Logga in

Visa fullständig version : resultat so far

mangemani
2006-06-17, 07:37
nu(efter man har dragit ner på kcal ända ner till 2200 kcal samt börjat bli mer aktiv på dagarna pga jobbet osv)så har jag på 5 veckor nu gått från 133 till 128,7(den ursprungliga vikten var 144,8),har fått liiiite deff på musklerna nu(syns på axlar och armar samt att magen har sjunkit en del),men det som gör mej bryd är att det ej syns nått på allt det andra,speciellt på ansiktet(som man tycker ska vara ett utav dom ställen där fettet försvinner först på eftersom det ej finns så mycket fett där gemfört med lår osv).
känns jäkligt skönt att det börjar röra på sej nu igen(speciellt med små steg åt gången),men jag känner nu at deff nojan börjar komma krypandes,flera tankar som yrar omkring i huvet som ej går åt det håll som dom ska,negativa tankar som "tänk om det är muskler jag förlorar",tänk om ,tänk om,tänk om,osv.

spegeln har jag undvikt nu i snart 6 veckor,vägrar att titta mej i den än förns jag åtminstånde har gått ner till 125,kan ibland dra upp tröjan till axel höjd för att få se deffen på armarna/axlarna,men jag drar aldrig av mej tröjan helt,detta pga att jag vill ha den där "åhh,fan vad jag har gått ner" känslan när man väl drar av sej tröjan,jag behöver den känslan så fruktansvärt mycket just nu när deffnojan börjar komma.

annars kör jag cardio,hård cardio så gott som varje dag,korta intervall pass i typ 30-40 min,kör på med styrketräningen 2-3 dagar i veckan(kan faktiskt inte säga att jag har förlorat något i styrka,utan snarare tvärtom och det är ju bra,för det är väl när man förlorar styrka som man vet att man har förlorat muskler).

denna tråd har väl egentligen ingen fråga och jag ber heller inte om hjälp tror jag,ville helt enkelt bara skriva av mej och sen fylla i lite senare när man nått 125 vilket är mitt mål just nu.

Baha
2006-06-17, 08:02
Vad har du för jobb som gör dig aktiv?

Vad skall du ner till ca?

Vad äter du på en dag ?

Lycka till iaf!:)

mangemani
2006-06-17, 08:28
Vad har du för jobb som gör dig aktiv?

Vad skall du ner till ca?

Vad äter du på en dag ?

Lycka till iaf!:)

vaktmästar jobb,kratta,trimma,springa hit och dit,springa upp och ner för trappor och he lappar i brevlådor,rensa ogräs osv...fysiskt arbete med andra ord.

mitt slutliga mål har alltid varit 100,när jag nått det målet så ska jag ta en lång titt på mej själv och se om jag nu ska börja bygga igen eller ligga på deff ett tag till.

vad jag äter består enbart av det som skrivits här på forumet,långsamma kolhydrater/protein,omättade fetter(även en liten del mättat) samt det om man brukar käka efter träningen.
du får ursäkta om jag ej orkar skriva ner i detalj vad jag käkar,detta pga att det varierar så stort;).

tackar:)

maxz
2006-06-17, 11:49
men jag känner nu at deff nojan börjar komma krypandes,flera tankar som yrar omkring i huvet som ej går åt det håll som dom ska,negativa tankar som "tänk om det är muskler jag förlorar",tänk om ,tänk om,tänk om,osv.

så har jag också känt :/

krilleh
2006-06-17, 11:52
så har jag också känt :/

Jag med :D:D

Dock ska jag våga mig på och gå ner 1-2 kg till sen får jag fan va klar. Har ju en del fett kvar som vägrar ge mig sig

Callister
2006-06-17, 12:58
Fortsätt på. Jag började på 135 kg och sedan i småsvackor har jag gått ner totalt till 93 kg. Men nu ligger jag på över 100 igen. :em: Men jag har varit nyttig nu i en vecka så det ska nog gå bra.

mangemani
2006-06-17, 14:06
Fortsätt på. Jag började på 135 kg och sedan i småsvackor har jag gått ner totalt till 93 kg. Men nu ligger jag på över 100 igen. :em: Men jag har varit nyttig nu i en vecka så det ska nog gå bra.

får man fråga på hur lång tid det tog?alltså gick du ner 0,5 kilo i veckan eller var det mer?

bra jobbat med vikt nedgången iaf

Empe
2006-06-18, 15:41
annars kör jag cardio,hård cardio så gott som varje dag,korta intervall pass i typ 30-40 min,

Får jag låna tråden lite och fråga vad cardio-träning är? har sett och hört det ordet överallt känns det som och har till och med läs att cardio-träning på morgonen innan frukost bränner mer fett än om man gör det efter frukosten. Så vad är cardio-träning?

King Grub
2006-06-18, 15:48
Konditionsträning.

tano
2006-06-18, 15:56
Kroppen är nog inte lättlurad. Den tar antagligen bort fettet jämnt beroende på hur stor fettmängden är på stället (det är ju olika mycket fettceller, om samma mängd fett togs från alla fettceller minskar kroppsdelarna proportionellt mot antalet fettceller).

Troligtvis har det försvunnit lite fett i ansiktet, men du har inte hunnit gå ner så mycket att det är märkbart ännu.

Empe
2006-06-18, 15:56
joggning, löpning och sånt?

King Grub
2006-06-18, 15:57
All form av kardiovaskulär träning, träning som belastar hjärta och lungor. Cardio = cardiovascular = kardiovaskulär.

mangemani
2006-06-18, 18:04
Kroppen är nog inte lättlurad. Den tar antagligen bort fettet jämnt beroende på hur stor fettmängden är på stället (det är ju olika mycket fettceller, om samma mängd fett togs från alla fettceller minskar kroppsdelarna proportionellt mot antalet fettceller).

Troligtvis har det försvunnit lite fett i ansiktet, men du har inte hunnit gå ner så mycket att det är märkbart ännu.

det stämmer nog det du säger.
vet om att det tas över hela kroppen och att vissa kan se ut som ett "päron" under en viss period utav deffen,jag har oturen att det mesta fettet samlas vid lår och ända samt runt magen och uppenbarligen ansiktet och kommer då(när jag gått ner ett antal kilon till)se ut som ett päron,avskalad upptill och en del fett kvar nertill.

det jag kan säga när det gäller ansiktet är att(hmm,nu vet jag inte riktigt vad det heter)dom där "strängarna" på framsidan av halsen har börjat bli mycket mer synligare nu än vad dom var förut(kunde inte se dom alls förut),men själva "pluffsigheten" är kvar,men det lär ju ge med sej med tiden får jag hoppas,bara att nöta på.

vägning nästa lördag nu,visar vågen 0,5(eller 1) minus,då är jag helt övertygad om att NU är jag på väg åt rätt håll(istället för att stå kvar på samma ställe och stampa som jag gjort ett antal månader nu)då har jag gått ner i lagom takt i 1 månad och förhoppningsvis så minskar den där deffnojan då.

Callister
2006-06-18, 21:19
får man fråga på hur lång tid det tog?alltså gick du ner 0,5 kilo i veckan eller var det mer?

bra jobbat med vikt nedgången iaf
I början använde jag Nutrilett dricka till frukost, åt mat i skolan, åt en nutrilett bar till mellanmål och sedan middag. Gick ner 11 kg på det här sättet. Sen sket jag i Nutrilett. Sedan körde jag på, viktnedgången var allt ifrån 0.5-4 kg i måndaden, oftast stod jag stil minst några veckor och tog det lunght. :)

Karl_alfred
2006-06-19, 09:35
Hur kan du väga så mycket på den maten? Är du säker på att du inte äter mer än så? :MrT: Med den aktivitetsnivån dessutom.

mangemani
2006-06-19, 13:02
Hur kan du väga så mycket på den maten? Är du säker på att du inte äter mer än så? :MrT: Med den aktivitetsnivån dessutom.

jag har sträng kontroll på vad jag får i mej numera,inget "den där bullen gör nog inget" eller "det där räknas nog inte",utan mycket sträng koll.
räknar dagligen ut kcal siffran och den kan som max överskrida strecket med 100 kcal,men det är ej ofta.

hur jag kan väga så mycket på den maten?tja,inte vet jag,men uppenbarligen så är det på denna aktivitetsnivå och denna kcal siffra som jag går ner i vikt på,så så länge jag går ner i vikt utav det som jag nu gör,så kommer jag inte ändra på det.

mangemani
2006-06-24, 08:00
usel vecka verkar det som,bara gått ner 0.2 kilo,men iof sej så åt man ju rätt så rejäla portioner igår,så det ligger la i magen fortfarande.
ut och motionera om en stund,sen väga mej igen.

nutz
2006-06-24, 19:58
Shit, 2200 kcal......

Jag väger 82 kg på 186 cm, har ett relativt stillasittande jobb och när jag ligger under 2500 så känns det som att jag ska DÖ. Hur pallar du? Vid din vikt måste det gå åt mycket energi till att bara hålla sig levande. Uppladdningen.nu ger 2600 kcal vid 125 kg som basal förbränning. Skulle råda dig att höja intaget en del, tror att fettet kommer att rinna av dig då.

