handdator

Visa fullständig version : Doping

bluelight
2006-06-05, 23:09
Har du använd doping? Inte public denna gång!

ugglan
2006-06-05, 23:10
en gubbe injicerade hasch i mig en gång, räknas det?

Sebbe_H
2006-06-05, 23:11
Tråd låst.

// Allan

Lär väl stå så snart..

Men nej, har inte dopat mig än

bluelight
2006-06-05, 23:11
en gubbe injicerade hasch i mig en gång, räknas det?

Självklart! *rolleyes*

Sebbe_H: Du har inte sett den andra tråden va?

MilkmaN
2006-06-05, 23:14
Kretain Å Prottinpulver!

Sebbe_H
2006-06-05, 23:18
Självklart! *rolleyes*

Sebbe_H: Du har inte sett den andra tråden va?

What, vad har jag missat? :D Sry tänkte bara att modsen alltid vart så känsliga innan vad det gäller doping, eftersom det står i reglerna.

apa_ola
2006-06-05, 23:24
nepp

viktor88
2006-06-05, 23:27
Tråd låst.

// Allan

Lär väl stå så snart..

Men nej, har inte dopat mig än
haha "än"

Cerberus
2006-06-05, 23:28
ja, fast inte aas.

Sebbe_H
2006-06-05, 23:28
haha "än"

hahah, trodde inte någon skulle märka :):em:

Tigerkotten
2006-06-05, 23:30
kunde ju fixat alternativet, kanske prövar på i framtiden.

Jag har aldrig tagit en kur eller så, men jag funderar faktiskt på att göra det.

Sebbe_H
2006-06-05, 23:32

Jag har aldrig tagit en kur eller så, men jag funderar faktiskt på att göra det.

+1, för att se hur man påverkas.. Jag är så jävla rädd för bieffekter, det är därför.. Hade det inte funnits några bieffekter så hade jag, och säkerligen många andra gått på aas.

myggan
2006-06-05, 23:35
frågan är om folk vågar svara ärligt (alternativt skiter i att svara överhuvudtaget), trots att pollen inte är public ?

Jag har aldrig tagit något.

Tigerkotten
2006-06-05, 23:37
frågan är om folk vågar svara ärligt (alternativt skiter i att svara överhuvudtaget), trots att pollen inte är public ?

Jag har aldrig tagit något.

Varför inte om den inte e public? Man behöver ju ej skriva i tråden.

grisbil3n
2006-06-05, 23:42
ja, fast inte aas.

pluss et

dynamo
2006-06-05, 23:48
Varför inte om den inte e public? Man behöver ju ej skriva i tråden.

Det känns rimligt att förutsätta att moderatorerna kan få fram vem som svarat vad om de önskar, trots att det inte är en publik poll.

Sebbe_H
2006-06-05, 23:51
Det känns rimligt att förutsätta att moderatorerna kan få fram vem som svarat vad om de önskar, trots att det inte är en publik poll.

Sen kan man ju tänka på att nån mod kanske också har dopat sig..

Banna mig inte :(

dynamo
2006-06-05, 23:55

Jag ser inte riktigt relevansen?

Jag menade att en del kanske inte gör ett ärligt val eller undviker att svara, eftersom det inte nödvändigtvis är helt anonymt trots att vi vanliga dödliga inte ser vem som valt vad.

WheyProtein
2006-06-05, 23:56
ja, fast inte aas.
Får man fråga vad isåfall?

Sebbe_H
2006-06-05, 23:58
Jag ser inte riktigt relevansen?

Jag menade att en del kanske inte gör ett ärligt val eller undviker att svara, eftersom det inte nödvändigtvis är helt anonymt trots att vi vanliga dödliga inte ser vem som valt vad.

Inte så mycket till relevans, men varför vara rädd om att nån mod ska se det, som kanske dopar själv? Det rör ju inte dom i ryggen isåfall.. Eller?

dynamo
2006-06-06, 00:10
Inte så mycket till relevans, men varför vara rädd om att nån mod ska se det, som kanske dopar själv? Det rör ju inte dom i ryggen isåfall.. Eller?

Ahh, så du menade.. För att din teori ska fungera måste ju alla moderatorer göra det och även då kanske man inte vill att andra ska veta.

Själv har jag aldrig dopat mig och tänker aldrig göra det.

