Visa fullständig version : MC-nissar! Titta hit
Är denna MC för tuff som första-hoj? Ska köpa den i födelsedagspresent till en 22-årig kusin eventuellt, som precis tagit kortet.
Jag kan ingenting om MC'n i princip. Så låt höra!
Suzuki gsx1000r:
http://www.fordonslagret.se/detaljer.aspx?id=48060
Tricklev
2006-06-15, 14:37
Invandrare med pengar, vad fan?
Nej förlåt, har inte en arning, snygg var den dock.:thumbup:
En present till en KUSIN för över 100.000??
En present till en KUSIN för över 100.000??
Har du några problem med det? Han har gjort betydligt mer värda saker för mig förut.
Håll er till topic istället
Metal_boy_
2006-06-15, 14:43
Hade ju inte gått många mil heller och ser fin som fan ut. Hur gammal är kusinen och har han nån MC nu??
Fredrici
2006-06-15, 14:45
En 1000 kubikare är en stygg cykel, inget snack om det. Frågan är om han inte har roligare på en 600 eller 750. Enda anledningen till att jag skulle välja en 1000 är att det har bättre vrid än sina småsyskon. Men sen talar allt annat för dom mindre. Fast en 1000 kubikare e roligare om du ska göra powerwheelies hela tiden.=)
Mvh Fredrik
Hade ju inte gått många mil heller och ser fin som fan ut. Hur gammal är kusinen och har han nån MC nu??
Han är 22 bast
Frågan är om han ens får köra den? Har hört att man måste va 23 för att köra såna krafthojar.. hmm..
Förlåt men jag blir bara lite avundsjuk och önskar att jag också kunde strö så mycket pengar omkring mig :)
Jag är ingen MC-fantast men en ganska lätt 1000cc är ju ganska mycket att köra med kan jag tänka mig. Iaf om han har nytaget MC-kort
Cykeln är ganska lätt att köra "normalt"med och på bana. Men om han kanske har lite svårt att ta det lungt o invänta rätt läge för att gasa.. ja, då behöver ingen bry sej mer än om någon råkar komma ivägen...
Fast så är de med alla motorstarka cyklar...
(Och ja jag åker själv en snabb hoj..)
Metal_boy_
2006-06-15, 15:00
Han är 22 bast
Frågan är om han ens får köra den? Har hört att man måste va 23 för att köra såna krafthojar.. hmm..
Kommer inte ihåg hur det är, men förut så gick ju mellan över på tung automatiskt när man fyllde 20. Har jag för mig.
Fin gest. Jag skulle blivit jävligt glad. :D
Har han lite innanför pannbenet ska det väl inte vara någon fara. Så gott som lika lätt att köra ihjäl sig på en 600:a också så..
Fruktanslöst grym hoj är det iaf.
Köp hellre en gsxr 600 eller 750, 1000 kanske är lite tungt att börja med..
Bland det absolut snabbaste som finns på två hjul. Klarar han av att hantera det så är det en grym båge.
Min bror har en likadan och jag kan bara säga att för mig som nybörjare så var det nästan obehagligt mycket att köra med. Som Frisk säger så är den snäll att köra lugnt med men när man drar på....huja.
Nu känner jag inte din kusin men lite att tänka på är:
1 av 5 av de förolyckade omkommer under sitt första år med mc-kort
Hälften av de förolyckade omkommer under sina första fem år med mc-kort
50 % av dom förolyckade har ägt aktuell mc i mindre än ett år.
85 % av dom förolyckade har ägt aktuell mc i mindre än två år.
Den gör 0-100 på drygt tre sekunder, 0-200 på under åtta.
Som nybörjare så finns det inte en chans att man klarar av att behärska effekten till fullo. Dessutom så är försäkringen svindyr om han ska stå som ägare själv.
Kör man med insidan så är det en kanonhoj, men om omdömet brister det minsta så har du en potentiell dödsmaskin.
