Visa fullständig version : man vs kvinna
grabben i skogen
2006-06-09, 17:05
http://www.abum.com/show/17508/man_vs_woman.html
Synd att han inte tänkte innan han pratade.
userfriendly
2006-06-09, 17:09
Synd att han inte tänkte innan han pratade.
:bow:
Tricklev
2006-06-09, 17:25
Jävla geni.
Är det på riktigt? *screwy*
Hahahahaha.
HAHAHAHAHAHAHAHA!
Han kan inte vara seriös, om han är det så är det sorgligt på så många nivåer. För övrigt känner jag fler män som pratar innan de tänker så av EGEN erfarenhet och med en apas logik, kan jag dra slutsatsen att han har fel.
Där...
Tråd låst.
Metal_boy_
2006-06-09, 17:49
Jag tror inte ett skvatt på vad han säger. Självklart så finns det INGEN kvinna som tänker innan hon talar.
Ryska_raketen
2006-06-09, 17:54
Hur kan han veta det ? Det är väl inte ens tillåtet att öppna mun och prata om man är kvinna ;)
Bra inställning för övrigt, lol.
Ninjasmurf
2006-06-09, 17:55
Hahaha snacka om ogenomtänkt teori...
Anledningen till att vissa (oavsett kön) talar om flera saker samtidigt är för att dom kan tänka på dom samtdigt. Medans vissa endast klarar av att tänka och tala om en sak i taget.
Lite löjligt och offT: Om man inte läste texten kunder man tro att det var en program där han förklarade att dom svarta gubbarna får först en klutt i pannan sen spyr dom sepentin snörnen medans dom gröna gubbarna äter sepentin snören till dom får klutten i pannan.
userfriendly
2006-06-09, 17:58
Hahaha snacka om ogenomtänkt teori...
Anledningen till att vissa (oavsett kön) talar om flera saker samtidigt är för att dom kan tänka på dom samtdigt. Medans vissa endast klarar av att tänka och tala om en sak i taget.
.
fast, jag kan ibland uppleva att män talar rakare och högre (jag har ju dock gjort en språkstudie i manligt och kvinnligt språk och vet att det oftast bara visar på osäkerhet egentligen) än kvinnor, men det är något vi har lärt oss. Kvinnor är oftare "osäkrare" i sitt språk och hävdar sig sällan på samma sätt som män
shadowfire
2006-06-09, 18:46
Snubben pratar strunt, riktig bullshit...
Däremot är han NÄRA något som vi lär oss i Sverige på otaliga beteendevetenskapskurser och psykologikurser, dvs att kvinnor börjar oftast med omvärldsbeskrivningar medan män börjar med händelsen direkt.
Exempel: Personen har fått en gåva av sin chef, vid ICA Maxi, och kommer hem till sin partner.
Män börjar oftast med o säga "Hörru, idag har jag fått en gåva!" ... sedan kommer beskrivningen av var någonstans och av vem. Kvinnor tenderar att börja berätta detaljerna först, "Du, du vet där ute vid Ica Maxi, ja där vi var förra veckan, du vet där vi träffade Karin o Niclas" och efter ett tag kommer själva poängen med gåvan. Där har flertalet män redan slutat lyssna.... å så kommer kommentaren från kvinnan "Men lyssnar du ens på vad jag säger?!".... och mannen "men kom till saken då!!".. och så har vi en av de vanligare "vardagskonflikterna" i en relation.
Däremot att kvinnor skulle tala först o tänka sedan är nonsens, men ATT kvinnor o män är olika och tänker olika ÄR ett faktum och roligt är väl det! *kissass*
shadowfire
2006-06-09, 18:47
fast, jag kan ibland uppleva att män talar rakare och högre (jag har ju dock gjort en språkstudie i manligt och kvinnligt språk och vet att det oftast bara visar på osäkerhet egentligen) än kvinnor, men det är något vi har lärt oss. Kvinnor är oftare "osäkrare" i sitt språk och hävdar sig sällan på samma sätt som män
Det stämmer, samma sak vad gäller kroppsspråk så kan det skilja en hel del. Har själv tagit del av studier kring manliga o kvinnliga chefer bland annat.
Jag tror att det är arabernas motsvarighet till Henrik Schyffert, jag tycker att han var jätte rolig ivf. Borde bjuda hit honom till Sverige. Så kan han och Schyffert skoja om Anja Pärsons fi----
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.