Visa fullständig version : Hur lång tid skall man vänta innan man ringer?
En ny tråd i ämnet sex och samlevnad.
Hur är det egentligen, om man får telefonnumret av en tjej för att hon vill att man skall ringa måste man vänta någon dag eller kan man ringa samma kväll? Hur är det egentligen?
Hoppas att någon har ett bra svar för det brinner i knutarna, klockan får ju inte bli för mycket.;) :D
Hon gav dig nummer. Då vill hon nog att du ska ringa. Då ringer du när du känner för att ringa. Det är ju upp till dig. Vill du ringa henne 5 minuter efter du fått numret. Varför inte ringa? :) Go for it.
Hon gav dig nummer. Då vill hon nog att du ska ringa. Då ringer du när du känner för att ringa. Det är ju upp till dig. Vill du ringa henne 5 minuter efter du fått numret. Varför inte ringa? :) Go for it.
Jag väntar nog till efter matchen ivf.
Guns n hoses
2006-06-15, 19:45
Efter exakt 1 dygn, 3 timmar, 31 minuter och 24 sekunder.
o.O
"åh vilken lustigkurre den där guns n hoses tror att han är, kom igen kollo så trackar vi honom lite :D"
Ja, att vänta känns bara dumt, som en massa såna där töntigarehler nån hittat på.
userfriendly
2006-06-15, 19:47
jag tycker 2-4 dagar beroende på personen och situationen
det är ett spel som ska spelas :)
snelhest
2006-06-15, 19:48
ring inte öht. Träna och ät mat istället så du växer.
Och i alla spel är det tillåtet att gå utanför gränser och fuska lite. ;F
userfriendly
2006-06-15, 19:49
Och i alla spel är det tillåtet att gå utanför gränser och fuska lite. ;F
njea lite grand.
Men man ska ringa när personen precis tänker att "nej han/hon kommer inte höra av sig", denna tanke dyker upp olika fort i olika situationer
Nitrometan
2006-06-15, 19:50
Använd hitta.se - ta reda på var hon bor och stalka henne!
Inspiration kan hämtas hos "riktig kille".
Liter beroende på , men höra av sin inför en helg på en tor-fre brukar vara lagom.
Och nej inte ringa samma eller dagen efter.
Låt intrycken sjunka in lite.
grisbil3n
2006-06-15, 19:51
"Nu kommer dom här och ska byta stammar, kan jag ringa dig om 3 år?
varför det? Jag fattar aldrig såna grejjer. Kan man inte ringa bara för att man vill?
Ha ha...:thumbup:
userfriendly
2006-06-15, 19:52
varför det? Jag fattar aldrig såna grejjer. Kan man inte ringa bara för att man vill?
det verkar ju bara vara tjejer som spelar spelet iaf,,, det fungerar om man gör rätt.
Däremot får du inte vänta för länge
klart du kan ringa om du vill, men du är intressantare om du väntar lite (shit, tänk om jag ger dig råd som inte funkar hos din tjej nu!?)
Ryska_raketen
2006-06-15, 19:53
Vadå ska vänta ? Du ringer när du vill. Ja hade ringt om ja kände att det ryckt till i baguetten, men det är jag det.
Ps. Om du träffar henne, glöm inte ta med dig matlåda.lol
Jag har redan skickat ett sms, gjorde det precis. Så det är väl förmodligen kört nu då...
snelhest
2006-06-15, 19:54
(shit, tänk om jag ger dig råd som inte funkar hos din tjej nu!?)
då har du gjort modde en ofrivillig positiv tjänst.
userfriendly
2006-06-15, 19:54
då har du gjort modde en ofrivillig tjänst.
oso din äckliga avatar på det :cryout:
hur länge sedan fick du numret?
ett sms är inte samma sak
då har du gjort modde en ofrivillig positiv tjänst.
Jag tycker att det är kul att du tänker på min träning. Fortsätt gärna med det så kan jag tänka på annat.:thumbup:
Skit i spelet, jag hoppas för din skull att du hittat en tjej som gör detsamma.
userfriendly
2006-06-15, 19:56
HUR GÅR DET DÅ??
får du nåt svar!!?
nu får du inte sluta skriva :devil: :D
oso din äckliga avatar på det :cryout:
hur länge sedan fick du numret?
ett sms är inte samma sak
Jag fick numret vid lunch idag. Så det har ju trotts allt gått 9 timmar typ.
Fatalist
2006-06-15, 19:57
Ring så fort du känner för att träffa henne. KISS.
snelhest
2006-06-15, 19:57
hoppas du fick i dig lunchen så du inte blev störd
HUR GÅR DET DÅ??
får du nåt svar!!?
nu får du inte sluta skriva :devil: :D
Nej jag har ju inte det, tänk om hon försöker spela något spel nu. Jävla tjejer att de aldrig kan vara normala ;)
userfriendly
2006-06-15, 19:58
nio timmar är ingenting.... :( *whatever*
jag är dejtingexpert, VAD SKREV DU? (har även forskat om kvinnligt o manligt språk)
snelhest
2006-06-15, 20:00
jag är dejtingexpert, VAD SKREV DU? (har även forskat om kvinnligt o manligt språk)
BODYBUILDING!!!
userfriendly
2006-06-15, 20:00
BODYBUILDING!!!
jag avskyr din avatar, verkligen, på riktigt (OffT)
Skit i spelet, jag hoppas för din skull att du hittat en tjej som gör detsamma.
+1
sen sitter hon där och undrar när du ska ringa
varför ringde han inte dag 1 etc.
Jag hatar spel
9 timmar e rätt länge ändå egentligen, kanske sitter hon nu och snackar med nån annan kille som kommer över vid 23-tiden och bjuder på lunchkorv med vitsås, men vad vet jag.
reinholdsson
2006-06-15, 20:03
Lika bra att ringa efter 5 minuter och säga "jag kunde inte få nog av dig" :)
sundvall
2006-06-15, 20:03
Vänta ett par dagar. Det är ett litet spel. Ring henne och säg att du varit upptagen med annat och därför inte haft tid att snacka.
Du ska i ett tidigt stadie få henne att förstå att det är du som got tha powah, det är hon som ska tråna efter dig, inte tvärtom.
Om jag får ditt nummer så kan du få ett du med;)
Nä inget särsklit, fråga om hon stack och bada som han hade sagt, sa vad jag gjorde, "ha det bra, kram" typ nått sådant. Lite tråkigt kan man tycka så här i efter hand.
userfriendly
2006-06-15, 20:06
Om jag får ditt nummer så kan du få ett du med;)
Nä inget särsklit, fråga om hon stack och bada som han hade sagt, sa vad jag gjorde, "ha det bra, kram" typ nått sådant. Lite tråkigt kan man tycka så här i efter hand.
ok, jag väntar på svaret...
gillar hon dig blir hon jätteglad
userfriendly
2006-06-15, 20:06
Vänta ett par dagar. Det är ett litet spel. Ring henne och säg att du varit upptagen med annat och därför inte haft tid att snacka.
Du ska i ett tidigt stadie få henne att förstå att det är du som got tha powah, det är hon som ska tråna efter dig, inte tvärtom.
nej det är inte för kontrollen man ska spela spel :furious:
står allt rätt till så är det väl båda som ska tråna efter varandra *screwy*
reinholdsson
2006-06-15, 20:08
Spännande va?
Japp, hela kolo följer denna dramatiska utveckling :thumbup:
Känner nu att det var en miss det där med sms:et. Jag kan ju faktiskt inte ringa för än jag fått svar eller hur. *cry*
sundvall
2006-06-15, 20:12
står allt rätt till så är det väl båda som ska tråna efter varandra *screwy*
Du förstår inte. Tjejer känner av direkt om man är desperat. Ringer han inte direkt kommer hon att tänka "varför ringer han inte? vad gjorde jag för fel? tycker han jag är ful?" etc etc. Sen när han väl ringer efter ett par dagar kommer hon bli glad.
Hinner hon inte fundera över varför han inte ringer någon gång så kommer det att bli en helt annan sak.
Känner nu att det var en miss det där med sms:et. Jag kan ju faktiskt inte ringa för än jag fått svar eller hur. *cry*
varför gav hon dig numret?
Du förstår inte. Tjejer känner av direkt om man är desperat. Ringer han inte direkt kommer hon att tänka "varför ringer han inte? vad gjorde jag för fel? tycker han jag är ful?" etc etc. Sen när han väl ringer efter ett par dagar kommer hon bli glad.
Hinner hon inte fundera över varför han inte ringer någon gång så kommer det att bli en helt annan sak.
Då kanske det var taktiskt riktigt att skicka sms:et då, för nu kan jag ju inte ringa.
Fan jag hatar taktik och spel, kan inte allt vara enkelt.
Jag som trodde Sundvall var en kille???
varför gav hon dig numret?
Jag frågade om hon hade lust att träffas, eftersom hon verkade intresserad och vi pratat en del senaste veckan. Hon jobbar på lunchstället kan jag tillägga.
Men vem har sagt att han måste vara desperat?
Är ju inte rätt att vara "desperat" imo *rolleyes*
I hennes ögon så kanske han framstår som en toppenkille för att han inte håller henne på sträckbänken, vem vet?
Men det beror väl på vad man vill och hur man är, finns inga regler.
... xD
sundvall
2006-06-15, 20:19
Det är jag också, tror jag iallafall :)
sundvall
2006-06-15, 20:20
Då kanske det var taktiskt riktigt att skicka sms:et då, för nu kan jag ju inte ringa.
Fan jag hatar taktik och spel, kan inte allt vara enkelt.
Tjejer spelar alltid spel, iallafall i början.
Jag frågade om hon hade lust att träffas, eftersom hon verkade intresserad och vi pratat en del senaste veckan. Hon jobbar på lunchstället kan jag tillägga.
Jag skulle aldrig ge mitt nummer till någon som jag inte skulle ville skulle ringa. Sen skulle jag undra varför någon frågade om mitt nummer om han ändå inte tänker ringa. Så jag jag tycker inte du behövar vara orolig.
Dissar hon dig för att du ringer för tidigt är det ju ändå ingen förlust.
Vem orkar med en sån?
userfriendly
2006-06-15, 20:23
det kanske är hon som hör av sig om någon dag nu, som drar ut på tiden osv osv :D
sundvall
2006-06-15, 20:23
Men vem har sagt att han måste vara desperat?
Är ju inte rätt att vara "desperat" imo *rolleyes*
I hennes ögon så kanske han framstår som en toppenkille för att han inte håller henne på sträckbänken, vem vet?
Men det beror väl på vad man vill och hur man är, finns inga regler.
... xD
Du verkar fortfarande inte förstå.
Själva grejjen är att han ska få henne att inse att han har ett liv, att han inte alltid har tid att ringa folk han knappt känner och nyss fått numret av. Det funkar.
Tjejer är för det mesta van att massa killar trånar efter dem, i allafall om dom ser relativt bra ut. Killar som ringer, ger komplimanger stup i kvarten. Man måste på nåt sätt sticka ut i mängden, då kommer man att bli intressantare för henne.
