Visa fullständig version : Efterlysning- statistik på hur starka folk är
Är det någon som har sett någon undersökning på hur starka folk i allmänhet är? Men det menar jag en undersökning av typen, hur många % av befolkningen kan ta 50 kg i bänkpress t.ex.? Har ju sett en del tabeller över sit-ups, armhävningar och knäböj, men inget annat. Det vore kul att veta hur man ligger till tycker jag.
/Jenny
Pudzianovski
2006-06-10, 14:33
Är nog ganska svårt att mäta tror jag. Mönstring är en tidpunkt då många personers styrka mäts, men tyvärr ganska suddiga mätningar av folk tycker jag.
Pumpovicevic
2006-06-10, 14:59
Inför obligatoriskt årligt test i böj, bänk o mark för alla medborgare! :D
Ungtuppen
2006-06-28, 12:59
Inför obligatoriskt årligt test i böj, bänk o mark för alla medborgare! :D
:laugh:
OT:
Skulle vara intressant och se hur det ligger till faktiskt.
Jag kan bänka en överkvalificerad akademiker iaf. :D
Ungtuppen
2006-06-28, 13:23
Lolz jag kan marklyfta 4.
Det kan jag med. Om han är fem år vill säga :D
Det kan jag med. Om han är fem år vill säga :D
Och hur många sådana har du träffat på? (i den åldern vill säga) :D
Och hur många sådana har du träffat på? (i den åldern vill säga) :D
Nja, ingen. Men det finns ju några genibarn ute i världen. Men inte ens de har väl lyckats bli överkvalificerade vid fem.
Postades det inte för ett tag sedan om någon liten jävla knatte som föreläste i medicin för college-folk? :D
Postades det inte för ett tag sedan om någon liten jävla knatte som föreläste i medicin för college-folk? :D
Damn! :D
Läste i slitz att bara 3% av sveriges befolkning kan bänka över 100kg.
Jag är en av de heliga :devil:
:bow: :bow: :bow:
Kanske kan stämma om man räknar procent på hela sveriges befolkning inklusive barn och kvinnor samt gamlingar....
Men om vi pratar män mellan 18-40 så borde väl iaf 10-20% bänka
100+??
Kanske kan stämma om man räknar procent på hela sveriges befolkning inklusive barn och kvinnor samt gamlingar....
Men om vi pratar män mellan 18-40 så borde väl iaf 10-20% bänka
100+??
en enkel kalkyl, först halverar vi befolkningen (kvinnor, finns ju en del men inte så många att dom kan räknas i heltal %) 3% x 2 = 6%
sen tar vi för enkelhetens skull alla i åldrarna 20-50, 30 års spann. normal livslängd ca 80 år? 80/30*6 = 16%.
ifall vi tar urvalet 20-40 år, blir det 80/20*6 = 24%
en enkel kalkyl, först halverar vi befolkningen (kvinnor, finns ju en del men inte så många att dom kan räknas i heltal %) 3% x 2 = 6%
sen tar vi för enkelhetens skull alla i åldrarna 20-50, 30 års spann. normal livslängd ca 80 år? 80/30*6 = 16%.
ifall vi tar urvalet 20-40 år, blir det 80/20*6 = 24%
Lite bristande uträkning, men det är nog relativt nära sanningen. Men jag tror faktiskt att siffran är lägre.
Lite bristande uträkning, men det är nog relativt nära sanningen. Men jag tror faktiskt att siffran är lägre.
hur menar du att den är bristande, räkna bort dom % som ligger utanför spannet med folk som troligtvis lyfter över 100? jag tycker 24% iaf är en rolig siffra, grattis du är en person av en fjärdedel av svenska män i åldern 20-40 som lyfter över 100. Sätter liksom lite perspektiv på siffran 3%.
hur menar du att den är bristande, räkna bort dom % som ligger utanför spannet med folk som troligtvis lyfter över 100? jag tycker 24% iaf är en rolig siffra, grattis du är en person av en fjärdedel av svenska män i åldern 20-40 som lyfter över 100. Sätter liksom lite perspektiv på siffran 3%.
Jag menar att det är konstigt att räkna bort folk vid en viss ålder :)
Men visst, din uträkning är mycket närmare sanningen är den första :D
Daniel_S
2006-06-28, 15:39
Inte ens en fjärdedel av männen på gym lyfter 100 kg i bänkpress. De är nästan uteslutande 20-50 år.
Mina iakttagelser.
Räkna då att % som lyfter 100kg, men som inte tränar är betydligt lägre.
Inte ens en fjärdedel av männen på gym lyfter 100 kg i bänkpress. De är nästan uteslutande 20-50 år.
Mina iakttagelser.
Räkna då att % som lyfter 100kg, men som inte tränar är betydligt lägre.
Det beror väl på vilket gym man är på :D
Där jag tränar lyfter nog majoriteten över 100 kg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.