handdator

Visa fullständig version : Vad stör du dig mest på?

jenny
2006-06-09, 14:38
Själv så är jag en mycket bitter människa. Eller så har jag bara valt saker som jag stör mig på till listan ;)
/Jenny

Sheogorath
2006-06-09, 14:38
Listan?

jesse
2006-06-09, 14:40
Själv så är jag en mycket bitter människa. Eller så har jag bara valt saker som jag stör mig på till listan ;)
/Jenny

Jag stör mig på att jag inte fattar va du menar med "listan"...

Kwon
2006-06-09, 14:42
Vad är det för lista du har Jenny? :laugh:

Metal_boy_
2006-06-09, 14:43
muddlers fisk.

tossefar
2006-06-09, 14:43
Visa Listan Jenny!!!!

MasterChief
2006-06-09, 14:44
Hon håller ju på att skriva pollen, fattar ni väl.

Kwon
2006-06-09, 14:44
Jag stör mig på avsaknaden av jenny's lista. :thumbup:

tossefar
2006-06-09, 14:45
Hon håller ju på att skriva pollen, fattar ni väl.
Det är alltid säkrast att anta att vi inget förstår.

jenny
2006-06-09, 14:47
Här var man på hugget! Nu skall det finnas en lista hoppas jag.

jesse
2006-06-09, 14:48
Jag fattar ingenting men Kwon är rolig...

:laugh: :laugh: :laugh:

Tricklev
2006-06-09, 14:50
"hlhööhöh VMGULD?!?!?"=!½"!!!"ONEONEOEN!!EOW!!"

Är faktiskt störande, går ju för fan inte att föra ett vettigt samtal med dom.

mangemani
2006-06-09, 14:52
fjortisar och,tja,ordet fjortis,det ringar väl in det mesta tycker jag.

men för att välja en i listan,så måste det nog bli tröttsamma tjejer som fnittrar hela tiden.

jesse
2006-06-09, 14:52
"hlhööhöh VMGULD?!?!?"=!½"!!!"ONEONEOEN!!EOW!!"

Är faktiskt störande, går ju för fan inte att föra ett vettigt samtal med dom.

wtf!!! Noob!!! Herkan o Metalboy är lika mycket värda som dig o mig..

nidas
2006-06-09, 14:54
Jag är bara bitter.

Angel
2006-06-09, 14:55
Ja stör mig på dig som tror att alla köper cigg och sprit för studiebidraget. Jag betalar hyra+el, böcket, busskort, mat, och allt annat som man behöver för mina slantar. Och jag är konstant fattig. Varför jag inte skaffar ett jobb? För att jag hoppas att min utbildning istället kommer ge mig det jobb jag helst vill ha, istället för att jag hamnar med något jag inte vill jobba med och blir deprimerad och sjukskriven och kostar mycket mera pengar än nu. Så höj mitt jävla studiebidrag istället så jag har råd att plugga vidare till ambulans-ssk, så kanske ja räddar ditt liv någon dag istället....*voff*

Baha
2006-06-09, 14:56
"Ungdomar som kräver mer studiemedel så att de kan köpa mera sprit och cigg. Skaffa ett jobb då! "

och folk som automatiskt tror man förtjänat ett bra jobb bara för man gått en högskoleutbildning!!

petersson
2006-06-09, 14:57
ungdomar som kräver mer studiemedel.. själv klarade jag mig utmärkt och kommer klara mig också, det är jag rätt säker på.

bluelight
2006-06-09, 14:57
Stör mig inte på något av det där.

