handdator

Visa fullständig version : Får man tycka att "kvinnliga" kroppsbyggare är fula?

Lucipha
2006-06-14, 11:12
Fortsättning på ErikWrestlingFreaket's "en fråga"

Det får man väl om tråden har det som topic.

I syfte att testa metal_boy's påstående påstår jag att många "kvinnliga" kroppsbyggare är fula som stryk. Jag menar då riktiga beefcakes i stil med Kim Chizevsky. Jag påstår också att de inte är kvinnor utan en hemlig underground transvestitklan ledd av Jörgen. (Varför är han annars så överbeskyddande?)Jörgen kunde även ses som sitt alter ego i kvinnokläder i dokumentären "supersize she"

Bronkitkorv
2006-06-14, 11:18
Det är väl ett fritt land och man får väl tycka vad man vill om vem man vill. Man får bara inte skriva det så är det lugnt..

Jag förutspår ett abrupt slut för den här tråden.

Daniel_S
2006-06-14, 11:19
Klart man får! Man får även tycka att jag är ful, men jag skulle inte gilla det.

Pudzianovski
2006-06-14, 11:21
Klart du får, bara du är Kolozzeumkorrekt.

:thumbup:

hahavaffan
2006-06-14, 11:32
Det är mycket man inte får tycka.

tp_88
2006-06-14, 11:36
Det får du väl. Men det är väl ganska ointressant, eller? De är byggare och ska få fysiken, inte ansiktet, bedömt.

Metal_boy_
2006-06-14, 11:44
Det handlar ju egentligen inte om vad du får tycka och inte. Grejen är allt påpekande om hur äckliga dom är i varje tråd, där det dyker upp en vältränad kvinna. Modsen tycker naturligtvis inte att det är ok med sånt, då vi även har tjejer på forumet som gillar att bygga muskler och har rätt till det. Om man vill ha sagt att de flesta killar inte skulle vilja vara ihop med en så stor kvinna, så är det väl knappast nått nytt? Det är samma sak när det gäller killar, även om det inte är i samma utsträckning. Men om nån tror att dom bryr sig om det så är man dum. En Bodybuildare har inte i åtanke att bli sexigast. Då hade dom valt en annan karriär och satsning. Sen finns det vi som faktiskt tycker att det är sexigt med kvinnliga muskler också, om man ändå ska prata om det.

kelk
2006-06-14, 11:46
ptja, du får väl tycka att dom är fula om jag får tycka att du är ful?

Men att säga det på ett forum med inriktning på styrketräning så känns det väl som lite overkill... :-)

dynamo
2006-06-14, 11:52
Helt klart snyggt med muskler på tjejer. Det blir dock groteskt efter en viss gräns. Detsamma gäller vad jag tycker är snyggt för män. Det kan vara tufft, läckert och mäktigt med en enormt stor person, däremot inte snyggt enligt min mening. Sen efter det når en viss gräns så känns sannolikheten att de fuskat sig till sin kropp stor (via preparat som bygger eller fyller ut), vilket tar bort en del av hur mäktigt det är.

EDIT: Vet inte om det har med tillfört testosteron att göra, men vissa kvinnliga byggare ser riktigt fula (manliga) ut i nyllet.

Sniggel
2006-06-14, 12:00
Det är klart man får tycka det.

Men när det kommer trådar som handlar om kvinnors fysik och man går offtopic och tycker till huruvida de är sexiga, ser snygga ut i ansiktet, har inga bröst eller liknande när det är fysiken man ska diskutera, så kan man lika gärna hålla tyst.
Speciellt på ett forum som detta där många sysslar med just kroppsbyggning och har det som hobby, amatörer som proffs.
Inte går vi från kolozzeum in på exempelvis ett hip-hop-forum för malmöbor och berättar för dem att hårdrocksstil med långt slitet hår är sexigare (eller? :D).

Varför är det så viktigt att berätta att man inte tänder på kvinnliga byggare?
Måste man göra det så kan man starta en topic som berör det ämnet istället och varför man tycker så och även berätta varför det är viktigt att diskutera.

f. ö. tänder jag inte på eskimåer, kände bara att jag ville berätta det.

AFanatic
2006-06-14, 12:02
Det får du väl. Men det är väl ganska ointressant, eller? De är byggare och ska få fysiken, inte ansiktet, bedömt.

