handdator

Visa fullständig version : Oönskade diskussioner

Nina L
2006-06-13, 13:34
Inspirerad av det här inlägget (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1609610&postcount=2).

Här på Kolozzeum kan vi diskutera det mesta, men finns det några kollektivt oönskade diskussioner? Finns det några ämnen som inte bör dras upp eller några frågor som inte bör ställas, om man är någorlunda mån om att bli/förbli accepterad i gruppen?

Vilken typ av icke träningsrelaterade diskussioner är mest risky socialt sett? (Jag menar inte diskussioner som gör att du får moderator-PM i inboxen.)

Jag vill också öppna för möjligheten att diskutera dessa socialt oönskade ämnen här i tråden.

Angel
2006-06-13, 13:35
Nina, ja gillar verkligen dig.

Yankeee
2006-06-13, 13:36
Nina, ja gillar verkligen dig.

Kvinnlig homosexualitet tror jag inte är oönskat.

Nina L
2006-06-13, 13:36
Nina, ja gillar verkligen dig.Säg inte så. Jag blir helt orolig att du är ironisk. HJÄLP!

tossefar
2006-06-13, 13:38
Sjukdomsfrågor (ofta med bilder) klarar jag mig utan i allmänt. Allt annat är välkommet!

Angel
Säg inte så. Jag blir helt orolig att du är ironisk. HJÄLP!

Jag är inte ironisk!!!

watertouch

Ähh det behöver du inte bli, jag gillar dig oxå, tycker du verkar va jätte vettig :)

Angel
Sjukdomsfrågor (ofta med bilder) klarar jag mig utan i allmänt. Allt annat är välkommet!

Åh, dom gillar ju jag..

ugglan
2006-06-13, 13:40
Trådar om trådskaparens psykiska ohälsa (läs: SePåMig, jag mår så dåligt, etc) ogillar jag.

Cerberus
2006-06-13, 13:43
Trådar om trådskaparens psykiska ohälsa (läs: SePåMig, jag mår så dåligt, etc) ogillar jag.

varför?

Nina L
2006-06-13, 13:43
Trådar om trådskaparens psykiska ohälsa (läs: SePåMig, jag mår så dåligt, etc) ogillar jag.Dom gillar jag. Alla förtjänar att bli sedda. Fast jag skulle nog hålla mig ifrån att starta någon själv. (Tråd om att det är synd om en genererar -10 i coolhetspoäng.)

Angel & watertouch: :love:

ugglan
2006-06-13, 13:44
varför?

För att hjälpen inte finns på internet, utan hos en psykiater

Metal_boy_
2006-06-13, 13:47

Äh, inte vara så känslig. Börja gnäll när folk lägger upp bilder på fittbölder och nån kommer med filmjölksrecept. :)

Metal_boy_
2006-06-13, 13:48

Det stämmer inte. Den mesta hjälpen finns i det sociala.

Nina L
2006-06-13, 13:52
Det stämmer inte. Den mesta hjälpen finns i det sociala.Klokskap från Metal_boy_! :eek: Jag måste nypa mig i armen.

ugglan
2006-06-13, 13:52
Alla förtjänar att bli sedda.

Ja visst, men jag tycker inte Tyck Synd Om Mig-trådar är rätt väg i det fallet.

Har läst alldeles för många såna trådar, det alla har gemensamt är att de oftast är överdrivna för att generera extra uppmärksamhet. Tar man sitt problem på allvar så snackar man väl med en skrynklare, inte med finniga tonåringar på internet.

Metal_boy_
2006-06-13, 13:58
Klokskap från Metal_boy_! :eek: Jag måste nypa mig i armen.

Jag fejkar bara. Nu, åter till dumheterna..

Metal_boy_
2006-06-13, 14:03
Ja visst, men jag tycker inte Tyck Synd Om Mig-trådar är rätt väg i det fallet.

Har läst alldeles för många såna trådar, det alla har gemensamt är att de oftast är överdrivna för att generera extra uppmärksamhet. Tar man sitt problem på allvar så snackar man väl med en skrynklare, inte med finniga tonåringar på internet.

Men alla vet inte vart dom ska vända sig. Är det inte bra med folk som kan tipsa dom och tala om gemensamma erfarenheter? När jag fick panikattack första gången så hade jag inte en aning om vad som hände med mig. Det är också viktigt att veta att man inte är ensam.

