Visa fullständig version : Sveriges bästa kladdkaka!
http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,836893,00.html
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :bow:
Smaskiga recept! :naughty:
High1ander
2006-06-08, 00:40
Jahapp... Nu behöver jag bara en kvinna som bakar det där åt mig ;)
Tricklev
2006-06-08, 00:44
+1 (som dom coola)
Metal_boy_
2006-06-08, 00:45
Jag också, hehe.
High1ander
2006-06-08, 00:52
+1 (som dom coola)
Jag gav min "+1"-oskuld igår/idag till jwzrd, känner mig fan som en ny man nu. Så nu hoppas jag också att jag är med i coola gänget.
High1ander
2006-06-08, 00:53
Ja gillar att baka..
Vill du gifta dig i kyrkan eller några andra önskemål? Jag är flexibel.
+1
Kyrkan blir bra
Ja gillar att baka..
Vadfan... du skriver att du är "rastlös och kramsugen" och du "gillar att baka". Säg bara som det är, att du vill ha mig?
Vadfan... du skriver att du är "rastlös och kramsugen" och du "gillar att baka". Säg bara som det är, att du vill ha mig?
haha, ja försöker ju tona ner min kåthet..
Gör det inte för min skull bara. Jag lätt kåtast på Kolozzeum... ja, kanske i hela landet t.om. :naughty:
High1ander
2006-06-08, 01:12
Inte för att göra dig ledsen, men det misslyckas du med.
Ser du inte kön grabben? Finns en kölapp.
Kyrkan blir bra
Du är 5 minuter för sen... Fixa precis en "fika-dejt" som inte är en dejt, men ändå... Kan inte gifta mig nu ;)
edit:
Jag avböjer, Yes din tur nu...
Min syster gör god kladdkaka, så mäktig.
Ser du inte kön grabben? Finns en kölapp.
Jag tar helt enkelt för mig som den alfa-hane jag är. :booty:
På tal om kladdkaka och genus. Det har slagit mig at även om killar visserligen bakar (bakar man kladdkaka, eller heter det "gör"?) kladdkaka ibland så är det en kaka oftast bakad av det täcka könet. Skulle tro att åtminstone 75% av alla hembakta kladdkakor kom till genom en kvinnas hand. Är min världsbild korrekt? Det kan ju vara så att 75% av allt bakande görs av kvinnor, men jag tror kladdkaka är lite speciellt i det avseendet.
Jag är kille och jag har nog bakat fler kladkakor i mitt liv än de flesta kvinnor. Kvinnor bakar bröd och sånna tråkigheter, män gör kladdkaka och pannkakor och sånt.
Vilket jäkla pris!
Elin vinner 5,6 kilo blandad choklad – vilket är vad en genomsnittlig svensk äter per år – och ett specialdesignat Mat & Vin-förkläde.
Hejdå sommarformen! :laugh:
Nitrometan
2006-06-08, 07:50
Mela? Mela?
Vad säger du mela? Är de godkända?
Mela is the resident kladdkake-expert!
Aaaaaaaaaaaaaahhh UNDERBAR tråd att vakna till!! :D :bow: ...krävs iofs smakprov för att avgöra om den har slafsighet nog att putta ner afanatics kladdis från tronen :naughty: ogge is a very lycky man...
Är faktiskt snuskigt smarrans att experimentera me alles möjligt slafs ovanpå, misstänker att ja arbetat igenom i stort sett hela mitt skafferi i toppingsyfte vid det här laget :D (skall tillägga att det blivit en hel del minst sagt FREAKY blandningar :laugh: ) inte mkt som slår nougat dock! =)
Tror fö skaparns teori är skrämmande korrekt :D
*väntar på Meliish*
baka kladdkaka är gay, baka bröd är hetro. även laga mat är hetro om man kan.
(ovanstående information gäller killar)
Hinner man gå igenom hela listan i helgen tro =)
Lätt värt ett försök!
The_RobRoy
2006-06-08, 10:16
Aaaaaaaaaaaaaahhh UNDERBAR tråd att vakna till!! :D :bow: ...krävs iofs smakprov för att avgöra om den har slafsighet nog att putta ner afanatics kladdis från tronen :naughty: ogge is a very lycky man...
Få höra afanatics recept da.
Ska nog göra en kladdkaka snart, aldrig gjort förrut :)
Herkulez
2006-06-08, 10:20
äntligen ett vettigt reportage från Aftonhoran.
ps: ni kan sluta ragga på angel, metal har första tjing ändå.
Robroy: det finns i receptforumet!! =) förbered dej på smaklöksorgasm :D
äntligen ett vettigt reportage från Aftonhoran.
ps: ni kan sluta ragga på angel, metal har första tjing ändå.
I second that :laugh:
Och jag har första tjing på gudmorsstatus till deras välavlade yngel.
Vilket jäkla pris!
Elin vinner 5,6 kilo blandad choklad – vilket är vad en genomsnittlig svensk äter per år – och ett specialdesignat Mat & Vin-förkläde.
Hejdå sommarformen! :laugh::laugh: :laugh:
Metal_boy_
2006-06-08, 11:46
Jävla kladdkaka. Jag kan bara ta nån bit, sen mår jag fan illa av den extrema sötman. *spy*
Jävla kladdkaka. Jag kan bara ta nån bit, sen mår jag fan illa av den extrema sötman. *spy*
Hahh! aldrig läst en mening lika osande av mytomani! :MrT: :D
Metal_boy_
2006-06-08, 12:43
Hahh! aldrig läst en mening lika osande av mytomani! :MrT: :D
Det kan iof gå åt om man har ätit för lite på kvällen och är som jag, som vaknar helt kallsvettig och skakande. Går knappt vaken upp och äter upp allt onyttigt på natten och sen skyller på att jag trodde att jag drömde. :D
Kladdkakor är onda. Finns nog inget så ångestframkallande som kladdig kaka.