Svårare än så är det inte.

jenny
2006-06-14, 12:02
Själv tycker jag det är snyggt med tjejer ligger snäppet under bodybuilding som athletic fitness och liknande. Av någon anledning tycker jag att fet på tjejer är skitfult, speciellt en stor mage. Det är så oattraktivt med en stor bilring mellan byxorna och en för kort tröja. Å andra sidan så tycker jag att killar skall vara mulliga! Hur vanligt är den kombinationen säg? Magra killar är det mest avtändande som finns följt av belgian blue biffar. En del muskler med späck över är nog min favorit.
Tycker det skall finnas något att ta på.

Dissector
2006-06-14, 12:08
Det är väl klart man får. Precis som man får tycka pinnsmala modeller är det. Som Metal_Boy skriver så handlar det väl dock inte om det, utan om hur folk spyr ut sig rent vidriga kommentarer.
Sedan blir det iofs en del feltolkningar känns det som.
Någon skriver: "Jag tycker inte det är snyggt"
Då skriver någon annan: "Tror du dom bryr sig? Det är ju en sport!"

"Någon" sa inte att de var dåliga kroppsbyggare, eller att de skulle bry sig. Helt enkelt att han/hon inte tycker det är fint. Säger någon flicka att Ronnie Coleman har ful fysik lär hon varken mena att han är en kass byggare eller att han ska bry sig.

I kroppsbyggarsammanhang är det dock ointressant om de är snygga eller inte, och i de trådar där man diskuterar just kroppsbyggning är det väl onödigt att tala om vad som är snyggt och fult. I vardagligt prat kan man givetvis ha en åsikt om saken.

Däremot när folk börjar tala öppet om att det är sjukt och vidrigt är det en annan femma. Tycka får man såklart, men man måste väl kunna tygla sig lite också när man är bland folk?

Jag själv tycker dom är otroligt ståtliga och vackra. Det är dock inte den typ av tjej jag letar efter i ett förhållande. :)

mangemani
2006-06-14, 12:14
du får tycka/skriva/säga vad du vill,exakt vad du vill,elakt som snällt,ingen som stoppar dej,men om det sen blir konsekvenser av det hela,det är en annan sak.

Beast
2006-06-14, 12:22
Ungefär som att alla små pojkar lägger upp sina bilder på sina "fysiker" Där får man inte säga sanningen för då kommer patrullen med lika många som är lika små och skriker sen samtidigt hyllar dom killen
"wow vilken grund" "vilken låg kroppsfett" eller "Det här kommer bli bra"
När killen knappt är över 60kg och inte har en muskel sånär på kroppen.

OggeP
2006-06-14, 12:27
Självklart får man tycka att någon är ful eller mindre attraktiv. Sen finns det olika sätt att framföra det på.

Kwon
2006-06-14, 12:44
Får man tycka att människor är fula? För de är väl människor dom med?

keffat_liv
2006-06-14, 13:29

om man tycker det är fult med tjejer med muskler då?

Nina L
2006-06-14, 13:39
om man tycker det är fult med tjejer med muskler då?Man får tycka det i smyg, men man måste hålla käft om det, i alla fall på Kolozzeum.

AFanatic
2006-06-14, 13:40
om man tycker det är fult med tjejer med muskler då?

Då är det så man tycker. Frågan är vem man bara måste berätta detta för?

De flesta har åsikter om allt, men jag har svårt att tro att man delger andra alla dessa åsikter.

Stoltz
2006-06-14, 13:43
Tycka får man, men om man ska vara aktuell - Stolpskott som skriker ut "Fan vad ful X är" på ett forum där "X" faktiskt är medlem borde pungsparkas och lära sig veta hut.

Smaken har aldrig någon försökt bestämma här, men man ska inte vara så korkad att man faktiskt säger det rakt ut och sårar någon annans känslor.

Metal_boy_
2006-06-14, 14:54
Sen har vi ju en del som klagar, som knappt fått hår på snoppen än. "Pelle 16 och avundsjuk på att en del kvinnor är grövre än han själv"

jenny
2006-06-14, 14:55
Själv tycker jag det är snyggt med tjejer ligger snäppet under bodybuilding som athletic fitness och liknande. Av någon anledning tycker jag att fet på tjejer är skitfult, speciellt en stor mage. Det är så oattraktivt med en stor bilring mellan byxorna och en för kort tröja. Å andra sidan så tycker jag att killar skall vara mulliga! Hur vanligt är den kombinationen säg? Magra killar är det mest avtändande som finns följt av belgian blue biffar. En del muskler med späck över är nog min favorit.
Tycker det skall finnas något att ta på.