Janna
2006-06-06, 00:13

Finns ju massor som räknas som doping som inte är AAS. Koffein i många sporter, alkohol i vissa. Jag kom just på att jag skulle torskat på dopingtest några gånger när jag höll på med ridsport. Det är inte tillåtet att ha alkohol i blodet när man tävlar i ridsport och det hände mer än en gång att jag va ute och röjde dagen innan en tävling :em: så jag har faktiskt tävlat dopad. Tar tillbaks min röst.

Cerberus
2006-06-06, 00:13

fettförbrännare :P sånt som inte gör nån skillnad i praktiken om man inte redan är i riktigt bra form.

Sebbe_H
2006-06-06, 00:14
Ahh, så du menade.. För att din teori ska fungera måste ju alla moderatorer göra det och även då kanske man inte vill att andra ska veta.

Själv har jag aldrig dopat mig och tänker aldrig göra det.

Jo jag vet, förstår hur du tänker, men hade jag dopat mig så hade jag ärligt talat inte brytt mig, eftersom jag vet att många andra gjort eller gör det med, visst det är olagligt, men hur ofta gör man inte en olaglig handling? Mitt sätt att tänka iaf..

Fatalist
2006-06-06, 00:15
Vad är doping för det första?

Inom vissa idrotter är ju t ex en viss halt av koffein i blodet ansett som doping.

tp_88
2006-06-06, 00:15
Njet.

Karl_alfred
2006-06-06, 00:19
Ja har hållt på i 10 år nu.

dynamo
2006-06-06, 00:24
Jo jag vet, förstår hur du tänker, men hade jag dopat mig så hade jag ärligt talat inte brytt mig, eftersom jag vet att många andra gjort eller gör det med, visst det är olagligt, men hur ofta gör man inte en olaglig handling? Mitt sätt att tänka iaf..

För mig väger det inte på om det är olagligt eller ej. Jag tycker helt enkelt inte att det är vettigt att dopa sig. Hade jag och andra sidan tyckt det vore vettigt hade jag inte haft något problem att andra visste om det. Tror dock inte alla tänker så. En del vill framstå som betydligt bättre personer än vad de är, och då kan det hjälpa att dopa sig för att bli stor och ljuga om det.

ugglan
2006-06-06, 00:26
För mig väger det inte på om det är olagligt eller ej. Jag tycker helt enkelt inte att det är vettigt att dopa sig. Hade jag och andra sidan tyckt det vore vettigt hade jag inte haft något problem att andra visste om det. Tror dock inte alla tänker så. En del vill framstå som betydligt bättre personer än vad de är, och då kan det hjälpa att dopa sig för att bli stor och ljuga om det.

Nackdelen med att "komma ut ur garderoben" är väl att de blir spottade på etc, då är det nog lättare att ljuga.

Sebbe_H
2006-06-06, 00:27

Nej såklart att det inte är vettigt, det är fusk tycker jag, man hade ju aldrig blivit så stor utan det, och därför räknas det inte enligt mig.

Bronkitkorv
2006-06-06, 07:04
Nej jag dopar mej bara med kaffe ... jämt.. SKulle jag tävla i nåt så vart jag väl avstängd för alltid.

z_bumbi
2006-06-06, 07:24
Inom vissa idrotter är ju t ex en viss halt av koffein i blodet ansett som doping.

Inte inom RF/WADA.

dude
2006-06-06, 08:33
Sjalv drog jag in pa apoteket har i bangkok! gissa vad som star i hyllan!
Andriol, thai 10or och lite annat smatt och gatt. Nan som vill ha hem skickat eller :D

Fattar inte riktigt hur de kan vara sa strikta pa drogpolicyn och salja roids over disk.

J.Saarela
2006-06-06, 08:45

2 av dom har väl berättat att dom petat i sig prepp förut.

Nordenator
2006-06-06, 08:51
Finns ju massor som räknas som doping som inte är AAS. Koffein i många sporter, alkohol i vissa. Jag kom just på att jag skulle torskat på dopingtest några gånger när jag höll på med ridsport. Det är inte tillåtet att ha alkohol i blodet när man tävlar i ridsport och det hände mer än en gång att jag va ute och röjde dagen innan en tävling :em: så jag har faktiskt tävlat dopad. Tar tillbaks min röst.

Däremot är det ju inte dopingklassat, oavsett om det räknas som det i vissa tävlingar. Man måste ju utgå från en generell standard..

Kaffenarkoman, men utöver det är jag ren förutom några biror i månaden.
Aldrig tagit och kommer aldrig ta något som är dopingklassat.

