handdator

Visa fullständig version : Är man ett kräk om man tittar på brösten?

Sidor : 1 [2]

Modde
2006-06-12, 16:11
Hade alla tjejer gått nakna så hade man nog slutat titta lagom tills ni vant er vi alla blickar. Så det är väl nog den bästa lösningen.

Pingu
2006-06-12, 16:12
Självklart så är du inte ett kräk för att du kollar in hennes hylla

mini
2006-06-12, 16:25
Har jag inte sagt, men vissa påstår att ni inte gör något för att man ska slänga en blick. Bara visade att det finns saker ni gör, medvetet, omedvetet vad vet jag.
Varför säger du ni? Vilka menar du nu? Bara för att vissa stoppar silikon i lökarna så får man stirra, både på dem och deras mer platta systrar? Jag hänger inte med på logiken riktigt.

mini
2006-06-12, 16:26
Fan Mini, jag trodde vi skulle hålla oss ifrån sterotyper. Men sen kommer du och menar att du är en humorbefriad feminist. Säger du att du är vegan också så kommer jag utgå ifrån att du springer runt och befriar minkar och kastar rödfärg på östermalmarnas pälsar!
*whatever*
Stereotyper gör det så enkelt. Jag gillar simpelt. Det är väl därför jag fortfarande gillar män.

Bronkitkorv
2006-06-12, 16:39
Jag antar att det var ett svar på min andra fråga.
Vad har du för argument som är funkar på tjejer, men inte på killar?
Jag tänkte väl att det mest är tjejer som går och visar halva brösten och har utmanande klädsel och sedan gnäller på att vi killar glor. Jag har aldrig tänkt på att killar känner sej uttittade. Så nu har jag förtydligat mej lite kanske.

PePPinO
2006-06-12, 16:44
Vi är sexuella varelser och hanar är mycket visuellt orienterade. Jag känner mig levande och viril när jag lägger märkte till ett par vackra bröst här eller en snygg rumpa där. Gör det mig till ett as så må det vara så. Vilka djävla samhälle det skulle vara om vi inte fick vara de vi är? Du lägger märke till en bröstvårta och det är något du tänder på. Vad ska du göra? Ja du ska inte stirra som ett fån - det är inte produktivt, men ska du skamset slå ner blicken och sedan gå hem och späka dig själv för att du är den du är?

Var stolt för att du är ett djur. Det är jag också. Och kassörskan med.

Glad sommar på dig :thumbup:!

*visslar* du skriver alltid klockrena inlägg=D Mkt bra skrivet mkt bra:hbang:

Herkulez
2006-06-12, 16:46
man märker vilka tjejer här som ser ut som plankor framtill

just kidding just kidding

mela
2006-06-12, 16:49
vafan jag kollar också på brösten om det är så... vet inte varför..jämför med mina egna? *screwy*

dynamo
2006-06-12, 16:54
Så länge många kvinnor tycker om att synas och att deras utseende uppskattas av män, så kommer män köra på den linjen också. I många situationer blir ju då både män och kvinnor glada. Ifall vi skulle undvika titta skulle ju alltid männen bli mindre glada än av att titta och ofta kvinnorna också.

Vet inte hur hållbart detta blir, har inte hängt med helt och hållet i tidigare diskussioner och vägrar tänka igenom det på alla plan. Här kommer lite skum(?) logik:

Om män tittar: win(M)/win(F som vill bli sedda) samt win(M)/lose(F som inte vill bli sedda)
Om män inte tittar: lose(M) / lose(F som vill bli sedda) samt lose(M)/win(F som inte vill bli sedda)

Det övre alternativet verkar ju då vara det rimligaste då flest verkar vinna på det. Männen vinner mer än kvinnorna, eftersom kvinnorna har två läger men även kvinnorna vinner mer totalt sett 'om män tittar' än om de 'inte tittar'.

Om män 'inte tittar' blir det även där en win för en av kvinno-grupperingarna, medans män förlorar på bägge. Så totalt blir det sämre om man 'inte tittar'.

rQx
2006-06-12, 16:59
Varför säger du ni? Vilka menar du nu? Bara för att vissa stoppar silikon i lökarna så får man stirra, både på dem och deras mer platta systrar? Jag hänger inte med på logiken riktigt.
Det har framgått i tråden att ni inte gör något för att vi ska titta så har jag uppfattat det i alla fall. Därför drog jag upp detta. Med det har jag inte sagt att det är okej eller något. Bara tillförde argument som ni kan disskutera om. Jag är neutral i frågan ;)

Pepparkakssmurfen
2006-06-12, 17:02
Modde;jag brukar kolla in fina bröst riktigt ordentligt när man får chansen.
http://bestsmileys.com/movingeyes/6.gif

shadowfire
2006-06-12, 17:06
Tittar går ju knappt att undgå att göra, men stirra gör jag aldrig... o särskilt inte o börjar prata med en tjej med blicken ner i urringningen än i ögonen. Grabbar på krogen som knappt kan släppa blicken från urringningen skriver verkligen "underlägsen varelse" i pannan på sig själva.

Utmaningen är ju att titta utan att stirra o gärna göra det utan att bli upptäckt med...

Pepparkakssmurfen
2006-06-12, 17:06
Alltså, på något sätt är det väl självklart att man blir upphetsad eller nyfiken på det andra könets kropp, men hur många tjejer står och GLOR er mellan benen?
...

Jag upplever att det händer ofta,speciellt när tjejerna talar i telefon och inte tänker vad de stirrar på. http://bestsmileys.com/talking/2.gif

shadowfire
2006-06-12, 17:09
SDet övre alternativet verkar ju då vara det rimligaste då flest verkar vinna på det. Männen vinner mer än kvinnorna, eftersom kvinnorna har två läger men även kvinnorna vinner mer totalt sett 'om män tittar' än om de 'inte tittar'.

Om män 'inte tittar' blir det även där en win för en av kvinno-grupperingarna, medans män förlorar på bägge. Så totalt blir det sämre om man 'inte tittar'.
Din logik förutsetter ju att lika många ur urvalsgruppen vill bli sedda som inte vill bli sedda, annars kan du inte dra den slutsatsen. Dålig logik eftersom du inte har statistikunderlag att bygga den på.

sehnpaa
2006-06-12, 17:17
Jag tänkte väl att det mest är tjejer som går och visar halva brösten och har utmanande klädsel och sedan gnäller på att vi killar glor. Jag har aldrig tänkt på att killar känner sej uttittade. Så nu har jag förtydligat mej lite kanske.
Var något åt det hållet jag ville komma fram till. Att man säger vad man menar. Menar man "människor med utmanande klädsel" säger man det. Man säger inte "tjejer" även om dom kanske anses oftast ha utmanande klädsel eftersom det förvirrar. Iallafall mig. :)

sehnpaa
2006-06-12, 17:22
Här kommer lite skum(?) logik:
Var är männen som inte vill titta?

tossefar
2006-06-12, 17:24
På barbadoskonsert?

Bronkitkorv
2006-06-12, 17:25
Var något åt det hållet jag ville komma fram till. Att man säger vad man menar. Menar man "människor med utmanande klädsel" säger man det. Man säger inte "tjejer" även om dom kanske anses oftast ha utmanande klädsel eftersom det förvirrar. Iallafall mig. :)
Det är ju klart att killar också vill synas (vissa i allafall) men eftersom jag är hetero så ser jag inte åt dom direkt utan stirrar mest på tjejer. Diskret alltså inte som en kossa.

Zakath
2006-06-12, 17:51
Tjejer får titta lite mer på våra rumpor tycker jag :) Skrevet också om de vill det, så blir alla glada!

Caixa**
2006-06-12, 18:20
* Skulle någon helt ogenerat glo på mina bröst och sedan inte titta mig i ögonen om vi talade med varandra skulle jag förmodligen bli kränkt, känna mig billig och objektifierad.

* Skulle någon ha svårt att slita sina ögon från mina bröst, sen "komma på sig själv" att stirra, bli generad och titta bort skulle jag förmodligen bli smickrad, tycka det var lite gulligt.

* Skulle någon säga till mig : Shyssta lökar du har! skulle jag förmodligen *grr27*

* Skulle någon säga till mig (som jag inte kände): Du är vacker! Ville bara att du skulle veta det, om du inte visste det redan.. skulle jag förmodligen bli frutansvärt smickrad.:em: (Även om det är Börje 45 som säger det, förutsatt att han INTE frågar efter mitt nummer efteråt!)

Har faktiskt hänt att en thailändsk kvinna sa i omklädningsrummet på gymmet att jag hade en jättevacker kropp.. jag blev helt ställd.. Sånt säger ju inte svenskar till varandra..men jag blev väldigt smickrad. Vet ej hur jag reagerat om det varit en kille jag inte känner..

* Skulle tjejen i kassan ha en helt enorm klyfta skulle jag förmodligen ha svårt att slita ögonen ifrån den. Men jag skulle skämmas! För jag vet att många med lite större byst ser det själva som ett problem och tycker det är jobbigt när folk stirrar..

Caixa**
2006-06-12, 18:23
* Jag skulle aldrig kolla in en killes skrev..det är inget att titta på! Bara ett redskap..inte konst! Däremot en vacker bringa är inte helt fel att vila ögonen på..:em:, eller varför inte vackra armar eller shyssta vader?

Röda_Lacket
2006-06-12, 18:27
Vad är det för fel om man tittar lite på hur folk ser ut? Ska alla killar gå runt med ögonbindlar för att man inte ska råka titta lite extra och råka kränka någon?

Kwon
2006-06-12, 18:39
Ögonbindel på!

http://img329.imageshack.us/img329/7955/bigbooty1ya6ej5sc.gif

dynamo
2006-06-12, 18:40
Din logik förutsetter ju att lika många ur urvalsgruppen vill bli sedda som inte vill bli sedda, annars kan du inte dra den slutsatsen. Dålig logik eftersom du inte har statistikunderlag att bygga den på.

Helt sant att mängderna i varje grupp inte är nämnd. Du märkte att jag skrev inlägget utan hårda fakta, det var så det var menat att läsas. Det enda statistiska underlaget jag har är egna uppfattningar och hur jag tolkat andras uppfattningar och det är relativt tunt det också.

Det är enligt min uppfattning oftast de som vill bli sedda som spenderat tid på att träna/banta/matcha kläder/sminka sig/skönhetsopererat sig osv som verkligen blir sedda.

Med det i åtanke så tror jag att det är fler av de tjejer som blir sedda, som vill bli sedda, än de som blir sedda som inte vill bli sedda. Jag menar inte gloade på, tafsade på, våldtagna eller något sånt.

