Visa fullständig version : ang träng och fylla
Ska/kan man träna samma dag som man senare ska ut på krogen och dricka?
Ska/kan man träna dagen efter man varit full, tex på kvällen, eller ger det ändå inget då kroppen är i obalans?
Ska jag ta mitt kreatin även då jag inte tränar, alltså vilodagen, eller bakfylledagen osv ?
vore tacksam för svar då det känns onödigt att träna om det resulterar negativt :/ . MVH: Fille Michelin
Scratch89
2006-06-06, 18:19
Alkohol leder ALLTID till dåliga träningsresultat.
King Grub
2006-06-06, 18:36
Lägg till "För mycket" framför den meningen.
Ola Wallengren
2006-06-06, 18:52
Inget blir väl sämre av att träna eller ta kreatin. Du kanske inte får samma resultat eller orkar träna lika hårt som vanligt, men det är inte en antingen eller situation.
Nej, du har fel enligt mina erfarenheter, svårt att bedömma då man aldrig kan säga om man presterat bättre utan alkohol men jag har haft mycket bra pass efter en grov fylla
Lägg till "För mycket" framför den meningen.
hur mycket räknas som för mycket? hur dåligt är ett till två glas vin till maten fredag och möjligtvis lördag? - nästan varje helg
är det försumbart eller bör man dra ner även på den alkoholen?
Nej, du har fel enligt mina erfarenheter, svårt att bedömma då man aldrig kan säga om man presterat bättre utan alkohol men jag har haft mycket bra pass efter en grov fylla
konstigt, kroppen fungerar ju knappast optimalt som bakfull, massa gifter som ska ut ur kroppen och så vidare. ingen jag vet har kört vidare bra pass efter en rejäl fylla..
The Draf
2006-06-07, 13:29
Mina erfarenheter är att alkohol deffinitivt är dåligt för träningen. Går aldrig så bra att träna som när man hållit sig nykter i några veckor. Nästan fuskigt bra.
Tar väl nästan 2 veckor innan effekten av alkohol gått ur kroppen? Sen känns det ganska logiskt att om man intar nervgift så borde inte kroppen regera så jättepossitivt på det :)
Om jag nu bara kunde leva som jag lärde :)
konstigt, kroppen fungerar ju knappast optimalt som bakfull, massa gifter som ska ut ur kroppen och så vidare. ingen jag vet har kört vidare bra pass efter en rejäl fylla..
Jag har haft endel kanonpass efter rejäla fyllor, men det lär knappast vara alkoholens förtjänst utan att iaf jag blir rätt ordentligt glad i maten när jag är full och lastar in käk utav själve fan så man är duktigt fulladdad dagen efter.
Har tänkt på dedär.. när kroppen får i sig en viss mängd alkohol, då skiter den ju i allt annat som proteinsyntesen, fettförbränningen osv.. Om man tränar ett tungt pass, sen häver i sig en massa öl några timmar senare..
Då borde ju man i praktiken förlora på de - eftersom musklerna brytits ner, sen får dom inte byggas upp igen för att kroppen bekämpar alkoholen i kroppen
eller ?
Jag har haft endel kanonpass efter rejäla fyllor, men det lär knappast vara alkoholens förtjänst utan att iaf jag blir rätt ordentligt glad i maten när jag är full och lastar in käk utav själve fan så man är duktigt fulladdad dagen efter.
kan inte vara nån vidare rejäl fylla du pratar om ifall du har plats med mat ;)
Absinteh
2006-06-08, 23:01
*flex* Efter min första fylla medans jag tränat seriöst har det inte gått bättre *flex*
Har tänkt på dedär.. när kroppen får i sig en viss mängd alkohol, då skiter den ju i allt annat som proteinsyntesen, fettförbränningen osv.. Om man tränar ett tungt pass, sen häver i sig en massa öl några timmar senare..
Då borde ju man i praktiken förlora på de - eftersom musklerna brytits ner, sen får dom inte byggas upp igen för att kroppen bekämpar alkoholen i kroppen
eller ?
Jag har också varit inne på det spåret, att man faktiskt blir klenare av att träna innan en fylla.
paddanboy
2006-06-08, 23:33
Jag undviker alkhol i den mån det går utan att lyckas värst.
För mig är spriten en viktig del av livet, men jag har helt klart trappat ned på intaget.
har aldrig ökat så mycket i styrka som efter perioder när jag druckit mycket. Konstigt kanske men sant
Scratch89
2006-06-09, 14:12
Anledningen att man kan prestera bra efter en blöt kväll kan vara att man ÄTER som en idiot dagen efter, samt under natten.
eller ?
ingen grub som kanske vet ett fyndigt svar :em:
King Grub
2006-06-10, 10:24
Vad skall jag säga? Alkohol nedreglerar proteinsyntesen och fettförbränningen.
Vad skall jag säga? Alkohol nedreglerar proteinsyntesen och fettförbränningen.
Vilket gör att det blir rent kontraproduktivt att träna innan en fylla? Eller hinner till räckligt mycket protein syntetiseras, (alltså... användas av proteinsyntesen) innan alkoholen nedreglerar det hela?
mm eftersom det byggs på muskler under 2-3 dygn så borde man ju gå minus på att träna sen kröka timmarna senare.. frågan är bara om de är så:(
johnnytex
2006-06-11, 22:35
mm eftersom det byggs på muskler under 2-3 dygn så borde man ju gå minus på att träna sen kröka timmarna senare.. frågan är bara om de är så:(
Du får inte lika bra resultat som om du gett f** i alkoholen men samtidigt är kanske ett lite sämre resultaten tillfredsställande då du både gör en liten ökning samt kan vara med dina vänner och dricka. TESTA OCH SE OM DU FÅR TILLFREDSSTÄLLANDE RESULTAT AV ATT SUPA EFTER TRÄNINGEN.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.