Känns bara fegt och patetiskt.
Kan man inte sköta träning utan droger ska man fan inte alls.

bigtraps
2006-06-06, 09:16
Har använt rikligt med steroider under ett par års tid men det var rätt länge sedan.

Sluta tramsa om koffein o dyl tror knappast att det var meningen med tråden

Lallle
2006-06-06, 09:37
Nej, det har jag inte. Och jag kommer aldrig att göra det heller.

sunkan
2006-06-06, 09:43
Nej det har jag inte å jag har absolut inga planer på å göra det heller.

Jacksatan
2006-06-06, 09:48

Gör inte det. Jag lovar dig, i ett längre perspektiv kommer det inte komma något positivt ut av det.

Grov
2006-06-06, 09:50
Nope men dessvärre blivit utfrågad..

sunkan
2006-06-06, 09:51
Gör inte det. Jag lovar dig, i ett längre perspektiv kommer det inte komma något positivt ut av det.
egna erfarenheter eller bara ett sunt förnufft?

130kg finsk sisu
2006-06-06, 09:55
Absolut inte! Förutom med 2-3 sprit 1-2ggr/månad. Om detta räknas som doping vet jag inte, men har en jävla positiv(?*flex* ) effekt på kroppen...*kissass*

Pumpovicevic
2006-06-06, 10:18
Ja, jag dopar mej, men för att inte verka misstänkt halverar jag alla mina resultat i journalen. :D

Jacksatan
2006-06-06, 10:29
egna erfarenheter eller bara ett sunt förnufft?

Egna erfarenheter men eftersom jag gjort det så lite tidigare så är det egentligen mer erfarenheter från folk jag känner. Alla dessa ångrar att de började och ingen kan påstå att de i ett längre perspektiv blivit lyckligare, snarare tvärtom. Lånar man muskler är det alltid tråkigt att lämna tillbaka dessa, så enkelt är det ju.

Diggler
2006-06-06, 10:32
Japp, i två omgångar för c:a 10 år sen.

Cerberus
2006-06-06, 10:34
Egna erfarenheter men eftersom jag gjort det så lite tidigare så är det egentligen mer erfarenheter från folk jag känner. Alla dessa ångrar att de började och ingen kan påstå att de i ett längre perspektiv blivit lyckligare, snarare tvärtom. Lånar man muskler är det alltid tråkigt att lämna tillbaka dessa, så enkelt är det ju.

Man blir alltså av med all muskelmassa mao...trist. Iof var det väl ingen nyhet...men men

Jacksatan
2006-06-06, 10:45
Man blir alltså av med all muskelmassa mao...trist. Iof var det väl ingen nyhet...men men

Det beror på hur långt ifrån ditt genetiska max du ligger. Om en nybörjare dopar sig behåller han det mesta. Men alla muskler du dopar till dig över ditt genetiska max för vad du kan hålla tappar du. Men du tappar ju alltid i styrka efteråt just eftersom du inte har samma tryck samt att dina testonivåer är ju jävligt risiga ett tag efter. De flesta tycker det är aptrist att träna då och orkar inte släpa sig till gymmet. Kan man inte träning och kost så tappar ännu mer än man skulle annars.
Själv kunde jag inget om varken träning eller kost utan tog den enkla vägen eller vad man ska säga.

Janna
2006-06-06, 11:04
Däremot är det ju inte dopingklassat, oavsett om det räknas som det i vissa tävlingar. Man måste ju utgå från en generell standard..

Kaffenarkoman, men utöver det är jag ren förutom några biror i månaden.
Aldrig tagit och kommer aldrig ta något som är dopingklassat.

Känns bara fegt och patetiskt.
Kan man inte sköta träning utan droger ska man fan inte alls.

Jo det klassas som doping inom ridsport och man blir avstängd 2 år om de skulle testa, det förekommer dock aldrig den typen av tester.

Nitrometan
2006-06-06, 11:44
Det beror på hur långt ifrån ditt genetiska max du ligger. Om en nybörjare dopar sig behåller han det mesta. Men alla muskler du dopar till dig över ditt genetiska max för vad du kan hålla tappar du.
Hur vet du vad ditt genetiska max är?