Dumleman
2006-06-12, 18:47
Ögonbindel på!

http://img329.imageshack.us/img329/7955/bigbooty1ya6ej5sc.gif
Men vem har målat Nina L brun?

dynamo
2006-06-12, 18:49

Säg det. Bevisbördan borde väl ligga hos de som hävdar att de existerar?

Angus
2006-06-12, 18:55
man märker vilka tjejer här som ser ut som plankor framtill

just kidding just kidding

:laugh:

Trance
2006-06-12, 18:57
Fan, hur klarar folk av att jobba. Man missar ju en hel diskussion om bröst. Illa.

Rent generellt så gäller det väl att titta in brösten lite stilfullt, finns säkert de som tar illa upp av det med men det är ju deras problem. Någon gräns måste det väl finnas.

Tror inte det har tagits upp heller, men rent generellt så tittar män även på bröstet på andra män när de pratar. Minns någon undersökning där man såg var blicken ofta vilade. Dessutom, va fan är det med komplicerade texter eller symboler rakt över ett par asfina bröst. Har grymma problem att tyda vad det betyder utan att vara allt för oartig.

Jaja, såg en tjej med helt grymma bröst idag och fint leende.. Alltid något. Gjorde min dag lite bättre iallfall.

Diggler
2006-06-12, 19:02
Ögonbindel på!

[]

Det där är en stjärt, inte bröst. Hur är det med anatomin Kwon?

sehnpaa
2006-06-12, 19:03
Säg det. Bevisbördan borde väl ligga hos de som hävdar att de existerar?:)

Borde dock inte vara så ovanligt bland homosexuella. Tvivlar du på att det finns män som inte vill titta på kvinnor om jag/de inte bevisar motsatsen?

Kwon
2006-06-12, 19:10
Det där är en stjärt, inte bröst. Hur är det med anatomin Kwon?

Jag tittar ju inte på bröst har jag ju sagt!

Spiffy
2006-06-12, 19:15
Caixa** :thumbup:

dynamo
2006-06-12, 19:23
:)

Borde dock inte vara så ovanligt bland homosexuella. Tvivlar du på att det finns män som inte vill titta på kvinnor om jag/de inte bevisar motsatsen?

Homosexuella som är män?

Daniel_S
2006-06-12, 19:30
·Alla som vill bli sedda kunde ha grön mössa, så får alla titta på dem.

·De som inte vill bli påtittade tar på sig röd mössa, så vet man att man inte får titta.

·Gul mössa åt alla som inte riktigt vet vad de vill, eller som bara vill bli sedd ibland.

Ingen kommer då att känna sig kränkt, och alla som vill titta kan göra det och veta att det uppskattas.

Kwon
2006-06-12, 19:36

·De som inte vill bli påtittade tar på sig röd mössa, så vet man att man inte får titta.

·Gul mössa åt alla som inte riktigt vet vad de vill, eller som bara vill bli sedd ibland.

Ingen kommer då att känna sig kränkt, och alla som vill titta kan göra det och veta att det uppskattas.

Påminner om den där Dejt-idén från Japan eller USA(?) där man hade en elektronisk dosa man kunde "pinga" folk med. Folk kunde då ställa in den om man var "available" eller inte.

Ser man en intressant pingla så pingade man denna och fick antingen grönt eller rött utslag på grunkan.

Kräver ju att alla köper en sån där mackapär så möss-idén är ju lite billigare, dock lite svettigt att ha på sommaren.

mangemani
2006-06-12, 19:38

och oavsett vilken mössa man än har på sej så blir man ju iaf sedd;),alla måste ju kika vilken färg det är på mössan;)

Yes
2006-06-12, 19:43
* Skulle någon helt ogenerat glo på mina bröst och sedan inte titta mig i ögonen om vi talade med varandra skulle jag förmodligen bli kränkt, känna mig billig och objektifierad.

* Skulle någon ha svårt att slita sina ögon från mina bröst, sen "komma på sig själv" att stirra, bli generad och titta bort skulle jag förmodligen bli smickrad, tycka det var lite gulligt.

* Skulle någon säga till mig : Shyssta lökar du har! skulle jag förmodligen *grr27*

* Skulle någon säga till mig (som jag inte kände): Du är vacker! Ville bara att du skulle veta det, om du inte visste det redan.. skulle jag förmodligen bli frutansvärt smickrad.:em: (Även om det är Börje 45 som säger det, förutsatt att han INTE frågar efter mitt nummer efteråt!)

Har faktiskt hänt att en thailändsk kvinna sa i omklädningsrummet på gymmet att jag hade en jättevacker kropp.. jag blev helt ställd.. Sånt säger ju inte svenskar till varandra..men jag blev väldigt smickrad. Vet ej hur jag reagerat om det varit en kille jag inte känner..

* Skulle tjejen i kassan ha en helt enorm klyfta skulle jag förmodligen ha svårt att slita ögonen ifrån den. Men jag skulle skämmas! För jag vet att många med lite större byst ser det själva som ett problem och tycker det är jobbigt när folk stirrar..
Och om någon tittar uppskattande, utan att skämmas eller bli generad, och sedan söker ögonkontakt?

mini
2006-06-12, 19:43
Jag tycker vi borde införa någon form av licens på att vara man. Från 12 års ålder måste män visa att de går att ha lösa i samhället utan att kränka någon eller bruka våld. Jag föreslår ett årligt test.

Cilia
2006-06-12, 19:46
Jag tycker vi borde införa någon form av licens på att vara man. Från 12 års ålder måste män visa att de går att ha lösa i samhället utan att kränka någon eller bruka våld. Jag föreslår ett årligt test.
hhmm det som är svårt redan nu att träffa ngn, hur skulle det då se ut?

Daniel_S
2006-06-12, 19:47

Tar du på dig ansvaret att supa 12-åringar aspackade och lära dem svordomar så är det ok. Annars tror jag mer på mössorna.

Bolio
2006-06-12, 19:47

Den stora frågan är ju hur ni ska åstadkomma det. Ska ni hota oss med att kasta era bröst på oss? :)

mini
2006-06-12, 19:48
Men allvarligt talat, vad ska du med män till?
Det positiva med mitt förslag är ju att de olämpliga exemplaren instutitionaliseras så man slipper riskera att falla för en odugling.

Bronkitkorv
Ja just det vilken bra ide och vi ska inte få handla på bolaget, köra bil, jobba på dagis/skola osv. osv... *bs*

dynamo

De som i dagsläget bär röda, gula eller gröna mössor kan förstås känna sig kränkta.

Bronkitkorv
2006-06-12, 19:50
I framtiden är alla kvinnor lesbiska och män är DJUR !

Allt detta för att en man tittade på ett par bröst....

Trance
2006-06-12, 19:51

Får man inte ens titta på bröst längre? Ni feminister är så onda.. :(

Får jag kissa stående, om jag siktar bra?

Metal_boy_
2006-06-12, 19:52
Stereotyper gör det så enkelt. Jag gillar simpelt. Det är väl därför jag fortfarande gillar män.

Självklart inte. Många kvinnor med silikonpattar vill ju inte ha uppmärksammheten ditåt och skulle ju drömt om silikon, även om dom var ensamma kvar på hela jordklotet. Det brukar ju vara för deras egen skull dom vill ha det, inte för någon annan eller att andra ska se dom.

mini
2006-06-12, 19:53
Ja just det vilken bra ide och vi ska inte få handla på bolaget, köra bil, jobba på dagis/skola osv. osv... *bs*
Jodå, köra bil får ni göra, sådana som inte går fortare än 90 och har kofångare av skumgummi. Men bolaget får ni hålla er ifrån.

Bolio
2006-06-12, 19:54
Det feministiska ressentimentet talar sitt tydliga språk... :thumbup:

Daniel_S
2006-06-12, 19:57
Får man inte ens titta på bröst längre? Ni feminister är så onda.. :(

Får jag kissa stående, om jag siktar bra?

"NEJ! Det får du INTE!!!ffs!!!11"
http://svt.se/content/1/c6/42/75/69/wachenfeldtNY380.jpg

z_bumbi
2006-06-12, 19:58

KTH har redan ett sådant system med mössor.

Ninjasmurf
2006-06-12, 20:00
Vilken muterat lång tråd... Min inlägg blir om ursprungsfrågan, det är ok att titta diskret på håll, att stirra på tuttarna medans du pratat med tjejen i fråg är inte ok. A glo och kommentera är inte tillåtet (om man vill uppföra sig moget).

Jag är feminist.

Metal_boy_
2006-06-12, 20:00
Feminister är en skara aggressivt bottenskrap som ingen ville ha. Jag förstår helt klart frustrationen hos dom :(

mini
2006-06-12, 20:06
"NEJ! Det får du INTE!!!ffs!!!11"
http://svt.se/content/1/c6/42/75/69/wachenfeldtNY380.jpg
Tänk att i den här tråden försöker ju ett flertal påskina att det inte går att hjälpa, att det är instinkt och enligt Naturen. Så, vad gör det män till om inte djur? Varför får män säga det, men inte en kvinna?

Trance
2006-06-12, 20:07
Vilken muterat lång tråd... Min inlägg blir om ursprungsfrågan, det är ok att titta diskret på håll, att stirra på tuttarna medans du pratat med tjejen i fråg är inte ok. A glo och kommentera är inte tillåtet (om man vill uppföra sig moget).

Jag är feminist.

Det är lite jobbigt för mig, jag brukar ofta titta i bröstpartiet när jag pratar med något. Tittar väldigt sällan någon i ögonen utan man brukar ju flacka runt med blicken lite och då hamnar den rätt ofta i bröstpartiet då det är ett behagligt ställe att på ett ickehotande vis vila blicken. Detta kan ju dock bli ett problem om en person av kvinnligt kön har valt en klädsel som framhäven brösten. Då tror hon ju att jag stirrar på brösten. Då brukar jag bara gå därifrån och titta lite på avstånd eftersom kvinnor sällan säger något vettigt ändå.

Jag är inte feminist. :)

Davil
2006-06-12, 20:09
Tänk att i den här tråden försöker ju ett flertal påskina att det inte går att hjälpa, att det är instinkt och enligt Naturen. Så, vad gör det män till om inte djur? Varför får män säga det, men inte en kvinna?
*yourock*

Yes
2006-06-12, 20:11
det är ok att titta diskret på håll
Varför just diskret och på håll? Blir det plötsligt fel om det märks att man kollar?