King Grub
2006-06-24, 20:21
Uppladdningen.nu ger 2600 kcal vid 125 kg som basal förbränning.

Det är inte 125 kilo överviktig som dom siffrorna gäller.

Ett kilo fett förbrukar bara 4.5 kcal per dygn i vila.

mangemani
2006-06-24, 20:26
Shit, 2200 kcal......

Jag väger 82 kg på 186 cm, har ett relativt stillasittande jobb och när jag ligger under 2500 så känns det som att jag ska DÖ. Hur pallar du? Vid din vikt måste det gå åt mycket energi till att bara hålla sig levande. Uppladdningen.nu ger 2600 kcal vid 125 kg som basal förbränning. Skulle råda dig att höja intaget en del, tror att fettet kommer att rinna av dig då.

2600 kcal var det jag låg på i,tja,vad var det nu,6-7 mån,hände inte ett skit på den kcal siffran.

orkar faktiskt mycket bra måste jag säga,både i styrketräningen, motionen OCH på jobbet,iof sej så har jag nu bara legat på denna kcal siffra i drygt 1 månad,så OM jag känner av trötthet/utmatning osv,så ska jag lyda ditt råd eller åtminstånde he in mer vilodagar och sänka på motionen lite.

men som sagt,så länge jag går ner i vikt och ser synliga resultat och framför allt,orkar hålla det tempo jag håller nu,så ändras ingenting,onödigt att ändra på nått som nu äntligen funkar.

King Grub
2006-06-24, 20:28
Jag tror att du legat alldeles för högt i energiintag tidigare, mangemani, om man läser dina tidigare kostupplägg. :) Det har mer liknat bulkupplägg än deffupplägg.

mangemani
2006-06-24, 20:34
Jag tror att du legat alldeles för högt i energiintag tidigare, mangemani, om man läser dina tidigare kostupplägg. :) Det har mer liknat bulkupplägg än deffupplägg.

det tror jag också om jag ska vara ärlig.
och inte nog med att jag låg på så pass hög kcal siffra,jag var förut mycket mycket mer passiv än vad jag är idag,nu är jag aktiv så gott som hela dan.

King Grub
2006-06-24, 20:39
Ett annat vanlig misstag är att många överskattar energikostnaden för styrketräning och räknar med, jag vet inte, 1000 kcal för något som kanske kostar 200 kcal. Det blir stor skillnad i energi över en månad.

mangemani
2006-06-24, 20:42
mm,tror jag tänkte lite så förut.
3 ggr styrke och 3 ggr motion i veckan trodde man räckte,det förbrände nog med kcal tyckte man,men att man inte fattade hur det egentligen låg till när inget hände*screwy*

Cerberus
2006-06-24, 20:43

shit vad mycket! jag ska på bums börja grisbulka..next stop Biggest Loser!

mangemani
2006-06-25, 08:53
woho,vägde mej idag igen och nu är jag back on track,gått ner 0.5 kilo denna vecka.
glad man blir,detta behövde man verkligen för psyket måste jag säga.

nya vikten är nu 128,2 and more to come.

Empe
2006-06-25, 10:21
En fråga till dig mangemani. Tar du några kosttillskott under deffen? t.ex. Proteindrinkar eller nåt annat? Jag funderar på att börja deffa. Men för att inte tappa så mycket muskler så tänkte jag ta proteindrinkar i samband med styrketräningen. Men jag är rädd att det blir bulk istället för deff ifall man tar protein.

mangemani
2006-06-25, 10:57
En fråga till dig mangemani. Tar du några kosttillskott under deffen? t.ex. Proteindrinkar eller nåt annat? Jag funderar på att börja deffa. Men för att inte tappa så mycket muskler så tänkte jag ta proteindrinkar i samband med styrketräningen. Men jag är rädd att det blir bulk istället för deff ifall man tar protein.

jorå,nog tar man tillskott,men enbart protein,vitaminer samt sådant som ger styrkan en liten boost så som KCG osv.

"bulk" blir det om du äter mer än vad du gör av med,så själva protein drinken för sej är inte det som gör att du går upp i vikt,går upp i vikt gör du om du käkar mer än vad din kropp behöver(så att säga).
tex,låt oss säga att du ska ha i dej 2400 kcal per dag för att du ska gå ner i vikt,då kan du dricka hur många proteindrinkar du vill så länge den dagliga kcal siffran INTE överskrider 2400 kcal.

jag skriver lite luddiga förklaringar tyvär,så vill du ha ett bättre och nogranare svar så rekomenderar jag king grub eller nån annan.

Empe
2006-06-25, 11:13
Den där förklaringen var alldeles utmärkt. Jag har alltid trott att proteinet gör så att man går upp i vikt som man kan bygga muskler av sen. Jag tror jag ska beställa lite protein och börja deffa. Så jag ska bara räkna med proteindrinken till det dagliga kcal-intaget och försöka göra av med mer än jag får i mig. Ska bara försöka lägga upp ett 2-veckors dietprogram, sen kan man köra det om och om igen.

bear.flowertwig
2006-06-25, 13:06
mm,tror jag tänkte lite så förut.
3 ggr styrke och 3 ggr motion i veckan trodde man räckte,det förbrände nog med kcal tyckte man,men att man inte fattade hur det egentligen låg till när inget hände*screwy*

Förstår det, styr man inte upp kosten i övrigt är det nog tyvärr lätt att kcalunderskottet från träning snabbt äts upp.

Enl. pulsklocka:
30 min löpning: 440 kcal
50 min gym: 380 kcal (med reservation, men det var hur som helst mindre är löpning)

mangemani
2006-06-25, 14:15
Den där förklaringen var alldeles utmärkt. Jag har alltid trott att proteinet gör så att man går upp i vikt som man kan bygga muskler av sen. Jag tror jag ska beställa lite protein och börja deffa. Så jag ska bara räkna med proteindrinken till det dagliga kcal-intaget och försöka göra av med mer än jag får i mig. Ska bara försöka lägga upp ett 2-veckors dietprogram, sen kan man köra det om och om igen.

hehe,det trodde jag också i början faktiskt.
protein är musklernas byggstenar,byggstenar som gör så att musklerna byggs upp,inga proteiner= inga muskler,vare sej om du deffar eller bulkar.

låter bra annars,testa dej fram tills du hittar den kcal mängd som gör att du går ner i vikt:thumbup:

mangemani
2006-06-25, 14:20
Förstår det, styr man inte upp kosten i övrigt är det nog tyvärr lätt att kcalunderskottet från träning snabbt äts upp.

Enl. pulsklocka:
30 min löpning: 440 kcal
50 min gym: 380 kcal (med reservation, men det var hur som helst mindre är löpning)

jo,det stämmer nog rätt så bra det.
var lätt hänt att man förut tog lite extra malto och blandade i drinken under passet för mer energi och tänkte sen "äsch,det gör nog inget,det tränar jag ju bort nu",men när man senare matade in den mängd man tog i drinken i HV,så såg man att det var en aning mycket ändå.
samma med alla små detaljer så som pålägg på det grova brödet osv,"äsch,gör inget".
men nu har man slipat till den delen utav kosten,så nu är allt inräknat,"planerat och klart,in i minsta detalj" som sickan brukade säga.

nutz
2006-06-25, 15:02

Jasså.. my bad. Tack.

Följdfråga: ett kg muskel då? Hur är det under aktivitet då, borde väl finnas en procentsats vid en given belastning(t.ex. löpning)?

King Grub
2006-06-25, 15:22
Jasså.. my bad. Tack.

Följdfråga: ett kg muskel då? Hur är det under aktivitet då, borde väl finnas en procentsats vid en given belastning(t.ex. löpning)?

Ett kilo muskler kostar 13 kcal per dygn i vila.

För energiförbrukning vid aktivitet är sidor som Caloriesperhour bra. Det är svårt (omöjligt) att säga hur stor del av energiförbrukningen under t ex löpning som just det eller det kilo muskelmassa står för.

mangemani
2006-07-02, 10:30
värdelös vecka samt att detta är en sådan dag som man känner sej klen och fet,men otroligt nog så har man minskat med 0,5 denna vecka med.
vilodag idag,lika bra det känns det som nu när man har en sån där dålig dag.
men annars går allt enligt planerna,väääääldigt långsamt,men frammåt går det iaf.

mangemani
2006-07-07, 11:39
hmm,1 kilo denna vecka nu,vilodagar är fan inte att underskatta tydligen=/.
går det i denna takt(0,5 kilo i veckan) samt att allt annat flyter på,så kommer jag vara klar till jul nått.

jaja,återkommer när jag börjar se rejäla ändringar.

jewzie
2006-07-07, 12:26
hmm,1 kilo denna vecka nu,vilodagar är fan inte att underskatta tydligen=/.
går det i denna takt(0,5 kilo i veckan) samt att allt annat flyter på,så kommer jag vara klar till jul nått.

jaja,återkommer när jag börjar se rejäla ändringar.
Själv har man ju deffat i ca 7 månader (3 månader hyffsat seriöst) dock med några uppehåll (jul, nyår, påsk, födelsedagar och vilo-veckor). Jag har totalt blivit 23kg lättare (började med 105kg i höstas, 2års bulk). Det känns kanoners :D men man har en liten bit kvar att gå, ska ner till 8-9% ligger på 12-13% nu. Men snart är är man klar och då blire att bygga utan bulk.

