Visa fullständig version : Hur ska ni ha ert kaffe?
Daniel_S
2006-06-14, 11:04
Jag har nyligen upptäckt att mjölk i kaffet är übergott som omväxling. Jag som alltid varit stenhårt mot alla tillsatser. Snart ska jag våga ta i mjölk offentligt.
*popcorn*
Nitrometan
2006-06-14, 11:09
Svart.
Det finns t.o.m. ett polskt ordspråk som beskriver det (i översätting då) - kaffe ska vara hett som helvetet, svart som synden och starkt som satan själv.
Bronkitkorv
2006-06-14, 11:09
Svart för jag är en karl...
Allan och Jörgen froån B-korvs dator..
King Grub
2006-06-14, 11:11
Svart. Och helst kokkaffe.
Dissector
2006-06-14, 11:11
Svart. Perfekt eftersom det är både godast och enklast att göra.
Det beror på är kaffet väldigt varmt och jag har bråttom brukar jag ta en skvätt mjölk i. Annars är en kopp svart kaffe väldigt gott.
Svart och starkt.
Annars är cappuchino och latte väldigt gott om man har något fikabröd till :)
Socker, tack.
En "ren" Espresso går inte av för hackor dock.
Arnesson
2006-06-14, 11:15
Svart kaffe hemma, sitter just nu och dricker en kopp skånerost på balkongen :)
Är jag på café så tar jag gärna en espresso, då med socker.
Eftersom automaten på jobbet har så helvetiskt varmt vatten brukar jag ta extrastarkt kaffe och sen blanda ut med en skvätt kallvatten.
Blir blaskigt som fan men går lätt att klunka i sig. Hatar heta drycker (klen tunga) :)
Bah, kaffe är för kaffe-mostrar. Inget en man befattar sig med.
Om du är en gentleman så går det an med te (riktigt inget påsskit).
Svart som min själ, även om jag varierar mig imellanåt med latte och mjölkvarianter. Det enda jag inte dricker kaffe med är socker.
mirrranda
2006-06-14, 11:23
1 espresso + 2 dl vispad mjölk, ska man dricka så ska man dricka gott:D
Med en skvätt mjölk, godast och perfekt dricktemp. direkt.
Socker är riktigt skabbigt att ha i för övrigt.
Metal_boy_
2006-06-14, 11:52
Svart. Jag tycker att det är att förstöra kaffet med en massa socker och kladd.
AFanatic
2006-06-14, 12:21
Svart, espresso men även cappuccino. Inget socker.
Svart som ett bygge utan bygglov. Starkt ska det också vara.
Jag har provat med mjölk och socker. Det var helt enkelt inget för mig.
Edit: Godkända tillsatser är om man gör en Irish coffee.
melancoolio
2006-06-14, 12:24
Kaffe ur vidrig Selecta automat dricker jag svart!
Gott mörkrostat kaffe dricker jag med en skvätt mjölk i.
Nordenator
2006-06-14, 12:26
God färskmalen mörkrost med kraftig smak.
Serveras i mugg med stor volym - svart.
tinkerbell
2006-06-14, 12:44
Svart
AFanatic
2006-06-14, 13:43
Edit: Godkända tillsatser är om man gör en Irish coffee.
På Jameson ja.
På Jameson ja.
Självklart.
Gott kaffe ska serveras svart. Däremot kan en skvätt mjölk förvandla odrickbart automatkaffe till åtminstone drickbart.
MasterChief
2006-06-14, 14:16
Kaffe jag inte dricker.
Dricker inte kaffe.. Kanske kommer med åldern, men har aldrig gillat smaken.
Fritt från bönor, vatten och socker, resten mjölk. *rolleyes*
Hemma blir det helst presso, om man maler bönorna själv och överdoserar lite så blir det förjäkla gott, gillar även espresso riktigt mycket samt iskaffe om det är varmt, är det kallt kan en irish alltid gå ner
Juliette
2006-06-14, 14:53
Espresso & co, dvs; Latte, gärna gjord på trippel espresso. Inget socker.
Mums + att man blir pigg och glá :)
Callister
2006-06-14, 15:17
Föredrar m. mjölk. Svart går an. Aldrig något annat i.
Svart !!!
Ute på fik tar jag dock gärna en kaffelatte med hasselnötssmak mmm..
wintersnowdrift
2006-06-14, 15:31
I sista depån på valfritt cykellopp funkar det i vilken form som helst; här är det placeboeffekten av koffeinet och inte smaken som är det essentiella.