Nitrometan
2006-06-13, 14:07
Men alla vet inte vart dom ska vända sig. Är det inte bra med folk som kan tipsa dom och tala om gemensamma erfarenheter? När jag fick panikattack första gången så hade jag inte en aning om vad som hände med mig. Det är också viktigt att veta att man inte är ensam.
Å nu har du t.o.m. en panik-knapp. Tänk vad det framåt. *innocent*

Tycker du har varit ovanligt lugn och klok de senaste veckorna. :thumbup:

HenrY
2006-06-13, 14:10
Sheos äckel diskussioner om diverse kroppsvätskor skulle iaf jag kunna klara mej utan...

Metal_boy_
2006-06-13, 14:11

:D

jenny
2006-06-13, 14:14
Har svårt för ämnen om folk som väger 50 kg är 170 långa och vill ha tips för att gå ner i vikt. Det är väl bra att de får prata av sig och så, men jag blir illa berörd av det. Det verkar finnas så många där ute som har ätstörningar.

Metal_boy_
2006-06-13, 14:16
Har svårt för ämnen om folk som väger 50 kg är 170 långa och vill ha tips för att gå ner i vikt. Det är väl bra att de får prata av sig och så, men jag blir illa berörd av det. Det verkar finnas så många där ute som har ätstörningar.

Håller med. Det väsentliga problemet är nog något annat, än det en del uppger i såna fall.

hallar
2006-06-13, 14:18

Vänta bara tills hösten. Då börjar jag läsa patologi. Kan komma med veckans äckliga sjukdomsbild då :hbang:

hallar
2006-06-13, 14:23
Sheos äckel diskussioner om diverse kroppsvätskor skulle iaf jag kunna klara mej utan...

*slap*

De förgyller ju min vardag. Bra att kunskapen sprids så att man vet vad som händer när man en dag träffas av en kaskad i ansiktet.

Cilia
2006-06-13, 14:44
Ähh det behöver du inte bli, jag gillar dig oxå, tycker du verkar va jätte vettig :)
men jag gillar Nina allra allra allraste mest

Sonny
2006-06-13, 14:44
"tja jag är 16 och har tränat i 3månader, jag bänkar 75kg är det bra?" trådarna är ganska dryga och får alltid samma svar, skulle man kunna klara sig utan.

Nina L
2006-06-13, 14:53
"tja jag är 16 och har tränat i 3månader, jag bänkar 75kg är det bra?" trådarna är ganska dryga och får alltid samma svar, skulle man kunna klara sig utan.Icke träningsrelaterade, skrev jag.

Jag tycker inte att det verkar som att jag har fått fram vad jag vill diskutera riktigt. :( Jag undrar vad som är fel socialt att diskutera. T ex Nina startar en tråd "Vilket klädesplagg tycker du passar dig bäst" och inleder med att posta en bild på sig själv i push-up. Så kan man inte göra. Då blir man oönskad. "Vilka bidrag kan jag få?" är en annan diskussion som skulle kunna skicka en till det sociala bottenskiktet på en nanosekund.

Metal_boy_
2006-06-13, 14:55
"tja jag är 16 och har tränat i 3månader, jag bänkar 75kg är det bra?" trådarna är ganska dryga och får alltid samma svar, skulle man kunna klara sig utan.

Fel. Du är 17 och bänkar bara 55, det har AP sagt!

;)

aliquis
2006-06-13, 15:30
Hur menar (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=71021&highlight=nsmb) du nu (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=50659&highlight=portabel)?

Sonny
2006-06-13, 15:31
Fel. Du är 17 och bänkar bara 55, det har AP sagt!

;)Ligger nånting i det..

Noodles
2006-06-13, 15:36
Även om det är träningsrelaterat så skulle jag säga allt som har med dopning att göra. Det har förts många bra diskussioner i ämnet men det är helt klart känsligt. Det är ett ämne som lätt spårar ur och ger en hård ton. Antagligen beror det på att det har diskuterats så många gånger och en del är trötta på nybörjare som har missat tidigare trådar.

Kwon
2006-06-13, 15:37

Angel brukar mena det hon säger. Hon brukar EJ vara ironisk! Så take it for what it's worth! :thumbup:

ErikWrestlingFreaket
2006-06-13, 15:40
Du får absolut inte fråga om någon proffesionell kroppsbyggare brukar AAS, då har du grävt din egna grav direkt där.

Lizard
2006-06-13, 15:45
Hmmm.....

Det är kanske inte vilka frågor utan mer vilka svar som gör mig beklämd. Som exempel kan nämnas det tidigare diskuterade anorexi-trådarna. De ser ut som följer:

Fråga där någon (alltid flicka) ivrigt vill veta hur de blir av med "det sista" och uppger en ålder som borde vara förbjuden att banta och en vikt som är fullständigt normal eller mindre. Gärna parat med ett mastodontförbränningsprogram.

