handdator

Visa fullständig version : Vilken kolozzeum-medlem irriterar er mest?

Sidor : [1] 2 3

Bolio
2006-06-16, 16:41
Ok, vi har haft denna tråd en gång förut och reglerna är desamma: Inga jävla påhopp, kränkningar eller elakheter. Den som beter sig illa i tråden kommer jag och Allan att omhänderta. Utan pardon.

Man får alltså nämna en medelm på kolozzeum som man irriterar sig mest på och gärna motivera detta sakligt. Ett inlägg där man inte motiverar sitt val av medlem sakligt är ett inlägg vars skribent omhändertas enligt den nämnda proceduren. Allans tålamod är inte att leka med. Inte mitt heller.

Kränkningar och elakheter är brott mot kolozzeums regelverk, så sköt er nu - jag menar allvar.

Sonny
2006-06-16, 16:44
Mrmister är den första som spring to mind.

Yankeee
2006-06-16, 16:45
Jwzrd för han är så jävla snygg.

aliquis
2006-06-16, 16:48
Du får nog anse dig spöad av jwzrd, iofs, han med snusen mitt i plytet är ju rätt störig också ;)

Oj, anledningar? Så jävla envis och ibland kanske han bara fortsätter för sakens skull eller så förstår han bara inte att han har fel ;)

Bolio
2006-06-16, 16:49
Sluta bete er som barbarer i min tråd och svara på min fråga i stället, med en bra motivering dessutom. Huliganskrällen.

Yankeee
2006-06-16, 16:50
Orka irritera sig på andra. Det är inte optimalt.

Bolio
2006-06-16, 16:51
Huligan.

keffat_liv
2006-06-16, 16:52
bolio ligger ganska högt upp.

anledning: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72614

Sonny
2006-06-16, 16:53
Motivering: Han är/var så jävla pryd av sig imo. jag kände som att så fort någon skrev något i stil med "wow, vilket ass" så var han där direkt o satte näsan i vädret som en kärring o skrev nått oerhört politiskt korrekt.

Bolio
2006-06-16, 16:55
Bra motivering av debattör Sonny.

Herkulez
2006-06-16, 16:58
irriationsmoment kommer och går för mig hela tiden här på kolo, men just nu..ingen, faktiskt.

hum
2006-06-16, 17:00
keffat_liv

Motivering: Kass, förutsägbar och tråkig humor.

Zakath
2006-06-16, 17:00
Orka irritera sig på andra. Det är inte optimalt.

Helt rätt! :thumbup:

keffat_liv
2006-06-16, 17:03
keffat_liv

Motivering: Kass, förutsägbar och tråkig humor.

humor? fakta.

norsk_gadd
2006-06-16, 17:04
Jwzrd är fan bara missförstådd, ärligt talat! Visst han är onödigt vass och lägger mycket krut på att föringa sina opponenters intellekt men han har ALLTID en poäng i det han skriver. Ibland svävar han ut litegrann men jag gillar killen! *kissass*

Kaboffastar
2006-06-16, 17:07
Jacksatan pga hans trångsynthet.

mini
2006-06-16, 17:07
Skit i vem ni gillar, eller att försvara er, nu vill vi ha smutskastning och förolämpningar era mjukisar.

Jag irriterar mig på Big Vik för att han blir dumliberal ibland och för att han visar en generande idoldyrkan av Bolio.

Big_Vik
2006-06-16, 17:11
Skit i vem ni gillar, eller att försvara er, nu vill vi ha smutskastning och förolämpningar era mjukisar.

Jag irriterar mig på Big Vik för att han blir dumliberal ibland och för att han visar en generande idoldyrkan av Bolio.

:D

Dumliberal? Jag är bara av den åsikten att förruttnelseprocessens farliga verkningar är överdrivna, tänk på alla asätare t.ex. Men det är ju en annan (förbjuden) diskussion. Det andra har jag inte tänkt på, men jag är medveten om att jag ses som osmaklig hos tjejmaffian

Catstyle
2006-06-16, 17:12

Dig.
Har fått intrycket av att du är en trångsynt och arrogant surkärring.

Men det är säkert fel. :)

tejpis
2006-06-16, 17:41
Allan, han spelar allan. Fast han är ju äldre, mer erfaren och vet allt.. så klart.

_luleå_
2006-06-16, 17:51
kaboffastar för hans värdelösa bilder

Köttbullen
2006-06-16, 17:53
bolio

Kaboffastar
2006-06-16, 17:56
Får man välja en ny om man gör en ny post?

Isf Ogillar jag _luleå_ pga att han blivit trampad av en elefant när han var liten samt för att han har 129 posts.

Allan
2006-06-16, 17:58
Allan, han spelar allan. Fast han är ju äldre, mer erfaren och vet allt.. så klart.

:thumbup:

allan

keffat_liv
2006-06-16, 18:05
Får man välja en ny om man gör en ny post?

Isf Ogillar jag _luleå_ pga att han blivit trampad av en elefant när han var liten samt för att han har 129 posts.

och du blev matad som en elefant?

Bolio
2006-06-16, 18:10
Själv blir jag irriterad på FinnPower. Motivering: bondsk, trångsynt och moralistisk. :)

Allan gillar jag av börd, men ibland går han för långt. jwzrd vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om; han är bra och rolig, men tyvärr en ressentimentsmänniska. mini började bra men blev tyvärr också en ressentimentsmänniska - där kan man spåra tillbaka det till en djupgående process (jag har psykoanalyserat hela situationen). Herkulez och Slartibartfast tycker jag om skitmycket på ett personligt plan: de är bra människor helt enkelt, positiva och förnäma, snudd på Übermenchen. Piranha tycker jag är korkad. :em: (Förlåt.) Jörgen tycker jag inte om av börd, men jag har faktiskt fått alltmer respekt för och tilltro till honom - hans entusiasm för det svenska fotbollslandslaget har fått mig att respektera honom mer. Jarod gillar jag och har alltid gillat. Han är snygg och positiv. King Grub är också en av mina favoritmedlemmar på brädan, och det även fast jag aldrig läser på kostdelen. Jag gillar Grub därför att han är en bra människa, jag skiter helt i hur mycket han kan om GI och insulin. Metal_boy har blivit em betydligt bättre debattör och människa det senaste året. Kwon älskar jag. aliquis är nördig och negativ. Jay-Z gillar jag också av börd. Trance gillar jag per definition men ibland blir han jobbig med sin trångsynta nördretorik. AFanatic och Nina L är mina favorittjejer här. skaparn och Bärs är de vars inlägg jag helst av allt läser och skaparn delar jag nog mest åsikter med, tror jag. Tolkia har jag bestämt mig för att jag inte tycker om - jag går inte på hennes medlidandemoral längre. Det är inte kul när hon skriver "Men nu tycker ni väl att jag är gammal, ful och tjock... fast..." i varje inlägg. Sluta tyck synd om dig själv unga dam. Lasse Kongo är korkad och jobbig. Krampus och Pez tycker jag om av börd.

Men den medlemmen som irriterar mig mest är och har alltid varit Griip. :)

Allan
2006-06-16, 18:11
Ingen.

allan

Allan
2006-06-16, 18:12
"B Ö R D och B Ö R D A

Den ursprungliga betydelsen av börd finns i sammansättningar som järnbörd, vittnesbörd o.s.v. Det är nämligen bildat av bära (av roten bher) och betyder eg. 'ett bärande, bärning'. Eftersom verbet bära förr även betydde 'vara havande, föda', fick börd även betydelsen 'födsel', som sedan har vidareutvecklats till 'härkomst'.
Da. byrd, no. byrd (lånat från da.)/burd, isl. burður används i sammansättningar ungefär som svenskans ord. Danskans och norskans ord används oxå i betydelsen 'födsel, härkomst'. Eng. birth och ty. Geburt betyder 'födsel'.
Börda är en utvidgning av börd och betyder ju ungefär samma sak; att abstrakt blir konkret är inget ovanligt.
Da. byrde, no. byrde/byrd, isl. byrði, ty. Bürde. Eng. burden är en utvidgad form av ordet."

allan

Kaboffastar
2006-06-16, 18:14
och du blev matad som en elefant?