Detta är ju iofs generellt sett, folk är olika men vanligvis brukar det faktiskt vara så.
Själva grejjen är att han ska få henne att inse att han har ett liv, att han inte alltid har tid att ringa folk han knappt känner och nyss fått numret av. Det funkar.
Tjejer är för det mesta van att massa killar trånar efter dem, i allafall om dom ser relativt bra ut. Killar som ringer, ger komplimanger stup i kvarten. Man måste på nåt sätt sticka ut i mängden, då kommer man att bli intressantare för henne.
Detta är ju iofs generellt sett, folk är olika men vanligvis brukar det faktiskt vara så.
herregud väx upp
nu är ju killen 23 och jag antar att trots hans pedofila drag att tjejen kanske är runt 20 och inte 16.
Leka lekar kan ni pojkar och flickor göra
Jag skulle aldrig ge mitt nummer till någon som jag inte skulle ville skulle ringa. Sen skulle jag undra varför någon frågade om mitt nummer om han ändå inte tänker ringa. Så jag jag tycker inte du behövar vara orolig.
Dissar hon dig för att du ringer för tidigt är det ju ändå ingen förlust.
Vem orkar med en sån?
Jag är väl egentligen inte så himla orolig att göra "fel", men det är lite kul att prata om det ändå. Har haft diskutionen men kompisar idag och en del tycker väl att jag skall vänta. Kul och veta den allmänna uppfattningen.
Nu kommer väl snarare tråden förvandlas till en doku-såpa. Vem vet, på post nr 14 302 kanske vi frågar efter förslag på vad våra barn skall heta.
:)
sundvall
2006-06-15, 20:27
herregud väx upp
nu är ju killen 23 och jag antar att trots hans pedofila drag att tjejen kanske är runt 20 och inte 16.
Det spelar ingen roll hur gammal man är. Det är så det är, oftast. Oavsett om man är 14 eller 30.
Det är alltid en lek i början, alltid. Iallafall för tjejer, även om dom inte vill erkänna det.
herregud väx upp
Hon skall fylla 20. Vet inte om jag räknas som botad riktigt än. *innocent*
Finns säkert fler sätt att sticka ut på än att inte ringa, jag tycker det är fel att hålla på sådär.
Jag skulle tycka det känns konstigt att inte ha tid till att ringa, även om man skulle ha "ett liv" ;)
Men trots det förstår hur du menar.
Har bara svårt för att släppa mina egna åsikter och att ta del av andras.
Men sen så är jag ju ingen kvinnokarl/player/you name it :booty:
Gjort riktigt feta misstag i förhållanden, samt tofflat och fjäskat för mycket :em:
Är bara så trött på allt snack och alla strategier om att leka, det är bara skit, känns inte ärligt, av egen erfarenhet så vet jag att ärlighet är viktigt för att ett förhållande ska vara långlivat.
Finns säkert fler sätt att sticka ut på än att inte ringa, jag tycker det är fel att hålla på sådär.
Jag skulle tycka det känns konstigt att inte ha tid till att ringa, även om man skulle ha "ett liv" ;)
Gjort riktigt feta misstag i förhållanden, samt tofflat och fjäskat för mycket :em:
Är bara så trött på allt snack och alla strategier om att leka, det är bara skit, känns inte ärligt, av egen erfarenhet så vet jag att ärlighet är viktigt för att ett förhållande ska vara långlivat.
Bra sagt. :thumbup:
Nu måste jag dra. Men jag lovar att hålla tråden uppdaterad ifall något händer. See ya.
sundvall
2006-06-15, 20:36
Finns säkert fler sätt att sticka ut på än att inte ringa, jag tycker det är fel att hålla på sådär.Jag skulle tycka det känns konstigt att inte ha tid till att ringa, även om man skulle ha "ett liv" ;)
Ja, men det är ju tjejernas fel. Tammefan hela högen spelar sina jävla spel för att se om man är något att ha. För att se om dom kan få en när dom vill eller om dom kommer behöva kämpa lite för det.
Killar är (väldigt ofta) alldeles för desperata, och man blir bara en i mängden om man själv också är det. Brukar sägas att jakten är 50% av det roliga.
Me_Myself
2006-06-15, 20:39
Killar är (väldigt ofta) alldeles för desperata, och man blir bara en i mängden om man själv också är det. Brukar sägas att jakten är 50% av det roliga.
Klok som en pudel :thumbup:
sundvall
2006-06-15, 20:40
Klok som en pudel :thumbup:
Ironi?
Ja, men det är ju tjejernas fel. Tammefan hela högen spelar sina jävla spel för att se om man är något att ha. För att se om dom kan få en när dom vill eller om dom kommer behöva kämpa lite för det.
Kan nog vara så att många tjejer är mycket för det, tyvärr.
Jag har som tur bara träffat på en sådan...
Aldrig mer, nu känner jag igen det beteendet.
+1
Bara att låta det flyta på i mitt fall just nu iaf, blir varken att vara desperat eller spela spel, gått väldigt bra hittills :)
Me_Myself
2006-06-15, 20:43
Ironi?
Nej jag håller med dig. Jakten är rolig även om jag inte är mycket till jägare. Det är inte lika intressant med en kille som inte tycks ha ett liv och som är på o ringer efter 5 sekunder.
man slutade väl spela spel när man blev vuxen?
sundvall
2006-06-15, 20:49
Nej jag håller med dig. Jakten är rolig även om jag inte är mycket till jägare. Det är inte lika intressant med en kille som inte tycks ha ett liv och som är på o ringer efter 5 sekunder.
Japp, så sant så.
sundvall
2006-06-15, 20:50
man slutade väl spela spel när man blev vuxen?
Nej. Eller jo kanske vissa, och vips så blir det svårare att hitta en partner.
man kan tröttna med
när jag märker att dom spelar spel drar jag.
Orka!
och vad har du för erfarenhet av att vara äldre?
du är ju knappt byxmyndig
Me_Myself
2006-06-15, 20:58
man kan tröttna med
när jag märker att dom spelar spel drar jag.
Orka!
Ja det är klart, det får inte bli för bra.
Men jag tycker det är lätt att tappa intresset om dem hör av sig direkt eller hör av sig hela tiden.
sundvall
2006-06-15, 21:01
och vad har du för erfarenhet av att vara äldre?
du är ju knappt byxmyndig
Det där var lågt. Jag kan en hel del. Det roliga är att det självklart är tjejerna i den här tråden som inte håller med mig, medan killarna gör det.
kan det bero på att tjejerna är vuxna, och killarna inte är det?
Tycker det inte behöver vara dåligt att ringa direkt. Det beror dock på vad man säger. Om det är du är mitt livs kärlek, jag kan inte leva utan dig och jag mår jättedåligt och kan inte bli lycklig om inte du finns i mitt liv så är det inte så bra... Har varit med om varianter av det där. Desperation är väldigt avtändande.
Jag skaffar hellre en partner som vill ha mig lika mycket för den jag är, utan att jag skulle behöva spela några spel eller känna några tvivel för, jag ska inte ens behöva leta eller sträva efter ett förhållande, allt ska kännas rätt har jag bestämt mig för.
Känner mig inte vidare desperat över att ha någon faktiskt, har varit med om tillräckligt med skit.
(inte för att jag har någon som helst erfarenhet jämfört med andra, men ibland förstår jag inte hur vissa klarar av att byta partners jämt och ständigt bara för att ha någon, det kanske handlar om sex, närhet, hela den där biten, men för mig är det bara en liten del av en relation. Jag känner mig faktiskt rätt överseriös nu...:))
Dags att kolla på fotboll...
Sen sussa... godnatt allihopa :sleep:
Men jag tycker det är lätt att tappa intresset om dem hör av sig direkt eller hör av sig hela tiden.
hela tiden är en annan sak för då hinner man inte tänka efter.
Det där var lågt. Jag kan en hel del. Det roliga är att det självklart är tjejerna i den här tråden som inte håller med mig, medan killarna gör det.
eller hur? det är just därför ingen lär sig något mer efter 18 årsdagen. Resten av livet är bara en transportsträcka.
Du har aldrig funderat över varför det alltid i alla trådar är killarna som har bäst koll på hur det kvinnliga könet fungerar och att det är det som är sanningen?
Tycker det inte behöver vara dåligt att ringa direkt. Det beror dock på vad man säger. Om det är du är mitt livs kärlek, jag kan inte leva utan dig och jag mår jättedåligt och kan inte bli lycklig om inte du finns i mitt liv så är det inte så bra... Har varit med om varianter av det där. Desperation är väldigt avtändande.
håller med dig där men det är för att personen ifråga visar att han inte har några gränser och dålig social förmåga. Kan man känna så direktså undrar man ju hur han sen ska reagera när han träffar nästa. vi har ju en naturlig distans i våra relationer och bryter man dom blir det fel.
sundvall
2006-06-15, 21:07
hela tiden är en annan sak för då hinner man inte tänka efter.
eller hur? det är just därför ingen lär sig något mer efter 18 årsdagen. Resten av livet är bara en transportsträcka.
Du har aldrig funderat över varför det alltid i alla trådar är killarna som har bäst koll på hur det kvinnliga könet fungerar och att det är det som är sanningen?
För att det är just killarna som har erfarenhet av raggning av det kvinnliga könet, och inte kvinnorna själva? Dom vill bara inte erkänna hur det är.
För att det är just killarna som har erfarenhet av raggning av det kvinnliga könet, och inte kvinnorna själva? Dom vill bara inte erkänna hur det är.
men ni ger ju bara varandra råd istället för att lyssna på hur vi känner
Arf Pingvin
2006-06-15, 21:11
men ni ger ju bara varandra råd istället för att lyssna på hur vi känner
Där sammanfattade du skillnaden mellan män och kvinnor. Vi är problemlösare :)
wintersnowdrift
2006-06-15, 21:17
Fotbollen är så grymt tråkig för tillfället (är det så förbannat svårt att peta in den dära runda saken mellan stolparna :confused: ) att jag lika gärna kan underhålla mig med lite relationssnack istället.
Man måste på nåt sätt sticka ut i mängden, då kommer man att bli intressantare för henne.
Personligen tror jag att det är detta som är "hemligheten" med att få någon på kroken - att väcka intresse (för dig) hos motparten. Jag är dock inte säker på att bästa sättet att sticka ut från mängden är att vänta x antal dagar med att ringa bara för att verka poplär och upptagen (särskilt om du egentligen inte är det... ;)). Ring henne och säg intressanta saker, ställ intressanta frågor, var rolig och kreativ; få igång ett intressant samtal helt enkelt som gör att hon kommer vilja prata med dig igen.
Naturligtvis kan du vänta i tre dagar med att ringa också, men personligen tror jag att framgång beror mer på samtalets kvalitet än på dess tidpunkt.