Svaren ramlar aningslöst in av människor (faktiskt mest pojkar) där diverse tips och hokus pokus dyvlas på trådskaparen.
Till slut reagerar någon (alltid en tjej) över ekvationen och börjar ifrågasätta hela klabbedasket.

Frågeställaren blir defensiv men svarar rappt (inom minuter på dygnets alla timmar) på alla frågor och uppger de mest fantastiska teorier om sig och sin metabolism.

Efter exakt två dygn hörs inga mer svar och frågeställaren återfinns aldrig mer på forumet.

Det här beteendet är symptomatiskt för många mentala störningar (depression, ätstörningar etc) och allt frågeställaren behöver är, som Nina redan skrivit i ett annat sammanhang, bekräftelse och uppmärksamhet. När det väl är uppnått blir tillvaron lika tom igen eftersom vi som sitter bakom dator inte kan ersätta ett utvecklat behandlingsprogram och känslan av att någon som betyder något bryr sig och är verkligt engagerad.

De här trådarna kan jag undvara, även om jag inser att de behöver finnas och ska besvaras. Det är bara det att de gör mig så beklämd. Mest bedrövad blir jag av alla aningslösa svar i början på tråden. Framför allt när jag själv behöver läsa fem stavelser för att räkna ut vartåt det barkar.

Lizard

Metal_boy_
2006-06-13, 15:45
Du får absolut inte fråga om någon proffesionell kroppsbyggare brukar AAS, då har du grävt din egna grav direkt där.

Men är man lite med, så vet man att en proffesionell byggare som inte är 70år inte har kommit dit på saft och Marie-kex.

jwzrd
2006-06-13, 15:48
Men är man lite med, så vet man att en proffesionell byggare som inte är 70år inte har kommit dit på saft och Marie-kex.

Du känner att världen inte har nog med AAS-debatter så du väljer att starta ytterligare en?

Noodles
2006-06-13, 15:51
Hmmm.....

Det är kanske inte vilka frågor utan mer vilka svar som gör mig beklämd. Som exempel kan nämnas det tidigare diskuterade anorexi-trådarna. De ser ut som följer:

Fråga där någon (alltid flicka) ivrigt vill veta hur de blir av med "det sista" och uppger en ålder som borde vara förbjuden att banta och en vikt som är fullständigt normal eller mindre. Gärna parat med ett mastodontförbränningsprogram.

Svaren ramlar aningslöst in av människor (faktiskt mest pojkar) där diverse tips och hokus pokus dyvlas på trådskaparen.
Till slut reagerar någon (alltid en tjej) över ekvationen och börjar ifrågasätta hela klabbedasket.

Frågeställaren blir defensiv men svarar rappt (inom minuter på dygnets alla timmar) på alla frågor och uppger de mest fantastiska teorier om sig och sin metabolism.

Efter exakt två dygn hörs inga mer svar och frågeställaren återfinns aldrig mer på forumet.

Det här beteendet är symptomatiskt för många mentala störningar (depression, ätstörningar etc) och allt frågeställaren behöver är, som Nina redan skrivit i ett annat sammanhang, bekräftelse och uppmärksamhet. När det väl är uppnått blir tillvaron lika tom igen eftersom vi som sitter bakom dator inte kan ersätta ett utvecklat behandlingsprogram och känslan av att någon som betyder något bryr sig och är verkligt engagerad.

De här trådarna kan jag undvara, även om jag inser att de behöver finnas och ska besvaras. Det är bara det att de gör mig så beklämd. Mest bedrövad blir jag av alla aningslösa svar i början på tråden. Framför allt när jag själv behöver läsa fem stavelser för att räkna ut vartåt det barkar.

Lizard

Vet inte om jag har fått samma bild av Kolozzeum. De oroväckande smala trådskaparna finns definitiv. Min erfarenhet är dock att det snabbt kommer svar som säger att personen inte behöver gå ner. Följden av det brukar bli att trådskaparen berättar hur tjocka de är på fel ställen och att vikten inte säger något.

Metal_boy_
2006-06-13, 17:00
Du känner att världen inte har nog med AAS-debatter så du väljer att starta ytterligare en?

Nä, men lite sunt förnuft om vi snackar Proffsbyggning skadar ju inte.

Bönne
2006-06-13, 17:03
Prat om "hyckleriet kring steroider" är sällan gillat i sådana här kretsar. Det är inte snällt att spekulera i vem som använder, även om det är lite löjligt när vissa hävdar att de inte använder.