"Powered by Sibylla" Klant.

Bolio
2006-06-16, 18:14
börd (fornsv. byrdh, bördh 'födelse', 'härkomst', 'släkt')

Vad vill du mig.

Allan
2006-06-16, 18:15
Vad vill du mig.

Du tycker jag är en börda?

allan

Bolio
2006-06-16, 18:17
Du tycker jag är en börda?

allan

Nej tönt, jag tycker att du är bra i grunden, genealogiskt: du härstammar från idel goda ting. Jag vill bedriva älskskog med dig. Går det bra? :em:

Trance
2006-06-16, 18:20
Jag tycker Kwon är irriterande ibland. Men det mesta är nog mitt eget "fel" eftersom jag har sådana problem med jobbigt skriven text utan mening som jag förstår det.

Han verkar dock vara en riktigt bra person och är säkert skitskön i verkliga livet.

Kaboffastar
2006-06-16, 18:20
Heter det inte äskog bara? :P. Vad vet jag.

Zakath
2006-06-16, 18:22

Älskog. :love:

Beecher
jag tycker om alla medlemmar här, inte en enda som jag stör mig på :)

Dumleman
Tror han menar älgskog.

_luleå_
2006-06-16, 18:24

Precis, vad vet du?

Pata
2006-06-16, 18:28
Jag tycker inte om fascister och extrema vänstervridna veganer. Känner sig någon träffad så ska dom veta att jag har kärlek till alla men jag tycker inte om dom.

Oh. Jag blir också irriterad när jag ser överviktiga föräldrar mata sina överviktiga barn med godis och McDonalds och glass. *grr27* Känner nån sig träffad av detta på brädan så vet hut och skäms! *grr27*

OggeP
2006-06-16, 18:33
Jag irriterade mig på Metal_Boy men som tur är finns ignore list- problem solved.

shadowfire
2006-06-16, 18:36
Tycker de flesta medlemmar som har en åsikt o debatterar tillför något extra som Bolio (även om många värderingar strider käpprätt mot mina egna). Kul o se hur andra resonerar bara. Trance är en skummis men skriver rätt roligt. Jwrzd har en "biatch"-stämpel i skallen, men det är riktigt roligt o se hur han tvålar till - eller försöker tvåla till - taffliga inlägg. En hel del trevlig läsning ibland i allmänttrådarna. Ingen som jag irriterar mig på direkt.

Har däremot lite svårare för småglin som skriver "ful fysik" osv till andra i bildtrådarna. Eller som försöker sig på taffliga försök att nedvärdera andras träningsresultat. Omoget, meningslöst o tjänar inget till. Tyvärr tillåtet av moderatorerna här, vet andra brädor där det hade blivit en bannlysning rakt av för sådant beteeende. Kanske är fakeaccounts av Allan som har för lite att göra? *slap*

blasr
2006-06-16, 18:48
Jag tycker Kwon är irriterande ibland. Men det mesta är nog mitt eget "fel" eftersom jag har sådana problem med jobbigt skriven text utan mening som jag förstår det.

Han verkar dock vara en riktigt bra person och är säkert skitskön i verkliga livet.

Jag har inte fått någon anledning att bli irriterad på någon än. Men. Kwons poster brukar jag hoppa över ibland eftersom de, som sagt, är jobbigt skrivna och saknar mening(Spamkungen?).

Allan
2006-06-16, 18:52
Har däremot lite svårare för småglin som skriver "ful fysik" osv till andra i bildtrådarna. Eller som försöker sig på taffliga försök att nedvärdera andras träningsresultat.

Använd reportknappen då. Eller ta glinen i örat. Det finns massor med grejor på Kolo som skulle ge omedelbar banning på andra forum. Men Kolo är som det är.

allan

shadowfire
2006-06-16, 18:55
Använd reportknappen då. Eller ta glinen i örat. Det finns massor med grejor på Kolo som skulle ge omedelbar banning på andra forum. Men Kolo är som det är.

allan
Av ren nyfikenhet, hur många använder reportknappen egentligen?

Gripparn
2006-06-16, 19:03
Jag nämner inga namn men jag kan faktiskt störa mig en del på de som har styrketränat i ungefär 1 år eller mindre och som tror att dom vet precis allt som har med träning att göra.

Allan
2006-06-16, 19:03
Av ren nyfikenhet, hur många använder reportknappen egentligen?

Vi får be generalstaben ta reda på exakta siffror men mellan fem och femton per dag. Men alla föranleder inte åtgärd - emellanåt kan det vara missuppfattad humor, eller bara trams.

allan

Tigerkotten
2006-06-16, 19:04

allan

Men varför ska man köra report när det är tillåtet vad jag vet?

Som shadowfire skrev
" Eller som försöker sig på taffliga försök att nedvärdera andras träningsresultat. Omoget, meningslöst o tjänar inget till. "

Kaboffastar
2006-06-16, 19:22
Precis, vad vet du?

Du är verkligen 13 år va =).

zirak
2006-06-16, 19:23
Det enda som jag ogillar är när någon använder någons annans avatar :MrT:

Nina L
2006-06-16, 19:30
Den enda medlemmen jag har stört mig på ordentligt är Rajtan Tajtan. Detta var hans första inlägg riktat till mig:

Men varför ska inte folk få intrycket av att du tycker utseendet är det viktigaste, när det stämmer? Tror du att folk kommer se dig som en intellektuell person, när du i stort sett viker ut dig?
Jag tycker att han var respektlös och dömande mot mig. Jag försökte snacka med honom, men det gick inte. Dessutom sabbade han min tråd, som faktiskt inte handlade om mig som person utan om min hemsida och vilka färger som var bäst tillsammans. Jag var öppen med att jag ville att han skulle bannas, så detta är ingen nyhet för honom.

shadowfire
2006-06-16, 19:31
....
Kan du inte ta bort den där äckliga fisken eller vadfaen du har på din avatar... kräkreflexen går igång.

mathor
2006-06-16, 19:31
Förut irriterade jag mig på userfriendlys eviga psykfeministiska inlägg, men numera tycker jag att de endast är roande. Jag irriterar mig inte på någon.

Nina L
2006-06-16, 19:36
Kan du inte ta bort den där äckliga fisken eller vadfaen du har på din avatar... kräkreflexen går igång.Bättre så här?

Beecher
2006-06-16, 19:37
Bättre så här?

kan du inte... byta till något mer personligt... som din gluteus maximus? :love:

shadowfire
2006-06-16, 19:39
Bättre så här?
Gillade din gifanimation med bruttan som gjorde höftsvingar. Bara jag slipper den nakna fisken så är jag glad.

Nina L
kan du inte... byta till något mer personligt... som din gluteus maximus? :love:Fast jag trivs med denna. Vet inte varför (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1617174&postcount=49), men den känns som jag liksom. :)

Pepparkakssmurfen
kan du inte... byta till något mer personligt... som din gluteus maximus? :love:

+1 !!

Bronkitkorv
2006-06-16, 19:41
Jag ogillade Bolio men insåg att han är ett geni....
Jag ogillade kaboffastar för han har så töntigt namn och det gör jag fortfarande..

hmm Pirahna är förstås en dryg jävel som inte låtsas om folk som inte har 3000poster.

Allan är ju en sur gubbe som kör över folk ibland, en riktig messersmith.

Jörgen är grinig.

Mini du verkar inte vara riktigt min typ av internetmänniska, jag gillar inte din syn på män (DjuR).

Men alla ni tillför forumet en hel del faktiskt och jag ogillar inte er(a internet personligheter) på riktigt.

Det finns en del riktiga idioter här som inte tillför forumet nånting som bara trackar folk och är neggiga... jag vet knappt vad dom heter för jag läser aldrig deras trams spam poster. Dom ogillar jag... lite..

Nina L
2006-06-16, 19:41
+1 !!Nej, OggeP säger att den har fått tillräckligt mycket uppmärksamhet nu. Han har hotat med att sätta mig på ignore.

melancoolio
2006-06-16, 19:42
Gillade din gifanimation med bruttan som gjorde höftsvingar. Bara jag slipper den nakna fisken så är jag glad.

