Logga in

Visa fullständig version : Ljungberg Vs. Mellberg, vem knockar vem?

Pepparkakssmurfen
2006-06-13, 12:57
http://www.aftonbladet.se/sport/fotboll/vm2006/spelare/svefrelju.jpg mot http://www.aftonbladet.se/sport/fotboll/vm2006/spelare/sveolomel.jpg i en UltimateFighting bur,vem vinner bucklan och får alla brudarna?

Yankeee
2006-06-13, 12:58
Mellberg så klart. Hans skägg äger.

OggeP
2006-06-13, 12:59
Mellberg så klart. Såvida Ljungberg inte använder handväskan.

Nitrometan
2006-06-13, 13:00
Mellberg.

Men Ljungberg får ändå brudarna (fast han inte vill ha dem utan helst vill gosa med Mellberg en stund).

Angel
2006-06-13, 13:00
ljugberg e så ful

myggan
2006-06-13, 13:03
allvarligt talat ?

ljungberg är en riktig glaslirare.. han hade inte ens vunnit över en tolvårig tjej.

mellberg knockar calvin pojken på ett slag.

Metal_boy_
Mellberg trycker ner Ljungberg som en golf-pegg i fotbollsplanen om han vill.

blekfet2
hmm, 2 fjollor...hmm...mjällberg vinner tack vare sitt skägg.

Jay-Z
2006-06-13, 13:04
Ljungberg på rear naked choke. He a batty boy.

Deceiver85
2006-06-13, 13:08
Mellberg trycker ner Ljungberg som en golf-pegg i fotbollsplanen om han vill.

HAHAH :laugh: +1 på det

Pepparkakssmurfen
2006-06-13, 13:19
Mellberg knockar Ljungberg om inte Ljungberg får använda sina högklackade skor.

Yes
2006-06-13, 13:23
Allan kommer in och vinner matchen genom att välta deras kundvagnar.

Trance
2006-06-13, 13:24
Mellberg vinner nog, men båda(ja, även ljungberg) skulle nog spöa 95% av alla här. Tror så gott som alla skulle ligga ner och gråta efter att ha tampats lite med premier league-backar i matchtempo.

Pepparkakssmurfen
2006-06-13, 13:24

http://bestsmileys.com/happy/7.gif

HAHAA!

myggan
2006-06-13, 13:28
Mellberg vinner nog, men båda(ja, även ljungberg) skulle nog spöa 95% av alla här. Tror så gott som alla skulle ligga ner och gråta efter att ha tampats lite med premier league-backar i matchtempo.

knappast, för vi har alla sett bas ruttens självförsvarsvideo och det har inte ljungberg.

http://video.google.com/videoplay?docid=101561901291171635&q=bang+bas+rutten

Sinew
2006-06-13, 13:48
knappast, för vi har alla sett bas ruttens självförsvarsvideo och det har inte ljungberg.

ahahahah! fan va chill!:D

Sniggel
2006-06-13, 13:58
Har jag missat nåt? Förstår inte kopplingen "kundvagn - Allan" :confused:

Nitrometan
2006-06-13, 14:09

Kool!

Ba-bang! Bang!

Självförsvar när det är som vackrast.

delta_mats
2006-06-13, 14:11
Har jag missat nåt? Förstår inte kopplingen "kundvagn - Allan" :confused:

Allan berättade en gång att han vält omkull en kundvagn som en tant använde i en affär när hon inte gick till kassan vid stängningstid. Tydligen var det hans fruga som jobbade där, kanske han ville visa musklerna för henne?

Sonny
2006-06-13, 14:45
Mellberg, han ser hårdast ut :thumbup:

hammer95
2006-06-13, 14:47
Mellbergs 85 kg och Ljungberg 73kg säger en hel del, men de är ju bästa kompisar nu igen. Tycker att media tar upp detta för mycket, att göra en höna av en fjäder...
Nu får media skärpa sig, det går verkligen på tomgång nu!!

Tenzu
2006-06-13, 14:47
Båda skulle slänga sig ner, ta sig om vristen och rulla runt skrikandes?

hammer95
2006-06-13, 14:49
Båda skulle slänga sig ner, ta sig om vristen och rulla runt skrikandes?
Inte Mellberg, men Ljungberg skulle :cryout:

Trance
2006-06-13, 14:51
Inte Mellberg, men Ljungberg skulle :cryout:

Har du sett så jäkla hårt han blir tagen en match eller? Du skulle springa av plan in i mammas famn efter 5 minuter.

hammer95
2006-06-13, 14:56
Har du sett så jäkla hårt han blir tagen en match eller? Du skulle springa av plan in i mammas famn efter 5 minuter.
Inte med mina 193cm och 106kg hehe. Skämt åsido kompis, Ljunberg är bra, men för klen. Han hatar ju gymmet*grr*

Trance
2006-06-13, 14:59
Inte med mina 193cm och 106kg hehe. Skämt åsido kompis, Ljunberg är bra, men för klen. Han hatar ju gymmet*grr*

Han är bland de som springer mest under 90 minuter, han skall inte lägga på sig massa muskler. Sedan gör det ont att bli nedsparkad även om man är 193..

Så mesig är han nog inte anser jag.

Hades
2006-06-13, 15:05
LOLLICOPTER!

Kwon
2006-06-13, 15:10

Säger du att Ljungberg skulle spöa mig??? I buren???

Nitrometan
2006-06-13, 15:12
Jag tror att du tillhör de där 5% som inte får spö av 70 kg fotbollsfjolla.

