Logga in

Visa fullständig version : Platt-TV?

kulle
2006-06-15, 15:39
Vill köpa en platt TV under 10 kkr. Vad ska jag tänka på vid val av modell och märke? Några rekommendationer?
Är för övrigt totalt ointresserad av teknik...

Metal_boy_
2006-06-15, 15:41
Ingen för det priset. Inte ens dom dyra har lika bra bild som en vanlig ny tv. Antingen prioriterar du platt före bra bild eller bra bild före platt.

kulle
2006-06-15, 15:43
Ska tillägga att det var en 32 tums jag hade i tankarna. ´

Så du menar att jag ska lägga ned planerna?

Officer
2006-06-15, 15:46
Beror ju på hur höga krav du har på bilden. Som Metalboy säger blir bilden oftast inte i närheten så bra och rent som på en "vanlig" nyare tv. Iallafall inte om du ska pröjsa max 10kkr. Upp mot en 20 tusen sådär kan man nog hitta något som är bra men jag skulle inte ha för höga förhoppningar på billigare saker.

Metal_boy_
2006-06-15, 15:47
Ska tillägga att det var en 32 tums jag hade i tankarna. ´

Så du menar att jag ska lägga ned planerna?

Det beror på dina prioriteringar. Tänk också på att i butikerna är dom fula och spelar upp tecknade filmer samt HD-dvd:er som dom visar upp bilden med. Går du in nånstans där vanliga kanaler står på så kan du se hur ruttet det kan se ut. Personligen får jag skallbank av att ha tittat på dom. Såklart så finns det ju de som är mycket bättre än andra(även om dom inte slår en vanlig tv-bild), men då får du nog titta på lite dyrare aparater.

Metal_boy_
2006-06-15, 15:49
Men om du nu vill prioritera platt och snyggt så tycker jag du ska ta en titt på LG:s prylar. Det är dom som iaf är bäst av det jag har sett. Bara ett tips.

Daniel_S
2006-06-15, 15:55
Om man kan avvara ytan som en vanlig tv kräver, så är det klart att föredra vid den budgeten. Kring 16-18 tusen kan du få en 37" plasma-tv som bildmässigt går att försvara. Kring 10k har jag inte sett något jag själv skulle betala för.

Ps. Med tur kan du hitta beggade 36" bildrör äckligt billigt när folk byter ner sig till platta skärmar. Ds.

Bartman
2006-06-15, 16:09
Är det bättre med en platt tv med lägre upplösning om man bara ska kolla på tv med den, för då borde väl inte tv´n behöva fylla i så många tomma pixlar som om den har högre upplösning? Eller är jag helt fel ute nu.

kulle
2006-06-15, 16:09
Tack för alla snabba svar! Ska kolla in LG:s grejer lite extra. Har hört att det viktigaste är att tv:n är "HD-ready". Fler saker att tänka på?

Pelle2
2006-06-15, 16:25
Nu ligger inte den här tv:n i 10 000 kronorsklassen, men om du vill ha en tv som krossar det mesta.. kika på denna: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=73565&sid=1003202&SpaceCode=SectionTopOffer

Sjukt bra bild!:thumbup:

Daniel_S
2006-06-15, 16:31
Tack för alla snabba svar! Ska kolla in LG:s grejer lite extra. Har hört att det viktigaste är att tv:n är "HD-ready". Fler saker att tänka på?

Det viktigaste är att du tittar på bilden och ser vad den egentligen går för. De långsamma demon på blommor och vattenfall, som brukar snurra ser väldigt bra ut, men säger ingenting om tv:n. Se till att du får kolla:

-snabba rörelser, panoreringar i filmer, fotboll/ishockey; bilden blir väldigt ofta suddig, vissa blir omöjliga.
-vanlig digitalsändning; LCD:n har högre upplösning än tv-sändningen, när bilden skalas upp kan det uppstå lustiga artefakter.
-kolla färgerna; det förekommer "krypningar", syns bäst om det är stora områden med samma färg.
-ha en vanlig tv att jämföra med, annars är det lätt att man blir blind för bristerna.
-vanlig analogsignal ska du sky som pesten, köp en digimottagare om du inte har.
-kolla gärna på LG, Samsung, Sharp och Panasonic, de kan vara något syrare än noname-tv:n, men är väl värda prisskillnaden.

