Visa fullständig version : Varför kan jag inte skicka meddelanden på MSN?
Varför kan jag inte skicka meddelanden på MSN? Det står bara "The message send timed out" i Miranda, vid mer än 50% av tillfällena, hora är det, värsta skiten, det och att det inte går att skicka messages när folk är borta "bla bla men det går ju i betaversionen!!" oh wow, välkomen till 1995.
Kan inte alla sär köra ICQ/AIM istället?
internethjälten
2006-06-06, 10:39
fick den skiten när jag körde den nya betaversionen
av msn-live eller vad den nu hette, bara massa buggar
å skit som inte lirar med datorn i övrigt.
med andra ord : byt ner dig lite ?
Penis, hora , skit, ?
Vaknat på fel sida idag?
Sluta gnälla och tanka ner originalversion av MSN och inga betaversioner samt andra klienter så ska du se att det funkar ypperligt, jävla outsider
Enligt mig är det ICQ som är extremt långsamt. MSN går att skicka på direkten varav ICQ meddelanden timear ut.
J.Saarela
2006-06-06, 10:41
[QUOTE=AnabolicProtein]jävla outsider
:D
fick den skiten när jag körde den nya betaversionen
av msn-live eller vad den nu hette, bara massa buggar
å skit som inte lirar med datorn i övrigt.
med andra ord : byt ner dig lite ?Jag kör ju miranda!?"!?"! Det borde ju vara nedbytt så det räcker. Vettefan vad som strular, får väl dra in gaim istället. Jävla skitprotokoll hur som helst, alla sär körde ju ICQ förr, kunde de inte fortsätta med det? Utöver att det går ner hela tiden eller vad som nu händer så fungerar det ju iaf ;/
Enligt mig är det ICQ som är extremt långsamt. MSN går att skicka på direkten varav ICQ meddelanden timear ut.BS, du och karl_alfred som kör originalklienten och gnäller på att det är långsamt? Jag har aldrig förståt vad han menar med att det skulle vara långsamt.
http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/gaim/gaim-2.0.0beta3.exe
prova prova prova.
Gubben hur tänkte du göra när du är ute på en klubb och en söt o tight fjortistjej frågar dig efter din msn? för du vet väl att man inte frågar efter telenummer längre. Ska du dra "du kan få min GAIM som har protokollet xy z 64303 för den är SÅÅÅ mycke bättre än din vanliga msn jag vägrar använda msn.. men du vet protokollet hade XY kromosonera s AMD tillverkade en blabla.." Innan du hunnit förklara din "situation" så har Ali med bakåtslick kommit och raffat åt sig din fjortisbrud, så går du hem o skriver om din hemska natt på Kolo igen..
Callister
2006-06-06, 10:46
Gubben hur tänkte du göra när du är ute på en klubb och en söt o tight fjortistjej frågar dig efter din msn? för du vet väl att man inte frågar efter telenummer längre. Ska du dra "du kan få min GAIM som har protokollet xy z 64303 för den är SÅÅÅ mycke bättre än din vanliga msn jag vägrar använda msn.. men du vet protokollet hade XY kromosonera s AMD tillverkade en blabla.." Innan du hunnit förklara din "situation" så har Ali med bakåtslick kommit och raffat åt sig din fjortisbrud, så går du hem o skriver om din hemska natt på Kolo igen..
:hbang:
ICQ/AIM är 1995, -> kommunism! ffs.
Sluta gnälla och tanka ner originalversion av MSN och inga betaversioner samt andra klienter så ska du se att det funkar ypperligt, jävla outsiderOrka köra tre-fyra olika klienter?
Gubben hur tänkte du göra när du är ute på en klubb och en söt o tight fjortistjej frågar dig efter din msn? för du vet väl att man inte frågar efter telenummer längre. Ska du dra "du kan få min GAIM som har protokollet xy z 64303 för den är SÅÅÅ mycke bättre än din vanliga msn jag vägrar använda msn.. men du vet protokollet hade XY kromosonera s AMD tillverkade en blabla.." Innan du hunnit förklara din "situation" så har Ali med bakåtslick kommit och raffat åt sig din fjortisbrud, så går du hem o skriver om din hemska natt på Kolo igen..De frågar inte, dessutom har MSN aldrig lett till något samlag ändå. Gaim har stöd för MSN också.
Om hon knullar random omar med bakåtslick kan det va ;D
mangemani
2006-06-06, 10:58
är det sant det där att det ska börja kosta pengar att använda MSN och hotmail?
Callister
2006-06-06, 10:59
Fyfan om det stämmer. Skulle det kosta om man körde via en annan klient då också? *popcorn*
mangemani
2006-06-06, 11:00
alltså jag har ingen aning,fick nått mail om att det skulle börja kosta.
information ska tydligen finnas på www.msn.com
De frågar inte, dessutom har MSN aldrig lett till något samlag ändå. Gaim har stöd för MSN också.
