Visa fullständig version : Idrottsintresse?
Longshot
2006-06-13, 07:13
Skulle vara intressant och se hur många på detta träningsforum som är idrottsintresserade bortsett från kroppsbyggning,sl etc. Vad intresserar dig?
All idrott. Spelar ingen roll faktiskt. Det är prestationer alltihop.
Fast handboll ligger mig varmt om hjärtat.
Vesseldahl
2006-06-13, 07:22
Spelar handboll, så största intresset finns där. OS, VM och EM är evenemang som är intresserar ock.
Alla bollsporter är jag mycket intresserad i, hockey med.
Fotboll, hockey, friidrott, handboll, alpint, motorsport, kampsport.
Nästan all idrott intresserar mig.
Fotboll, basket, friidrott, handboll, kampsport, boxning, brottning. Även typ alla sporter när det är OS.
Ja herregud,jag är en riktig sportnörd! Tittar på ALLT,med några få undnatag..tex konståkning & hästhoppning..
Skyller det på min käre far. Både jag och min lillasyster har tillbringat mycket tid av vår uppväxt i en ishall och på div fotbollsplaner. Ditsläpade av pappsen ;)
Är nog intresserad av det jag själv pysslar (eller har gjort) med och kan relatera till. Dvs: Tennis, badmimton, bågskytte, lerduveskytte, grappling
Sedan tycker jag även det är kul att se på OL, Styrkelyft
Amerikansk fotboll är favoritsporten, men jag gillar också kampsport, MMA och friidrott.
grisbil3n
2006-06-13, 08:12
Araa, kul att lira boll och o lite annat.
Hockey!!
Fotboll, Handboll, Friidrott, Simning, Simhopp.. U name it. Jag kollar på allt utom curling och golf :D
hahavaffan
2006-06-13, 08:33
Jag avskyr sport och idrott faktiskt. Visst, det är kul att spela innebandy, beachvolley och badminton... men inget jag gör regelbundet.
JA
NEJ
NJAE ahahahhahhahahahhahahahahahhaha!
a!
Har en riktigt sportfamilj *popcorn*
userfriendly
2006-06-13, 09:12
nej nej ush ush, alltid varit den som hatat sport i en annars väldigt aktiv familj (iaf barnen)
jag gillar dock friidrott, simning, hästhoppning, gymnasitik och konståkning (va ju lite iaf) att titta på... lagsporter är inte min grej
Gillar att se dom flesta sporter förutom friidrott och fotboll.
Har extra stort intresse för racketsporter, ishockey och motorsport av alla de slag.
Intresserad av många sporter främst fotboll och skytte.
Aktivt: Mountainbike
Passivt: Fotboll, Innebandy, Bordtennis, Tae kwon do
Metal_boy_
2006-06-13, 09:35
Japp! Har hållt på med många sporter och fotboll är det som jag har spelat mest. Så man har lite priser och diplom som ligger och dammar nånstans :)
Nej, jag byter kanal så fort det är sport på tv. Undantagen är damernas tunga klass i tyngdlyftning, strongman och K1.
petersson
2006-06-13, 09:52
Tycker friidrott är intressant. Speciellt kastgrenarna!
Ser inte på sport, förutom ibland vm-finaler och nån glutt på sommar-OS.
Tycker det är kul att spela fotboll, beach volley osv, men blir det blir väldigt sällan av nått sånt. Jag cyklar en del, men det är transport/cardio.
Motorsport i största allmänhet men mest motocross och enduro :D
Sen tillkommer allt annat, fotboll, hockey, basket etc..
bluelight
2006-06-13, 10:40
Inget jag följer men friidrott, motorsporter och lite fotboll är najs!
Gillar att kolla på det mesta i sportväg!
Nästan all idrott är rolig att se på. Favoriterna är hockey, fotboll, friidrott samt motorsport.
Me_Myself
2006-06-13, 10:53
Jag är ungefär så ointresserad som man kan bli av alla sporter. Tycker det e urtråkigt att se det på tv. Men jag håller klart på malmö när dem spelar fotboll :)
Njae, gillar hockey. Det är nog bara det.
Jag är nog mer för individuella prestationer varför jag inte är förtjust i hockey eller fotboll t ex.
Friidrott är kul, speciellt 100m eftersom jag själv varit hyfsad i det och kanske kunde blivit bra om jag satsat.
Kampsporter är också väldigt intressant. Där har jag testat på:
Jiu Jitsu
Karate (shotokan)
Syd-shaolin "kung-fu"
Wushu
Pekiti-tirsia (Kali)
Wing-Tsun
Capoeira
Svedberg
2006-06-13, 11:03
Armbrytning och strongman är kul, håller bara på med armbrytning dock
All idrott. Spelar ingen roll faktiskt. Det är prestationer alltihop.