Bartman
2006-06-13, 15:14
Ja!

:D

Kwon
2006-06-13, 15:15
Jag tror att du tillhör de där 5% som inte får spö av 70 kg fotbollsfjolla.

Fyfasiken vad lessen jag blev när han sa så... :(

Hur lång är Ljungberg? Vikt? Fightingbakgrund?

Trance
2006-06-13, 15:18

Ja, förmodligen. Tills jag får någon anledning att tro annorlunda.

Nitrometan
2006-06-13, 15:18
Fyfasiken vad lessen jag blev när han sa så... :(

Hur lång är Ljungberg? Vikt? Fightingbakgrund?
Ingen aning. Han ser ganska tunn ut.

175-180 cm - därnånstans kanske?
65-70 kg - kanske?

Fighting? Beware of his footballskillz! Han kan sparka dig på smalbenet och dra dig i håret. Han kan rulla på marken och skrika "straff".

Kwon
2006-06-13, 15:20
Ja, förmodligen. Tills jag får någon anledning att tro annorlunda.

Upp med pengar då! Jag antar utmaningen från ljungberg!

Förresten, jag gör det gratis! Säg tid och plats bara!

Eller räcker det med något annat för att få dig att tro annorlunda? :D

hammer95
2006-06-13, 15:20
Ingen aning. Han ser ganska tunn ut.

175-180 cm - därnånstans kanske?
65-70 kg - kanske?

Fighting? Beware of his footballskillz! Han kan sparka dig på smalbenet och dra dig i håret. Han kan rulla på marken och skrika "straff".
73kg och 176cm har jag för mig...

Trance
2006-06-13, 15:25

Nja, får ringa Ljungberg och se om han är ledig nu i veckan. Nej, men allvarligt talat. Jag tror fortfarande han skulle spöa de flesta här inne även om jag inte känner någon. Han är trots allt en elitidrottsman och han är van att knuffas och dras med premier league-backarna. Så han är inte så mesig som folk vill få det till eftersom han ser bra ut. De flesta av er är exakt så som ni beskyller tjejer att vara, klarar inte av en snygg kille som visar det.

Metal_boy_
2006-06-13, 15:27
Nja, får ringa Ljungberg och se om han är ledig nu i veckan. Nej, men allvarligt talat. Jag tror fortfarande han skulle spöa de flesta här inne även om jag inte känner någon. Han är trots allt en elitidrottsman och han är van att knuffas och dras med premier league-backarna. Så han är inte så mesig som folk vill få det till eftersom han ser bra ut. De flesta av er är exakt så som ni beskyller tjejer att vara, klarar inte av en snygg kille som visar det.

Kan det bero på att majoriteten här inne är småbarn?

Metal_boy_
2006-06-13, 15:29

Jag tror att han klår dig om han får in en riktig pungspark.:laugh: Nu är inte Ljungberg nån speciellt bra skytt om man jämför med andra fotbollsspelare, men ändå

Noodles
2006-06-13, 15:30
Jag tror helt klart på Mellberg pga viktskillnaden. Däremot håller jag med Trance om att Ljungberg är tuffare än vissa vill erkänna. Machograbbarna kan säga vad de vill om Ljungbergs fåfänga och modellkarriär men killen tar mycket stryk i en match. Klart han har filmat någon gång men om ni faktiskt tittar på repriserna så ser ni också hur många kapningar han får.

Metal_boy_
2006-06-13, 15:33
Trance: Att ruffas på plan är inte samma sak. Där använder man mest underkroppen för att hålla undan spelare. Armar med visserligen, men det handlar inte om några krafter där, för då åker man på skit :)

Kwon
2006-06-13, 15:35

Jag har inget problem med Ljungbergs utseende, däremot har jag problem med att någon säger att Ljungberg kan knocka mig utan problem! :laugh:

Det är som att säga att jag knäcker Allan i timmer och moderering, Krampus i nackar, Herkiz i trapezius, King Grub i kost, Jense i grepp, Aliquis i SNES, Nina L i gluteus osv etc bara så där! :laugh:

Visst, Ljungberg kan knuffas, men räcker det mot mig i ringen?

Jag har besegrat motståndare på 90-100 kg med dräpande tekniker under min storhetstid och fått komplimanger över hela världen för mina tekniker!

Detta var ju iofs många år sen men ändå! :D

Visst, han kan knuffas på elitnivå som du säger, men ska han tappa ut mig(få mig att ge upp) eller knocka mig med sina knuffar? :naughty:

Metal_boy_
2006-06-13, 15:36
Jag har heller inget problem med hans utseende, varför skulle man ha det?

Metal_boy_
2006-06-13, 15:37
Jag har inget problem med Ljungbergs utseende, däremot har jag problem med att någon säger att Ljungberg kan knocka mig utan problem! :laugh:

Det är som att säga att jag knäcker Allan i timmer och moderering, Krampus i nackar, Herkiz i trapezius, King Grub i kost, Jense i grepp, Aliquis i SNES, Nina L i gluteus osv etc bara så där! :laugh:

Visst, Ljungberg kan knuffas, men räcker det mot mig i ringen?

Jag har besegrat motståndare på 90-100 kg med dräpande tekniker under min storhetstid och fått komplimanger över hela världen för mina tekniker!

