handdator

Visa fullständig version : Vad gäller kring barbröstad cykling/träning?

dynamo
2006-06-11, 14:34
Cyklade till gymmet idag, utan tröja. Gick in i omklädningsrummet och tog på mig en tröja för att träna. När passet var klart gick jag tillbak till omklädning och tog av mig tröjan igen, för att sen cykla hem utan tröja.

Jag känner mig rätt fjantig att jag tog på mig tröjan för att gå in och träna. Hade jag inte tagit på mig den hade det känts skumt, pga att jag hade verkat dryg (jag hade tyckt om att spegla mig själv under tiden).

Jag har för övrigt bara sett en grabb till utan tröja i sommar härnere tror jag, förutom på stranden då.

Är det kanske rent av fult att cykla omkring barbröstad i solen? Det var nu inte mitt i centrum utan efter cykelvägar till/från ett gym på Brommaplan från Blackeberg).

Poll kommer!

Modde
2006-06-11, 14:43
Jag brukar ta av mig tröjan när det blir varmt på sommaren. Har hänt att jag handlat typ mat utan tröja. Såg en kille som var inne i nordstan och handlade kläder med bar överkropp.
Finns det någon oskriven lag mot det. Det är något med det som känns fel bara.

hobbitar
2006-06-11, 14:44
Jag brukar ta av mig tröjan när det blir varmt på sommaren. Har hänt att jag handlat typ mat utan tröja. Såg en kille som var inne i nordstan och handlade kläder med bar överkropp.
Finns det någon oskriven lag mot det. Det är något med det som känns fel bara.

Det är ofräscht när folk går in i matbutiken i bar överkropp*spy*

Yankeee
2006-06-11, 14:45
Det är väl lite att det är fult att visa upp sig i sverige. Trots att man har självförtroende nog för att gå utan tröja så ska man tamejfan ha den på för att alla inte "kan" gå utan tröja. Jag skiter visserligen i det och går utan tröja iallafall, men det är lite så det känns.

Yankeee
2006-06-11, 14:45

Varför det?

Longshot
2006-06-11, 14:47
Enda anledningen till att jag inte tränar i bar överkropp på gym när det är förbannat varmt är för det är fler personer som ska använda bänken/maskinen, och jag skulle inte uppskattat en nersvettad bänk/maskin. Från och till gym ryker oftast tröjan om det är varmt, ser ingen konstigt i att gå i bar överkropp.

hobbitar
2006-06-11, 14:50
Varför det?

När man går i matbutiken vill man gärna känna lukten av god mat, inte svett från nån person.

dynamo
2006-06-11, 14:51
Enda anledningen till att jag inte tränar i bar överkropp på gym när det är förbannat varmt är för det är fler personer som ska använda bänken/maskinen, och jag skulle inte uppskattat en nersvettad bänk/maskin. Från och till gym ryker oftast tröjan om det är varmt, ser ingen konstigt i att gå i bar överkropp.

Spelar ingen större roll vad gäller mig. Tränar jag är jag svettig som fan ändå baki ryggen. På en del gym finns rengöringsmedel och papper så man kan torka av bänkarna/maskinerna.

Yankeee
2006-06-11, 14:52
När man går i matbutiken vill man gärna känna lukten av god mat, inte svett från nån person.

Ok, personer med kläder luktar aldrig svett?

hobbitar
2006-06-11, 14:54
Ok, personer med kläder luktar aldrig svett?

Jo men det är inte samma sak.
Det trodde jag var en oskriven lag att man aldrig går in med bar överkropp i matbutiker...

dynamo
2006-06-11, 14:55
Det trodde jag var en oskriven lag att man aldrig går in med bar överkropp i matbutiker...

Jag har provat nån gång, får tissefräs vid kyldisken :naughty:

aliquis
2006-06-11, 14:55
Beror väl på hur självsäker man är.

Yankeee
2006-06-11, 14:56

Vadå inte samma sak, jag har hellre en fräsch person utan kläder med mig än en ofräsch med kläder. Det är knappast så att något magiskt händer när man tar av sig tröjan.

Trance
2006-06-11, 14:56
Stilreglerna säger väl: Aldrig bar överkropp eller kortbyxor i stan. ;)

Vesseldahl
2006-06-11, 14:57

Då bör man hellre införa munskydd och hårnät.

Äckligt med folk som flåsar över bananerna i fruktdisken och dräller hår i potatislådan.

Modde
2006-06-11, 15:00

Jag förstår fullständigt ifall vissa tycker att det är opassande med bara överkroppar inne i livsmedelsbutiker. Men jag kan inte förstå vad det är som är äckligt med en bar överkropp.

shadowfire
2006-06-11, 15:08
:thumbup: ... hör på något sätt till folkvett o ha på sig kläder bland varor som andra ska äta. Tyvärr är det inget som nya generationens brats har anamat.

Är mest tacksam om jag slipper plocka ur könshår från maten pga någon herre med hårig bringa som stått med bar överkropp över gröntdisken o plockat tomater.

Yes
2006-06-11, 15:15
Är mest tacksam om jag slipper plocka ur könshår från maten pga någon herre med hårig bringa som stått med bar överkropp över gröntdisken o plockat tomater.
Lyckligtvis är det inte så vanligt med folk som har könshår på bröstet. ;)

Yankeee
2006-06-11, 15:15
:thumbup: ... hör på något sätt till folkvett o ha på sig kläder bland varor som andra ska äta. Tyvärr är det inget som nya generationens brats har anamat.

Men snälla säg att du skämtar nu. På vilket sätt skiljer det sig om någon har en tröja på sig eller inte? Strömmar det bakterier från kroppen till "maten" utan tröja? Om ni ska lägga det på den nivån så bör det iallafall vara obligatoriskt med handtvätt för alla innan de går in i affären. Folk har tafsat överallt, inte tvättat sig efter toaletten osv och det är med händerna man tar "maten" inte med bröstvårtorna.

Kwon
2006-06-11, 15:18
Ja gör man det i Sverige så väcker det ju blickar.

Men gör du det nere i Grekland, Brasilien eller i Venice Beach California så är det inte lika sällsynt och speciellt.

Modde
2006-06-11, 15:30
Om en tjej skulle gå in i en matbutik endast iförd en pytteliten bikini-stringtrosa och en pytteliten bikini-top. Skulle det då vara ofräsht.
Jag tycker att det skulle vara raka motsatsen.

dynamo
2006-06-11, 15:33
Om en tjej skulle gå in i en matbutik endast iförd en pytteliten bikini-stringtrosa och en pytteliten bikini-top. Skulle det då vara ofräsht.

