Visa fullständig version : Kontroversiellt T-shirttryck
Okej så jag ritade detta trycket innan idag och visade den för ett par familjemedlemmar samt för ett par polare.
Vissa tycker att den är rent ut sagt äcklig, medan vissa tycker att den är brilliant och väldigt rolig. Hur skulle du reagera om jag kom på stan iförd denna logga?
Anledningen till att jag ställer denna fråga är för att jag helt enkelt funderar på att trycka den. Men jag vill ju inte väcka värsta känslorna hos folk.
http://equinox.silentwhisper.net/~proj/DOIT3.jpg
Nå?
alexsingh
2006-06-10, 00:54
hahahha.... fett roligt... ännu roligare om det stog "just do it" som nike sloganen.... hehe
Snygg...
Jag hade trott att du var en självmordsbenägen jävel dock
hahahha.... fett roligt... ännu roligare om det stog "just do it" som nike sloganen.... hehe
Haha ja faktiskt. Men den får jag nog inte använda. Jag är nöjd med det jag har kommit fram till på egen hand, för första gången någonsin. :P
Tja, jag störs inte alls av den. Fast å andra sidan tycker jag inte heller den var så intressant eller rolig. Så den är lyckad på det sättet: Den väcker inte mycket känslor =)
Tja, jag störs inte alls av den. Fast å andra sidan tycker jag inte heller den var så intressant eller rolig. Så den är lyckad på det sättet: Den väcker inte mycket känslor =)
Bra, det sistnämnda är huvudsaken. :)
Tigerkotten
2006-06-10, 00:59
Tråkig, kan vara jäkligt hemsk för folk som haft någon som dom känner som tagit självmord eller försökt med det. Eller andra saker o ting.
Tråkig. Känns som du mest har kopierat från typ
http://www.neatorama.com/images/2005-12/jump-just-do-it.jpg
eller nåt..
Tråkig. Känns som du mest har kopierat från typ
http://www.neatorama.com/images/2005-12/jump-just-do-it.jpg
eller nåt..
Öh... Jaha. Och likheten förutom DO IT, (som är ett vedertaget begrepp från Starsky & Hutch) är...?
EDIT:
Tigerkotten: Mjo, det jag är rädd för. Segt.
Ett rött streck borttaget från varning så det blir en uppmaning eller nåt.
Istället för en tunnelbana ett tåg och do it istället för just do it...
Tycker dom är ganska lika fast den verkliga bilden är komisk och din skapelse tråkig.
Tigerkotten
2006-06-10, 01:18
Här finns några roliga t-shirts däremot, kanske du kan komma på något annat vettigt :)
http://www.bustedtees.com/
Ett rött streck borttaget från varning så det blir en uppmaning eller nåt.
Istället för en tunnelbana ett tåg och do it istället för just do it...
Tycker dom är ganska lika fast den verkliga bilden är komisk och din skapelse tråkig.
Nej nu tycker jag att du resonerar konstigt. Men visst, alla har rätt till sin åsikt. :)
hahavaffan
2006-06-10, 01:31
Väcker inga direkta känslor hos mig... förutom kanske att jag tycker trycket var det fulaste på länge.
ErikWrestlingFreaket
2006-06-10, 01:35
Jag tycker att den var ganska bra. Jag gillar speciellt gubben som hoppar framför tåget, han ser jäckligt cool ut:D
Jo jag är galen men det första jag tänkte på när jag såg din bild var den jag länkade till ..
inte apsnyggt.. och mörkgrått på svart? :confused:
lär inte synas så bra...
sen är det nog inte så uppskattat av vissa, som sagt..
Tycker det känns totalt smaklöst, skulle jag se det trycket på stan skulle jag mest må illa.
Jag tycker att det är efterblivet.
När min lillasyster gick på högstadiet eller gymnasiet tog någon kompis eller kompiskompis sitt liv vid närmaste järnväg, en bekant till mig blev psykiskt sjuk för livet och tog även han sitt liv med hjälp av tåget.
Klart man skall ha rätten att välja om man vill leva eller inte, men chansen finns ju att det blir bättre, och man skall ju absolut inte "behöva visa något" eller känna sig påknuffad...
