Visa fullständig version : The best of In Flames
Vilka är enligt er de bästa låtarna med In flames? Jag har ganska nyligen upptäckt dem och jag har inte hört så många låtar. Av dem jag hört så är dessa de jag tycker är bäst:
Reroute to remain
The quite place
Vanishing light
System
Drifter
Cloud Connected
Embody the invisible
Trigger
Take this life
Crawl through knives
Gör gärna en lista över de bästa låtarna. Jag ska göra en träningsskiva med In Flames så jag behöver 20 riktigt bra låtar.
Tack i förhand :)
In flames De e najs.
Finns massa bra låtar av dem, men 10 favoriter är:
Man Made God
Only For The Week
Crawl Through Knives
Cloud Connected
Dark Signs
Trigger
Take This Life
Come Clarity
Pinball
Scream
eh ta bara 20 låtar alla är så bra, Dead end är jag väl inte så förjust i dock.
Jacksatan
2006-06-13, 08:00
Vilka är enligt er de bästa låtarna med In flames? Jag har ganska nyligen upptäckt dem och jag har inte hört så många låtar. Av dem jag hört så är dessa de jag tycker är bäst:
Reroute to remain
The quite place
Vanishing light
System
Drifter
Cloud Connected
Embody the invisible
Trigger
Take this life
Crawl through knives
Gör gärna en lista över de bästa låtarna. Jag ska göra en träningsskiva med In Flames så jag behöver 20 riktigt bra låtar.
Tack i förhand :)
Live tycker jag System äger så jävla hårt. Sen gillar jag väl food for the gods, embody the invisible, ordinary story, evil in a closet, pinball map, only for the weak, square nothing. Men det finns grymma låtar på alla skivor. =)
Lyssna på Soilwork om du gillar in flames. Skivorna natural born chaos och figure number five, tycker jag är bäst
In flames De e najs.
Finns massa bra låtar av dem, men 10 favoriter är:
Man Made God
Only For The Week
Crawl Through Knives
Cloud Connected
Dark Signs
Trigger
Take This Life
Come Clarity
Pinball
Scream
eh ta bara 20 låtar alla är så bra, Dead end är jag väl inte så förjust i dock.
Live tycker jag System äger så jävla hårt. Sen gillar jag väl food for the gods, embody the invisible, ordinary story, evil in a closet, pinball map, only for the weak, square nothing. Men det finns grymma låtar på alla skivor. =)
Lyssna på Soilwork om du gillar in flames. Skivorna natural born chaos och figure number five, tycker jag är bäst
Tacl så mycket för de tipsen! Ska genast kolla upp :) Mer favoriter är välkommna!
Jacksatan - AH system är bara för go! Har dock inte hört den live :)
grisbil3n
2006-06-13, 08:11
Låtarna på Jester Race är bra överlag vill jag minnas.
Behind space! Både den första versionen på Lunar strain plattan samt "remaken" på Colony rockar bra.
Jotun är också bra, lätt flummig text bara.
The Quiet Place och Only For The Weak är underbart bra.
Pudzianovski
2006-06-13, 11:51
Hela Jester Race skivan.
Mycket från Whoracle.
En del från Lunarstrain.
En och annan låt från resten fram till den senaste skivan.
Ja hade en inflames skiva en gång, den sög har ja för mig. Men ja har för mig jag gillade en låt som hette nått med satellites eller så
Ja hade en inflames skiva en gång, den sög har ja för mig. Men ja har för mig jag gillade en låt som hette nått med satellites eller så
satellites and astronautes
HM
Pinball map
System
Only for the weak
Ordinary Story
Cloud Connected
SKa se dom live om drygt 2 veckor *yourock* och sen efter en månad till blire soilwork *yourock* dock missar man ledin då för spelade samtidigt, VILKEN TRAGISK FÖRLUST.
HM
Pinball map
System
Only for the weak
Ordinary Story
Cloud Connected
SKa se dom live om drygt 2 veckor *yourock* och sen efter en månad till blire soilwork *yourock* dock missar man ledin då för spelade samtidigt, VILKEN TRAGISK FÖRLUST.