Skulle känns obekämt att trängas i gångarna tillsammans med övriga grabbar med fjong. Annars en trevlig upplevelse, om hon var i hyfsad form. :thumbup:

Bönne
2006-06-11, 15:35
Klart man cyklar utan tröja.

petersson
2006-06-11, 15:48
Om man tränar utan tröja får man gärna se till att torka bort svetten från bänken om man kört bänkpress eller liknande.

shadowfire
2006-06-11, 15:50
Men snälla säg att du skämtar nu. På vilket sätt skiljer det sig om någon har en tröja på sig eller inte? Strömmar det bakterier från kroppen till "maten" utan tröja? Om ni ska lägga det på den nivån så bör det iallafall vara obligatoriskt med handtvätt för alla innan de går in i affären. Folk har tafsat överallt, inte tvättat sig efter toaletten osv och det är med händerna man tar "maten" inte med bröstvårtorna.
Det är väl mer att du slipper se en kläggsvettig mansrygg om det är en tröja/skjorta ovanpå som gör att det känns fräschare... men ja det är minst lika ofräscht o se en bonde med blåskitiga nävar karva i grönsaksdisken med, men det man inte ser lider man inte av. Är det helt nytt och främmande för dig att folk går till matbutiken med kläder på menar du?

bluelight
2006-06-11, 15:50
Har börjat gått utan t-shirt i ett par dagar nu, hur skönt som helst, cyklat genom stan osv, visst får man blickar men då blir dom bländade (är så vit).

shadowfire
2006-06-11, 15:51
Ja, om det är Agda 67 som står o fläker ut hängpattarna över glassdisken så jotack, då får tant allt ta på sig till nästa gång.

Yankeee
2006-06-11, 15:51
Det är väl mer att du slipper se en kläggsvettig mansrygg om det är en tröja/skjorta ovanpå som gör att det känns fräschare... men ja det är minst lika ofräscht o se en bonde med blåskitiga nävar karva i grönsaksdisken med, men det man inte ser lider man inte av. Är det helt nytt och främmande för dig att folk går till matbutiken med kläder på menar du?

Varför skulle det vara nytt och främmande? Jag förstår bara inte vad folk har emot att någon skulle gå utan tröja i affären.

kelk
2006-06-11, 15:53
Allt är rätt beroende på vad man känner för.... :-)

shadowfire
2006-06-11, 15:54
Varför skulle det vara nytt och främmande? Jag förstår bara inte vad folk har emot att någon skulle gå utan tröja i affären.
... o svaret är att det upplevs som fräschare och att det är en oskriven lag, lite vett/etikett. Som att inte rapa vid matbordet om man har främmande. Som att inte gå i shorts o badtofflor på anställningsintervju. Som att inte sitta i bikini på ett kontorsjobb. Sådant som gjorde att civilisationen kom till ;)

hobbitar
2006-06-11, 15:56

Det är äckligt. Man ser håret på bröstet, svetten rinna på ryggen, finnar/bölder m.m....

Sen om man har tröjja på sig så dämpas faktiskt svettlukten markant.

Metal_boy_
2006-06-11, 15:59
Det är äckligt. Man ser håret på bröstet, svetten rinna på ryggen, finnar/bölder m.m....

:thumbup:

Yankeee
2006-06-11, 16:03
... o svaret är att det upplevs som fräschare och att det är en oskriven lag, lite vett/etikett. Som att inte rapa vid matbordet om man har främmande. Som att inte gå i shorts o badtofflor på anställningsintervju. Som att inte sitta i bikini på ett kontorsjobb. Sådant som gjorde att civilisationen kom till ;)

Hur folk som inte tänker efter upplever det menar du? :) Bara för att man inte gör som pöbeln gör precis hela tiden betyder inte det att hela samhället kommer att kollapsa ;)

Yankeee
2006-06-11, 16:03

Går du och luktar folk i armhålan när du handlar?

hobbitar
2006-06-11, 16:11
Går du och luktar folk i armhålan när du handlar?

Nej men eftersom jag jobbar i en matbutik känner jag dagligen lukten av svettiga kunder.
Vissa kunder luktar enormt illa, man känner stanken redan innan dom gått in i butiken *spy* Sen blir det inte bättre när dom vill ha hjälp och man måste öppna käften för att dra in mer förorenad luft i strupen.

Trance
2006-06-11, 16:11
Hihi, Yankeee är white trash.

donpedro
2006-06-11, 16:13
en liten tumregel är att om man ser fler än 3 personer runtomkring sig och man befinner sig på hårt underlag bör man ha kläder på sig.

stranden - ja avklädd
mataffären - nej (om det inte utanför rusningstiderna)
gymmet - beror på underlag

fast i slutändan är det nog upp till var och en att bestämma sålänge man trivs med det, och inte andra mår alltför dåligt av det...

pedro

Yankeee
2006-06-11, 16:16
Nej men eftersom jag jobbar i en matbutik känner jag dagligen lukten av svettiga kunder.
Vissa kunder luktar enormt illa, man känner stanken redan innan dom gått in i butiken *spy* Sen blir det inte bättre när dom vill ha hjälp och man måste öppna käften för att dra in mer förorenad luft i strupen.

More work less smell?

Yankeee
2006-06-11, 16:18
fast i slutändan är det nog upp till var och en att bestämma sålänge man trivs med det, och inte andra mår alltför dåligt av det...

Det finns massor med människor inte gillar svarta, tjockisar, judar osv. Ska vi bestämma att de inte får vara så längre?

Yankeee
2006-06-11, 16:21
Fattar inte riktigt vad ni argumenterar mot. Det inte så att jag säger att alla ska gå omkring utan kläder. Bara det inte är något att hetsa upp sig för om en snubbe/snubba glider omkring med bar överkropp i en affär på sommaren.

Metal_boy_
2006-06-11, 16:24
Fattar inte riktigt vad ni argumenterar mot. Det inte så att jag säger att alla ska gå omkring utan kläder. Bara det inte är något att hetsa upp sig för om en snubbe/snubba glider omkring med bar överkropp i en affär på sommaren.

Men som jag ofta upplever det, så är det oftast folk som har tagit av sig den där tröjan för att dom just är svettiga. Då kan det stinka något förjävligt.

Sen finns det ju såna som du, som går omkring och luktar Krysantemum hela dagarna.

Yankeee
2006-06-11, 16:25
Men som jag ofta upplever det, så är det oftast folk som har tagit av sig den där tröjan för att dom just är svettiga. Då kan det stinka något förjävligt.

Sen finns det ju såna som du, som går omkring och luktar Krysantemum hela dagarna.

De som stinker med kläder på då?

Metal_boy_
2006-06-11, 16:27
De som stinker med kläder på då?

Stinker förmodligen ännu mer utan.

Yankeee
2006-06-11, 16:28
Stinker förmodligen ännu mer utan.

Nu missade du poängen. Det är alltså ok att stinka med kläder på, men inte utan?

Metal_boy_
2006-06-11, 16:32
Nu missade du poängen. Det är alltså ok att stinka med kläder på, men inte utan?

