handdator

Visa fullständig version : Tjeckien - Ghana

Tigerkotten
2006-06-17, 16:59
Jag hoppas på Tjeckien då jag gillar Rosinsky!

Ghana gjorde dock 1-0 efter 1min!

Kul för matchen dock med ett mål

mirrranda
2006-06-17, 17:06
2-1 till Tjeckien

Yankeee
2006-06-17, 17:10
Tjeckernas frisyrer känns aningen ute.

Yankeee
2006-06-17, 17:19
Jag gillar verkligen Ghanas spelstil. Kul att se lite actionfotboll.

Tigerkotten
2006-06-17, 17:24
Jag gillar verkligen Ghanas spelstil. Kul att se lite actionfotboll.

Mjo lagen från Afrika har imponerat på mig, sedan är det kul att se att dom inte verkar få lika ont som andra europeiska länder. Dock så tyckte jag Elfenbenskusten la sig lite lätt.

Tigerkotten
2006-06-17, 17:30
Kul match att se på!

Tjeckien har inte riktigt kommit igång, men Ghana har varit bra. Dom vänder spelet fort och var jäkligt nära på 2-0.

Yankeee
2006-06-17, 17:44
Grymt spelat av Ghana. De kör hårt, men inte fult. Tekniskt, men ändå taktiskt. Hoppas verkligen de går vidare.

Tigerkotten
2006-06-17, 18:35
Jäklar var Ghana springer mycket upp o ner!

Dom har ju varit nära 2-0 nu flertal ggr.

Tigerkotten
2006-06-17, 18:36
o där satt 2-0! Sablans va dom spelar ut, men dom har ju en spelare mera också. Men endå dom spelar bra! Jag hoppas nu att Italien förlorar eller spelar oavgjort, och sedan att Tjeckien o Ghana går vidare genom vinst nästa match.

tp_88
2006-06-17, 18:57
Ghana ägde! 5-0(1) vore rättvist typ.

Metal_boy_
2006-06-17, 19:00
Tjeckernas frisyrer känns aningen ute.

stfu

shadowfire
2006-06-17, 19:05
fyfan, detta var den härligaste fotboll jag sett hittils i WM, helvetes vilket härligt passninsspel... o bollmottagning.. bollkontroll.. aaaaaah! Fan Ghana borde vinna WM, så jävla brutala.

Nejv
2006-06-17, 19:20
fyfan, detta var den härligaste fotboll jag sett hittils i WM, helvetes vilket härligt passninsspel... o bollmottagning.. bollkontroll.. aaaaaah! Fan Ghana borde vinna WM, så jävla brutala.

Jag håller med. Riktigt skoj att se på, såhär borde Zlatan lira. :P

adis
2006-06-17, 19:41
Bästa matchen hittils helt klart :)
Väldigt imponerad av ghana spelarnas kondition!

Ryska_raketen
2006-06-17, 20:13
Hehe lagom med skräll ! Sen när man såg matchen , så var ju Ghana överaskande bra! Antagligen afrikas bästa lag ! Jävligt kul.

Sebbe_H
2006-06-17, 20:31
Vad blev det i matchen?

shadowfire
2006-06-17, 20:32
Vad blev det i matchen?
2-0 till Ghana.
Min drömelva gick helt åt h-e. :)

Allan
2006-06-17, 20:45
Roligaste matchen hittills. Jag tror att Kamerun eller Egypten är bättre än Ghana.Men de är ju inte med,

allan

Ryska_raketen
2006-06-17, 20:46
Roligaste matchen hittills. Jag tror att Kamerun eller Egypten är bättre än Ghana.Men de är ju inte med,

allan

Och varför är dom inte med ? För att dom inte klarade kvalet ?

Tigerkotten
2006-06-17, 20:51

allan

Isåfall hade de ju varit med i VM?

Allan
2006-06-17, 21:10
Isåfall hade de ju varit med i VM?

Inte nödvändigtvis. Mexico är uppenbarligen ett bättre fotbollslag än Angola, och de vann ändå inte. Sverige är antagligen ett bättre lag än Trinidad/Tobago men....

På rankingen före VM ligger Nigeria, Kamerun och Egypten i topp av de afrikanska lagen. Å andra sidan ligger Danmark före Sverige, som i sin tur ligger före t ex Tyskland.

Afrikansk fotboll är jättekul - och de jag räknade upp ovan är nog både bättre och roligare än t ex Angola. Men så är det i idrott - det är inte alltid så självklart vilka som går vidare eller vinner.

allan

Tigerkotten
2006-06-17, 21:26
Inte nödvändigtvis. Mexico är uppenbarligen ett bättre fotbollslag än Angola, och de vann ändå inte. Sverige är antagligen ett bättre lag än Trinidad/Tobago men....

På rankingen före VM ligger Nigeria, Kamerun och Egypten i topp av de afrikanska lagen. Å andra sidan ligger Danmark före Sverige, som i sin tur ligger före t ex Tyskland.

Afrikansk fotboll är jättekul - och de jag räknade upp ovan är nog både bättre och roligare än t ex Angola. Men så är det i idrott - det är inte alltid så självklart vilka som går vidare eller vinner.

allan

Enskilda matcher kan man inte jämföra med ett längre gruppspel.
Men Egypten är ett bra lag kan jag hålla med om, dom vann ju trots allt Afrikanska Mästerskapet.

Kamerun,Egypten,Elfensbenskusten var samma grupp i afrikanska vm kvalspelet inte så lätt grupp det inte.

Men det är ju alltid svårt att säga vilket land som e bäst osv, för när Grekland vann EM t ex. Var dom "Bäst"? Däremot så var dom samspelta och gjorde bra ifrån sig vid fasta situationer och det räckte bra för de.

Ecuador har ju skrällt redan, kanske de går ännu längre man får se.

Corpobal
2006-06-17, 22:16
Egypten fick ju rätt bra med hjälp av domaren i semin mot Senegal i afrikanska ska väl sägas, Kamerun och Nigeria är dom två afrikanska stormakterna som bokstavligt talat klantade bort sina vm-platser, dom hade haft mer att komma med än Togo och Angola. Hade hellre sett Marocko än Egypten om vi skulle haft en till från nordafrika. Glöm inte heller Senegal som schabblade bort sig.

2010 i Sydafrika kan väl bli revanschen för ett par av dessa mycket kompetenta fotbollsländer.

Yankeee
2006-06-17, 22:57
stfu

Aningen gammalt, och inte speciellt vältimat, men annars var det ett ok försök att "ge tillbaka med egen medicin".