Håll ut och försök att hålla dig motiverad så ska det nog funka ;)
Lycka till!

fonzie
2006-07-07, 14:18
Oj fasen! Du har ett gediget jobb framför dig. :)

Själv har jag hållit på två månader snart. Har kommit under 100 kgs linjen. 98 kg var det för snart en vecka sen, ska ner till 90 hade jag tänkt. lär väl också vara klar till jul nånting. ;)

Kör på.

mangemani
2006-07-07, 20:59
Själv har man ju deffat i ca 7 månader (3 månader hyffsat seriöst) dock med några uppehåll (jul, nyår, påsk, födelsedagar och vilo-veckor). Jag har totalt blivit 23kg lättare (började med 105kg i höstas, 2års bulk). Det känns kanoners :D men man har en liten bit kvar att gå, ska ner till 8-9% ligger på 12-13% nu. Men snart är är man klar och då blire att bygga utan bulk.

Håll ut och försök att hålla dig motiverad så ska det nog funka ;)
Lycka till!

hmm,låt se nu,har deffat i snart 3 år(4-5 totalt misslyckade försök),så känslan,nu när det äntligen går frammåt,är fruktansvärt skön:).

motiverad är jag så länge det ger resultat och jag mår bra:)..bara att nöta på,för jag kan nästan känna segerns sötma redan nu(ska egentligen inte ta ut segern i förskott,vad som helst kan ju hända).

tack iaf( du också fonzie) för upp peppningen och lycka till till er också:)

Tjorvan
2006-07-08, 12:25
gratulerar till viktminskningen,
nådde själv min målvikt precis innan jul efter hur många försök som helst( har varit överviktig sen jag var 8-9 år).
Jag har alltid gett upp för tidigt och så har jag gått upp allt och lite till. Har som mest vägt 50 kg mer än idag så jag känner mig , och ser ut, som en ny människa ( min pappa gick förbi mig utan att hälsa för ett tag sen ).
Det som peppade mig var skillnaden jag såg i spegeln och på mått bandet ( har minskat min längd ,170 cm, i omfång. Denna gång har jag också kastat mina kläder så fort dom blev för stora ( mycket nya kläder har det blivit) och inte sparat ifall att det inte skulle gå ,för denna gång hade jag gett mig f-n på att det skulle gå.....
Jag har viktväktat för den metoden funkar för mig men med relativt lite kolhydrater samt mycket protein och grönsaker. Började styrketräna först i oktober förra året ( efter ett 10 års uppehåll) så jag behövde inte tänka så mycket på vad jag åt för musklernas skull.
Nu kämpar jag med att hålla vikten samt att jag vill gå ner 4 kg till men det känns trögt, tar kanske nya tag efter semestern.
Kämpa på, ge inte upp och går du " bara" ner 0,5 så tänk dig ett deciliter mått fylld till hälften med fett i...

mangemani
2006-07-08, 15:30
gratulerar till viktminskningen,
nådde själv min målvikt precis innan jul efter hur många försök som helst( har varit överviktig sen jag var 8-9 år).
Jag har alltid gett upp för tidigt och så har jag gått upp allt och lite till. Har som mest vägt 50 kg mer än idag så jag känner mig , och ser ut, som en ny människa ( min pappa gick förbi mig utan att hälsa för ett tag sen ).
Det som peppade mig var skillnaden jag såg i spegeln och på mått bandet ( har minskat min längd ,170 cm, i omfång. Denna gång har jag också kastat mina kläder så fort dom blev för stora ( mycket nya kläder har det blivit) och inte sparat ifall att det inte skulle gå ,för denna gång hade jag gett mig f-n på att det skulle gå.....
Jag har viktväktat för den metoden funkar för mig men med relativt lite kolhydrater samt mycket protein och grönsaker. Började styrketräna först i oktober förra året ( efter ett 10 års uppehåll) så jag behövde inte tänka så mycket på vad jag åt för musklernas skull.
Nu kämpar jag med att hålla vikten samt att jag vill gå ner 4 kg till men det känns trögt, tar kanske nya tag efter semestern.
Kämpa på, ge inte upp och går du " bara" ner 0,5 så tänk dig ett deciliter mått fylld till hälften med fett i...

ja grattis till dej med då för viktnedgången:)
själv så har jag mina kläder(från den tiden då jag var smal och var i jävligt bra form)liggandes,väntandes på att få bäras en gång till:),ska bli skönt att få dra på sej mina favorit byxor än en gång.

0,5 är inte så bara:),ska jag vara ärlig så vill jag inte gå ner nå fortare i fruktan om muskelförlusten,vilket leder till en fråga jag har:

tänkte dra upp säkerheten i deffen ett snäpp högre nu genom att ta fram min kalipper,men kan inte hitta min bruksanvisning...vet att det är 3 ställen man ska mäta sej på,på insidan låret,på magen,men vilket var det tredje stället?

jewzie
2006-07-12, 14:28
är det inte dax för en uppdatering? :D

Eller har du inte fått några resultat :naughty:

mangemani
2006-07-12, 15:35
är det inte dax för en uppdatering? :D

Eller har du inte fått några resultat :naughty:

hehe;)

ok,here we go.

den här veckan så har man pendlat mellan en viktnedgång på 0,5 och en viktuppgång på 0,5,var nere och snuddade på 126,6 i måndags=/.

deff nojan är värre än någonsin nu,jag inbillar mej hela tiden att det är muskler jag förlorar och fettet sitter där det sitter(rädslan från mina förra deffar som spökar antar jag),men ändå så får jag mer deffiniton på dom(tycker jag iaf,men det kanske är inbillning) samtidigt som dom blir "smalare" och "tanigare" eller vad man nu ska säga....blir så tokig på detta,OM det nu är muskler jag förlorar,då borde ju det visa sej i gymmet,men i gymmet så gör jag helt underbara resultat nu,så jag fattar det inte.

vad tror ni om detta?

King Grub
2006-07-12, 16:01
vad tror ni om detta?

Att du är nojig. ;)

Och skall du gå ner så mycket (var det till 100 eller något?) så kommer du att förlora muskelmassa och det får du acceptera.

mangemani
2006-07-12, 16:38
Att du är nojig. ;)

Och skall du gå ner så mycket (var det till 100 eller något?) så kommer du att förlora muskelmassa och det får du acceptera.

jo, och det är jag helt bered på att göra,men det är MÄNGDEN som jag oroar mej för:(.
förlora en del muskler under en deff gör väl så gott som alla misstänker jag(speciellt sånna i mitt fall som deffar länge).

jewzie
2006-07-13, 06:43
jo, och det är jag helt bered på att göra,men det är MÄNGDEN som jag oroar mej för:(.
förlora en del muskler under en deff gör väl så gott som alla misstänker jag(speciellt sånna i mitt fall som deffar länge).
It's all worth it my friend. Se dig i framtiden sitta och spela på ditt 6-pack ;)

mangemani
2006-07-13, 11:20
It's all worth it my friend. Se dig i framtiden sitta och spela på ditt 6-pack ;)

iofs så finns ju muskelminnet och det får man väl tacka gudarna för att det finns,men det vore ju synd om man nu losade ALLT för mycket muskler,drygt att behöva backa tillbaks nått år i träningen.

6-pack:laugh: ,jadu,kommer jag ner till DEN deffade nivån,så ska jag fan bjuda alla som hjälpt mej här på den fetaste cigarren jag kan hitta här i s-vall:cool:

jewzie
2006-07-13, 11:45
iofs så finns ju muskelminnet och det får man väl tacka gudarna för att det finns,men det vore ju synd om man nu losade ALLT för mycket muskler,drygt att behöva backa tillbaks nått år i träningen.