Liten Men Fet
2006-06-06, 11:51
Det beror på hur långt ifrån ditt genetiska max du ligger. Om en nybörjare dopar sig behåller han det mesta. Men alla muskler du dopar till dig över ditt genetiska max för vad du kan hålla tappar du. Men du tappar ju alltid i styrka efteråt just eftersom du inte har samma tryck samt att dina testonivåer är ju jävligt risiga ett tag efter. De flesta tycker det är aptrist att träna då och orkar inte släpa sig till gymmet. Kan man inte träning och kost så tappar ännu mer än man skulle annars.
Själv kunde jag inget om varken träning eller kost utan tog den enkla vägen eller vad man ska säga.

Jag började träna samtidigt som en kompis som är några år äldre, han var mycket seriösare med sitt gymmande och hade kompisar som gymmade sen innan. Efter något år så hade han gått upp mycket i vikt och var riktigt stor i förhållande till när han började, efter några år så åkte han och några andra dit för vad jag tror var sterioder. Träffade honom ett halvår senare och kände knappt igen honom, han måste ha tappat 20 kilo. Det var väl en kombination av att sluta med preparaten och bli portad från det enda gymmet på orten.
Han hade tappat nästan allt han byggt upp.

Jag skulle aldrig röra steroider eller motsv preparat för fördelarna väger inte upp nackdelarna, jag kan växa ändå.

Dissector
2006-06-06, 11:53

Det där var intressant. Har aldrig hört förr faktiskt. Så man behåller det mesta om man kommer under sitt genetiska max, och tappar muskler ner till sitt max, om man tryckt sig över det?

Jag tvivlar inte alls på det, men undrar om du har någon källa eller hänvisning till var man kan läsa om det, för det hade varit intressant, samt så man isåfall kunde "spika" faktan så att säga :)

King Grub
2006-06-06, 11:55
Jag vet ingen som har nått sitt genetiska max, ännu mindre passerat det, dopad eller ren. För att passera det skulle det krävas betydligt mer än en spruta i rumpan, dvs genmanipulation...

mela
2006-06-06, 11:55
Helt ren

Nitrometan
2006-06-06, 11:56
Jag vet ingen som har nått sitt genetiska max, ännu mindre passerat det, dopad eller ren.
Det känns sannolikt. Tror att det går att nå mycket längre än folk tror.

Jacksatan
2006-06-06, 12:02
Hur vet du vad ditt genetiska max är?

Det vet man ju inte.

Jacksatan
2006-06-06, 12:02
Det där var intressant. Har aldrig hört förr faktiskt. Så man behåller det mesta om man kommer under sitt genetiska max, och tappar muskler ner till sitt max, om man tryckt sig över det?

Jag tvivlar inte alls på det, men undrar om du har någon källa eller hänvisning till var man kan läsa om det, för det hade varit intressant, samt så man isåfall kunde "spika" faktan så att säga :)

Nej jag har ingen hänvisning utan går på vad folk med mer erfarenhet än mig sagt.

Jacksatan
2006-06-06, 12:04
Jag vet ingen som har nått sitt genetiska max, ännu mindre passerat det, dopad eller ren. För att passera det skulle det krävas betydligt mer än en spruta i rumpan, dvs genmanipulation...

Faktum är ju ändå att tränar du ren seriöst i 10år och sedan dopar dig stenhårt i ett år och sedan tränar ren 1år efter det så kommer du efter detta år inte vara mkt högre än du var efter dina 10år av seriös och hård träning. Det kan ni inte argumentera emot.

Lasse Kongo
2006-06-06, 12:05

absolut!

Jacksatan
2006-06-06, 12:06

Varför tappar då folk som ändå är seriösa med sin träning långsamt muskler som de dopat sig till? Det har ju att göra med att de ligger på en nivå som är för hög för kroppen att behålla musklerna på även när kosten och träningen sköts.

Valentino
2006-06-06, 12:06
Faktum är ju ändå att tränar du ren seriöst i 10år och sedan dopar dig stenhårt i ett år och sedan tränar ren 1år efter det så kommer du efter detta år inte vara mkt högre än du var efter dina 10år av seriös och hård träning. Det kan ni inte argumentera emot.

Där har du fel. Om Olle lägger på sig 5-6 kg muskler på det året och fortsätter att sköta sin träning och kost efter det, så har han ju givetvis inte ramlat tillbaka till där han var innan kuren.

Edit: Isf skulle ju inte enstaka kurer ge nåt resultat.

Lasse Kongo
2006-06-06, 12:10
Det går ej att jämföra ren vs dopad träning, dopar man sig kan man träna såååå mkt hårdare och oftare med bättre återhämtning osv.