Missförstå mig inte. Man behöver inte grymta och glo som en grottmänniska. Vad jag inte förstår är varför det nödvändigtvis skall döljas som något fult. Jag tycker iaf det är fint att kunna uppskatta andra människor, utan att behöva skämmas för det.

att stirra på tuttarna medans du pratat med tjejen i fråg är inte ok.
Om inte annat är det ju rätt opraktiskt ifall man vill kommunicera på ett vettigt sätt.

A glo och kommentera är inte tillåtet (om man vill uppföra sig moget).

Om man inte gör det som en kåt 14-åring då? Är det fel att ge en uppskattande komplimang?

Metal_boy_
2006-06-12, 20:14

Män är väl lika mycket djur som kvinnan. Det är ju det som är irriterande.

http://img393.imageshack.us/img393/2896/apor4md.jpg

Trance
2006-06-12, 20:19

Det är väl uppenbart? Samma som: bara jag får snacka skit om mina föräldrar etc?

Du får gärna kalla mig djur dock.

Yes
2006-06-12, 20:20
Det är lite jobbigt för mig, jag brukar ofta titta i bröstpartiet när jag pratar med något. Tittar väldigt sällan någon i ögonen utan man brukar ju flacka runt med blicken lite och då hamnar den rätt ofta i bröstpartiet då det är ett behagligt ställe att på ett ickehotande vis vila blicken. Detta kan ju dock bli ett problem om en person av kvinnligt kön har valt en klädsel som framhäven brösten. Då tror hon ju att jag stirrar på brösten. Då brukar jag bara gå därifrån och titta lite på avstånd eftersom kvinnor sällan säger något vettigt ändå.

För mig hamnar hamnar blicken oftast naturligt i brösthöjd på dom flesta. Jag är ju rätt kort också. Då blir det lätt att jag får försöka tänka på att kolla upp när jag pratar med folk.

Pata
2006-06-12, 20:22
.... A glo och kommentera är inte tillåtet (om man vill uppföra sig moget).

Jag är feminist.

.... Då brukar jag bara gå därifrån och titta lite på avstånd eftersom kvinnor sällan säger något vettigt ändå.

hehe, detta blir bara roligare och roligare :D

Låt oss resonera lite...
Kvinna+man = sex (om inte kvinnan hellre kollar på ricki lake och äter glass)
kvinna = kvinna
man = djur (män är djur helt enkelt, vi kan inte sluta titta på kvinnans bröst)
såldedes...
Kvinna+djur =sex (usch va äckligt)

VSB;)

Metal_boy_
2006-06-12, 20:24
hehe, detta blir bara roligare och roligare :D

Låt oss resonera lite...
Kvinna+man = sex (om inte kvinnan hellre kollar på ricki lake och äter glass)
kvinna = kvinna
man = djur (män är djur helt enkelt, vi kan inte sluta titta på kvinnans bröst)
såldedes...
Kvinna+djur =sex (usch va äckligt)

VSB;)
:laugh: :thumbup:

Pata
2006-06-12, 20:26
Alla som vill bli sedda kunde ha grön mössa, så får alla titta på dem.

Snabbare lösning på problemet. Alla som vill titta, tjej, kvinna, man eller djur, även dom där små murmeldjuren vi ibland ser på disney filmer, köp ett par solbrillor och glo hur mycket som helst inkognito.
Tråd låst.

Metal_boy_
2006-06-12, 20:28
Feminister som hävdar att män är djur är inte bättre än nazistsvin.

Bronkitkorv
2006-06-12, 20:28
Men nu får ni kvinnor säga det, kom igen nu alla kvinnor "Män är djur, män är djur och kvinnor är horor"

Daniel_S
2006-06-12, 20:29

De flesta har väl accepterat tanken att majoriteten av båda könen kollar in attraktiva människor, och det är kanske en instinkt mer än ett kulturellt beteende. Flirten är bara trevlig, så jag släpper gärna fram mitt djuriska inre och flirtar med alla potentiella parningsobjekt.

Men blanda inte in de dregglande missanpassade djuren, såna får inte para sig i de "riktiga" djurens värld heller. De får bara spö av bättre gener.

mini
2006-06-12, 20:33
Feminister som hävdar att män är djur är inte bättre än nazistsvin.
Hur tänker du nu? Var inte du väldigt snar att tala om att män inte kunde hjälpa sitt beteende, att det var instinkt?

Jense
2006-06-12, 20:33
Alltså, på något sätt är det väl självklart att man blir upphetsad eller nyfiken på det andra könets kropp, men hur många tjejer står och GLOR er mellan benen?
Kanske får man tänka lite när man finner sig själv i den situationen att man står och stirrar på någons bröst, det är inte spec. kul att bli stirrad på, det enda man känner sig som är en jävla köttbit och inte som en människa.
Är det så svårt att kontrollera sin sexualtet för stunden? eller är det så att kvinnor och män uppfostras olika när det gäller detta, att man som kille lärt sig att det är ok att kolla in tjejers bröst på det sättet?

Du är ett kräk om du bara glor på brösten, iaf uppfattas du som det.

man kan väl förfan inte jämnföra ett par bröst med en ***? vi kollar inte er mellan benen, och ni kollar inte oss mellan benen.

Metal_boy_
2006-06-12, 20:38
Hur tänker du nu? Var inte du väldigt snar att tala om att män inte kunde hjälpa sitt beteende, att det var instinkt?

Åsikter är inte samma sak lilla du. Är det instinktivt att vara nazist? Nu gör du dig bara dum och det klär dig inte. Jag har inget emot dig, du är annars en smart tjej. Men detta (om du inte skämtar) verkar ha stigit dig åt skallen som pingstkyrkan på Helge Fossmo.

Frantic
2006-06-12, 20:41
Tjejer - Hur skulle ni reagera om en kille plockade fram en kamera och tog kort på er när ni låg och solade på stranden?

Daniel_S
2006-06-12, 20:42

Inte för att det var min fråga, men:

Nazisterna hade sina idéer om den ariska rasen som en ädlar ras, medan feminsiterna* sätter sig på samma hästar och pekar ner på män som lägre stående. Liknelsen tycker jag är helt relevant

Att någon hävdar att människor till viss mån följer instinkter är inget förringande av enskild grupp alltså således inte jämförbart med nazism och feminism.

*den falang som är mest trångsynt och verklighetsfrånvarande, samt gärna ser orättvisor bakom varje hörn

Angel
2006-06-12, 20:42
Tjejer - Hur skulle ni reagera om en kille plockade fram en kamera och tog kort på er när ni låg och solade på stranden?

Ja skulle ge han en rejäl pisk med handduken och en välinriktad pungkross innan ja kastade kameran till firrarna....

Me_Myself
2006-06-12, 20:43

Jag hade nog gett tillbaka med samma mynt.

Jense
2006-06-12, 20:44

fotograferat honom? fan vad chockad han skulle blivit

Metal_boy_
2006-06-12, 20:44

Skojigt det hade sett ut när ni låg där och fotade vrandra. :laugh:

Me_Myself
2006-06-12, 20:45
fotograferat honom? fan vad chockad han skulle blivit

Ja, det hade väl varit det enda rätta :D

Angel
2006-06-12, 20:45

dratt ner hans byxor och tatt en bild på snorre och sedan sagt..."vafan den syns ju inte, vi ses, jag måste hem och zooma"

Trance
2006-06-12, 20:47
dratt ner hans byxor och tatt en bild på snorre och sedan sagt..."vafan den syns ju inte, vi ses, jag måste hem och zooma"

Tänk om han har en 30cm balle med ljulgransbelysning och hela köret?

Jense
2006-06-12, 20:47

Fast då kanske han hade sagt "nej den är så jävla liten tack vare dig, din ko"

Metal_boy_
2006-06-12, 20:48

:laugh:

Angel
2006-06-12, 20:49

Ja då får hon la sjunga en julsång och gå hem och sätta på han sen då.....(hon får ju ta tillvara på tillfället)

Trance
2006-06-12, 20:52
Ja då får hon la sjunga en julsång och gå hem och sätta på han sen då.....(hon får ju ta tillvara på tillfället)

Helt klart, tänk vilken historia om hur de möttes de har att berätta för barnen sen.

Angående det som det pratades om. Att ta kort på folk utan att de godkänner det är ohyfsat och desto mindre kläder involverade desto värre. Riktigt skabbigt.

Me_Myself
2006-06-12, 20:53

Ja för jag har alltid varit sugen på en snabel med julgransbelysning. En röd stickad julstrumpa däremot hade varit lite sött. Hmm.. galenskap.

Jense
2006-06-12, 20:53
Helt klart, tänk vilken historia om hur de möttes de har att berätta för barnen sen.

Angående det som det pratades om. Att ta kort på folk utan att de godkänner det är ohyfsat och desto mindre kläder involverade desto värre. Riktigt skabbigt.

ja det är äckligt och ganska perverst. sånna människor ska man akta sig för

Angel
2006-06-12, 20:54
Ja för jag har alltid varit sugen på en snabel med julgransbelysning. En röd stickad julstrumpa däremot hade varit lite sött. Hmm.. galenskap.

ooh...strumpa ja de lät faktiskt gulligt

Jense
2006-06-12, 20:55
så det är perverst om fotografen har liten pitt. men har han stor pitt är det helt ok att fotografera tjejer och vifta med den?

ni tänker så bra

Me_Myself
2006-06-12, 20:57
så det är perverst om fotografen har liten pitt. men har han stor pitt är det helt ok att fotografera tjejer och vifta med den?

ni tänker så bra

Det är ALDRIG okej att ta foto på någon som inte tycker det är okej klart. Jag skulle inte ens tagit på en hund utan att fråga matte/husse.

Angel
2006-06-12, 20:58

ni tänker så bra

så länge han har strumpan på...

Nä men allvarligt, fota på stranden e inte bra,

Jag jobbade en kort period som lärarassistent åt 2 st tjejen med Down syndrome, dom var 9år gammla. Iallfall va det sommar så vi var på stranden och badade och dom täkte ju ej på sådana saker som att skyla sig är dom bytte om eller så, och då var det några äldre tonårspojkar som satt och tog kort på dom.....

jävlar va arg jag blev!!!!

Daniel_S
2006-06-12, 20:58

Absolut, och det har inget med de nu berömda instinkterna att göra. Inte heller är det något kollektivt nöje vi män hänger oss åt. Bara för tydliggöra åt alla...

:devil:

Modde
2006-06-12, 20:59
I framtiden är alla kvinnor lesbiska och män är DJUR !

Allt detta för att en man tittade på ett par bröst....

Förlåt...

Leon
2006-06-12, 21:00
Varför göra så stor sak av det, ser du nått vackert/snyggt tittar du på det så är det med det. Det är bara mänskligt,men man behöver ju inte se ut som fido framför ett köttben:D Så länge folk tittar med uppskattning är det ju bra, det hade varit värre tvärtom.