Glömde poängen, vad jag menade var att själv så tycker jag att tränade tjejer är snyggare än tränade killar. Men det är min åsikt som egentligen inte är så intressant för någon annan. Utseendediskussioner är i allmänhet meningslösa eftersom det bara är känsloargument som egentligen inte kan underbyggas med några fakta och diskussionerna kan såra folk eftersom de känner sig träffade. Det är alltid ok att säga vad man tycker. Frågan är varför du vill säga vad du tycker? Uttalanden som jag tycker att xxx är dum/ful/äcklig säger man för att:
1. Jag vill provocera och göra folk sura.
2. Jag vill såra någon annan.
3. Jag vill övetyga världen om att xxx är dum/ful/äcklig
Det är de skälen jag kan komma på. Någon som kan lägga till fler? Ingen av dem känns som speciellt bra skäl för min del.

BigForre
2006-06-14, 15:01
Får man tycka att människor är fula? För de är väl människor dom med?

Ehm, ja, fast fula...*rolleyes*

Modde
2006-06-14, 15:07
Försök se det fina hos människor istället.

Trance
2006-06-14, 15:10
Ja det får man väl, denna tråden bevisar väl det. Däremot så anser moderatorerna att det inte skall komma upp i varenda tråd om kvinnliga kroppsbyggare, och där håller jag med.

Jorgen
2006-06-14, 15:25
Jörgen kunde även ses som sitt alter ego i kvinnokläder i dokumentären "supersize she"
Jag önskar att jag vore så grov. Hade iofs fått köpa ny domarkostym då, men det hade det varit värt.

Eftersom mitt namn näms så får jag väl svara också.
Visst får du tycka att kvinnliga byggare är fula, det är helt ok. Men det är inte ok att skriva det på forumet. Varför? Jo, för att vi har ett helt gäng med kvinnliga byggare här och hur kul tror du att det är för dom att läsa hur pupertetskåta fjortisar kräker av sig hur fula kvinnliga byggare är?
Byggning är ingen skönhetstävling, det har påpekats ett flertal gånger. Man kan även utrycka sig på ett mer eller mindre vettigt sätt när man skriver sin post.
Håller du med?

Metal_boy_
2006-06-14, 15:33
Jag önskar att jag vore så grov. Hade iofs fått köpa ny domarkostym då, men det hade det varit värt.

Visst får du tycka att kvinnliga byggare är fula, det är helt ok. Men det är inte ok att skriva det på forumet. Varför? Jo, för att vi har ett helt gäng med kvinnliga byggare här och hur kul tror du att det är för dom att läsa hur pupertetskåta fjortisar kräker av sig hur fula kvinnliga byggare är?
Byggning är ingen skönhetstävling, det har påpekats ett flertal gånger. Man kan även utrycka sig på ett mer eller mindre vettigt sätt när man skriver sin post.
Håller du med?

Fast jag håller inte med om en sak på ett sätt och det är "Byggning är ingen skönhetstävling". Jag gillar att se byggares kroppar och jag ser välbyggda och estetiska kroppar som ren skönhet och konst. Det är också en av anledningarna till att jag själv bygger lite muskler, jag tycker att det är oerhört fint helt enkelt.

Lucipha
2006-06-14, 15:39

Är det inte skillnad på byggare och byggare? Kan man tex jämföra valfri dam på forumet med Vicki Gates? Ska jag känna mig kränkt om någon tycker att Ronnie Coleman ser grotesk ut bara för att jag är kille?

Byggning är ingen skönhetstävling, det har påpekats ett flertal gånger.

Tycker du att det är konstigt att många är mer intresserad av snygghetsfaktorn än hur en fysik skulle bedömmas på en byggarscen, men tanke på hur många som tränar för att se bra ut, jämfört med hur många som ställer sig på en byggarscen?

Jorgen
2006-06-14, 15:48
Är det inte skillnad på byggare och byggare? Kan man tex jämföra valfri dam på forumet med Vicki Gates? Ska jag känna mig kränkt om någon tycker att Ronnie Coleman ser grotesk ut bara för att jag är kille?
Bara för att personen i fråga inte har samma muskulära utvekling som tex Gates/Coleman betyder inte det att hon/han inte tar illa upp när någon skriver något sådant.