Snygg avatar. Lite blek dock :D

shadowfire
2006-06-16, 19:52
Snygg avatar. Lite blek dock :D
ah vafan!...

Pepparkakssmurfen
2006-06-16, 19:57
Ingen irriterar mig.

*kjamizz* på er alla!

_luleå_
2006-06-16, 20:05
Du är verkligen 13 år va =).

Och ett halvt om jag får be..

J.Saarela
2006-06-16, 20:11
Tycker ni alla är irriterande bögar,förutom Team P 4 L och dess supporters och anhängare.

Mikeman
2006-06-16, 20:20
Tror inte jag stör mig på någon just nu...

apa_ola
2006-06-16, 20:30
jag har nog aldrig läst en intressant tråd av ninaL, så där lägger jag min röst. Förmodligen för att det är så många trådar av henne också...

skaparn
2006-06-16, 20:36
Stör mig på Baan. Han kan ge sken av att verkligen vilja diskutera en fråga seriöst, för att sedan lyssna på noll och intet av vad man försöker resonera sig fram till. Svaret man kan få efter att ha lagt ner hjärta och själ i att förklara miljöekonomiska beräkningar kan bli något i stil med "men det där går ju inte". Han är kanske inte ensam, men jag minns honom tydligast från en tråd för inte så länge sen.

Det hela bottnar antagligen bara i att jag har pedagogiska brister och inte lyckas förmedla budskapet på ett tillräckligt kortfattat sätt utan tappar mottagarens intresse. Lite elitistiskt tycker jag ibland att folk då bara borde lägga sig ner, kyssa mina fötter och acceptera det jag säger likt HC Andersens kejsare, med skillnaden att kläderna här verkligen är äkta. Ytterligare en svårighet är att det finns många här som verkar tro att ekonomi inte alls är en vetenskap, userfriendly brukar representera den skaran med bravur. Det jag talar om är det sätt på vilket dessa människor svär sig fria från det ansvar konsumtion medför genom att peka på större onda strukturer som skyldiga till världens förfall, och missar på det viset att allt stort kan delas upp i den atomära beståndsdelen - konsumenten.

Så för att sammanfatta, om det är några som går mig på nerverna är det de två; userf och Baan. Trevliga i övrigt, men att ifrågasätta min lära utan ett resonemang att backa upp det hela med, förstås med argument giltiga enligt en panel nationalekonomer, renderar i denna utnämning. Jag är Gud.

Jense
2006-06-16, 20:41
Stör mig på följande:

big vik, jwzrd, skaparn, mini, kwon, bolio, allan, bärs och alla andra som alltid måste diskutera varenda en skitsak ut i det minsta. släpp taget nån gång och bara håll käften, det är ingen tävling.

Ryska_raketen
2006-06-16, 20:42
Stör mig på Baan. Han kan ge sken av att verkligen vilja diskutera en fråga seriöst, för att sedan lyssna på noll och intet av vad man försöker resonera sig fram till. Svaret man kan få efter att ha lagt ner hjärta och själ i att förklara miljöekonomiska beräkningar kan bli något i stil med "men det där går ju inte". Han är kanske inte ensam, men jag minns honom tydligast från en tråd för inte så länge sen.

Det hela bottnar antagligen bara i att jag har pedagogiska brister och inte lyckas förmedla budskapet på ett tillräckligt kortfattat sätt utan tappar mottagarens intresse. Lite elitistiskt tycker jag ibland att folk då bara borde lägga sig ner, kyssa mina fötter och acceptera det jag säger likt HC Andersens kejsare, med skillnaden att kläderna här verkligen är äkta. Ytterligare en svårighet är att det finns många här som verkar tro att ekonomi inte alls är en vetenskap, userfriendly brukar representera den skaran med bravur. Det jag talar om är det sätt på vilket dessa människor svär sig fria från det ansvar konsumtion medför genom att peka på större onda strukturer som skyldiga till världens förfall, och missar på det viset att allt stort kan delas upp i den atomära beståndsdelen - konsumenten.

Så för att sammanfatta, om det är några som går mig på nerverna är det de två; userf och Baan. Trevliga i övrigt, men att ifrågasätta min lära utan ett resonemang att backa upp det hela med, förstås med argument giltiga enligt en panel nationalekonomer, renderar i denna utnämning. Jag är Gud.

tyst din fis Baan äger!

internethjälten
2006-06-16, 20:49
Stör mig på följande:

big vik, jwzrd, skaparn, mini, kwon, bolio, allan, bärs och alla andra som alltid måste diskutera varenda en skitsak ut i det minsta. släpp taget nån gång och bara håll käften, det är ingen tävling.

Jävligt vackert sagt, förutom att du nämde Allan som
faktiskt är en trevlig kille (man) som behandlar en som
man behandlar han.

mvh
nicke

Catstyle
2006-06-16, 20:53
Den enda medlemmen jag har stört mig på ordentligt är Rajtan Tajtan. Detta var hans första inlägg riktat till mig:

Jag tycker att han var respektlös och dömande mot mig. Jag försökte snacka med honom, men det gick inte. Dessutom sabbade han min tråd, som faktiskt inte handlade om mig som person utan om min hemsida och vilka färger som var bäst tillsammans. Jag var öppen med att jag ville att han skulle bannas, så detta är ingen nyhet för honom.
Tycker hans resonemang i den tråden var väldigt bra.

Dumleman
2006-06-16, 20:53
Stör mig på följande:

Säger han som har nästan 17000 inlägg :D.

Lasse Kongo
2006-06-16, 21:01
Stör mig på följande:

Töntig tråd.

Dock bra skrivet Jensefisken :thumbup:

Jense
2006-06-16, 21:05
Säger han som har nästan 17000 inlägg :D.

ja fast jag är jense.

OggeP
2006-06-16, 21:15
Nej, OggeP säger att den har fått tillräckligt mycket uppmärksamhet nu. Han har hotat med att sätta mig på ignore.

Ha! Är det så skrämmande att hamna på samma lista som Metal_boy *popcorn*

Bronkitkorv
2006-06-16, 21:33
Det enda som jag ogillar är när någon använder någons annans avatar :MrT:
Och med det uttalandet så ber du nästan folk att använda den :MrT:

Fast jag skulle vilja ha den med horn alltså, kan du fixa det ?

Metal_boy_
2006-06-16, 22:39
Nej, OggeP säger att den har fått tillräckligt mycket uppmärksamhet nu. Han har hotat med att sätta mig på ignore.

Haha! Jag förstår inte hur man kan lida av att nån sätter en på ignore, det är bra att funktionen finns :)

Angus
2006-06-16, 22:41
man behandlar han.

mvh
nicke

:thumbup:

devi
2006-06-16, 22:49
Devi

Absinteh
2006-06-16, 22:56
Jo, jag har ju noterat här vilka jag stör mig på.
Har ju en såndär liten whiteboard jag brukar sitta och notera på.
Sedan använder jag ekvationen
(Lufttryck(Anmärkningar^ålder)-Bicepmått = Irritation )
för att ta fram siffran Irritation

Baan
2006-06-16, 23:36

Hah, trevliga i övrigt, härligt svenskt sätt att lugna ner kritiken ifall någon råkar ta illa upp. Är dock lite förvånad att du fortfarande är "irriterad", nu när det gått ett tag sedan vi diskuterade fossibla bränslen osv, men jaja du är väl arg av dig :booty:

Själv störde jag mig på Rajtan Tajtan men det problemet är ju löst.

Tigerkotten
2006-06-16, 23:45
Blir ju inte irriterrad hela tiden på dessa människor, men dessa kan jag iaf bli irriterrade på.

Da2, Hiiiman, Userfriendly, Kabbofstar(mindre nu för tiden dock), Jwzrd, Yankeee, Allan.

Säkert flera jag glömt, o jag orkar faen inte ge anledning varför :X

Sebbe_H
2006-06-16, 23:50
Da2 och hiiiman

Da2 för att han snackar mest skit.

Hiiiman, ja behövs det nån förklaring?