Det kan iof gå åt om man har ätit för lite på kvällen och är som jag, som vaknar helt kallsvettig och skakande. Går knappt vaken upp och äter upp allt onyttigt på natten och sen skyller på att jag trodde att jag drömde. :D
Ojojoj va det där låter välbekant.. :angel: kalorier på natten räknas inte.. hrrm
Hallar: jag stödjer din livsfilosofi! :D
Metal_boy_
2006-06-08, 13:10
Precis :D
Robroy: det finns i receptforumet!! =) förbered dej på smaklöksorgasm :D
I second that :laugh:
Och jag har första tjing på gudmorsstatus till deras välavlade yngel.
Klart du har Diana, den måste ju ha en bättre tränings-förebild än mig :)
Alexlindgren
2006-06-08, 14:02
Har en i ugnen nu, bilder kommer snarast :D
Alexlindgren
2006-06-08, 16:40
http://hem.bredband.net/b244757/kakan.jpg
hahavaffan
2006-06-08, 16:42
Min kära mor bakade två stora kladdkakor innan idag. Fick jag äta dem? Nej. Roidrage? Ja.
NU efter åtskilliga månader på kolo ser jag att ditt nick är "Ha ha va fan"
Jag har kallat dig "havaffan" fram tills nu i skallen.
OCH SLUTA MED KLADDKAKEBILDERNA!!! Jag undviker www.pimpthatsnack.com så mycket jag kan, så dyker denna upp här...
Min kära mor bakade två stora kladdkakor innan idag. Fick jag äta dem? Nej. Roidrage? Ja.
Äh roid rage är härligt, man behöver inte en sån ordentlig ursäkt som din, räcker med att det typ regnar ute, alt att man behöver tanka bilen, alt att bensinpriset gått upp igen osv
Alexlindgren
2006-06-08, 16:50
haha :D jag kan säga att jag lyckades perfekt. Den var krämig och god innuti, och strimlad marabue e inte illa.
The_RobRoy
2006-06-08, 18:20
Gjorde min första kladdkaka idag, inte provsmakat än, hur fick du din så chokladdig ovanpå, smälte du choklad eller glasyr eller?
Kladdkakor är onda. Finns nog inget så ångestframkallande som kladdig kaka.
Oj vad kinkig jag var innan. Var ju inte alls meningen. Jag glädjs åt er som kan äta dessa läckerheter. :thumbup:
Alexlindgren
2006-06-08, 18:38
Rev mjölkchoklad om du undrar.
http://hem.bredband.net/b244757/kakan.jpg
OOOOOOOOOOOOOOOH :hbang: så hel.. så ren.. så oskuldsfullt lockande.. :laugh: skulle fan döda för en fix nu!! :D
bear.flowertwig
2006-06-08, 23:36
*suck* När det står kladdkake-recept så läser jag bukkake-recept. Flera gånger. Lobotomera mig någon *rolleyes*
bear.flowertwig
2006-06-08, 23:42
Jag är kille och jag har nog bakat fler kladkakor i mitt liv än de flesta kvinnor. Kvinnor bakar bröd och sånna tråkigheter, män gör kladdkaka och pannkakor och sånt.
Bröd är inte tråkigt. Skäms på sig *slap*
Jag gör en fantastisk grov råglimpa :naughty:
The_RobRoy
2006-06-08, 23:44
Nu har jag ätit av min kladdkaka.
nästan PERFEKT - på första försöket!
Genomgräddad på kanten och ju längre in mot mitten man kom, desto kladdigare blev den, i mitten va det bara mjuk härlig sörja :eating:
Stoppade i lite fazer mörk blockchoklad också, riktigt nice!
Fanatics recept rules! :thumbup:
Ja det är jag :D Men personligen så är jag lite mer för smulpaj än för kladdkaka. :eating:
Alexlindgren
2006-06-09, 06:54
OOOOOOOOOOOOOOOH :hbang: så hel.. så ren.. så oskuldsfullt lockande.. :laugh: skulle fan döda för en fix nu!! :D
Hahahaha :D
Åt en liten bit till frukost, dog nästan utav smakorgasm. *popcorn*
åååh.-..kladdkaka, de kanske man skulle baka sig en.
vilken recept körde ni på då?
Ikväll skall jag baka.
Skall testa ettan på listan i alla fall, eller kanske tvåan. Beslutsångest *cry*
Vem vill komma hit och provsmaka ? :)
ååååh :kinky: this is my shit :D
Jag fick slå mig själv hårt för att inte äta upp gårdagens kladdkaka till frukost. Tar det som efterrätt snart istället :D
Men satan.. Kokos? till kladdkaka? Vad hände med den goda hårda kanten med stöbröd? :MrT:
Fast iofs är det nougat på *pilsk* det är fiiiiin skit!
Myggan: Jag kommer förbi :D
Ja det är jag :D Men personligen så är jag lite mer för smulpaj än för kladdkaka. :eating:
Förrädare! :D
nämen du har rätt det kommer som nr 2 på smaklöks-orgasm-stegen utan tvekan :naughty: (Klicka för abstinens) (http://content1.williams-sonoma.com/wsecimgs/rcp-images/Recipe/BBCrumblePieOBaking.jpg)
Mela och alex jag pmar er med mottagar-adress :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.