handdator

Visa fullständig version : ÄR det motivation i luften?

Stoltz
2006-06-11, 21:46
Jag tycker man hör om hur folk får motivationen tillbaks rätt så mycket nu, Angel får det, tyckte Kwon sade det i någon tråd för ett litet tag sen, etc.

Själv insåg jag för 45 minuter sen att jag inte tränat något idag, trots att jag försöker komma igång. Jag insåg att gymmet var stängt, så jag lutade mig tillbaka och bara sket i det - Tills fem minuter hade gått. Då insåg jag att cyklen skulle ju behöva lite frisk luft också, så det blev 45 minuter cykling och snabba steg upp och ner för en liten trappa på vägen.

Härliga tider nu! :thumbup: Hur är det med er andra som haft lite kivigt med motivationen och lusten, har den börjat komma åter?

Sniggel
2006-06-11, 21:48
Ja det är det nog. Studierna är inte helt klara men man känner inte lika stor press på sig längre, letar jobb och är inte speciellt kräsen. Ska bli skönt att tjäna pengar och att kunna känna sig ledig på sin fritid! :)

Diana
2006-06-11, 21:49
YESS!! våren är motivationens och lööövens årstid! min styrketräningsmotivation har varit totalt bortblåst ett bra tag nu *screwy* börjar nästan tro att fanskapet dumpat mej för gott *popcorn* :D

grisbil3n
2006-06-11, 21:59
Saker o ting går vägen. Känns lite lättare o företa sig olika saker, träning inräknat.

Angel
2006-06-11, 22:00
Angel skall inte stå i vassen i år...!!!!

hahavaffan
2006-06-11, 22:02
Angel skall inte stå i vassen i år...!!!!Då är vi två! Imorgon är det måndagen den 12/6... dagen då Henrik tar tag i träningen på allvar igen :thumbup:

Stoltz
2006-06-11, 22:17
Oj, såg nu att där var en tråd som är väldigt lik denna. Moderatorerna får gärna merga dem eller ta bort denna, vilket ni föredrar.

:thumbup:

blekfet2
2006-06-11, 23:39
har nog raka motsatsen, jag måste motivera mig för att ta minst en träningsfri dag i veckan.

*slap*

WheyProtein
2006-06-12, 00:26
Härliga tider nu! :thumbup: Hur är det med er andra som haft lite kivigt med motivationen och lusten, har den börjat komma åter?
hmmm.. för mej sjunker motivationen när det är sommar och varmt, känns bättre att vara i gymmet när det ändå är kallt och äckligt ute.

Herkulez
2006-06-12, 00:48
inte motivation som luktar, utan all den härliga hallondoften som kommer från 20-åriga brudars underliv nu när dom för första gången på 10månaden får lufta den genom att ha kjol på sig....mmmmm sniff sniff

Angel
2006-06-12, 00:49
inte motivation som luktar, utan all den härliga hallondoften som kommer från 20-åriga brudars underliv nu när dom för första gången på 10månaden får lufta den genom att ha kjol på sig....mmmmm sniff sniff

meeeeeeeeeh...

Herkulez
2006-06-12, 00:51
meeeeeeeeeh...
bara för att du är över 20 och har en som luktar rabarber.......

Angel
2006-06-12, 00:51
bara för att du är över 20 och har en som luktar rabarber.......

meh...ja e bara 22 ju

Herkulez
2006-06-12, 00:53
meh...ja e bara 22 ju
aaa ok du har några år kvar till det isåfall....passa på att njut, medans du fortfarande luktar gott down there.

aliquis
2006-06-12, 00:59
Nej, jag har visserligen köpt nya dojjor som jag sprang ett varv med för första gången för en knapp vecka sedan, sedan två varv igår natt, och nyss tog jag ett varv till, hade inte ont i benhinnorna ändå (när jag satt hemma..) så kändes lugnt. Lite tungt i benen dock så nöjde mig med ett varv (bara 2.5km.)

Träningen sket jag dock i idag :/

Tränade typ rygg i tisdags eller något, och fick en "låsning" i den som jag brukar få när jag kör roddövningar. I onsdags(?) fick andreas trycka lite på den, det släppte nämligen en gång förut när han gjorde det, det kändes inte bra efteråt men kanske...
Fast senare gjorde det bara ondare, stel på torsdagen, skulle köra böj i fredags men när man gick ut med stången "stack det till" så att säga, körde 3 set sedan sket jag i det, skulle köra mage men det gjorde skitont också. Körde lite benspark o lårcurl o lade ner, för så skoj var det inte.

I lördags hade jag kunnat fortsatt, men var inte pepp på det då det kändes illa i ryggen så sket i det och sprang två varv som sagt.

Idag däremot borde jag ha tränat, telefonen på väckning 11.30, vaknade o kände mig rätt utvilad, katten såg att jag vaknade o skuttade upp bredvid mig, lade lite täcke över henne och för en gångs skull stannade hon kvar så då lade jag mig att vila igen och somnade.

Vaknade efter 14, åt långsamt o satt o drönade så blev ingen träning. Blev ett varv i spåret och 10 WC3-matcher istället, av vilka vi vann 7 ;/

aliquis
2006-06-12, 01:00
YESS!! våren är motivationens och lööövens årstid! min styrketräningsmotivation har varit totalt bortblåst ett bra tag nu *screwy* börjar nästan tro att fanskapet dumpat mej för gott *popcorn* :DNejdu diana, löven är på hösten.

Tricklev
2006-06-12, 02:43
Insåg nu att igår var det den 11/6, skulle varit exakt ett år med henne nu, vet faktiskt inte hur jag mår över det.
Får väll sova o se hur det känns imorgon.

hobbitar
2006-06-12, 07:57
Insåg nu att igår var det den 11/6, skulle varit exakt ett år med henne nu, vet faktiskt inte hur jag mår över det.
Får väll sova o se hur det känns imorgon.

Istället för att sova ska du gå ut och leta upp en ny puma.