Du får träna mer, skaffa svart bälte i MSN osv.
De frågar inte, dessutom har MSN aldrig lett till något samlag ändå. Gaim har stöd för MSN också.
O så käkar hon kött också.. det e kört för dig.
alltså jag har ingen aning,fick nått mail om att det skulle börja kosta.
information ska tydligen finnas på www.msn.comhttp://news.com.com/2100-1023-873154.html
Verkar vara för ett Internetabbonemang?
O så käkar hon kött också.. det e kört för dig.Ja, jag hoppas då verkligen att inga veganer hånglar med bakåtslick.
Callister
2006-06-06, 11:10
Veggisar är hippies
Perscitus
2006-06-06, 12:08
Jag vet en som fick ett nytt liv till det bättre när han slutade vara alternativ, det hela började med att han installerade Microsoft Windows.
En polare frågade mig detsamma. Han hade fått flera mail från olika personer där det stod att om man skickar vidare det till femtielva personer så skulle man få fortsätta ha det kostnadsfritt, eller något liknande. Är anledningen att du frågar att du fått ett sånt mail?
Det låter väl väldigt båg om nått isf. Ifall det är en hänvisning till en viss sida där det står tydlig information, som ligger under msn.com nånstans, så är det väl riktigt. Ifall det enbart hänvisar till att det finns information nånstans på msn.com så är det troligtvis inte riktigt.
Orka köra tre-fyra olika klienter?
Kör du inte just nu alla IMs i samma klient? Hur blir det i så fall tre-fyra klienter bara för att du bryter ut MSN messenger och kör det med sin egen klient?
Tycker det är malplacerat att klaga på MSN Messenger om du enbart upplever problemen när du kör via tredjepartsklient.
Ryska_raketen
2006-06-06, 12:28
AP is on a roll :hbang:
mangemani
2006-06-06, 12:34
En polare frågade mig detsamma. Han hade fått flera mail från olika personer där det stod att om man skickar vidare det till femtielva personer så skulle man få fortsätta ha det kostnadsfritt, eller något liknande. Är anledningen att du frågar att du fått ett sånt mail?
Det låter väl väldigt båg om nått isf. Ifall det är en hänvisning till en viss sida där det står tydlig information, som ligger under msn.com nånstans, så är det väl riktigt. Ifall det enbart hänvisar till att det finns information nånstans på msn.com så är det troligtvis inte riktigt.
japp,exakt ett sådant mail var det.
japp,exakt ett sådant mail var det.
Ok, bara ignorera mailet och ge fan i att sprida vidare fanskapet då. :thumbup:
miranda har något problem med passive mode och routers eller liknande när det gäller msn, de jobbar på det vad jag vet.
Skön han är Alkisen.
En "hater" emot microsoft och allt som inte är amiga, linux och irc.
Kom loss nu killen annars kommer du sitta där bitter oskuld och chatta IRC på en hottad amiga 600 med tonåringarna vid 40+.
Haha vilket lol du verkar vara
är du seriöst 25 år och oskuld? Vad lever du för?
Och det kommer ifrån en 18 åring i Ludvika vars intresse är snus.
HAAAAAAAAA HA HA HA HA HA :thumbup:
tossefar
2006-06-06, 13:12
Hahaha cool_kille88 straight up 2cool4school znuz 4life
Alltså skriver man "vilket lol du är" hur häftig är man själv då? hahahaha You go cool_kIllleE
hade också problem med betaversionen av messenger live.
Men det löste sig när man bytte ner sig till MSN 7.5 :D
Antingen är adriano ett troll eller så är han en kille som satt på potta tills han var 13 som han skrev. Jag vet inte riktigt vad som är värst. Varför orka bry sig.
Däremot så hatar jag msn också, ogillar bloat men man använder ju det som flest använder tyvärr. Speciellt när miranda krånglar.
Du verkar ju ännu mer LOL!
Om han väljer att vara oskuld upp till 40+ är ju hans ensak.
Han lever för sin Amiga etc
There is a saying "If it floats your boat..."
Tänk såhär, nu när du sitter där hemma kan du lolla åt Alkis hur mycket du vill.
Låt oss säga att man råkar ut för en olycka där man blir rullstolsbunden där skadorna var så omfattande att man ej mer kunde ha sex.
Tänk dig in i den situationen och sen kanske du inte lollar så mycket längre åt Alkis.
It's his life and his choices, now it's time to live YOUR life!
Good luck! :thumbup:
-
Walk a mile in that persons shoes (for a year or two) and you may think twice about lollerskating again!
Omg he is different LOL!