6-pack:laugh: ,jadu,kommer jag ner till DEN deffade nivån,så ska jag fan bjuda alla som hjälpt mej här på den fetaste cigarren jag kan hitta här i s-vall:cool:
Never say never. Det tar inte så lång tid att återgå till dem vikterna man körde på innan om du nu skulle börja tappa muskler. Jag känner att man bara inte kör fler för att man tänker i bakhuvet, jag deffar, är inte lika stark nu. Men om man ser det över en period så skulle man ju inte direkt tjäna på att deffa (vikt på bänk innan deff 80kg x 5, i slutfasen på deffen 75kg x 4-5, hade man fortsatt byggt kanske 90kg x 5 nu) om man nu vill bli stor snabbt. Jag vill inte bli överdrivet stor, hellre en snygg och atletisk kropp med mycket ådror och konturer :D

Du vet innerst inne att du kommer att kunna klara det, men kom ihåg att det är värt det. Om du klarar detta och inte ger upp så kommer du vara så stolt ;)

mangemani
2006-07-13, 18:05
Never say never. Det tar inte så lång tid att återgå till dem vikterna man körde på innan om du nu skulle börja tappa muskler. Jag känner att man bara inte kör fler för att man tänker i bakhuvet, jag deffar, är inte lika stark nu. Men om man ser det över en period så skulle man ju inte direkt tjäna på att deffa (vikt på bänk innan deff 80kg x 5, i slutfasen på deffen 75kg x 4-5, hade man fortsatt byggt kanske 90kg x 5 nu) om man nu vill bli stor snabbt. Jag vill inte bli överdrivet stor, hellre en snygg och atletisk kropp med mycket ådror och konturer :D

Du vet innerst inne att du kommer att kunna klara det, men kom ihåg att det är värt det. Om du klarar detta och inte ger upp så kommer du vara så stolt ;)

så fort man har gått ner så kommer jag inte vara lika klantig och dum som jag var när jag sist bulkade,dvs åt enorma mängder mat och rörde så gott som ingenting på mej,utan när jag väl går ner så kommer jag ta det mycket försiktigt med maten samt slänga in motions pass då och då.

du har helt rätt att det mesta sitter i huvet,ibland har man sämmre pass än vanligt(som idag tex) och då tror man direkt att det är muskel förlust man råkat ut för och det gör ju en lite sne samt att motivationen sänks lite,men man ger ju inte upp,kör på som vanligt.

i mina förra deffar så har jag(när jag själv tycker att musklerna börjar se taniga ut samt att fettet blir mjukare)gripits av panik och nästan direkt lagt av med deffen för att sen börja bulka igen,men nu har man brutit den barriären känns det som,jag ser att musklerna har börjat blivit taniga,fettet är hur löst som helst och jag tycker(inbillning troligtvis) att det inte försvinner(mer än över armarna,axlarna,lite över bröstet och runt trappsen),men ändå så fortsätter jag,dels pga att ni här i tråden säger saker som "nöt på"," fortsätt" peppar på osv samt att jag själv är väldigt nyfiken på om det bara är inbillningar,det kanske verkligen ger resultat den här gången.

troligtvis så kommer jag nån gång i framtiden att gå rakt in i väggen,då jag grips av panik än en gång och blir depprimerad pga att jag "ser" att musklerna har blivit mindre och fettet fortfarande "är kvar",men den dagen den sorgen,får se hur det blir då.

jewzie
2006-07-14, 06:43
så fort man har gått ner så kommer jag inte vara lika klantig och dum som jag var när jag sist bulkade,dvs åt enorma mängder mat och rörde så gott som ingenting på mej,utan när jag väl går ner så kommer jag ta det mycket försiktigt med maten samt slänga in motions pass då och då.

du har helt rätt att det mesta sitter i huvet,ibland har man sämmre pass än vanligt(som idag tex) och då tror man direkt att det är muskel förlust man råkat ut för och det gör ju en lite sne samt att motivationen sänks lite,men man ger ju inte upp,kör på som vanligt.

i mina förra deffar så har jag(när jag själv tycker att musklerna börjar se taniga ut samt att fettet blir mjukare)gripits av panik och nästan direkt lagt av med deffen för att sen börja bulka igen,men nu har man brutit den barriären känns det som,jag ser att musklerna har börjat blivit taniga,fettet är hur löst som helst och jag tycker(inbillning troligtvis) att det inte försvinner(mer än över armarna,axlarna,lite över bröstet och runt trappsen),men ändå så fortsätter jag,dels pga att ni här i tråden säger saker som "nöt på"," fortsätt" peppar på osv samt att jag själv är väldigt nyfiken på om det bara är inbillningar,det kanske verkligen ger resultat den här gången.

troligtvis så kommer jag nån gång i framtiden att gå rakt in i väggen,då jag grips av panik än en gång och blir depprimerad pga att jag "ser" att musklerna har blivit mindre och fettet fortfarande "är kvar",men den dagen den sorgen,får se hur det blir då.
Du kan ju trösta dig med att det är fettet runt musklerna som försvinner och då ser dem lite mindre ut, fast man ser nästan starkare ut om man har lite konturer och ådror på armarna imo.

Btw, jag tror att min rygg växer för snabbt jämnfört med alla andra delar utav kroppen. Ska se om jag kan länka en bild senare.

En grej du skulle kunna göra ifall du är nära på att ge upp är att inhandla massa bantningspreparat. Det hjälper psyket rätt mycket och man deffar lite noggrannare. Tips på sådant är Calcium Pyrovat eller CLA. Inga har någon märkbar verkan fast Pyrovat ska tydligen hjälpa återhämtningen och orken när man tränar. Sen påstår dem att en person som har en diet under 2000kcal som är mestadels baserad på protein ska öka förbränningen per dag med 200-300kcal. Men det är tillverkaren som har skrivit det så förmodligen är det bullshit.

Keep up the good work :thumbup:

mangemani
2006-07-14, 11:41
Du kan ju trösta dig med att det är fettet runt musklerna som försvinner och då ser dem lite mindre ut, fast man ser nästan starkare ut om man har lite konturer och ådror på armarna imo.

Btw, jag tror att min rygg växer för snabbt jämnfört med alla andra delar utav kroppen. Ska se om jag kan länka en bild senare.

En grej du skulle kunna göra ifall du är nära på att ge upp är att inhandla massa bantningspreparat. Det hjälper psyket rätt mycket och man deffar lite noggrannare. Tips på sådant är Calcium Pyrovat eller CLA. Inga har någon märkbar verkan fast Pyrovat ska tydligen hjälpa återhämtningen och orken när man tränar. Sen påstår dem att en person som har en diet under 2000kcal som är mestadels baserad på protein ska öka förbränningen per dag med 200-300kcal. Men det är tillverkaren som har skrivit det så förmodligen är det bullshit.

Keep up the good work :thumbup:

jaja,muskelförlust hit och muskelförlust dit,du ska ha ett stort tack för det peppande stödet iaf,gör mer än du tror ska du veta,speciellt nu när deffnojan är i farten:thumbup:

angående tillskotten,hade den taktiken förut,köpte hem en massa(misstänkte redan då att sådant ej funkade), jag försökte få in i mitt huvud att det gav resultat osv,men det sket sej:p,men jag förstår hur du menar,man ska få en motivations kick...kör med grönt te varje dag och vare sej det ger nå resultat eller inte,så har det en motiverande effekt iaf när man läser i trådar att det nu funkar:)

jewzie
2006-07-14, 14:38
jaja,muskelförlust hit och muskelförlust dit,du ska ha ett stort tack för det peppande stödet iaf,gör mer än du tror ska du veta,speciellt nu när deffnojan är i farten:thumbup:

angående tillskotten,hade den taktiken förut,köpte hem en massa(misstänkte redan då att sådant ej funkade), jag försökte få in i mitt huvud att det gav resultat osv,men det sket sej:p,men jag förstår hur du menar,man ska få en motivations kick...kör med grönt te varje dag och vare sej det ger nå resultat eller inte,så har det en motiverande effekt iaf när man läser i trådar att det nu funkar:)
Hade jag kunnat dricka te så hade jag druckit det med men jag har kört lite med espresso på jobbet ca 20st koppar per dag á 100mg koffein per kopp. Man svettas som en kossa och jag förmodar att det är för att man fått i sig koffeinet. Men har taggat ner på det eftersom brorsans tjej som är hälsovetare säger att man kan få hjärtproblem om man intar för mycket koffein.

Om du brukar känna dig hänging på träningspassen (OM du brukar) så kan jag rekommendera en kolhydratsladdning 3h före träningen. Käka 50g-75g kolhydrater helst långsamma och du kommer att orka köra ett mycket hårt pass :thumbup: jag vet själv hur drygt det kan vara med att bara klara 3-4 reps när man brukar köra 6-8 exempelvis.

Funny thing: jag upptäckte att man kan öppna de låsta GB-boxarna på vårat gym/badhus :D personalen stänger allt klockan 18 och gymmet stänger 19 så det blir nog ett par glassar som snabba kolhydrater efter gymmet *innocent*

Nickenyfiken
2006-07-14, 18:52
Jag har dragit ner rejälvt på kolhydraterna nu under deffen, äter endast till frukost i form av fullkornsmacka eller fullkornshavregrynsgröt. Har dragit upp på fettet lite grann i form av cashewnötter o annat nyttigt fett. Äter 2-3g protein/kg varje dag. Nån annan som har liknande upplägg eller kommentarer/invändningar?

jewzie
2006-07-14, 18:58
Jag har dragit ner rejälvt på kolhydraterna nu under deffen, äter endast till frukost i form av fullkornsmacka eller fullkornshavregrynsgröt. Har dragit upp på fettet lite grann i form av cashewnötter o annat nyttigt fett. Äter 2-3g protein/kg varje dag. Nån annan som har liknande upplägg eller kommentarer/invändningar?
ja det suger.