Tycker du att det är konstigt att många är mer intresserad av snygghetsfaktorn än hur en fysik skulle bedömmas på en byggarscen, men tanke på hur många som tränar för att se bra ut, jämfört med hur många som ställer sig på en byggarscen?
Nej, inte alls.
Men faktum kvarstår, byggning är ingen skönhetstävling och skall följaktligen bedömas utifrån den grunden. Oavsett hur många som tränar för att se bra ut.

Tricklev
2006-06-14, 15:48

Jag förstår din poäng, verkligen. Men då och då när en bild på en hyffsat smaltjej dyker upp på forumet så spys det genast galla över henne, Ifrån båda könen. Du tror inte att vi har någon långdistanslöpare, eller helt enkelt tjejer som gillar att vara smala på forumet

Jorgen
2006-06-14, 15:50
Jag förstår din poäng, verkligen. Men då och då när en bild på en hyffsat smaltjej dyker upp på forumet så spys det genast galla över henne, Ifrån båda könen. Du tror inte att vi har någon långdistanslöpare, eller helt enkelt tjejer som gillar att vara smala på forumet
Använd reportknappen då. Den funkar.

Tricklev
2006-06-14, 15:53
Använd reportknappen då. Den funkar.

Det var väll ett oerhört enkelt sätt att slippa diskussionen, men okey.:thumbup:

Kwon
2006-06-14, 15:54
Man måste ju tänka på att de flesta blir lite lessna över att bli kallade fula, oavsett kön och muskelsize.

Visst är det bra att folk öppnar sitt hjärta och delar med sig av sina känslor och vad man tycker, men man kan ju uttrycka sig på olika sätt.

Istället för att kalla Bettan för ful kan man ju påpeka att man ej finner en sådan komposition av attribut attraktiv.

Skönheten sitter ju i betraktarens öga.

Jag anser att Yngve inte är attraktiv (enligt mitt tycke) men jag skulle inte kalla honom för ful.

Jorgen
2006-06-14, 15:54
Det var väll ett oerhört enkelt sätt att slippa diskussionen, men okey.:thumbup:
Det var ett enkelt sätt att säga att det inte är ok att skriva så om smala tjejer heller ja. :)

Yes
2006-06-14, 15:58
Ungefär som att alla små pojkar lägger upp sina bilder på sina "fysiker" Där får man inte säga sanningen för då kommer patrullen med lika många som är lika små och skriker sen samtidigt hyllar dom killen
"wow vilken grund" "vilken låg kroppsfett" eller "Det här kommer bli bra"
När killen knappt är över 60kg och inte har en muskel sånär på kroppen.
Det måste kännas tungt att inte få skämma ut sig. Fjant.

Diggler
2006-06-14, 16:13
Nej, inte alls.
Men faktum kvarstår, byggning är ingen skönhetstävling och skall följaktligen bedömas utifrån den grunden. .

Lite OT. Dambyggning är väl egentligen skönhetstävling? Döms inte överdrivet stor massa och hårdhet ner nuförtiden? (Eller är det bara nåt jag snappat upp fel),

symmetri, "estetik" och "bra linjer" är väl egentligen politiskt korrekta omskrivningar för "snygg kropp" och svepskäl för att döma ner den som är grövre?

Jorgen
2006-06-14, 16:27
Lite OT. Dambyggning är väl egentligen skönhetstävling? Döms inte överdrivet stor massa och hårdhet ner nuförtiden? (Eller är det bara nåt jag snappat upp fel),

symmetri, "estetik" och "bra linjer" är väl egentligen politiskt korrekta omskrivningar för "snygg kropp" och svepskäl för att döma ner den som är grövre?
När jag skrev skönhetstävling så menade jag Fröken Sverige typen alltså.

Inom proffsbyggningen så skulle regeländringen göra att dom enormt stora skulle dömmas ner. Det har inte funkat i praktiken dock.

Kagen
2006-06-14, 16:53
Vilerum nost el petorum naste

- att tycka fritt är stort att tycka rätt är större -

Latinet hittade jag på själv men det lär ju inget muskelpreppat pucko här fatta ändå oavsett om det är en manligtjej, bitchtitt kille eller något annat tvekönat spektakel som sliter på gymmet för att kompensera för i stort sett allting.

Tack för kaffet å *kissass* !

Lucipha
2006-06-14, 17:12
Man måste ju tänka på att de flesta blir lite lessna över att bli kallade fula, oavsett kön och muskelsize.

Visst är det bra att folk öppnar sitt hjärta och delar med sig av sina känslor och vad man tycker, men man kan ju uttrycka sig på olika sätt.