Kabuto
2006-06-15, 16:52
Om man kan avvara ytan som en vanlig tv kräver, så är det klart att föredra vid den budgeten. Kring 16-18 tusen kan du få en 37" plasma-tv som bildmässigt går att försvara. Kring 10k har jag inte sett något jag själv skulle betala för.

Ps. Med tur kan du hitta beggade 36" bildrör äckligt billigt när folk byter ner sig till platta skärmar. Ds.

För 16-18 tusen kan man få en jävligt bra 42" plasma :) T.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=62119

Om du redan har något ljudsystem så kan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=76101 vara ett bra val..

huldz
2006-06-15, 17:20
Jag lånar tråden en aning.

Vad är att föredra, LCD eller plasma? Vad är det för någonting som kan gå sönder i den ena och vice versa?

melancoolio
2006-06-15, 17:50
Ingen för det priset. Inte ens dom dyra har lika bra bild som en vanlig ny tv. Antingen prioriterar du platt före bra bild eller bra bild före platt.

...http://wally.wa.funpic.de/4images/data/media/19/bullshit.jpg

grisbil3n
2006-06-15, 18:22
Åfan så allt under 15 k är i princip bajs?

aliquis
2006-06-15, 18:27
Jag skulle vänta på sed, hur mycket sänds i hdtv nuförtiden ändå? Kan lika gärna vänta ett år eller två?

En 32" 100hz tv är ju typ gratis nu och har antagligen bättre bild på vanliga tv-sändningar.

Skall du ha hdtv lär du ju vilja ha en dekoder/box som fixar hdtv också? De kostar väl med en slant?

aliquis
2006-06-15, 18:29
Det beror på dina prioriteringar. Tänk också på att i butikerna är dom fula och spelar upp tecknade filmer samt HD-dvd:er som dom visar upp bilden med. Går du in nånstans där vanliga kanaler står på så kan du se hur ruttet det kan se ut. Personligen får jag skallbank av att ha tittat på dom. Såklart så finns det ju de som är mycket bättre än andra(även om dom inte slår en vanlig tv-bild), men då får du nog titta på lite dyrare aparater.Kör han med digitaltv borde han ju inte få extra kass bild för att det är vanliga sändningar, men CRT har ju ändå bättre bild (om än inte lika stora rör eller samma format.)

(sed är en platt tv gjord av bildrör, där varje pixel är ett rör)

aliquis
2006-06-15, 18:30

Ps. Med tur kan du hitta beggade 36" bildrör äckligt billigt när folk byter ner sig till platta skärmar. Ds.Förstår inte varför det inte säljs några hdtvbildrörstvs i Sverige? Är det för att butikerna vill hypea/kränga dyrare modeller? I usa finns ju bildrörstvs med hdtvupplösning :/

aliquis
2006-06-15, 18:31
Är det bättre med en platt tv med lägre upplösning om man bara ska kolla på tv med den, för då borde väl inte tv´n behöva fylla i så många tomma pixlar som om den har högre upplösning? Eller är jag helt fel ute nu.Även om det kanske blir "lite fel" när den förstorar upp så skulle jag aldrig ta en med lägre upplösning för att den skall passa standardsändningar.

aliquis
2006-06-15, 18:32
Nu ligger inte den här tv:n i 10 000 kronorsklassen, men om du vill ha en tv som krossar det mesta.. kika på denna: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=73565&sid=1003202&SpaceCode=SectionTopOffer

Sjukt bra bild!:thumbup:Är den så platt som den ser ut? Hur går det till?

aliquis
2006-06-15, 18:33
För stor bild som ändå inte skall vara på flera dagarna skulle jag köra projektor, för bra billig bild skulle jag köra på crt (vanlig tv) o vänta. Men så har jag ju inga pengar att blåsa heller :D

aliquis
2006-06-15, 18:35
Jag lånar tråden en aning.

Vad är att föredra, LCD eller plasma? Vad är det för någonting som kan gå sönder i den ena och vice versa?LCD har oftare högre upplösning och bilden kan inte brännas in, Plasma är oftast billigare i större storlekar och har i mitt tycke bättre bild. Plasma är eventuellt på väg ut nu.