Du behöver inte dra ner på kolhydraterna, se bara till att ha ett bra underskott. Och ladda med mycket kolhydrater för träningen så får du grymt mycket bättre resultat! Jag har deffat med enbart 50g kolhydrater & 300g protein per dag + lite fett. Det gick segare än när jag deffade med 250g protein + 200g kolhydrater + 30g fett. Sen har jag ökat på allt i gymmet :thumbup: ser även bättre resultat. Går i 8km/h 3-4ggr i veckan i 2h för att bränna lite utav helgens onytttigheter (som typ 70cl vodka och 2 liter groggvirke :D) det bränner ca 800kcal ;) tappat totalt ca 25kg i fett nu och mår skitbra.

mangemani
2006-07-14, 19:23
Hade jag kunnat dricka te så hade jag druckit det med men jag har kört lite med espresso på jobbet ca 20st koppar per dag á 100mg koffein per kopp. Man svettas som en kossa och jag förmodar att det är för att man fått i sig koffeinet. Men har taggat ner på det eftersom brorsans tjej som är hälsovetare säger att man kan få hjärtproblem om man intar för mycket koffein.

Om du brukar känna dig hänging på träningspassen (OM du brukar) så kan jag rekommendera en kolhydratsladdning 3h före träningen. Käka 50g-75g kolhydrater helst långsamma och du kommer att orka köra ett mycket hårt pass :thumbup: jag vet själv hur drygt det kan vara med att bara klara 3-4 reps när man brukar köra 6-8 exempelvis.

Funny thing: jag upptäckte att man kan öppna de låsta GB-boxarna på vårat gym/badhus personalen stänger allt klockan 18 och gymmet stänger 19 så det blir nog ett par glassar som snabba kolhydrater efter gymmet

mjo,brukar också börja svettas som fan när jag trycker i mej kaffe,kan lätt hända att man bara dricker för att ha nått att dricka,tex när man sitter och lirar nått spel och man blir helt inne i spelet,då sveper man kopp efter kopp utan att ens tänka på det,samma med grönt te=/

jo det där som du skriver funkar kanon faktiskt,fast jag laddar upp typ 1½ timme innan passet och det funkar det med:)...sen brukar jag alltid ha med mej lite snabba kolhydrater som jag tar under passet,kanon det med tydligen:)
men det har mycket med psyket att göra,igår(när jag hade ett dåligt pass) hade jag tankarna på helt andra saker samt att det var en utav dom där dagarna då deffnojan är som värst,när psyket är lite ur ballans så brukar jag alltid vackla lite när det gäller repsen osv.

en hel GB-box up for grabs säger du,blir en jäkla återhämtning efter passet misstänker jag då;)

nickenyfiken: du kör med samma kost schema som jag ser jag,jag drar också ner rejält på kolhydraterna(förutom runt träningen samt dom dagar jag är mycket aktiv) och ökar på fett intaget.
kör på högt protein intag,3gr per kilo kroppsvikt.

mangemani
2006-07-15, 10:41
ny vikt: 125,5.
1 kilo till och jag har gått ner 20 kilo*popcorn* :bow: :hbang:

Herkulez
2006-07-15, 11:01
ny vikt: 125,5.
1 kilo till och jag har gått ner 20 kilo*popcorn* :bow: :hbang:
härligt mange, va mätte midjan då och nu?

det där med att man blir nojjig händer mig alltid när jag dietat i några veckor, men bara man biter ihop så går det över när man börjar se ådror and shit :hbang:

mangemani
2006-07-15, 11:09
härligt mange, va mätte midjan då och nu?

det där med att man blir nojjig händer mig alltid när jag dietat i några veckor, men bara man biter ihop så går det över när man börjar se ådror and shit :hbang:

jag tog faktiskt inga mått när jag började deffen,inga förebilder heller för den delen nu när jag tänker efter=/,heh,lite osmart kanske.
men man ser nu att magen samt dom mycket "trevliga" love handles blivit mindre,ser det både på kläderna samt när man känner efter:)

biter ihop och kör på:hbang:

Herkulez
2006-07-15, 12:06
aa ok brukar jag med vara dålig på =/

men du är bara i ett mellanläge nu där man varken känner sig grov eller hård och den suger fett :D men det går över när du gått ner några kilo till och du börjar känna dig både grov och hård..som sagt bara bita ihop för det är enbart hjärnspöken.

Röda_Lacket
2006-07-15, 13:38
Bra jobbat mannen själv har jag bara gått från 122kg till idag 113 på några månader....

mangemani
2006-07-15, 14:17
aa ok brukar jag med vara dålig på =/

men du är bara i ett mellanläge nu där man varken känner sig grov eller hård och den suger fett :D men det går över när du gått ner några kilo till och du börjar känna dig både grov och hård..som sagt bara bita ihop för det är enbart hjärnspöken.

hjärnspöken ja*cry* ,inte trevligt,men om 1 månad,då åker tröjan och allt av,då ska jag grov inspektera vad som har hänt med kroppen(har ju undvikit speglar osv så mycket jag bara kunnat,alltså helkropps speglar osv),antingen får jag mej en chock över hur mycket jag gått ner,eller så kommer jag slå sönder spegeln(for a good reason);)

röda_lacket: men det är väl bra det också,grattis:bow: :thumbup:

mangemani
2006-07-21, 13:36
dags igen nu då,men egentligen vill jag inte skriva den här veckan,har gått upp 2 hela kilon(!?).
har ej ändrat kosten eller motionen utan gjort som jag alltid gjort.
är det normalt att man helt plötsligt dundrar upp 2 kilon bara sådär?

på gymmet är det ingen skillnad,styrkan är kvar och jag kan träna lika hårt som förut.

känner jag på olika delar på kroppen så är fettet lika tjockt som vanligt,musklerna lika taniga.

dom få ggr jag tittar mej i spegeln med kläderna på så ser jag klart och tydligt att något har hänt,överkroppen är mycket smalare än vad den var förut,men underkroppen ser likadan ut som förut.
det jag kan se är att bröst området har sjunkigt rejält,bröst musklerna är inte lika stora som förut,men deffinitivt hårdare när jag känner på dom men ändå så är det mycket fett kvar( =/ ).
tittar jag på baksidan av ryggen så tycks jag ha fått mer V form,misstänker att fettet på sidorna utav magen har krympt,inte vet jag.

tja,det var la allt för denna vecka,ska väga mej igen på söndag och se om vikten verkligen stämde.

Nickenyfiken
2006-07-21, 16:40
dags igen nu då,men egentligen vill jag inte skriva den här veckan,har gått upp 2 hela kilon(!?).
har ej ändrat kosten eller motionen utan gjort som jag alltid gjort.
är det normalt att man helt plötsligt dundrar upp 2 kilon bara sådär?

på gymmet är det ingen skillnad,styrkan är kvar och jag kan träna lika hårt som förut.

känner jag på olika delar på kroppen så är fettet lika tjockt som vanligt,musklerna lika taniga.

dom få ggr jag tittar mej i spegeln med kläderna på så ser jag klart och tydligt att något har hänt,överkroppen är mycket smalare än vad den var förut,men underkroppen ser likadan ut som förut.
det jag kan se är att bröst området har sjunkigt rejält,bröst musklerna är inte lika stora som förut,men deffinitivt hårdare när jag känner på dom men ändå så är det mycket fett kvar( =/ ).
tittar jag på baksidan av ryggen så tycks jag ha fått mer V form,misstänker att fettet på sidorna utav magen har krympt,inte vet jag.

tja,det var la allt för denna vecka,ska väga mej igen på söndag och se om vikten verkligen stämde.

Får man fråga hur mycket du vägde från början och vad du väger nu och hur gammal du är? Lite förutsättningar för andra är kul att veta när man kämpar på själv!

mangemani
2006-07-21, 17:37
Får man fråga hur mycket du vägde från början och vad du väger nu och hur gammal du är? Lite förutsättningar för andra är kul att veta när man kämpar på själv!

min exakta vikt när jag startade var 144,3,vägde förra veckan 125,5,idag 127,5.
är 25 år och har försökt att få bort detta &¤¤##%¤/))!" fett nu i 3 år(alltså inte 3 år på raken,utan haft deffnings perioder,bara denna deff som har sett någolunda bra ut).

Röda_Lacket
2006-07-21, 23:09
min exakta vikt när jag startade var 144,3,vägde förra veckan 125,5,idag 127,5.
är 25 år och har försökt att få bort detta &¤¤##%¤/))!" fett nu i 3 år(alltså inte 3 år på raken,utan haft deffnings perioder,bara denna deff som har sett någolunda bra ut).

