handdator

Visa fullständig version : Dextropur och Vassle - Doseringar som passar mig?

Zybeer
2006-06-16, 21:50
Hej!

Har lurkat på forumet ett bra tag men nu blev suget att regga sig för stort... :) Jag har faktiskt använt sökfunktionen och letat en hel del men tycker endå att det är svårt att veta vad som borde vara "lagom" dosering för mig.
Jag har styrketränat sedan i höstas och kör nu 3-5 pass per vecka. Väger 70 Kg och är 178 cm lång. Har inte direkt mycket fett kvar på kroppen.

Har kört "standarddosering" på Whey-100, dvs 1/2 + 1/4 dl (0,75 dl) ca 30 min innan träning. Brukar käka proteinrikt runt 1 timme efter träning, ibland blir det en vassledrink o mat lite senare ändå...

Efter träning har jag kört lite av varje och nu börjat desta Dextropur. Tar drygt 1/4 dl i en halv L vatten. Verkar som det är på tok för lite enligt vad jag snappat upp på forumet men hur mycket måste jag öka dosen?

Jag har ingen våg så det enda sättet jag mäter upp mängderna är med vanliga köksmått... Där allt är i deciliter.

Nyfiken på alla tips, tack för ett grymt bra forum! Mycket informativt och intressant!

MVH

Zybeer
2006-06-19, 21:12
Någon som har någon hint att ge mig? Undrar väl mest om det inte blir för mycket med 1 o ett halvt halvdeci mått med protein före och 1 timma efter träning + mat... O hur mycket dextropur man ska tvinga i sig. Blir mycket vätska!

MVH

hammer95
2006-06-19, 22:09
ca 60dextropur och 30 gram vassle kanske skulle passa dig...