tossefar
2006-06-09, 14:59
Ja stör mig på dig som tror att alla köper cigg och sprit för studiebidraget. Jag betalar hyra+el, böcket, busskort, mat, och allt annat som man behöver för mina slantar. Och jag är konstant fattig. Varför jag inte skaffar ett jobb? För att jag hoppas att min utbildning istället kommer ge mig det jobb jag helst vill ha, istället för att jag hamnar med något jag inte vill jobba med och blir deprimerad och sjukskriven och kostar mycket mera pengar än nu. Så höj mitt jävla studiebidrag istället så jag har råd att plugga vidare till ambulans-ssk, så kanske ja räddar ditt liv någon dag istället....*voff*
Vänta nu... du skaffar inte jobb nu eftersom du är rädd att inte kunna sluta? Därför vill du ha mer studiebidrag? Logiskt.

jenny
2006-06-09, 15:04

Menar inte studenter utan gymnasieungar som är försörjda av sina föräldrar och ändå har mage att skriva insändare om att de skall ha mer pengar så att de kan fika mer.

Tenzu
2006-06-09, 15:05
Folk som kallar vuxna människor ungdomar för att på så sätt legitimera särbehandling. Blivit mkt populärt på senare tid. Ungdom anses man av vissa vara upp till ~30år idag och därmed kan den gruppens rättigheter och åsikter tonas ner och avskrivas som mindre värda under ett sorl av klappar på huvudet och tillskrivelser av åsikter som ungdomlig entusiasm.

Angel
2006-06-09, 15:05
va, vadå inte kunna sluta?

nä ja skaffar inte jobb nu för ja vill bli något..

Jenny: Jaja, det är en annan sak iofs *kissass*

tossefar
2006-06-09, 15:07
va, vadå inte kunna sluta?

nä ja skaffar inte jobb nu för ja vill bli något..

Jenny: Jaja, det är en annan sak iofs *kissass*

Sorry, jag får fortfarande inte ihop den ekvationen.
Du vill bli något, därför kan du inte jobba samtidigt som du pluggar? Och borde få högre studiebidrag? http://bestsmileys.com/clueless/4.gif

Angel
2006-06-09, 15:10
Sorry, jag får fortfarande inte ihop den ekvationen.
Du vill bli något, därför kan du inte jobba samtidigt som du pluggar? Och borde få högre studiebidrag? http://bestsmileys.com/clueless/4.gif

jasså ja trodde du menade varför jag inte jobbade istället för att plugga.

jo jag jobbar också, men det är inte alltid man orkar och kan.

aliquis
2006-06-09, 15:12
Inget av det där.

jenny
2006-06-09, 15:19
Kom på en till sak som jag stör mig jättemycket på. Folk i spelbutiker tycker att de måste upplysa en om att: Detta är ett GAMECUBE spel och detta är ett PLAYSTATION2 spel. Du vet att de inte går till samma konsol? Eller du vet att det är spelet inte passar för barn?
wtf? Jag vet att det är mot naturen att jag är över 30 och tjej och spelar tv-spel, men man behöver väl inte utgå från att jag inte vet någoting eller att jag köper spel till mina (icke-existerande) barn för det?
/Jenny
(stolt ägare till ett PS2, gamecube, gameboy och 60 talet spel)

MasterChief
2006-06-09, 15:21
Kom på en till sak som jag stör mig jättemycket på. Folk i spelbutiker tycker att de måste upplysa en om att: Detta är ett GAMECUBE spel och detta är ett PLAYSTATION2 spel. Du vet att de inte går till samma konsol? Eller du vet att det är spelet inte passar för barn?
wtf? Jag vet att det är mot naturen att jag är över 30 och tjej och spelar tv-spel, men man behöver väl inte utgå från att jag inte vet någoting eller att jag köper spel till mina (icke-existerande) barn för det?
/Jenny
(stolt ägare till ett PS2, gamecube, gameboy och 60 talet spel)

Eftersom du är en på miljarden får du nog räkna med det.

Däremot tycker jag det är kul att du spelar. Mer tjejer borde göra det.

Angel
2006-06-09, 15:26
Jag spelar CS...:naughty:

Men jag funderar på att börja spela bilspel...