MilkmaN
2006-06-16, 23:52
Haha, jag irriterar mig på jwzrd av följande anledningar:

Han vinner över mig i debatter emellanåt.
När han inte vinner dumförklarar han alla andra och missförstår till tusen.

Metal_boy_
2006-06-16, 23:57
hallar

Baan
2006-06-17, 00:04
just det glömde aliquis, mest för han har grymma skill på att posta sjukt många inlägg som intresserar få eller ingen alls, samt eftersom han har förmågan att snacka med sig själv i en tråd.

shadowfire
2006-06-17, 00:11
Da2 och hiiiman

Da2 för att han snackar mest skit.

Hiiiman, ja behövs det nån förklaring?
Det är Allan, alla de inläggen.
Även _luleå_.
Allan hade tråkigt häromdagen, sa att han ville liva upp på kollo lite o retas med lite folk. Vi hade svårt o komma på smeknamn bara.

Sebbe_H
2006-06-17, 00:16
Det är Allan, alla de inläggen.
Även _luleå_.
Allan hade tråkigt häromdagen, sa att han ville liva upp på kollo lite o retas med lite folk. Vi hade svårt o komma på smeknamn bara.

Är du seriös eller? Båda två har ju postat bilder på sig själva.?

Baan
2006-06-17, 00:26

Äh svårt hitta någon snubbe på gymmet som ställer upp på lite poses för en tjuga?

Sebbe_H
2006-06-17, 00:27
Äh svårt hitta någon snubbe på gymmet som ställer upp på lite poses för en tjuga?

Om man nu ska tro er, så tycker jag att det är riktigt töntigt att göra så av Allan.

reinholdsson
2006-06-17, 00:30
Om man nu ska tro er, så tycker jag att det är riktigt töntigt att göra så av Allan.

Tycker nog inte att du ska tro på dem.

Sebbe_H
2006-06-17, 00:31
Tycker nog inte att du ska tro på dem.

Nä det tycker inte jag heller, men man börjar ju undra.
Tycker iallafall inte om Da2 eller Hiiiman. :D

shadowfire
2006-06-17, 00:37
Jag var inte seriös nej.

Sebbe_H
2006-06-17, 00:42
Jag var inte seriös nej.

Skriv inte sånna dumma jävla inlägg då, folk kan ju nästan tro dig.:MrT:

Princy
2006-06-17, 00:49
hallar

Motivering?

Metal_boy_
2006-06-17, 01:20
Motivering?

Jag tycker han snackar mycket dynga bara.

Rock'nRoll
2006-06-17, 01:30
Irriterar mig på bolio, så jävla mycket dynga han kastar ur sig. Jörgen verkade sjukt grinig men verkar ha blivit snällare på senare. Allan är säkert jätte trevlig och så men hans signatur är riktigt töntig.

Edit: Hiiiman är också rejält störig ibland men det verkar mest vara synd om honnom så jag ska inte klaga..

polaren
2006-06-17, 03:45
Visst irriterar jag mig på några stycken, men jag tänker inte skriva några nick. De flesta människorna som är uppstudsiga på nätet brukar vara rätt ok i det riktiga livet!

Yankeee
2006-06-17, 05:06
Hah, trevliga i övrigt, härligt svenskt sätt att lugna ner kritiken ifall någon råkar ta illa upp.

Haha, tänkte på det. Fan va besviken jag blev. En sågning av skaparn vore väl inte för mycket begärt? Visst är det bra att vara självkritisk och att ha självinsikt, men något måtta får det vara :D

Janna
2006-06-17, 05:17
Det enda som retar mig ibland är att folk är så fantastisk politiskt korrekta.

Avesta
2006-06-17, 05:47
Bolio, för att han är katt i stall. Fy.*rolleyes*

Nina L
2006-06-17, 05:48
Tycker hans resonemang i den tråden var väldigt bra.Det var bara en massa självklarheter enligt mig. Men framförallt så tyckte jag att det var fel av honom att ifågasätta mig så hårt i en tråd som inte ens handlade om det. Jag kände mig attackerad och tyckte inte att jag skulle behöva förklara mig, eller ens ge honom en respekt genom att föra en vettigt diskussion med honom. Fel hade han alltså inte, men de sakerna han drog är sådant som jag är väl medveten om sedan mycket länge, även om jag kanske inte alltid handlar därefter.

Får man (speciellt som nykomling) gå in i vilken tråd som helst och börja ifrågasätta folks person på det där sättet? Det får man kanske, men då blir man inte populär hos den personen. Jag är van vid att bli ifrågasatt, och jag är van vid att prata om de saker som han tog upp. Det är faktiskt inget speciellt känsligt ämne för mig. Hans sätt att diskutera dock... Det var respektlöst och nedvärderande. Jag dömer extremt sällan ut någon så där omedelbart, men det gjorde jag den gången.

skaparn
2006-06-17, 05:57
Lovar att nästa gång inte ta med någon sorts reservation. Tyckte bara att det var på sin plats att efter några skopor ovett klargöra att personerna i fråga inte var helt hopplösa på alla plan, utan endast i de frågor jag beskrev.

Ni båda har nog en poäng i att det är lite mesigt att vara tvungen komma med en sorts brasklapp.

Bronkitkorv
2006-06-17, 06:46
Jag är lite förvånad att ingen hatar mej :confused:
Men ni har mej väl på ignore allihopa.

Slartibartfast
2006-06-17, 07:22
Slartibartfast tycker jag om skitmycket på ett personligt plan: de är bra människor helt enkelt, positiva och förnäma, snudd på Übermenchen.

jag älskar dig också! *kissass*

Herkulez
2006-06-17, 10:02
Jag tycker han snackar mycket dynga bara.
Hallar? bevis på det tack.

håller ICKE med dig.

Jense
2006-06-17, 10:04

håller ICKE med dig.

nah hallar är ju sjukt ball

Yankeee
2006-06-17, 10:06

håller ICKE med dig.

"Snackar mycket dynga" kommer verkligen från rätt person också :D

reinholdsson
2006-06-17, 10:07
Irriterar mig inte på någon, och hoppas att jag inte irriterar någon annan :)

Herkulez
2006-06-17, 10:07
"Snackar mycket dynga" kommer verkligen från rätt person också :D
haha vadå, han är ju mr 4657 dåliga skämt/tråd mannen :D

hallar
2006-06-17, 10:08
Men se jag bli omnämd i tråden. Vad roligt att jag irriterat någon.

Dynga vet jag inte om jag pratar så mycket om. Vilken sorts avföring pratar vi om?

Angel
2006-06-17, 10:08
Jag är också lite suprised att ingen tyckte illa om mig

chidde
2006-06-17, 10:33
Jag är också lite suprised att ingen tyckte illa om mig

däremot har jag tyckt synd om dig ett par gånger efter ett par trådar du har startat i allmänt, men det hör ju inte hit :D

jag stör mig lite på hiiman (tror jag han heter?) med den blåa gubben som avatar. han ger aldrig en positiv kommentar till de som behöver det (ffa i medlemsbilder), och sparar aldrig på tangentbordet när han borde

Trance
2006-06-17, 10:38
Det enda som retar mig ibland är att folk är så fantastisk politiskt korrekta.

Du menar att inte tycker som du gör?

timoat
2006-06-17, 10:54
Yankee pga:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=69232&highlight=chokladbollsexperimentet

och

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72559

Låt oss som gillar att baka och experimentera göra det och ge fan i pissiga trådförstörande fjantkommentarer som helt saknar relevans!

Yankeee
2006-06-17, 10:59
Yankee pga:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=69232&highlight=chokladbollsexperimentet

och

Låt oss som gillar att baka och experimentera göra det och ge fan i pissiga trådförstörande fjantkommentarer som helt saknar relevans!

Hade du använt skallen din så hade du förstått var jag ville komma och inte suttit och grinat nu.

Allan
2006-06-17, 11:05

Lämna modererandet til moderatorerna. Använd report-knappen för böveln.

allan

Pepparkakssmurfen
2006-06-17, 11:06
Lämna modererandet til moderatorerna. Använd report-knappen för böveln.

allan

Var hittar man Report-knappen?