Sheogorath
2006-06-12, 21:06
För övrigt tycker jag att mini har en poäng. Det finns ingen anledning till att uppröras över uttalandet "män är djur" om vi bara ser direkt till betydelsen. För män är djur. Precis som kvinnor är djur. Och man kan inte å ena sidan uppröras av tanken att man skulle vara ett djur, och å andra sidan åberopa djuriska instinker hos människan som en anledning till varför folk har svårt att hålla blicken från sekundära könskaraktärer. Men det är ju inte därför folk upprördes över Frau Wachenfeldts uttalande (för övrigt ett citat från ett radikalfeministiskt manifest som hon själv inte låg bakom, men hon stod ju stolt för det, så det är skit samma). Det var på sättet och i vilket syfte hon framlade orden som berörde. Hon sa det ju inte som en liten kuriosa: "Och du, har du förresten tänkt på att människan också är ett djur?" utan hon använde det för att hon anser att "djur" är en nedsättande benämning. Hon ville göra män till något lågt och dåligt i lyssnarens öron.

Modde
2006-06-12, 21:06
ja det är äckligt och ganska perverst. sånna människor ska man akta sig för

Sa jag att jag fotegraferade kassörskans bröst i smyg, med telefonen. Är det okej.

Eller inte...

Frantic
2006-06-12, 21:09
Det är ALDRIG okej att ta foto på någon som inte tycker det är okej klart. Jag skulle inte ens tagit på en hund utan att fråga matte/husse.

En tjej tog faktiskt kort på mig och mina vänner när vi låg och solade idag.
Jag tycker inte att det är så mycket att reagera på. En oskyldig flört.

Det tycker jag väl iofs bara tills jag dyker upp nån nån internetsida:D

Jense
2006-06-12, 21:10
En tjej tog faktiskt kort på mig och mina vänner när vi låg och solade idag.
Jag tycker inte att det är så mycket att reagera på. En oskyldig flört.

Det tycker jag väl iofs bara tills jag dyker upp nån nån internetsida:D

på tal om dig. såg dig på nån gayporrsida innan idag, herkulez länkade till den och sa "fan vad snygga män här är"

aja, så jag tänkte bara gratulera till din nya karriär inom besudlingsbranchen

Daniel_S
2006-06-12, 21:15
på tal om dig. såg dig på nån gayporrsida innan idag, herkulez länkade till den och sa "fan vad snygga män här är"

Inte ens med den förvarningen gick det att låta bli gayporren*rolleyes*

Vilket just fick mig att börja tänka på alla som någonsin blivit fotade för någon tidning någongång. Jag har ju själv blivit fotad av okänt folk. Tänk om någon snygg brud ligger och fantiserar om mig, när hon ser min uppförstorade bild på väggen. Usch, fy, tvi vale. Jag känner mig smutsig, måste duscha...

Jense
2006-06-12, 21:20
Inte ens med den förvarningen gick det att låta bli gayporren*rolleyes*

Vilket just fick mig att börja tänka på alla som någonsin blivit fotade för någon tidning någongång. Jag har ju själv blivit fotad av okänt folk. Tänk om någon snygg brud ligger och fantiserar om mig, när hon ser min uppförstorade bild på väggen. Usch, fy, tvi vale. Jag känner mig smutsig, måste duscha...

Nä, gayporren är en stor del av ditt liv. duscha av dig noga, glöm inte underlivet.

AFanatic
2006-06-12, 21:24
Fniss.

Varför skulle man få dåligt samvete om man glor?

Varför är mäns blickar något negativt? Är alla tjejer lesbiska? Ja säger männen och inser inte att då blir det inte mycket rullandes i halmen. Så uppstod gay....sorry svävade ut lite där...*slap* :D

Varför får man inte titta?

Jag tittar på tjejers bröst om de är förstorade, mest för att det ser konstigt ut tror jag. Lika mycket som jag kollar på alla andra avarter. Extremt stor näsa, Dumboöron, fula tänder, extremt långt hår, lila hår m.m, men även schyssta muskulösa armar, ett fint sexpack, fina saftiga pecs, fint lårsvep, bitiga vader, mejslade axlar, bred rygg.....omg. :naughty: :D

Frantic
2006-06-12, 21:24

Det är ont om bra folk. Det är en hård bransch. Hänger du på??

Daniel_S
2006-06-12, 21:29
Nä, gayporren är en stor del av ditt liv. duscha av dig noga, glöm inte underlivet.

Nåja det gick nästan fram, jag är nöjd.

Jense
2006-06-12, 21:30
Det är ont om bra folk. Det är en hård bransch. Hänger du på??

Jag är ganska på *LEEEEEEörrrl*

vår nästa film kan, i titlen, hylla jwzrd. vi kan kalla den "cumma dig"

slutar nu med massiv off topic och ska va lite seriös, iaf en mening.

Att stirra tycker jag är löjligt och osmart. att titta i smyg är ädelt och helt omöjligt att komma ifrån, oavsett kön eller sexuell läggning. att stå och glo, precis som en alkoholiserad raggare är skitfjantigt.

Va nere på shell i lördags (köpte en påse chips och en cola till fotbollsmatchen strax efter 22 tiden. framför mig i luckan stod två britter. den lilla britten sa till kassörskan att han ville ge henne 'oral plesure' och fortsatte mala på som en jävla nolla. så jag, stor o fet som jag är, knuffade bort honom med min enorma röv och ställde mig i luckan. han och hans kompis bara gick därifrån då jag ser labil ut(tack nina) jag åt min påse chips på kanske 15 minuter btw, därefter öppnade jag min cola.

Herkulez
2006-06-12, 21:35
Bwahahahah Cumma Dig Hahahahahah

Metal_boy_
2006-06-12, 21:35
Jag är ganska på *LEEEEEEörrrl*

vår nästa film kan, i titlen, hylla jwzrd. vi kan kalla den "cumma dig"

slutar nu med massiv off topic och ska va lite seriös, iaf en mening.

Att stirra tycker jag är löjligt och osmart. att titta i smyg är ädelt och helt omöjligt att komma ifrån, oavsett kön eller sexuell läggning. att stå och glo, precis som en alkoholiserad raggare är skitfjantigt.

Va nere på shell i lördags (köpte en påse chips och en cola till fotbollsmatchen strax efter 22 tiden. framför mig i luckan stod två britter. den lilla britten sa till kassörskan att han ville ge henne 'oral plesure' och fortsatte mala på som en jävla nolla. så jag, stor o fet som jag är, knuffade bort honom med min enorma röv och ställde mig i luckan. han och hans kompis bara gick därifrån då jag ser labil ut(tack nina) jag åt min påse chips på kanske 15 minuter btw, därefter öppnade jag min cola.:laugh: :laugh:

Janna
2006-06-12, 21:36
Ähh va fan tjejer .. det går att klä sig utmanande till och med när man är i så gott som tävlingsform utan att killar kladdar på en. Det är utstrålningen och attityden det hänger på. Det gäller att tydligt visa hit men inte längre. Sätt upp en gräns om någon mot för modan överträder den så bit ifrån ordentligt utan att bli för otrevliga. Folk träder inte inom ditt personliga revir om du tydligt visar vart gränsen går.

Angel
2006-06-12, 21:38
Ähh va fan tjejer .. det går att klä sig utmanande till och med när man är i så gott som tävlingsform utan att killar kladdar på en. Det är utstrålningen och attityden det hänger på. Det gäller att tydligt visa hit men inte längre. Sätt upp en gräns om någon mot för modan överträder den så bit ifrån ordentligt utan att bli för otrevliga. Folk träder inte inom ditt personliga revir om du tydligt visar vart gränsen går.

Jo, vissa ser inte gränser

Jense
2006-06-12, 21:41
de flesta gör. även de flesta tjejer ser gränsen men fulle-ulla 47år som går och kniper en i röven en hel kväll är nog fan lika jobbig för mig som Glosoppa-tittebulle är för tjejer.

Angel
2006-06-12, 21:43
de flesta gör. även de flesta tjejer ser gränsen men fulle-ulla 47år som går och kniper en i röven en hel kväll är nog fan lika jobbig för mig som Glosoppa-tittebulle är för tjejer.

Ja det är väl klart det är. Men ibland på krogen så känner man sig verkligen som allmän egendom..

Metal_boy_
2006-06-12, 21:43

Men dom har andra problem och beteenden än att bara kasta en blick och beundra.

Metal_boy_
2006-06-12, 21:44

Finns minst lika mycket äckelkärringar som äckelgubbar.

Angel
2006-06-12, 21:45
Men dom har andra problem och beteenden än att bara kasta en blick och beundra.

Om någon kollar på mig så är jag iallfall inte säker på ifall han bara tyckte ja va söt eller om han har tänkt att följa efter och våldta mig...

Zakath
2006-06-12, 21:49
Om någon kollar på mig så är jag iallfall inte säker på ifall han bara tyckte ja va söt eller om han har tänkt att följa efter och våldta mig...

De flesta killar (minst 99% skulle jag uppskatta) tänker nog inte direkt på att följa efter och våldta en tjej bara för att de tycker att hon är söt ;) Våldtäkter utanför hemmet är ju inte det vanligaste.

Angel
2006-06-12, 21:50
De flesta killar (minst 99% skulle jag uppskatta) tänker nog inte direkt på att följa efter och våldta en tjej bara för att de tycker att hon är söt ;) Våldtäkter utanför hemmet är ju inte det vanligaste.

Jag är rädd för det i vilket fall...

Zakath
2006-06-12, 21:51

Det är nog ganska obefogat skulle jag vilja säga, men om du verkligen inte klarar av det finns det ju andra ställen att träffa trevligt folk än på krogen :)

Trance
2006-06-12, 21:52

Jo, det är ju beklagligt men jag tänker nog inte sluta titta på folk på krogen för att en del har fördommar om killar. Om du förstår vad jag menar, inte alltid den som tittars fel direkt.

ErikWrestlingFreaket
2006-06-12, 21:52

Då är iofs problemet du. Inte killarna.

Metal_boy_
2006-06-12, 21:53

Nä, men så kan man ju inte heller gå omkring och tänka, då kan man ju inte leva. Då är det bättre att bo i skogen :D Det är ju som, bara för att den mannen hade lite arg blick och inte log när han tittade på mig, så blir jag osäker om han tänkte på något helt annat när han bara tittade allmänt och tittade på mig. Eller om han nu kommer att jaga mig med en kniv och mörda mig :)

Angel
2006-06-12, 21:53
Nu menar jag ju inte på krogen utan ute....

erikwhatever: jasså hurså?

mini
2006-06-12, 21:56
Först säger du att man kan genom sin attityd unvika kladdande killar, att visa var gränsen går. Sedan medger du att den kan överträdas. Då har man ju inte lyckats undgå kladd? Det finns visst män som inte hajar vat gränsen går. Det finns ganska många av dem, men man kan som tjej vara mer eller mindre tolerant.