//Kristin alias Dr Phil
En god regel är annars till du fått grönt kort hos gyn efter 1a natten.
sundvall
2006-06-15, 21:27
Fotbollen är så grymt tråkig för tillfället (är det så förbannat svårt att peta in den dära runda saken mellan stolparna :confused: ) att jag lika gärna kan underhålla mig med lite relationssnack istället.
Personligen tror jag att det är detta som är "hemligheten" med att få någon på kroken - att väcka intresse (för dig) hos motparten. Jag är dock inte säker på att bästa sättet att sticka ut från mängden är att vänta x antal dagar med att ringa bara för att verka poplär och upptagen (särskilt om du egentligen inte är det... ;)). Ring henne och säg intressanta saker, ställ intressanta frågor, var rolig och kreativ; få igång ett intressant samtal helt enkelt som gör att hon kommer vilja prata med dig igen.
Naturligtvis kan du vänta i tre dagar med att ringa också, men personligen tror jag att framgång beror mer på samtalets kvalitet än på dess tidpunkt.
//Kristin alias Dr Phil
Ja jo, det du säger är sant. Det handlar om att väcka intresse. Kanske ringa om en dag, verka riktigt intressant, rolig etc... om det nu är så du är. Men se till att inte bli för desperat bara, ta det lugnt, var avvaktande som sagt. Det brukar fungera.
Ring när du känner för det. Vänta inte för länge bara. Saken är den att typ nästan alla väntar några dagar innan de ringer och då blir de så lätt att något annat slukar ens uppmärksamhet om ni inte redan fått en väldigt bra connection. Det är ganska charmigt när någon ringer upp bara någon timme senare och säger något. Fast håll det samtalet lite kort och säg att du hör av dig om ett par dagar. Viktigt att du säger att du ska höra av dig för då kommer hon vänta och du blir den som styr plus att du slipper gå och fundera över när hon tänker ringa.
sundvall
2006-06-15, 21:40
Ring när du känner för det. Vänta inte för länge bara. Saken är den att typ nästan alla väntar några dagar innan de ringer och då blir de så lätt att något annat slukar ens uppmärksamhet om ni inte redan fått en väldigt bra connection. Det är ganska charmigt när någon ringer upp bara någon timme senare och säger något. Fast håll det samtalet lite kort och säg att du hör av dig om ett par dagar. Viktigt att du säger att du ska höra av dig för då kommer hon vänta och du blir den som styr plus att du slipper gå och fundera över när hon tänker ringa.
:thumbup:
Nu är jag tillbaka igen. Tyvärr har jag inte fått något svar ännu. :(
Mitt ex skickade dock ett sms för 5 minuter sen, blev besviken som fan.
Får jag inget svar idag ringer jag nog henne i morgon kväll.
Tror jag har svårt att verka för desperat, jag är nog snarare rädd för motsatsen.
Tjejer spelar alltid spel, iallafall i början.
Nej det gör vi inte alls alltid, men bara för att man har mycket att göra verkar killar tro att man spelar. Grejjen är att även om man tycker att en kille är jätteintressant släpper inte alla tjejer hela sitt liv hux flux och bokar om saker till höger och vänster för någon man inte ens känner. Det betyder inte att man inte gillar uppskattning.
Stå på dig modde ingen panik att hon inte svarat, hon kanske va upptagen och glömde. Om hon inte svarar så vänta någon dag innan du ringer men strunta inte i att ringa, då kanske du går miste om något bra!
sundvall
2006-06-15, 22:00
Nej det gör vi inte alls alltid, men bara för att man har mycket att göra verkar killar tro att man spelar. Grejjen är att även om man tycker att en kille är jätteintressant släpper inte alla tjejer hela sitt liv hux flux och bokar om saker till höger och vänster för någon man inte ens känner. Det betyder inte att man inte gillar uppskattning.
Stå på dig modde ingen panik att hon inte svarat, hon kanske va upptagen och glömde. Om hon inte svarar så vänta någon dag innan du ringer men strunta inte i att ringa, då kanske du går miste om något bra!
Det du säger kanske stämmer, jag vet inte. Men man kan alltid utgå ifrån att ni spelar spel, vilket ni ofta gör, och köra vårat "anti-spel"
:D
snelhest
2006-06-15, 22:01
jo skit i att ringa och hoppas hon inte svarar! :furious:
hobbitar
2006-06-15, 22:03
jo skit i att ringa och hoppas hon inte svarar! :furious:
Är du kär i Modde?
Är du kär i Modde?
Hon/han vill bara att jag skall var fult fokuserad på min träning om jag uppfattat det rätt.
Nej nu orkar jag inte sitta uppe längre, jag går och lägger mig utan något svar. Det är okej ifall hon vill dryga sig lite och inte höra av sig då får jag något att tänka på och längta efter. Tror att jag behöver det. Idag har jag ivf varit oförskämt uppåt, gått runt med ett stort smajl hela dagen. :D
God natt alla.
Janna sa det jag hade tänkt säga. Får du ett nummer på t ex krogen, ring på efterfesten och prata bara en minut och säg att du hör av dig, har du spelat dina kort rätt har man kanske redan en date bokad på krogen och man kan säga något om det.
Sen ser jag inget fel att ringa dagen efter och bestämma saker, det är hur du gör det som spelar roll. Svarar hon inte, fine ring på kvällen då. Svarar hon inte igen, ta bort numret så får hon ringa dig.
Röda_Lacket
2006-06-15, 22:21
Ingen ide att ringa för tidigt..... Jag har varit tvungen att tänka över hur man själv är i tex dessa frågor då jag på senare tid uppträtt för jävla desperat. Är du för på kommer du i många fall skrämma bort tjejen för vilken tjej vill ha en kille som är för på?. Allt är ett enda stort psykologisktspel. Dom gångerna jag väntat med att höra av mig har det verkligen funkat jämfört med dom gångerna jag varit för på och ringt samma dag
sundvall
2006-06-15, 22:38
Ingen ide att ringa för tidigt..... Jag har varit tvungen att tänka över hur man själv är i tex dessa frågor då jag på senare tid uppträtt för jävla desperat. Är du för på kommer du i många fall skrämma bort tjejen för vilken tjej vill ha en kille som är för på?. Allt är ett enda stort psykologisktspel. Dom gångerna jag väntat med att höra av mig har det verkligen funkat jämfört med dom gångerna jag varit för på och ringt samma dag
Sanning broder :)
En ny tråd i ämnet sex och samlevnad.
Hur är det egentligen, om man får telefonnumret av en tjej för att hon vill att man skall ringa måste man vänta någon dag eller kan man ringa samma kväll? Hur är det egentligen?
Hoppas att någon har ett bra svar för det brinner i knutarna, klockan får ju inte bli för mycket.;) :D
Ditt inlägg skrevs 20:41, så jag ycker att du minst ska vänta i cirka 2,5 timmar till så att du inte ringer mitt under matchen ifall hon är fotbollsintresserad. Är hon inte det kan det vara bra att visa att du prioriterar henne framför fotboll.
Det bros ju helt på vad du säger när du ringer. Om en kille tex ringer och säger "Hej tänkte bara ringa o säga att jag tycker du var söt. Är precis påväg hem till en polare nu men jag hör av mig om ett par dagar" så uppfattas det inte som desperat utan mest gulligt och väcker nyfikenhet. Om de ringer samma dag och pratar länge och om allt möjligt eller vill boka in en date direkt så käns det liskom lite påträngande och desperat.
AFanatic
2006-06-15, 22:54
Är man genuint intresserad spelar man inga spel.
Lyssna på Janna hon har flera poänger. :thumbup:
Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 23:00
Ring direkt förfaan,skit i alla "3-dagarsregler" och sånt.
Fast självklart ska du vänta iaf. nån timme efter att du fått numret
Röda_Lacket
2006-06-15, 23:03
Det bros ju helt på vad du säger när du ringer. Om en kille tex ringer och säger "Hej tänkte bara ringa o säga att jag tycker du var söt. Är precis påväg hem till en polare nu men jag hör av mig om ett par dagar" så uppfattas det inte som desperat utan mest gulligt och väcker nyfikenhet. Om de ringer samma dag och pratar länge och om allt möjligt eller vill boka in en date direkt så käns det liskom lite påträngande och desperat.
Jag är ingen expert på ämnet och kan bara prata med hjälp av egen erfarenhet. Visst det funkar på vissa att redan från starten charma dom genom att ringa en snabbis och säga "Hej tänkte bara ringa o säga att jag tycker du var söt"men på dom flesta gör det inte det. Tjejer har en välutvecklad radar för desperation, påträngande killar och massa annat skoj :-). I så många fall man har sett och upplevt så faller just tjejer för killar dom måste lägga ner lite energi för att få inte tvärt om. En tjej vill känna sig speciell och jag vet att radarn går på med en gång på defcom 5 om man hör av sig för snabbt. Som kille måste man ibland sluta upp med att köra på som en ångvält så fort man fått kontakt med en tjej som man gillar. Den där snälla killen som jag varit i några år nu och fortfarande är tillvissdel blir oftast nobbad. Funkar jättebra om man vill bli polare med massa intressanta tjejer men oftast blir det inget mer. Bättre att skapa ett intresse för dig som person och sedan visa upp vilken underbar och mysig kille du är.
Inget säger att man ska vara ett svin men varför öppna upp sig som en bok och skrika ut "älska mig" det första man gör? Varför överösa en tjej med komplimanger det första man gör?
Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 23:08
Vad du än gör.... GLO INTE PÅ HENNES BRÖST!!!!! http://bestsmileys.com/eyes/4.gif
Den bästa taktiken nu eftersom du redan varit svag och skickat SMS är att deletea numret direkt. På så sätt undviker du 1. att skicka desperata SMS, 2.ringa henne 3. sen finns det en liten chans att du kommer att låta förvånad om hon ringer då du inte har en aning om vem det är.
Seriöst, ta bort numret ögonblickligen.
gå inte och lägg dig !!!!
vaknar du utan svar i morgon kommer du börja tänka helt sjuka saker!!
först kommer du bli sur, sen kommer du lura dig att komma på tanken:
"hmmm, hon kanske gav mig fel nummer", så kommer du skicka ett sms i stil med "hej, gav du mig rätt nummer?", sen kommer du komma på när det står sms skickas att det var det dummaste sms du nånsin skickat och slå dig själv i huvudet med din nokia tills snake inte funkar längre.
för övrigt:
Cilia, tycker du är riktigt grym ibland. Denna tråden är ett utmärkt exempel! :hbang:
Den bästa taktiken nu eftersom du redan varit svag och skickat SMS är att deletea numret direkt. På så sätt undviker du 1. att skicka desperata SMS, 2.ringa henne 3. sen finns det en liten chans att du kommer att låta förvånad om hon ringer då du inte har en aning om vem det är.
hahaha ja, så bra råd!! seriöst! :laugh:
martin_vbg
2006-06-16, 00:18
Eller som jag, när jag skulle skicka till en polare att jag skulle träffa tjejen som jag en vecka tidigare hade träffat ute på krogen och snackade ett tag med och lite annat :) Det var bara det att jag inte skrev in min polares nummer utan hennes :D Fick ett roligt meddelande tillbaka och kom då på mitt misstag, tog ett tag innan jag tog kontakt med henne igen...