Självklart äckligt det också. Men om en svettig stinkande person som har tröja på sig tar av sig tröjan, så tycker man att han åtminstone kunde ha den på sig, så det inte stinker mer. Eller hur? :)

Yankeee
2006-06-11, 16:34
Självklart äckligt det också. Men om en svettig stinkande person som har tröja på sig tar av sig tröjan, så tycker man att han åtminstone kunde ha den på sig, så det inte stinker mer. Eller hur? :)

Men varför ens dra upp det scenariot? Är det en sannolik händelse?

Baan
2006-06-11, 16:34
På cykel känns det ok, mindre ok i gymmet. Egentligen har jag personligen inte så jättemycket emot att någon tränar utan tröja (dock har jag för mig att det är en regel på dom flesta gymmen att tröjan ska vara på) förutom två grejer:

1. det är fel om personen är större eller i bättre form än mig
2. det känns för mycket bögklubb om alla ska börja träna i bara shorts eller yankeeoutfit.

Metal_boy_
2006-06-11, 16:35
Men varför ens dra upp det scenariot? Är det en sannolik händelse?

Eeh, ja? Finns många som tycker det är skönt att ta av sig tröjan när dom är svettiga.

Yankeee
2006-06-11, 16:37
Eeh, ja? Finns många som tycker det är skönt att ta av sig tröjan när dom är svettiga.

Betyder det automatiskt att de stinker? Betyder det att de stinker mer än folk med tröja på? Betyder det att alla som tar av sig tröjan OCH stinker går och handlar?

Metal_boy_
2006-06-11, 16:38
Betyder det automatiskt att de stinker? Betyder det att de stinker mer än folk med tröja på? Betyder det att alla som tar av sig tröjan OCH stinker går och handlar?

Nej. Men många verkar ha svårt att själv känna när dom stinker.

Yankeee
2006-06-11, 16:39
Nej. Men många verkar ha svårt att själv känna när dom stinker.

Bra argument. Vad spelar det för roll om man själv tycker att man stinker, det är väl enligt dig (er) vad andra tycker som är viktigt. Och bara för att man själv känner lukten så betyder inte det att andra gör det, eller stör sig på den.

Metal_boy_
2006-06-11, 16:41
Bra argument.

Vad? Det är inte alltid folk som går omkring är medvetna om att dom luktar illa. Det är inte ovanligt om du nu tror det. :)

Nej, det betyder inte att dom automatiskt går och handlar, men det finns ju alltid dom som gör adet. :)

Trance
2006-06-11, 16:41
Yankeee, det är bara skabb. Ge dig.

Yankeee
2006-06-11, 16:42
Vad? Det är inte alltid folk som går omkring är medvetna om att dom luktar illa. Det är inte ovanligt om du nu tror det. :)

Nej, det betyder inte att dom automatiskt går och handlar, men det finns ju alltid dom som gör adet. :)

Läs det jag la till.

Jaha? Det finns alla möjliga äckliga som går och handlar, ska vi sätta regler för vilka som inte får handla?

Metal_boy_
2006-06-11, 16:42
Visst, det finns säkert folk som inte stör sig eller tycker att det är lite mysigt med gammal svettlukt.

Yankeee
2006-06-11, 16:43
Yankeee, det är bara skabb. Ge dig.

plz, ok att metal_boy försöker leka smart, men han förstår ju inte bättre.

Trance
2006-06-11, 16:44

Jag gillar vissa gamla stilregler helt enkelt. Klart du får gå in utan överkropp i de butiker som tillåter det men jag får också se ner på dig och hålla min parfymerade näsduk över näsa och mun på ett överlägset sätt.

Metal_boy_
2006-06-11, 16:45
Läs det jag la till.

Jaha? Det finns alla möjliga äckliga som går och handlar, ska vi sätta regler för vilka som inte får handla?

Gjorde det nu.

Självklart inte, men man kan ju få tycka att det passar med en någorlunda hygien och folkvett bland matvaror. Jag skulle tycka att det var äckligt med blöjbyten bredvid grönsakerna eller någon som kommer in med bly bak i byxan. Det behövs ju inga speciella regler för, förutom oskrivna och lite sunt förnuft :)

Yankeee
2006-06-11, 16:45
Jag gillar vissa gamla stilregler helt enkelt. Klart du får gå in utan överkropp i de butiker som tillåter det men jag får också se ner på dig och hålla min parfymerade näsduk över näsa och mun på ett överlägset sätt.

Klart du får göra det, men vem bryr sig liksom? :)

Überbiffen
2006-06-11, 16:46
Ta med en handduk till gymmet.. som du lägger på bänken.. flera som gör det där jag tränar.

Metal_boy_
2006-06-11, 16:46

Leka smart? Utveckla?

Modde
2006-06-11, 16:52
Vad har vi kommit fram till då? Att det är svett-lukten, bölderna och de flygande könshåren som är äckligt inte själva nakenheten. Skönt att veta.

Sniggel
2006-06-11, 17:00
Jag har inget emot när tant Agda 67 kommer in med kyfos och turkos bikini och sandaler och handlar vattenmelon.
Har aldrig själv reagerat när jag sett sådant. Den enda reaktionen jag kanske får är att de ser ut att njuta av sommaren.
Sedan finns det säkert folk som tar av sig tröjan för att INTE svettas (förebyggande). Dessutom är svett i princip luktfritt, det är bakterier som ställer till det.

hallar
2006-06-11, 17:03
Jag uppskattar inte synen av en fet människa med lite kläder på sig. Om jag går till stranden är det mitt val att behöva se sådana skapelser men åka till ica skall jag i alla fall kunna göra utan att behöva utsätas
för det.

Ectomorph
2006-06-11, 17:05
Man skulle haft ett gym ute så man kunde träna med bar överkropp utan att folk störde sig på det.

hobbitar
2006-06-11, 17:14
Man skulle haft ett gym ute så man kunde träna med bar överkropp utan att folk störde sig på det.

Åk till Venice Beach

The_RobRoy
2006-06-11, 17:20
Trodde ni gjort en tråd till min ära, tog av min linnet när jag cyklade hem ifrån gymmet nyss :)

Tricklev
2006-06-11, 17:24
Klart man ska få lalla runt utan tröjja, men för andras skull kan man ha på sig den vid ett par ställen.

timoat
2006-06-11, 17:49

Man fäller ju hud från hela kroppen konstant, har du tröja på dig kommer det att trilla "rakt ner" eller hållas innanför tröjan, men om du är barbröstad kommer alla hudflagorna flyga överallt. Kvalster äter dessa. Lägg dessutom till sommarbränna med flagnad hud och svett så är det nasty som fan att knalla omkring i en matbutik med bar överkropp för fan! För helvete!!