LadyG
2006-06-12, 21:57
I morse på väg till skolan så köpte jag bananer på pressbyrån. Nu råkade det vara så att tjejen som jobbade där hade sjukt fina bröst. La särskilt märke till hennes vänstra bröstvårta syntes tydligt genom tröjan.

Saken är den att efteråt så undrade jag om hon märkte att jag kollade in tuttarna på henne medans vi pratade i kassan. Och i så fall vad tänkte hon då?
Det var ju knappast så att jag stod stirrade som en kåt fjortonåring men undrar ändå vad ni tjejer tycker om det faktum att killar checkar boobsen.
:em:

En uppskattande blick är väl helt okej (vem här tycker inte om att bli betraktad som en snygg människa?), men fånstirrande dregel-pellar och slemproppar (de där som ser ut att kunna börja tafsa och ha sig när som helst är värst!) kan fara och flyga. De får man se till att bli av med snabbt, innan äckelkänslorna tar över så man kräks på dem.

Jag tror skillnaden ligger i objektifieringen. Ingen vill bli betraktad som ett köttstycke som ska tafsas på, k****as av lite snabbt och skickas iväg. Men alla vill bli sedda och uppskattade och gränsen där emellan kan vara nog så tunn ibland.

Janna
2006-06-12, 21:58

Det är väldigt få som är så socialt missanpassade att de inte märker den gränsen om man är tydlig nog, men självklart finns det några få neandertalare än. Sen är det kanske annorlunda om man går ut i sådana kläder. Om det är trångt och folk är packade är det klart lättare för någon att försöka, fast då spelar det åandra sidan ingen roll vad du har på dig för de kommer kladda iaf.

Ett exempel är tex om man går ut på en synthklubb i malmö. Tjejerna är klädda väldigt kinky i lack och läder men inga killar håller på att kladda eller liknande där. Troligtvis för att tjejerna är väldigt reserverade i sitt sätt att röra sig, de utstrålar pondus, och man ser långa vägar att det inte skulle accepteras. Gå ut på stureplan, kolla hur tjejerna åmar sig och försöker locka, det ser inte ut på dem som att de vill att folk ska röra dem. Inte konstigt att vissa killar kladdar lite.

Angel
2006-06-12, 21:59
Jag ska kunna gå ut naken utan att någon skall göra något mot mig. Vad en tjej har på sig skall inte vara relevant, och absolut inte i rättegångar.

Sheogorath
2006-06-12, 22:00
En uppskattande blick är väl helt okej (vem här tycker inte om att bli betraktad som en snygg människa?), men fånstirrande dregel-pellar och slemproppar (de där som ser ut att kunna börja tafsa och ha sig när som helst är värst!) kan fara och flyga. De får man se till att bli av med snabbt, innan äckelkänslorna tar över så man kräks på dem.

Jag tror skillnaden ligger i objektifieringen. Ingen vill bli betraktad som ett köttstycke som ska tafsas på, k****as av lite snabbt och skickas iväg. Men alla vill bli sedda och uppskattade och gränsen där emellan kan vara nog så tunn ibland.

Eller: du kan mycket väl tänka dig att en riktigt snygg hunk med trevligt yttre och vackert leende tänker något oanständigt om dig, men om Bosse 54 med öl-mage och gamla slemrester i mungipan gör det så är det ta mig fan inte OK. Som sagts tidigare: vi borde införa något slags system där bara de personer tjejen råkar vara attraherad av får titta.

Janna
2006-06-12, 22:01
Först säger du att man kan genom sin attityd unvika kladdande killar, att visa var gränsen går. Sedan medger du att den kan överträdas. Då har man ju inte lyckats undgå kladd? Det finns visst män som inte hajar vat gränsen går. Det finns ganska många av dem, men man kan som tjej vara mer eller mindre tolerant.

De flesta är ju för toleranta det är det som är problemet plus att de ändå tycker att det är smickrande och halvt uppmuntrar det tills de ångrar sig.

Nitrometan
2006-06-12, 22:06
Jag ska kunna gå ut naken utan att någon skall göra något mot mig. Vad en tjej har på sig skall inte vara relevant, och absolut inte i rättegångar.
Instämmer till fullo.

Säg det till "Sillen". *grr*

Trance
2006-06-12, 22:07
Kläder och beteende kan väl vara relevant som allt annat i en rättegång?

Janna
2006-06-12, 22:08

De kommer göra lika mycket om du är fullt påklädd som om du klär upp dig som ett luder. En våldtäkt har ALDRIG med klädseln att göra då någon hoppar på en tjej ute i en park och våldtar henne, det har inte heller med attityd eller något annat att göra i det fallet. Tyvärr så finns det inget man kan göra för att undvika en sån grej merän att strunta i att gå ut eller lära sig försvara sig.

Men det är ganska långt från att någon tar en tjej på rumpan till en våldtäkt helt helt olika saker.

Janna
2006-06-12, 22:10
Jag tycker att folk ska kunna ha på sig vad de vill och röra sig vart de vill och det kan de ju faktiskt också så länge de har tillräcklig pondus.

Sen att alla tjejer är så ivriga med att framföra vilka svin killar e som kladdar hit och dit är nog mest för att framföra hur obotligt attraktiva de är.

Angel
2006-06-12, 22:10
Kläder och beteende kan väl vara relevant som allt annat i en rättegång?

kanske ur en rättsteknisk synvinkel då..

Caixa**
2006-06-12, 22:12
Och om någon tittar uppskattande, utan att skämmas eller bli generad, och sedan söker ögonkontakt?
Jag vet inte..tycker det är lite läskigt med alltför självsäkra människor.. fick en bild framför mig av en slemmig typ med bakåtslickat hår och solglasögon.."Ooooh, you touth my talala!"

Bra sagt där!:thumbup:

Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med brösthysterin..ett par köttstycken som är menat för en liten bebis att suga på..eller är det så att killar söker tjejer som liknar deras mammor? ;) då är rumpan mycket vettigare, som många här säger..

I avseende på träning är bröst skit.. fick två vänsterkrokar på samma bröst under ett och samma pass när vi tränade sparrning! Antingen siktade killen som en padda eller så tänkte han på något heeeelt annat..:naughty: Gjorde skitont iallafall och killen skämdes jättemycket och har inte vågat köra mot mig sedan dess..

Lovar dessutom att tuttarna blivit olika stora nu efter misshandeln..han kunde väl förfan tagit ett slag på vardera så det blev symmetriskt åtminstonde! Nepp..skulle vara skönt att få väck dem helt..faktiskt..

Angel
2006-06-12, 22:12
Jag tycker att folk ska kunna ha på sig vad de vill och röra sig vart de vill och det kan de ju faktiskt också så länge de har tillräcklig pondus.

Sen att alla tjejer är så ivriga med att framföra vilka svin killar e som kladdar hit och dit är nog mest för att framföra hur obotligt attraktiva de är.

seriöst, tror du det? Ja får mera känslan av att flickor skämms om någon tafsar på dom..? Ja vet inte en enda som har kännt sig attraktiv av ett övergrepp?

Trance
2006-06-12, 22:20
Jag vet inte..tycker det är lite läskigt med alltför självsäkra människor.. fick en bild framför mig av en slemmig typ med bakåtslickat hår och solglasögon.."Ooooh, you touth my talala!"

Bra sagt där!:thumbup:

Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med brösthysterin..ett par köttstycken som är menat för en liten bebis att suga på..eller är det så att killar söker tjejer som liknar deras mammor? ;) då är rumpan mycket vettigare, som många här säger..

I avseende på träning är bröst skit.. fick två vänsterkrokar på samma bröst under ett och samma pass när vi tränade sparrning! Antingen siktade killen som en padda eller så tänkte han på något heeeelt annat..:naughty: Gjorde skitont iallafall och killen skämdes jättemycket och har inte vågat köra mot mig sedan dess..

Lovar dessutom att tuttarna blivit olika stora nu efter misshandeln..han kunde väl förfan tagit ett slag på vardera så det blev symmetriskt åtminstonde! Nepp..skulle vara skönt att få väck dem helt..faktiskt..

Hmm, varför är rumpan vettigare?

Angel
2006-06-12, 22:22
Nepp..skulle vara skönt att få väck dem helt..faktiskt..

Håller med, ja skulle vilja göra en bröstförminskning men ja tror inte ja blir beviljad det tyvärr

Janna
2006-06-12, 22:23
jag menar i en sån här tråd

Om någon skulle kladda på mig skulle jag bli yxtokig. Det har väl hänt ett par gånger coh det har INTE varit när jag haft utmanande kläder på mig. Sist tog en kille tag i handleden på mig när han inte släppte satte jag en hård spark mot hans smalben. Slutade med att han kom fram lite senare och bad om ursäkt. En av vakterna på stället såg när jag sprakade honom men tittade bort.

Kan tillägga att jag inte är typen som brukar våld i vanliga fall men om jag blir fasthållen kan jag bli lite panikslagen.

LadyG
2006-06-12, 22:26
Eller: du kan mycket väl tänka dig att en riktigt snygg hunk med trevligt yttre och vackert leende tänker något oanständigt om dig, men om Bosse 54 med öl-mage och gamla slemrester i mungipan gör det så är det ta mig fan inte OK. Som sagts tidigare: vi borde införa något slags system där bara de personer tjejen råkar vara attraherad av får titta.

Man dömer andra efter sig själv sägs det. :)

Om hunken glor och dreglar är det bäst han passar sig, alla dårar är inte fula. Om Bosse 54 tittar lite fint händer inget mer. Så enkelt är det.

Det handlar inte om vem utan hur (lite klass, finess, stil, kalla-det-vad-du-vill helt enkelt), och för övrigt: hur kan göra skillnaden mellan att gå hem med party-pinglan eller fem-i-tre-ragget, inom rimliga gränser. :)

Caixa**
2006-06-12, 22:30
Hmm, varför är rumpan vettigare?
Tja..rumpan verkar vara en naturlig dragningskraft för många däggdjur (eftersom de sas tidigare i tråden att vi alla är djur;) ) Min gamla hund, en collie-tik, vickade alltid extra på rumpan när hon gick förbi någon riktigt stor, stilig hane. Och jäklar vad de spanade efter henne! *Dräggel dräggel*

Trance
2006-06-12, 22:31
Tja..rumpan verkar vara en naturlig dragningskraft för många däggdjur (eftersom de sas tidigare i tråden att vi alla är djur;) ) Min gamla hund, en collie-tik, vickade alltid extra på rumpan när hon gick förbi någon riktigt stor, stilig hane. Och jäklar vad de spanade efter henne! *Dräggel dräggel*

Har nog mycket med dofter att göra där och är hyfsat säker på att det inte är det som drar dit rumpfanatikerna bland killarna, men vem vet. Sluta hata bröst, de är asbra uppfinningar. Ren konst i alla dess former.