Det är som att jämföra en ferrari med en skoda, helt skilda saker.

Jag tycker synd om alla som preppar den dagen de tänker börja träna rent...

Jacksatan
2006-06-06, 12:17
Där har du fel. Om Olle lägger på sig 5-6 kg muskler på det året och fortsätter att sköta sin träning och kost efter det, så har han ju givetvis inte ramlat tillbaka till där han var innan kuren.

Edit: Isf skulle ju inte enstaka kurer ge nåt resultat.

Det handlar om vilken nivå Olle var på innan han började dopa sig. Har Olle tränat seriöst i 10år med vett om träning och kost och dopar upp sig 10kg muskler så behåller han inte mer än max 2 av dessa, kan jag lova om ens det. En kortare period kan du hålla mer men i ett lite längre perspektiv kommer du falla ner till en nivå som är max för vad du kan hålla i muskler, och den nivån är inte mkt högre än vad någon uppnår på 10års seriös träning.

Jacksatan
2006-06-06, 12:18
Det går ej att jämföra ren vs dopad träning, dopar man sig kan man träna såååå mkt hårdare och oftare med bättre återhämtning osv.

Det är som att jämföra en ferrari med en skoda, helt skilda saker.

Jag tycker synd om alla som preppar den dagen de tänker börja träna rent...

Det är ju efter kurerna vi pratar om här, inte under en kur. Att man ökar kopiöst då fattar väl alla, men det handlar ju om hur mkt man behåller av det när man slutar dopa sig och ska träna ren.
Träna ren gör ju alla som dopar sig nån gång, du går ju inte på en kur i 2års tid. Folk som inte helt tappat konceptena går ju 10-12veckor och sen är de rena i 3-4 månader innan nästa gång.

Nitrometan
2006-06-06, 12:19
Det vet man ju inte.
Då kan du ju inte veta att de musklerna du tappar efter en kur är de som är "över ditt genetiska max".

Eftersom du inte vet är argumentet helt värdelöst.

Lasse Kongo
2006-06-06, 12:19
Det är ju efter kurerna vi pratar om här, inte under en kur. Att man ökar kopiöst då fattar väl alla, men det handlar ju om hur mkt man behåller av det när man slutar dopa sig och ska träna ren.

jasså det säger du?

Lasse Kongo
2006-06-06, 12:21
btw, så känns det rätt meningslöst att läsa vad folk som inte har dopat sig säger om hur mkt man behåller efter en kur.

Valentino
2006-06-06, 12:22
Det handlar om vilken nivå Olle var på innan han började dopa sig. Har Olle tränat seriöst i 10år med vett om träning och kost och dopar upp sig 10kg muskler så behåller han inte mer än max 2 av dessa, kan jag lova om ens det. En kortare period kan du hålla mer men i ett lite längre perspektiv kommer du falla ner till en nivå som är max för vad du kan hålla i muskler, och den nivån är inte mkt högre än vad någon uppnår på 10års seriös träning.

Det beror ju helt och hållet på val av preparat och hur allt är upplagt. Alla går ju inte samma öde till mötes, vad det än handlar om.

Det går ju dock aldrig att komma ifrån att seriös träning utan några förbjudna substanser, är den samma vägen mot ett genuint resultat.

Nitrometan
2006-06-06, 12:23
Så du menar att det är meningslöst att träna mer än 10 år. För du säger ju att det är dit man kommer...

Jag tror att du har fel på två punkter här.

1 - Det går att fortsätta utvecklas efter tio års träning.

2 - Det går att behålla mer än 20% av "dopingökningen".

Men det finns anledningar till att folk tappar. Framförallt bristande motivation.

Valentino
2006-06-06, 12:25
Träna ren gör ju alla som dopar sig nån gång, du går ju inte på en kur i 2års tid. Folk som inte helt tappat konceptena går ju 10-12veckor och sen är de rena i 3-4 månader innan nästa gång.

Du är en gröngöling som inte ska tro att du kan föra allas talan. Du brukar använda dig av argumentet "genetiskt max", men du vet ju tydligen inte riktig själv vad det är hur långt det sträcker sig.

Du kan inte säga att en sak är på ett visst sätt, bara för att du tycker det eller för att ngn polare sagt det.

Valentino
2006-06-06, 12:28
Men det finns anledningar till att folk tappar. Framförallt bristande motivation.