Angel
2006-06-17, 11:07

under din avatar

Allan

Den trekantiga varningsskylten i profilrutan.

allan

timoat
Hade du använt skallen din så hade du förstått var jag ville komma och inte suttit och grinat nu.

Vad var din poäng då?

Allan
under din avatar

Nej, under andras avatarer. :D

allan

Angel
2006-06-17, 11:08
Nej, under andras avatarer. :D

allan

Det hade du rätt i, nu ska ja testa den med :)

Yankeee
2006-06-17, 11:09
Vad var din poäng då?

Att du försöker göra saker bättre genom ersätta något som redan är bra med något sämre. Dessutom helt i onödan om man har någon som helst distans och äter sakerna med måtta. Men visst, sötningsmedel ftw.

Allan
2006-06-17, 11:11
Vilken kolozzeum-medlem irriterar er mest?

Just nu Yankeee och timoat

allan

Fartman
2006-06-17, 11:13
Aliquis. Han har så jävla tråkig och negativ attityd.

christian
2006-06-17, 11:24
Ingen specifik, men blir lite trött på alla som konstant måste polera sin e-penisar.

Spannmål
2006-06-17, 11:49
ogillar timoat eftersom han gnäller som en jävla unge.

timoat
2006-06-17, 11:58
Gillar Spannmål för han verkar vara en sympatisk och trevlig kille.

Herkulez
2006-06-17, 12:08
Just nu Yankeee och timoat

allan
:D

keffat_liv
2006-06-17, 12:18
Den trekantiga varningsskylten i profilrutan.

allan

hittar inte?

Nina L
2006-06-17, 12:21
hittar inte?ey

http://www.kolozzeum.com/forum/images/buttons/report.gif

keffat_liv
2006-06-17, 12:23
ey

http://www.kolozzeum.com/forum/images/buttons/report.gif

len, den finns inte för mig.

King Grub
2006-06-17, 12:26

Inte din ruta.

keffat_liv
2006-06-17, 12:26

nu finns den, lol.

mckn
2006-06-17, 12:28
Tycker detta är en något underlig tråd..förstår inte syftet riktigt :P
Hela ämnet känns barnsligt, att man ska sitta och klanka ner på folk och säga varför man stör sig på dem...helt onödigt.

Skapa en tråd där man kan säga något bra om folk istället så att man kan göra någon glad istället för ledsen!

Jag tycker iaf att det vore trevligare...

petersson
2006-06-17, 12:33
Jag stör mig på Nina eftersom hon får sån respons på sina trådar hela tiden, men det är nog för att jag är avundsjuk egentligen.

King Grub
Det finns trådar om vem man uppskattar mest också. :)

Blir man ledsen över vad någon på ett internetforum tycker om en, tar man nog för allvarligt på både sig själv och andra.

Tycker alla illa om en... har man nog gjort något för att förtjäna det.

Bronkitkorv
Hela ämnet känns barnsligt, att man ska sitta och klanka ner på folk och säga varför man stör sig på dem...helt onödigt.

Skapa en tråd där man kan säga något bra om folk istället så att man kan göra någon glad istället för ledsen!

Vafan menar du med det ? Nu är du jävligt störig alltså !
Skärp dej för fan... Nu blir det ignore på dej med snart kan jag inte läsa en enda tråd här...

Bronkitkorv
2006-06-17, 12:34
Jag stör mig på Nina eftersom hon får sån respons på sina trådar hela tiden, men det är nog för att jag är avundsjuk egentligen.
För att du vill vara en snygg flicka med stora bröst :confused:

Ryska_raketen
2006-06-17, 12:35
Jag tycker Kent-Benny är en elaking. Lite väl stygg ibland.

grisbil3n
2006-06-17, 12:36
Aliquis. Han har så jävla tråkig och negativ attityd.

Jo men samtidigt är karln extremt harmlös, jävlas knappast med någon, iaf inte medvetet. Jag irriterar mig på många men det skiter dom nog i.

mckn
2006-06-17, 12:41
Det finns trådar om vem man uppskattar mest också. :)

Blir man ledsen över vad någon på ett internetforum tycker om en, tar man nog för allvarligt på både sig själv och andra.

Tycker alla illa om en... har man nog gjort något för att förtjäna det.

Det kanske är sant.

Men jag tycker att folk borde kunna hålla det för sig själv...bara för att det är internet så betyder det inte att man kan göra folk ledsena.

mckn
2006-06-17, 12:42
Vafan menar du med det ? Nu är du jävligt störig alltså !
Skärp dej för fan... Nu blir det ignore på dej med snart kan jag inte läsa en enda tråd här...

Okej!

Ser inte ut som om det blir min förslust endå ;)

petersson
2006-06-17, 12:44
För att du vill vara en snygg flicka med stora bröst :confused:

nä jag vill bara ha stora bröst *screwy*

Snake
2006-06-17, 12:48
Jag stör mig på alla multipostare som lider av tvångstanker eftersom dom MÅSTE skriva i alla trådar. Likaså alla multipostare med tråkiga internskämt är så jävla tröttsamt. Alla ni, utom Herkulez (som är ihop med vår gemensamme vän Danne och därför måste jag gilla honom), kan suga min röv.

Bronkitkorv
2006-06-17, 13:06
Jag stör mig på alla multipostare som lider av tvångstanker eftersom dom MÅSTE skriva i alla trådar. Likaså alla multipostare med tråkiga internskämt är så jävla tröttsamt. Alla ni, utom Herkulez (som är ihop med vår gemensamme vän Danne och därför måste jag gilla honom), kan suga min röv.
Jag skriver inte i alla trådar och då slipper jag alltså suga din röv :thumbup:

Zakath
2006-06-17, 13:10

Jag håller med dig, jag tycker verkligen inte sådan här trådar fyller någon funktion som gör forumet till en trevligare samlingsplats för alla.

hahavaffan
2006-06-17, 13:14
man behandlar han.

mvh
nickeJag ogillar bara hur du skriver dina inlägg. Annars är nästan hela Kolozzeum = :thumbup:

Snake
2006-06-17, 13:28
Jag skriver inte i alla trådar och då slipper jag alltså suga din röv :thumbup:

Ja det gör du, men jag vet att du vill.

Herkulez
2006-06-17, 13:30
danne is the shit.

Bronkitkorv
2006-06-17, 13:33
Ja det gör du, men jag vet att du vill.
Jag skulle hellre hoppa ner i ett kärr med huvudet före...

egge
2006-06-17, 13:56
Mangemani, för han kan inte skriva.

Janna
2006-06-17, 13:57
Du menar att inte tycker som du gör?

Folk får gärna ha andra åsikter, jag respekterar det och tjurar inte över det. En av mina bästa vänner är djup religiös, jag är ateist, vi har extremt olika åsikter om saker och tycker om att diskutera det men vi respekterar alltid varandras åsikter och blir inte ovänner.

Det jag menar är när folk vant sig vid att fullkontakts kampsport är förbjudet och anses som farlig kommer vi ha en handfull personer här som tycker att K1 är förfäääääärligt trots att de varken har någon förståelse för sporten eller egentligen tänkt efter varför det tycker det är förfärligt. De har men hull och hår köpt alla argument som politikerna lagt fram. Men det är inte lagligt och därför är det fel.

Big_Vik
2006-06-17, 15:44
Yankee pga:

och

HAHHA :laugh: Nu gillar jag honom ännu mer.

Men jag trodde Yankeee var mer optimal? 20 % fett liksom ffs, går han inte och lägger sig efter Bolibompa?

Big_Vik
2006-06-17, 15:47

len? :confused: Efter senaste BK-numret kan man ju snarare fråga sig om det finns någon guzzigare? :D

mirrranda
2006-06-17, 16:08
Varför ska man hålla på och irritera sig på andra..? Sånt irriterar mig en hel del :naughty:

Fatalist
2006-06-17, 16:13
Ingen, men det är lite frustrerande när folk som har bra budskap inte paragraferar, kommaterar eller sätter punkter ö h t i sina inlägg.