Cilia, tycker du är riktigt grym ibland. Denna tråden är ett utmärkt exempel! :hbang:
+1 på det
Metal_boy_
2006-06-16, 00:21
Verkar hon desperat och du vet att du med är det, så ringer du efter 1h och säger att du har svårt att somna i tält.
Är hon intresserad så är hon. Bryr hon sig när (inom rimliga gränser självklart) du ringer så är hon knappast något att eller inte intresserad.
Orkar inte läsa 8 sidor bs, det har säkert sagts innan.
Ninjasmurf
2006-06-16, 04:46
Intressant tråd.. Tänkte på en sak Modde, om du brukar äta där hon jobbar kan det bli besvärligt/pinsamt om du inte hör av dig innan ni träffas nästa gång...
Det är ju från person till person, men jag tycker att det kan vara trevligt att visa att man inte är helt desperat. De flesta tjejer ogillar tanken på att få en desperat snubbe efter sig (och vice verca). Att ringa samma dag skulle få mig att känna mig inträngd i ett hörn. Ett par dagars frist skulle jag nog vilja ha, men det beror på omständigheterna också.
Är hon intresserad så är hon. Bryr hon sig när (inom rimliga gränser självklart) du ringer så är hon knappast något att eller inte intresserad.
Orkar inte läsa 8 sidor bs, det har säkert sagts innan.
Jag håller med sötnosen ovan.
Vad du än gör.... GLO INTE PÅ HENNES BRÖST!!!!! http://bestsmileys.com/eyes/4.gif
varför inte? *rolleyes*
gå inte och lägg dig !!!!
vaknar du utan svar i morgon kommer du börja tänka helt sjuka saker!!
först kommer du bli sur, sen kommer du lura dig att komma på tanken:
"hmmm, hon kanske gav mig fel nummer", så kommer du skicka ett sms i stil med "hej, gav du mig rätt nummer?", sen kommer du komma på när det står sms skickas att det var det dummaste sms du nånsin skickat och slå dig själv i huvudet med din nokia tills snake inte funkar längre.
för övrigt:
haha
Pepparkakssmurfen
2006-06-16, 09:43
varför inte? *rolleyes*
För då är du ett KRÄK!! :)
Ragga 23:02 och ring 2.5 dygn senare? ;/
userfriendly: Nu kan jag inte säga att tjejer är dumma i huvudet för det vore hets mot folkgrupp, så istället säger jag suck.
Jag tycker sjalv att det ar ett bevis pa mogenhet och sjalvsakerhet om en kille inte vantar de klassiska 3 dagarna. Det ar riktigt sexigt med en kille som ringer dagen efter..Lagom tid for att man ska ha hunnit utvardera hur intressant han egentligen var och lagom kort tid att hinna bli positivt overraskad nar telefonen ringer.
sundvall
2006-06-16, 11:43
Ragga 23:02 och ring 2.5 dygn senare? ;/
userfriendly: Nu kan jag inte säga att tjejer är dumma i huvudet för det vore hets mot folkgrupp, så istället säger jag suck.
Vem vet mest om kvinnor mellan dig och user? Jag tror svaret är givet.
Hon har så jävla rätt i det hon skriver. Eller vad vet jag, du kanske är expert inom det området?
Tycker bara det är irriterande med alla spel som skall spelas. Är man intresserad, varför kan man inte bara få visa det? Måste man hålla ut på det och verka "hard to catch", blir man intressantare då? Ger jag mitt nummer till någon blir jag bara glad om han ringer, eller skickar ett sms eller whatever, så ring du. skriv sen hur det gick.
sundvall
2006-06-16, 12:00
Tycker bara det är irriterande med alla spel som skall spelas. Är man intresserad, varför kan man inte bara få visa det? Måste man hålla ut på det och verka "hard to catch", blir man intressantare då? Ger jag mitt nummer till någon blir jag bara glad om han ringer, eller skickar ett sms eller whatever, så ring du. skriv sen hur det gick.
Det beror som sagt på hur populär tjejen i fråga är bland killar. Ja man blir intressantare om man är "hard do catch".
Det beror som sagt på hur populär tjejen i fråga är bland killar. Ja man blir intressantare om man är "hard do catch".
Tråkigt
Tråkigt
btw, är det du på din avatar? :D
btw, är det du på din avatar? :D
Ja klart vem annars?
Btw, jag borde bli jätteintressant nu när ja har noll intresse för killar över huvudtaget då
sundvall
2006-06-16, 12:04
Tråkigt
Ja, det är rätt tråkigt ja. Jag hatar dessa jävla spel, men det är oftast så det är.
ha ha,
Bara genom att läsa denna tråden så ser man att precis alla tjejerna är helt oense.
Kanske är det så att det inte finns en generell regel som gäller från fall till fall? :)
Jag tycker att det viktiga är inte när du ringer utan hur du framställer digh själv. Du skal lvara dig själv i alla lägen men undvik att vara för desperat och gåpåig. Är hon intresserad kommer hon bli glad när du ringer upp.
sundvall
2006-06-16, 12:06
Ja klart vem annars?
Btw, jag borde bli jätteintressant nu när ja har noll intresse för killar över huvudtaget då
Du förstår inte. Det handlar om att skapa ett intresse, för att sedan vara avvaktande. Kasta bollen till honom helt enkelt. Visa att du inte är desperat. "Vill du ha mig så får du fanimig kämpa för det" ungefär.
Vem vet mest om kvinnor mellan dig och user? Jag tror svaret är givet.
Hon har så jävla rätt i det hon skriver. Eller vad vet jag, du kanske är expert inom det området?
Och jag (och flertalet andra tjejer i tråden) säger tvärt emot User; spela inga spel ffs. Hur ska vi nu avgöra vem som sitter inne på sanningen?
Om du tyckte det var lågt av Cilia att dra in din ålder i diskussionen undrar jag hur du klassar din kommentar till Aliquis?
Du förstår inte. Det handlar om att skapa ett intresse, för att sedan vara avvaktande. Kasta bollen till honom helt enkelt. Visa att du inte är desperat. "Vill du ha mig så får du fanimig kämpa för det" ungefär.
Så ifall vi pratar ap-språk så skall jag först visa han arslet och sedan klättra upp i trädet och gömma mig?
Ja klart vem annars?
:eek:
:)
Tigerkotten
2006-06-16, 12:11
Userfriendly säger bra saker för en gångs skull, så ta o lyssna på henne :D
Den som sa håll samtalet kort och säg jag hör av mig är inte så tokigt heller, men som sagt hör inte av dig på en gång vänta några dagar.
Tänk på att det som är lätt att få, vill man inte ha lika mycket som är svårt att få.
sundvall
2006-06-16, 12:20
Och jag (och flertalet andra tjejer i tråden) säger tvärt emot User; spela inga spel ffs. Hur ska vi nu avgöra vem som sitter inne på sanningen?
Om du tyckte det var lågt av Cilia att dra in din ålder i diskussionen undrar jag hur du klassar din kommentar till Aliquis?
User erkänner hur det verkligen ligger till. Det vill inte ni andra. Det kanske är undermedvetet?
Var min kommentar till Aliquis låg? Ok.
Ta nu och använd din hjärna litegrann. Som tigerkotten säger, det som är svårt att få vill man ha ännu mer än det som är lätt att få. Man vill kämpa lite för sitt byte, så ÄR det, oavsett vad du säger.
:eek:
:naughty: Det skall ses som positivt va?
User erkänner hur det verkligen ligger till. Det vill inte ni andra. Det kanske är undermedvetet?
Var min kommentar till Aliquis låg? Ok.
Ta nu och använd din hjärna litegrann. Som tigerkotten säger, det som är svårt att få vill man ha ännu mer än det som är lätt att få. Man vill kämpa lite för sitt byte, så ÄR det, oavsett vad du säger.
Du sitter som andra snorisar och tror att du vet hur världen är beskaffad. Det är lite sött nästan. Du talar om för tjejer hur tjejer fungerar och när en tjej påstår att du har fel hävdar du lögn eller falskt medvetande. Är du kommunist?
:naughty: Det skall ses som positivt va?
ja... :naughty: :naughty: :naughty:!!!
sundvall
2006-06-16, 12:38
Du sitter som andra snorisar och tror att du vet hur världen är beskaffad. Det är lite sött nästan. Du talar om för tjejer hur tjejer fungerar och när en tjej påstår att du har fel hävdar du lögn eller falskt medvetande. Är du kommunist?
Och där kom den. Så fort någon hävdar sig för att vara "mer vetande" inom något område här och dessutom är en "snoris" så ska det klagas direkt.
Jag talar om för tjejer hur man VÄCKER INTRESSE hos tjejer, inte hur dom fungerar.
Men vad vet jag, du kanske föredrar killar som ringer dig 5min efter dom fått ditt nummer, övergöder dig med komplimanger om hur söt och sexig du är och hur mycket dom skulle vilja sätta dig? Populära tjejer blir van och tröttnar på sånt, tro mig.
Ni kan ju givetvis komma och säga att jag är en snoris och mindre vetande, jag har trots allt ganska liten erfarenhet av tjejer. Men jag känner en hel del så kallade "players" som i stort sett kan väcka intresse hos vem som helst. Jag har även läst en hel del om detta, och när man tänker efter lite extra så stämmer det, det stämmer jävligt bra.
Generellt sett så känner sig kvinnofolk jagade av killar (iallafall de som ser relativt bra ut). När det då kommer någon som inte alls skulle offra sitt liv för att ligga med dem så kommer dom fråga sig "Varför jagar han mig inte? Är han kändis? Är han rik? Pratar jag flummigt? Har jag snor i håret?" etc. Och dom börjar tänka på en. Och då är det DOM som börjar jaga, och dom älskar det.
Och där kom den. Så fort någon hävdar sig för att vara "mer vetande" inom något område här och dessutom är en "snoris" så ska det klagas direkt.
Jag talar om för tjejer hur man VÄCKER INTRESSE hos tjejer, inte hur dom fungerar.
Men vad vet jag, du kanske föredrar killar som ringer dig 5min efter dom fått ditt nummer, övergöder dig med komplimanger om hur söt och sexig du är och hur mycket dom skulle vilja sätta dig? Populära tjejer blir van och tröttnar på sånt, tro mig.
Ni kan ju givetvis komma och säga att jag är en snoris och mindre vetande, jag har trots allt ganska liten erfarenhet av tjejer. Men jag känner en hel del så kallade "players" som i stort sett kan väcka intresse hos vem som helst. Jag har även läst en hel del om detta, och när man tänker efter lite extra så stämmer det, det stämmer jävligt bra.