Gå sönder kan säkert båda göra, jag har för mig att livslängden skiljer rätt markant, den ena håller typ dubbelt så länge, men båda håller länge så det spelar inte så stor roll.

SED är som sagt en platt tv gjort på en massa små bildrör och borde väl vara överlägset ovanstående på alla punkter när det väl går att köpa.

Hur bilden är på en bra projektor vs plasma/lcd vet jag inte.

aliquis
2006-06-15, 18:37
Och jag gillar inte sådana där projektorer som kan ge regnbågseffekter ibland, vad det nu heter, jag ser dem typ hela tiden ;/

keffat_liv
2006-06-15, 18:47

Sjukt bra bild!:thumbup:

Jag tvivlar på att det är så bra bild på den... Vår 42 tumare kostade 30.000 och denna kostar 16 för 50 tum?

Metal_boy_
2006-06-16, 00:40
Kör han med digitaltv borde han ju inte få extra kass bild för att det är vanliga sändningar, men CRT har ju ändå bättre bild (om än inte lika stora rör eller samma format.)

(sed är en platt tv gjord av bildrör, där varje pixel är ett rör)

Det sa jag väl inte heller? :)

aliquis
2006-06-16, 01:15
Det sa jag väl inte heller? :)Nej, men ofta han kommer köra analogt hur som helst? Som i sändningen sänd analogt, möjligt att han har skitkablar i huset som är delade o dragna hur som helst dock.

aliquis
2006-06-16, 01:16
Jag tvivlar på att det är så bra bild på den... Vår 42 tumare kostade 30.000 och denna kostar 16 för 50 tum?Det var en bakprojektionstv dock, så eventuellt är det ju annan teknik, de brukar vara billiga. Men bilden brukade ju iaf förr se ut som stryk så jag vet inte vad jag skall tro heller ;)

En begagnad Loewe lär ju ge en jäkla bildkvalite för pengarna på normala sändningar och dvds iaf. Massa hifib-gar o dylikt som har kännt sig tvugna att uppgradera.

Metal_boy_
2006-06-16, 01:23
Nej, men ofta han kommer köra analogt hur som helst? Som i sändningen sänd analogt, möjligt att han har skitkablar i huset som är delade o dragna hur som helst dock.

Men jag har ju inte snackat om digital-tv vs analog :)

Kotten
2006-06-16, 01:41
Kontrast på 10000 är att föredra och upplösning på minst 1024/768. Dom flesta som har det är det bra bild på, Köpte min för 22000 på netonnet och den va med i en tidning som den mest prisvärda tv´n. fanns tv aparater för runt 30000 som tydligen va sämre, va en samsung iaf och ska finnas på netonnet nu med för samma pris ungefär, köpte min för 3 månader sen

aliquis
2006-06-16, 01:48
Men jag har ju inte snackat om digital-tv vs analog :)Nej men anledningen till att bilder ser ut som skit på platta skärmar är väl att signalen är kass på vanliga analoga sändningar? Men det behöver ju inte vara så relevant när han tar emot den digitalt? Då lär den väl inte vara SÅ kass? Även om den kanske blir pixlig o dan.Kontrast på 10000 är att föredra och upplösning på minst 1024/768. Dom flesta som har det är det bra bild på, Köpte min för 22000 på netonnet och den va med i en tidning som den mest prisvärda tv´n. fanns tv aparater för runt 30000 som tydligen va sämre, va en samsung iaf och ska finnas på netonnet nu med för samma pris ungefär, köpte min för 3 månader sen1280x720 eller eventuellt högre är väl att föredra, 1024x768 räcker ju inte till för hdtv ändå och det är väl inte så meningsfullt med att förstora upp pal till det. Ok som en kass datorskärm dock.
22kkr är inte under 10kkr.

FELLO
2006-06-16, 07:43
Jag köpte Hyundai A321 nyligen och är väldigt nöjd med bilden än så länge. Syskonen Q321 och Q320 med digital mottagare har fått väldigt bra betyg på www.prisjakt.nu

Mycket Tv för 8kkr.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095038

Det finns ingen standard på hur man mäter kontrast, olika tillverkare mäter på olika sätt. Det bästa är att jämföra olika skärmar och väjla den man tycker visar bäst.