Vart ska du se dem? Dem har ställt in alla spelningar i sverige om jag inte minns fel
Vart ska du se dem? Dem har ställt in alla spelningar i sverige om jag inte minns fel
June 17 - Hultsfreds Festivalen (SWE)
June 20 - Kiruna Festivalen (SWE)
Tack för alla tips! Ska kolla upp dem :)
Vad sjutton betyder whoracle? En blandning mellan Whore(hora) och oracle(orakel)? Lite ful titel!
petersson
2006-06-13, 16:49
Zombie inc. har jag alltid tyckt om. Båda behind space är bra också :)
Kirunafestivalen *popcorn*
Dissector
2006-06-13, 17:33
Enligt mig:
Clayman
Behind Space
In Flames
Episode 666
System
Morphing into primal
Det är nog mina favoriter. Gillar inte riktigt deras nyare lite för gnälliga grejer. System är väl den enda av nyare klass som jag verkligen gillar.
The Somberlain
2006-06-13, 20:48
Längesedan jag lyssnade på dom nu, men jag minns iaf att jag gillade deras självbetitlade låt (alltså låten "In Flames"). Tror det var från någon av deras tidiga grejjor. Förresten vad hette bandet innan dom blev "in Flames"? Var det "Cemorial Oath" eller blandar jag ihop det nu? Grotesque var det iaf inte, det "blev" ju ATG.
Biosphere
Bullet Ride
Pinball Map
Only For The Weak
Square Nothing
Dissector
2006-06-13, 20:54
Biosphere
Bullet Ride
Pinball Map
Only For The Weak
Square Nothing
Är det där dina In Flames-favoriter kan du ju lika gärna byta dom mot Lars Winnerbäck ;)
Är det där dina In Flames-favoriter kan du ju lika gärna byta dom mot Lars Winnerbäck ;)
Jag har inte hört så mkt av dem heller :P Men kom inte och säg att det är dåliga låtar *grr27*
Dissector
2006-06-13, 21:00
Jag har inte hört så mkt av dem heller :P Men kom inte och säg att det är dåliga låtar *grr27*
Ska jag vara ärlig så gillar jag inte riktigt någon av de där låtarna :P
Tycker dock det är synd om In Flames blir kategoriserade som ett sånt där gnäll-ballad-band (vilket de iofs har blivit helt och hållet på senare tid) när det egentligen är undantagsspår som låter så, och när de egentligen har gjort så mycket brutalare saker :)
Tycker dock det är synd om In Flames blir kategoriserade som ett sånt där gnäll-ballad-band (vilket de iofs har blivit helt och hållet på senare tid) när det egentligen är undantagsspår som låter så, och när de egentligen har gjort så mycket brutalare saker :)
Har iaf sett dom live :)
Men jag gillar att sjunga med i musiken jag lyssnar på, och det är svårt om maninte hör vad dom sjungetr
Dissector
2006-06-13, 21:05
Har iaf sett dom live :)
Men jag gillar att sjunga med i musiken jag lyssnar på, och det är svårt om maninte hör vad dom sjungetr
Också sett live. Precis innan Soundtrack yo your Escape skulle släppas (Vi var förresten de första någonsin som fick höra The Quiet Place live :D), och då hade han inte börjat med att gnälla i varje låt ännu, så det var bra :)
Ett tips är, läs lyrics. Har man läst en eller två gånger så låter texterna lika tydliga som med vilket annat band som helst!
Också sett live. Precis innan Soundtrack yo your Escape skulle släppas (Vi var förresten de första någonsin som fick höra The Quiet Place live :D), och då hade han inte börjat med att gnälla i varje låt ännu, så det var bra :)
Ett tips är, läs lyrics. Har man läst en eller två gånger så låter texterna lika tydliga som med vilket annat band som helst!
Såg dem iofs bara innan maiden i somras.
Även omjag kan texten kan jag inte sjunga med i låten :D
Själv tycker jag att det är ganska gutt när Anders gnäller lite. Men jag har ju inte hört dem så mycket men jag tycker att det är lite det som in flames är. Låten come clarity är bara för fin. Jag gillar iallafall när det inte bara ständigt skriks genom en hel låt.
Dissector
2006-06-13, 23:20
Själv tycker jag att det är ganska gutt när Anders gnäller lite. Men jag har ju inte hört dem så mycket men jag tycker att det är lite det som in flames är. Låten come clarity är bara för fin. Jag gillar iallafall när det inte bara ständigt skriks genom en hel låt.
