Visa fullständig version : Stannat?
AciDBL00D
2002-12-15, 19:04
Jag har tränat i ca 3månader nu. De första två månaderna så gick jag upp från 67kg till 74kg men nu står jag helt still där vågen rör sig inte. Ökade även 4cm i armar under två första månaderna men händer inte mer nu
Jag har kunnat lägga på lite mer vikt i några övningar men inte hänt så mycket där heller.
Är det normalt eller?
Niclaaas
2002-12-15, 19:05
hur tränar och äter du då?
AciDBL00D
2002-12-15, 19:14
Tränar:
Rygg/axlar
Ben/mage
Armar
Bröst
Äter:
Frukost: All-bran med yoghurt och russin
Grov bulle vid 10tiden
SKollunch
Efterträning prottedrink+russin
Kvällsmat
Allbran igen innan sova
Ungefär så ser det ut. Har inte följt schemat så exakt nu på sistone...
Niclaaas
2002-12-15, 19:24
så med andra ord så tränar du fyra ggr/vecka utan att äta nåt....ät mer!
lite mer specifikt på träningen....hur mycket tränar du varje gång. hur många övningar, set hur lång tid osv
AciDBL00D
2002-12-15, 19:28
Tränar ca 45minuter åt gången. Kör ungefär 9set på per muskelgrupp med ungefär 6repetioner på varje set. Kör på de flesta muskelgrupper 3olika övningar.
Niclaaas
2002-12-15, 19:31
det jag tycker är att du ska pröva att dra ner träningen lite på mindre muskelgrupper o pröva om det går bättre(säkert folk som inte håller med) ....o äta mer! du äter ju knappt nånting:eating: :eating: :eating:
AciDBL00D
2002-12-15, 19:41
Dra ner träningen på lite mindre muskelgrupper...?
Menar du träna fler muskelgrupper vid varje träning?
Edit: När skall jag äta mer och vad skall jag äta?
Ät mer, need i say more? :eating: :eating: :eating: :eating:
AciDBL00D
2002-12-15, 19:58
Originally posted by michael
Ät mer, need i say more? :eating: :eating: :eating: :eating:
Men vad och när!?
Mat, när du är vaken helst.
Inga Lår
2002-12-15, 20:04
Käka varannan timme och ät 0,5g protein per kilo kroppsvikt i vaje måltid och så mycket långsamma kolhydrater du kan!
Niclaaas
2002-12-15, 20:15
se till så att det åtminstone inte går tre timmar utan att du äter nånting. minst 2gram protein per kilo kroppsvikt varje dag. det är ju en början iaf
Originally posted by michael
Mat, när du är vaken helst.
*asg* :bow:
Å du acid.. Är du ute å flänger mycket så finns det ändå alltid plats för en burk (många behöver man ju inte öppnare till heller; makrill, bönor osv), lite bröd, frukt, en flaska vatten + proteinpulver och sånt som det inte behövs kylskåp till. Har du kylskåp å kanske kokmöjligheter så finns det inga som helst ursäkter.. *ler*
Mumsa på! :thumbup:
Vila är viktigt. Förslag på träningsschema...
Bröst, triceps
Vilodag
Rygg, biceps
Vilodag
Axlar, Mage
Vilodag
Ben
Vilodag
Börja om...
Ät mer...
Frukost: 4-5 dl havregryn (gröt el. okokta direkt i mjölk)
2-3 ägg, grovt bröd med t.ex laxskivor, tonfisk och/eller räkor på.
Mellanmål: Något lätt som håller dig anabol (30 gram protein, 100 gram kolhydrater, håll ner på fettet).
Lunch: Stor portion av någon pastarätt med sallad.
Mellanmål: Samma som första.
Middag: 200-300 gram kött med massa ris el. potatis.
(Tränar du efter middagen så ät någon lätt kvällsmat med).
*Drick sammanlagt 2-3 L mjölk/dag
Sömn är viktigt, sov när du är trött, låt dig inte styras av ex tv-program.
Se det här som riktlinjer.
Tänk också på att även konditionsträning 2-3 ggr/vecka är viktigt för att du ska svara på matintaget, annars blir du bara fet.
:sleep:
AnderssoN
2002-12-16, 10:42
Det som Lord_X skriver låter bra. Fast inte behöver man väl bli fet bara för att man inte konditionstränar 2-3 ggr i veckan?
Originally posted by AnderssoN
Det som Lord_X skriver låter bra. Fast inte behöver man väl bli fet bara för att man inte konditionstränar 2-3 ggr i veckan?
Jo om man äter det som han skriver och inte rör på sig mer än cykeln till gymmet så kan man nog behöva svettas lite för att undvika för mycket dövikt. Och för att överhuvudtaget kunna äta så mycket. Man ökar ju ämnesomsättningen och blir mer hungrig då vilket innebär att du kan äta mer och få i dig mer kalorier. Och gärna då fler än vad du gör av med för att viktuppgången ska fungera.
Börja sakta dock. Öka succesivt så blir det bättre och kroppen får inte en chock av all den extra mat som den inte är van vid.
MVH
Kristian
AciDBL00D
2002-12-16, 15:26
Originally posted by Lord_X
Vila är viktigt. Förslag på träningsschema...
Bröst, triceps
Vilodag
Rygg, biceps
Vilodag
Axlar, Mage
Vilodag
Ben
Vilodag
Börja om...
Ät mer...
Frukost: 4-5 dl havregryn (gröt el. okokta direkt i mjölk)
2-3 ägg, grovt bröd med t.ex laxskivor, tonfisk och/eller räkor på.
Mellanmål: Något lätt som håller dig anabol (30 gram protein, 100 gram kolhydrater, håll ner på fettet).
Lunch: Stor portion av någon pastarätt med sallad.