Sheogorath
2006-06-17, 16:22
En av de få som irriterat mig tillräckligt mycket för att lägga på minnet är userfriendly. Det är, i min mening, uppenbart att hon blivit "störd" och att vissa ämnen för henne tycks vara hopplöst infekterade. De jag talar om är de som tangerar könsroller/kön/genus/feminism/biologism etc. Jag tror inte att det har att göra med att hon har en rad personliga och smärtsamma minnen kopplade till våldsamma män, utan snarare att det är väldigt bekvämt för en (grundläggande vänsterorienterad) kvinna som intresserar sig för dessa frågor att ta till sig den typ av argument som ofta förs i sociofeministiska kretsar. Särskilt om man kanske har en släng av dåligt självförtroende och få (goda) kvinnliga förebilder. När man diskuterar med henne känns det ibland som att alla hennes svar egentligen bara säger: "Ja men fortsätt du våldta kvinnor om du nu tycker att det är så jävla bra, ditt äckel!" och då blir det ganska lätt hopplöst, i ordets rätta bemärkelse.

Annars har jag i perioder haft lite svårt för Baan (minns inte varför). Da2 eller vad han heter gillar jag inte så mycket (åsiktsbekymmer), och många män från landets mer nordliga breddgrader har lite töntiga machoideal som jag ibland kan "störa" mig på. Men mest ler jag och tänker på filmen Jägarna. Fast det är ju en ganska tragisk film, å andra sidan...

keffat_liv
2006-06-17, 16:44
len? :confused: Efter senaste BK-numret kan man ju snarare fråga sig om det finns någon guzzigare? :D

ja, len!

Big_Vik
2006-06-17, 16:54
ja, len!

len = kil(len)
guzzen = tjejen

F F S :)

mirrranda
2006-06-17, 16:56
para = pengar :D

Sheogorath
2006-06-17, 16:58
para = pengar :D

Blir det inte mer sanningsenligt om du vänder på det? Dom får para sig om dom har pengar?

Alltså: pengar = para

:confused:

Big_Vik
2006-06-17, 16:59
Blir det inte mer sanningsenligt om du vänder på det? Dom får para sig om dom har pengar?

Alltså: pengar = para

:confused:

:laugh:

Men egentligen, vad säger att du inte får pengar om du parar dig/säljer dig?

grabben i skogen
2006-06-17, 17:00
HAHHA :laugh: Nu gillar jag honom ännu mer.

Men jag trodde Yankeee var mer optimal? 20 % fett liksom ffs, går han inte och lägger sig efter Bolibompa?

samma här

timoat däremot verkar vara en riktigt störd snubbe.

Sheogorath
2006-06-17, 17:00
:laugh:

Men egentligen, vad säger att du inte får pengar om du parar dig/säljer dig?

True that! Men så är det ju med likheter, de ska vara reversibla!

2x + 5 = 10 -> x = 2.5

10 = 2x + 5 -> x = 2.5

!

work_hunter
2006-06-17, 18:03
fel post

Metal_boy_
2006-06-17, 18:26

Naaawww. Fjolla.

mangemani
2006-06-17, 18:49

så folk med dyselexi eller andra "handikap" irriterar dej=/?
blockera mej då så slipper du läsa allt jag skriver fel och du slipper bli irriterad..problem solved

Bolio
2006-06-17, 19:04
så folk med dyselexi eller andra "handikap" irriterar dej=/?
blockera mej då så slipper du läsa allt jag skriver fel och du slipper bli irriterad..problem solved

Strunta i honom. :) Du skriver alldeles utmärkt. Jag har aldrig haft problem med att förstå dig iaf. :)

reinholdsson
2006-06-17, 19:08
Strunta i honom. :) Du skriver alldeles utmärkt. Jag har aldrig haft problem med att förstå dig iaf. :)

Jag håller med bolio.

shadowfire
2006-06-17, 19:09
... och många män från landets mer nordliga breddgrader har lite töntiga machoideal som jag ibland kan "störa" mig på. Men mest ler jag och tänker på filmen Jägarna. Fast det är ju en ganska tragisk film, å andra sidan...
Ta dig i brasan, den filmen äger och inte ett ord till ont om Norrland nu din ligist.... :cool:

shadowfire
2006-06-17, 19:10
Jag håller med bolio.
+1 .. inga problem jag heller o läsa mangemani's alster.

Sheogorath
2006-06-17, 19:21
Ta dig i brasan, den filmen äger och inte ett ord till ont om Norrland nu din ligist.... :cool:

Bra film som visar störda människor med bl.a. taskig kvinnosyn :).

Ninjasmurf
2006-06-17, 19:26
Ingen, att irritera sig på andra människors åsikter känns väldigt trångsynt.

Bolio
2006-06-17, 19:30
Ingen, att irritera sig på andra människors åsikter känns väldigt trångsynt.

Vilken konstig slutsats. Hur drar du den? Vad har trångsynthet med saken att göra?

keffat_liv
2006-06-17, 19:39
len = kil(len)
guzzen = tjejen

F F S :)

afan. Jag visste len va kille, men jag tänkte på vad tjej va på förortiska och det närmaste jag kom va hora. o det ville jag inte kalla henne.

_luleå_
2006-06-17, 19:44
brats som har nån falsk jävla attityd, överlag. Bläääääää. Dock inget hat mot någon här ännu (kaboffa är bara ful överlag)

shadowfire
2006-06-17, 19:46
Bra film som visar störda människor med bl.a. taskig kvinnosyn :).
Den har ju knappast något budskap att framföra kring kvinnosyn, men ja, manuset är gjort för att bli skildrad som rå, udda och framhävande. Det är ingen dokumentär om du trodde det, utan en film som gör att Norrland sticker fram hakan bland alla Beck "mord i tunnelbanan i fjollträsk"-filmer. Jägarna o Fucking Åmål är de filmer som jag tror mest marknadsfört Sverige "utanför tullarna".

Sedan är Jägarna bara för skön då man känner igen en del från filmen med verkligheten, även om min hemtrakt "bara" är Sundsvallsområdet. Tyvärr är det många i nollåttaland (och även här nere) som knappt besökt Sverige ovanför dalälven, så bara det gör ju att filmen har ett fint syfte... man får liksom en naturupplevelse på kuppen, ehhh... ;)

Perscitus
2006-06-17, 20:22
Jag hyser faktiskt inte agg mot någon särskild över huvud taget. Dock blir jag arg på de som har taskig attityd, vilket är rätt vanligt bland elitistiska 18-åringar som upptäck styrketräning och ser ner på "alla fjollor som inte tränar som män".

Metal_boy_
2006-06-17, 20:30
Vilken konstig slutsats. Hur drar du den? Vad har trångsynthet med saken att göra?

Undrar jag med. Det kan vara trångsynt att INTE irritera sig på någon också. Har inte ett skit med saken att göra.

Allan
2006-06-17, 20:35
Ordning!

allan

Ryska_raketen
2006-06-17, 20:35
Allan, pga hans tillgång till piskan.

Sebbe_H
2006-06-17, 20:36
slin1 tillkom på min lista idag, verkar inte vara en speciellt smart kille precis.

Sheogorath
2006-06-17, 21:08
Den har ju knappast något budskap att framföra kring kvinnosyn, men ja, manuset är gjort för att bli skildrad som rå, udda och framhävande. Det är ingen dokumentär om du trodde det, utan en film som gör att Norrland sticker fram hakan bland alla Beck "mord i tunnelbanan i fjollträsk"-filmer. Jägarna o Fucking Åmål är de filmer som jag tror mest marknadsfört Sverige "utanför tullarna".

Sedan är Jägarna bara för skön då man känner igen en del från filmen med verkligheten, även om min hemtrakt "bara" är Sundsvallsområdet. Tyvärr är det många i nollåttaland (och även här nere) som knappt besökt Sverige ovanför dalälven, så bara det gör ju att filmen har ett fint syfte... man får liksom en naturupplevelse på kuppen, ehhh... ;)

Självklart är det ingen dokumentär, men jag tycker att den på ett väldigt snyggt och "lagom" vis skildrar vad jag förstått är en relativt stark machokultur, inte helt olik den i t.ex. Centralamerika. Innan (södra) Sverige blev så otroligt kulturberikat var det "allmänt känt" så att säga, att de sexuella trakasserierna på skolorna blev mer frekventa och råare ju längre upp i landet man traskade. Idag är det väl nog ganska väl spritt, men bara att det finns ett uttryck som "fjollträsket" om Stockholm (och gud vet vad de tycker om oss skåningar) säger ju en hel del om den förhärskande normen "norr om Dalälven".