Detta var ju iofs många år sen men ändå! :D

Visst, han kan knuffas på elitnivå som du säger, men ska han tappa ut mig(få mig att ge upp) eller knocka mig med sina knuffar? :naughty:
Vadå storhetstid, du kan ju inte vara så gammal? Luktar det inte comeback snart? :D

Kwon
2006-06-13, 15:38
Jag har heller inget problem med hans utseende, varför skulle man ha det?

Varför antar Trance att vi har problem med Ljungbergs utseende alt hans förmåga att få kvinns?

Jag är inte avundsjuk, däremot blir jag förolämpad när han säger att han knockar mig utan problem! :laugh:

Vad har han för fightingbakgrund egentligen? Elitknuffning? :thumbup:

Kwon
2006-06-13, 15:40
Vadå storhetstid, du kan ju inte vara så gammal? Luktar det inte comeback snart? :D

Jag är varken så vig, snabb eller har samma kondis som förr, men nog tillräckligt (behöver nog inte ens ta ett par månader för att komma i form) för att kunna ta hand om Ljungberg måste jag nog påpeka! OK! Han har elitknuffningar men jag tror ej han kan skydda sig mot en av mina subs(submissions).

Vilken skymf att bli besegrad över någon som inte har någon fightingbakgrund förutom den eminenta stilen elitknuff-do.

Sicket jäkla antagande! :D Med knuffar klarar man allt liksom!

Metal_boy_
2006-06-13, 15:40
Varför antar Trance att vi har problem med Ljungbergs utseende alt hans förmåga att få kvinns?

Jag är inte avundsjuk, däremot blir jag förolämpad när han säger att han knockar mig utan problem! :laugh:

Vad har han för fightingbakgrund egentligen? Elitknuffning? :thumbup:

Haha! Kwon vad säger du, ska vi börja lira lite division-6-fotboll, så vi får slåss lite? :laugh:

Trance
2006-06-13, 15:41
Kwon, jag vet inte vad du har för supermegaultraelitbakgrund när det gäller att bråkas proffsigt? Slog du dem i huvudet med smileys eller?

Nej, men du är säkert jätteduktig. Du kan slå ner ljungberg. Han är en fjolla. Grattis?

Kwon
2006-06-13, 15:43
Kwon, jag vet inte vad du har för supermegaultraelitbakgrund när det gäller att bråkas proffsigt? Slog du dem i huvudet med smileys eller?

Nej, men du är säkert jätteduktig. Du kan slå ner ljungberg. Han är en fjolla. Grattis?

LOL just kiddin' wit' ya bro! :)

Jag är så snäll så, wouldn't harm a fly! :thumbup:

Yes
2006-06-13, 15:48
Han är trots allt en elitidrottsman och han är van att knuffas och dras med premier league-backarna.
Jag tror det är rätt stor skillnad mellan att slåss och knuffas med fotbollsspelare.

Själv hade jag givetvis tagit honom HIT-style; "one punch to knockout"...

... sen hade Allan vält min kundvagn. :(

Lasse Kongo
2006-06-13, 15:50
Ljungberg vinner lätt!

Metal_boy_
2006-06-13, 15:52
Ljungberg vinner lätt!

Hotar din flickvän dig med pistol vid tangentbordet nu igen Larsa?

Lasse Kongo
2006-06-13, 15:53
Hotar din flickvän dig med pistol vid tangentbordet nu igen Larsa?

Hehe

Jag fattar inte hur ni ens kan tro att Mellberg skulle vinna, såg ni inte fighten som hände för ngt år sen, såg ni inte vem som var hetast och hade "döda" i ögonen?

Ljungberg skulle krossa Mellberg i en riktig fight, bara för att man ser bra ut och är modell så innebär det inte att man ej kan slåss, i know ;)

Metal_boy_
2006-06-13, 15:58
Hehe

Jag fattar inte hur ni ens kan tro att Mellberg skulle vinna, såg ni inte fighten som hände för ngt år sen, såg ni inte vem som var hetast och hade "döda" i ögonen?

Ljungberg skulle krossa Mellberg i en riktig fight, bara för att man ser bra ut och är modell så innebär det inte att man ej kan slåss, i know ;)

Det var väl Mellberg som kastade runt Ljungberg när han flög på honom? :) Iaf vad jag såg på klippet som dom har visat flera ggr nu i dagarna också . Sen är det ju nån som bryter och lägger sig över Mellberg och nån mer som tar bort Ljungberg.

Men vad har hans utseende att göra med saken? Jag har inte pratat om det :laugh:

Lasse Kongo
2006-06-13, 16:00
Det var väl Mellberg som kastade runt Ljungberg när han flög på honom? :) Iaf vad jag såg på klippet som dom har visat flera ggr nu i dagarna också . Sen är det ju nån som bryter och lägger sig över Mellberg och nån mer som tar bort Ljungberg.

Men vad har hans utseende att göra med saken? Jag har inte pratat om det :laugh:

Nej inte du nej, men du är ju ett lwdr också...

Metal_boy_
2006-06-13, 16:02
Nej inte du nej, men du är ju ett lwdr också...

Efter som du är min enda kund, så vill jag bli kallad Lyxhustru.

Kwon
2006-06-13, 16:08
Är väl ingen som sagt att Ljungberg är en fjolla, varför antar Trance det? :D

Jag klagar inte på ljungberg och det gör nog inte King Grub heller.

Men att påstå att han kan ta 95 % är ju lite väl tycker jag!

Skall han knuffa Pirre tills Pirre tröttnar alt somnar i ringen?

Krampus har ju en gedigen judo-bakgrund tex, är Ljungbergs elitknuffningar en stil som kan kontra detta?