Pepparkakssmurfen
2006-06-11, 17:55
Det jag reagerar först på är att du har gjort en "Multiple Choice Poll".

http://bestsmileys.com/nono/1.gif

Sen om du går med eller utan tröja är upp till dig,gör det som känns rätt/bra/skönt

Yankeee
2006-06-11, 17:57
Man fäller ju hud från hela kroppen konstant, har du tröja på dig kommer det att trilla "rakt ner" eller hållas innanför tröjan, men om du är barbröstad kommer alla hudflagorna flyga överallt. Kvalster äter dessa. Lägg dessutom till sommarbränna med flagnad hud och svett så är det nasty som fan att knalla omkring i en matbutik med bar överkropp för fan! För helvete!!

Men wtf. Varorna är förpackade, om inte så skalar eller sköljer man dem innan man äter / tillagar dem.

Longshot
2006-06-11, 17:58
Jag uppskattar inte synen av en fet människa med lite kläder på sig. Om jag går till stranden är det mitt val att behöva se sådana skapelser men åka till ica skall jag i alla fall kunna göra utan att behöva utsätas
för det.

Haha va? Dagens I-landsproblem helt klart!

Nitrometan
2006-06-11, 18:04
Stilreglerna säger väl: Aldrig bar överkropp eller kortbyxor i stan. ;)
Shorts måste man nästan ha när temperaturen kryper över 25.

Yankeee
2006-06-11, 18:05
Shorts måste man nästan ha när temperaturen kryper över 25.

Fast du räknas inte, du är sl:are, ni bryr er inte om hur ni ser ut.

Me_Myself
2006-06-11, 18:10
Det är livsfarligt med massa hottisar utan tröja i stan när man kör bil.. :naughty:

Det stör inte mig med folk utan tröja i affären men jag hade inte gått utan själv.

Kaboffastar
2006-06-11, 18:11
Klart du kan cykla "man", Självklart.

Jag går utan T-shirt när fan och vart fan jag vill.

Varför?
Jo för att jag är så jävla cool.

Klart att man ska vara man så ofta tillfälle ges.

Att vara "man" = Att inte ha T-shirt på sig.
Att åka bil "man" = åka bil i bar överkropp.
Att gå in på konsum "man" = gå in på konsum i bar överkropp.

Jag var inne på en stor jefla affär man förut, inga problem.

EDIT : det bor 30.000 invånare i min stad.

timoat
2006-06-11, 18:11
Men wtf. Varorna är förpackade, om inte så skalar eller sköljer man dem innan man äter / tillagar dem.

amen för helvete... Jag går in och smetar lite hundskit på all din mat du ska köpa med ursäkten

"öhh... de är förpackade och du sköljer väl? öhhhh.... jag gymmar.. öhh... måste få gå barbröstad i affären... öhhh"

jäkla neanderthalare! *cry*

Bronkitkorv
2006-06-11, 18:13
Men på stranden kan man ligga och vräsa bäst man vill. Är jag på semester så går jag utan tröja och handlar mern inte annars..

Men du gjorde rätt som tog på dej tröja när du tränade..

Yankeee
2006-06-11, 18:13
amen för helvete... Jag går in och smetar lite hundskit på all din mat du ska köpa med ursäkten

"öhh... de är förpackade och du sköljer väl? öhhhh.... jag gymmar.. öhh... måste få gå barbröstad i affären... öhhh"

jäkla neanderthalare! *cry*

Är det samma sak? Tänkte du verkligen innan du skrev? Hur ser du på att en stor del av den manliga befolkningen inte tvättar händerna efter toalettbesök? Det är ok att mängder med människor går omkring med kiss/bajs-händer och tafsar på maten, men inte att en snubbe utan tröja går omkring som vanligt i en affär?

Nordenator
2006-06-11, 18:19
Bar överkropp, självklart.
Men måste nog rösta på Helloween i alla fall..

dynamo
2006-06-11, 18:19
Det jag reagerar först på är att du har gjort en "Multiple Choice Poll".

http://bestsmileys.com/nono/1.gif

Sen om du går med eller utan tröja är upp till dig,gör det som känns rätt/bra/skönt

Stämmer bra. Ville inte utesluta möjligheten för folk att välja "Helloween är mina husgudar" tillsammans med svaret. Precis som du gjort, fast du råkade visst slinta och klicka på resterande två svaralternativ också? :confused: ;)

Utomhus känns det rätt, bra och skönt utan tröja, om än en del verkar titta konstigt på mig.

På gymmet tror jag det skulle kännas bra och skönt utan tröja, men inte rätt. För mig känns det varken rätt att klä på sig tröjan för att träna eller att träna utan tröja, därav pollen för att kolla vad andra tycker. Mest fel skulle det kännas att inte träna alls pga beslutsångest. :D

Modde
2006-06-11, 18:20
Är det samma sak? Tänkte du verkligen innan du skrev? Hur ser du på att en stor del av den manliga befolkningen inte tvättar händerna efter toalettbesök? Det är ok att mängder med människor går omkring med kiss/bajs-händer och tafsar på maten, men inte att en snubbe utan tröja går omkring som vanligt i en affär?

Jag tycker inte att det är värre än tafsa på tjejer med sin kiss/bajs-händer.

timoat
2006-06-11, 18:22

Jag tycker att det är nasty som fan med folk som inte tvättar händerna också. Men det jag inte ser kan jag "blanka" i skallen, och naivt hoppas på att allt folk innan mig har tvättat händerna. Ser jag däremot nån som kör näven i godiset så skippar jag helt enkelt att köpa där. Ser jag nån med bar överkropp fjälla omkring vid färskvarorna jag hade tänkt köpa tar jag också en annan butik/skippar att inhandla. Det är fan bara koboysare som går med bar överkropp utanför strandens gränser.

dynamo
Bar överkropp, självklart.
Men måste nog rösta på Helloween i alla fall..

Multiple choice poll ffs! Men under förutsättningarna du kände till gjorde du ett bra val! :hbang:

Yankeee
Jag tycker inte att det är värre än tafsa på tjejer med sin kiss/bajs-händer.

Klart det inte är mer ok. Jag undrade bara eftersom att vissa här tydligen har bakterieskräck.

Yankeee
2006-06-11, 18:24
Jag tycker att det är nasty som fan med folk som inte tvättar händerna också. Men det jag inte ser kan jag "blanka" i skallen, och naivt hoppas på att allt folk innan mig har tvättat händerna. Ser jag däremot nån som kör näven i godiset så skippar jag helt enkelt att köpa där. Ser jag nån med bar överkropp fjälla omkring vid färskvarorna jag hade tänkt köpa tar jag också en annan butik/skippar att inhandla. Det är fan bara koboysare som går med bar överkropp utanför strandens gränser.