Sedan finns de ju de som har dött i tågolyckor utan att de var trötta på livet, och tågförare som kanske har kört på någon, eller utryckningspersonal som då och då får åka ut och plocka upp människor i lösvikt.
grisbil3n
2006-06-10, 03:56
Jag tycker den va fin.
userfriendly
2006-06-10, 06:56
HEMSK TRÖJA, fan här har tre- fyra stycken begått självmord på ett halvår..
tänk på dem som har någon som har hoppat, eller tagit livet av sig... sjukt ormoraliskt etiskt fel (överdrivet men JAG TYCKER DET) tryck inte skiten
Bronkitkorv
2006-06-10, 08:03
Jag tycker den var fin och trevlig. Tryck många tröjor vetja. Folk som hoppar framför tåg gör det frivilligt och det borde respekteras som en del i vår demokrati ! :thumbup:
MasterChief
2006-06-10, 08:07
Ful och motbjudande.
Jag har inget mot radikala t-tröjetryck, men den här hade några brister.
Du är inte först, tro mig. Har sett flera varianter av temat, jag själv gjorde en med bilden av Mijalo Mihalovich (felstavat, jag vet) från övervakningskameran på NK och nike-loggan + "Just do it", bara för att ha ett projekt i photoshop. Sen är bilden inte så snygg. Provokationer blir så mycket bättre om det är estetiskt tilltalande. Vem som helst kan skriva något som folk tar illa vid sig av. Att göra det så att de fastnar för en kreativ idé, vacker design och djupsinnig konst men samtidigt mår illa av tanken bakom, är en annan femma.
Med andra ord, snygga till den några snäpp blir din första åtgärd, sen är då något på spåren (ursäktar mig för ordvitsen).
J.Saarela
2006-06-10, 08:23
Hoppas du åker på rejält med stryk om du tar på dig nå sånt.Jävla miffo,tänk på att det finns folk som har nära som förolyckats lr tagit livet av sig på det sättet.*slap*
Dat some funny shit right there, playa.
http://www.bustedtees.com/bt/images/BT-kenyadigit-catalog-37.jpg
http://www.bustedtees.com/bt/images/BT-yourretarded-catalog-571.jpg
http://www.bustedtees.com/bt/images/BT-jerseygirls-catalog-695.jpg
Tänk dig detta scenariot:
Du står i tunnelbanan i lugnan ro och känner dig stentuff för att du har din nya t-tröja på dig.
Förbi kommer en påtänd jävel, ser trycket och kommer på den geniala iden att knuffa dig framför tåget.
Då skulle du bli ganska förvånad va?
ManuelIT
2006-06-10, 08:45
Jag tycker den är rolig, skulle kunna gå så långt att köpa en för mig själv. En av mina närmaste polares (som jag knappt har kontakt med nu - flyttade utomlands) morsa tog livet av sig genom att hoppa framför tåget, vilket var väldigt tragiskt. Men jag har alltid tyckt att kontroversiella tshirts är roliga och att den dagen jag saknar den självdistansen och blir irriterad över ett tryck så har jag blivit jävligt torr.
Ful och motbjudande.
I concur.
Inte bara osmaklig, den var fan inte speciellt snygg heller.
Har folk sagt att den är snygg? *screwy*
Osmakligt tema. Fruktansvärd kerning.
Jag förstår inte riktigt vilket budskap du vill att den ska kommunicera.
Vad är din poäng med den?
Ser inget komiskt med den. Inte nått tragiskt heller.
Det verkar ju finnas folk som skulle ta illa upp och må dåligt, så strunta i att trycka den om det inte är det du är ute efter.
http://www.bustedtees.com/bt/images/BT-rainbowsaregay-gallery-784.jpg
Så jävla skön:D
Tack för den sidan kotten.:thumbup:
Vidrig , att du ens funderade pa att ta pa dig den ar ju sjukt fy fan .*grr*
ManuelIT
2006-06-10, 10:50
tja, att så många verkar ta illa vid sig av den är väl bevis på att den är lyckad? däri humorn ligger tycker jag, att så många blir provocerade av en sån simpel bild.
Ta bort den röda cirkeln så är den magnifik :laugh: :thumbup:
Jag tycker den är förskräcklig.
För min del väcks många jobbiga känslor & minnen till liv. Jag förstår inte alls din poäng med det hela, det är bara osmakligt.
Karl_alfred
2006-06-10, 11:10
Ful som fan och osmaklig.