Jense
2006-06-09, 15:28
inget av ovanstående. faktiskt

jwzrd
2006-06-09, 15:29
Jag stör mig bara på Jenses mamma.

hultman
2006-06-09, 15:31
Stör mig på så sjukt mycket så det finns inte :)
Dryga feminister och överdrivna esteter är dock värst.

jesse
2006-06-09, 15:31
Jag stör mig bara på Jenses mamma.

Varför?

jim
2006-06-09, 15:34
jag stör mig på dig! usch!

jenny
2006-06-09, 15:39
Eftersom du är en på miljarden får du nog räkna med det.

Däremot tycker jag det är kul att du spelar. Mer tjejer borde göra det.

Det är nog så, man är lite udda. Men jag bryr mig inte. Är man doktorand inom teknikområdet, älskar fantasy, och har som största intresse att gå på gym. så ja, då är man redan så udda som man kan bli som tjej. Som om man då också spelar tv-spel (gärna våldsamma spel som GTA), så går det inte att bidra mer till udda faktorn.

MasterChief
2006-06-09, 15:39
Det är nog så, man är lite udda. Men jag bryr mig inte. Är man doktorand inom teknikområdet, älskar fantasy, och har som största intresse att gå på gym. så ja, då är man redan så udda som man kan bli som tjej. Som om man då också spelar tv-spel (gärna våldsamma spel som GTA), så går det inte att bidra mer till udda faktorn.

Udda ftw!

Jense
2006-06-09, 15:41
Varför?

för att jwzrd inte hade råd, fattig tönt som han är

sehnpaa
2006-06-09, 15:41
Den med studiemedel. *spy*

Pata
2006-06-09, 15:48

Udda är bra! Mainstream leder till ett plastigt och artificiellt och ... och alldeles tråkigt samhälle. (hänger ut genom fönstret och blickar bort mot slottet där balen ... eh jag menar årstaviken)

snelhest
2006-06-09, 15:53
Varför skulle mán va bitter bara för att man hatar alla andra människor och allt som har att göra med andra människor?

Baan
2006-06-09, 15:55

Många läser fantasy idag (oavsett om dom är doktorander eller inte), spelar spel och även styrketräningen är relativt utspridd, så det är väl inte udda på något sätt. Det udda i sammanhanget vore om du såg bra ut (med tanke på medeln på tjejer som pluggar naturämnen) :D :booty:

Baan
2006-06-09, 15:56
Angående alternativet så valde jag "Inget, jag är Thomas di Leva och älskar alla människor. ", mest för att jag är Thomas di Leva.

Yankeee
2006-06-09, 16:00
Det finns nog bara en sak jag verkligen, verkligen stör mig på. Folk som gnäller. Finns absolut inget värre.

Ja, jag vet, ironin.

Baan
2006-06-09, 16:01
Det finns nog bara en sak jag verkligen, verkligen stör mig på. Folk som gnäller. Finns absolut inget värre.

Ja, jag vet, ironin.

Finns ju inget skönare när någon gnäller, och helst med någon gnällig dialekt, göteborgskan kan t ex låta rätt gnällig (eller gnällig som fan). Självklart i lagom dos.

tejpis
2006-06-09, 16:01
Jag utgår från att alla människor är idioter så jag brukar inte störa mig så värst, har nog en ganska ironisk syn på det mesta.

Baan
2006-06-09, 16:02
Jag utgår från att alla människor är idioter så jag brukar inte störa mig så värst, har nog en ganska ironisk syn på det mesta.

cynisk?

Yankeee
2006-06-09, 16:02
Finns ju inget skönare när någon gnäller, och helst med någon gnällig dialekt, göteborgskan kan t ex låta rätt gnällig (eller gnällig som fan). Självklart i lagom dos.

Det kan vara kul ibland, vid något enstaka tillfälle. Men att lyssna på folks gnäll varje dag, amagad i tell you.

Baan
2006-06-09, 16:08
Det kan vara kul ibland, vid något enstaka tillfälle. Men att lyssna på folks gnäll varje dag, amagad i tell you.