Det är det som In Flames är idag, men tänk på att de har släppt plattor sen 1994, och "gnället" började inte förrän ungefär 2004, med ett och annat lipande på Reroute to Remain från 2002. Innan dess var det ju långt råare, och DET - enligt mig - är riktiga In Flames :hbang:
Ska dock poängtera att In Flames inte är ensamma när det gäller denna typ av förvandling :P
Biosphere
Bullet Ride
Pinball Map
Only For The Weak
Square Nothing
har du ätit roliga piller nu ?
Anspelar du på att låtarna skulle vara mesiga eller bara dåliga?
4/5 av låtarna är från clayman skivan som av många fortfarande anses vara den bäst skivan In Flames har producerat.
Det är definitivt en favorit bland dom flesta.
Det är ju definitivt inte en mesig/klen skiva eller då den går åt det gamla In Flames soundet med tyngre riff och inte lika välproducerad och polerad som dom nyare skivorna, så jag vet inte riktigt vad du anspelar på? :)
Only For The Weak, är ju lätt den bästa live låten In Flames har i bagaget och kanske även en av de bästa på skiva!
några favoriter från mitt håll:
reflect the storm
ordinary story
only for the weak
come clarity
jesters race
system
Egonomic
är även mycket svag för "metaphor" :em:
favoritskiva: colony
Dissector
2006-06-13, 23:28
har du ätit roliga piller nu ?
Räknas Fisherman's friend?
Anspelar du på att låtarna skulle vara mesiga eller bara dåliga?
Lite både och =)
4/5 av låtarna är från clayman skivan som av många fortfarande anses vara den bäst skivan In Flames har producerat.
Sant. Clayman är en bra platta. Jag tyckte dock ovannämnda låtar var de tråkigare på just den plattan. Only For The Weak håller jag iofs med om är bra, men annars är ju titelspåret, pinball map, another day in quicksand och brush the dust away mycket bättre, tycker jag.
Dessutom påverkas inte min åsikt av vad som "många anser är bäst" :P
Det är ju definitivt inte en mesig/klen skiva eller då den går åt det gamla In Flames soundet med tyngre riff och inte lika välproducerad och polerad som dom nyare skivorna, så jag vet inte riktigt vad du anspelar på? :)
Skivan är rent generellt inte mesig, men den har en del mesiga spår tycker jag.
Rock'nRoll
2006-06-13, 23:32
Av vad jag har hört så har IF gjort två bra låtar och det är Episode 666 och Only for the weak.
Pudzianovski
2006-06-13, 23:32
Nä, inte enligt de flesta recensioner som ganska väl speglar en bild av folket som gillar metal.
Sant. Clayman är en bra platta. Jag tyckte dock ovannämnda låtar var de tråkigare på just den plattan. Only For The Weak håller jag iofs med om är bra, men annars är ju titelspåret, pinball map, another day in quicksand och brush the dust away mycket bättre, tycker jag.
Dessutom påverkas inte min åsikt av vad som "många anser är bäst" :P
Skivan är rent generellt inte mesig, men den har en del mesiga spår tycker jag.
pinball map var ju nämnt i diskussionen :)
sen förstår jag inte hur man kan dra steget från att gilla pinball map och another day in the quicksand till att tycka att bullet ride låter som lars winnerbäck :)
(förstår självklart att du skämtade om winnerbäck men du förstår vad jag menar :P)
håller dock med om att square nothing är sådär
Dissector
2006-06-13, 23:43
pinball map var ju nämnt i diskussionen :)
sen förstår jag inte hur man kan dra steget från att gilla pinball map och another day in the quicksand till att tycka att bullet ride låter som lars winnerbäck :)
(förstår självklart att du skämtade om winnerbäck men du förstår vad jag menar :P)
håller dock med om att square nothing är sådär
Ja, jag medger att jag generaliserade lite där. Pinball map var ju också med dessutom. I slutändan är det ju iofs så att även dom låtarna är ganska gulliga i jämförelse med ännu tidigare In Flames. Desto längre bak vi går, desto bättre blir det :)
Nä, inte enligt de flesta recensioner som ganska väl speglar en bild av folket som gillar metal.
IF har ju utvecklat sig så mycket genom åren så att jämföra clayman med något nytt är väl nästan som att jämföra två olika dödsmetal band.