Sen har ju Kollo (tyvärr) bidragit till att cementera mina fördomar om norrländningar, tyvärr.

Allan
2006-06-17, 21:18
Det räcker med att ni talar om vem ni stör er på, och gärna på ett par rader bara. Inga underdebatter här inte!

allan

Johan86
2006-06-17, 21:21
tycker alla är lika goa här på forumet:bow:

HellCat
2006-06-17, 21:25
Ingen alls.
Att orka bry sig vad folk på ett forum anser om en, och att orka tycka om eller inte tycka om folk på ett forum, verkar riktigt jobbigt. Föredrar att leva det verkliga livet istället.

shadowfire
2006-06-17, 22:00
Det räcker med att ni talar om vem ni stör er på, och gärna på ett par rader bara. Inga underdebatter här inte!

allan
icke, en åsikt bör betungas med bakgrundsinformation o relevant fakta.
Jag gillar ditt modererande i många fall men här har du liksom inget o pilla på allan, back off.

Allan
2006-06-17, 22:01

Bra, om du klarar det på tre rader.

allan

shadowfire
2006-06-17, 22:03
Självklart är det ingen dokumentär, men jag tycker att den på ett väldigt snyggt och "lagom" vis skildrar vad jag förstått är en relativt stark machokultur, inte helt olik den i t.ex. Centralamerika. Innan (södra) Sverige blev så otroligt kulturberikat var det "allmänt känt" så att säga, att de sexuella trakasserierna på skolorna blev mer frekventa och råare ju längre upp i landet man traskade. Idag är det väl nog ganska väl spritt, men bara att det finns ett uttryck som "fjollträsket" om Stockholm (och gud vet vad de tycker om oss skåningar) säger ju en hel del om den förhärskande normen "norr om Dalälven".

Sen har ju Kollo (tyvärr) bidragit till att cementera mina fördomar om norrländningar, tyvärr.
Machokultur vet jag inte om det är, men nog är det "främmande" för stockholmare o skåningar om hur norrlänningar ens pratar... därför lite kul att de kryddat det hela, lite extra parodi. Precis som pistvakt. Irodi o parodi, men det fonkar ju :)

Stockholm kommer alltid vara fjollträsk i mina ögon, o ändå har jag bott i 11 städer i landet nu :)

Du har uppenbarligen problem med norrlänningar på detta forum, troligvis bara 1-2st.. varför inte ta tag i problemet? Stå för sin åsikt?

Bolio
2006-06-17, 22:04
Jag gillar ditt modererande i många fall men här har du liksom inget o pilla på allan, back off.

Jo, eftersom det är min tråd och jag har uttryckligen bett om denna hjälp från Allan. Allan skall inte back off, han gör helt rätt som ser till att trådens skapare inte får sin tråd förstörd.

shadowfire
2006-06-17, 22:05
Bra, om du klarar det på tre rader.

allan
var kom tre raders regeln in?
varför begränsa vettiga åsikter till antal tecken eller rader?

Bolio
2006-06-17, 22:06

När jag införde den genom Allan. :)

Allan
2006-06-17, 22:07

När folk gnäller om det. Vill ni diskutera sinsemellan finns det kanske ett allmänintresse av det, men jag är tveksam. Så försök hålla det kort, och koncist.

allan

shadowfire
2006-06-17, 22:07
Jo, eftersom det är min tråd och jag har uttryckligen bett om denna hjälp från Allan. Allan skall inte back off, han gör helt rätt som ser till att trådens skapare inte får sin tråd förstörd.
Torde det inte handla om trådens ursprunglig information då?
Jag köper absolut ditt resonemang om tråden följer topic och Allan är inne o styr upp så alla följer topic. Mitt intryck är dock raka motsatsen, som inte direkt gynnar din tråd Bolio.

shadowfire
2006-06-17, 22:11
När jag införde den genom Allan. :)
Fegis, gömmer dig bakom någon annan.
Våga vara dig själv fjolla så jag får argumentera med dig, tror faktiskt du är ett geni men våga visa det med :)

När folk gnäller om det. Vill ni diskutera sinsemellan finns det kanske ett allmänintresse av det, men jag är tveksam. Så försök hålla det kort, och koncist.

allan
kort o koncist, vem fan avgör det? håll dig ifrån konstruktiva debatter o diskussioner, går det till överstyr så fine, men håll dina få moderata kunskaper till incidenter och inte till vanlig debatt.

Bolio
2006-06-17, 22:19
Du tvingar mig.

http://www.replacementhair.co.uk/hair%20doctor%20comb.jpg

:)

Metal_boy_
2006-06-17, 22:22
shadowfire är du påverkad ikväll?

tossefar
2006-06-17, 22:25
shadowfire är du påverkad ikväll?
Nej han är bara knäpp!! lOOOOL

Kwon
2006-06-17, 22:25
Shadowfire är helt klart "på" ikväll! :D

Sexuell frustration kanske? :D

Själv älskar jag ALLA! Shadowfire, MentalBoy, Melish the Brat, Trance, 3snarttuffakillar, storuven,_umeå_ etc osv et al

Krampiz, Herkiz, Jense o resten vet ju alla att jag beundrar och älskar enormt mycket! (De har alla en plats i mitt hjärta)

Sebbe_H
2006-06-17, 22:48
Shadowfire är helt klart "på" ikväll! :D

Sexuell frustration kanske? :D

Själv älskar jag ALLA! Shadowfire, MentalBoy, Melish the Brat, Trance, 3snarttuffakillar, storuven,_umeå_ etc osv et al

Krampiz, Herkiz, Jense o resten vet ju alla att jag beundrar och älskar enormt mycket! (De har alla en plats i mitt hjärta)

taskigt att inte nämna mig kwon:(*slap*

Kwon
2006-06-17, 22:49
Sebbe H sitter på en pedestal in my heart! :devil: *kissass*

Yankeee
2006-06-17, 22:54
Shadow: andra tråden på kort tid som du gnäller på stockholmare. Säkert att det inte är småstadsmentaliteten som börjar smyga sig fram?

Sebbe_H
2006-06-17, 22:54
Sebbe H sitter på en pedestal in my heart! :devil: *kissass*

Tack kwon:D Detsamma gördu:D

Baan
2006-06-18, 00:33
Annars har jag i perioder haft lite svårt för Baan (minns inte varför). Da2 eller vad han heter gillar jag inte så mycket (åsiktsbekymmer), och många män från landets mer nordliga breddgrader har lite töntiga machoideal som jag ibland kan "störa" mig på. Men mest ler jag och tänker på filmen Jägarna. Fast det är ju en ganska tragisk film, å andra sidan...

Kan inte tänka mig att det varit fler perioder då vi inte rör oss i samma kretsar (trådar heh), men det var nog i tråden om japanen som tog mycket i bänkpress, det är enda gången jag kommer ihåg att vi faktiskt diskuterat något.

tuben
2006-06-18, 00:47
Ingen alls.
Att orka bry sig vad folk på ett forum anser om en, och att orka tycka om eller inte tycka om folk på ett forum, verkar riktigt jobbigt. Föredrar att leva det verkliga livet istället.

+1
Kan tycka att vissa har en del skumma åsikter men att bli upprörd över det känns rätt meningslöst.

Baan
2006-06-18, 00:50
+1
Kan tycka att vissa har en del skumma åsikter men att bli upprörd över det känns rätt meningslöst.

Ni saknar bara självinstinkt alt är inaktiva på forumet..

tuben
2006-06-18, 00:57
Ni saknar bara självinstinkt alt är inaktiva på forumet..

