handdator

Visa fullständig version : Drömtydning

Angel
2006-06-09, 10:21
Jag drömmer nästan varje natt om att jag blir vittne till olika olyckor, och så försöker jag ringa SOS, men oftast slår jag fel nummer eller kommer inte fram eller något sådant. Inatt drömmde jag att jag tittade ut genom ett fönster och såg massa döda barn ligga nedanför, kanske 7-8st. Fast då lyckades jag ringa... , men jag mår alltid dåligt när jag vaknar när jag drömt något sådant här. Varför tror ni ja drömmer om sådant hela tiden?

aitamaa
2006-06-09, 10:42
ingen aning, men det lät ut riktigt jävla jobbigt..

Har själv haft mardrömmar och dom är inte roliga..

muddler
2006-06-09, 10:42
jag drömmer nästan alltid om mord och diverse guck... ska vi bilda klubb?? *flex*

Metal_boy_
2006-06-09, 10:56
Jobbigt som fan låter det. Jag brukar kunna drömma om olyckor och katastrofer när jag är väldigt orolig. Du kanske har oro över nått?

Stoltz
2006-06-09, 10:57
Jag brukar ha drömmar som handlar om att bli jagad eller jagas eller något annat ruggigt. Senast natten till i dag blev jag jagad av något psyko med pistol som jag kastade ner från ca tio meters höjd i ett lager för att få slut på drömmen. :MrT:

Nina L
2006-06-09, 11:07
Barnen och personerna du vill rädda är egentligen du själv. Kort sagt. Håller du på med något skit som du borde räddas från? Nååå?

Bjorn
2006-06-09, 11:09
Jag tror att den enda som kan svara på det är du. Jag är inte jätte insatt i det här med drömmar och dylikt. Jag tror att drömmar är delar av dagrester som bearbetas och även saker som ligger i vårat undermedvetande. Jag tror även att drömmar kan även vara helt fiktiva utan någon speciell betydelse eller innebörd. Beronde på vem du frågar kommer du antagligen få olika svar. Mitt tips är att du ransakar dig själv funderar över om det finns något som gäckar dig just nu? om det finns något trauma eller händelse tidigare i ditt liv som du inte bearbetat färdigt? Spontant känner jag att känslan som drömmen du beskriver förmedlar är maktlöshet, men det är min högst personliga åsikt och har i sammanhanget egenteligen ingen betydelse eller substans alls, då det är du som måste utvärdera det hela.

Mvh

Baan
2006-06-09, 11:11
Min erfarenhet säger att man drömmer sånt man oroas lite över, vilket inte behöver betyda att du är orolig över tiden att du kommer hitta ett gäng döda barn, snarare att du är orolig över framtiden eller något sånt, samt kanske att du inte kommer kunna påverka det ifall något dåligt skulle hända.

Slartibartfast
2006-06-09, 11:28
Håller du på med något skit som du borde räddas från? Nååå?

Hon raggar ju på Metal_boy. :D

ALEXPALEX
2006-06-09, 11:56
...att du har frustration över något som du känner att du inte riktigt kan påverka fastän du kanske borde kunna det. Säkerligen kan du komma på vad det är det handlar om. Pröva att skriva ner drömmarna när du vaknat och tolka dem i efterhand.

Tenzu
2006-06-09, 11:58
Drömmar är ett sätt för hjärnan att förbereda sig för farliga eller nya situationer så att den kan handla bättre om man ställs inför en liknande situation i verkligheten. Om du oroar dig över något särskilt så är då chansen/risken större att du drömmer om det eller något liknande. Detta är vad man idag tror drömmars funktion är i alla fall. Till stor del en kvarleva alltså från tider när det var farligare att leva, kan ju vara bra för hjärnan att ha spelat upp scenariot med en tiger som anfaller så det inte bara låser sig när det väl händer.

Så att man drömmer om hemskheter får anses som fullt normalt, själv kommer jag aldrig ihåg vad jag drömmer vilket är ganska skönt på ett sätt. Fast för 1-2veckor sen så kom jag faktiskt ihåg vad jag drömde precis innan jag vaknade(antagligen sov jag mkt lätt) och det var duktigt psykat :MrT:

userfriendly
2006-06-09, 12:06
Jag drömmer nästan varje natt om att jag blir vittne till olika olyckor, och så försöker jag ringa SOS, men oftast slår jag fel nummer eller kommer inte fram eller något sådant. Inatt drömmde jag att jag tittade ut genom ett fönster och såg massa döda barn ligga nedanför, kanske 7-8st. Fast då lyckades jag ringa... , men jag mår alltid dåligt när jag vaknar när jag drömt något sådant här. Varför tror ni ja drömmer om sådant hela tiden?

jag tycker det låter som om att du är fast i en situation du inte kan ta dig ur, eller inte har kontroll över något du vill ha kontroll över.
Eller så har du en omgivning du inte kan påverka.
Eller så ser du massa skit varje dag som du lider av men inte kan göra nåt åt ;)