Och du har säkert rätt i det du säger.
Jag är själv ganska trött på clayman men förr i tiden innan reroute kom för oss som var med på den tiden så var clayman riktigt bra och nyskapande!
Ja, jag medger att jag generaliserade lite där. Pinball map var ju också med dessutom. I slutändan är det ju iofs så att även dom låtarna är ganska gulliga i jämförelse med ännu tidigare In Flames. Desto längre bak vi går, desto bättre blir det :)
du är inte nöjd innan vi kommer tillbaks till stannes tid ? :)
Dissector
2006-06-13, 23:52
du är inte nöjd innan vi kommer tillbaks till stannes tid ? :)
Nöjd och nöjd, men ja. Åt det hållet :D
Sådär, nu har jag lyssnat på några av deras äldre låtar och jag kan bara säga att jag gillar deras nyare och "mesigare" låtar mycket bättre! Det gammla lät ju som vilket dödsmetal band som helst..... inget bra tycker jag.
System är nog den fetaste låten! Fy vad sjön den är!
Karkiainen
2006-06-16, 15:05
Biosphere
Subterranean
Inspid 2000
Morphing into primal
Clad in shadows
December flower
Episode 666
Artifacts of the black rain
Behind space
Dead eternity
Och en hel del annat, jag föredrar själv de äldre låtarna om det gäller musik till träning.
Pudzianovski
2006-06-16, 15:27
Sådär, nu har jag lyssnat på några av deras äldre låtar och jag kan bara säga att jag gillar deras nyare och "mesigare" låtar mycket bättre! Det gammla lät ju som vilket dödsmetal band som helst..... inget bra tycker jag.
Det är inte så konstigt egentligen tror jag. Du har växt upp med Nu-Metal generationen kanske?
När jag köpte Jester Race och Lunar Strain 94-95 så var det ovanligt med den typen av bra musik. Det fanns få av de banden då, som dessutom va bra. Det är lite över 10 år sen och du kanske lyssnade på annat då men jag gillar de äldre Flames bättre. Jester Race skivan låter knappast som vilken dödsmetal som helst enligt mig.
Dom äldre grejjerna är klart bäst, whoracle, lunar strain osv.
Tyvärr spelar dom inte mycket av det gamla live blir mest de nya pop-låtarna.
Det är inte så konstigt egentligen tror jag. Du har växt upp med Nu-Metal generationen kanske?
När jag köpte Jester Race och Lunar Strain 94-95 så var det ovanligt med den typen av bra musik. Det fanns få av de banden då, som dessutom va bra. Det är lite över 10 år sen och du kanske lyssnade på annat då men jag gillar de äldre Flames bättre. Jester Race skivan låter knappast som vilken dödsmetal som helst enligt mig.
Jo viss tär det så. Jag är ju endast 17år så för 10år sedan var jag ju 7år och då lyssnade jag på bumbibjörnarna och räddnings patrullen :D
Nä det jag sa om att In Flames lät som vilket dödsmetal band som helst var nog lite dumt eftersom jag inte lyssnat på mycket sådan musik över huvud taget.
Så vilket favorit band har du nu pudde?
Dom äldre grejjerna är klart bäst, whoracle, lunar strain osv.
Tyvärr spelar dom inte mycket av det gamla live blir mest de nya pop-låtarna.
Precis det jag gillar :D
Jag gillar iallafall när det inte bara ständigt skriks genom en hel låt.Det är i de flesta fall hemskt imo. antingen growl hela låten eller sång hela låten. Det är inte många band som lyckas ha riktigt tunga verser med growl för att sedan ha en pop-refräng med sång, In Flames är ett av de få band som fixar det.
Pudzianovski
2006-06-16, 15:35
Så vilket favorit band har du nu pudde?
För stunden...http://www.last.fm/user/Deadlift/
Enkelt :D
Vilka är enligt er de bästa låtarna med In flames?
Allihop
allan
partisk
Allihop
allan
partisk
Wtf.
/
Jay
förvånad
Allihop
allan
partisk
Oj, alla? :D
Då gillar du helt enkelt In Flames :)
Det är i de flesta fall hemskt imo. antingen growl hela låten eller sång hela låten. Det är inte många band som lyckas ha riktigt tunga verser med growl för att sedan ha en pop-refräng med sång, In Flames är ett av de få band som fixar det.