Generellt sett så känner sig kvinnofolk jagade av killar (iallafall de som ser relativt bra ut). När det då kommer någon som inte alls skulle offra sitt liv för att ligga med dem så kommer dom fråga sig "Varför jagar han mig inte? Är han kändis? Är han rik? Pratar jag flummigt? Har jag snor i håret?" etc. Och dom börjar tänka på en. Och då är det DOM som börjar jaga, och dom älskar det.
du har ingen aning om hur det är generellt sett och du har ingen aning om hur det är att vara tjej.
Det du glömmer är att både jag och mini har varit 18 år och vi kommer även ihåg hur det var (tro det eller ej). När man är 18 kan och vet man allt. Det är en underbar ålder och jag älskade den och gillar 18-åringar just för att dom är så sött naiva. Sorry men det är så att man lär sig även efter 18 år och utvecklas.
Det som är mest roligt är att du ska tala om för oss hur killar väcker intresse hos oss (tjejer) eftersom vi uppenbarligen inte har någon som helst aning om det själva.
Det du glömmer i sammanhanget är att vi bestämmer vem vi lämnar ut sitt telefonnummer till. Det kanske är så att dom populära tjejerna du pratar om lämnar ut sina nummer åt höger och vänster eller så är det så att man med åldern blir mer restriktiv så att den jag verkligen lämnar numret till vill jag även ska ringa.
Vad som utkristalliseras är att vi bör ge olika råd beroende på hur tjejen är. Är hon snygg, populär, jagad och ung (som alla Sundvalls och hans kompisars drivor av brudar är) ska man spela spel. Då har man henne som i en lite ask eftersom hon tror att man är känd eller rik. Vi andra fula, impopulära gamla tjejer nöjer oss med en kille som är rak och ärlig.
backflash
2006-06-16, 13:00
hade det inte varit bättre att säga att det är olika från person till person hur en 'ska' agera. Gör en sen 'fel' i det hela, har den personen läst den andra fel, och då är det väl antagligen lika bra att det sket sig :)
Vad skulle du gjort om du inte hade haft kollo att fråga?
sundvall
2006-06-16, 13:04
du har ingen aning om hur det är generellt sett och du har ingen aning om hur det är att vara tjej.
Det du glömmer är att både jag och mini har varit 18 år och vi kommer även ihåg hur det var (tro det eller ej). När man är 18 kan och vet man allt. Det är en underbar ålder och jag älskade den och gillar 18-åringar just för att dom är så sött naiva. Sorry men det är så att man lär sig även efter 18 år och utvecklas.
Det som är mest roligt är att du ska tala om för oss hur killar väcker intresse hos oss (tjejer) eftersom vi uppenbarligen inte har någon som helst aning om det själva.
Det du glömmer i sammanhanget är att vi bestämmer vem vi lämnar ut sitt telefonnummer till. Det kanske är så att dom populära tjejerna du pratar om lämnar ut sina nummer åt höger och vänster eller så är det så att man med åldern blir mer restriktiv så att den jag verkligen lämnar numret till vill jag även ska ringa.
Jo jag har visst en aning, och de flesta som kan nåt om ämnet håller antagligen med mig här.
Det där säger ingenting, "vi är äldre än dig och vet mer om allt". Låter ju fan värre än min morsa när hon klagar över att proteinpulver är riktigt farliga grejjer för hon är minsann 50 år och vet bäst.
Men då kan ju du berätta för mig hur killar fångar erat intresse. Hur gör dom? Ringer och säger att dom älskar er?
Hade jag varit tjej, och velat veta hur man väcker intresse hos killar så hade jag frågat JUST TJEJER som kan det här, inte andra killar.
sundvall
2006-06-16, 13:05
Vad som utkristalliseras är att vi bör ge olika råd beroende på hur tjejen är. Är hon snygg, populär, jagad och ung (som alla Sundvalls och hans kompisars drivor av brudar är) ska man spela spel. Då har man henne som i en lite ask eftersom hon tror att man är känd eller rik. Vi andra fula, impopulära gamla tjejer nöjer oss med en kille som är rak och ärlig.
Klev jag på en öm tå? Det där tramset säger mig ingenting.
Det beror på vad du är ute efter. Vill du spela: Spela. Vill du vara seriös: Var seriös.
:sleep:
Det beror på vad du är ute efter. Vill du spela: Spela. Vill du vara seriös: Var seriös.
:sleep:
Yes!!!
Det är ju från person till person, men jag tycker att det kan vara trevligt att visa att man inte är helt desperat. De flesta tjejer ogillar tanken på att få en desperat snubbe efter sig (och vice verca). Att ringa samma dag skulle få mig att känna mig inträngd i ett hörn. Ett par dagars frist skulle jag nog vilja ha, men det beror på omständigheterna också.
Word!
Ta det bara lugnt! Häng inte upp allt på ett snöre. SMS:a när du känner för det men förvänta dig inte för mycket. Överintresse är bara negativt.
Ringer hon så ringer hon annars finns det fler fiskar i sjön.
Får du en dejt..så var positiv och glad, skicka signalerna att hon får en rolig dejt med dig inte en superromantisk. Chilla med sexbiten, och bryt isen tidigt i dejten med en liten oväntad puss. Hitta på något avslappnat och trevligt och var dig själv så kommer allt gå bra.
Orkar inte lägga mig i diskussionen men rent generellt är det väl bättre fråga killar som är duktiga på att ragga än tjejer. Även om det kan ses som förolämpande för tjejerna.
sundvall
2006-06-16, 13:50
Orkar inte lägga mig i diskussionen men rent generellt är det väl bättre fråga killar som är duktiga på att ragga än tjejer. Även om det kan ses som förolämpande för tjejerna.
Word, +1 blabla. :thumbup:
fast förresten sist ja visade mig intresserad av någon fick ja höra att ja va desperat...*skaka på huvudet*....
fast förresten sist ja visade mig intresserad av någon fick ja höra att ja va desperat...*skaka på huvudet*....
Du kanske visade ditt intresse lite väl starkt eller kanske för fort? Jag kan också känna att jag vill dra på tempot lite ibland men generellt tror jag man ska akta sig lite så man inte skrämmer iväg nåt som kanske fungerat i långsammare tempo?
sundvall
2006-06-16, 13:55
Well... *rolleyes*
Du kanske visade ditt intresse lite väl starkt eller kanske för fort? Jag kan också känna att jag vill dra på tempot lite ibland men generellt tror jag man ska akta sig lite så man inte skrämmer iväg nåt som kanske fungerat i långsammare tempo?
Möjligt, i vilket fall är det för sent nu.
Möjligt, i vilket fall är det för sent nu.
*klappar angel lite*
No worries girl, det finns fler pojkar därute. Jag har en hel drös med emitionellt rubbade kompisar efter brända förhållanden. Nu säger jag inte att du är emitionellt rubbad .. äh lite då kanske. *innocent*
Jo jag har visst en aning, och de flesta som kan nåt om ämnet håller antagligen med mig här.
Det där säger ingenting, "vi är äldre än dig och vet mer om allt". Låter ju fan värre än min morsa när hon klagar över att proteinpulver är riktigt farliga grejjer för hon är minsann 50 år och vet bäst.
Men då kan ju du berätta för mig hur killar fångar erat intresse. Hur gör dom? Ringer och säger att dom älskar er?
Hade jag varit tjej, och velat veta hur man väcker intresse hos killar så hade jag frågat JUST TJEJER som kan det här, inte andra killar.
Jag har inte påstått att man vet allt bara för att man är äldre men att påstå att man som 18-åring har full koll på hur man fångar alla tjejer är inte det patetiskt?
Om du läser våra inlägg så har vi berättat hur vi tycker man fångar oss.
Jag är dock fortfarande intresserad över varför alla dom här populära tjejerna tycker att det är så jobbigt med alla killar som ringer efter en dag. Varför gav dom dom numret om dom inte vill att dom ska ringa och varför blir det bättre för att det har gått 3 dagar? Är inte det viktigaste hur dom framträder när dom ringer.
Det du beskriver avseende att bara framföra hur söta och vackra dom är låter mer som en osäker oerfaren 18-åring och hur 3 dagar skulle påverka något i det avseendet förblir ett mysterium för mig.
Säg åt tjejerna att vara mer restriktiv med sina nummer istället.
wintersnowdrift
2006-06-16, 14:12
Var någonstans i den här tråden har någon skrivit att man ska ringa efter fem minuter och överösa sin tilltänkta med kärleksförklaringar? Var någonstans har trådskaparen skrivit att han är dödligt förälskad efter första mötet och behöver dölja sin desperation? Jag uppfattade det som att han är lite lagom intresserad av en tjej som nu gett honom sitt nummer - varför skulle han om/när han ringer henne berätta för henne "hur mycket han vill sätta på henne"? Är ett normalt samtal ā la "Hej, hur är läget?" kryddat med lite smart humor desperat på något sätt?
Personligen tycker jag att du fokuserar lite för mycket på formen och lite för lite på innehållet. Kanske beror det på vilken typ av relation man vill ha också - ett seriöst förhållande eller en kort "sommarromans"?
Men vad vet jag egentligen; antagligen räknas jag precis som mini och Cilia till de fula och impopulära tjejerna som får nöja oss med de desperata killar som inte spelar spelet tillräckligt väl för att få en snyggare brud.
//Kristin
Jag kanske är för gammal för att lägga mig i, men jag gör det ändå. Allvarligt talat, ta raggtips från en 18 årig snubbe (som förmodligen är oskuld) som tror han vet allt eller kvinnorna själva. Måste ni verkligen fundera över detta? Är det något att tjafsa om?
Personligen tycker jag att du fokuserar lite för mycket på formen och lite för lite på innehållet.
Jag har uppfattat det som att det inte finns något innehåll och att det var hela hans poäng.
Jag kanske är för gammal för att lägga mig i, men jag gör det ändå. Allvarligt talat, ta raggtips från en 18 årig snubbe (som förmodligen är oskuld) som tror han vet allt eller kvinnorna själva. Måste ni verkligen fundera över detta? Är det något att tjafsa om?
ja det är varmt och vi kan tänker inte så bra.
måste få ut frustrationen över någon
fast du glömde att han är Bollnäs cassanova.
har du varit i Bollnäs?
Fatalist
2006-06-16, 14:17
Varför ens bry dig? Var dig själv, det är väl det största problemet.
Det finns inga regler!!!
Så sluta oroa dig och slappna av och se om ni gör ett bra par eller inte.
Haha. Du påminner om den här optimala killen som skulle isolera sig totalt från andra människor och bara träna, äta och sova. :D
Wintersnow: glöm inte mig!!!!
Hur lång tid väntade Angel innan hon ringde Metal?
Hur lång tid väntade Angel innan hon ringde Metal?
Ganska kort tid antar jag för hon ville ju för allt i världen inte att mini skulle hinna före!
sundvall
2006-06-16, 14:25
Var någonstans i den här tråden har någon skrivit att man ska ringa efter fem minuter och överösa sin tilltänkta med kärleksförklaringar? Var någonstans har trådskaparen skrivit att han är dödligt förälskad efter första mötet och behöver dölja sin desperation? Jag uppfattade det som att han är lite lagom intresserad av en tjej som nu gett honom sitt nummer - varför skulle han om/när han ringer henne berätta för henne "hur mycket han vill sätta på henne"? Är ett normalt samtal ā la "Hej, hur är läget?" kryddat med lite smart humor desperat på något sätt?