Metal_boy_
2006-06-13, 17:09
Prat om "hyckleriet kring steroider" är sällan gillat i sådana här kretsar. Det är inte snällt att spekulera i vem som använder, även om det är lite löjligt när vissa hävdar att de inte använder.

Det jag ville säga var att man behöver inte komma med sånt dumt när det gäller proffsbyggning. Tror man att dom har kommit dit på endast hård träning och mat, så tror jag att man antingen är dum i huvet eller så preppar man själv och har dåligt samvete. Det lär inte finnas en möjlighet till den mängden massa på en människa utan annan skjuts, hur gärna en del B&K-runkare skulle vilja det.

Bönne
2006-06-13, 17:53
Det jag ville säga var att man behöver inte komma med sånt dumt när det gäller proffsbyggning. Tror man att dom har kommit dit på endast hård träning och mat, så tror jag att man antingen är dum i huvet eller så preppar man själv och har dåligt samvete. Det lär inte finnas en möjlighet till den mängden massa på en människa utan annan skjuts, hur gärna en del B&K-runkare skulle vilja det.Inte bara inom scen-sektorn, utan även den privata. Det är ett ömt ämne som retar upp folk (var det enda jag ville konstatera).

Var inget menat mot dig, kan inte minnas att jag läste något som du skrivit i frågan.

Angel
2006-06-13, 18:46
Icke träningsrelaterade, skrev jag.

Jag tycker inte att det verkar som att jag har fått fram vad jag vill diskutera riktigt. :( Jag undrar vad som är fel socialt att diskutera. T ex Nina startar en tråd "Vilket klädesplagg tycker du passar dig bäst" och inleder med att posta en bild på sig själv i push-up. Så kan man inte göra. Då blir man oönskad. "Vilka bidrag kan jag få?" är en annan diskussion som skulle kunna skicka en till det sociala bottenskiktet på en nanosekund.

Fasiken en sådan startade jag ju för ett tag sedan, deam it, det är ute med mig...
För er som undrar så ringde ja iallafall aldrig socialen utan löste det på andra sätt..

Nina L
2006-06-13, 19:26
Fasiken en sådan startade jag ju för ett tag sedan, deam it, det är ute med mig...
För er som undrar så ringde ja iallafall aldrig socialen utan löste det på andra sätt..Du fegade ur. *grr*

Jense
2006-06-13, 19:28

Ritalin

trådar om hur fula byggartjejer är i ansiktet raderas på ca 1 sekund

Trance
2006-06-13, 19:31
Icke-populära åsikter:

Inte gilla metal/hårdrock
Inte gilla kampsport
Vara för abort
Vara religiös
Vara feminist
Gilla väldigt smala tjejer
Be om pengar till något
Gilla Slitz/Café etc

typ?

Cilia
2006-06-13, 19:32
* att seriöst prata om feminism alternativt om jämställdhet och jämlikhet.

* att tycka att jargongen som finns på forumet kring homosexualitet är motbjudande.

Jense
2006-06-13, 19:33
Icke-populära åsikter:

Inte gilla metal/hårdrock
Inte gilla kampsport
Vara för abort
Vara religiös
Vara feminist
Be om pengar till något
Gilla Slitz/Café etc

typ?

Gilla knark, gillar stråjder, gogilla solarium, va ickebyggare(fast man väger 52 kilo kan man tydligen kalla sig som byggare som kille)

fast poppistrådar är ju när "snygga föreningen" startat kassa bildtrådar för inbördes beundran. där alla som är fula 2inte försökt tillräckligt mycket" och är "svaga".

Nina L
2006-06-13, 19:40
:) Jag är skyldig till:

Inte gilla metal
Vara för abort
Gilla Café

Trance
2006-06-13, 19:45
:) Jag är skyldig till:

Oh, bad girl. Jag skrev fel dock så du fick inte så många skalper. Vara mot abort skall det vara såklart. "Alla" är för i Sverige.

Café är faktiskt bra ja.

mini
2006-06-13, 23:00
Nina startar en tråd "Vilket klädesplagg tycker du passar dig bäst" och inleder med att posta en bild på sig själv i push-up. Så kan man inte göra. Då blir man oönskad.
För att du har för mycket kläder på dig? Tror du verkligen att Kollos pojkar (vilka är i stor majoritet) skulle misstycka? Kom igen Nina, du vet bättre än så.

Rent socialt finns det väl fler ämnen som är ovälkomna/udda i möten ortaför datorn än här? Det här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=39382) är kanske inget man talar om över ett glas Rioja. Detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=64339) är inte heller något jag hört folk tala om så ofta.

Här på Kolozzeum är det oönskat att vara rödstrumpa, religiös, vänster eller moralist.