Det är framför allt DÄRFÖR som folk tappar. Tro fan att träningen går sämre om man inte har samma motivation. Men frågan är då om det beror på preparatet i sig, eller på personen själv.

Inget går lika bra om du inte är lika motiverad.

Jacksatan
2006-06-06, 12:59
Då kan du ju inte veta att de musklerna du tappar efter en kur är de som är "över ditt genetiska max".

Eftersom du inte vet är argumentet helt värdelöst.

Nej det är det inte. Jag vet ju vilka nivåer mina dopade kompisar ramlat tillbaka till, och dessa är inte nämnvärt högre än den nivå de hade då de tränade innan. De tränar seriöst och rent idag och hade tränat seriöst och rent länge innan de kurade nåra ggr. Sen att man inte kan sätta ut ett exakt genetiskt max är ju en annan grej. Poängen med mitt resomenang är ju att du inte kan dopa upp dig till en nivå som ligger mkt högre än den nivå du kan träna dig till ren. Och nu menar jag såklart inte under kuren, utan när du varit av ett halvår. På så sätt är det lite lånade muskler vi pratar om här.

Jacksatan
2006-06-06, 13:01
Så du menar att det är meningslöst att träna mer än 10 år. För du säger ju att det är dit man kommer...

Jag tror att du har fel på två punkter här.

1 - Det går att fortsätta utvecklas efter tio års träning.

2 - Det går att behålla mer än 20% av "dopingökningen".

Den utveckling man gör efter 10års träning torde vara ytterst liten, det vet både du och jag.
Efter 10års seriös träning finns inte en chans i helvete att du behåller 20% av dopingökningen.

Jacksatan
2006-06-06, 13:02
Det är framför allt DÄRFÖR som folk tappar. Tro fan att träningen går sämre om man inte har samma motivation. Men frågan är då om det beror på preparatet i sig, eller på personen själv.

Inget går lika bra om du inte är lika motiverad.

Jag vet personer som dopat sig och nu är rena och tränar med stor motivation och är seriösa med kost och träning. De har samma motivation som andra rena tränanden.

Valentino
2006-06-06, 13:03
Nej det är det inte. Jag vet ju vilka nivåer mina dopade kompisar ramlat tillbaka till, och dessa är inte nämnvärt högre än den nivå de hade då de tränade innan.
Vet du exakt vad det beror på då? Tränar de lika hårt, äter de lika bra? Osv.
Hur kan du säga att man lånar muskler när man får behålla en del? Du säger ju själv som ex att man får behålla 2 kg ju.

Jacksatan
2006-06-06, 13:05
Du är en gröngöling som inte ska tro att du kan föra allas talan. Du brukar använda dig av argumentet "genetiskt max", men du vet ju tydligen inte riktig själv vad det är hur långt det sträcker sig.

Du kan inte säga att en sak är på ett visst sätt, bara för att du tycker det eller för att ngn polare sagt det.

Personligen är jag en gröngling, ja. Däremot har jag hämtat information från folk med långt mer erfarenhet än mig.
Jag säger att det är på det här viset eftersom jag har sett så många fall med folk som slutat dopa sig och fallit tillbaka till i princip samma nivå som de var innan. Det gäller inte 18åringar som inte kan träna och käkar lite dbollar. Det här handlar om seriösa 25åriga killar som har lång erfarenhet av träning som kurat nåra ggr och sedan slutat för att efter det fortsätta träna seriöst men ändå tappa ner till en nivå just över den de hade innan. Dvs deras kurande har inte genererat i särskilt mkt muskler alls på längre sikt.

Valentino
2006-06-06, 13:06
Efter 10års seriös träning finns inte en chans i helvete att du behåller 20% av dopingökningen.

Du säger ju själv ovan att man behåller 2 kg av 10. Hur många procent är det?

Nitrometan
2006-06-06, 13:16
Den utveckling man gör efter 10års träning torde vara ytterst liten, det vet både du och jag.
Nej. Du kanske vet det men inte jag.

Jag har tränat i snart 14 år och ökar bra i styrka fortfarande. Kanske för att jag var så klen när jag började?

Jacksatan
2006-06-06, 13:25
Nej. Du kanske vet det men inte jag.

Jag har tränat i snart 14 år och ökar bra i styrka fortfarande. Kanske för att jag var så klen när jag började?

Kanske för att du tränade som en idiot? Jag lade till att man skulle tränat seriöst och vettigt i 10år.

