Visa fullständig version : Hård träning + Krävande studier/arbete
När ni tränar för maximala ökningar i styrka/massa med allt som krävs omkring vad gäller mat och sömn, klarar ni av att gå en krävande högskoleutbildning eller sköta ett tufft heltidsarbete då?
Jag märker att jag har mindre mental energi nu än när jag inte tränade och blir ibland forcerad att ta koffeintabletter. :(
När ni tränar för maximala ökningar i styrka/massa med allt som krävs omkring vad gäller mat och sömn, klarar ni av att gå en krävande högskoleutbildning eller sköta ett tufft heltidsarbete då?
Jag märker att jag har mindre mental energi nu än när jag inte tränade och blir ibland forcerad att ta koffeintabletter. :(
Har blivit jävligt mycket jobb på sistone och idag kände jag att motivationen var som bortblåst när jag kom hem, ingen energi alls. Så jag sov en timme och släpade mig sedan till gymmet. Kanske det bästa passet i mitt liv. Efter passet var jag så pigg och nöjd med vädret att jag gav mig ut och sprang i 30 minuter.
Så mitt tipps är mera powernaps, mindre tabletter. Slutar man träna blir man bara mera trött och får ännu sämre mental styrka.
Allt handlar om att prioritera. Under terminerna pluggar jag, och tränar på vardagarna. Inte tid till så mycket annat. Huvudsaken är att man sover mycket har jag upplevt. När jag inte sover som jag skall (minst 8 timmar per natt) kan jag inte prestera på topp varken med studierna eller i gymmet.
Har inte varit några större problem för mig. Plugga på dagarna och träna på kvällarna. Se bara till att äta ordentligt och som sagts tidigare sov ordentligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.