Ja, det är klart gnälliga människor, som gnäller över inget är jobbiga som fan. Jag tänkte mer på lite mer spontan skämtsam gnäll, inte riktig gnäll ;)

Yankeee
2006-06-09, 16:13
Ja, det är klart gnälliga människor, som gnäller över inget är jobbiga som fan. Jag tänkte mer på lite mer spontan skämtsam gnäll, inte riktig gnäll ;)

Bra broder, då är vi på samma våglängd.

Noodles
2006-06-09, 16:21
Jag kryssade för att jag är en bitter människa. Egentligen stämmer inte det heller. Jag stör mig bara på människor i allmänhet.

ugglan
2006-06-09, 16:31
Jag kryssade för bitteralternativet, jag stör mig på det mesta omkring mig. Fast jag är på bättringsvägen.

jenny
2006-06-09, 22:42
Många läser fantasy idag (oavsett om dom är doktorander eller inte), spelar spel och även styrketräningen är relativt utspridd, så det är väl inte udda på något sätt. Det udda i sammanhanget vore om du såg bra ut (med tanke på medeln på tjejer som pluggar naturämnen) :D :booty:

Jag kan väl hålla med om att kombinationen fantasy, spel och doktorera är vanlig. Men tjejer över 30 med de intresserna? Nja, jag känner då inga.
Sedan kan jag ju inte hålla med om att man måste vara ful för att man sysslar med teknik. Tycker att tjejerna på min linje såg ut som tjejer mest ser ut.

blekfet2
2006-06-10, 00:36
/Jenny

"Folk som fjäskar" borde vara med på listan.

gott om på kollo *slap*

Nejv
2006-06-10, 00:44
Stör mig förresten något sjukt på folk som tar assymetriska tårtbitar i förhållande till hur någon annan har skurit.

myggan
2006-06-10, 01:53
stör mig på lata tjockisar på mitt jobb

hallar
2006-06-10, 07:11
Det är inte jättemycket som jag stör mig på över huvud taget för tillfället. Det är ju sommarlov och då kan t o m jag stå ut med "hihihihi"

userfriendly
2006-06-10, 07:23
"skrik- och pekpojkar" är iof grymmt jobbigt, men tjejer som tränar insidan av låren för att de ska bli smala stör jag mig oxå på, inte på samma sätt dock

OggeP
2006-06-10, 07:27
Jag stör mig på folk som tycker att 17 utropstecken ger bättre effekt än ett.

Ex: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72158

internethjälten
2006-06-10, 07:29
Hahahaha, störtskön tråd samt poll ju =)

:hbang:

Kurash
2006-06-10, 07:35
När folk inte kan skära osten ordentligt utan det blir en jävla skidbacke av den! Och när dom ställer tomma mjölkpaket på diskbänken istället för att slänga dom! Sen stör jag mig på folk som tror dom är osynliga när dom har solglasögon, nufötiden har alla så dålig självkänsla att dom måste ha solbrickor för att kunna hålla huvudet högt, och då hamnar näsan lätt i vädret dessutom.

melancoolio
2006-06-10, 07:39
Sen jag började hänga på kollo så har jag lärt mig att tolerera mer och mer. :thumbup:

Faktiskt jäkligt bra.

Bronkitkorv
2006-06-10, 08:07
Jag vill inte gå omkring och störa mej på saker. Jag vill helst vara som Tomas D

skaparn
2006-06-10, 08:22
Ungdomar som kräver mer studiemedel så att de kan köpa mera sprit och cigg. Skaffa ett jobb då!

Studentsvin.

AFanatic
2006-06-10, 08:38
Jag är Thomas Di Leva.

elan
2006-06-10, 08:52
Idag är jag Di Leva. Det är lördag förmiddag, solen skiner och man har hela helgen framför sig. Tror jag ska fira med en glass på Bosses glassbar.