Istället för att kalla Bettan för ful kan man ju påpeka att man ej finner en sådan komposition av attribut attraktiv.

Skönheten sitter ju i betraktarens öga.

Jag anser att Yngve inte är attraktiv (enligt mitt tycke) men jag skulle inte kalla honom för ful.

Bra skrivet. Tyvärr verkar det vara är fritt fram att vara otrevlig mot alla som inte är kvinnliga byggare. Kollo skulle behöva en kolektiv charmkurs

Dissector
2006-06-14, 17:14
Jag tycker det är ganska mycket prat nu om att "kroppsbyggning är en sport där man inte bedömer efter vad som är vackert" o.s.v.

Det är ju såklart sant, men förmodligen syftar nog ingen som säger så, på byggartjejen som tävlande, utan rent allmänt om fysiken. Man kan säga att "jag tycker inte kulstötarbrudar har snygg fysik", utan att alls mena att det på något sätt är relaterat till sporten. Tror en person skulle säga likadant om han/hon såg en kroppsbyggartjej som INTE tävlade. Då går det ju inte berätta att sporten handlar om det ena eller det andra, eftersom personen inte tävlar.

Därför tycker jag att argumentet "det tillhör sporten att se ut så" inte riktigt fungerar som svar alltid. Egentligen finns det inte många svar utan det enklaste och bästa är väl helt enkelt ett "Okej?" :P

Lucipha
2006-06-14, 17:31
Bara för att personen i fråga inte har samma muskulära utvekling som tex Gates/Coleman betyder inte det att hon/han inte tar illa upp när någon skriver något sådant.

Har du känt dig personligt utpekad när någon har kritiserat tex coleman?

byggning är ingen skönhetstävling och skall följaktligen bedömas utifrån den grunden. Oavsett hur många som tränar för att se bra ut.

Jörgen, det här är ingen byggartävling utan ett internetforum..

Jorgen
2006-06-14, 17:34
Har du känt dig personligt utpekad när någon har kritiserat tex coleman?
Nej, men jag ser inte mig själv som byggare heller.

Jörgen, det här är ingen byggartävling utan ett internetforum..
Ja? Din poäng är?

Diggler
2006-06-14, 17:39
När jag skrev skönhetstävling så menade jag Fröken Sverige typen alltså.

Inom proffsbyggningen så skulle regeländringen göra att dom enormt stora skulle dömmas ner. Det har inte funkat i praktiken dock.

Ok, finns det likadana tankegångar/förslag (döma ner massa osv) hos er på skkf? (Det är då det verkligen blir skönhetstävling och inte bodybuilding imho)

Lucipha
2006-06-14, 18:01
Nej, men jag ser inte mig själv som byggare heller.

Eller så undviker du helt enkelt sakfrågan :)

Ja? Din poäng är?

Nej glöm min poäng. Vi får helt enkelt acceptera att det bara får diskuteras tävlingsbyggning från ett domarperspektiv på kolozzeum. Jag kommer att sakna alla trådar om allt annat.

I den här tråden diskuterar dom (vissa delar av) Nina's fysik ur ett perspektiv som inte är lämpligt ur ett tävlingsbyggningsperspektiv. Gör något snabbt, det är förskräkligt!! *spy*

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=71311

Lucipha
2006-06-14, 18:15
*uppdate* Kolla snabbt Jörgen!!1!!! Det haglar ju av trådar om icke-tävlingsbyggning. Kolla här bara SNUSK (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72456)

För stora bröst, för deffad, för mycket muskler, för lättklädd, för smal midja osv. *spy*

Muskelslynan har för lite kläder! Usch & fy! Förkasterligt!½ :hbang: Dessutom ser brösten onaturliga ut.

Mängder med icke tävlingsbyggningsrelevanta kommentarer! Visste du om att sådant förekommer på kolo :confused: :confused: OMG, osv

Pudzianovski
2006-06-14, 18:17
*uppdate* Kolla snabbt Jörgen!!1!!! Det haglar ju av trådar om icke-tävlingsbyggning. Kolla här bara SNUSK (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72456)

Mängder med icke tävlingsbyggningsrelevanta kommentarer! Visste du om att sådant förekommer på kolo :confused: :confused: OMG, osv

Ja, när det gäller fitnessbrudar får man tydligen kommentera både det ena och det andra. Det finns en REPORTknapp !!! :laugh:

Lucipha
2006-06-14, 18:21
Ja, när det gäller fitnessbrudar får man tydligen kommentera både det ena och det andra. Det finns en REPORTknapp !!! :laugh:

Lita på att jag ska använda den!!1!11 Tänk vilket liv det blir när The Jörgenator(tm) får veta vad som försiggår!!!