Fast då är det ju hos dig problemet ligger ändå eftersom att du ignorerar saker du vet om. Klanka inte ner på folk utan tröja nu ffs.

shadowfire
2006-06-11, 18:27
fan va nice, tuggar på mina chilinötter som jag köpte på lösvikt... lite extra kryddade av hudflagor från någon tröjlös fjortis som solat lite för hårt, så jäkla jobbigt bara o sitta med tandpetare o försöka få loss skinnbitarna mellan tänderna sedan... härligt då det smakar kokosolja dessutom. :thumbup:

Affär - tröja på. Utomhus - valfritt.
E.o.d.

userfriendly
2006-06-11, 18:28
Det är väl lite att det är fult att visa upp sig i sverige. Trots att man har självförtroende nog för att gå utan tröja så ska man tamejfan ha den på för att alla inte "kan" gå utan tröja. Jag skiter visserligen i det och går utan tröja iallafall, men det är lite så det känns.

jag tror mer att det handlar om själva nakenheten, att det inte passar sig. Fast du kan ha rätt i det du säger när det kommer till "biffiga killar", som anses alltid vilja visa upp sina muskler.

Yankeee
2006-06-11, 18:28
fan va nice, tuggar på mina chilinötter som jag köpte på lösvikt... lite extra kryddade av hudflagor från någon tröjlös fjortis som solat lite för hårt, så jäkla jobbigt bara o sitta med tandpetare o försöka få loss skinnbitarna mellan tänderna sedan... härligt då det smakar kokosolja dessutom. :thumbup:

Du inser väl att kiss och bajs-händerna som har varit och grävt där innebär betydligt fler och farligare bakterier än vad som eventuellt kommer från en person utan tröja?

Modde
2006-06-11, 18:32
Nu har jag äntligen hittat min deo, så nu drar jag och handlar.

ugglan
2006-06-11, 18:34
tycker det ser trashigt ut med bar über om man inte är på stranden

shadowfire
2006-06-11, 18:37
Du inser väl att kiss och bajs-händerna som har varit och grävt där innebär betydligt fler och farligare bakterier än vad som eventuellt kommer från en person utan tröja?
Japps, men det har jag inte sett o således är det inget min hjärna tänker på då jag handlar mat.
Ungefär som att sitta o äta på en restaurang o käka god mat o så plötsligt spyr killen intill rätt ut över bordet - av samma käk. Hur gott är det då att fortsätta äta? Det är ju samma mat å i teorin kan du ju fortsätta äta obemärkt, men fokus hamnar tyvärr på killens spya och man tappar matlusten. Alltså det man inte ser eller vet mår man ju inte dåligt av. ;)

Yankeee
2006-06-11, 18:41
Japps, men det har jag inte sett o således är det inget min hjärna tänker på då jag handlar mat.
Ungefär som att sitta o äta på en restaurang o käka god mat o så plötsligt spyr killen intill rätt ut över bordet - av samma käk. Hur gott är det då att fortsätta äta? Det är ju samma mat å i teorin kan du ju fortsätta äta obemärkt, men fokus hamnar tyvärr på killens spya och man tappar matlusten. Alltså det man inte ser eller vet mår man ju inte dåligt av. ;)

Då kan vi återigen komma fram till att det är hos er problemet ligger, och att det inte är den verkliga "risken" eller vi nu ska kalla det hos "bar överkroppshandling" som är problemet.

Sniggel
2006-06-11, 18:42
jag tror mer att det handlar om själva nakenheten, att det inte passar sig. Fast du kan ha rätt i det du säger när det kommer till "biffiga killar", som anses alltid vilja visa upp sina muskler.

Jag har tröja på mig oftare nu än när jag var yngre enbart pga jantelagen. Jag är mer muskulös än medelsvensson nu än vad jag var då och man får pikar om att man "visar upp sig" så fort tröjan åker av. Hur fan ska man då göra om man vill njuta av solen, känna sig fri och slippa svettas och få salt i sina eksem så att det kliar och blir jävligt?
Jävla jantelag.
Jag borde fan ignorera det. Folk får tycka vad de vill.

Kaboffastar
2006-06-11, 18:47
Jag har tröja på mig oftare nu än när jag var yngre enbart pga jantelagen. Jag är mer muskulös än medelsvensson nu än vad jag var då och man får pikar om att man "visar upp sig" så fort tröjan åker av. Hur fan ska man då göra om man vill njuta av solen, känna sig fri och slippa svettas och få salt i sina eksem så att det kliar och blir jävligt?
Jävla jantelag.

Du ser.. Skitbra.

Brudar blir kåta.

Killar blir avundsjuka.

Feta kanske gör nåt åt att de är feta.

Garnax
2006-06-11, 18:47
i Sverige är vi praktarslen så här ska du skämmas och du visar dig naken på stan eller någonstans som inte är en strand eller ett badhus...

Det är ju tom OLAGLIGT att gå omkring naken fast det kan vara 40+
och kläder igentligen inte fyller någon annan funktion än rent estetiskt

bear.flowertwig
2006-06-11, 18:48
Då kan vi återigen komma fram till att det är hos er problemet ligger, och att det inte är den verkliga "risken" eller vi nu ska kalla det hos "bar överkroppshandling" som är problemet.

Då funkar det lika bra att gå runt i endast suspensoar? Det är ju hos andra problemet ligger...

Skärp dig nu, det handlar väl trots allt om god ton att inte valsa runt hur som helst och "tvinga på" andra sin halvnakenhet. På stranden fine, där är jag beredd på allt i från valar till stiff nipples men majoriteten vill nog trots allt inte konfrontera så mycket hud i snabbköpet. Oavsett hur vältvättad den må vara.

bear.flowertwig
2006-06-11, 18:50
i Sverige är vi praktarslen så här ska du skämmas och du visar dig naken på stan eller någonstans som inte är en strand eller ett badhus...

Det är ju tom OLAGLIGT att gå omkring naken fast det kan vara 40+
och kläder igentligen inte fyller någon annan funktion än rent estetiskt

ja för runt medelhavet går ju alla nakna...
ser du nån i bar över i ett snabbköp där är det ju ffn en turist som inte fattat att man inte kan bete sig hur man vill bara för att det blir varmt.

Yankeee
2006-06-11, 18:53
Då funkar det lika bra att gå runt i endast suspensoar? Det är ju hos andra problemet ligger...

Skärp dig nu, det handlar väl trots allt om god ton att inte valsa runt hur som helst och "tvinga på" andra sin halvnakenhet. På stranden fine, där är jag beredd på allt i från valar till stiff nipples men majoriteten vill nog trots allt inte konfrontera så mycket hud i snabbköpet. Oavsett hur vältvättad den må vara.

Helt ok för mig. Självklart är det hos andra problemet ligger, det är knappast jag (eller någon annan med bar överkropp) som bestämmer vad de ska tycka.

Hur mycket kläder måste man ha på sig då? Är en topp och hotpants tillräckligt, även om det täcker mindre hud än vad enbart byxor gör?

shadowfire
2006-06-11, 18:57
Jävla jantelag.
Det är ju iofs i matbutik vi pratar om det, utomhus är det ju helt ok o vara utan tröja, där störs man inte på samma sätt av det. Som å gå på beachen o det ligger skrynkliga pensionärer o solar toppless, fine, de får ligga där bäst de vill men jag vill inte se dem toppless i en matbutik.

bear.flowertwig
2006-06-11, 19:03
Helt ok för mig. Självklart är det hos andra problemet ligger, det är knappast jag (eller någon annan med bar överkropp) som bestämmer vad de ska tycka.