Ja så kan det nog vara. In flames gör iallafall den övergången ruskigt bra! Ta tex System. Vilken underbar låt med stenhårt röj i Versen sedan riktigt skön refräng med bra sång. Otroligt bra! Take this life är också på liknande sett.
Har inte hört den förut men nu har jag lyssnat på den 5 ggr i rad.
Så grymt bra låt!:hbang:
Fultjack
2006-06-16, 16:44
jag tycker live låter 300 gånger bättre än på skiva
kan passa på att tipsa om rock am ring bootleggen, riktigt sjysst spelning ..
några favoritlåtar :
Colony
Moonshield
Leeches
black & white
Graveland
tycker iofs dom flesta låtar är bra.
ska också se dom i kiruna om 2 veckor, jäkligt trist att dmo andra gigsen blev instöllda, men det går rykten om att dom ska på turne md Slayer, Children of bodom och 2 band till som jag inte kommer ihåg just nu :hbang:
Worlds wtihin the margin är jävligt bra imo.
Slayer, Children of bodom och 2 band till som jag inte kommer ihåg just nu :hbang:Unholy Alliance Part II. Lamb of God, Mastodon, Thine Eyes Blind är det också. Sitter på en ståplats biljett :)
jag tycker live låter 300 gånger bättre än på skiva
Å jag tycker absolut tvärtom. Såg dem som förband till judas priest i globen och det var inte mycket att hurra för. Mycket berodde nog på att deras ljud var nått så jävulska sämst, hur som helst blev dem duktigt ägda av judas priest iaf;)
Unholy Alliance Part II. Lamb of God, Mastodon, Thine Eyes Blind är det också. Sitter på en ståplats biljett :)
Var, när?
Wtf.
/
Jay
förvånad
plus ett
Fultjack
2006-06-16, 16:59
Unholy Alliance Part II. Lamb of God, Mastodon, Thine Eyes Blind är det också. Sitter på en ståplats biljett :)
klockers, såg just att biljetterna fans på ticnet , kanske måste inkassera en snarast :thumbup:
Var, när?
Ah hittade det!
Har inte hört den förut men nu har jag lyssnat på den 5 ggr i rad.
Så grymt bra låt!:hbang:
Elle hur! Helt underbar är den! Snack aom klockren! Du gillade ju disorted sleep (eller vad den nu hette) med Soilwork. Då kommer du nog också gilla overload med soilwork :) Fy tusan vad skön den var!
The Somberlain
2006-06-18, 18:11
Svinbra på hultsfred igårkväll! Dom blandade nytt matrial med gamla hits såsom "Behind Space", "Bullet Ride" och "Graveland" med nyare låtar som "Take this Life" osv. Riktigt bra och proffsigt arrangerat! Superb pyroteknink!
Å jag tycker absolut tvärtom. Såg dem som förband till judas priest i globen och det var inte mycket att hurra för. Mycket berodde nog på att deras ljud var nått så jävulska sämst, hur som helst blev dem duktigt ägda av judas priest iaf;)
Var också där och är böjd att hålla med. In Flames har vuxit för mig och är ett givet kort när det gäller musik att träna till och att bara lyssna jävulusiskt högt på hemma :hbang:
dock så är Judas mkt bättre *innocent*
/Tim
Lånar tråden för jag misstänker att detta kan vara relevant.
Är detta In Flames(har för mig jag läste att någon trodde det var det) och isåfall vilken låt? (efter Star Wars-introt). Ja, jag vet att det är en WoW-video, bara att ignorera.
http://video.google.com/videoplay?docid=8984917796894063194
Det är så mycket som Vanishing Light från senaste plattan Come Clarity
Fultjack
2006-06-19, 21:18
Svinbra på hultsfred igårkväll! Dom blandade nytt matrial med gamla hits såsom "Behind Space", "Bullet Ride" och "Graveland" med nyare låtar som "Take this Life" osv. Riktigt bra och proffsigt arrangerat! Superb pyroteknink!
glömde fråga, kommer du ihåg hela setlisten, körde dom colony? :hbang:
sjukt taggad inför nästa helg, kommer bli fin mosh
Det är så mycket som Vanishing Light från senaste plattan Come Clarity
Tackar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.