Jorgen
2006-06-14, 18:31
Ok, finns det likadana tankegångar/förslag (döma ner massa osv) hos er på skkf? (Det är då det verkligen blir skönhetstävling och inte bodybuilding imho)
Nja, det är ju inget problem bland dom svenska dambyggarna direkt. :)

Lucipha
2006-06-14, 18:33
Nu har jag gjort min plikt och meddelat The Jörgenator om de missförhållanden som råder via report knappen:

Att: Jörgen

Är eltejpen på muffen godkänd som tävlingsdräkt inom IFBB? Annars förutsätter jag att du gör din plikt och stänger tråden!

Att: Jörgen

OMG11!! Det händer igen! Sexism och snusk. Sådant är väl inte godkänt inom tävlingsbyggning?

Jorgen
2006-06-14, 18:37
Eller så undviker du helt enkelt sakfrågan :)
Jag svarade på din fråga väl? Vad missade jag?

Nej glöm min poäng. Vi får helt enkelt acceptera att det bara får diskuteras tävlingsbyggning från ett domarperspektiv på kolozzeum. Jag kommer att sakna alla trådar om allt annat.

I den här tråden diskuterar dom (vissa delar av) Nina's fysik ur ett perspektiv som inte är lämpligt ur ett tävlingsbyggningsperspektiv. Gör något snabbt, det är förskräkligt!! *spy*

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=71311
*suck* Varför skall vi glömma den? Jag är ju nyfiken, jag vill förstå vad du vill med dna poster. Även om jag uppskattar hetsjakten på mig så hade det varit trevligt att förstå varför. :)

Nina är mig veterligen ingen byggare. Eller?

Diggler
2006-06-14, 18:41
Nja, det är ju inget problem bland dom svenska dambyggarna direkt. :)

:) . Sorry att jag tjatar, men om vi ponerar att det hade funnits damer på svenska scenen som såg ut som tex Lenda Murray eller Kim Chezivsky i toppform, hade ni haft den diskussionen då? Hade dessa fiktiva personer dömts ner?

(Svarar du Ja, så har jag fått min teori bekräftad, att det verkligen är en skönhetstävling)

Jorgen
2006-06-14, 18:44
:) . Sorry att jag tjatar, men om vi ponerar att det hade funnits damer på svenska scenen som såg ut som tex Lenda Murray eller Kim Chezivsky i toppform, hade ni haft den diskussionen då? Hade dessa fiktiva personer dömts ner?

(Svarar du Ja, så har jag fått min teori bekräftad, att det verkligen är en skönhetstävling)
Det kan jag tyvärr inte svara på. Jag vet inte helt enkelt.

stefannn
2006-06-14, 18:52
faan vad fjantiga ni är med erat snygga fula ta illa upp .. seriöst har ni sett nån brud som pumpat upp sig enormt på gymmet sitta och böla för att en fjortis eller nån sagt att hon är ful /osexig??? hon har ju själv valt att se ut sån där.. och det är inte okej att säga nåt om?? men att nån kille eller nåt har en grotesk näsa det kan man posta bilder på och skratta åt , det kan nån med stor näsa framför skärmen ta illa upp av, FÖR HAN/HON HAR INTE VALT.! en jävla dubbelmoral på vissa moderatorer...
mvh/stefan

Baha
2006-06-14, 19:00
Att överhuvudtaget oavsett vad det gäller ta upp och snacka skit om hur fula, feta äckliga folk är egneltigen är väl rätt meninglöst.

Förstår inte vistsen heller när man lägger upp nån bild på nån kroppsbyggarmuskelmonster tjej/fettosnubbe/etc och tycker personen e groteks ful eller whatever, vill man ha medhåll eller vad

typisk mobbarmentalitet.

Allan
2006-06-14, 19:08
Att överhuvudtaget oavsett vad det gäller ta upp och snacka skit om hur fula, feta äckliga folk är egneltigen är väl rätt meninglöst.

Förstår inte vistsen heller när man lägger upp nån bild på nån kroppsbyggarmuskelmonster tjej/fettosnubbe/etc och tycker personen e groteks ful eller whatever, vill man ha medhåll eller vad

typisk mobbarmentalitet.