Hur mycket kläder måste man ha på sig då? Är en topp och hotpants tillräckligt, även om det täcker mindre hud än vad enbart byxor gör?

Jo men bara för att problemet ligger "hos andra" så försvinner det ju inte. Det har ju med hänsyn att göra. Du tycker det är ok att visa sig i bar överkropp trots att folk inte tycker det ok(om vi för resonemangets skull förutsätter att ingen tycker det)?

Sniggel
2006-06-11, 19:06
Det är ju iofs i matbutik vi pratar om det, utomhus är det ju helt ok o vara utan tröja, där störs man inte på samma sätt av det. Som å gå på beachen o det ligger skrynkliga pensionärer o solar toppless, fine, de får ligga där bäst de vill men jag vill inte se dem toppless i en matbutik.

Du har en poäng med att det är ju svalare i en matbutik.
Men jag tycker dock som Spankee att man ska få lov att känna sig fri och få lov att visa hud. Om man varit och grillat hos några polare i bar överkropp och bestämmer sig för att dra ner till snabbköpet för att köpa dricka ska man inte behöva ta på sig en tröja bara för att "tänka på andra". Man måste kunna få njuta av livet utan att få några konstiga blickar av andra så länge man inte ofredar någon annan, och att ha bar överkropp i en matbutik tillhör inte ofredande!
Varför är vi människor så äcklade av våra egna kroppar?

Yankeee
2006-06-11, 19:08
Du tycker det är ok att visa sig i bar överkropp trots att folk inte tycker det ok(om vi för resonemangets skull förutsätter att ingen tycker det)?

Självklart skulle det vara ok. Det skadar ingen, varken fysiskt eller psykiskt (mja, kanske de som kommer älta det resten av dagen). Jag ser liksom inte problemet.

bear.flowertwig
2006-06-11, 19:09
Du har en poäng med att det är ju svalare i en matbutik.
Men jag tycker dock som Spankee att man ska få lov att känna sig fri och få lov att visa hud. Om man varit och grillat hos några polare i bar överkropp och bestämmer sig för att dra ner till snabbköpet för att köpa dricka ska man inte behöva ta på sig en tröja bara för att "tänka på andra". Man måste kunna få njuta av livet utan att få några konstiga blickar av andra så länge man inte ofredar någon annan, och att ha bar överkropp i en matbutik tillhör inte ofredande!
Varför är vi människor så äcklade av våra egna kroppar?

Låter som ett utmärkt topic för minst en ny tråd :)

bear.flowertwig
2006-06-11, 19:10
Självklart skulle det vara ok. Det skadar ingen, varken fysiskt eller psykiskt (mja, kanske de som kommer älta det resten av dagen). Jag ser liksom inte problemet.

I rest my case. Jag kommer ingen vart med Jesus.

Yankeee
2006-06-11, 19:13
I rest my case. Jag kommer ingen vart med Jesus.

Jag kan dock sträcka mig så långt att om man nu handlar i bar överkropp, får visa aningen mer respekt. Man behöver ju t.ex inte sträcka sig över hela fruktdisken för att plocka äpplen i mitten och dra magen över frukten som ligger närmast.

Sniggel
2006-06-11, 19:17
Låter som ett utmärkt topic för minst en ny tråd :)
Haha det har du rätt i ;)

shadowfire
2006-06-11, 19:20
Jag kan dock sträcka mig så långt att om man nu handlar i bar överkropp, får visa aningen mer respekt. Man behöver ju t.ex inte sträcka sig över hela fruktdisken för att plocka äpplen i mitten och dra magen över frukten som ligger närmast.
Jag kan dock sträcka mig till att jag ser det som mindre "lagbrott" om det är en vältränad, fräsch, ung människa som glider omkring i matbutiken med bar överkropp... kontra om det är en smällfet tysk som rullar runt. Men det är väl därför man föredrar kläder på folk, så slipper man se det man helst inte vill se.

Sniggel
2006-06-11, 19:32
Jag kan dock sträcka mig till att jag ser det som mindre "lagbrott" om det är en vältränad, fräsch, ung människa som glider omkring i matbutiken med bar överkropp... kontra om det är en smällfet tysk som rullar runt. Men det är väl därför man föredrar kläder på folk, så slipper man se det man helst inte vill se.

Ok. Själv tycker jag att alla ska ha lika rätt att vara hur nakna de vill, oavsett utseende.
Man hör ofta kompisar och folk som kommenterar tjocka tjejer som klär sig på så vis att de visar mycket hud och hur äckligt det ser ut. Jag förstår verkligen inte vad som är äckligt. Visst att det kanske inte är lika attraktivt med en fet tjej som en vältränad men att sträcka sig till att det skulle vara äckligt?
Jag är väl konstig som inte förstår.

Daniel_S
2006-06-11, 19:48
Nej fy fan för barbröstat! Duger endast om man är på löprunda, stranden eller annan acceptabel plats, då fyller det sin funktion. I övrigt vill jag inte se några halvnudister inne i städer. Det ÄR sunkigt, även om det råkar vara vältränade unga män (självutnämnda biffar....).

Om man nu får gå till affären utan tröja, får man då också gå på restaurang eller till krogen utan, med den ursäkten att man har varmt? Knappast, inte ens om man är "snygg".

Garnax
2006-06-11, 20:28
ja för runt medelhavet går ju alla nakna...
ser du nån i bar över i ett snabbköp där är det ju ffn en turist som inte fattat att man inte kan bete sig hur man vill bara för att det blir varmt.

Vad är "felet" i att gå naken om det är varmt?

Vem skadas, om någon tar skada av det har det inte mer med
den Tabun som är inpräntad i oss sen barnsben att man aldrig
ska visa sig utan kläder?

Vi föds nakna, så man kan ju säga att det är "default" läge...
Hur kan det vara fel?

Trance
2006-06-11, 20:33
Vad är "felet" i att gå naken om det är varmt?

Vem skadas, om någon tar skada av det har det inte mer med
den Tabun som är inpräntad i oss sen barnsben att man aldrig
ska visa sig utan kläder?

Vi föds nakna, så man kan ju säga att det är "default" läge...
Hur kan det vara fel?

Det är fel eftersom alla har lärt sig att det är fel. Allting är inte logiskt. Bryr du dig om ditt utseende, bryr du dig om vilka kläder du har på dig etc?

Garnax
2006-06-11, 20:35
Det är fel eftersom alla har lärt sig att det är fel. Allting är inte logiskt. Bryr du dig om ditt utseende, bryr du dig om vilka kläder du har på dig etc?