Daniel_S
2006-06-16, 08:00
1280x720 eller eventuellt högre är väl att föredra, 1024x768 räcker ju inte till för hdtv ändå och det är väl inte så meningsfullt med att förstora upp pal till det. Ok som en kass datorskärm dock.

Nja, upplösning har nog inte så stor betydelse, tyvärr så jämför alla med datorskärmar. På tv:n kommer man aldrig att se Times New Roman i storlek 10 på 50 cm avstånd, inte heller excelark med linjer som är en pixel tjocka. Sitter man tre meter från en 37" så kommer 1024x768 att vara tillräckligt bra, trots att en HD-sändning har högre upplösning. Det kommer inte att var lätt skilja den från en med ännu högre upplösning om man visar film. Drar man fram en webläsare via datorn så ser man skillnaden direkt, men man gör sig en otjänst om man hänger upp sig på det. Tänk på vad tv:n ska användas till, och skit i hur bra den är på grejor den inte ska användas till.

Idag skulle jag inte köpa LCD utan att granska den på förhand. Det finns många som sitter med ett ansträngt flin och hyllar bilden på sin nya tv, som egentligen ser skit ut. Det jäkligt mycket kejsarens nya kläder kring platta skärmar.

wepp
2006-06-16, 08:43
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000nqdB2xSu?Pr oductID=LWXD4QFWkb8AAAEHCalzxv18&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text

42" plasma under 10k, slog till på en sån, märkte ingen skillnad alls på den och LG's för 17k i affären. Kanske inte så bra men duger för mig och under 10k klassen :)

Lasse Kongo
2006-06-16, 10:17
Nja, upplösning har nog inte så stor betydelse, tyvärr så jämför alla med datorskärmar. På tv:n kommer man aldrig att se Times New Roman i storlek 10 på 50 cm avstånd, inte heller excelark med linjer som är en pixel tjocka. Sitter man tre meter från en 37" så kommer 1024x768 att vara tillräckligt bra, trots att en HD-sändning har högre upplösning. Det kommer inte att var lätt skilja den från en med ännu högre upplösning om man visar film. Drar man fram en webläsare via datorn så ser man skillnaden direkt, men man gör sig en otjänst om man hänger upp sig på det. Tänk på vad tv:n ska användas till, och skit i hur bra den är på grejor den inte ska användas till.

Idag skulle jag inte köpa LCD utan att granska den på förhand. Det finns många som sitter med ett ansträngt flin och hyllar bilden på sin nya tv, som egentligen ser skit ut. Det jäkligt mycket kejsarens nya kläder kring platta skärmar.

Bra skrivet, folk är helt skadade när det gäller platt-tv, de är helt stressade när dem ska köpa tv, för tvn MÅSTE ju ha det och det, väldigt få som tänker: Vad vill jag få ut av min tv, vad är det jag behöver?

Exakt så gjorde jag innan jag slog till på min plasma, forskade iofsig säkert ett halvår innan jag slog till, men det var det värt =)

Sen är det så många som är experter på nätet också, som kan precis ALLT men har i själva verket aldrig sett en platt-tv på riktigt =)

Står man på en 3-4 meters avstånd och tittar på samma material på en högupplöst vs lågupplöst så ser det mänskliga ögat knappt skillnad, det är så många andra faktorer som spelar in för att ge en grym bild.

Självklart har en högupplöst många fördelar, jag får ut en sjukt grym bild via min 360 med högupplöst, men jag har polare som har lågupplösta och kör 360 och det blir sjukt grymt med.

Sed? Varför vänta på ett format som man inte ens vet om det kommer bli bra?

Om man skall gå och vänta på bättre teknik och bättre priser innan man slår till så kommer nog döden innan man slår på sin nya tv haha.

Lasse Kongo
2006-06-16, 10:23
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000nqdB2xSu?Pr oductID=LWXD4QFWkb8AAAEHCalzxv18&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text

42" plasma under 10k, slog till på en sån, märkte ingen skillnad alls på den och LG's för 17k i affären. Kanske inte så bra men duger för mig och under 10k klassen :)

Eh.. varför inte?

Den är hdkompatibel och kan ta emot och visa hdsignaler i 1080i och 720p via komponent, den kommer att skala ner bilden men det blir inte så jävla stor skillnad, jo om du hade tyckt att skillnaden var värd +10k isåfall?