Jag känner igen mig i din berättelse. Vägde 124 som mest för några månader sedan och nu väger jag 112 och har lyckas hålla detta. Problemet var hela tiden att då jag försökte gå ner (ca 3 år) så gick jag tillbaks till gamla mönster hela tiden om och om igen. Efter bara några veckor på deff. Jag fick helt enkelt gå in i mig själv och ta reda på varför jag gjorde som jag gjorde och detta tog lång tid. Sedan när jag lärt mig att förstå mina mönster så kunde jag börja ändra mina mönster. Tycker det är starkt av dig att du gått ner så mycket och jag är säker på att du kommer klara av dina mål som du har.

mangemani
2006-07-21, 23:24
Jag känner igen mig i din berättelse. Vägde 124 som mest för några månader sedan och nu väger jag 112 och har lyckas hålla detta. Problemet var hela tiden att då jag försökte gå ner (ca 3 år) så gick jag tillbaks till gamla mönster hela tiden om och om igen. Efter bara några veckor på deff. Jag fick helt enkelt gå in i mig själv och ta reda på varför jag gjorde som jag gjorde och detta tog lång tid. Sedan när jag lärt mig att förstå mina mönster så kunde jag börja ändra mina mönster. Tycker det är starkt av dig att du gått ner så mycket och jag är säker på att du kommer klara av dina mål som du har.

tack så mycket för förtroendet:)

jag känner mej själv rätt så väl,så fort det börjar gå åt skogen eller att det händer nått negativt med deffen,så grips man av panik och det hela spårar ur totalt efter ett tag.
vet inte exakt när det var eller vem som sa det(tror det var grub),nån sa det iaf under en utav mina "dåliga" deffar: "du har hamnat i den värsta situationen som en deffare kan hamna i,dvs då kroppen behåller fettet och musklerna bryts ner"...den meningen har tatuerats i minnet på mej och har den alltid i bakhuvudet även fast jag ej vill att den ska vara där,det är det jag är rädd för,att hamna i den situationen igen.

men iaf,misstänker att denna viktuppgång bara är vätska eller nått,lite för mycket mat i magen eller liknande,allt annat går ju bra i deffen,styrkan på gymmet,ingen överträning eller trötthet,så jag får anta att det går åt rätt håll ändå.

jewzie
2006-07-23, 10:30
tack så mycket för förtroendet:)

jag känner mej själv rätt så väl,så fort det börjar gå åt skogen eller att det händer nått negativt med deffen,så grips man av panik och det hela spårar ur totalt efter ett tag.
vet inte exakt när det var eller vem som sa det(tror det var grub),nån sa det iaf under en utav mina "dåliga" deffar: "du har hamnat i den värsta situationen som en deffare kan hamna i,dvs då kroppen behåller fettet och musklerna bryts ner"...den meningen har tatuerats i minnet på mej och har den alltid i bakhuvudet även fast jag ej vill att den ska vara där,det är det jag är rädd för,att hamna i den situationen igen.

men iaf,misstänker att denna viktuppgång bara är vätska eller nått,lite för mycket mat i magen eller liknande,allt annat går ju bra i deffen,styrkan på gymmet,ingen överträning eller trötthet,så jag får anta att det går åt rätt håll ändå.
Det låter skrämmande, själv har man legat på +-0 nu i 2 veckor trots underskott på ungefär 4000kcal per vecka och börjar helt tappa insperationen att få bort de sista 3-5kg. Hur vet man om man hamnat i denna situationen?

mangemani
2006-07-23, 10:46
Det låter skrämmande, själv har man legat på +-0 nu i 2 veckor trots underskott på ungefär 4000kcal per vecka och börjar helt tappa insperationen att få bort de sista 3-5kg. Hur vet man om man hamnat i denna situationen?

från det jag har erfarat:
man tappar lusten till att göra ALLT
ingen ork
man ser tydligt och klart att musklerna har brytits ner(efter ett tag)
svårt att koncentrera sej
svårt att sova
hungern minskar rejält
och till slut så går man rakt in i väggen och man får nån slags panik liknande stress.

inte trevligt:(

Nickenyfiken
2006-07-23, 20:20
När brukar ni väga er? Är det på morgonen efter morgon pissen som ger den vikten man brukar gå efter eller hur funkar det?

mangemani
2006-07-23, 20:38
När brukar ni väga er? Är det på morgonen efter morgon pissen som ger den vikten man brukar gå efter eller hur funkar det?

brukar alltid väga mej på morgonen 1 dag i veckan,direkt efter utfört toa besök,så på så sätt så blir det en rättvis vägning varje gång.

btw,var hos syrran idag(en utav ungarna fyllde år) och vi gled in på det här snacket om det jag skrivit här och alla sa direkt att det jag sa inte stämde(dvs muskel förlust osv) och min ena syrra märkte direkt att jag hade gått ner.
dom sa som ni säger,att allt är uppe i huvudet,bara inbillningar.

men ändå så vägrar jag få in det i huvudet=/....resultaten från mina förra deffar måste ha lämnat rejäla sår efter sej tydligen.

Röda_Lacket
2006-07-23, 21:45
brukar alltid väga mej på morgonen 1 dag i veckan,direkt efter utfört toa besök,så på så sätt så blir det en rättvis vägning varje gång.

btw,var hos syrran idag(en utav ungarna fyllde år) och vi gled in på det här snacket om det jag skrivit här och alla sa direkt att det jag sa inte stämde(dvs muskel förlust osv) och min ena syrra märkte direkt att jag hade gått ner.
dom sa som ni säger,att allt är uppe i huvudet,bara inbillningar.

men ändå så vägrar jag få in det i huvudet=/....resultaten från mina förra deffar måste ha lämnat rejäla sår efter sej tydligen.

Även om du skulle förlora lite muskler är det väl inte hela världen eller?. Tänk dig att få starta på en helt ny kula nu när du vet vad du ska äta och inte äta och framförallt hur du ska äta. Jag vill inte heller förlora massa muskler pga min deff men det går som det går. Hellre smal än bulkig och sedan bygga upp sig igen utan överdrivet kaloripluss.

mangemani
2006-07-23, 22:07
Även om du skulle förlora lite muskler är det väl inte hela världen eller?. Tänk dig att få starta på en helt ny kula nu när du vet vad du ska äta och inte äta och framförallt hur du ska äta. Jag vill inte heller förlora massa muskler pga min deff men det går som det går. Hellre smal än bulkig och sedan bygga upp sig igen utan överdrivet kaloripluss.

jag är bered att förlora lite,men jag är inte bered att förlora allt(vilket jag troligtvis inte kommer att göra).

poängen med allt mitt "gnäll" och all min oro är att jag(särskillt nu) behöver så mycket bekräftelse som jag kan få,från allt folk,detta för att lugna mej själv samt för att hålla motivationen på topp....ville bara säga det för nu när jag läser igenom tråden så ser jag att jag gnällt rätt så mycket=/,hoppas ni står ut:p,men det finns som sagt en anledning till allt mitt tjat.

mangemani
2006-08-06, 10:42
efter många om och men så börjar det rulla på igen.
ny vikt,124,2.
hade en svacka där jag stog still och pendlade mellan 127-126,men nu går det neråt igen*phew*.
det lustiga är att jag ej har ökat motionen utan istället dragit ner,men iof,semestern är ju över nu och jag har ju satt igång att jobba igen,kan ju ha med det att göra.

har satt person bästa i rätt så många övningar på gymmet nu och det känns som att man kan göra bättre hela tiden,så inget nytt på den fronten.

kosten är den samma,kanske inte är lika sträng som jag var i början,men jag ligger på minus kcal,så det gör nog inte så mycket skulle jag tro..

konditionen är kanon nu måste jag säga,går upp och ner för dom långa och dryga backarna på jobbet nu utan några som helst problem,knappt att man blir anfådd längre,skulle jag gjort detta för typ 1 år sen så skulle jag varit död efter 20 min typ.

jaja,nya friska tag med denna motivations boost nu och nya resultat kommer (får jag hoppas).

Skrewie
2006-08-06, 12:42
Mycket skoj läsning måste jag säga..... Keep up the good job ! GL :thumbup: :whipped:

mangemani
2006-08-07, 12:58
körde stångcurl idag och tro på fan,ådrorna syntes på underarmarna,efter ett tags körande så såg underarmarna riktigt mäktiga ut,ådriga och pumpade,en rätt så härlig syn måste jag säga.

jaja,keep on working..

Snake
2006-08-09, 10:41
Läste i din första post att första delmålet var att klippa 125kg. Vad är det slutgiltiga målet nu då när du är under 125?

mangemani
2006-08-09, 11:08
Läste i din första post att första delmålet var att klippa 125kg. Vad är det slutgiltiga målet nu då när du är under 125?

jajust ja,det tänkte jag inte på=/...tja,25 kilo till antar jag,eller åtminstånde ner till 105.
men det är mycket som har hänt under åren som gått,mer muskelmassa osv,så jag vet inte,jag kanske blir mer än nöjd när jag får lite mer deff där nertill osv och kanske tom stannar på 115 eller nått sånt och skiter i om jag har en del fett kvar,men som det ser ut nu så är 100 det mål jag satsar på.