Men är det olagligt att inte bry sig om sitt utseende eller vilka
kläder man bär?

Patriarch K
2006-06-11, 20:47
Jooo, klart att man ska gå med bar överkropp när man känner för det. Folk som inte klarar det får väl härda sig. Jag har många gånger tränat i tofflor och korta shorts och ingen har direkt klagat. Lutar man sig mot en maskin med sin svettiga rygg brukar jag lägga t-shirten bakom mig så att inte maskinen i fråga blir svettig.

Yes
2006-06-11, 20:54
för det.
Det måste kännas som en svårt övergrepp, att personer som inte är tillräckligt snygga har fräckheten att visa sig för dina ögon. *rolleyes*

Fan, det är väl bara gå i bar överkropp om man känner för det. Big deal! Om någon har problem med det är det bara att ta av byxorna också...

Caixa**
2006-06-11, 21:07
Satt på rasten och solade på en kulle i våras med klassen när det var som varmast. Samtliga killar drog av sig sina tröjor, inget konstigt med det.. Jag gjorde samma sak för att få lite färg på magen (hade dessutom en riktigt snygg bh den dagen..så inget att skämmas över tänkte jag..) Men satan vad blickar jag fick! Folk som gick förbi vände på huvudet lite extra. Fast värst var blickarna från tjejerna i klassen, och inte snälla sådana..

Konstigt att det ska vara en sån skillnad mellan killar och tjejer! Hud som hud liksom.. Har numer alltid som vana att vara väl påklädd, både på gymmet, i affären och på cykeln. Enda frizonerna är badstranden och sommarstugan..

hallar
2006-06-11, 21:20
Det måste kännas som en svårt övergrepp, att personer som inte är tillräckligt snygga har fräckheten att visa sig för dina ögon. *rolleyes*

Fan, det är väl bara gå i bar överkropp om man känner för det. Big deal! Om någon har problem med det är det bara att ta av byxorna också...

Alla har vi olika saker som vi har problem med. Jag har problem med att se halvnakna, svettiga, övervikta människor på ica vid frysdisken som gör att de får hårda bröstvårtor.

Yes
2006-06-11, 21:24
Du behöver förstås inte tycka om det, men du kan ju inte gärna begära att du skall få slippa se det.

Modde
2006-06-11, 21:25
Satt på rasten och solade på en kulle i våras med klassen när det var som varmast. Samtliga killar drog av sig sina tröjor, inget konstigt med det.. Jag gjorde samma sak för att få lite färg på magen (hade dessutom en riktigt snygg bh den dagen..så inget att skämmas över tänkte jag..) Men satan vad blickar jag fick! Folk som gick förbi vände på huvudet lite extra. Fast värst var blickarna från tjejerna i klassen, och inte snälla sådana..

Konstigt att det ska vara en sån skillnad mellan killar och tjejer! Hud som hud liksom.. Har numer alltid som vana att vara väl påklädd, både på gymmet, i affären och på cykeln. Enda frizonerna är badstranden och sommarstugan..

Nej, jag kan tänka mig att det där är riktigt frustrerande. Vi killar har det ju faktiskt lite lättare. Ett par killbröst eller en killmage väcker väl inte riktigt lika starka känslor hos någon som ett par tjejbröst eller mage gör.
Konstigt att det är så.

Jag kan inte lova att jag inte kollat själv dock:em:

hallar
2006-06-11, 21:28
Du behöver förstås inte tycka om det, men du kan ju inte gärna begära att du skall få slippa se det.

Jag tycker nästan att jag borde kunna begära det. Skall snacka med ica affärs chefen att om han inte sätter upp en skylt om toplessförbud så tar jag och köper min kycklingfile någon annanstans ;)

Sniggel
2006-06-11, 21:31
Jag tror ingen hade haft problem med det om det inte var så att vi inte lärt oss att det är fel.
Att man tycker att det inte passar att vara naken/avklädd är inget medfött man har utan helt och hållet en kvarleva.
Det går att lära bort onödiga beteenden som jag nog skulle vilja kalla det.

Sniggel
2006-06-11, 21:33
Nej, jag kan tänka mig att det där är riktigt frustrerande. Vi killar har det ju faktiskt lite lättare. Ett par killbröst eller en killmage väcker väl inte riktigt lika starka känslor hos någon som ett par tjejbröst eller mage gör.
Konstigt att det är så.

Jag kan inte lova att jag inte kollat själv dock:em:

Men vad är det som gör att vi killar kollar oftare då?
Är det för att tjejer mer sällan är avklädda och därför är vi mer nyfikna eller beror det på att vi har högre sexdrift och alltid kopplar avklätt=sex? Har vi högre sexdrift?

Fan nu håller jag på att starta en ny topic igen :-p

Modde
2006-06-11, 21:35
Men vad är det som gör att vi killar kollar oftare då?
Är det för att tjejer mer sällan är avklädda och därför är vi mer nyfikna eller beror det på att vi har högre sexdrift och alltid kopplar avklätt=sex? Har vi högre sexdrift?

Fan nu håller jag på att starta en ny topic igen :-p

Fan, startar du en ny topic blir jag förbannad. Jag vill gå och lägga mig.:furious:

Cilia
2006-06-11, 21:46
exactemento

Yes
2006-06-11, 21:59

Klart att killarna kollar när dom ser en snygg och lättklädd tjej. Sånt är helt enkelt fint att titta på, för oss killar alltså. Gör inte ni tjejer samma sak om en snygg kille visar sig i bar överkropp?

Jag har faktiskt svårt att se problemet, om det nu verkligen är något problem, med folk som tittar uppskattande på en. Om jag får uppskattande blickar blir jag bara glad(och det beror inte endast på att det händer alldeles för sällan ;) ).

Och med den insikten har jag kommit fram till att jag skall sluta vara sådär blyg och artig, som bara tittar så det inte märks(tror jag). Fan, i sommar när jag ser ett par schyssta lökar eller en fin booty skall jag bara titta, le och njuta. Det kanske inte gillas och jag riskerar att få stryk av svartsjuka pojkvänner, men det är det värt - livet är till för att njutas. :D

Yankeee
2006-06-12, 04:26
Eftersom att större delen verkar tycka att det inte är ok med bar överkropp förutom på stranden är det ändå inget att argumentera mot eftersom att det bara är vi snygga och självälskande som kommer att glida omkring utan tröja. Vilket är typ 1/10.000. Sen får ni väl sitta hemma i era koftor och gnälla kring kaffebordet om ni skulle råka se en av oss.

Kwon
2006-06-12, 10:34
Om Piranha, Krampus alt Nina L hade gått in barbröstade på Lidl och handlat, hade folk säkert undrat om de hade gått till rätt ställe (folket alltså).

dynamo
2006-06-12, 16:33
Cyklade utan tröja till jobbet idag. Tog på mig tröja efter att parkerat cykeln, gick in och ner till duschrummet. Kändes inte propert att gå genom lokalerna svettig och barbröstad.