På café dricker jag caffe latte (gärna smaksatt) om det prompt ska vara kaffe, annars är jag är mer en te-människa.
//Kristin
Brygg och så starkt som möjligt, utan socker och mjölk. Dricker mest Zoegas. Kok ger jag inte mycket för, kan då lika gärna dricka Te.
Gärna starkt och svart bryggkaffe..
Ibland dricker jag med mjölk också.
Socker...
Men absolut aldrig mjölk eller grädde
SLEDGEHAMMER!
Svart starkt kaffe med en espressoshot i!
Annars funkar presskaffe bra (bodumpressare). ger den där lilla extra kicken. ;)
PS Bara ryska sjömän, fjollor och albatrosser dricker kaffe med koprodukter och socker.
Svart. Jag tycker att det är att förstöra kaffet med en massa socker och kladd.
Håller med. Har aldrig förstått mig på det där, kommer väl ihåg i början av min kaffedrickarkarriär då jag trodde att iaf socker var ett måste, så kom det en dag då jag helt enkelt glömde sockret och sedan dess har det aldrig mer stoppats en sockerbit i min kopp.
Nilsjohan
2006-06-15, 02:36
Svart som själen
Svart! För flera år sedan drack jag alltid med mjölk och socker, men sen hade jag prao på en firma i 1 år där dom varken hade mjölk eller socker i köket, + att kaffebryggaren gick varm hela tiden.
grisbil3n
2006-06-15, 04:09
Om kaffe ska drickas så fodras det mjölk i rätt stor mängd.
Sen vill jag sno tråden lite om jag får o ställa en fråga. Jag äter och dricker det mesta som många tycker är rätt äckligt, typ surströmming och annat. Men om det något jag inte tål så är det fan kaffe, tycker det smakar skit rent utsagt, beskt och jävligt. Finns fan ingen karaktär bara en solid äcklig besk smak. Vad är grejen?
Ninjasmurf
2006-06-15, 04:24
Dricker helst med mjölk, men det funkar svart också.
Sheogorath
2006-06-15, 04:29
Jag dricker det helst med lite socker i, men allt som oftast svart som natten om jag känner för att hålla igen på kalorierna lite. Bäst av allt tycker jag om riktigt hästakaffe.
Daniel_S
2006-06-15, 06:23
Om kaffe ska drickas så fodras det mjölk i rätt stor mängd.
Sen vill jag sno tråden lite om jag får o ställa en fråga. Jag äter och dricker det mesta som många tycker är rätt äckligt, typ surströmming och annat. Men om det något jag inte tål så är det fan kaffe, tycker det smakar skit rent utsagt, beskt och jävligt. Finns fan ingen karaktär bara en solid äcklig besk smak. Vad är grejen?
Tycke och smak kanske? Du gav ju svaret redan:)
De flesta spottar väl ut kaffet första gången. Liknande öde hamnar öl och cigaretter ut för, trots det konsumeras alla i stora mängder*screwy*
En riktigt kort espresso - stark, varmt och så gott!
Det godaste är ju med em skvätt standardmjölk och 2 bitar socker, både fett och socker är ju smakbärare. Så det blir en sån kopp till frukost, på jobbet är det svart som gäller, det är enklast, börjar tillochmed bli gott!
Svart starkt. Espresso, press, kok, brygg whatever.
Allt svart starkt kaffe går ner - var brygd har sin tid och plats. :)
Espresso för de där halvtimmesfikorna innan och efter träningen.
Presskaffe för en lite längre loungig fika med påtåren inom armlängds avstånd.
Kok för variation.
Brygg hemma - för mornar, kvällar och allt däremellan.
Många som inte gillar kaffe har helt enkelt druckit fel kaffe. Mycket av det bryggkaffe som finns i butiken smakar keck, alldeles för bittert. Visst går det ner, men det är inte ren njutning. Löfbergs Lila Stark rekommenderas för de som gillar starkt kaffe.
Mjölk och socker har jag inte haft i kaffet sen jag gick i lågstadiet.
Hemskt egentligen.
Som Coleman- svart och starkt.
Som Coleman- svart och starkt.
Once you go black, you never go back? :confused:
Lasse Kongo
2006-06-15, 07:03
Eller som negern säger i White Chicks: Once you go black you have to sit in a wheelchair :laugh:
Jag är ledsen, men Lövbergs Lila är ju faktiskt helt odrickbart. (Och Färjestad suger). Jag trodde alla visste att Zoega's är det enda som går att dricka och att det är därför ingen nämnt någon annan kaffesort.