Har den Hdmi ingång?

Hur är den analoga bilden på tvn, jag förmodar ganska bra?

Är DU nöjd med tvn så är den väl bra, man köper väl inte en tv för någon annan =)

aliquis
2006-06-16, 10:27
Nja, upplösning har nog inte så stor betydelse,Klart det har, är det under 1280x720 så är det ju inte HDTV överhuvudtaget, vafan skall man med den till om den inte blir mer detaljerad? Köp random gammal vanlig bildrörstv isf.tyvärr så jämför alla med datorskärmar. På tv:n kommer man aldrig att se Times New Roman i storlek 10 på 50 cm avstånd, inte heller excelark med linjer som är en pixel tjocka. Sitter man tre meter från en 37" så kommer 1024x768 att vara tillräckligt bra, trots att en HD-sändning har högre upplösning.För dig kanske.
Visst att du kanske sitter en bit bort men å andra sidan ju större tv desto större kommer ju pixlarna att bli. Helt efterblivet att betala massor för en bättre bild och sedan få medelmåttig upplösning och kass bild i övrigt.Det kommer inte att var lätt skilja den från en med ännu högre upplösning om man visar film. Drar man fram en webläsare via datorn så ser man skillnaden direkt, men man gör sig en otjänst om man hänger upp sig på det. Tänk på vad tv:n ska användas till, och skit i hur bra den är på grejor den inte ska användas till.Jag skulle aldrig acceptara att saker togs bort iaf, hur ser prylar ut när exempelvis var tredje eller fjärde rad/kolumn kapas bort?Idag skulle jag inte köpa LCD utan att granska den på förhand. Det finns många som sitter med ett ansträngt flin och hyllar bilden på sin nya tv, som egentligen ser skit ut. Det jäkligt mycket kejsarens nya kläder kring platta skärmar.Jag har inte kollat på så många, bara på typ siba osv, och där känns det som de har tagit bort alla bra vanliga bildrörstvs och ersatt det med värsta skiten som de sedan driver med skitkablar så det ser rent ut sagt förjävligt ut. Vore ju intressantare med dvd-spelare o rgb-scart/dvi/hdmi till två apparater ståendes bredvid varandra.

aliquis
2006-06-16, 10:30

42" plasma under 10k, slog till på en sån, märkte ingen skillnad alls på den och LG's för 17k i affären. Kanske inte så bra men duger för mig och under 10k klassen :)Grymt pris, visste inte att de var så billiga.

"som är HD-kompatibel (ej HD-klar)" undrade jag vad de menade med, var att den kunde ta emot hd-signal men sedan skalar den väl om bilden så den passar upplösningen som inte räcker till för hdtv. Man slipper ju iaf interlaced jämfört med PAL så det blir iaf mindre flimmer.

aliquis
2006-06-16, 10:32
Självklart har en högupplöst många fördelar, jag får ut en sjukt grym bild via min 360 med högupplöst, men jag har polare som har lågupplösta och kör 360 och det blir sjukt grymt med.Mao gör Nintendo rätt? Så oväntat ;)Sed? Varför vänta på ett format som man inte ens vet om det kommer bli bra?Jag har inga pengar ändå och ser inte vad folk behöver alla nya TV-apparater till. 32" 16:9 är ju rätt stort ändå och med tanke på hur få HD-sändningar det är så tja.. bry sig?Om man skall gå och vänta på bättre teknik och bättre priser innan man slår till så kommer nog döden innan man slår på sin nya tv haha.För det har ju hänt så mycket annars de sista 50 åren? Mer än att det blev färg, rakare bildrör och kamfilter?

Lasse Kongo
2006-06-16, 10:38
Mao gör Nintendo rätt? Så oväntat ;)Jag har inga pengar ändå och ser inte vad folk behöver alla nya TV-apparater till. 32" 16:9 är ju rätt stort ändå och med tanke på hur få HD-sändningar det är så tja.. bry sig?För det har ju hänt så mycket annars de sista 50 åren? Mer än att det blev färg, rakare bildrör och kamfilter?

Haha, ja det måste du ju göra så flitigt som du skriver, varför skriva som en jude om man inte bryr sig?

Nintendo, vad är det? Länk?