Snake
2006-08-09, 11:46
Vad har du för styrkestats? En 145 kilos bit lär ju förflytta en del vikt ;)

Det är för övrigt likadant för mig, fettet släpper sist på ben/arsle medans överkroppen ganska snabbt tar form :/

mangemani
2006-08-09, 12:24
Vad har du för styrkestats? En 145 kilos bit lär ju förflytta en del vikt ;)

Det är för övrigt likadant för mig, fettet släpper sist på ben/arsle medans överkroppen ganska snabbt tar form :/

uj,bra fråga måste jag säga,håller ej reda på vikter utan kör mest på känn,typ jag kommer ihåg vilka hantlar jag körde med sist,kommer ihåg hur mycket vikt i viktmagasinet jag hade på osv och sen försöker jag hela tiden plusa på 2,5-5 kilo på det tills nästa pass.
men det jag vet så här på rak arm är att just nu så tar jag 36,5(typ 2 strikta och den sista med hjälp av den andra armen) i enarmscurl samt att jag tar 4-5 reps med min egen vikt i chins och dips.
det konstiga är att jag orkar mer nu än när jag bulkade(dipsen och chinsen ej inräknade)=/

mjo,det är frustrerande...ser förjävligt ut nu tycker jag,lite trimmat därupptil och fortfarande lika rund där nertill(lår/ändan):(

El Crotcho
2006-08-10, 17:40
mangemani: Hur lång är du?

Och jag är säker på att du kommer att få till deffen den här gången - det känns så.

Lycka till och kör hårt!

mangemani
2006-08-10, 17:46
mangemani: Hur lång är du?

Och jag är säker på att du kommer att få till deffen den här gången - det känns så.

Lycka till och kör hårt!

är 194.

mjo,det här är ju den bästa deffen jag har haft på,hmm,tja,någonsin=/,så jag håller själv tummarna att ingenting fucks up och att jag går ner dessa 25 kilon utan problem nu....har sagt till mej själv att julen är målet,så vid jul så ska jag(förhoppningsvis) vara klar eller åtminstånde kommit till den nivån då jag känner mej lite nöjd iaf.

tack iaf för dom uppiggande orden:bow:

El Crotcho
2006-08-10, 21:05
Jag är tvärsäker på att du kommer att nå ditt mål.

Du har hittat ett koncept som fungerar och nu hänger det bara på en sak:
Hur mycket vill du och hur länge orkar du hålla i?

Så ge inte upp!
Låt inte nojorna besegra dig och ta död på allt det fantastiska du åstadkommit.
Fortsätt och bli den du vill vara.

Snubbar som du är hundra gånger mer imponerande än vilket bänkpressmonster som helst.
Du kämpar mot både rädsla för muskelförlust och mot övervikten och det är en kamp som inte kan annat än väcka beundran.

Jag kommer att följa din tråd slaviskt och jag håller mina tummar så hårt jag kan.

Kick ass, man!

mangemani
2006-08-11, 15:45
Jag är tvärsäker på att du kommer att nå ditt mål.

Du har hittat ett koncept som fungerar och nu hänger det bara på en sak:
Hur mycket vill du och hur länge orkar du hålla i?

Så ge inte upp!
Låt inte nojorna besegra dig och ta död på allt det fantastiska du åstadkommit.
Fortsätt och bli den du vill vara.

Snubbar som du är hundra gånger mer imponerande än vilket bänkpressmonster som helst.
Du kämpar mot både rädsla för muskelförlust och mot övervikten och det är en kamp som inte kan annat än väcka beundran.

Jag kommer att följa din tråd slaviskt och jag håller mina tummar så hårt jag kan.

Kick ass, man!

tro mej,efter år av totalt misslycakde deffar,så har man fått en vilja som heter duga:).
men som sagt,julen är målet,då ska allt granskas och avgöras vad det egentligen är som har hänt under kläderna(har ju undvikit speglar så mycket det bara har gått).

hehe,tack tack:),men tänk på att dessa bänkpressmonster också måste gå igenom detta nån gång då och då;)

tack för stödet och motivations boosten*yourock* :kickass:

mangemani
2006-08-13, 07:50
ny vikt: 124
trodde jag skulle gått ner lite mer efter veckans jobb=/

NiklasR
2006-08-13, 10:26
Härlig läsning !

Lycka till med den fortsattadeffen *flex*

mangemani
2006-08-13, 12:25
woa,stop the presses!
hade visst gått ner till 123,4 såg jag nu:p

Niklas: danke:)...detsamma,tjuvkikade lite i din tråd med,såg bra ut:)

mangemani
2006-08-13, 12:38
kom och tänka på en sak,det är väl 17(eller är det 18?) veckor kvar till jul,jag går ner 0,5 kilo i veckan...hmm,jag kommer inte att hinna bli klar tills dess ser jag nu....så jag skjuter fram det hela till slutet av januari istället,då har jag väl(förhoppningsvis) lyckats nå 110.

mangemani
2006-08-17, 18:33
mycket dålig vecka,mycket dålig.
inte nog med att jag åter igen har gått upp i vikt(124,6),så har jag nu igen fått för mej att musklerna försvunnit ännu mer(kanske ligger en saning bakom det)..biceps tycks ha krympt en aning,likaså brösten,latsen har dragit ihop sej något och underarmarna blivit tanigare...men styrkan är otroligt(!!) nog fortfarande kvar=/.

fettet blir man helt sne på,känns nästan obehagligt nu,det är så löst och skvalpigt som det bara kan bli.
fettet kring magen tycks ha krympt(känner det om jag nyper tag i det),sen så verkar det som att armarna har fått mer deffinition(speciellt runt axlarna/triceps)....slapp hud har man också fått,mest runt underarmarna.

kan inte säga att jag känner mej trött och sliten(eller jo,kanske efter en hård dag på jobbet,följt av ett tränings pass,men annars så),men jag tror ändå jag ska ta nån dag vila nu,livrädd för att överträna mej.

egentligen så är vägningen på söndag(kunde bara inte låta bli att väga mej nu),så jag återkommer då med den riktiga vikten

träffa på en som jag ej sett på länge på gymmet idag,han la direkt märke till att jag hade krympigt en hel del på överkroppen,dumt nog så frågade jag ej om det var fett eller muskler han tyckte att jag hade krympt i=/.

jewzie
2006-08-18, 12:20
Det verkar konstigt att man har krympt men att strykan är kvar... då borde det ju vara i fett du har krympt. Jag tappade verkligen styrka under deffen och det ångrar jag.. men så blev jag ju sjuk så det var väl inte mitt fel egentligen *innocent*. Men fortsätt med det du håller på med nu, kanske dax att fixa lite koffeintabletter eller dyligt! :P

Du är en insperation för oss alla :thumbup:

Herkulez
2006-08-18, 16:16
bah bara hjärnspöken mange, ignorera det och kör på :thumbup:
säkert bara så att du lagt på dig lite vätska samt/eller har lite mindre glykogen i kroppen som gör att du känner dig mindre musklig.

fettet på magen kommer dra ihop sig sen helt naturligt under diet.

mangemani
2006-08-18, 19:52
jewzie: mjo,tycker det är väldigt konstigt jag med,för jag tvivlar mycket starkt på att jag nu har gjort en sån bra deff så att det är mest fett som gått bort,men i vissa stunder så har man ju en tendens att kunna överaska sej själv rätt så rejält,men jag tvivlar=/.
dricker både kaffe,grönt te och tar då och då LEAN,så uppiggande saker har man:)

inspiration och inspiration,en gnällig och vek sådan isf:p

Herkulez: jo,jag tror jag har läst nånstans på forumet om det,att minskad glykogen i kroppen gör en hel del,så det stämmer nog:)...det där med vätskan stämmer nog det också,dricker lugnt uppåt 1 flaska light dricka och light saft om dagen(nu under sommaren) samt att man dricker grönt te.

syrran säger som du,bara en massa inbilningar och när jag sen säger att jag har förlorat muskler så skrattar hon nästan bara...så jag tolkar det som hon inte tycker det=/

jaja,få se vad som har hänt fram till söndag....bjuden på grillning imorgon,hua hua,mycket gott står på bordet då,vankas inte bra nu såhär innan vägningen=/

mangemani
2006-08-20, 11:18
baah,123 är den nya vikten...inte nöjd,trodde man åtminstånde hade pressat ner sej till under 123 strecket,men nej nej:(

mangemani
2006-08-20, 11:29
btw,var på grillning igår,fan vad gott det var att mummsa i sej ALLT som i vanliga fall är ett stort NO NO,chocklad,chips,såser,mänder med kött,hasselbacks potatis och mycket mera gott...iof så kanske det är det som är anledningen till dagens vikt,men men.nån gång så måste man ju bara,diciplin hit och diciplin dit,ibland går det ej att motstå;)

mangemani
2006-10-15, 19:47
jahopp,denna tråden hade man helt glömt bort,kan bero på att det kanskje inte finns nått nytt att berätta=/.

iaf,ny vikt,120 kilo,kämpar som bara den att komma under 120 kilo strecket.
har dragit ner till 2000 kcal nu(2200 var den förra mängden) eftersom jag har stått still ganska länge på samma vikt.
har också börjat använda mej utav diet pro,hade planer på att ersätta alla dagens mål med detta,men ångrade mej efter andra dagen,käkar nu 3 diet pro drinkar om dagen samt 3 "riktiga" mål mat,hamnar nätt och jämt på 380gr proteiner per dag,mer än väl skulle jag tro.

motionen är den vanliga,styrketräning följt utav 40-50 min promenad några timmar senare på kvällen,när jag är ledig så blir det morgon samt kväll.

styrkan är kvar(otroligt nog) även fast jag tycker att jag krymper.
många tycker det har blivit en jäkla förändring på en,vissa säger att jag har blivit "mindre" vilket jag inte gillar,kan både uppfattas som possetivt och negativt och vissa säger att jag har gått ner i vikt(det jag vill höra:D).

nytt mål har man,går det så ska jag försöka komma ner till 90 istället för 100...blir ej klar till julen,inte en chans,så jag satsar på sommaren istället.

det var allt.