Personligen tycker jag att du fokuserar lite för mycket på formen och lite för lite på innehållet. Kanske beror det på vilken typ av relation man vill ha också - ett seriöst förhållande eller en kort "sommarromans"?
Men vad vet jag egentligen; antagligen räknas jag precis som mini och Cilia till de fula och impopulära tjejerna som får nöja oss med de desperata killar som inte spelar spelet tillräckligt väl för att få en snyggare brud.
//Kristin
Du får gärna visa vart jag påstått att ni är det.
Klev jag på en öm tå? Det där tramset säger mig ingenting.
Klart du vill tro att det var en öm tå, men tyvärr, nej.
Men jag är helt allvarlig och en utveckling av din egen teori. Den byggde ju på hur jobbigt de populära tjejerna tyckte att det var med alla killar som ringde och överösta dem med komplimanger. Att man skulle stå ut i mängden genom att vara svårfångad (så hon trodde han var kändis eller rik).
Då är frågan - hur raggar man på de tjejer som inte är blasé på killar som ringer och är trevliga? De som inte är speciellt jagade?
sundvall
2006-06-16, 14:27
Jag tror inte att jag vet "allt". Men jag kan som sagt en hel del, och ja det fungerar även i praktiken.
sundvall
2006-06-16, 14:28
Men jag är helt allvarlig och en utveckling av din egen teori. Den byggde ju på hur jobbigt de populära tjejerna tyckte att det var med alla killar som ringde och överösta dem med komplimanger. Att man skulle stå ut i mängden genom att vara svårfångad (så hon trodde han var kändis eller rik).
Då är frågan - hur raggar man på de tjejer som inte är blasé på killar som ringer och är trevliga? De som inte är speciellt jagade?
"Inte speciellt jagade" definera det?
Det handlar i grund och botten om att visa intresse, men inte för mycket och samtidigt vara avvaktande.
AFanatic
2006-06-16, 14:29
En amatörpsykolog/beteendevetare vill gärna praktisera och lära ut sin kunskap. Alltid finns det någon som lyssnar.
Men jag kan som sagt en hel del
Källa?
sundvall
2006-06-16, 14:29
Jag har uppfattat det som att det inte finns något innehåll och att det var hela hans poäng.
ja det är varmt och vi kan tänker inte så bra.
måste få ut frustrationen över någon
fast du glömde att han är Bollnäs cassanova.
har du varit i Bollnäs?
Sluta upp med det där. Du som är så gammal och erfaren lär väl veta att man inte kastar ur sig sånna saker?
Vad ledsen ni blir :)
En amatörpsykolog/beteendevetare vill gärna praktisera och lära ut sin kunskap. Alltid finns det någon som lyssnar.
Säger amatörpsykologen? :D
Hunt em' down!
Serejöst. Ska läsa hela tråden (finns skämt om dej längre upp) Tills vidare får jag bara säga att av det jag läst av sundvall och hans honterorier tidigare har mycket stämt väl överens med verkligheten (min verklighet)
sundvall
2006-06-16, 14:30
Källa?
Din källare.
AFanatic
2006-06-16, 14:31
Säger amatörpsykologen? :D
Inte i den här tråden. :D
Din källare.
Men du måste ju kunna redogöra varför vi ska tro på dig. Din otroliga erfarenhet av 16 åringar?
Vill ni få någon att förstå eller ändra åsikt gör ni ganska klokt i att inte låta lite mindre föraktande. Flera inlägg dryper av sarkasm ironi och en jävla trist ton. Blev jag tillrättavisad på det sättet skulle jag bara bli förbannad över att någon (även om det inte är det ni menar, men det låter så) tycker att vet så jävla mycket bätre än jag. Låt folk komma undan lite, så slipper ni pajkastningen.
Vill ni få någon att förstå eller ändra åsikt gör ni ganska klokt i att inte låta lite mindre föraktande. Flera inlägg dryper av sarkasm ironi och en jävla trist ton. Blev jag tillrättavisad på det sättet skulle jag bara bli förbannad över att någon (även om det inte är det ni menar, men det låter så) tycker att vet så jävla mycket bätre än jag. Låt folk komma undan lite, så slipper ni pajkastningen.
Du menar alltså att det är ok att vara smådum och allvetare?
Tack Fjodor för ditt inlägg och din vänliga tillrättavisning. Jag skäms.
Eller, nä.
Har en idé som inspirerats mycket av Boden-glädjepojken Jompi.
Varför inte skicka ett SMS där du skriver precis som det är, att du finner henne intressant och skulle kunna tänka dig att gå ut med henne, sen formulerar du skiten som en fråga hon måste svara på? Ex. "Du fin kvinna, jag kåt man, vi göra något i helgen?" el dyl. När hon svarar "nej tack" skriver du tillbaka och ber om ursäkt för att du råkat skicka till fel person X, SMS:et skulle nämligen till en annan person X. På så sätt har du gjort ett diskret och oskyldigt sexuellt närmande samtidigt som du håller dörren öppen för en flyktväg genom vilken du kan freda din stolthet. Ett ytterst listigt försök att snärja en kvinna och få henne på rygg. Har dock inte provat själv än så jag ger inga garantier
Vattentätt!
sundvall
2006-06-16, 14:43
Men du måste ju kunna redogöra varför vi ska tro på dig. Din otroliga erfarenhet av 16 åringar?
Nej, jag tänker inte redogöra det. För hur som helst så är det enda ni gör är att gnälla på mig för att jag bara är snart 19 år fyllda. Och kan således inte ett skit.
Det verkar ändå vara några som håller med mig i denna tråd.
Ta mina "tips" om ni vill. Jag har egentligen ingenting att bevisa, jag skriver bara efter den "erfarenhet" jag har. Vilket egentligen inte är mycket alls. Men som jag skrev tidigare så känner jag folk som är rätt hajj på det här, och jag har även läst rätt mycket om det. Och testat det i praktiken och nog fan har det fungerat.
Martyrstajlen är rätt gammal nu.
wintersnowdrift
2006-06-16, 14:48
Du får gärna visa vart jag påstått att ni är det.
Du har inte påstått något rakt ut - men eftersom populära tjejer ständigt blir stalkade av desperata killar och jag inte känner mig särskilt förföljd så drog jag slutsatsen att jag inte är så värst snygg/populär.
Dock har jag ett något blödigare samvete än mini och kan hålla med Fjodor om att diskussioner på den här nivån är ganska.... meningslösa. Om du läser mitt inlägg igen och skippar sista stycket; förstår du då vad jag menar? :)
//Kristin
Alltså av vilken anledning ber du om källa när han redan sagt att han utgår från sina egna upplevelser och varför skulle någon som umgåtts mycket med flickor i sitt artonåriga liv veta mindre än en fem år äldre gammpojk som bara fått söt kärlek från sin dammsugare? :D
Det är inte första gången du försöker med argumentum ad ålderium
Alltså av vilken anledning ber du om källa när han redan sagt att han utgår från sina egna upplevelser och varför skulle någon som umgåtts mycket med flickor i sitt artonåriga liv veta mindre än en fem år äldre gammpojk som bara fått söt kärlek från sin dammsugare? :D
Det är inte första gången du försöker med argumentum ad ålderium
Hur kom min erfarenhet in i bilden? Det var hans "kunskap" vs kvinnornas som diskuterades.
Nu när alla mobbar sundvall så kan man ju försvara honom lite.
Vem skall man lyssna på om hur snygga tjejer gör. De dokumenterat snygga tjejerna i tråden(me_myself, nina, user etc) eller Cilia som hela tiden skriver hur ful hon är.
Bara för jag är kille så betyder inte det att jag vet hur det är att väga 100 kilo i perfekt form.
Vem skall man lyssna på om hur snygga tjejer gör. De dokumenterat snygga tjejerna i tråden(me_myself, nina, user etc) eller Cilia som hela tiden skriver hur ful hon är.
Gör alla snygga tjejer samma sak?
Nej, var har jag påstått det?
Nej, var har jag påstått det?
Har jag sagt att du har påstått det?
Hur kom min erfarenhet in i bilden? Det var hans "kunskap" vs kvinnornas som diskuterades.
Från min högra hjärnhalva. Du satte väl din erfarenhet över hans när du kritiserade honom? Hur ska han någonsin kunna bevisa sina erfarenheter, ska det till filmer där han lägrar de snygga brudarna han pratar om för att du ska nöja dig? ;)
Har jag..hrm skit samma.
Nej, alla gör olika. Men i verkligheten så kan vissa saker generaliseras. Annars vore ju t.ex. stora delar av samhällsvetenskapen rätt värdelös. Jag säger bara att de som kanske angriper Sundvall inte garanterar kvalar in att veta bättre.
Sedan så fort en tjej resonerar logiskt på ett forum hur hon beter sig i verkliga livet är väl en varningssignal om något.
Bara tankar som mest kommer från teori så jag säger verkligen inte att jag är en expert. Är ju dessutom singel, bara det borde ju visa hur kass jag är.
sundvall
2006-06-16, 14:56
Fan vad du trasslar in dig.
Men efter en undersökning med några snygga tjejer på forumet kan vi kanske dra några slutsatser?
Från min högra hjärnhalva. Du satte väl din erfarenhet över hans när du kritiserade honom? Hur ska han någonsin kunna bevisa sina erfarenheter, ska det till filmer där han lägrar de snygga brudarna han pratar om för att du ska nöja dig? ;)
Men plz, hur många 18 åringar (inkl dig själv) tror inte att de vet allt om allt? Har man något vettigt att komma med (dit räknas inte att köpa ut sprit till 16 åringar för avsugningar) så kan man backa upp det.
Du menar alltså att det är ok att vara smådum och allvetare?
Hur fick du till det? jag menar, vill man på allvar ändra någons åsikt istället för att bara ösa skit så kanske man kan formulera sig mindre nedvärderande så att personen i fråga tar till sig det man säger och inte bara slår ifrån sig.
Men efter en undersökning med några snygga tjejer på forumet kan vi kanske dra några slutsatser?
3 st är ett bra underlag?
sundvall
2006-06-16, 15:02
Men plz, hur många 18 åringar (inkl dig själv) tror inte att de vet allt om allt? Har man något vettigt att komma med (dit räknas inte att köpa ut sprit till 16 åringar för avsugningar) så kan man backa upp det.
Jag vet att jag inte vet allt om, eh allt. Men ja, som sagt... detta går ju bara runt. Jag tänker inte backa upp någonting, ta mina "tips" om ni vill. Alla får tycka som dom vill :)
Nu när alla mobbar sundvall så kan man ju försvara honom lite.
Bara för jag är kille så betyder inte det att jag vet hur det är att väga 100 kilo i perfekt form.