+1
Men dom ska vara fysiska, hästhopp och sån skit går fetbort.
har ridit hela mitt liv plus haft lite kortare karriärer i fotboll och innebandylag.
Metal_boy_
2006-06-13, 11:30
+1
Men dom ska vara fysiska, hästhopp och sån skit går fetbort.
Du tror inte att hästhoppning kräver fysiskt arbete? :)
Tricklev
2006-06-13, 11:30
Tycker att strongman, kampsport och sumobrottning är kul att kolla på, men följer ingen av dom.
Roadracing, motocross + övriga motorsporter. Extremsporter som skateboard, bmx, fmx mfl är också kul att titta på. Fotboll kollar jag på nu när det är VM, sällan annars.
Du tror inte att hästhoppning kräver fysiskt arbete? :)
Håller med!!!
King Grub
2006-06-13, 11:35
Jag finner dom flesta sporter tråkiga att titta på och engagera mig i, lagsporter i synnerhet. Friidrott på sommaren, längdskidåkning på vintern är roligt. Och sumo. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/thumb_sumo.gif
Hästhoppning handlar inte om att sitta o slappa medans hästen gör jobbet. Det fattar till och med jag som inte suttit på en häst i hela mitt liv :D
hammer95
2006-06-13, 14:20
Jag tittar på alla sporter, men föredrar fotboll, ishockey, handboll, friidrott och längdskidor före allt annat. Men styrkelyft och tyngdlyftning går också bra...
Ja, väldigt, men ikväll insåg jag en begränsning i mitt intresse. Jag kan nästan inte se sport med andra för de har TV'n så jäääävla högt. Det är som att de försöker få en livekänsla genom att bedövas av ett publiksorl med bara diskant, och en kommentator som de ändå inte tycker om.
Jag kan ju heller inte som minoritet kräva att volymen sänks ifall alla vill annat, så det har vid inte bara et tillfälle så att jag går bort från TV'n. Jag tål inte omotiverade ljud, bakgrundsmusik, raggarbilar som spinner loss utanför mitt fönster, fyllekajor som brölar eller en TV som står på hög volym, och jag önskar att fler vore likadana.
Såja! Fick jag gnälla lite, jag blir bara så förbannad.
Krokodil
2006-06-13, 22:05
Fotboll här...
Kanske lite friidrott ibland oxå.
stahlberg
2006-06-14, 11:25
För min del gillar jag många idrottsgrenar, t.ex friidrott, bollsporter, kampsport mm.
Dessutom har jag ägnat ett rätt stort antal timmar åt att titta på träning i flera olika individuella grenar (och i VISS MÅN lagsporter) för att studera tränarens funktion under träningspassen.
mirrranda
2006-06-14, 11:29
Jag vill inte säga all idrott för att det finns mycket som är otroligt tråkigt, som curling och golf. Men allt som är fartfyllt och involverar prestationer, sånt är bäst :D
Spec marathonlöpning, fotboll, multisport m.m!
gillar det mesta i idrottsväg...
TcAnders
2007-04-08, 19:28
Motocross..
Lelle Pelle
2007-04-08, 19:30
Allt. Snooker är favorit för tillfället.
Det enda som är intressant för mig (utöver BB) är MMA och TMA, samt beachvolley damer och curling (när svenska alt danska damlaget kör, då några där hade rejäla ghettos).
mangemani
2007-04-08, 19:42
fotboll och boxning.
Inget, kanske lite K1 kan vara kul att se nån gång ibland. Annars är sport trist.
NiXPhoenix
2007-04-08, 20:01
Nästan inget, förutom viss motorsport.
champion
2007-04-08, 20:01
Friidrott, simning och kampsport(K1, UFC, MMA etc etc) är dom jag måste se sen dom andra är inte lika viktigare men ska ses ändå. Fotboll hatar jag :P
som dom flesta andra här så har jag ett väldigt brett intresse inom sport.
det var en bra dag idag.
F-1, Hockey-final, La Liga :D
längdskidor, mtb, dh och freeride. samt boxning, då intresset sträcker sig till tv-soffan och eurosport.
Styrkesport (först o främst byggning o OL), därefter friidrott och dessutom fotboll. Och Tour de France, hur märkligt det än kan låta, för annars är jag total ointresserad av cykel.
NHL hockey, MMA, Thaiboxning, och NCAA Football (Notre dame).
Ishockey, fotboll + lite stora amerikanska sporter utöver det...Dock inte lacrosse. Handboll är kul att se på, det intresset hängde dock ihop med Sveriges framgångar tidigare...Skidor vid större mästerskap kan vara kul.
Mest ishockey och fotboll, men då ska det vara riktig vara av de båda.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.