King Grub
2006-10-15, 21:01
har dragit ner till 2000 kcal nu

hamnar nätt och jämt på 380gr proteiner per dag,

Kan inte vara mycket annat, då, eftersom 380 x 4.1 = 1558.

mangemani
2006-10-15, 21:11
Kan inte vara mycket annat, då, eftersom 380 x 4.1 = 1558.

nej,helt rätt,blir ej så mycket annat.

Snake
2006-10-15, 23:30
Vad ligger BF:et uppskattningsvis på nu då?

mangemani
2006-10-15, 23:50
Vad ligger BF:et uppskattningsvis på nu då?

har noll koll på det,men enligt ett programm så ska det ligga på 29.misstänker att det är rätt så rejält=/

jakke
2006-10-17, 23:17
2000Kcal och du väger nästan 120kg.. hur går det ihop? Du måste vara hungrig hela tiden.

The_Chick
2006-10-18, 07:39
Kul att läsa att det går bra för andra oxå ;) Skall själv satsa på 85 kg till nästa år.... Skam den som ger sig.....

Du kommer att fixa det galant mangemani...... :thumbup:

jakke: att äta 2000kcal och väga 120kg behöver ej ge hungerkänslor... beror ju på vad man äter.... ;) själv väger jag nu 114kg och äter endast ca 880kcal per dag och jag e inte hungrig mellan målen... Allt funkar när man har viljan och motivationen :)

jewzie
2006-10-18, 08:44
Kul att läsa att det går bra för andra oxå ;) Skall själv satsa på 85 kg till nästa år.... Skam den som ger sig.....

jakke: att äta 2000kcal och väga 120kg behöver ej ge hungerkänslor... beror ju på vad man äter.... ;) själv väger jag nu 114kg och äter endast ca 880kcal per dag och jag e inte hungrig mellan målen... Allt funkar när man har viljan och motivationen :)
går du på en VLC-diet eller är du dum?

The_Chick
2006-10-18, 11:05
går du på en VLC-diet eller är du dum?

japp VLCD!

Men det jag svarade på var hungerkänslorna ;) Mycket handlar väl om vad man vänjer kroppen med för intag......

mangemani
2006-10-18, 14:27

alltid roligt att se fler som håller på med samma sak som en själv:).
klara det kommer jag att göra,det är ju i stort sätt bara en tidsfråga,men det är vägen till målet som är det jobbiga och det är konsekvenserna som man oroar sej för.
men som du säger,skam den som ger sej

jakke: the_chick har helt rätt,bara för att man ligger på låg kcal diet så betyder inte det automatiskt att man går hungrig,allt hänger på vad man äter......när jag nu drog ner kcal mängden med 200 kcal,så började jag byta ut lite utav det dagliga fett och kolhydrats intaget och ersatte det med sallad/vitkål osv,går aldrig hungrig,magen känns full och kcal mängden är låg...så sallad ftw.

Versus
2006-10-18, 22:51
jakke: the_chick har helt rätt,bara för att man ligger på låg kcal diet så betyder inte det automatiskt att man går hungrig,allt hänger på vad man äter......när jag nu drog ner kcal mängden med 200 kcal,så började jag byta ut lite utav det dagliga fett och kolhydrats intaget och ersatte det med sallad/vitkål osv,går aldrig hungrig,magen känns full och kcal mängden är låg...så sallad ftw.

Word på det!

Har märkt att även frukt tex äpplen dämpar hungerkänslor jäkligt bra. Perfekt som mellanmål vid deff tex.

Föresten Mangemani, har aldrig sett ett foto på dig, du kan inte bjussa inom en snar framtid kanske? Har alltid varit nyfiken på hur din fysik ser ut. Såg dig på swec innan de tog bort övrigtdelen. Var några år sen nu.

Lycka till med nedgången! :thumbup:

Herkulez
2006-10-18, 23:14
schysst att du gått ner till 120, fortsätt kämpa lika hårt nu :thumbup:

mangemani
2006-10-19, 11:29
Word på det!

Har märkt att även frukt tex äpplen dämpar hungerkänslor jäkligt bra. Perfekt som mellanmål vid deff tex.

Föresten Mangemani, har aldrig sett ett foto på dig, du kan inte bjussa inom en snar framtid kanske? Har alltid varit nyfiken på hur din fysik ser ut. Såg dig på swec innan de tog bort övrigtdelen. Var några år sen nu.

Lycka till med nedgången! :thumbup:

jo har också märkt det,äpplen dämpar iaf nån timme,likaså päron(sånna som är sådär hårda av sej).

heh,har fått frågan förut genom PM och i andra trådar och jag säger till dej som jag har sagt till dom: när jag är klar med deffen och när jag då har tillgång till en kamera,så kommer ett par bilder att åka upp på forumet:).....om jag inte missminner mej så har jag lagt upp 2 bilder på mej själv för ett par år sedan,om dessa bilder finns kvar vette fan,men dom bilderna var från när jag nästan var helt otränad,i början av karriären typ.
tack iaf för dom glada orden:)

herkulez: tackar..alltid där med upppeppande ord:thumbup:

mangemani
2006-10-21, 17:24
en person som jag kännt rätt så länge nu men som jag ej sett på gymmet på ett antal månader,tittade väldigt skumt på en idag...han kom sen fram och frågade "går du på nån diet nu?för du har verkligen gått ner måste jag säga"...ouf,snacka om att dom orden riktigt svävade av lycka genom kroppen på en,jäklar vilken boost man fick då:)...mer sånt vill man höra utav folket på gymmet:p

119,7 nu:)

Absinteh
2006-10-21, 18:16
Din avatar ser mycket mindre och hårdare ut. Jäklar, du ligger i!

mangemani
2006-10-21, 18:50
Din avatar ser mycket mindre och hårdare ut. Jäklar, du ligger i!

tackar.
måste säga detsamma;)

Snake
2006-11-14, 10:54
Hur går det mangemani?

mangemani
2007-06-03, 12:57
jahopp,då var det dags igen då.
efter ett x antal månader utav hård träning och en hel del muskler samt en hel del fett,så är det åter igen dags för den ännu hårdare perioden.
ska ta denna månaden(juni) till att styra upp kcal intaget,testa mej fram och se på vilken kcal nivå som jag ska ligga på,så i juli drar det igång på allvar.
ska hålla på i 4-5 månader hade jag tänkt och målet är då 10 kilo(till att börja med),går allt som planerat,så drar jag på ytterligare 2-3 månader(fram till jul nått) för att sen börja bulka igen i typ 5 månader.

räknade ut igår vad jag åt på 1 dag och kom fram till att det var 4500-5000 kcal,så,jag drar då långsamt ner kcal och ökar motionen tills jag hittar en bra nivå,börjar med 4000 kcal om dagen,funkar ej det så blir det 3500.

jaja,så ser det ut iaf och motivationen och diciplinen har man med sej från min förra lyckade deff:)

Kabuto
2007-06-03, 13:19
Vad ligger vikten på nu då? :)

mangemani
2007-06-03, 13:24
Vad ligger vikten på nu då? :)

den oundvikliga frågan;)
den ligger på 130.
vikten som jag startade på när jag började bulka var 114 om jag nu inte missminner mej och då var jag i en form som jag själv var mycket nöjd med.

Kabuto
2007-06-03, 14:46
Grymt jobbat! :thumbup:

mangemani
2007-06-03, 15:28
Grymt jobbat! :thumbup:

med tanke på att det var min första lyckade deff,så ja,då måste jag nog hålla med dej:).

mangemani
2008-05-09, 18:28
lite ringrostig,så jag måste fråga igen,att fettet blir enormt skvalpigt och löst är ett gott tecken eller hur?

sen en fråga som jag har gått och tänkt på länge nu,är det bra på nått sätt att gå från låg reps till hög reps under en deff?har för mej att någon har sagt att hög reps under en deff ska göra något speciellt med kroppen.
kan någon ge lite info ang detta tack.

vikten är just nu 137,start vikten var 144:)