Daniel_S
2006-06-16, 11:06
Klart det har, är det under 1280x720 så är det ju inte HDTV överhuvudtaget, vafan skall man med den till om den inte blir mer detaljerad? Köp random gammal vanlig bildrörstv isf.

Det blir mer detaljerat. Att upplösninen inte matchar 1:1 inte så mycket som man kan tro.

För dig kanske.
Visst att du kanske sitter en bit bort men å andra sidan ju större tv desto större kommer ju pixlarna att bli. Helt efterblivet att betala massor för en bättre bild och sedan få medelmåttig upplösning och kass bild i övrigt. Jag skulle aldrig acceptara att saker togs bort iaf, hur ser prylar ut när exempelvis var tredje eller fjärde rad/kolumn kapas bort?

Visst, men hur klipskt är det att köpa en tv med perfekt upplösning, men med grymma problem vid rörelser, taskiga färger, dålig svärta och allmänt obehagligt konstgjord bild? Nyckelordet är tillräckligt hög upplösning. Att inte alla detaljer återges perfekt betyder väldigt lite för bilden som helhet.

Jag har inte kollat på så många, bara på typ siba osv, och där känns det som de har tagit bort alla bra vanliga bildrörstvs och ersatt det med värsta skiten som de sedan driver med skitkablar så det ser rent ut sagt förjävligt ut. Vore ju intressantare med dvd-spelare o rgb-scart/dvi/hdmi till två apparater ståendes bredvid varandra.
Sant, men så är det ju billigt också. Vill man vara på säkra sidan så adderar man 500-100 spänn och köper från en butik med mer kunskap. Då gör man troligen ett mer genomtänkt val.

Metal_boy_
2006-06-16, 11:43
Nej men anledningen till att bilder ser ut som skit på platta skärmar är väl att signalen är kass på vanliga analoga sändningar? Men det behöver ju inte vara så relevant när han tar emot den digitalt? Då lär den väl inte vara SÅ kass? Även om den kanske blir pixlig o dan.1280x720 eller eventuellt högre är väl att föredra, 1024x768 räcker ju inte till för hdtv ändå och det är väl inte så meningsfullt med att förstora upp pal till det. Ok som en kass datorskärm dock.

Klart att det är skillnad på digital och analog bild, precis som du säger. Jag har dock sett många som varit via digitalt nät och sorgligt nog är det fortfarande sunkigt i jämförelse med vanlig tv (CRT).

aliquis
2006-06-16, 12:12
Klart att det är skillnad på digital och analog bild, precis som du säger. Jag har dock sett många som varit via digitalt nät och sorgligt nog är det fortfarande sunkigt i jämförelse med vanlig tv (CRT).Oki, det var det jag ville veta.

Frågan är om det beror på tvn eller att tv-sändningarna/boxen är så kass (spelar ju ingen roll för upplevelsen dock), jag tycker digitaltvsändningar med mycket rörelse (typ vatten) ser ut som skit med boxerbox på 100hz crt med.

Metal_boy_
2006-06-16, 12:16
Oki, det var det jag ville veta.

Frågan är om det beror på tvn eller att tv-sändningarna/boxen är så kass (spelar ju ingen roll för upplevelsen dock), jag tycker digitaltvsändningar med mycket rörelse (typ vatten) ser ut som skit med boxerbox på 100hz crt med.

Det vet jag däremot inte. Brorsan kopplar in sånt och kan en del, men jag är inte lika haj om man säger :D

Pelle2
2006-06-18, 23:40
Jag tvivlar på att det är så bra bild på den... Vår 42 tumare kostade 30.000 och denna kostar 16 för 50 tum?

Det är Sonys nya bildteknik, 3LCD heter det. JAg var och kollade på en sådan och den stod brevid plasma och lcd tvapparater för runt 30-40tusen. Men dem gick inte ens att jämföra med, Sonys kickar ass.. tror du mig inte så se efter själv ;)

cjs
2006-06-19, 09:25
Vill köpa en platt TV under 10 kkr. Vad ska jag tänka på vid val av modell och märke? Några rekommendationer?
Är för övrigt totalt ointresserad av teknik...

Samsungs förra 32"-modell (LCD) är snart nere under 10kkr. Den blir du inte besviken på.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=30847

Men 40" är ju härligare. Beror lite på hur långt ifrån TV:n du tänker sitta.