Pepparkakssmurfen
2006-06-13, 23:09
Kalsongköparhjälp-trådar går bort för min egen del, samt alla trådar som jag startat där folk inte håller med mig.

Corpobal
2006-06-13, 23:27
Enda jag märkt är i den där tråden om huruvida mångkultur är positivt,där jag fick svara på en massa olika personers inlägg för att jag röstat nej. Inget konstigt i det, utan i att det var så pass jämnt i röstfördelningen men ojämnt i kommentarerna. Rädda för att bli stämplade som rasister kanske?

_luleå_
2006-06-13, 23:39
trådar om mens och horor klarar jag mig utan

bear.flowertwig
2006-06-14, 00:26
I frågasätta den hierarki som råder på Kolo?
Utifrån de oskriva regler om vilka som är coolast/har högst status utifrån antal inlägg, hur fort de spelar benkpress, snyggbilder, tävlingsresultat, kön osv...

Bronkitkorv
2006-06-14, 07:44

.
När var det sist en seriös tråd om feminism ?
Det urartar ju för det mesta med att någon skriver att alla män borde utrotas eller "varför får inte vi kalla män för djur?" argument.

Även trådar om vilken kamera som är bra eller kalsongköp går fetbort för MEJ....

Nina L
2006-06-14, 07:58
Tror du verkligen att Kollos pojkar (vilka är i stor majoritet) skulle misstycka? Kom igen Nina, du vet bättre än så.
Jag skulle bli uppskattad av majoriteten, måhända, men inte respekterad och absolut inte anses vara tuff. Trådarna du länkade till var visseligen udda, men de går utmärkt att starta utan att riskera sin plats i gemenskapen.

Här på Kolozzeum är det oönskat att vara rödstrumpa, religiös, vänster eller moralist.
Så sant. Finns det öht några sådana trådar att peka på? Jag kände mig iofs lite risky när jag startade tråden "Är vänstermänniskor snällare?". :cool:

Piranha
2006-06-14, 08:02
Samtliga frågor som börjar med "Hjälp mig hitta....bla bla bla."

GOOGLE !!!

tenchi
2006-06-14, 08:06
Det mesta kan vara av intresse, beror på hur uttråkad man är. Tycker man inte om det så läser man inte.

kalsongtrådar är rätt ointressant, för mig. trådar om psykisk ohälsa har varit ointressanta, nu är de intressantare pga ens egna hjärna ;)

det jag kan ha svårt för är när inneklubben på kolo bara ska göra sig hörda (sedda). Men visst, det kan va kul då och då ändå.

Perscitus
2006-06-14, 08:18

* att tycka att jargongen som finns på forumet kring homosexualitet är motbjudande.
+1

Fast det beror förmodligen på att Kolozzeum är en typiskt mansdominerad plats, där en särskild kultur råder. Se på militären, bilmekaniker, grovarbetare osv., inom de yrkena sätter inte många homosexuella sin fot.

Pata
2006-06-14, 08:19
Det här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=39382) är kanske inget man talar om över ett glas Rioja. Detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=64339) är inte heller något jag hört folk tala om så ofta.

Vafalls! Det där är ju mina två favorittrådar! Bu för tabu! Låt ordet flöda fritt! Ner med fascismen! Låt männsikor ha rättigheter!

Cilia
2006-06-14, 08:33
När var det sist en seriös tråd om feminism ?
Det urartar ju för det mesta med att någon skriver att alla män borde utrotas eller "varför får inte vi kalla män för djur?" argument.
jag menar att det inte går att ha en seriös diskussion kring ämnet vilket du bekräftar. Det gäller iofs inte bara kollo utan hela samhället

hallar
2006-06-14, 09:16
Samtliga frågor som börjar med "Hjälp mig hitta....bla bla bla."

GOOGLE !!!

+1

Vält deras kundvagn och trampa på deras kesellaburkar

Jay-Z
2006-06-14, 09:23
+1

Vält deras kundvagn och trampa på deras kesellaburkar

Sno deras chips...

hallar
2006-06-14, 09:26
Sno deras chips...

Nej att sno en persons chips är en välgärning. Personer skall straffas för att de inte använder google.

Kundvagnsvältarregel nr 1

mangemani
2006-06-14, 10:11
jag skriver/frågar det jag vill,sen tror jag nog att jag skiter i om jag hamnar i "gruppen"(vad nu det egentligen är).
this is me,take it or leave it,jag står för det jag säger och tänker aldrig göra mej till eller ändra personlighet bara för att ett par mäniskor ska tycka bättre om en*screwy*

Nina L
2006-06-14, 13:28
:D Click me :D (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72432)

Big_Vik
2006-06-15, 18:58
Jag är för nekrofili (under frivilliga former) och det kanske inte är någon jättebra isbrytare?