Nej jag läser ofta en hel del trådar där det är ett jävla liv men orkar inte skriva nått för det leder aldrig någon vart.

mirrranda
2006-06-18, 00:58
Jag stör mig på de som stör sig på mig *flex*

tuben
2006-06-18, 00:59

Jag stör mig på att du refererar knäböj som "den osynliga stolen" :D

mirrranda
2006-06-18, 01:04
Jag stör mig på att du refererar knäböj som "den osynliga stolen" :D

Hehe jag tyckte ju att det var en bra beskrivning :D

Kommer alla knäböjs-fanatiker slå mig nu? Bör jag springa och gömma mig?

Baan
2006-06-18, 01:05

Stolen låter som kvartsböj eller något sånt dåligt, pallen funkar väl bättre isf.

edit: tänker på en fotpall exemplvis...

Kwon
2006-06-18, 01:06

Bara börja springa nu, låååååånt! :thumbup:

Sett rullen "Maratonmannen"?

mirrranda
2006-06-18, 01:07
Bara börja springa nu, låååååånt! :thumbup:

Sett rullen "Maratonmannen"?

HAHAHA! Hjälp !

"Den osynliga fotpallen" då, deal? :cool:

MilkmaN
2006-06-18, 01:21

Du är irriterande. Sluta vara käck.

grisbil3n
2006-06-18, 01:22
Du är irriterande. Sluta vara käck.

*sniff sniff*

Luktar som om någon blev bränd : >

mirrranda
2006-06-18, 01:25
*sniff sniff*

Luktar som om någon blev bränd : >

Käck (betydelse) som är livlig o. spänstig till lynnet o. som handlar med friskt mod utan att töva l. tveka, då det gäller, hurtig, frisk (se FRISK, adj.2 6 b), rask; manhaftig, frimodig, frejdig, oförskräckt; ofta

Jag är käck och man ska ju vara sig själv :D

LarsK
2006-06-18, 02:44
Shadow: andra tråden på kort tid som du gnäller på stockholmare. Säkert att det inte är småstadsmentaliteten som börjar smyga sig fram?
Får man gnälla på Stockholmare om man bor i en större stad än Stockholm?

Yankeee
2006-06-18, 06:39
Får man gnälla på Stockholmare om man bor i en större stad än Stockholm?

Sjävklart får man göra det. Jag undrar bara varför.

130kg finsk sisu
2006-06-18, 06:50
Bolio skrev: "Själv blir jag irriterad på FinnPower. Motivering: bondsk, trångsynt och moralistisk."

Är det säkert att du inte förväxlat oss två? Jag tycker nämligen att de 3 orden är en passande beskrivning på mej! Att kalla Kenta "Bondsk" är inte riktigt accurat...*slap*

Bolio
2006-06-18, 11:36
Bolio skrev: "Själv blir jag irriterad på FinnPower. Motivering: bondsk, trångsynt och moralistisk."

Är det säkert att du inte förväxlat oss två? Jag tycker nämligen att de 3 orden är en passande beskrivning på mej! Att kalla Kenta "Bondsk" är inte riktigt accurat...*slap*

Nej men du är säkert likadan du med. Det tvivlar jag inte en sekund på. :)

MasterChief
2006-06-19, 14:49
Jwzrd har jag börjat störa mig på. Riktigt jobbig typ. Men ändå så har han en förmåga att få den mest meningslösa tråden att bli ett slagfält. Jag har otillräcklig hjärnkapacitet att fatta när han bara bajjar för att han går igång på det eller om han ärligt står för det han skriver. Men någon dag kanske jag lär mig se skillnaden.

Cilia
2006-06-19, 14:51
Jwzrd har jag börjat störa mig på. Riktigt jobbig typ. Men ändå så har han en förmåga att få den mest meningslösa tråden att bli ett slagfält. Jag har otillräcklig hjärnkapacitet att fatta när han bara bajjar för att han går igång på det eller om han ärligt står för det han skriver. Men någon dag kanske jag lär mig se skillnaden.
och då blir det ganska kul, tro mig! *s*

jwzrd
2006-06-19, 14:51

Jag bajjar alltid, det är en grundregel :)

MasterChief
2006-06-19, 14:59
Jag bajjar alltid, det är en grundregel :)

Det är den arbetshypotes jag ska börja utgå ifrån faktiskt. Det sänker mitt blodtryck.

jwzrd
2006-06-19, 15:01
Det är den arbetshypotes jag ska börja utgå ifrån faktiskt. Det sänker mitt blodtryck.

Haha, folk anklagar mig för att jag lackar och har högt blodtryck, i själva verket är det motsatsen som gäller :)

För en bra bild kan du tänka dig en mätt styrkelyftare som sitter tillbaka lutad i en mycket skön fotölj med kaffe i vänstran och högran klappande på magen som just fyllts med en orimligt stor portion mat. Hoppas det hjälper :)

MasterChief
2006-06-19, 15:14
Haha, folk anklagar mig för att jag lackar och har högt blodtryck, i själva verket är det motsatsen som gäller :)

För en bra bild kan du tänka dig en mätt styrkelyftare som sitter tillbaka lutad i en mycket skön fotölj med kaffe i vänstran och högran klappande på magen som just fyllts med en orimligt stor portion mat. Hoppas det hjälper :)

Nää, jag är fortfarande irriterad. :-/

OggeP

+20kg skägg och bobbyfrilla.

Modde
Jag stör mig på mig själv. Motivering: Jag är så jävla jobbig att ha att göra med.

hiddentrack
2009-04-08, 23:12
Scratch89

johan karlberg
2009-04-08, 23:20
Scratch89

är du avundsjuk på hans kunskap?

stafh
2009-04-08, 23:21
Jag har en känsla av att mitt namn kommer dyka upp i den här tråden snart pga mitt djurrättspropagerande. :)

Medlemmen som irriterar mig mest är för övrigt givetvis the one and only Archos.

Mongar
2009-04-08, 23:22
Hiddentrack

Patrik Cutler
2009-04-08, 23:35
alla som sär skriver

olander08
2009-04-08, 23:36
Yankeee

jwzrd
2009-04-08, 23:37
Yankeee

Han skriver för höge farao inte ens på brädan sedan ett tag tillbaka.

Lelle Pelle
2009-04-08, 23:38
Han skriver för höge farao inte ens på brädan sedan ett tag tillbaka.
Varför inte? Tråkigt, jag fann honom underhållande...

jwzrd
2009-04-08, 23:39
Varför inte? Tråkigt, jag fann honom underhållande...

Vi är flera som gärna värmer hans påse i munnen. Han påstår att han gör en massa saker. En lögnare.

MojjMojj
2009-04-08, 23:49
Archos

Roosen
2009-04-08, 23:59
OK, Jag brukar oftast inte bry mig allt för mkt, men...

ML. Verkar inte som att folk kan föra en vettig diskussion med den mannen, utan att han skall bete sig som ett barn, tex när någon hävdar motsattsen till hans argument.

Hank
2009-04-08, 23:59
Jorgen

Nithian
2009-04-09, 00:01
King Grub... tror han kan sa jakla mycket

NotoriousEreko
2009-04-09, 00:04
jwzrd :)

J de Koof
2009-04-09, 00:18
Jag ogillade Bolio men insåg att han är ett geni....

Sen när blev geni=sympatisk giltigt?

Tricce
2009-04-09, 00:19
ok, jag brukar oftast inte bry mig allt för mkt, men...

Ml. Verkar inte som att folk kan föra en vettig diskussion med den mannen, utan att han skall bete sig som ett barn, tex när någon hävdar motsattsen till hans argument.

ml=?

Roosen
2009-04-09, 00:20
ml=?

Martin Löwgren

Bahir
2009-04-09, 01:11
Archos. Fy fan vad vidrigt...

Känner på mig att han kommer droppa förbi i tråden nu och säga något i stil med:

"Hej Bahir! Synd att du tycker så (!), men Gud har ju å andra sidan skapat fri vilja! Vetenskapen har fel! Kommunism är bra! Jag använder för många utropstecken!"

Mescreant
2009-04-09, 01:50
Jörgen och Allans vi-mot-dom attityd stör mig en del.
Har inget att göra med mina varningar då de tilldelats av Pez och Tolkia, två bra moderatorer.

Mescreant
2009-04-09, 01:53
Sen när blev geni=sympatisk giltigt?

Bra du frågade, även jag väntar ivrigt på svar.