Kan inte mycket om MC men har en del kompisar med erfarenhet. Så bara att tänka igenom innan du köper den:
Klarar han av den? Inget manlighetstest eller så nu, men det är jäkligt lätt att olyckor händer med en sådan om man inte är en duktig MC-förare. Så bedöm hans psyke, är han stabil och duktig eller kan tänka sig att dra på lätt och stila lite.
Försäkring. Har han råd. En kompis brorsa köpte en jäkligt fin hoj men var tvungen att sälja den senare eftersom försäkringen är helt sjukt hög för en ung kille på en sådan. Kolla upp det iallfall.
Han skulle säkert bli skitglad dock.
Han är 22 bast
Nuvarande åldersgräns för tungt A kort är 21 år eller 2 år med mellan, vilket gör att man kan vara 20 och ha tungt kort (som jag :hbang: ).
Jag skulle hellre haft en lugnare hoj men det beror mest på försäkringskostnader och bekvämlighet.
/V.
Nuvarande åldersgräns för tungt A kort är 21 år eller 2 år med mellan, vilket gör att man kan vara 20 och ha tungt kort (som jag :hbang: ).
Jag skulle hellre haft en lugnare hoj men det beror mest på försäkringskostnader och bekvämlighet.
/V.
Det är väl så med att om jag tar A1 nu så behöver jag bara göra uppkörningen sen för A begränsad?
stefannn
2006-06-15, 18:25
Han är 22 bast
har han nyligen tagit kort som du skrev så hoppas jag han inte e så korkad så han tog annat än tung-mc.. då får han köra den.. rå hoj att ha som första ska börja med nåt mindre sägs det ju .. själv kör jag r1a som första hoj nu .. (yamahas motsvarighet till denna)
stefannn
2006-06-15, 18:27
Kan inte mycket om MC men har en del kompisar med erfarenhet. Så bara att tänka igenom innan du köper den:
Klarar han av den? Inget manlighetstest eller så nu, men det är jäkligt lätt att olyckor händer med en sådan om man inte är en duktig MC-förare. Så bedöm hans psyke, är han stabil och duktig eller kan tänka sig att dra på lätt och stila lite.
Försäkring. Har han råd. En kompis brorsa köpte en jäkligt fin hoj men var tvungen att sälja den senare eftersom försäkringen är helt sjukt hög för en ung kille på en sådan. Kolla upp det iallfall.
Han skulle säkert bli skitglad dock.
ja just det.. och trådskaparn .. se till att HAN har råd att försäkra den för annars får han inte ut nåt om hans morsa eller nåt försäkrat med 40+ försäkring eller liknande
Är denna MC för tuff som första-hoj? Ska köpa den i födelsedagspresent till en 22-årig kusin eventuellt, som precis tagit kortet.
Jag kan ingenting om MC'n i princip. Så låt höra!
Suzuki gsx1000r:
http://www.fordonslagret.se/detaljer.aspx?id=48060
hade nog inte vågat satt en 22 åring som precis fått kortet på en sådan. Men som sagt kan han hantera det så är det väl ok.
Goddaniel
2006-06-15, 18:33
Skulle nog också satsa på en 600cc istället. En 22-åring bakom styret på en ny 1000cc är farligt om man inte har någon tidigare erfarenhet.
Lättare att lära sig köra på en 600 kan jag tänka mig, du kommer billigare undan, likaså han med tanke på vad försäkringarna för sånna hojar kan kosta för unga förare (om man inte skenförsäkrar)
Det är väl så med att om jag tar A1 nu så behöver jag bara göra uppkörningen sen för A begränsad?
Stämmer bra det. Jag hade A1 först och behövde enbart göra en ny uppkörning. Teoriprovet är dock busenkelt och inte så farligt dyrt.
/V.
Stämmer bra det. Jag hade A1 först och behövde enbart göra en ny uppkörning. Teoriprovet är dock busenkelt och inte så farligt dyrt.
/V.
Gött är det, men då slipper man ju ta mc lektioner med eller? För det håller jag ju på med nu.
Metal_boy_
2006-06-18, 17:46
/V.
Ok, det är så det är.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.