Mollbergs, mmmmm.
Jag är ledsen, men Lövbergs Lila är ju faktiskt helt odrickbart. (Och Färjestad suger). Jag trodde alla visste att Zoega's är det enda som går att dricka och att det är därför ingen nämnt någon annan kaffesort.
Mollbergs, mmmmm.
Sen bor du i Lund också. Det är inte ditt fel.
Eller som negern säger i White Chicks: Once you go black you have to sit in a wheelchair :laugh:
Hur intar du ditt kaffe? :MrT:
You know i Pezmeister :hbang:
Lasse Kongo
2006-06-15, 07:35
Hur intar du ditt kaffe? :MrT:
You know i Pezmeister :hbang:
Analt?
Chandler
2006-06-15, 09:25
Som min metal.
Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 09:37
Vill ha lite Ko-produkter i min mjölk,helst mjölk men även grädde i brist på annat(dvs mjölk)
Ska jag festa till lite så tar jag en pepparkaka!
bluelight
2006-06-15, 10:05
Svart som fan.
mjöl eller svart beroende på hur jag känner mig och beroende på hur stressad jag är
Nitrometan
2006-06-15, 10:29
Många som inte gillar kaffe har helt enkelt druckit fel kaffe. Mycket av det bryggkaffe som finns i butiken smakar keck, alldeles för bittert. Visst går det ner, men det är inte ren njutning. Löfbergs Lila Stark rekommenderas för de som gillar starkt kaffe.
Precis. Dessutom varierar det med vattenkvaliteten. I södra Sverige är det Mollbergs Blandning från Zoegas som gäller.
Antar att Gevalia har nåt som passar i Gävle-trakten?
Säkert har Pez rätt i kombination med sitt vatten.
Kahls kafferosteri gör många bra varianter. Där kan man botanisera en stund. Rent generellt tycker jag att deras rostade bönor för "hemmalning" är överlägsna deras bryggkaffeprodukter.
Att köpa rostade bönor i en kaffebutik och mala hemma så att man har precis nymalt kaffe till sin kopp är rent himmelskt. Men då måste man också ha tid att njuta av den. :cheers:
Svart, helst från samma dygn och mycket.
nordland
2006-06-15, 14:25
de få gånger som jag dricker kaffe, vill jag ha mitt kaffe Svart.
Motsatsen till kaffe Latte = Kaffe Blatte, Men beställ det för all del inte om du sitter på ett fik i förorten
melancoolio
2006-06-22, 13:36
Kaffe?
*spy*
http://www.igniq.com/images/hot_coffee_220705.jpg
I en stor mugg. Med mjölk eller utan beror på vad jag är sugen på och även vilken sorts kaffe det är.
svart och rätt starkt
alla sorter går bra, lidl snabbkaffe, bryggkaffe, kokkaffe, espresso etc, men alltid svart
Imorgon midsommarn till ära blir det kaffekask med gevalia kok och renat brännvin
Jag fick en Porschebryggare igår som jag började använda.
Är det nån mer än jag som oxå har den?
Vad är grejen med den? Den har ju inga som helst finesser öht.
Den bara står där..
Kaffet smakar som vanligt oxå.
Vad är grejen med den?
För 1400 kr mer än en vanlig kaffebryggare så får du också en termos?
Hehehe, är för mesig för att beblanda mej med koffein i annat format än det lilla vita pillret :love:
http://www.igniq.com/images/hot_coffee_220705.jpg
:D
Den dagen jag bemästrar den där ska jag börja supa kaffe just for the hell of it.. :hbang:
Ingen mjölk eller socker här inte, svart skall det vara!
sweetkarolina
2006-06-22, 21:53
I en stor mugg.
+1 :D
svart. i en stor mugg (eller så stjäl man från nån annan när det tar slut). eller många påtår. mycket kaffe. bara kaffe...
Cerberus
2006-06-22, 22:14
Svart som synden, i princip enbart i aptitdämpande, fettförbrännande och sysslosättnings-syfte(rastlös lol).
Markus H
2006-06-23, 12:53
puckat att man inte kunde välja flera alternativ,
jag dricker iaf oftast espresso utan tillsatser, eller svart kaffe.
kaffe med bitsocker, som man INTE lägger i kaffet utan dricker på bit..
Corpobal
2006-06-23, 13:49
Svart och inget socker i, kanske nåt sött till bara.
Squatinator
2006-06-23, 14:48
Dricker kaffe nu. Svart som en kvinnas själ.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.