Bra där! Och mer behöver man egentligen inte säga.

allan

Trance
2006-06-14, 19:10
Bra där! Och mer behöver man egentligen inte säga.

allan

Förutom att det är rätt vanligt i alla dess forumer på de flesta forum? Jag menar, vad gör "tragiskt, datorn är eran bästa vän" så mycket bättre än "Fan vad fula byggare är"?

Men egentligen så är det väl bättre om alla är snälla och bara kritiserar konstruktivt.

stefannn
2006-06-14, 19:12
Förutom att det är rätt vanligt i alla dess forumer på de flesta forum? Jag menar, vad gör "tragiskt, datorn är eran bästa vän" så mycket bättre än "Fan vad fula byggare är"?

Men egentligen så är det väl bättre om alla är snälla och bara kritiserar konstruktivt.
:whipped:

aliquis
2006-06-14, 19:57
Klart man får, du får tycka vem som helst är ful.

Lucipha
2006-06-14, 20:10
Jag svarade på din fråga väl? Vad missade jag?

Jag menade att risken att en normal byggartjej känner sig utpekad om någon nämner Grottishaka/panna eller andra förmanligade drag hos en kvinnlig proffsbyggare är lika liten som att du skulle känna dig kränkt som man för att vissa inte ser Coleman's putmage som attraktiv.

*suck* Varför skall vi glömma den? Jag är ju nyfiken, jag vill förstå vad du vill med dna poster. Även om jag uppskattar hetsjakten på mig så hade det varit trevligt att förstå varför. :)

Min poäng var att detta är den allmänna delen på ett internetforum där man bland annat diskuterar kroppsbyggning. Därför tycker jag det är konstigt att vi inte få diskutera något många är intresserade av (Utseendet) hos en grupp människor vi är intresserade av (kroppsbyggare) Det diskuteras ju om annat som inte ens har med kroppsbyggning att göra, eller hur?

Nina är mig veterligen ingen byggare. Eller?

Så det är okej att ha "snygghets" diskussioner om människor som inte tävlar i bodybuilding? Är inte Carmen Garcia fitnesstävlande? Då gäller väl samma regler för henne, eller är det bara byggartjejer som har egna regler på kolo?

Off topic

Cred till Jörgen för att du kan ta en diskussion utan att brusa upp

Janna
2006-06-14, 20:16
Alla får tycka som de vill det är ju ett fritt land. Jag tycker det är snyggt med muskler på tjejer fast samtidigt anser jag att de ska fortsätta se ut som tjejer annars är det ju inte kvinnlig bodybuilding längre.

Lenda Murray till exempel hon är bitig som attan men ser ändå extremt kvinnlig ut i kroppen och har inte direkt några androgena drag i ansiktet enligt de bilder jag sett.

Jorgen
2006-06-14, 21:17
Jag menade att risken att en normal byggartjej känner sig utpekad om någon nämner Grottishaka/panna eller andra förmanligade drag hos en kvinnlig proffsbyggare är lika liten som att du skulle känna dig kränkt som man för att vissa inte ser Coleman's putmage som attraktiv.
Nja, nu vet vi ju faktiskt att vissa byggartjejer tar illa upp av sådana kommentarer. Dom har nämligen berättat det för oss.

Min poäng var att detta är den allmänna delen på ett internetforum där man bland annat diskuterar kroppsbyggning. Därför tycker jag det är konstigt att vi inte få diskutera något många är intresserade av (Utseendet) hos en grupp människor vi är intresserade av (kroppsbyggare) Det diskuteras ju om annat som inte ens har med kroppsbyggning att göra, eller hur?
Det är inte fel att disskutera det, problemet är sättet det oftast disskuteras på. Användadet av *spy* och div mindre trevliga uttryck gör att det inte är ok. Kan man bara hålla en bra nivå så ser jag inga problem med det. Grejen är att den nivån ännu aldrig har lyckats hållas i en enda tråd där byggartjejer är med på bild (vi raderar friskt i dom trådarna) så då är det lika bra att vara förebyggande och säga till på skarpen direkt.

Så det är okej att ha "snygghets" diskussioner om människor som inte tävlar i bodybuilding? Är inte Carmen Garcia fitnesstävlande? Då gäller väl samma regler för henne, eller är det bara byggartjejer som har egna regler på kolo?
Sällan urartar dom diskussionerna på samma sätt som dom om byggartjejerna.