En annan tanke, varför frågar man inte de snygga killarna? Det borde väl generellt eftersom samhället är så pass utseendefixerat vara så att det är snygga killar som får köra in den och inte fula och ser inte typ Sundvall ganska mycket bättre ut än medelkillen? :D
Har jag..hrm skit samma.
Nej, alla gör olika. Men i verkligheten så kan vissa saker generaliseras. Annars vore ju t.ex. stora delar av samhällsvetenskapen rätt värdelös. Jag säger bara att de som kanske angriper Sundvall inte garanterar kvalar in att veta bättre.
Sedan så fort en tjej resonerar logiskt på ett forum hur hon beter sig i verkliga livet är väl en varningssignal om något.
Bara tankar som mest kommer från teori så jag säger verkligen inte att jag är en expert. Är ju dessutom singel, bara det borde ju visa hur kass jag är.
Vad kan generaliseras?
Orka analysera brudar på ett forum, tror inte att det hjälper en speciellt mycket.
Jag vet att jag inte vet allt om, eh allt. Men ja, som sagt... detta går ju bara runt. Jag tänker inte backa upp någonting, ta mina "tips" om ni vill. Alla får tycka som dom vill :)
Vad jag vill få fram är att dina "metoder" säkert fungerar fint för de tjejerna du vill ha, och kommer att få. Men resten då, de vettiga?
wintersnowdrift
2006-06-16, 15:04
Nu kanske jag är jobbig, men jag blev lite nyfiken på detta:
Kan du utveckla?
//Kristin
sundvall
2006-06-16, 15:06
Vad jag vill få fram är att dina "metoder" säkert fungerar fint för de tjejerna du vill ha, och kommer att få. Men resten då, de vettiga?
Så varför skulle inte de "jag vill ha" vara vettiga? Ännu ett jävla angrepp från din sida. Kan du inte få ur dig något annat?
Hur fick du till det? jag menar, vill man på allvar ändra någons åsikt istället för att bara ösa skit så kanske man kan formulera sig mindre nedvärderande så att personen i fråga tar till sig det man säger och inte bara slår ifrån sig.
Skjemt?
Tack Fjodor för ditt inlägg och din vänliga tillrättavisning. Jag skäms.
Eller, nä.
Lite trög ?
Så varför skulle inte de "jag vill ha" vara vettiga? Ännu ett jävla angrepp från din sida. Kan du inte få ur dig något annat?
Kom tillbaka om några år så förstår du nog vad jag menar.
Skjemt?
Skriv alltid en lite *fniss/skämt* längs ner så jag fattar.
wintersnowdrift
2006-06-16, 15:07
En annan tanke, varför frågar man inte de snygga killarna? Det borde väl generellt eftersom samhället är så pass utseendefixerat vara så att det är snygga killar som får köra in den och inte fula och ser inte typ Sundvall ganska mycket bättre ut än medelkillen? :D
Men då kanske Sundvalls taktik fungerar för att han är snygg och inte för att han kör på tre-dagars-regeln?
//Kristin
Skriv alltid en lite *fniss/skämt* längs ner så jag fattar.
sundvall
2006-06-16, 15:08
Kom tillbaka om några år så förstår du nog vad jag menar.
Haha ha ha ha! Du är verkligen rejält jävla löjlig. Där kom den IGEN. "Jak ER eldrE en DIk och vET betRe EHHE"
Du framstår som rejält jävla omogen, så du vet.
sundvall
2006-06-16, 15:08
Men då kanske Sundvalls taktik fungerar för att han är snygg och inte för att han kör på tre-dagars-regeln?
//Kristin
Jag är absolut inte "snygg".
Haha ha ha ha! Du är verkligen rejält jävla löjlig. Där kom den IGEN. "Jak ER eldrE en DIk och vET betRe EHHE"
Du framstår som rejält jävla omogen, så du vet.
Jag har inte sagt att jag vet bättre. Det är du som tror det av någon anledning. Det handlar bara om att vi är ute efter olika saker, inget annat.
Baal_Sebul
2006-06-16, 15:09
Det hela handlar om marknadsvärde.
Har man i förhållande till den tilltänkta partnern ett högt sådant, kan man ringa när man känner för det. Personen kommer ändå bli lycklig för att den där fantastiska killen/tjejen hörde av sig.
Har man ett lågt marknadsvärde i jämförelse med den tilltänkta partnern, får man försöka fejka ett högre, genom att låtsas att man är väldigt upptagen/populär, alltså vänta med att ringa.
sundvall
2006-06-16, 15:10
Jag har inte sagt att jag vet bättre. Det är du som tror det av någon anledning. Det handlar bara om att vi är ute efter olika saker, inget annat.
Inom detta ämne verkar jag veta bättre än dig, ja. Det enda som kommer ur din käft (eller dina fingrar) är angrepp, inget annat.
//Kristin
Det vet jag inte, men hur fan kan du räkna dig själv till de fula? En tjej som utnyttjar hela sin hjärna är nog det mest attraktiva och stalk-värda som finns :D
Inom detta ämne verkar jag veta bättre än dig, ja. Det enda som kommer ur din käft (eller dina fingrar) är angrepp, inget annat.
Detta är inget jag vill veta något om, där ligger den stora skillnaden.
Jag kan tyvärr inte hjälpa att du tolkar det jag skriver som angrepp.
Det handlar inte om något. Alla är olika, sluta tjata. Hon trånar och vill att du ringer om fem minuter, hon kanske gav dig numret till Hells Angels. Finns ju inget rätt eller fel eftersom ingen tjej kan svara för alla andra tjejer och killar vise versa. Gör som du känner, skiter det sig är det ju som får ta konsekvenserna eller kanske i detta fallet bristen på konkreta sådana.
Det handlar inte om något. Alla är olika, sluta tjata. Hon trånar och vill att du ringer om fem minuter, hon kanske gav dig numret till Hells Angels. Finns ju inget rätt eller fel eftersom ingen tjej kan svara för alla andra tjejer och killar vise versa. Gör som du känner, skiter det sig är det ju som får ta konsekvenserna eller kanske i detta fallet bristen på konkreta sådana.
Iaf en som förstår. För att citera mig själv "Är hon intresserad så är hon".
Jag skippar 14 sidor diskussion om vem som är äldst, alla vet att JJ ändå skulle vinna.
Kom bara på att det där "spelet" som vissa verkar tycka är något riktigt festligt och värt att hålla på med, i teori och praktik, är det jobbigaste jag vet. Mer än någonsin framgår det tydligt att även om det kanske tillfredställer trådskaparen att ha fått folk att diskutera, så är försök att nå en generellt rådande praxis lönlösa. Vissa spelar, andra inte.
Skulle jag ha fått numret av en tjej och sedan bli ratad för att jag satte timern fel på auto-kjamiz-sms-skickaren skulle jag knappast behöva terapi för att komma över den djupsinniga och mogna kvinnan. Jag skulle snarare öppna upp en påse djungelvrål och bjuda in grannen på ett parti Gin och Rummy.
Skulle jag ha fått numret av en tjej och sedan bli ratad för att jag satte timern fel på auto-kjamiz-sms-skickaren skulle jag knappast behöva terapi för att komma över den djupsinniga och mogna kvinnan. Jag skulle snarare öppna upp en påse djungelvrål och bjuda in grannen på ett parti Gin och Rummy.
Oh, en till.
wintersnowdrift
2006-06-16, 15:16
Det vet jag inte, men hur fan kan du räkna dig själv till de fula? En tjej som utnyttjar hela sin hjärna är nog det mest attraktiva och stalk-värda som finns :D
Fast inte om man resonerar logiskt kring sitt beteende; då ringer tydligen varningsklockorna även hos den mest desperata? ;)
//Kristin
För att gå tillbaks till trådämnet igen...
Jag tror att man skall agera som man själv vill bli behandlad annars så riskerar man att dra på sig någon typ som man inte trivs med. Själv så klarar jag inte av att spela spel eller att vara falsk. Detta kan ibland vara ett problem eftersom jag har svårt att ens ha en vettig konversation med folk som inte passar mig. Men genom att visa upp mig som jag är så har jag lätt för att hitta folk som passar mig. Så summa summarum, vill du ha en tjej som inte spelar spel så skall du inte göra det heller. Ring när du vill och säg det du känner och passar det inte henne, så ja, då finns det andra där ute.
sundvall
2006-06-16, 15:21
Detta är inget jag vill veta något om, där ligger den stora skillnaden.
Jag kan tyvärr inte hjälpa att du tolkar det jag skriver som angrepp.
Okej, så om du alltså inte vet ett dugg om detta, och inte ens VILL veta något om det. Varför anser du då att jag snackar skit? Om du själv inte har någon kunskap eller erfarenhet inom området?
Det är nog inte bara jag som tolkat det som angrepp.
Det hela handlar om marknadsvärde.
Har man i förhållande till den tilltänkta partnern ett högt sådant, kan man ringa när man känner för det. Personen kommer ändå bli lycklig för att den där fantastiska killen/tjejen hörde av sig.
Har man ett lågt marknadsvärde i jämförelse med den tilltänkta partnern, får man försöka fejka ett högre, genom att låtsas att man är väldigt upptagen/populär, alltså vänta med att ringa.
Precis, och det kallas "den snygges marknad". För att höja sitt marknadsvärde måste den fula personen utveckla andra attribut som t.ex. humor, modersinstinkter eller annat som värdesätts av den tilltänkte konsumenten/partnern. Därför består affärsidén hos fulare personer ofta i att utveckla en trevlig och snäll sida och uppfattas därav som snällare än sina snygga konkurrenter. Men att en snygg människa skulle vara elakare än en ful är ett vanligt missförstånd hos den avudnsjuke fulingen. Det den fula upplever är istället den snygges stora valfrihet- har man stort inflytande på marknaden kan man välja och vraka mellan potentiella partners och då behöver man inte bete sig snällt mot några andra förutom sina egna nära och kära. Den fule har självklart inte denna valmöjlighet, och ibland ger denna upp hoppet om att vinna marknaden och satsar på att odla sina andra förmågor istället, t.ex. programmering :D
Okej, så om du alltså inte vet ett dugg om detta, och inte ens VILL veta något om det. Varför anser du då att jag snackar skit? Om du själv inte har någon kunskap eller erfarenhet inom området?
En kluring va?
sundvall
2006-06-16, 15:25
En kluring va?
HEheheh, ja du överlägsne gamling, en riktig kluring.
*screwy*
Fast inte om man resonerar logiskt kring sitt beteende; då ringer tydligen varningsklockorna även hos den mest desperata? ;)
//Kristin
Jag vet inte vad som skrämt Trance, men jag antar att det handlar om mäns och kvinnors tänkesätt. Man brukar förenklat och generellt säga att män använder sig av den logiska vänster hjärnhalvan medan kvinnor använder dess högra motsvarighet, kaos och kreativitetscentrat. Da Vinci kunde kombinera den estetiska hjärnhalvan med den logiska och blev en av världens genom tiderna farmgångsrikaste människor, vetenskapsman konstnär, skulptör, arkitekt, uppfinnare et al. Albert Einstein var åsse han dubbelhjärnad och körde i både matematik och franska i sin ungdom. När han lämnade skolan och fick studera på sitt eget sätt (han gillade typiska högerhjärnhalveaktiviteter som målning, musik o dyl) vet väl alla vad som hände? Det var under en av sina många dagdrömmar (dagdrömmar hör högra hjärnhalvan till) denne kläckte sin relaitivitetsteori, vilket ju var ganska bra för framtidens fysik och matematik.