Fello på brädan har ju kickboxats ett antal år etc

Jag själv har sänkt en vältränad 90kilos lirare med flera års ma-bakgrund med EN kropps-spark(ej liverkick).

Men men, med Elitknuffningar kommer man ju självklart långt! :thumbup:

OBS! Jag har inget som helst emot Ljungberg (han verkar en reko kis), däremot påståenden som kommer från tomma intet.

Trance
2006-06-13, 16:15
Är väl ingen som sagt att Ljungberg är en fjolla, varför antar Trance det? :D

Jag klagar inte på ljungberg och det gör nog inte King Grub heller.

Men att påstå att han kan ta 95 % är ju lite väl tycker jag!

Skall han knuffa Pirre tills Pirre tröttnar alt somnar i ringen?

Krampus har ju en gedigen judo-bakgrund tex, är Ljungbergs elitknuffningar en stil som kan kontra detta?

Fello på brädan har ju kickboxats ett antal år etc

Jag själv har sänkt en vältränad 90kilos lirare med flera års ma-bakgrund med EN kropps-spark(ej liverkick).

Men men, med Elitknuffningar kommer man ju självklart långt! :thumbup:

OBS! Jag har inget som helst emot Ljungberg (han verkar en reko kis), däremot påståenden som kommer från tomma intet.

Är du blind eller, det påstås väl att Ljungberg är en fjolla. Handväska, högklackat etc. Jag sade att han nog tar 95% i tråden, ser inte att pirre eller krampus har postat. Dessutom ja, jag räknade med dig. Jag visste inte att du var så superduktig på att slåss? Öm tå eller? Bete dig då inte som en 12-årig och lipa utan skriv riktigt och motivera.

Kwon
2006-06-13, 16:17
Är du blind eller, det påstås väl att Ljungberg är en fjolla. Handväska, högklackat etc. Jag sade att han nog tar 95% i tråden, ser inte att pirre eller krampus har postat. Dessutom ja, jag räknade med dig. Jag visste inte att du var så superduktig på att slåss? Öm tå eller? Bete dig då inte som en 12-årig och lipa utan skriv riktigt och motivera.

Har aldrig påstått att han bär högklackat alt handväska! Var har du fått det ifrån?

JAHA, sa du 95 % i tråden! Jag tyckte du hade skrivit 95 % på Kolo då du skrev 95 % av alla här!

Om du då menade 95 % av tråden och räknade med mig, hur gick det till då jag ej hade skrivit någonting innan det påståendet?

Jamendåså! Då missförstod jag! :thumbup:

Vad i mitt beteende anser du liknas vid en 12-årings? Utveckla! :)

Trance
2006-06-13, 16:22
Har aldrig påstått att han bär högklackat alt handväska! Var har du fått det ifrån?

JAHA, sa du 95 % i tråden! Jag tyckte du hade skrivit 95 % på Kolo då du skrev 95 % av alla här!

Jamendåså! Då missförstod jag! :thumbup:

Vad i mitt beteende anser du liknas vid en 12-årings? Utveckla! :)

Nej, men 3 av 5 svar kallade han fjolla. Du hade inte ens skrivit när jag postade. Sedan jo, när jag tänker efter så bör han väl klara att ta ner 95% på brädan också. De flesta är väl inte så vältränade eller gamla som han är.

Angående beteendet. Det är ok att släppa fasaden ibland och bli irriterad och argumentera rakt på, folk gillar dig nog ändå. Just nu känns det som du försöker pika saker hela tiden och inte släppa det, känns bara så falskt. Nu är jag rätt på, men som sagt det är så jag är och det betyder inte att jag ogillar dig. Denna tråden får mig nog att gilla dig mer eftersom du faktiskt går in i en diskussion lite. ;)

Sedan bara för att stilla min nyfikenhet. Vad var det för kampssport(er) du tränade?

Beecher
2006-06-13, 16:22

Så man är fjollig om man har handväska och/eller högklackat?
Attans...:em:

Metal_boy_
2006-06-13, 16:25

Finns nog ganska många här inne med träningsintresse som har härdade knogar från tider som bråkstakar eller någon form av kampsport. Det är inte bara datanördar med handkräm, problem med acne, Jolt-missbruk och tapeter som är tapetserade med papper från Gorbys piroger. Även om dom hörs en del också.

Kwon
2006-06-13, 16:39
Nej, men 3 av 5 svar kallade han fjolla. Du hade inte ens skrivit när jag postade. Sedan jo, när jag tänker efter så bör han väl klara att ta ner 95% på brädan också. De flesta är väl inte så vältränade eller gamla som han är.

Angående beteendet. Det är ok att släppa fasaden ibland och bli irriterad och argumentera rakt på, folk gillar dig nog ändå. Just nu känns det som du försöker pika saker hela tiden och inte släppa det, känns bara så falskt. Nu är jag rätt på, men som sagt det är så jag är och det betyder inte att jag ogillar dig. Denna tråden får mig nog att gilla dig mer eftersom du faktiskt går in i en diskussion lite.

Sedan bara för att stilla min nyfikenhet. Vad var det för kampssport(er) du tränade?

Jag började träna Wing Tsun och Tae Kwon Do vid ung ålder för att kombinera handtekniker (WT) och bentekniker(TKD) då jag hade hört att WT hade de bästa handteknikerna då och TKD de bästa sparkarna.

Bruce Lee hade ju också börjat med WT så då tänkte jag att den stilen nog inte var så dålig!