Mellanmål: Samma som första.
Middag: 200-300 gram kött med massa ris el. potatis.
(Tränar du efter middagen så ät någon lätt kvällsmat med).
*Drick sammanlagt 2-3 L mjölk/dag
Sömn är viktigt, sov när du är trött, låt dig inte styras av ex tv-program.
Se det här som riktlinjer.
Tänk också på att även konditionsträning 2-3 ggr/vecka är viktigt för att du ska svara på matintaget, annars blir du bara fet.
:sleep:
Tack det svaret. Men jag tror inte jag kan få ner en så stor frukost. Skall man inte äta något innan man somnar? Typ 30g protein?
Får försöka köra lite konditionsträning. Kallt ute nu bara för sånt
Originally posted by AciDBL00D
Tack det svaret. Men jag tror inte jag kan få ner en så stor frukost. Skall man inte äta något innan man somnar? Typ 30g protein?
Öka succesivt så går det nog bra.. och när det gäller konditionsträning så finns det allt möjligt du kan göra.. hoppa lite rep, cykla på träningscykel osv.. å förresten.. finns inget dåligt väder du vet.. :thumbup:
Annars kan du ju kompromissa - om du inte konditionstränar så mycket så är det ju inte hela världen om du inte käkar fullt så mycket, men ha det som mål iaf - att träna och käka om du vill satsa ! :)
Skall man inte äta något innan man somnar? Typ 30g protein?
Tja.. Lite mjölk och några grova mackor med nyttiga pålägg på kvällen innan läggdags kan ju vara bra (bara ett exempel)... Beror lite på när du äter middag med. Somna inte hungrig i alla fall.
Konditionsträning får man ju träna efter vad man tycker är kul.. Testcykel, Trappmaskin, Löpning, Innebandy... Det finns mycket.
AciDBL00D
2002-12-16, 17:15
Om man inte får i sig något protte vid första mellanmålet gör det någonting? Jag är i skolan då...
Behöver man inte något protein vid luchen?
Försök att få i dig protein var 3:e el. 4:e timme.. En proteindrink och några tonfiskmackor till mellanmål i skolan t.ex. Mjölk i termos.. Om det finns micro så kan du ju göra havregrynsgröt. Det finns ju mycket du kan göra för att få i dig det du ska ha, du får helt enkelt göra det som bäst funkar för dig, ta din egen väg så att säga.
Ursäkta för att jag var otydlig, men som jag skrev så bör du dricka (minst) 2-3 L mjölk om dagen, detta då alltså utspritt på dagen... Naturligtvis så ska du dricka mjölk till lunchen och eftersom att du dricker den i skolan då så är det ju bara att hälla i dig liter på liter utan risk för att någon klagar :) Nä, men 1½-2 L , så har du ju en proteintopp där.
AciDBL00D
2002-12-16, 20:03
Originally posted by Lord_X
Försök att få i dig protein var 3:e el. 4:e timme.. En proteindrink och några tonfiskmackor till mellanmål i skolan t.ex. Mjölk i termos.. Om det finns micro så kan du ju göra havregrynsgröt. Det finns ju mycket du kan göra för att få i dig det du ska ha, du får helt enkelt göra det som bäst funkar för dig, ta din egen väg så att säga.
Ursäkta för att jag var otydlig, men som jag skrev så bör du dricka (minst) 2-3 L mjölk om dagen, detta då alltså utspritt på dagen... Naturligtvis så ska du dricka mjölk till lunchen och eftersom att du dricker den i skolan då så är det ju bara att hälla i dig liter på liter utan risk för att någon klagar :) Nä, men 1½-2 L , så har du ju en proteintopp där.
Tack för svaret! Tror jag kommer ta med prottedrink till skolan i framtiden. Blir lite svårt hinna händer vi bara har 5min raster från 08:00 -> 16:20 men skall göra mitt bästa...
Langster
2002-12-16, 20:30
Det är svårt att inte hinna dra en prottedrink på 5 min... Ha en shaker med pulver med dig. Blanda med vatten och svep. Tar högst 2 minuter.
AciDBL00D
2002-12-16, 20:59
Originally posted by Langster
Det är svårt att inte hinna dra en prottedrink på 5 min... Ha en shaker med pulver med dig. Blanda med vatten och svep. Tar högst 2 minuter.
Det tar 5min att gå från lektion till lektion. Det är ingen liten skola. Men vad gör det om man kommer lite sent =)
Langster
2002-12-16, 21:04
Men vafan säg att du måste gå och kissa då!! Att ljuga är aldrig fel när det gäller mat!:eating:
Valrossen
2002-12-16, 21:06
Det tar 5min att gå från lektion till lektion. Det är ingen liten skola. Men vad gör det om man kommer lite sent =)
Här handlar det om att prioritera, och det valet är ju inte särskilt svårt, eller hur??:eating:
Är det bra mat i skolan brukar jag ta mig två luncher, en vid 11-tiden och en vid halv 2.:cheers:
MVH
Jimmy
AciDBL00D
2002-12-16, 21:27
Originally posted by Valrossen
Här handlar det om att prioritera, och det valet är ju inte särskilt svårt, eller hur??:eating:
Är det bra mat i skolan brukar jag ta mig två luncher, en vid 11-tiden och en vid halv 2.:cheers:
MVH
Jimmy
Ganska smart med två måltider men som sagt har inte tid till det...
AciDBL00D
2002-12-16, 21:59
Jag skrev ner allt i:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7278
Så jag tänkt träna nu!
Stickboy
2002-12-18, 10:31
jag tror att någon måste berätta för herr.acid
att bygga tar LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG TID.
men det är bara att hänga i så kommer resultaten.
ett litet tips är att ta några bilder på dig själv med jämna mellan rum. man blir jäkligt blind för sina resultat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.