Nä, alltså hur svårt är det att vara provocerande på en skala? Inte alls.
Lyckat blir det först när det är roligt också, det här trycket kändes bara krasst.
Dat some funny shit right there, playa.
http://www.bustedtees.com/bt/images/BT-yourretarded-catalog-571.jpg
Den var lite smårolig faktiskt. Även de flesta på stan inte skulle fatta den förmodligen.
Angående topic, tyckte väl den inte var direkt häftig. Inte smart nog för att kunna fixa ett sådant ämne.
Att den är så simpel tycker jag nästan är det bästa, det går verkligen inte att missuppfatta den. Den är osmaklig ja, men det är liksom det som är hela grejjen imo.
Ful, barnslig, ja rentav NÖRDIG. Jag skulle örfilat dig om jag såg dig ute med den, i demokratins anda, bara för att du såg så mesig ut.
Tyckte inte den var varken rolig eller snygg. Tyckte bara den såg töntig ut.
http://www.bustedtees.com/bt/images/BT-jerseygirls-catalog-695.jpg
:D :thumbup:
Case closed. Misstänkte att det skulle bli såhär runt folk. Låter bli att trycka den.
Herkulez
2006-06-10, 12:25
Ful, barnslig, ja rentav NÖRDIG. Jag skulle örfilat dig om jag såg dig ute med den, i demokratins anda, bara för att du såg så mesig ut.
:D :thumbup:
Metal_boy_
2006-06-10, 12:28
Lika roligt som en gubbe i snara.
Osmakligt tema. Fruktansvärd kerning.
Jag förstår inte riktigt vilket budskap du vill att den ska kommunicera.
Vad är din poäng med den?Antagligen något i stil med "sluta gnäll" (och gör det bara.. / ingen bryr sig / ..)
tja, att så många verkar ta illa vid sig av den är väl bevis på att den är lyckad? däri humorn ligger tycker jag, att så många blir provocerade av en sån simpel bild.Jag blir inte provocerad, jag säger bara att trycket är dumt eftersom så pass många faktiskt tar sitt liv (6 ggr fler än vad som dör i trafikolyckor eller hur det är, det är väl vanligaste dödsorsaken upp till en ganska hög ålder?)
Tänk dig detta scenariot:
Du står i tunnelbanan i lugnan ro och känner dig stentuff för att du har din nya t-tröja på dig.
Förbi kommer en påtänd jävel, ser trycket och kommer på den geniala iden att knuffa dig framför tåget.
Då skulle du bli ganska förvånad va?Kanske vore något, ta bort röda cirkeln, ha kvar tåget och sätta in sitt eget ansikte på figuren och sedan lägga till någon som knuffar till vänster.
Kanske vore något, ta bort röda cirkeln, ha kvar tåget och sätta in sitt eget ansikte på figuren och sedan lägga till någon som knuffar till vänster.
Haha, ja! Det vore utmanande! :D
DO IT!
Estetiskt ful och dessutom osmaklig.
Fatalist
2006-06-10, 15:59
Smaklöst, när vi t o m i min lilla stad har haft 2 tåg-hoppare de senaste åren.
För att inte tala om Ted Gärdestad?
Herkulez
2006-06-10, 16:05
Kanske vore något, ta bort röda cirkeln, ha kvar tåget och sätta in sitt eget ansikte på figuren och sedan lägga till någon som knuffar till vänster.
:D
Sheogorath
2006-06-10, 16:53
Jag tycker att den är skitsnygg och ball och den gamla misantropiska satanisten i mitt hjärta myser och säger "Jepp! Det där är en uppmaning som de flesta skulle göra rätt i att följa!"
Samtidigt skulle jag inte misstycka om någon som mist en familjemedlem i självmord gav dig på käften. Jag hade förstått honom/henne. Så, well. It's your call :).
Sheogorath
2006-06-10, 16:58
(jag skulle tryckt den om jag var du. att den provocerar är uppenbart, och motivet är snyggt. do it.)
Kebab-Arne
2006-06-11, 08:39
Folk säger svenskar är mäktiga. Det märks ganska väl i denna tråd. Ha den du. Skit i om det provocerar, jag tyckte den var lite kul.
rememberence
2006-06-11, 08:45
allt utom det egna ansiktet vore en riktigt bra ide
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.