Tränade även lite Hapkido tillsammans med TKD:n med en polare.

Efter ett par år blev det Muay Thai(Thaiboxning) och Wushu. Via Wushu började jag också träna Chin Na(kinesisk grappling) vilket väckte intresset för grappling mer ist för striking.

Efter Wushu-perioden(var även i Asien och tränade), så körde jag lite Jeet Kune Do för att sedan köra BJJ-varianten av grappling och shoot/submissionfighting.

Styrketräningen kom jag i kontakt med för att jag ville ha starkare slag då jag ansåg att jag saknade KO-power i slagen, sparkarna var dock perfekta i mitt tycke.

Lyckades vinna många fighter tack vare sparkarna mot tyngre motståndare så dom var det inget fel på ansåg jag, slagen däremot måste bli bättre för att bli mer "complete".

Fast nu när jag tänker efter borde jag ju istället ha kört fotboll och elitknuffningar.

Tränar varken MA eller MMA nuförtiden men jag borde ju fortfarande ha "what it takes" för att kunna klara av en 70-kilos fotbollsspelare utan fightingbakgrund med elitknuffningar (oavsett om han är snygg, bär handväska eller inte), så därför ansåg jag att detta uttalande/påstående var lite väl!

Därav diskussionen! :D

Om du anser att jag beter mig som en 12-åring pga detta är helt upp till dig Trance! :thumbup:

Trance
2006-06-13, 16:54
Jag tror vi lägger ner diskussionen Kwon. Det var uppenbart känsligt av någon anledning.

Kwon
2006-06-13, 17:02
Jag tror vi lägger ner diskussionen Kwon. Det var uppenbart känsligt av någon anledning.

Sure thing baby! :thumbup:

För hade jag fått spö av en lättare person helt utan fightingbakgrund (förutom elitknuffningar) bärandes högklackat/handväska hade jag blivit ENORMT deprimerad och ledsen och förmodligen börjat fundera på lite mer existentiella frågor, "The big picture" och livet i dess helhet alt gömt mig i en grotta för att meditera i 9+ år.

Kebab-Arne
2006-06-13, 18:06
http://img529.imageshack.us/img529/9680/mellbergljungberg9vt.jpg

Mellberg ser mer galen ut. Jag tror Mellberg vinner lätt.

Jense
2006-06-13, 18:11
106kilo vad?

Kwon
2006-06-13, 18:39
106kilo vad?

106kilo Scrotum! :D :thumbup:

Nitrometan
2006-06-13, 18:43
Kwon. Ta och PM:a jwzrd. Han kan lära dig att bli arg på riktigt.

Klart att du kan slåss. Men du kan ju inte bli arg. Det märks.

hammer95
2006-06-13, 18:53
106kilo vad?
*flex*

hammer95
2006-06-13, 18:54
106kilo Scrotum! :D :thumbup:
:furious: :)

Kwon
2006-06-13, 18:57
:furious: :)

Just kidding bro! All in good fun! :laugh: :thumbup:

Kwon
2006-06-13, 18:58
Kwon. Ta och PM:a jwzrd. Han kan lära dig att bli arg på riktigt.

Klart att du kan slåss. Men du kan ju inte bli arg. Det märks.

Nej, jag ser varken något syfte med eller behov av att bli arg! :)

Gotta love them all! *kissass* :thumbup:

hammer95
2006-06-13, 19:00
Just kidding bro! All in good fun! :laugh: :thumbup:
Ärligt talat jag skulle behöva lära mig att slås. Du som är mästare hur går man för att slå hårt och snabbt.:D :thumbup:

sundvall
2006-06-13, 19:02
Haha! Stor chans att 70kg Ljungberg skulle plocka 95% av medlemmarna här, iallafall de mest aktiva.

Kwon
2006-06-13, 19:04
Haha! Stor chans att 70kg Ljungberg skulle plocka 95% av medlemmarna här, iallafall de mest aktiva.

Allan hade knockat han med en planka, King Grub hade proppat i han en mängd optimal kost och Arne P hade stoppat en sköldpadda upp i rumpen på han! :laugh: :thumbup:

Nä, usch, jag gillar Ljungberg! Hoppas han vinner många matcher! :thumbup:

Trance
2006-06-13, 19:05

Klart han skulle.

Kwon
2006-06-13, 19:05
Klart han skulle.

Med sina elit-knuffningar! :)

Trance
2006-06-13, 19:12
Med sina elit-knuffningar! :)

Igen, du måste lära dig ilska Kwon. Att argumentera som en barnunge gör att du bara ser löjlig ut. Denna underbara Internet-fasad som inte får falla. Klarar inte av falska människor som du.

Han är 29 år gammal, väger 73kg och är i jäkligt bra form och hård i kroppen och grym vinnarskalle. Klart det är en del som skulle "ta" honom men knappast alla kaxiga tonåringar som bulkat upp sig till 85.

Nitrometan
2006-06-13, 19:16
Nä, usch, jag gillar Ljungberg! Hoppas han vinner många matcher! :thumbup:
I buren?

Knuff kwon do?

delta_mats

Vad var det nu vi kom fram till för några månader sedan när jag startade en kampsportsdiskusion. Att träning inte har något att göra med om man vinner en fight eller inte. Utan enbart psyket. Det spelade alltså mindre roll om man hade erfarenhet från kampsport tidigare i en riktigt fight. Fast det kanske inte gäller för fotboll, det kanske är det man ska börja träna om man vill bli grym på att fightas. Jag som slösat bort 6 år med boxning då*rolleyes*

Kwon
Igen, du måste lära dig ilska Kwon. Att argumentera som en barnunge gör att du bara ser löjlig ut. Denna underbara Internet-fasad som inte får falla. Klarar inte av falska människor som du.