Adriano is so lucky yo, but make no mistake, you might not lol so much at others, if something happens to you, putting you in a similar situation.
Different people all make different choices in life, and we all have different boundaries to overcome.
Have faith in Alkis, instead of lollerskating! :thumbup:
Mvh
/Kwone Capone
Herkulez
2006-06-06, 13:28
Tänk såhär, nu när du sitter där hemma kan du lolla åt Alkis hur mycket du vill.
Låt oss säga att man råkar ut för en olycka där man blir rullstolsbunden där skadorna var så omfattande att man ej mer kunde ha sex.
Tänk dig in i den situationen och sen kanske du inte lollar så mycket längre åt Alkis.
-
Walk a mile in that persons shoes (for a year or two) and you may think twice about lollerskating again!
Omg he is different LOL!
Adriano is so lucky yo, but make no mistake, you might not lol so much at others, if something happens to you, putting you in a similar situation.
Different people all make different choices in life, and we all have different boundaries to overcome.
Mvh
/Kwone Capone
eller som Rocky Balboa sa engång i tiden: ADRIIIIIAAAAAAN
eller som Rocky Balboa sa engång i tiden: ADRIIIIIAAAAAAN
True dat Bro!
What we can do, is give Alkis our support , boosting his morale, so he may conquer!
He must conquer unknown territories before he reaches the age of 50!
That is our responsiblity, the responsibility of Kolozzeum, to guide him along the right path, to help him reach that goal.
May he be like Christopher Columbus, exploring unknown waters and then..
BAM! SIDECHESTPOSE!
CONQUER!
Kör du inte just nu alla IMs i samma klient? Hur blir det i så fall tre-fyra klienter bara för att du bryter ut MSN messenger och kör det med sin egen klient?
Tycker det är malplacerat att klaga på MSN Messenger om du enbart upplever problemen när du kör via tredjepartsklient.Vadå enbart, som om jag någonsin har kört med resterande skit. Men varför skulle det vara beroende på klienten om det lyckas skicka eller inte. Är ju protokollet/servrarna det är fel på ;/
miranda har något problem med passive mode och routers eller liknande när det gäller msn, de jobbar på det vad jag vet.Ok, sämst är det iaf, och trillian stödjer inte jabber. Nåja, gaim fungerar, tror jag ;/, men det är så klumpigt i windows.
Vadå enbart, som om jag någonsin har kört med resterande skit. Men varför skulle det vara beroende på klienten om det lyckas skicka eller inte. Är ju protokollet/servrarna det är fel på ;/
Om du just nu kör en klient för alla instant messaging program så blir det sammanlagt två stycken om du ska köra messenger samt den.
Om problemet inte finns när man kör MSN Messenger fungerar uppenbart protokollet och servrarna bra. Sen kan det förstås vara ett problem med ditt programs implementation av protokollet. Problemet sitter alltså då i programmet du kör.
-
Omg he is different LOL!
Mvh
/Kwone CaponeJag använder ju inte amigan längre ;/, commodore dödaden den ju, hade jag haft en Pegasos med MorphOS så kanske ;/ men det verkar ju dö också.
Lol, men nu har jag väl inte brutit penisen så det är inte där mitt problem sitter ;D
"Adriano is so lucky yo, but make no mistake, you might not lol so much at others, if something happens to you, putting you in a similar situation.", jag förstår fortfarande inte vad det skulle vara.True dat Bro!
What we can do, is give Alkis our support , boosting his morale, so he may conquer!
He must conquer unknown territories before he reaches the age of 50!
That is our responsiblity, the responsibility of Kolozzeum, to guide him along the right path, to help him reach that goal.
May he be like Christopher Columbus, exploring unknown waters and then..
BAM! SIDECHESTPOSE!
CONQUER!Är det över 40 kan man ju lika gärna lägga ner med, och 30, och 25, och 20 ;/, ingen idé att försöka.
Sidechest kan du få en ändå, du kan ju kanske posta den på lite olika ställen? :em: ;/
Förövrigt är du fett sär.
Om du just nu kör en klient för alla instant messaging program så blir det sammanlagt två stycken om du ska köra messenger samt den.
Om problemet inte finns när man kör MSN Messenger fungerar uppenbart protokollet och servrarna bra. Sen kan det förstås vara ett problem med ditt programs implementation av protokollet. Problemet sitter alltså då i programmet du kör.Hur skulle jag veta att det bara fanns i miranda? ;D, det fungerar ju ibland. ;D
Sitter o skrattar åt det faktum att "Varför kan jag inte skicka meddelanden på MSN?" har fått ersätta "MSN luktar gammal penis".
Jag skall bättra mig och skriva mer beskrivande rubriker ;)
Mitt svar på nedanstående verkar ha försvunnit, eller så postade jag aldrig, eller råkade skriva över när jag satte ihop inlägg.
