Logga in

Visa fullständig version : Bra återhämtning?

ilikeu
2006-06-08, 18:29
tänkte ta riskakor + messmör + kesella med funlight + grönt te. är det bra mål efter ett gympass?, tänkte inta det inom 1 timme efter träningen.

eller skulle ni lägga till/ta bort något??

tacksam för svar:bow:

BigForre
2006-06-08, 18:43
Smäll i dig en förbannad massa mat istället...dalta med riskakor...du ska äta till du inte orkar mer efter träning...jag skulle inte vilja sitta och peta med riskakor, hälst något i äcklig mängd i en stor bytta som går att äta med soppslev typ spagetti köttfärssås el dyl...

Cerberus
2006-06-08, 18:48
Smäll i dig en förbannad massa mat istället...dalta med riskakor...du ska äta till du inte orkar mer efter träning...jag skulle inte vilja sitta och peta med riskakor, hälst något i äcklig mängd i en stor bytta som går att äta med soppslev typ spagetti köttfärssås el dyl...

håller med, hellre riktig mat än riskakor..

Yankeee
2006-06-08, 18:51
Vad är det för fel på riskakor?

larre
2006-06-08, 19:18
För mycket att äta mot hur mycket energi det är i dom i min mening.

Cerberus
2006-06-08, 19:23
noll mättnad, sätter blodsockret i taket(kan iof va en fördel efter intensiv träning), helt befriat från näring. Torrt.

ilikeu
2006-06-08, 19:24
men det e ju bra med riskakor efter träning (snabba kolhydrater), (signum) 370kcal/100 per kaka 25kcal 5g kolhydrat typ inge fett o inge protein, så då får man ju själv välja vad för slags protein man ska ha o samma sak med fett.

kan man ju me ris också men jag föredrar riskakor.

King Grub
2006-06-08, 19:57
helt befriat från näring.

När blev ris näringsbefriat?

Lasse Kongo
2006-06-08, 20:10
Riskakor är grymt efter passen!

Men wtf liksom, man får ju äta så många, jag klarar max 10st sen har jag sån överjävlig pump i käken!

Sen smular det så förbannat, så man ser ju typ ut som en riskaka... men gott är det, och väldigt bra efter träningen, men jag tycker dock det är smidigare och ännu godare med en fräsch gainer, svalkar bättre, blir sahara i käften med riskakor :D

ilikeu
2006-06-08, 20:14
men tillbaka till frågan då.. vilket jag inte fick besvarat.'

är det här bra återhämting efter ett gympass ?

tänkte ta riskakor + messmör + kesella med funlight + grönt te + sallad.

vill bara höra ja eller nej ;)

King Grub
2006-06-08, 20:15
Ja, det är helt okej. Mängderna avgör om du får tillräckligt med energi. Riskakor är lätta - du kanske får äta fler än du tror för att få i dig en vettig mängd kolhydrat.

larre
2006-06-08, 20:18
Sen smular det så förbannat, så man ser ju typ ut som en riskaka...
Haha så jävla word :laugh:

Till trådskaparen: Ja det är bra, men det finns bättre alternativ.

ilikeu
2006-06-08, 20:20
tack för svaret :eating:

kan du ge ett bra alternativ?
som inte är så svår att tillaga.

larre
2006-06-08, 20:26
tack för svaret :eating:

kan du ge ett bra alternativ?
som inte är så svår att tillaga.
Dextropur, druvsocker eller att du kanske köper en gainer eller att du köper maltodextrin som är mkt bra.
Se till att du får i dig 1-2g kolhydrat per kilo kroppsvikt efter träning.

King Grub
2006-06-08, 20:29
2 g kolhydrat/kg efter styrketräning låter som... overkill x2. Hundratals kilokalorier från druvsocker? Nej, tack. Då skall man nog ha tränat något mer krävande än styrketräning. Som en halvmara.

larre
2006-06-08, 20:38
2 g kolhydrat/kg efter styrketräning låter som... overkill x2. Hundratals kilokalorier från druvsocker? Nej, tack. Då skall man nog ha tränat något mer krävande än styrketräning. Som en halvmara.
Åhå =)
Jag brukar klämma i mig ca 100-120 och jag väger 86, ska jag bara klämma i mig typ 80-90g?

Jag tränar juh jävligt hårt men inte så hårt kanske? :D

King Grub
2006-06-08, 20:42
Det finns ingen anledning till sådana mängder kolhydrat efter styrketräning. Hellre en måttlig mängd direkt efter passet och ett motsvarande intag någon timme senare än ett gigantiskt intag. Inte för att det gör någon skada, men ingen nytta heller, och att lägga onödiga kalorier på näringsmässigt värdelöst druvsocker gör ingen glad.

larre
2006-06-08, 20:42
Det finns ingen anledning till sådana mängder kolhydrat efter styrketräning. Hellre en måttlig mängd direkt efter passet och ett motsvarande intag någon timme senare än ett gigantiskt intag. Inte för att det gör någon skada, men ingen nytta heller, och att lägga onödiga kalorier på näringsmässigt värdelöst druvsocker gör ingen glad.
Har du några siffror?

King Grub
2006-06-08, 20:49
0.8 g/kilo kolhydrat närmast efter passet är en normal siffra.

Tarmens upptag av glukos är begränsat till runt 1 g per minut, så att hälla i sig 125 gram på en gång är... inte så lyckat.

larre
2006-06-08, 20:51
0.8 g/kilo kolhydrat närmast efter passet är en normal siffra.

Tarmens upptag av glukos är begränsat till runt 1 g per minut, så att hälla i sig 125 gram på en gång är... inte så lyckat.
Åhå så jag har lagt på mig lite extra gotte-mjuk i onödan, känns bra =)

Yankeee
2006-06-09, 04:26
noll mättnad, sätter blodsockret i taket(kan iof va en fördel efter intensiv träning), helt befriat från näring. Torrt.

Mättnaden beror på hur mycket du äter. Blodsockret går knappast i taket. Råris är befriat från näring? Det går att dricka.