Han är 29 år gammal, väger 73kg och är i jäkligt bra form och hård i kroppen och grym vinnarskalle. Klart det är en del som skulle "ta" honom men knappast alla kaxiga tonåringar som bulkat upp sig till 85.

Jaså, på vilket sätt är jag falsk? :D

Om du tycker jag ser löjlig ut så bjuder jag på det!

Att alla kaxiga tonåringar skulle "ta" honom har jag aldrig sagt, men jag är inte så säker på att han kan "spöa" mig, det är DET jag säger! :thumbup:

sundvall
2006-06-13, 19:19
Men han skulle ju fan inte ha en chans mot tex Allan, som är oerhört mycket starkare och tyngre för den delen.

VS Arne? Nä va.

VS Grub? Grub har nog en hel del studier om optimal fighting också.

VS Pirhana? Aa, säger sig självt.

VS Krampus? Ha ha ha ha..

VS Kwon? Äsch nu orkar jag inge mer.

VS MIG? Jag är visserligen en räka, men jag tar fanimig Ljungberg.

Trance
2006-06-13, 19:23
Vad var det nu vi kom fram till för några månader sedan när jag startade en kampsportsdiskusion. Att träning inte har något att göra med om man vinner en fight eller inte. Utan enbart psyket. Det spelade alltså mindre roll om man hade erfarenhet från kampsport tidigare i en riktigt fight. Fast det kanske inte gäller för fotboll, det kanske är det man ska börja träna om man vill bli grym på att fightas. Jag som slösat bort 6 år med boxning då*rolleyes*

Tror inte någon kom fram till det? Däremot så kan man inte applicera en kampsport rakt av på en fight på "gatan". Men jag vet inte, jag slåss inte direkt. Sedan när har jag sagt att ens fysiska status inte spelar någon roll?

Fast mest är jag förvånad över hur arga kampsportsnördarna blir.

Trance
2006-06-13, 19:25
Men han skulle ju fan inte ha en chans mot tex Allan, som är oerhört mycket starkare och tyngre för den delen.

VS Arne? Nä va.

VS Grub? Grub har nog en hel del studier om optimal fighting också.

VS Pirhana? Aa, säger sig självt.

VS Krampus? Ha ha ha ha..

VS Kwon? Äsch nu orkar jag inge mer.

VS MIG? Jag är visserligen en räka, men jag tar fanimig Ljungberg.

Bra jobbat, ett par tusen medlemmar kvar. Sedan varför är du så säker på att du "tar" Ljungberg?

Trance
2006-06-13, 19:27
Jaså, på vilket sätt är jag falsk? :D

Om du tycker jag ser löjlig ut så bjuder jag på det!

Att alla kaxiga tonåringar skulle "ta" honom har jag aldrig sagt, men jag är inte så säker på att han kan "spöa" mig, det är DET jag säger! :thumbup:

Du ser inte löjligt ut, du framstår som löjlig när du uppenbart blir irriterad men istället för att säga det så försöker du håna folk och begrava det i smileys. Det tycker jag är falskt.

Sedan du skulle säkert spöa skiten ur honom.

sundvall
2006-06-13, 19:30
Bra jobbat, ett par tusen medlemmar kvar. Sedan varför är du så säker på att du "tar" Ljungberg?

Jag syftade på de mer kända profilerna på detta forum.

Jag kan inte tänka mig att han är särskilt duktig på att slåss, men vem vet. Skenet kanske bedrar.

Jense
2006-06-13, 19:31
ja ring hit ljungberg så ska jag försöka vinna över denna best.

Stoltz
2006-06-13, 19:38
Fan vad förolämpade folk kände sig när någon sa att de skulle fått stryk av Ljungberg. Vilken stolle som helst kan pungsparka sen facebusta någon.

Jense
2006-06-13, 19:38
Fan vad förolämpade folk kände sig när någon sa att de skulle fått stryk av Ljungberg. Vilken stolle som helst kan pungsparka sen facebusta någon.

ja vem som hellst kan, men ingen gör det. skillnad mellan att kunna och att göra :thumbup:

Stoltz
2006-06-13, 19:42
ja vem som hellst kan, men ingen gör det. skillnad mellan att kunna och att göra :thumbup:

Men hur många av de som "tar åt sig" här har faktiskt gjort det? ;)

sundvall
2006-06-13, 19:50
Föresten så hmm, jag tror Mellberg skulle vinna.

Jense
2006-06-13, 19:52
Men hur många av de som "tar åt sig" här har faktiskt gjort det? ;)

antagligen ingen, eftersom det bara är snacka snacka blah

Stoltz
2006-06-13, 20:11
antagligen ingen, eftersom det bara är snacka snacka blah

Sant. Då hade jag också spöat honom :thumbup: :D

mister_power
2006-06-13, 20:22
Mellberg vinner, men Ljungberg är fortfarande Sveriges bästa spelare!

Sebbe_H
2006-06-13, 20:25
Mellberg FTW!

delta_mats
2006-06-13, 20:54
Tror inte någon kom fram till det? Däremot så kan man inte applicera en kampsport rakt av på en fight på "gatan". Men jag vet inte, jag slåss inte direkt. Sedan när har jag sagt att ens fysiska status inte spelar någon roll?