Caixa**
2006-06-12, 22:35
Har nog mycket med dofter att göra där och är hyfsat säker på att det inte är det som drar dit rumpfanatikerna bland killarna, men vem vet. Sluta hata bröst, de är asbra uppfinningar. Ren konst i alla dess former.
Bröst är inte bra för något.. (utom för vissa att titta på då, och det är inte jag själv!)

ErikWrestlingFreaket
2006-06-12, 22:37
Nu menar jag ju inte på krogen utan ute....

erikwhatever: jasså hurså?

Ja jag menar att det är ju inte killarnas fel att du går runt och är skräckslagen och rädd för att bli våldtagen när dom bara tittar på dig (vilket inte är något konstigt). Det är du och din rädsla som är problemet.

ErikWrestlingFreaket
2006-06-12, 22:39

Jag håller med om det, tycker brösten är mycket bättre än rumpan. Jag tycker det verkar äckligt som fan att stoppa in sin *** i en rumpa.

Sebbe_H
2006-06-12, 22:42
Bröst är inte bra för något.. (utom för vissa att titta på då, och det är inte jag själv!)

ja och amma bebisar.

Trance
2006-06-12, 22:42

Mona Lisa fyller inte heller någon funktion men är en av världens mest hyllade skatter, men är nästan säker på att fler har trots allt hyllat bröstens skönhet än den tavlans. Du bär på en skatt, ta vara på den och tänk på att du säkert gör någon man glad med dem. Altruism över könsgränserna!

Bönne
2006-06-12, 22:47
Ni har ju själva sagt att vi är djur och som djur kan vi inte tygla oss utan måste kolla, precis som ni måste, ni är knappast mindre djur än vi är.

Snafu
2006-06-12, 22:49
Ett exempel är tex om man går ut på en synthklubb i malmö. Tjejerna är klädda väldigt kinky i lack och läder men inga killar håller på att kladda eller liknande där. Troligtvis för att tjejerna är väldigt reserverade i sitt sätt att röra sig, de utstrålar pondus, och man ser långa vägar att det inte skulle accepteras. .
Det har väl snarare att göra med att syntarkillar inte är och heller aldrig kommer att vara några alpha-males, vilket är anledningen till att de är synthare från början.

Metal_boy_
2006-06-12, 22:52
Bröst fyller väl visst en funktion. Att många killar tittar på brösten, är ju för att se om det är lämpliga mjölkbägare, när de undersöker instinktivt ifall honan är lämplig att föröka sig med.

Janna
2006-06-12, 22:54
Det har väl snarare att göra med att syntarkillar inte är och heller aldrig kommer att vara några alpha-males, vilket är anledningen till att de är synthare från början.

Finns visst alpha males på såna ställen, bara det att de gillar alternativ musik och inte bara köret de drar på MTV

adis
2006-06-12, 22:55
Inte alls, men det märks du är en amatör.

Det är röven som skall kollas.

Haha AGREE! :D

Ice la fox ;)

Snafu
2006-06-12, 22:56
Varför beter sig män som "djur" - det beror nog på dels kulturella orsaker men samtidigt en hel jävla massa testo. Jag minns att jag såg en dokumentär om en tjej som ville byta kön. Så fort hon började få sina testoinjektioner sade hon att "hon såg bröst överallt".

Timme
2006-06-12, 23:14
Inte alls, men det märks du är en amatör.

Det är röven som skall kollas.

Näää, nästan lika viktigt! Bröst är fina!

dared
2006-06-13, 00:41
Klar som fan man ska anpassa kläderna efter hur man vill bli sedd.
Om jag som kille vill bli utglodd av brudar (som jag vill så mycket som möjligt) så glider jag i kläder så jag sticker ut lite eller t ex tighta jeans eller tshirt som visar armarna väl eller ngt.
Känner jag mig seg o inte vill bli sedd o vara för mig själv drar jag nån jävla luvtröja keps o ett par mer baggybrallor som ser så vanliga ut som möjligt.

Det är väl fan naturligt!

En tjej med urringning och kort kjol vill bli sedd. Hon vill ha blickar från det motsatta könet. Säger hon till sina polare att fyfan vad jobbigt att alla glor, men detta linne är bara så snyggt att jag vill ha på mig de kläder jag själv vill ha bla bla bla..

ren BS... Hon vill visa brösten punkt slut. Finns andra linnen som är snygga som visar mindre. Grejen är ju att de vill både synas men absolut inte bli betraktade som "slynor" eller "horor" bland andra tjejer. Så det är en ren försvarsmekanism.

Yes
2006-06-13, 02:17

Om det är en helt vanlig kille - lite lönnfet, har en ful t-shirt och ganska stor näsa? Det enda anmärkningsvärda är kanske att han aldrig lärt sig skämmas.

Det verkar som du bara gillar när snygga killar spanar in dig. Och det är ju såklart inte deras fel om dom inte faller dig i smaken.

Sen förstår jag faktiskt inte problemet med självsäkra människor.

dared
2006-06-13, 02:41
Jag tycker det verkar äckligt som fan att stoppa in sin *** i en rumpa.

Det är det inte när det är en tjejs rumpa *kissass* .. men det är ju vad jag tycker.... tycker alla borde testa det iaf.

ne fan en tjejs rumpa ftw.

dared
2006-06-13, 02:51
Jag tror skillnaden ligger i objektifieringen. Ingen vill bli betraktad som ett köttstycke som ska tafsas på

Sjukt synd att vissa tjejer uppfattar det så. Det är samhällets fel. Vänstervridna feminister som får för lite själva har lagt ut att snygga tjejer ses som objekt eller "köttstycken" och på så sätt inprintat det i tjejers huvud.

En snygg tjej är alltid en snygg tjej, inget objekt.

Detta fenomen finns ej på killsidan och då uttnyttjar tjejer killar i stor utsträckning också. Flirtar för att få drinkar, mobbar, one nightar för att sedan skriva något taskigt till killen dag efter på msn ect ect..

Hur många killar som glider runt på stranden och får blickar ava det mottsatta könet ser sig själva som objekt? Man blir glad för att vissa tycker man är attraktiv.

Bort med skitspridningen om att kvinnor är objekt och köttstycken, visa hud och ta emot blickar med stolthet att ni är snygga istället. Va inte så jäkla negativa och rösta på Fi. De trycker ju förfan ner kvinnors självsäkerhet.

Timme
2006-06-13, 07:08
Klar som fan man ska anpassa kläderna efter hur man vill bli sedd.
Om jag som kille vill bli utglodd av brudar (som jag vill så mycket som möjligt) så glider jag i kläder så jag sticker ut lite eller t ex tighta jeans eller tshirt som visar armarna väl eller ngt.
Känner jag mig seg o inte vill bli sedd o vara för mig själv drar jag nån jävla luvtröja keps o ett par mer baggybrallor som ser så vanliga ut som möjligt.

Det är väl fan naturligt!

En tjej med urringning och kort kjol vill bli sedd. Hon vill ha blickar från det motsatta könet. Säger hon till sina polare att fyfan vad jobbigt att alla glor, men detta linne är bara så snyggt att jag vill ha på mig de kläder jag själv vill ha bla bla bla..

ren BS... Hon vill visa brösten punkt slut. Finns andra linnen som är snygga som visar mindre. Grejen är ju att de vill både synas men absolut inte bli betraktade som "slynor" eller "horor" bland andra tjejer. Så det är en ren försvarsmekanism.

Det blir ju Wörd på det!

sehnpaa
2006-06-13, 07:16
Varför skulle man få dåligt samvete om man glor?Varför skulle man få dåligt samvete om man får någon att må dåligt, menar du?

AFanatic
2006-06-13, 07:48
Varför skulle man få dåligt samvete om man får någon att må dåligt, menar du?

Och det vet man av att bara titta på den personen menar du då? Som om en lampa tändes i pannan. Skiner lampan röd så tog personen illa vid av dina uppskattande blickar, men skiner det grönt så gillar personen ditt tittande. Tur att alla människor går omkring med varningslampor i pannan.

Daniel_S
2006-06-13, 08:08
Och det vet man av att bara titta på den personen menar du då? Som om en lampa tändes i pannan. Skiner lampan röd så tog personen illa vid av dina uppskattande blickar, men skiner det grönt så gillar personen ditt tittande. Tur att alla människor går omkring med varningslampor i pannan.

De flesta socialt anpassade människor ser hur den andra reagerar. En blick tillbaka eller en allmänt nöjd uppsyn brukar betyda uppskattning, en sur eller likgiltig uppsyn följt av bortvänd blick är vanligen ett tecken på ej uppskattad blick.

Vi har alltså inbyggda lampor i pannan. Somliga är tyvärr färgblinda.

AFanatic
2006-06-13, 08:31
De flesta socialt anpassade människor ser hur den andra reagerar. En blick tillbaka eller en allmänt nöjd uppsyn brukar betyda uppskattning, en sur eller likgiltig uppsyn följt av bortvänd blick är vanligen ett tecken på ej uppskattad blick.

Vi har alltså inbyggda lampor i pannan. Somliga är tyvärr färgblinda.

A. Tittar B. Ser inte
B. Märker att ngn tittar
A. Tittar bort B. REagerar

Hur ofta är det man tittar på ngn och blickarna möts? Tittar jag på en rumpa tittar jag på en rumpa. TIttar jag på en ....rumpa?

De flesta blickar är ju uppskattande sådana. Hur vi sedan tolkra dem beror oftast på hur vi själva mår. Jag har ingen lust att börja må dåligt över att jag tittar på andra, bara för att dessa inte gillar att bli tittade på. Vistas man ute bland folk får man allt snällt acceptera nyfikna, uppskattande, cyniska, elaka eller vad det nu må vara för ögon.

På en del låter det som att vi inte är mer vuxna än småfolket som är på dagis.

sehnpaa
2006-06-13, 10:51
Vad jag menar är att man inte kan få dåligt samvete för att man glor. Däremot av att få sina medmänniskor att må dåligt.