Diggler
2006-06-15, 19:15
Nu pratar ni dynga. Det är ingen dålig jargong kring homosexuella på kolozzeum. Så fort någon skriver nåt nedsättande blir han/hon omgående tillplattad.

Trance
2006-06-15, 19:20
Nu pratar ni dynga. Det är ingen dålig jargong kring homosexuella på kolozzeum. Så fort någon skriver nåt nedsättande blir han/hon omgående tillplattad.

Klart det är, men det är accepterat i samhället idag. Typ bögjävel som skällsord. Att indikera på ett nedsättande vis att någon är bög etc. Inte direkt någon som reagerar?

Diggler
2006-06-15, 19:35
Klart det är, men det är accepterat i samhället idag. Typ bögjävel som skällsord. Att indikera på ett nedsättande vis att någon är bög etc. Inte direkt någon som reagerar?

Knappast. Du hade kanske haft mer rätt om det här var 1992. 97% av folk skullle aldrig säga något nedsättande om en bög annat än på ett flåshurtigt male-bonding vis. Ingen reagerar för att det inte finns något utbrett problem med nedvärderande av homosexuella längre.

Nilsjohan
2006-06-15, 19:48
Vänta bara tills hösten. Då börjar jag läsa patologi. Kan komma med veckans äckliga sjukdomsbild då :hbang:

Du kommer inte dricka gainer med chokladsmak på ett år efter den kursen (eller någon annan dryck som serut som o´boy).

Nilsjohan
2006-06-15, 19:55
Jag är för nekrofili (under frivilliga former) och det kanske inte är någon jättebra isbrytare?
Jag är trådnekrofil och älskar gamla trådar som självdött. :kinky:

Big_Vik
2006-06-16, 14:15
Jag är trådnekrofil och älskar gamla trådar som självdött. :kinky:

Lol. om tråden är med på det så ser jag inga hinder. :thumbup: Borde vara möjligt för en fullt frisk individ/tråd att avtala om sin kropps funktion post mortem, vare sig det gäller donation av kvarlevorna till forskning eller att en nekrofil får utöva sin sexualitet.

AFanatic
2006-06-16, 14:40

Ja, när det tas upp har jag inte sett på maken till vilka treåringar, som inte vill äta upp maten, många forummedlemar förvandlas till.

Yankeee
2006-06-16, 14:44
Kan bero på el feministos drar upp samma trötta argument varje gång som inte orkar engagera sig?

Trance
2006-06-16, 14:46
Knappast. Du hade kanske haft mer rätt om det här var 1992. 97% av folk skullle aldrig säga något nedsättande om en bög annat än på ett flåshurtigt male-bonding vis. Ingen reagerar för att det inte finns något utbrett problem med nedvärderande av homosexuella längre.

Sluta vara så gay nu.

Diggler
2006-06-16, 15:25
Sluta vara så gay nu.

Ok. :) :booty: :whipped:

bear.flowertwig
2006-06-16, 15:51
Ja, när det tas upp har jag inte sett på maken till vilka treåringar, som inte vill äta upp maten, många forummedlemar förvandlas till.

:thumbup:

Kwon
2006-06-16, 15:53

YOU GOTTA BE FRIGGIN KIDDIN ME?!?!?!?!

Big_Vik
2006-06-16, 15:59
YOU GOTTA BE FRIGGIN KIDDIN ME?!?!?!?!

Nu antar jag att det var ett skämt :) men visst, jag är för frihet och att individen själv ska få bestämma vad som ska hända med dennes lik efter döden utan att någon annan lägger sig i, inte familjen, inte staten, inte ens Brad Pitt. Man får testamentera alla sina andra tillgångar, så varför inte testamentera sin döda kropp?

mini
2006-06-16, 16:05
Man får testamentera alla sina andra tillgångar, så varför inte testamentera sin döda kropp?
För att döda kroppar innebär en sanitär olägenhet?

Big_Vik
2006-06-16, 16:15
För att döda kroppar innebär en sanitär olägenhet?

hur då som? Inte om de förvaras hemma hos gärningsmannen på ett sätt som inte stör någon annan. Kom även ihåg att ett offer som var friskt vid döden inte utan vidare smittas av några sjukdomar.

Dina husdjur som springer omkring utomhus innebär åsse en sanitär olägenhet. Förbjud? För att inte tala om alla sjuka och orena människor.