Annars stör jag mig nog mest på folk som irriterar sig på saker och går och surar istället för att göra något åt saken. Folk som stör sig på saker. Det mesta går ju att ignorera. ;)

Yankeee
2006-06-10, 08:53
Annars stör jag mig nog mest på folk som irriterar sig på saker och går och surar istället för att göra något åt saken. Folk som stör sig på saker.

Ah, det där var en bra beskrivning på det jag menade :)

Ryska_raketen
2006-06-10, 09:02
Jag är Kunta kinte

elan
2006-06-10, 09:02
Ah, det där var en bra beskrivning på det jag menade :)

Great minds think alike. ;)

Nej men jag förstår inte riktigt, antingen går problemet att lösa och då ser man till att göra det eller också är det något som man själv inte kan råda över och då är det väl bättre att koncentrera sig på något annat istället för att gå och störa sig på just den saken.

Pez
2006-06-10, 09:15
Nej men jag förstår inte riktigt, antingen går problemet att lösa och då ser man till att göra det eller också är det något som man själv inte kan råda över och då är det väl bättre att koncentrera sig på något annat istället för att gå och störa sig på just den saken.
Ibland går det ju inte. Jag ser mig själv som relativt tolerant och gladlynt, går sällan och irriterar mig på nånting långsiktigt.. men ibland kan jag få ett riktigt litet tourettes-utbrott över simpla saker såsom folk som står på fel sida i tunnelbanan när man försöker hinna med det där tåget, barnvagnsfolket som gärna går precis så många i bredd på trottoarerna att ingen kommer förbi, men som inte drar sig för en liten hälsenetackling om nån mot förmodan skulle våga drista sig att stå det minsta i vägen, folk som går ur buss/tunnelbana och sen tvärstannar vid utgången och börjar fixa med sin väska/make/telefon etc.. jag har en slackermentalitet mot det stora men är en vardagsneurotiker i det lilla. AGH! :D

Kan ju ha att göra med min extrema tidsoptimism och att jag när jag väl är på väg nånstans är sen från start.. :em:

Yankeee
2006-06-10, 09:21
Ibland går det ju inte. Jag ser mig själv som relativt tolerant och gladlynt, går sällan och irriterar mig på nånting långsiktigt.. men ibland kan jag få ett riktigt litet tourettes-utbrott över simpla saker såsom folk som står på fel sida i tunnelbanan när man försöker hinna med det där tåget, barnvagnsfolket som gärna går precis så många i bredd på trottoarerna att ingen kommer förbi, men som inte drar sig för en liten hälsenetackling om nån mot förmodan skulle våga drista sig att stå det minsta i vägen, folk som går ur buss/tunnelbana och sen tvärstannar vid utgången och börjar fixa med sin väska/make/telefon etc.. jag har en slackermentalitet mot det stora men är en vardagsneurotiker i det lilla. AGH! :D

Haha. Det måste vara så att vi tar ut våra aggressioner i kollektivtrafiken. Sällan jag blir så irriterad som just på bussar/t-banan :D

Pez
2006-06-10, 09:24
Haha. Det måste vara så att vi tar ut våra aggressioner i kollektivtrafiken. Sällan jag blir så irriterad som just på bussar/t-banan :D
Only retards use public transportation? :D

elan
2006-06-10, 09:38
Ja stora massor av folk är ju inte alltid det lättaste, visst kan man bli irriterad just där och just då men det är ju inte så att jag går runt och tänker på att jag stör mig på dem sedan efteråt. När jag hamnar i situationer med störande inslag så går jag in i något slags mode där jag antagligen ser helt apatisk ut och försöker utestänga allt det jobbiga. :D

Men som sagt, idag är jag Di Leva. ;)

Yankeee
2006-06-10, 09:41
Only retards use public transportation? :D

Långsamma retards :p

mangemani
2006-06-10, 10:11

nej.
det är lätt att säga "jamen det är bara att iggnonera",men så är det ej,iaf inte när det gäller vissa saker som man ser/hör JÄMT.