Problemet är att vissa kan må dåligt av det. Lösningen är kommunikation, som även Daniel_S är inne på. Det är ingen perfekt lösning. Ibland tittar man för mycket, ibland för lite. Tror man får finna sig i att få dåligt samvete ibland för att man tittar för mycket, på samma sätt som man får räkna med att en och annan blick man helst skulle vilja slippa.

Angel
2006-06-13, 11:39
Ja jag menar att det är ju inte killarnas fel att du går runt och är skräckslagen och rädd för att bli våldtagen när dom bara tittar på dig (vilket inte är något konstigt). Det är du och din rädsla som är problemet.

Nej det är orsaken bara rädslan som är problemet...

jwzrd
2006-06-13, 11:48
Nej det är orsaken bara rädslan som är problemet...

Det är vi överrens om. Skulle aftonhoran, expressen och övrig bajsmedia sluta rapportera om dom få överfallsvåldtäkter som händer så kanske alla flickor skulle sluta oroa sig. Knappast en populär åsikt, men garanterat närmare sanningen än dagens orimliga paranoia.

Det händer hur ofta som helst att ensamma tjejer/flickor/kvinnor tittar sig oroat över ryggen bara för att jag kommer upp bakifrån för att gå förbi. Vaffan handlar det om? En vacker dag åker jag på en pungspark för att nån vilseledd kvinna helt enkelt skrämts så mycket av media att hon misstar mig för en våldtäktsman.

mini
2006-06-13, 11:54
En vacker dag åker jag på en pungspark för att nån vilseledd kvinna helt enkelt skrämts så mycket av media att hon misstar mig för en våldtäktsman.
Eller så får du en pungspark för att hon känner igen dig från Kollo?

Nitrometan
2006-06-13, 11:54
Det är nästan troligare... ;)

Angel
2006-06-13, 11:58
Fast att jag är rädd och orolig har ej med media att göra utan personliga erfarenheter.

Men sen anmälds det väl ca 3000fall av våldtäcker om året (tror 40% är utomhus). Och det är ju bara dom som anmäls, hur många som verkligen inträffar kan vara en mycket högre siffra...

jwzrd
2006-06-13, 11:59

Det vore ok dock!

jwzrd
2006-06-13, 12:00
Fast att jag är rädd och orolig har ej med media att göra utan personliga erfarenheter.

Men sen anmälds det väl ca 3000fall av våldtäcker om året (tror 40% är utomhus). Och det är ju bara dom som anmäls, hur många som verkligen inträffar kan vara en mycket högre siffra...

Det är snarare så att några få procent, om det ens är procent, av alla våldtäkter som är den typ alla oroar sig för. Nästan alla våldtäkter sker i hemmet av pojkvännen/mannen/kompisen.

Angel
2006-06-13, 12:07
Det är snarare så att några få procent, om det ens är procent, av alla våldtäkter som är den typ alla oroar sig för. Nästan alla våldtäkter sker i hemmet av pojkvännen/mannen/kompisen.

– Överfallsvåldtäkter utgör 12 procent av alla anmälda våldtäkter. Det vanligaste är att överfallsvåldtäkterna sker utomhus och de utgör mindre än hälften, 43 procent, av de våldtäkter som begås utomhus, säger Lotta Nilsson.

40% utomhus, 12% som är överfallvåldtäkter

jwzrd
2006-06-13, 12:09

Ok, 12% av alla anmälda våldtäkter utgörs av överfallsditon. Är det då rimligt att tjejer springer och tittar sig om hela tiden och misstänker alla män för att vara våldtäktsmän?

Nitrometan
2006-06-13, 12:12
– Överfallsvåldtäkter utgör 12 procent av alla anmälda våldtäkter. Det vanligaste är att överfallsvåldtäkterna sker utomhus och de utgör mindre än hälften, 43 procent, av de våldtäkter som begås utomhus, säger Lotta Nilsson.
12% av alla anmälda är överfallsvåldtäkter. Nyckelordet är anmälda.

43% av våldtäkterna som sker utomhus är överfallsvåldtäkter. Även här rör det sig om de anmälda våldtäkterna.

De är alltså inte ens vanligast utomhus.

Fast jag förstår ändå att man kan oroa sig.

Angel
2006-06-13, 12:14
Ok, 12% av alla anmälda våldtäkter utgörs av överfallsditon. Är det då rimligt att tjejer springer och tittar sig om hela tiden och misstänker alla män för att vara våldtäktsmän?

Är det orimligt? som ja skrev så är min nervositet kanske mera överdriven än för andra tjejjer (så se inte mina åsikter som hela kvinnosläktets nu), och ja tycker att ja har anledningar att må dåligt. Och ja tar hellre taxi eller ber någon hämta mig än att gå hem på natten, även om ja kanske inte skulle råka ut för något så har ja iallfall minimerat risken.

Daniel_S
2006-06-13, 12:36
12% av alla anmälda är överfallsvåldtäkter. Nyckelordet är anmälda.

43% av våldtäkterna som sker utomhus är överfallsvåldtäkter. Även här rör det sig om de anmälda våldtäkterna.

De är alltså inte ens vanligast utomhus.

Fast jag förstår ändå att man kan oroa sig.

Och jag tycker det är rimligt att anta att överfallsvåldtäckter anmäls i mycket större omfattning än de som sker i hememt eller av bekanta. Därför tycker jag absolut att medierna har orsak i att oron är stark hos vissa kvinnor. Sensationer säljer.

watertouch
2006-06-13, 12:49
Är det orimligt? som ja skrev så är min nervositet kanske mera överdriven än för andra tjejjer (så se inte mina åsikter som hela kvinnosläktets nu), och ja tycker att ja har anledningar att må dåligt. Och ja tar hellre taxi eller ber någon hämta mig än att gå hem på natten, även om ja kanske inte skulle råka ut för något så har ja iallfall minimerat risken.

Det där är obefogad rädsla engligt min shrink, Tydligen ska man bara känna så om man själv råkad ut för nått. Att kvinnor har bilnycklarna i handen o e berädda på att hugga då det är mörkt ute ska tydligen va ett sånt beteende. Smart kallar jag det, "fobiskt" kallar hon det.. ;)

Angel
2006-06-13, 12:59
Det där är obefogad rädsla engligt min shrink, Tydligen ska man bara känna så om man själv råkad ut för nått. Att kvinnor har bilnycklarna i handen o e berädda på att hugga då det är mörkt ute ska tydligen va ett sånt beteende. Smart kallar jag det, "fobiskt" kallar hon det.. ;)

När ja va yngre gick jag jämt med tårgas i väskan.....*screwy*

Pepparkakssmurfen
2006-06-13, 13:03

Du behöver inte det längre? ;) ;)

Beemel
2006-06-13, 13:03
Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden.. Men hur som helst..
Ser jag något som ser ut att vara ett par fina bröst så kollar jag lite extra. Samma sak om jag ser en fin bakdel eller ett par nice ben.. Men även om jag tycker någon har ett vackert ansikte eller vackra ögon.. Kroppsdel som kroppsdel.. Och i jämnställdhetens namn så tillåter jag här med varenda kvinna att sittar/glo/titta på mig så mycket de vill.. de får oxå nypa mig i rumpan om de så känner för det (nu är ju inte jag så fruktansvärt attraktiv att jag tror att något av ovanstående kommer bli aktuellt men iallafall).. I don care.. Jag tar det bara som en komplimang.. något som alla millitanta attack feminister oxå borde göra..

Beemel Equalist och 100% för jämnställdhet.. Men samtidigt radikal antifeminist...*grr27*

Angel
2006-06-13, 13:04
Du behöver inte det längre? ;) ;)

Är stark nu :) Men ja tror ja har kvar den nånstans, fast den kanske inte funkar längre..

Me_Myself
2006-06-13, 13:06

När jag bodde på möllan hade jag en hammare i handen när jag gick kvällspromenad med hunden :thumbup:

mangemani
2006-06-13, 13:06

:bow:
tänker precis likadant om det.

Nitrometan
2006-06-13, 13:07
Där kan vi snacka falsk trygghet.

De hade undersökt de som hade använt tårgas/pepparspray/elpistol i Storbritannien (med intervjuer och frågeformulär). Det finns ju vissa såna som är lagliga där.

Över 70% av dem hade i överfallssituationen/bråket/whatever blivit av med "vapnet" ifråga och själva blivit utsatta för det.

Det fanns två situationer då den siffran var rejält mycket lägre. I det ena fallet var det butiksinnehavaren som försvarade sig. I det andra fallet var det nån som överföll nån annan med "vapnet" (anfall är bästa försvar?).

Modde
2006-06-13, 13:10
Är kanske dumt att påstå att det är obefogat för tjejer att oroa sig för att bli överfallna och våldtagna.
Men jämför man med hur många som dör i trafiken varje år så liknar siffrorna varnadra.

Varje år dör 350 stycken i trafiken. Och varje år så anmäls ca 360 överfallsvåldtäkter.

Men inte känner jag någon som inte vågar gå ut för att de är rädda för att bli dödade av trafiken.

Beemel
2006-06-13, 13:18
Varje år dör 350 stycken i trafiken. Och varje år så anmäls ca 360 överfallsvåldtäkter.

Men inte känner jag någon som inte vågar gå ut för att de är rädda för att bli dödade av trafiken.

Men av de som dör i trafiken är det ju båda könen, I våldtäktsfall är det oftare kvinnor som utsätts.. så rent statistiskt så borde det ju vara lite drygt dubbelt så stor chans att bli våldtagen som påkörd... =)

Pepparkakssmurfen
2006-06-13, 13:19
..... så rent statistiskt så borde det ju vara lite drygt dubbelt så stor chans att bli våldtagen som påkörd... =)

Risk?

Beemel
2006-06-13, 13:21
Risk?

Sant sant.. Lyckas alltid skriva fel på chans/risk... Men givetvis så borde det vara risk vi talar om.. (det finns ju en litet mörkertal som faktiskt vill bli våldtagna... men jag misstänker att de är en försvinnande liten andel.)

bengdoktor
2006-06-13, 15:23
blame Canada!

Metal_boy_
2006-06-13, 15:26
När jag bodde på möllan hade jag en hammare i handen när jag gick kvällspromenad med hunden :thumbup:

Hammare funkar bra till knäskålar. Kanske vore nått för svenska journalister nere i Tyskland.

Trance
2006-06-13, 15:26
Sant sant.. Lyckas alltid skriva fel på chans/risk... Men givetvis så borde det vara risk vi talar om.. (det finns ju en litet mörkertal som faktiskt vill bli våldtagna... men jag misstänker att de är en försvinnande liten andel.)