Yankeee
2006-06-16, 16:16
hur då som? Inte om de förvaras hemma hos gärningsmannen på ett sätt som inte stör någon annan. Kom även ihåg att ett offer som var friskt vid döden inte utan vidare smittas av några sjukdomar.

Dina husdjur som springer omkring utomhus innebär åsse en sanitär olägenhet. Förbjud? För att inte tala om alla sjuka och orena människor.

Du är en sanitär olägenhet just nu.

Allan
2006-06-16, 16:18
Nekrofili, incest, sadomasochism etc är ytterligt oönskade ämnen på Kolozzeum. Man ska använda sitt sunda förnuft. Gör man inte det får det omedelbara konsekvenser.

allan

mini
2006-06-16, 16:20
Kanske någon som har mer koll på vad som händer med en ruttnande kropp kan berätta mer utförligt varför.
Jag skulle tippa på att man inte får förvara döda djur hur som helst hemma heller. Man får i vart fall inte begrava större djur var som helst utan tillstånd. Vad tror du det beror på? Varför tror du man väljer vissa platser, historiskt vanligen skiljda från bostället, att begrava döda kroppar på?

Edit: sorry Allan, jag avslutar min del i diskussionen här.

Allan
2006-06-16, 16:23
Edit: sorry Allan, jag avslutar min del i diskussionen här.

Skriv ett PM t emmzan :whipped:

allan

Daniel_S
2006-06-16, 16:27
Verkar som om tråden nådde sitt mål!

Big_Vik
2006-06-16, 16:34
Hörde om en man som skickade sin tvärt avlidna hund med posten för obduktion...Mitt sunda förnuft hindrar mig däremot från att gå in på förruttnelseprocessen....

Ni kan låsa tråden nu

Allan
2006-06-16, 16:35
Verkar som om tråden nådde sitt mål!

Du menar att få Vik att kapa tråden? Tydligen....

allan

Big_Vik
2006-06-16, 16:37
Du menar att få Vik att kapa tråden? Tydligen....

allan

Nej du skrev ju själv nyss att det var synnerligen oönskade ämnen, vilket tråden handlade om och som barn måste man ju testa allting för att se att det stämmer med teorin.

Jaja nu ger vi oss.

AFanatic
2006-06-16, 17:03
Kan bero på el feministos drar upp samma trötta argument varje gång som inte orkar engagera sig?

Diskutera med andra personer då? Om du vet vilket kraffs som du kommer få läsa från vissa, jaga nya personer. Vinkla ditt resonemang på ett annat sätt än tidigare, utan att kärnargumenten försvinner, för att locka andra "lyssnare"? Äh dags att träna.

Trance
2006-06-16, 17:06
Diskutera med andra personer då? Om du vet vilket kraffs som du kommer få läsa från vissa, jaga nya personer. Vinkla ditt resonemang på ett annat sätt än tidigare, utan att kärnargumenten försvinner, för att locka andra "lyssnare"? Äh dags att träna.

Finns ingen som är pro-feminism som faktiskt diskuterar. Den enda som gjorde det var väl mini och hon har väl slutat, vem mer har varit villig att faktiskt försöka gå på djupet och titta på källor, ifrågasätta rapporter etc?

Det finns inga diskussioner för det finns inga kompetenta debattörer som är villiga att debattera för feminism.

Yankeee
2006-06-16, 17:23
Det finns inga diskussioner för det finns inga kompetenta debattörer som är villiga att debattera för feminism.

Mycket bra sammanfattning.

Bolio
2006-06-16, 17:58
Ja. Och dessutom.

Det finns inga diskussioner för det finns inga kompetenta debattörer som är villiga att debattera för feminism, någonstans.

Allan
2006-06-16, 18:05

De orkar bara inte diskutera ämnet med dig. Inget påhopp, bara fakta. Det finns flera ställen på nätet där debatten sker, men de tänker inte tala om var för dig. Men kom till Estocolmia under sommaren så ska vi se dig bli tuggad till trasor i en debatt på riktigt, med rödvin och hånskratt och svettiga handflator. I levande livet liksom.

allan

Trance
2006-06-16, 18:14
Jag säger väl inte att jag är någon vidare bra debattör mot feminism, kan erkänna att jag säkert är en glad amatör och skulle inte klara mig långt mot proffsdebattörerna i Storstaden som går omkring i sina gäng och debatterar ner folk.

Sedan finns det garanterat debatt om feminism överallt på Internet. Finns ju ett större forum om det men jag har för mig man inte kan debattera mot feminism där eftersom man blir bannad. Kan dock förstå deras postion där då syftet av forumet inte är feminismens vara eller icke vara.

