Visa fullständig version : Har du badat i år?
wintersnowdrift
2006-06-16, 10:31
Hardcorebadarna räknar antagligen detta som fusk; men jag har inte doppat mig utomhus än i år och har starka funderingar på att sticka ner till sjön och testa min våtdräkt som jag köpte i vintras (har endast testsimmat den inomhus). Meeen, jag är rädd för att det ska vara för kallt.... :em:.
Så, för att få lite kött på benen undrar jag om ni har badat än i år (med eller utan våtdräkt ;)), samt hur varmt det var i vattnet? Och var ni badade naturligtvis, i en sjö eller i *brrr* havet?
//Badkruka
bluelight
2006-06-16, 10:32
Badade för några dagar sen i ett kalkbrott, 13+ kanske? I badbyxor givetvis, ska iväg till ett uppvärmt utomhusbad snart :D
Lasse Kongo
2006-06-16, 10:33
Yes, i måndags eller tisdags, var varmt som fan, typ 20-22 grader säkert :hbang:
Hardcorebadarna räknar antagligen detta som fusk; men jag har inte doppat mig utomhus än i år och har starka funderingar på att sticka ner till sjön och testa min våtdräkt som jag köpte i vintras (har endast testsimmat den inomhus). Meeen, jag är rädd för att det ska vara för kallt.... :em:.
Så, för att få lite kött på benen undrar jag om ni har badat än i år (med eller utan våtdräkt ;)), samt hur varmt det var i vattnet? Och var ni badade naturligtvis, i en sjö eller i *brrr* havet?
//Badkruka
Kan man verkligen säga att man badat ifall man har dräkt på sig? Jag går inte ner i vatten som är kallare än 20 grader ifall det inte finns en varm bastu i närheten.
keffat_liv
2006-06-16, 10:34
aa 3 timmar på stranden i måndags. 15-18 varmt som fan.
AFanatic
2006-06-16, 10:34
Badade i havet i tisdags, benen domnade inte och det gjorde inte ont i huden, så nej det var inte speciellt kallt.
wintersnowdrift
2006-06-16, 10:38
Kan man verkligen säga att man badat ifall man har dräkt på sig? Jag går inte ner i vatten som är kallare än 20 grader ifall det inte finns en varm bastu i närheten.
Nä, det var ju det jag menade med fusk... Men händer, fötter och ansikte är bara och ligger man i en stund och simmar så blir man rätt kall.
Men äh, nu är jag ju superlöjlig. Idag blir det simning utomhus no matter what - rapport kommer senare om jag inte drunknar eller råkar frysa in mig i ett isblock :).
//Kristin
Fegis, du har ju t.o.m. våtdräkt! ;)
Själv hoppade jag ner i Dalälven för någon vecka sedan nör jag var där uppe och besökte släktingar. Ska prova hur uppfriskande det är i havet på söndag!
Gurk-Burk
2006-06-16, 10:39
Nope, inte ännu.
Kaananbadet, för några dagar sen då det var så varmt ute. Vet inte tempen i vattnet, dök i och simmade i några min, sen upp och soltorka.
petersson
2006-06-16, 10:42
Bada i januari :)
Nog har jag badat i vår vackra skärgård, men öl och bastu räknas nästan som fusk tror jag.
Pepparkakssmurfen
2006-06-16, 10:46
Badade redan i Januari :hbang:
Det här blev helt plötsligt en tävling känner jag. Jag ändrar mitt svar till "Nyårsafton ffs",
victor_n
2006-06-16, 10:53
usch nej:P jag ligger bara i 25+ vatten:em:
skön solbränna e på g iaf;D
Jag antar att det inte räknas om man badade i Medelhavet...?
reinholdsson
2006-06-16, 11:05
Inget alternativ passade mig tyvärr.
Jag har inte badat och inte heller solat, däremot är formen ganska bra.
bosse_brutal
2006-06-16, 11:06
jepp, två gånger utomhus, första gången i början av maj i mälaren tror ja de va, vid livgardets övningsfält, andra gången i kåsjön utanför göteborg i måndags. va jätte skönt båda gångerna.
japp !!
I Fig Tree Bay Cypern :D
Longshot
2006-06-16, 12:09
Jajamensan blev ett ofrivilligt dopp strax efter nyår.
Haha vafan, det är ju hur skönt som helst i vattnet nu ju!
wintersnowdrift
2006-06-16, 14:20
Badrapport från sjön Uttran i Rönninge, 3 mil söder om Sthlm.
Aaah, fy faaan vad skönt det var!
Jag låg i och crawlade med våtdräkten i 30-35 minuter, så himla underbart att simma ute och inte i en 25 meters bassäng med detta ständiga vändande... Simmade från en ganska öde vik till den stora badplatsen och sedan tillbaka igen. Övriga strandgäster såg rätt förvånade ut när jag poppade upp ur vattnet iklädd min superläckra outfit :D.
Enligt inofficiella mätningar är temperaturen i sjön cirka 20-22 grader, och när jag simmat tillbaka igen kastade jag av mig våtdräkten och tog ett dopp utan också. Wunderbar!
//No more badkruka
Krokodil
2006-06-16, 15:13
Jag har badat!
WAHOOOOO
Märks att Winterpants e tillbaka! EN POLL Till och Med! :thumbup:
Woot!
Karkiainen
2006-06-16, 15:55
Senast igår, innan dess var det i sammband med förkröket till Metallica konserten i Talinn. Innan dess var det i söndags förra helgen.
Badade första gången för nåra dar sen, lite pinsamt :D
Bada idag. Var beredd på att frysa sönder och samman men va faktiskt riktigt skönt :)
hahavaffan
2006-06-16, 16:53
Flertalet gånger till och med. I onsdags sprang jag de 2km till stranden, badade, och sprang tillbaks. Fan vad gött det var.
grisbil3n
2006-06-17, 21:29
Japp, och varmt var det.
Metal_boy_
2006-06-17, 21:32
Badade idag, fy fan så skönt :)
Jag badade redan i januari i Aussie
men idag badade jag i havet för första gången.
Nu räknas ju Brunnsviken till havet men i ärlighetens namn är det ju inte det på riktigt riktigt men badade gjorde jag.
Japp, igår.
Inte så farligt kallt som jag trodde.
Kanske blir det ett dopp ikväll, det är bara sommar en gång om året.
Metal_boy_
2006-06-17, 21:55
När jag tog av mig mina blöta och kalla badbrallor så utbrast jag " haha, det var inte mycket att hänga i julgran".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.