Fast mest är jag förvånad över hur arga kampsportsnördarna blir.

Är man en nörd om man tränar kampsport?
Jo alla som inte tränar kampsport och således har väldigt lite erfarenhet från fighting vill jag minnas kom fram till den slutsatsen. Undra hur just dessa personer säger så då det inte vet något om den saken. Ungefär som alla nybörjare som tror sig veta något om styrketräning får sig en rejäl avhyvling av de mer erfarna.

Jense
2006-06-13, 20:55
Mellberg FTW!

mellberg fuck the world? jasså gör han

Trance
2006-06-13, 20:58
Är man en nörd om man tränar kampsport?
Jo alla som inte tränar kampsport och således har väldigt lite erfarenhet från fighting vill jag minnas kom fram till den slutsatsen. Undra hur just dessa personer säger så då det inte vet något om den saken. Ungefär som alla nybörjare som tror sig veta något om styrketräning får sig en rejäl avhyvling av de mer erfarna.

Är du arg min pojke? Jag sade kampsportsnördarna som i de som är väldigt intresserade av kampsport. Blev du ledsen? Även fast du säkert inte har något emot att säga t.ex. "datanördar".

Jaha, jag vet inte om någon vill ha den här diskussionen med dig nu även om du söker den så mycket. Om vi säger så här.. du är en ninja. Dina år av träning har gett resultat, din reflexer, din styrka, ditt sinne är över normala nivåer. Dessa gör dig till en ninja med fruktansvärda dödskrafter. Spring nu, spring ut i skogen och hoppa från träd till träd och jaga de som vågar säga emot dina ninjaåsikter.

Jo, jag är rätt uttråkad. Det är halvlek i fotbollen.

Jense
2006-06-13, 20:59
Är du arg min pojke? Jag sade kampsportsnördarna som i de som är väldigt intresserade av kampsport. Blev du ledsen? Även fast du säkert inte har något emot att säga t.ex. "datanördar".

Jaha, jag vet inte om någon vill ha den här diskussionen med dig nu även om du söker den så mycket. Om vi säger så här.. du är en ninja. Dina år av träning har gett resultat, din reflexer, din styrka, ditt sinne är över normala nivåer. Dessa gör dig till en ninja med fruktansvärda dödskrafter. Spring nu, spring ut i skogen och hoppa från träd till träd och jaga de som vågar säga emot dina ninjaåsikter.

fan vilken mes du är egentligen

Trance
2006-06-13, 21:04
fan vilken mes du är egentligen

Jo, jag vet. :(

delta_mats har väl försökt söka den diskussionen minst en gång innan efter den tråden med mig av någon anledning. Trots att det var knappast jag som orkade tjaffsa med han mest.

Grejen är, jag bryr mig inte. Jag tycker inte det är intressant med kampsport och tycker det är rätt löjligt tyvärr. Varför försöka pracka på mig diskussionen.

Jense
2006-06-13, 21:05
Jo, jag vet. :(

delta_mats har väl försökt söka den diskussionen minst en gång innan efter den tråden med mig av någon anledning. Trots att det var knappast jag som orkade tjaffsa med han mest.

Grejen är, jag bryr mig inte. Jag tycker inte det är intressant med kampsport och tycker det är rätt löjligt tyvärr. Varför försöka pracka på mig diskussionen.

för att konvertera din hippieröv till slagsmålsklubben

delta_mats
2006-06-13, 21:06

Nej jag är inte arg alls. Bara undrar varför du tror dig veta så mycket när du saknar erfarenheten från kampsport. Nej jag brukar faktiskt inte skriva datanörd även om du så gärna vill tro det:)
Nej jag inser precis som du att ingen vill diskutera det där med mig längre, jag har accepterat det, för ett tag framöver.
Jag syftar mer till de kampsporter där du faktiskt har ett fightingmoment. Boxning, thaiboxning, MMA osv. Inte på ninjas och gamla karatestilar där sparring är väldigt fattigt.

Trance
2006-06-13, 21:07
för att konvertera din hippieröv till slagsmålsklubben

Men jag vill ju bara sitta under mitt träd och äta svamp.

Trance
2006-06-13, 21:10
Nej jag är inte arg alls. Bara undrar varför du tror dig veta så mycket när du saknar erfarenheten från kampsport. Nej jag brukar faktiskt inte skriva datanörd även om du så gärna vill tro det:)
Nej jag inser precis som du att ingen vill diskutera det där med mig längre, jag har accepterat det, för ett tag framöver.
Jag syftar mer till de kampsporter där du faktiskt har ett fightingmoment. Boxning, thaiboxning, MMA osv. Inte på ninjas och gamla karatestilar där sparring är väldigt fattigt.

Ok, jag skall vara seriös och svara. Jag vet inte mycket om kampsport och det var inte det denna tråden kom att handla om. Du ville blanda in kampsport när vi pratade om en fotbollspelare. Ja, du skulle säkert slå ner Ljungberg men du var inte målgruppen som jag anklagade. Sedan använder jag inte nörd som ett negativt, bara grymt intresserad av en sak. Typ bilnörd etc.

Angående riktiga slagsmål på krogen så får du nog snacka med någon som kan sådant.

Ninjor är coola dock.

