder (vet ej i Sverige) så det går inte att göra. Annars tycker jag det var en bra idé.

Nu är iofs dom flesta idéer jag har bra men den här var ovanligt bra.

Markus H
2006-06-19, 14:38
Jag kom på idén att man borde klippa gräset i olika företagsloggos ungefär som man har i isen på hockey men då sa en kompis till mig att det blir "dold" reklam och det är förbjudet i flera länder (vet ej i Sverige) så det går inte att göra. Annars tycker jag det var en bra idé.

Nu är iofs dom flesta idéer jag har bra men den här var ovanligt bra.

Och vad menas med "Dold" reklam om man får fråga ?

Cilia
2006-06-19, 14:47
Och vad menas med "Dold" reklam om man får fråga ?
det innebär att den inte direkt syns att det är reklam dvs det är inte säkert att du ser reklamen men din hjärna uppfattar budskappet dvs logan eller liknande.

Juliette
2006-06-19, 14:47
Annars finns ju möjligheten att det är helt vanliga ufon från andra galaxer som har tröttnat på att göra cirklar på sädesfält..

De vill nu ha så mycket massmedial uppmärksamhet som möjligt och har därför riktat in sig på fotbolls-VM.

Ja, det är min teori iaf..

shibi
2006-06-19, 14:58
Tänkte göra en sånhär tråd igår, då jag såg japan-kroatien.

Piranha
2006-06-19, 15:03
Annars finns ju möjligheten att det är helt vanliga ufon från andra galaxer som har tröttnat på att göra cirklar på sädesfält..

De vill nu ha så mycket massmedial uppmärksamhet som möjligt och har därför riktat in sig på fotbolls-VM.

Ja, det är min teori iaf..

Du behöver bara titta en post upp för att dra ufo-paraleller.

OggeP
2006-06-19, 15:13
De målar den med samma färg som anväds i tomteverkstaden på julafton.

Juliette
2006-06-19, 15:15
Du behöver bara titta en post upp för att dra ufo-paraleller.
Jag måste vara blind, för jag ser inte vilken du menar??? :confused:

Att det finns dolda budskap?? :confused:

Tur ändå att vi är fler med samma teori, så man inte blir klassad som att man är helt borta :D

Modde
2006-06-19, 15:17
Man målar fotbollsplanen med en sådan där pensel som tomten har att måla schackbrädor med. Fast en mycket större då så klart.