Visa fullständig version : Proteindrink
breached
2006-06-08, 21:29
Hej, jag är inte säker på om just denna fråga tagits upp innan. Jag kör nämligen på Weight Gainer (röd burk som kan köpas på till exempel Hemköp) och på den står det mixa 50g pulver med 150-200ml mjölk, vatten, juice etc.
Spelar det någon roll hur mycket mjölk jag tillsätter, eller kan jag ha mer än vad som rekommenderas på burken? För 150-200ml känns väldigt lite och det blir väldigt tjockt och känns alldeles för sött o slibbigt.
Tack på förhand
Ingen fara att ta mer mjök för att få en trevligare konsistens. Blir endel mer kalorier då men annars ingen skillnad.
breached
2006-06-08, 21:56
Ok, tack så mycket för svaret. Tänkte att det vore konstigt i annat fall eftersom man får i sig rätt mängd pulver i vilket fall som helst.
Jag vet att det finns många trådar om detta innan också, men vill bara få det klart för mig. Läget är såhär:
Jag tränar 5 dagar i veckan drygt 1h till 1h30m under en dag, i stort sett bara tunga lyft för att få ökad muskelmassa. Har fått en 3 cm ökad radie runt biceps på 2 månader, så jag antar att jag är på rätt väg.
Äter mat drygt 1 timme innan passet.
Tar en protein drink precis innan jag börjar lyfta. (Skulle behöva tips på pulver som lämpar sig bäst, för det jag tar nu är förmodligen inte det
mest optimala)
Tar en till protein drink precis efter passet. Som jag förstått ska man ta en protein+kolhydrat efter och bara protein innan. Så då kanske Gainer Pro är mest lämpat att ta efter passet. Rätta mig om jag har fel.
Sen drygt en timme efter äter jag mat igen.
Ungefär så ser mitt kost schema ut runt träningen. Om det finns ett bättre sätt så är jag öppen för förslag. Kan också tillägga att jag går o småäter nötter och russin hela dagarna. 50g russin och drygt 100g hasselnötter om dagen, men ökar man verkligen i vikt av det?
Lite off-topic också: Har försökt lägga upp mitt tränings schema så noggrant som möjligt men då och då händer det att jag tränar samma muskelgrupp 2 dagar i rad. Har hört att man helst skall vänta i 48h och låta muskeln vila. Vad händer då om man tränar en muskel för ofta? Blir det motsatt effekt av något slag?
MVH //Breached
Ungefär så ser mitt kost schema ut runt träningen. Om det finns ett bättre sätt så är jag öppen för förslag.
Ser bra ut. möjligtvis är det inte så brådis att ta efterträningsdrink direkt efter träningen då du får den största effekten av proteindrinken före. Men det lär inte skada. Du kan ju lägga till kolhydrater till efterträningsdrinken. Antingen använda en gainer eller själv blanda protein och t ex maltodextrin. Det kanske blir mer kcal på det viset men det verkar som om du vill gå upp i vikt så jag ser bara fördelar.
Kan också tillägga att jag går o småäter nötter och russin hela dagarna. 50g russin och drygt 100g hasselnötter om dagen, men ökar man verkligen i vikt av det?
Ja det hjälper dig att öka på ditt energiintag. Nötter och russin är ju nyttiga och energirika, och nötter innehåller en del protein med så det tycker jag du ska fortsätta med om du vill öka i vikt.
Om du dock inte går upp i vikt av detta så måste du helt enkelt äta ännu mer än vad du gör i dagsläget, oavsett hur mycket du tror dig äta.
Summering: Det ser bra ut. Lägg kanske till kolhydrater i efterträningsdrink och om du inte går upp i vikt av din kost så måste du äta mer.
machine gun
2006-06-08, 22:58
Småäta russin hela dagarna lär ju dock inte va så jättebra för tänderna.
snelhest
2006-06-09, 17:36
hur mätte du radien på biceps?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.