Visa fullständig version : Gainer och viktökning
Hejsan, första inlägget här :)
Jag har en fråga angående Gainers och viktökning (tänker framförallt på Star Nutritions Gainer Pro). Jag har hört endel som säger att det finns stor risk att man blir tjock och lägger på sig fett om man tar Gainers, även om man tar det direkt efter träning. Andra säger att det inte finns någon risk för det om man nu tar den efter träningen. Så hur ligger det till med det här egentligen?
Äter du mer än du gör av med så går du upp i vikt, om du blir tjock eller inte har med kaloriintaget att göra, inte gainern i sig.
nordland
2006-06-15, 22:38
Tillför du mer kalorier än du förbrukar, så kommer du öka i fettvikt, MEN även i muskelvikt. Sen om intaget kommer från gainers eller Ris och Tonfisk gör detsamma... så enkelt är det.
Det är det totala intaget/dag som är det viktiga. Inte enskilda mål..
Det man äter DIREKT efter ett pass är i princip omöjligt att inlagra till fett, har jag läst här i någon tråd.
Det man äter DIREKT efter ett pass är i princip omöjligt att inlagra till fett, har jag läst här i någon tråd.
Men energin från gainern räknas in i "kalori in" iaf, så det spelar ju ingen roll då.
Tillför du mer kalorier än du förbrukar, så kommer du öka i fettvikt, MEN även i muskelvikt. Sen om intaget kommer från gainers eller Ris och Tonfisk gör detsamma... så enkelt är det.
Det är det totala intaget/dag som är det viktiga. Inte enskilda mål..
det är de totala intaget i veckan som räknas :P
Catstyle
2006-06-16, 09:26
det är de totala intaget i veckan som räknas :P
Det är inget magiskt med just sju dagar.
Ska man mäta under en tremånaders period så kanske en vägning i veckan kan vara bra.
Ska man deffa ner sig för t.ex. en invägning för en boxningsmatch så är det totala dagliga intaget av yttersta vikt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.