Så för att summera detta skulle jag säga att har man 20,0 använder man hela sin hjärna, och ett fruntimmer som kan tänka logiskt och kreativt på samma gång skrämmer vettet ur Trance. :D
Precis, och det kallas "den snygges marknad". För att höja sitt marknadsvärde måste den fula personen utveckla andra attribut som t.ex. humor, modersinstinkter eller annat som värdesätts av den tilltänkte konsumenten/partnern. Därför består affärsidén hos fulare personer ofta i att utveckla en trevlig och snäll sida och uppfattas därav som snällare än sina snygga konkurrenter. Men att en snygg människa skulle vara elakare än en ful är ett vanligt missförstånd hos den avudnsjuke fulingen. Det den fula upplever är istället den snygges stora valfrihet- har man stort inflytande på marknaden kan man välja och vraka mellan potentiella partners och då behöver man inte bete sig snällt mot några andra förutom sina egna nära och kära. Den fule har självklart inte denna valmöjlighet, och ibland ger denna upp hoppet om att vinna marknaden och satsar på att odla sina andra förmågor istället, t.ex. programmering :D
Hm,
du hårddrar inte så lite nu enligt min mening. Om något så tror jag att ett fördelaktigt yttre kan bidra till ett bättre självförtroende, men inte så mycket mer. Folk tycker är attraherade av olika saker vilket gör att ytterst få människor är fula i allas ögon och även de brukar hitta en partner. Om jag skall vara brutalt ärlig så vet jag att jag inte skulle komma högt upp i någon utseende tävling. Men jag har knappt varit singel än dag sedan jag var 17 för det. Och det är inte för att jag är en så himla snäll och självutplånande människa utan för att jag är jag och det står jag för. Det kanske gör att 95% av sveriges befolkning inte skulle vara intresserad av mig. Men vad spelar det för roll om man har någon form av självförtroende?
Hm,
du hårddrar inte så lite nu enligt min mening. Om något så tror jag att ett fördelaktigt yttre kan bidra till ett bättre självförtroende, men inte så mycket mer. Folk tycker är attraherade av olika saker vilket gör att ytterst få människor är fula i allas ögon och även de brukar hitta en partner. Om jag skall vara brutalt ärlig så vet jag att jag inte skulle komma högt upp i någon utseende tävling. Men jag har knappt varit singel än dag sedan jag var 17 för det. Och det är inte för att jag är en så himla snäll och självutplånande människa utan för att jag är jag och det står jag för. Det kanske gör att 95% av sveriges befolkning inte skulle vara intresserad av mig. Men vad spelar det för roll om man har någon form av självförtroende?
word!
Självförtroende är A och O i denna hårda kalla värld. När du är så säker på dig själv att du inte ens reflekterar över ditt självförtroende i "krävande" situationer har du hittat ditt optimala jag!
Oh, en till.
Det var inte min mening att upprepa tidigare skribenter lika mycket som jag ville ropa ut till mina grannar att de är välkomna på kortspel...
Det var inte min mening att upprepa tidigare skribenter lika mycket som jag ville ropa ut till mina grannar att de är välkomna på kortspel...
Hoppas att grannen inte är en fager mö då, du kan ju inte sitta på kolo hela kvällen och läsa raggtips från belevade 18 åringar.
Hoppas att grannen inte är en fager mö då, du kan ju inte sitta på kolo hela kvällen och läsa raggtips från belevade 18 åringar.
Hon är het som fan, men man ska vänta tills efter 9 med att fråga. Tjejer är 27% villigare efter 21.00.
Nu kanske jag är jobbig, men jag blev lite nyfiken på detta:
Kan du utveckla?
//Kristin
Det var inte allvarligt menat direkt, mer som en pik. Det klassiska att man kan inte logiskt resonera fram det man tänder på baserat på "Jag vill ha en snäll kille och går hem med en elak". Men jag borde kanske använda lite mer smileys och så. Det var inte riktat till någon speciell i tråden utan mer en generell observation baserat på ...myter, halvsanningar, sanningar och vanligt snack.
wintersnowdrift
2006-06-16, 16:37
Det var inte allvarligt menat direkt, mer som en pik. Det klassiska att man kan inte logiskt resonera fram det man tänder på baserat på "Jag vill ha en snäll kille och går hem med en elak". Men jag borde kanske använda lite mer smileys och så. Det var inte riktat till någon speciell i tråden utan mer en generell observation baserat på ...myter, halvsanningar, sanningar och vanligt snack.
Fair enough för mig, jag har nog ungefär samma källor egentligen ;) (men borde kanske använda lite färre smileys).
//Kristin
sundvall
2006-06-16, 17:03
Ha ha haha... Keep goin' never give up!
Jag håller verkligen inte med.. tycker bara det är jobbigt.
Tror inte det påverkar mig alls om hur vidare en tjej är populär eller inte.
Gillar man en tjej så gillar man väl henne vilket som?
Jag kanske är ensam om det dock.
Köttbullen
2006-06-16, 17:33
exakt, priotera träning inte sex.
:furious:
Sjukt vad ni lyckats förstöra min tråd med över hundra posts som handlar om samma skit. Det är ju knappast någon av er som kommer gå ur diskutionen med en annan åsikt.
Kul att läsa dock men fan vad det ballade ur.
Nu har jag ringt ivf, men jag fick bara "numret du ringt kan inte nås för tillfället".
Jag skall ringa igen ikväll har jag tänkt. Lovar att skriva hur det verkade, ifall jag kommer fram vill säga. :thumbup:
fan vad det ballade ur.
eehhh du vet att det är kollo du postade tråden på va?
Det finns inte en enda tråd som någonsin inte ballar ut.
Get used to it *L*
Killar killar tänk på att tjejer oftast blir ganska uppvaktade såhär på vår/sommarkanten. Skapar ni inte ett intresse snabbt kan ni ge er på att någon annan kille gör det. Det är något med era hormoner tror jag för hux flux börjar alla höra av sig.
Jag får fortfarande "abonnenten kan tyvärr inte nås för tillfället".
Vafan har hon inte på sin mobil för. *cry*
sundvall
2006-06-16, 21:02
Jaadu...
Röda_Lacket
2006-06-16, 21:03
sundvall och jag har haft samma lärare i ämnet och vi vet bäst *kissass*
sundvall
2006-06-16, 21:08
sundvall och jag har haft samma lärare i ämnet och vi vet bäst *kissass*
:naughty:
sundvall
2006-06-16, 21:13
Uppdatera gärna om du får något svar :)
För du har blivit lurad. Seriöst, nu tar du bort numret. Antingen har hon gett dig ett gammal nummer med flit, eller så har hon stängt av mobilen för att undvika dig pga 1.sitt ex, 2. hon har ångrat sig, 3. träffat en snyggare kille.
I din enfald kommer du att tro att hon hamnat på sjukhus eller har fel på mobile och du vill bara höra av dig och kolla så att hon är okay. Nu är det dock inte så, du har blivit lurad. Det är bara att inse.
sundvall
2006-06-16, 21:22
Märker du nu att du börjar bli desperat? VARFÖR HAR HON DEN AV?!!?!?
Sluta upp med det. Dom känner fan av det, även fast man inte ens snackar med dom så känner dom av det, på nåt konstigt jävla vis.
hobbitar
2006-06-16, 21:24
exakt, priotera träning inte sex.
Sex är träning, cardio du vet...
sundvall
2006-06-16, 21:24
Om jag minns rätt så skickade du även ett sms igår? Har du fått nå svar på det?
Röda_Lacket
2006-06-16, 21:25
Radera numret genast! ju tidigare du gör det desto snabbare kan du gå vidare och träffa andra tjejer att ha skoj med
Pepparkakssmurfen
2006-06-16, 21:34
Modde; skit i de andras "tips" om att radera numret,glömma henne osv!
Fortsätt ringa.
(De är bara avundsjuka för att du har en tjej på gång..)
Röda_Lacket
2006-06-16, 21:39
Jag säger inte att du ska radera numret för att jag är avundsjuk på att du träffat en bra tjej. Utan detta har hänt mig med och jag ringde flera gånger och detta förstörde en del av sommaren för mig då man grubblade på henne hela tiden. Om hon nu vill höra av sig så har hon ju fortfarande fått ditt sms eller hur då kan hon ju få tummen ur och ringa dig.
Pepparkakssmurfen
2006-06-16, 21:43
Jag säger inte att du ska radera numret för att jag är avundsjuk på att du träffat en bra tjej. Utan detta har hänt mig med och jag ringde flera gånger och detta förstörde en del av sommaren för mig då man grubblade på henne hela tiden. Om hon nu vill höra av sig så har hon ju fortfarande fått ditt sms eller hur då kan hon ju få tummen ur och ringa dig.
Men han fick ju numret igår?! Skräm inte Modde nu.
Lite lustigt ifall hon gav honom fel nummer med tanke på att han åt på det stället hon jobbade på, lär bli pinsamt för hennes del då.
Det är nog inte sån bra idé att fortsätta ringa dock, och om hon inte hör av sig till dig så är hon ändå ingenting att ha.
Sen om jag skulle ge ut mitt nummer till en kille och han inte ringer förrens efter några dagar så skulle jag snarare tolka det som att han inte är tillräckligt intresserad och istället lagt han på hyllan så att säga.
Jag kan ju dock tillägga att jag knappast kan anses som normal:D
Märker du nu att du börjar bli desperat? VARFÖR HAR HON DEN AV?!!?!?
Sluta upp med det. Dom känner fan av det, även fast man inte ens snackar med dom så känner dom av det, på nåt konstigt jävla vis.
Ja, om man helt ärligt inte bryr sig så mycket brukar det gå allra bäst. Helt utan fåfänga men med en ointresserad avsexualiserad attityd samt en slapp och halvtaskig klädstil blir man plötsligt het(are) på marknaden. :confused: Detta blir emellertid problematiskt emellanåt när man som jag inte haft en brud i nyktert tillstånd de senaste åren. :D
Sen om jag skulle ge ut mitt nummer till en kille och han inte ringer förrens efter några dagar så skulle jag snarare tolka det som att han inte är tillräckligt intresserad och istället lagt han på hyllan så att säga.
Jag kan ju dock tillägga att jag knappast kan anses som normal:D
Det där lät ju inte speciellt onormalt utan bara jävligt förnuftigt (men dock inte särskilt kvinligt av sig, så det kanske inte var helt enligt normerna ändå....) Man ger väl bara ut nummer om det finns ett större intresse och förväntar sig kontakt inom en snar framtid?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.