Uhm, den är nog så liten att den inte ens är värd att ta upp. Däremot falskanmälningar finns det ju, även om jag inte vet hur stor del av dessa skulle vara överfallsvåldtäkter.

Bönne
2006-06-13, 16:11
40% utomhus, 12% som är överfallvåldtäkterDet är nog betydligt vanligare att överfallsvåldtäkter blir anmälda, än de som skeer "inom hemmet".

Zakath
2006-06-13, 16:11
Förresten, hur är det om man tänder på kvinnoansikten, är man ett kräk om man då tittar på någons ansikte/söker ögonkontakt?

Kwon
2006-06-13, 16:12
Förresten, hur är det om man tänder på kvinnoansikten, är man ett kräk om man då tittar på någons ansikte/söker ögonkontakt?

Ja, det e tur att ansiktet (och delar av det) inte räknas som erogen och sexuell zon, då hade vi ju inte ens fått titta på dom i ansiktet! :laugh:

Slöja på!

Modde
2006-06-13, 16:46

Jag känner mig nästan ännu dummare när jag söker ögonkontakt är när jag kollar på brösten/rumpan.
Känner mig kanske inte som ett kräk utan mer som en tönt.

Jag vet, jag har svåra problem...

mangemani
2006-06-13, 16:56
om jag möter en tjej på stan så tar jag mej en snabb titt på långt avstånd,när vi sen passerar varandra så total ignonerar jag henne,inte ens ögon kontakt.
en del verkar bli snopna av sej och börjar titta på en när man passerar precis som "hallå,här är jag,titta på mej":laugh: ,alltid lika roande.

rememberence
2006-06-13, 16:59
om jag möter en tjej på stan så tar jag mej en snabb titt på långt avstånd,när vi sen passerar varandra så total ignonerar jag henne,inte ens ögon kontakt.
en del verkar bli snopna av sej och börjar titta på en när man passerar precis som "hallå,här är jag,titta på mej":laugh: ,alltid lika roande.
det känner vi igen :D

Modde
2006-06-13, 17:02

Är man ointresserad så blir man intressant. *screwy*

mangemani
2006-06-13, 17:05
Är man ointresserad så blir man intressant. *screwy*

dont know,dont care,men man får sej ett gott skratt för sej själv iaf;)

mangemani
2006-06-13, 17:14

ännu värre är det om dom först ger en sån blick och sen skakar på huvet en aning och sen går vidare,har hänt nån gång:laugh:

Inzza
2006-06-13, 17:23
tysan, vilket svin jag är. tog ett extra varv idag när jag letade parkering i stan , bara för att kolla på lättklädda tjejer.

Modde
2006-06-13, 17:24
ännu värre är det om dom först ger en sån blick och sen skakar på huvet en aning och sen går vidare,har hänt nån gång:laugh:

Då är det bara att glo dom på brösten och tala om vilka runda och fina tuttar dom har.

rememberence
2006-06-13, 17:29
tysan, vilket svin jag är. tog ett extra varv idag när jag letade parkering i stan , bara för att kolla på lättklädda tjejer.
broder du har syndat :D

Dante
2006-06-13, 19:50
Nån vecka sen stod man i en kö för att komma in på nått uteställe först så tappar ena damen balansen framför en och hennes hand hamnar i skrev området, okey hon tappade balansen, tänkte inte så mycket mer på det. Sen tappar henns vännina ner nått och på väg upp trycker hon sin ända mot mina ben och ända upp i skrevet. Tycker de som jiddrar om blickar borde vara tysta .

Skämt o sido visst bör man kanske försöka ha nån klass på gluttandet, men det borde inte tas så ilsket, det är ju mer en beundrande publik. :em:

Beklagar även om en del tycker att enbart det manliga könet är sexuellt laddat/intressant hos en kille jevligt lite att glutta på i vardagen. ;)

Wopper
2006-06-14, 20:46
Kan man låta bli är man nog homo.
Bröst, rumpa, mage eller armar en vacker kvinnokropp går inte att låta bli att titta på.

Eiken
2006-06-15, 11:49
Skaffa ett par mörka solglasögon så ser ingen vart du tittar.
Funkar bra så länge du inte är inomhus för då ser det bara korkat ut.

Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 11:50
..Funkar bra så länge du inte är inomhus för då ser det bara korkat ut.

Faståandrasidan kan du glo på tuttar även då,fast det ser korkat ut, så det kanske är värt det?

Domi
2006-06-15, 12:47
Är butiken öppen så är den. :mallan:

C.E.J.
2017-09-05, 16:00
Bump.

King Grub
2017-09-05, 16:06
Tuttar!!

baktung
2017-09-05, 16:11
Hej fi-a k-k och balle stake, det hänger tuttar i taket!

Sjöng vi glatt till jul när jag gick i plugget i alla fall. *popcorn*

trädgårdsmöbel
2017-09-05, 16:12
En intressant bieefekt med styrketräning i olika former är att intresset för tuttar minskar till förmån för rövar. Visst, tuttar är fortfarande högintressanta, men inte lika mycket.

Diomedea exulans
2017-09-05, 16:13
Så här funkar det:
- Tjejer klär upp sig för de vill att män de är attraherade av ska titta. De blir äcklade om någon annan tittar.
- Du tillhör sannolikt inte gruppen män kvinnan i fråga är attraherad av.
- Ergo: Du är ett svin om du tittar.

baktung
2017-09-05, 16:14
En intressant bieefekt med styrketräning i olika former är att intresset för tuttar minskar till förmån för rövar. Visst, tuttar är fortfarande högintressanta, men inte lika mycket.

Jag har faktiskt upplevt motsatt effekt. Kan nöja mig med tuttar o ansikte nuförtiden. Förut var det alltid bara klyka som gällde... *jorgen*

Bärsärk
2017-09-05, 16:46
Det bästa med sommaren är ju när kläderna åker av (på båda könen), synd att den typ är slut

M5wtBEL4kWw

Ja men om du hela tiden blev förknippad med sex, om kvinnor cyklade förbi dig och skrek saker jämt, eller gjorde äckliga saker med tungan, om du blev "gniden" mot på tunnelbanan varje dag hade du inte gillar det.
Klart man kan klä upp sig, men det kommer antaligen en dag i alla kvinnors liv då de kommer att ändra åsikt om det där med att klä upp sig.
och förresten är alltid klä upp sig = klä av sig för tjejer verkar det som. "Konstigt nog. "

finns även en bra bok att läsa om detta: egalias döttrar av Gerd Brantenberg. Fick boktipset av en ung kille (23) som sa at den förändrat hela hans syn på allt detta

Jag gillar hur det hela började med att bara glo, till att det helt plötsligt handlade om folk som gjorde ansiktsgrimaser och fysiska närmanden

MasterChief
2017-09-05, 17:10
Så här funkar det:
- Tjejer klär upp sig för de vill att män de är attraherade av ska titta. De blir äcklade om någon annan tittar.
- Du tillhör sannolikt inte gruppen män kvinnan i fråga är attraherad av.
- Ergo: Du är ett svin om du tittar.

Så är det. Och oavsett hur ful tjejen är så är det cirka 0,1 % av männen som duger. Sen att de blir ihop med vad som helst till slut är ju en intressant tvist.

Själv så hade man ju blivit glad i en vecka om en tjej spanat. Jag hade ju inte känt mig kränkt i alla fall :D

trädgårdsmöbel
2017-09-05, 18:56
Jag tänker mig att många kvinnor när de blir stirrade på får en liknande känsla som när man var 12 år gammal och befann sig ensam i samma omklädningsrum som ett gäng vuxna bögar som tar sig friheten att kommentera hur gullig man är och att man fått hår på snoppen.

MaxTheMarketer
2017-09-05, 20:43
I morse på väg till skolan så köpte jag bananer på pressbyrån. Nu råkade det vara så att tjejen som jobbade där hade sjukt fina bröst. La särskilt märke till hennes vänstra bröstvårta syntes tydligt genom tröjan.

Saken är den att efteråt så undrade jag om hon märkte att jag kollade in tuttarna på henne medans vi pratade i kassan. Och i så fall vad tänkte hon då?
Det var ju knappast så att jag stod stirrade som en kåt fjortonåring men undrar ändå vad ni tjejer tycker om det faktum att killar checkar boobsen.
:em:

Fråga: Är man ett kräk om man tittar på brösten?
Svar: Nej.

Skorpio76
2017-09-06, 06:16
Titta på brösten kan man alltid göra, men att klämma på dem utan vidare är inte välkommet.

Yes
2017-09-06, 11:51
Titta på brösten kan man alltid göra, men att klämma på dem utan vidare är inte välkommet.
I min kultur hälsar man så.

Diomedea exulans
2017-09-06, 11:59

I min kultur måste man gifta sig med någon om man klämt den på brösten.

ARMSTARK
2017-09-06, 12:01

Vilken är det? Jag vill konvertera!

anvihl
2017-09-06, 12:02

Våldtäktskulturen?

andeem
2017-09-06, 12:16
Man kan inte låta bli att titta, men man bör försöka.

Yes
2017-09-06, 12:32
Vilken är det? Jag vill konvertera!
Träskfinska pervogubbekulturen. Det är lätt att konvertera. Du behöver bara lära dig säga "jo" och "no, niin" med olika intonation för att täcka allt som kan behöva sägas.

*kläm* *kläm* "no, niin" - schysst hylla.

*kläm* *kläm* "no, niin" - ojdå, de hängde visst hela vägen ned till knäna.

"Vadfan håller du på med, jävla äckel!" - "jo".

Våldtäktskulturen?
Nej, nu ska vi inte ge fula gubbar dåligt rykte här.

Skorpio76
2017-09-06, 12:36
I min kultur hälsar man så.Jovisst, säkert!

Skorpio76
2017-09-06, 12:39
Träskfinska pervogubbekulturen. Det är lätt att konvertera. Du behöver bara lära dig säga "jo" och "no, niin" med olika intonation för att täcka allt som kan behöva sägas.

*kläm* *kläm* "no, niin" - schysst hylla.

*kläm* *kläm* "no, niin" - ojdå, de hängde visst hela vägen ned till knäna.

"Vadfan håller du på med, jävla äckel!" - "jo".

Nej, nu ska vi inte ge fula gubbar dåligt rykte här.:d:d:d:d:d

King Grub
2017-09-06, 12:40
Man har väl rätt att undersöka en vara för att se om den uppfyller kraven man ställer.

Bob90
2017-09-06, 14:58
Man har väl rätt att undersöka en vara för att se om den uppfyller kraven man ställer.

Om man inte tillåter kunden att undersöka varan så kan man ju misstänka falsk marknadsföring.