Yankeee
2006-06-10, 10:14
nej.
det är lätt att säga "jamen det är bara att iggnonera",men så är det ej,iaf inte när det gäller vissa saker som man ser/hör JÄMT.

Även om du inte kan ignorera allt så är det du som bestämmer hur du ska agera.

mangemani
2006-06-10, 10:16
Även om du inte kan ignorera allt så är det du som bestämmer hur du ska agera.

agera?ja,antingen ignonera eller störa sej..eller finns det andra allternativ?

Yankeee
2006-06-10, 10:17
agera?ja,antingen ignonera eller störa sej..eller finns det andra allternativ?

Man kan störa sig utan att lägga någon energi på det man stör sig på.

High1ander
2006-06-10, 11:42
Valde:
"Ungdomar som kräver mer studiemedel så att de kan köpa mera sprit och cigg. Skaffa ett jobb då! "

Även fast jag valde den så håller jag med, vill ha mer studiemedel till sprit. Fast nu får jag lagligt jobba på min skola i USA.

egge
2006-06-10, 12:20
fjortisar och,tja,ordet fjortis,det ringar väl in det mesta tycker jag.

men för att välja en i listan,så måste det nog bli tröttsamma tjejer som fnittrar hela tiden.

Stör mig på att du inte kan skriva ordentligt!*grr27*

Trance
2006-06-10, 12:22
Stör mig på att du inte kan skriva ordentligt!*grr27*

Käft.

mangemani
2006-06-10, 12:30
Käft.

+1

Perscitus
2006-06-10, 12:55
Jag "är Tomas Dileva". Jag ser ingen anledning till att störa sig på andra, tycker mest det är livets charm att alla har så olika sätt att se på saker!

Däremot kan jag tycka mindre om de som ska värdera andra hela tiden. Jag är hellre en observerare än en domare. "Oh vad ful han är", "hur fan kan man gå på det där viset?", "vad löjlig hon är i sina svarta kläder!" osv osv.

Tjatigt att höra på i längden, varför inte förundras och glädjas åt saker istället? Ibland har jag lust att säga att jag älskar världen och att varje minut är underbar men det som hämmar mig är att jag då skulle trampa känslor hos de som ständigt är irriterade och missnöjda.

Fasen världen är som den är, varför gå omkring och sura över det hela livet? Njut istället. :D

Metal_boy_
2006-06-10, 13:04
Käft.
:thumbup:

Nordenator
2006-06-10, 13:09
Inte direkt bitter, men stör mig på mycket.
Hatar bl.a. överpositiva människor som verkar ha fått ett skevt slag i huvudregionen.
Rensa ogräs t.ex. är tråkigt, finner man det roligt har man en god anledning att söka efter hjälp.

jenny
2006-06-10, 13:54
Jag stör mig också på personer (killar) som inte tar bort 40 kg vikterna från benpressen efter sig. Kan man ta dit dem så borde man kunna ta bort dem.
Sedan stör jag mig på att mina knän gör ont hela tiden. Men jag har gett dem en sista chans till att skärpa till sig mha rehabträning. Annars blir det operation.

Ryska_raketen
2006-06-10, 13:55
Jag stör mig också på personer (killar) som inte tar bort 40 kg vikterna från benpressen efter sig. Kan man ta dit dem så borde man kunna ta bort dem.
.

varför ska man ta bort dom för ? Ja menar man är ju klar, det är nästa person som ska köra, då väljer ju han/hon om denna vill köra på dessa vikter eller ta av..

jenny
2006-06-10, 14:00
varför ska man ta bort dom för ? Ja menar man är ju klar, det är nästa person som ska köra, då väljer ju han/hon om denna vill köra på dessa vikter eller ta av..

För att alla inte orkar lyfta av 40 kg vikterna så klart. Dessutom blir så är det alltid lite jobbigt att fråga någon för en kille som tycker de är för tunga skulle aldrig erkänna det. Man vill ju inte att be någon om nåt som de inte orkar egentligen.