Visa fullständig version : Ove Lehto visar raw perkele!
Grymma lyft:
http://youtube.com/watch?v=mo0QfI2OrAM
:bow:
Fiiii fan, blir mer och mer imponerad av denna bjässe. 245-bänken så ju lätt ut! Helt skruvat*screwy*
Styrkelyft på riktigt rockar!
330kg i mark såg ju tungt ut*rolleyes*
Styrkelyft på riktigt rockar!
Amen.
Om man kikar in Oves träningsdagbok så framstår han som helt sjukt stark i samtliga moment.
Daniel_S
2006-06-13, 08:58
Mycket imponerande! Har han inte gjort kring 1100 med utrustning?
Mycket imponerande! Har han inte gjort kring 1100 med utrustning?
Knäböj 402,5 Bänkpress 330 Marklyft 370 Sammanlagt 1067,5kg
Nitrometan
2006-06-13, 09:15
Najs. Då vet du ju hur ska göra på DM nu?
Nitrometan
2006-06-13, 09:27
Från Oves träningsjournal:
Vägde in på 141,70kg
Jag tävlade RAW. använde bara bälte och handledslindor.
Jag började på 290 i första böjen som blev lite segt för att jag ställde mig lite för brett. Jag ställde mig lite smalare i andra lyftet och då kom 300 bra och 310 i sista lyftet känndes istotrsätt likadant. Troligtvis hadde man kunnat böka upp 10kg till.
I bänken började jag på 237,5 som var hyfsat lätt 245 i andra kom säkert men började kännas tungt och sedan bomadde jag på 250 i tredje lyftet, vilket harmade som fan, hadde jävligt gärna klarat det (men jag försöker igen tills jag klarardet)
I marken valde jag dra smalt, på uppvärmningen var det lite svårt att bedöma formen så jag börja de säkert på 290 i första lyftet som ändå glev lite knöligt för att jag hadde bältet lite för lågt så det blev ivägen i starten. I andra lyyftet satte jag bältet lite högre upp och då kom 310 riktigt lätt så jag höjde till 330 i sista som kom bra. (Jag tror att jag kunnat dragit 350, men man vet alldrig om gerppet hållit, men hadde det hållit hadde jag nog kunnat baxa upp vikten)
885 totalt var över förväntan och lägger man sedan till kriteriet att jag varit helt dopingfri hela livet så blir resultatet ännu bättre!
Det var riktigt skönt att tävla RAW, nog vore det så här styrkelyft egentligen borde utföras...
http://ovel.bravejournal.com/
Första gången jag ser Ove dra smalmark! :)
Fan vad sköna grymtningar :D
Karl_alfred
2006-06-13, 10:27
IMponerande som fanken. Men vadå RAW? Han använder ju bälte o lindeor för handleder:MrT:
IMponerande som fanken. Men vadå RAW? Han använder ju bälte o lindeor för handleder:MrT:
Men inga dräkter och tröjor :)
Tycker egentligen också att man ska skippa bältet om man ska va helt raw, men de flesta raw tävlingar godkänner bälte, så det får väl gå ;)
Herkulez
2006-06-13, 10:39
fett grymt som rossi skulle sagt. Tack för idag.
BTW miss u rossi =(
Karl_alfred
2006-06-13, 10:42
Men inga dräkter och tröjor :)
Tycker egentligen också att man ska skippa bältet om man ska va helt raw, men de flesta raw tävlingar godkänner bälte, så det får väl gå ;)
Tja Raw för mig är utan hjälpmedel alls de var så jag tänkte.
Tja Raw för mig är utan hjälpmedel alls de var så jag tänkte.
Inget stativ heller?
Karl_alfred
2006-06-13, 10:48
Inget stativ heller?
Du fattar vad jag menar!
Du fattar vad jag menar!
Ja självklart. Du menar att du blandar ihop nonono med raw.
Karl_alfred
2006-06-13, 11:02
Ja självklart. Du menar att du blandar ihop nonono med raw.
Mycket möjligt att jag inte har koll på begreppen till 100, men står fast vid att de är fel i mitt tycke att kalla det raw när man har hjälpmedel.
Mycket möjligt att jag inte har koll på begreppen till 100, men står fast vid att de är fel i mitt tycke att kalla det raw när man har hjälpmedel.
I mitt tycke också. Stativ borde inte tillåtas, det gör det mycket lättare att få vikten rätt innan lyftet.
Karl_alfred
2006-06-13, 11:05
I mitt tycke också. Stativ borde inte tillåtas, det gör det mycket lättare att få vikten rätt innan lyftet.
okej.
Nu brunar du fan ordentligt i böjsan. :em:
Nu brunar du fan ordentligt i böjsan. :em:
:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.