I alla fall, på vägen hit tror jag att jag inspirerade en man i 40 årsåldern nånstans. Han stod med cykel på andra sidan vägen och väntade på grönt ljus också. Han hade tröja på sig när han kom dit, nästa gång jag tittade åt hans håll så var han utan tröja. När vi passerade varandra så såg han väldigt nöjd och stolt ut, jag nickade "bra jobbat" åt honom och cyklade vidare. Jag fick känslan att han velat ta av sig den jävla tröjan länge, men att han inte velat/vågat/tänkt på det.

Nåja, kändes bra iaf. Jag ska försöka utöka barbröstandet i Stockholms-regionen! Hoppas ni andra inser ert ansvar i det också!

Cilia
2006-06-12, 16:37
Nåja, kändes bra iaf. Jag ska försöka utöka barbröstandet i Stockholms-regionen! Hoppas ni andra inser ert ansvar i det också!
jag tar mitt ansvar och behåller tröjan på.

Det finns dessutom gränser för när det är ok att cykla barbröstad och inte. Det börjar bli tveksamt när man närmar sig tullarna. Är man ute i förorten så kan man göra det genom att andra kan tänka att du kör ett långpass men inte bara för att transportera dig några hundra meter till affären.

Kwon
2006-06-12, 16:55

Äsch! :D

dynamo
2006-06-12, 17:00

Det finns dessutom gränser för när det är ok att cykla barbröstad och inte. Det börjar bli tveksamt när man närmar sig tullarna. Är man ute i förorten så kan man göra det genom att andra kan tänka att du kör ett långpass men inte bara för att transportera dig några hundra meter till affären.

Men de stackarna som bor i stan då, ska inte de få motionera med sitt hem som utgångspunkt och mål? Finns det duschar och omklädningsrum vid tullarna, så att folk kan bli lagomt fräscha tills de närmar sig innerstan?

bear.flowertwig
2006-06-12, 17:39
Men de stackarna som bor i stan då, ska inte de få motionera med sitt hem som utgångspunkt och mål? Finns det duschar och omklädningsrum vid tullarna, så att folk kan bli lagomt fräscha tills de närmar sig innerstan?

Våga inte cykla runt i mina hoods halvnaken! *grr27*

:D

Yankeee
2006-06-12, 18:04
Bra dynamo, jag kände mig rätt ensam när jag gick utan tröja på strandvägen sist. Vi behöver fler som du.

dynamo
2006-06-12, 19:32
Våga inte cykla runt i mina hoods halvnaken! *grr27*

:D

Haha, vet inte exakt var du bor, så jag kan varken köra några ärevarv runt ditt kvarter eller lova att hålla mig borta. :booty:

Cilia
2006-06-12, 19:36
dom får bita i det sura äpplet helt enkelt *L*

dynamo
2006-06-12, 19:43
dom får bita i det sura äpplet helt enkelt *L*

Fan, ska jag behöva flytta till stan nu för att kunna demonstrera. Jag tänker då inte äta nå försurade äpplen!

rector
2011-07-19, 15:20
2. det känns för mycket bögklubb om alla ska börja träna i bara shorts eller yankeeoutfit.
jo vore lite bögklubb varning om alla var utan tröja på gymmet.själv har jag dock blivit kallad !j'vla bög" av någon jag aldrig ens träffat, när jag cyklade förbi på min cykel i värmen utan tröja. kanske det såg bögigt ut när jag hade vanliga jeans, men ingen tröja.
borde man kanske ha shorts för att matcha den bara överkroppen? var på väg hem från jobbet, men när jag cyklade till jobbet 6 på morgonen samma dag var det inte lika strålande sol så jag tog vanliga jeans.

på gymmet använder jag tröja då den "absorberar" svett, i stället för att svetta ner maskinerna.

Piranha
2011-07-19, 15:42
Eftersom att större delen verkar tycka att det inte är ok med bar överkropp förutom på stranden är det ändå inget att argumentera mot eftersom att det bara är vi snygga och självälskande som kommer att glida omkring utan tröja. Vilket är typ 1/10.000. Sen får ni väl sitta hemma i era koftor och gnälla kring kaffebordet om ni skulle råka se en av oss.

Jag skulle nog säga att du är snarare en på miljonen.:thumbup:

TheGhr
2011-07-19, 15:44
Jag blev lite övermodig för ett tag sen och satte inte på mig tröjan när jag hoppade av cykeln och in i en kall mataffär. Det gör jag förhoppningsvis inte om. Det lär ha känts liknande om det varit på gymmet. Körde förvisso utan t-shirt där en gång förra sommaren när det bara var jag och en brud där, livrädd verkade hon.

Anders56
2011-08-16, 20:56

Cyklade utan tröja till jobbet idag. Tog på mig tröja efter att parkerat cykeln, gick in och ner till duschrummet. Kändes inte propert att gå genom lokalerna svettig och barbröstad.

I alla fall, på vägen hit tror jag att jag inspirerade en man i 40 årsåldern nånstans. Han stod med cykel på andra sidan vägen och väntade på grönt ljus också. Han hade tröja på sig när han kom dit, nästa gång jag tittade åt hans håll så var han utan tröja. När vi passerade varandra så såg han väldigt nöjd och stolt ut, jag nickade "bra jobbat" åt honom och cyklade vidare. Jag fick känslan att han velat ta av sig den jävla tröjan länge, men att han inte velat/vågat/tänkt på det.

Cyklade till gymmet idag, utan tröja. Gick in i omklädningsrummet och tog på mig en tröja för att träna. När passet var klart gick jag tillbak till omklädning och tog av mig tröjan igen, för att sen cykla hem utan tröja.

Jag känner mig rätt fjantig att jag tog på mig tröjan för att gå in och träna. Hade jag inte tagit på mig den hade det känts skumt, pga att jag hade verkat dryg (jag hade tyckt om att spegla mig själv under tiden).

Jag har för övrigt bara sett en grabb till utan tröja i sommar härnere tror jag, förutom på stranden då.

Är det kanske rent av fult att cykla omkring barbröstad i solen? Det var nu inte mitt i centrum utan efter cykelvägar till/från ett gym på Brommaplan från Blackeberg).
yk
Poll kommer!
Bra inlägg du skrivt. Självklart det är OK att cykla i bar överkropp i innerstan, särskilt om man cyklar främst för motionens skull. Det känns ju bara sportigare och friskare. När jag ger mig ut på långturer varma sommardar åker jag hemifrån i bara shorts. Inte vänder jag hem efter den bara för att jag passerar innerstan eller ska gå in och köpa dricka. Självklart borde du också utöka barbröstandet på gymmet. Det är löjligt att du behövde ta på tröjan när du lämnade cykeln och gick in på gymet. Det är ju ändå en svettig aktivitet och mer sportigt och tufft att träna utan tröja. Låt var och en göra som han tycker.