Off topic

Cred till Jörgen för att du kan ta en diskussion utan att brusa upp
Men jag är ju en snäll gosse. Det vet alla som har träffat mig i verkligheten. :)

oyeah
2006-06-14, 21:41
Det är ju inte att de är muskolösa som gör dem fula. De har ju ofta groteska ansikten (de riktigt stora, är väl allt de trycker som fuckat dem).

Herkulez
2006-06-14, 21:45
Jörgen: :thumbup:

_luleå_
2006-06-14, 21:50
Det är ju inte att de är muskolösa som gör dem fula. De har ju ofta groteska ansikten (de riktigt stora, är väl allt de trycker som fuckat dem).

Det är en blandning. Manligt ansikte, manlig kropp. icke vackert..

Lasse Kongo
2006-06-14, 21:56
Eh... klart man får tycka, man får väl tycka vad man vill, sen hur man lägger det fram det är ju en annan *ryss*femma.

Lucipha
2006-06-14, 22:23
Då är iaf jag nöjd :) Tack för en trevlig diskussion!

Avesta
2006-06-14, 22:50
Om tjejs fysik inte längre är "kvinnlig" kan man väl tycka att det estetiska i hennes fysik är borta, alltså är hon "ful", vilket jag tycker man kan påstå, på samma sätt som om en manlig bodybuilder skulle ha lökar. På ett eller annat sätt är det ändå en sorts skönhetstävling där man ska bibehålla sin kvinnlighet och ändå ha en välutvecklad fysik. Någonstans finns det en gräns där man förstör utstålningen och harmonin i kvinnlig fysik. Vilket man inte kan bortse ifrån.

Lucipha
2013-11-06, 00:00
Helvete vad jag har varit dryg och obstinat. Förlåt Jörgen med flera :em:

ChuckTesta
2013-11-06, 00:14
lol'd

knuckles
2013-11-06, 00:17
Man får väl tycka vad man vill. Är det något heligt med kvinnliga kroppsbyggare?

Olegh
2013-11-06, 00:22
Man får väl tycka vad man vill. Är det något heligt med kvinnliga kroppsbyggare?

Stötestenen här var väl dock när det inte längre är lämpligt att dela med sig av allt sitt ohämmade tyckande.

Lite som det gamla goda talesättet: Har du inget snällt att säga behöver du inte säga någonting alls.

spoonchest
2013-11-06, 00:29
Varför är det så viktigt att berätta att man inte tänder på kvinnliga byggare?
Måste man göra det så kan man starta en topic som berör det ämnet istället och varför man tycker så och även berätta varför det är viktigt att diskutera.

f. ö. tänder jag inte på eskimåer, kände bara att jag ville berätta det.
+1

Jag tänder heller inte på eskimåer.

Edit: HElvete vilken bump!

LeBron
2013-11-06, 01:39

http://imlikesoblonde.com/wp-content/uploads/2013/06/what-year-it-is-.jpg

Min första tanke när jag såg din bump, 7 år!!

bertbert
2013-11-06, 06:43

:D Underbart! :)

Lucipha
2013-11-06, 17:01
:D Underbart! :)

Gjorde misstaget att läsa igenom gamla trådstarter och inlägg :cryout:

Jorgen
2013-11-06, 17:07

Det är (ibland iallafall) kul att läsa gamla inlägg och upptäcka hur man har förändrats genom åren. :)

Ungtuppen
2013-11-06, 17:38
Självklart får man tycka det. Personligen tycker jag det inte alls är attraktivt och skulle aldrig kunna ha sex med en muskulös tjej - skulle nästan kännas som att ligga med en man :S

Jag vill ha femininitet.

Dock går man givetvis inte runt och slänger ur sig det till höger och vänster - Liksom man inte går runt och yttrar andra väldigt subjektiva och kontroversiella åsikter överallt.

MasterChief
2013-11-06, 18:20
Det är (ibland iallafall) kul att läsa gamla inlägg och upptäcka hur man har förändrats genom åren. :)

Haha...ja, det är det verkligen. Hittade ett nio år gammal rageinlägg från mig där jag blev en aning irriterad på Allan och Pez. När jag tänker efter verkar faktiskt Allan vara immun mot tidens vindar. Han är sig lik. :d

XXXL
2013-11-06, 18:27
Tycka kanske ja, men inte skriva det.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128

- Man skriver inte att kvinnliga byggare ser äckliga ut. Det är ett jättebra sätt att bli ovän med både medlemmar och moderatorer.