Sebbe_H
2006-06-13, 21:13
mellberg fuck the world? jasså gör han

Ibland är du så dålig jense :D:P

Pingu
2006-06-13, 21:36
Mellberg knockar fröken Ljungberg så att han tappar handväsakan *popcorn*

Bjorn
2006-06-13, 22:07

Måste bara fråga på vilka grunder du anser att gamla karate stilars sparring är fattig? Hoppas du är medveten om att du gör precis samma generalisering som Trance gör när han skriver "kampsportsnördar". Fattigt i förhållande till vad?Boxning?som har 3 slag som man kombinerar på olika sätt? Jag vet inte riktigt hur du definerar "fightingmoment", men efter att ha kollat vilka kampsporter du placerat där så hävdar jag bestämt att det finns karate stilar som också platsar där.

Mellberg vinner såklart!:thumbup:

delta_mats
2006-06-13, 22:35
Måste bara fråga på vilka grunder du anser att gamla karate stilars sparring är fattig? Hoppas du är medveten om att du gör precis samma generalisering som Trance gör när han skriver "kampsportsnördar". Fattigt i förhållande till vad?Boxning?som har 3 slag som man kombinerar på olika sätt? Jag vet inte riktigt hur du definerar "fightingmoment", men efter att ha kollat vilka kampsporter du placerat där så hävdar jag bestämt att det finns karate stilar som också platsar där.

Mellberg vinner såklart!:thumbup:

Ja det finns även vissa karatestilar som har en hel del fighting moment. Men inte många av de gamla traditionella arterna. Inte lika mycket som MMA, Thaiboxning, boxning. Syftar då till den faktiska tiden man sparrar. Har själv erfarenhet från karate och bekanta samt familjemedlemmar som tränat så jag har en viss inblick även inom karaten även om jag inte kan påstå den vara stor.
Fightingmoment, ja då syftar man vanligtvis till sparring eller match.

Bjorn
2006-06-13, 22:53
Ja det finns även vissa karatestilar som har en hel del fighting moment. Men inte många av de gamla traditionella arterna. Inte lika mycket som MMA, Thaiboxning, boxning. Syftar då till den faktiska tiden man sparrar. Har själv erfarenhet från karate och bekanta samt familjemedlemmar som tränat så jag har en viss inblick även inom karaten även om jag inte kan påstå den vara stor.
Fightingmoment, ja då syftar man vanligtvis till sparring eller match.

Detta är tyvärr också en generallisering. De stora traditionella arterna(goju,shotokan,kyokushinkai) har alla utvecklat sparringmoment. Både iform av "dojo-fight" och tävlingsfight i många former. De som ägnar sig åt det senare kan man ju disskutera huruvida traditionella de är eller inte om man utgår från att traditionell bara innebär kata eller dylikt, men det tänker jag inte ge mig in på. Alltså att säga många "traditionella" karate stilar inte skulle ha något fightmoment alls är felaktigt. Men sedan i vilken utsträckning är ju en helt annan femma. Jag vet att jag ägnar mig lite åt ordmärkeri här men vill endå förtydliga lite.

Känns som vi är väldigt OT om fortsatt intresse finns att disskutera så kanske en nytråd vore på sin plats.

Tricklev
2006-06-13, 23:06
Ja, låt oss inte göra detta till ännu en "Min stil är pwnzor" diskussion.

Trance har fel btw.

Kwon
2006-06-13, 23:09
"Min stil är pwnzor". :devil:

Bjorn
2006-06-13, 23:27
Ja, låt oss inte göra detta till ännu en "Min stil är pwnzor" diskussion.

Trance har fel btw.
Hehe jag var inte ens på väg dit, men nu när du endå tar upp det så:thumbup:
Jag äger alla 'nuff said! Ljungberg är inkluderad om jag bara hinner ifatt honom:D

Jense
2006-06-14, 05:24
Ibland är du så dålig jense :D:P

nej, det är ni som är dåliga som tror ftw betyder fot the win.

Kurash
2006-06-14, 06:46

Kyokushin FTW! (Det är fegt med handskar i kampsport)

delta_mats
2006-06-14, 08:01
Kyokushin FTW! (Det är fegt med handskar i kampsport)

Hmm...*screwy*
Tävlingsregler inom kyokushinkai i Sverige. http://hem.passagen.se/mjolbybudoklubb/main/aktuellt/sen_regler.pdf Där använder dom handskar.
Det är mesigt att inte få slå i nyllet inom kampsport:D
Kunde inte hålla mig, förlåt. Nu lägger vi ner den här off-topic diskusionen.

Köttbullen
2006-06-14, 08:50
ljungberg har sina utbrott, men i en seriös fajt skulle nog mellberg vinna.. o andra sidan inte en aning båda är 70kgs fotbollspelare..

*screwy*

Niclaaas
2006-06-14, 09:44
ljungberg har sina utbrott, men i en seriös fajt skulle nog mellberg vinna.. o andra sidan inte en aning båda är 70kgs fotbollspelare..

*screwy*

mellberg väger runt 85 har jag för mig, det är väl mer än vad du väger?

Metal_boy_
2006-06-14, 09:45

Precis. "Fuck The World" ska det vara.:thumbup:

evil
2006-06-14, 10:47
Mellberg är en av dom största fjollorna jag sett. Glömmer aldrig när han skyllde sin straffmiss i EM 2004 på dom som inte hade vågat lägga en straff. Dessutom är han en högst medioker fotbollsspelare, varje gång Aston Villa släpper in ett mål kan man ge sig fan på att det är Mellberg som klantat sig. Inte för att jag direkt gillar Ljungberg och hans Arsenal heller, men nog fan är det en mycket bättre fotbollsspelare och ledargestalt än Tjongberg.