Men jag pratade om Kolo. Jag tycker jag och andra hade bra debatter med mini när det kom upp. Lärde mig en del och det var intressant. Sedan finns det en del som inte gillar källor eller logik så mycket, de är inte lika roliga. Finns säkert jättemånga mer bra, men de vill inte debattera med mig eller någon annan.

Cilia
2006-06-17, 16:01
* Vilken kolozzeummedlem ........
* trådar som handlar om hur mycket man tjänar och om pengar.
I Sverige är vi extremt fokuserade på vad andra tjänar. Jag tycker det är osmakligt

grabben i skogen
2006-06-17, 16:37
* slartibartfasts ständiga sökande efter bekräftelse

* slartibartfasts tragglande om vilka antischizofrena preparat han måste använda.

grabben i skogen
2006-06-17, 16:40
I Sverige är vi extremt fokuserade på vad andra tjänar. Jag tycker det är osmakligt

det är bara för att ni i sthlm tjänar för mkt!

vad tjänar du förresten?

Big_Vik
2006-06-17, 16:57
* slartibartfasts ständiga sökande efter bekräftelse

* slartibartfasts tragglande om vilka antischizofrena preparat han måste använda.

Jag tycker det är sött, men jävlar vad sur han blev sist jag skämtade med honom om Brad Pitt....:(

Cilia: Tror jag börjar första vad som ligger bakom vår relation till varandra. ;) Hur mäter man annars makt?

grabben i skogen
2006-06-17, 17:02
Jag tycker det är sött, men jävlar vad sur han blev sist jag skämtade med honom om Brad Pitt....:(

Cilia: Tror jag börjar första vad som ligger bakom vår relation till varandra. ;) Hur mäter man annars makt?

ah glömde det:

slartibartfasts ikoniserande av brad pitt.

Big_Vik
2006-06-17, 17:08
ah glömde det:

slartibartfasts ikoniserande av brad pitt.

Jag vet inte vad som är mest tragiskt - att killen är genial författare, supersmart och via handelshögskolan i Vasa är på väg ut pamplivet, dwarfar Brad Pitt såväl utseenemässigt som i fysiksammanhang samtidigt som han är en kopia av Andreas Wilson (jag har säkert glömt massa andra attribut), eller att han likförbannat klagar över hur ful han är eller vilket misslyckat liv han lever.....

grabben i skogen
2006-06-17, 17:10
Jag vet inte vad som är mest tragiskt - att killen är genial författare, supersmart och via handelshögskolan i Vasa är på väg ut pamplivet, dwarfar Brad Pitt såväl utseenemässigt som i fysiksammanhang samtidigt som han är en kopia av Andreas Wilson (jag har säkert glömt massa andra attribut), eller att han likförbannat klagar över hur ful han är eller vilket misslyckat liv han lever.....

ja fan vet. han får mig att tänka på han huvudpersonen i american psycho iaf.

Sheogorath
2006-06-17, 17:11
ja fan vet. han får mig att tänka på han huvudpersonen i american psycho iaf.

http://www.lecinema.net/imagescrit/batman5cast05.jpg

grabben i skogen
2006-06-17, 17:18
http://www.lecinema.net/imagescrit/batman5cast05.jpg

Patrick Bateman :D

JackGabban
2006-06-17, 17:45
Jack gabban e ett stort önskemål!NAKEN*kissass*

Trance
2006-06-17, 19:11

I vilka länder är man inte det? Helt meningslöst att fråga eftersom du aldrig svarar men hur som helst så upplever inte jag att det skiljer sig. Däremot så tycker jag det är så löjligt att inte våga säga vad man tjänar.

shadowfire
2006-06-17, 19:14
Mja, visst kan det vara så, men i många fall mår människor bättre av att någon lyssnar och där fyller nätet en bra funktion.. ett par peppande inlägg o folk kommer på fötter igen. Eller lite inspiration, tankeställare osv.

Underskatta INTE nätets betydelse när det gäller kommunikation, bekvämare sätt att lätta sitt hjärta på än genom irc, mail, msn, forum, bloggar osv finns inte. Vill nog snarare påstå att det är top class.

Sedan om det hör hemma på ett träningsforum eller inte är en annan femma.

Cilia
2006-06-17, 19:52
I vilka länder är man inte det? Helt meningslöst att fråga eftersom du aldrig svarar men hur som helst så upplever inte jag att det skiljer sig. Däremot så tycker jag det är så löjligt att inte våga säga vad man tjänar.
Dom flesta tror jag.

Min chefs fru arbetar över hela världen och det är bara i Sverige som hon får frågan vad hon får betalt. I dom flesta länder är det som att dra ner byxorna på en att ställa den frågan.