handdator

Visa fullständig version : Ska deffa *svårt*

Beazt
2006-06-10, 17:48
Tjena!
Jag har deffat en gång ordentligt och det var sommaren emellan 5-6 tror jag, då gick jag ner 13 kg (enda gången i mitt liv jag varit smal).
Nu ska jag deffa igen och behöver hjälp på metoder som fungerar. Jag kommer säkert ställa massa frågor. ;)

Äta mindre är största beskymret då jag spelar amerikansk fotboll och har använt det som bortförklaring till att få äta mycket men det är bara fel..
Springa har jag svårt med då jag lätt får ont i benen (benhinne-inflammation)

Jag väger för tillfället 100 kg och vill gå ner minst 10 kg.
Jag tror att jag kan göra detta hyffsat snabbt men viljan kan sätta stopp ibland. :em: :eating:

Jag bastar efter gymet för jag tror det hjälper (är detta sant?)
Jag cyklar ibland på spinn-cykel för att det inte tar på benen så mycket.
Men nu om ni har råd på hur man ska göra för att gå ner i vikt och hålla sig där, så snälla dela med er!
Alltså jag är välldigt stark och orkar mycket men jag vill bli slimmad, har faktist inte särkilt JÄTTE mycket hull på kroppen som det kanske låter.

Tacksam för all hjälp/råd jag kan få!

MVH/Beazt

Alexlindgren
2006-06-10, 17:56
Tjena!
Jag har deffat en gång ordentligt och det var sommaren emellan 5-6 tror jag, då gick jag ner 13 kg (enda gången i mitt liv jag varit smal).
Nu ska jag deffa igen och behöver hjälp på metoder som fungerar. Jag kommer säkert ställa massa frågor. ;)

1.Äta mindre är största beskymret då jag spelar amerikansk fotboll och har använt det som bortförklaring till att få äta mycket men det är bara fel..
2.Springa har jag svårt med då jag lätt får ont i benen (benhinne-inflammation)

Jag väger för tillfället 100 kg och vill gå ner minst 10 kg.
Jag tror att jag kan göra detta hyffsat snabbt men viljan kan sätta stopp ibland. :em: :eating:

3.Jag bastar efter gymet för jag tror det hjälper (är detta sant?)
Jag cyklar ibland på spinn-cykel för att det inte tar på benen så mycket.
Men nu om ni har råd på hur man ska göra för att gå ner i vikt och hålla sig där, så snälla dela med er!
Alltså jag är välldigt stark och orkar mycket men jag vill bli slimmad, har faktist inte särkilt JÄTTE mycket hull på kroppen som det kanske låter.

Tacksam för all hjälp/råd jag kan få!

MVH/Beazt

1. Man kan äta saker som inte innehåller så mycket energi, men äta mer istället.

2. Cykla går också bra, du skriver senare att du kör spinning.

3. Om du bastar försvinner bara vätska, inte fett.

Att gå ner i vikt handlar om att delen av energi som är "in" (det du äter), ska vara mindre än energi ut (det du förbrukar). Så att du ligger på energiminus.

Läs deffguiden.

maxz
2006-06-10, 17:58
höhö!

Börja med att läsa igenom King Grub's deffguide.
Sedan så kan du ju kolla i "best of kolozzeum", (länk nedan).
efter bra kostscheman/tips osv.

[[ http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=19 ]]

*EDIT:
Words på axel! :>:>

tinkerbell
2006-06-10, 18:03
De du ska främst tänka på under deff är att förbruka mera kcal än vad du stoppar in i dig, så om du har problem med att äta "lite mat" varje dag under en period bör du satsa mycket på träningen, då tänker jag främst på energiförbrukningen så du hamnar på ett så bra energiunderskott som möjligt. -500 kcal beräknas vara bra för viktnedgången där de flesta lyckas gå ner sakta och säkert, nämligen 0.5 kg i veckan.

Annars finns de ett annat alternativ, och det är att börja motionera mycket och inte äta allt för mycket, minska kolhydraterna, ät mer protein (fisk, ägg, fågel, kött...) - som också hjälper dig att bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Du har problem med benet? Då kanske du inte ska springa, alternativ: morgonpromenera, kvällspromenera, simmning, cyckla som du gjorde?, jogga väldigt lätt kanske?, trappmaskin (finns en massa olika cardio maskiner på gymmet) --> Alla är lika bra, så länge du förbrukar energi :)

Om du inte läst King Grubs deff guide så hänvisar jag gärna till den: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Bra skriven, lätt att följa.

Lycka till, sen finns där en massa andra här som kan hjälpa dig om där dyker upp några frågor.

mvh - tinkerbell

Nordenator
2006-06-10, 19:22
Basta ger en minimal ökad förbränning.
Om du inte bastar för att det är skönt kan du lika gärna skita i det.
Personligen älskar jag att basta ;)

maxz
2006-06-10, 19:38
mjau kan hålla med om att basta är goett!

btw, kan du dra upp några bilder på dig?

Devoid
2006-06-10, 20:07
Jag har gått ner rätt bra bara genom att vara ute och gå och cykla.
Givetvis så har jag även ändrat kostvanor till ett lite nyttigare sätt också.