är du seriöst 25 år och oskuld? Vad lever du för?Vilket jävla spärrmongo du verkar vara ;D
Ja, inte lever jag för att spräcka stjärten på dig som alla italienare.
Jag lever för att jag är född och ännu inte har dött.
Hur skulle jag veta att det bara fanns i miranda? ;D, det fungerar ju ibland. ;D
Inte är jag helt säker på att det bara finns i miranda, jag har inte upplevt problemet med vanliga MSN Messenger iaf. Jag skrev därför hypotetiskt. Det är alltså ett steg i felsökningen att testa om det enbart är problem i Miranda eller ifall du får problem även i MSN Messenger.
Ifall du får problem i bägge kan det ju vara nått annat tjall, t ex nått säkerhetsprogram med fel inställningar eller dålig funktionalitet, eller kanske en router som har konstiga problem.
Mao, försök hitta orsaken till problemet så har du en chans att lösa det. Gör du inte det så har du ändå bättre grund att fatta beslut på, samt att du då kanske har större förståelse för hur det funkar och därmed kanske slipper vara bitter i onödan.
Det kanske i slutänden är problem med MSN Messenger protokollet eller servrarna, men det låter då absolut inte som det mest sannolika efter den infon du presenterat.
Skön han är Alkisen.
En "hater" emot microsoft och allt som inte är amiga, linux och irc.
Kom loss nu killen annars kommer du sitta där bitter oskuld och chatta IRC på en hottad amiga 600 med tonåringarna vid 40+.Massa svar som försvann bland tabbarna visst.
Låter ju värt, även med tanke på alternativen.
Jag har dock ingen A6oo, dock två stycken A12oo ;/
Om problemet inte finns när man kör MSN Messenger fungerar uppenbart protokollet och servrarna bra. Sen kan det förstås vara ett problem med ditt programs implementation av protokollet. Problemet sitter alltså då i programmet du kör.MSN Messanger finns ju heller knappast till andra OS än Windows och Gaim fungerar säkert om det nu var Miranda som ställde till det.
Inte är jag helt säker på att det bara finns i miranda, jag har inte upplevt problemet med vanliga MSN Messenger iaf. Jag skrev därför hypotetiskt. Det är alltså ett steg i felsökningen att testa om det enbart är problem i Miranda eller ifall du får problem även i MSN Messenger.
Ifall du får problem i bägge kan det ju vara nått annat tjall, t ex nått säkerhetsprogram med fel inställningar eller dålig funktionalitet, eller kanske en router som har konstiga problem.
Mao, försök hitta orsaken till problemet så har du en chans att lösa det. Gör du inte det så har du ändå bättre grund att fatta beslut på, samt att du då kanske har större förståelse för hur det funkar och därmed kanske slipper vara bitter i onödan.
Det kanske i slutänden är problem med MSN Messenger protokollet eller servrarna, men det låter då absolut inte som det mest sannolika efter den infon du presenterat.Isf kanske någon hade haft koll på portar eller så som behövdes, men det fungerar ju ibland så ;)
Firewall är sygate personal firewall lokalt och m0n0wall några meter bort.
Varför är ni så elaka?? Jag frågade ju bara en fråga. Jag blev ganska så sårad av det ni skrev jag tar åt mej allt om vad folk på internet skriver om mej. Jag är ju en känslig tonåring föfakksejk*kissass* Piranha du är den coolaste jag har sett på forumet. Kwon också
Han ljuger! Alla vet ju att jag är coolast!
Varför är ni så elaka?? Jag frågade ju bara en fråga. Jag blev ganska så sårad av det ni skrev jag tar åt mej allt om vad folk på internet skriver om mej. Jag är ju en känslig tonåring föfakksejk*kissass* Piranha du är den coolaste jag har sett på forumet. Kwon också
Jojo, men tycker allt man kan låta Alkis leva sitt liv utan att skratta åt honom.
Det är hans val han gör i livet, bättre att ge support än att lolla imho.
Finns ingen mening att skratta åt honom bara för att han är annorlunda,skiljer sig från dig tex.
Han får vara oskuld hur länge han vill, it's his life.
Det är ett sådant beteende (lol är du fortfarande oskuld) som får ungdomar att göra oplanerade barn tidigt bara för att passa in etc.
Det får ta den tid den tar, den tiden, den sorgen/glädjen etc
You can't hurry Love.
BS, du och karl_alfred som kör originalklienten och gnäller på att det är långsamt? Jag har aldrig förståt vad han menar med att det skulle vara långsamt.
Jag kör miranda för icq.
Miranda dampar ju o tar en halvtimme på sig innan texten man skriver dyker upp efter skickat meddelanden visserligen ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.