Jacksatan
2006-06-06, 13:30
Du säger ju själv ovan att man behåller 2 kg av 10. Hur många procent är det?

Ja ok, får ge dig rätt där. Men 2kg muskler för att utsätta sig för de risker och annat som det innebär att dopa sig är inte värt det.
Jag fattar inte varför folk tror att man kan behålla så mkt muskler efter att man dopat sig. Du har ju 10ggr högre testonivå i kroppen, klart fan du kan komma upp till en nivå långt över för det man klarar av att hålla ren.
Folk som är rena och tränat upp sig till en hög nivå måste ju sköta allt perfekt för att inte tappa muskler från det ställe de kommit. Slarvar de med maten och är något mindre seriös i träningen tappar de ju muskler, det gäller ju i större utsträckning för någon som dopat till sig muskler.

Valentino
2006-06-06, 13:32
Ja ok, får ge dig rätt där.

Tack. Nu lämnar iaf jag det här ämnet för den här gången.

Nitrometan
2006-06-06, 13:32
Kanske för att du tränade som en idiot? Jag lade till att man skulle tränat seriöst och vettigt i 10år.
Kanske. Kanske. Det vet jag inte. Jag vet iaf att det inte händer nåt magiskt efter tio år som gör att ökningarna slutar.

Jacksatan
2006-06-06, 14:12
Kanske. Kanske. Det vet jag inte. Jag vet iaf att det inte händer nåt magiskt efter tio år som gör att ökningarna slutar.

Det är ytterst lite man ökar därefter. Skulle jag få börja om att träna nu med den kunskap jag har nu skulle jag nog på 5år nå en nivå som jag inte skulle öka mkt i muskler ifrån sen.
Men att du fortfarande ökar efter 10år är ju jättekul, bara att gratulera isåfall.

Plastkasse
2006-06-06, 15:46
Köpte dopingtabletter på Ica idag. Vicks red energy.*flex*

25mg doping ( koffein ) per tablett.:em:

Nitrometan
2006-06-06, 16:09
Köpte dopingtabletter på Ica idag. Vicks red energy.*flex*

25mg doping ( koffein ) per tablett.:em:
Men koffein är borttaget från WADA/IOK/RF:s dopinglistor för länge sen. Det du köpte klassas inte som doping.

Gå och lämna tillbaks dem!
Jag antar att du köpte dem med motiveringen att det var doping, och eftersom det inte är det får du helte enkelt gå och lämna tillbaks dem och försöka igen.

Plastkasse
2006-06-06, 17:12
Men koffein är borttaget från WADA/IOK/RF:s dopinglistor för länge sen. Det du köpte klassas inte som doping.

Gå och lämna tillbaks dem!
Jag antar att du köpte dem med motiveringen att det var doping, och eftersom det inte är det får du helte enkelt gå och lämna tillbaks dem och försöka igen.

Nej jag köpte dom för jag undrade hur dom smakade. & sen tycker jag om koffein för jag mår så bra av det.

Men!! Dom var inte så goda. MEN!! Dom var iaf ok, det märktes att det var rejält med koffein i dom.

Yankeee
2006-06-06, 17:26
Dom var iaf ok, det märktes att det var rejält med koffein i dom.

25 mg = rejält?

King Grub
2006-06-06, 17:29
MEDICAL ISSUES ASSOCIATED WITH ANABOLIC STEROID USE: ARE THEY EXAGGERATED? Journal of Sports Science and Medicine (2006) 5, 182 - 193 (http://www.jssm.org/vol5/n2/2/v5n2-2pdf.pdf)

tp_88
2006-06-06, 17:31
25 mg = rejält?
Är iofs guaranaextract och taurin i med, men visst, du får antagligen äta ett antal för önskad effekt. Det blir inte billigt dessutom... :)

Yankeee
2006-06-06, 17:32
Är iofs guaranaextract och taurin i med, men visst, du får antagligen äta ett antal för önskad effekt. Det blir inte billigt dessutom... :)

Och socker AMAGAD!

Krampus
2006-06-06, 19:03
MEDICAL ISSUES ASSOCIATED WITH ANABOLIC STEROID USE: ARE THEY EXAGGERATED? Journal of Sports Science and Medicine (2006) 5, 182 - 193 (http://www.jssm.org/vol5/n2/2/v5n2-2pdf.pdf)

Den där var mycket bra och tydlig!
Den borde alla läsa! :) :thumbup:

Sebbe_H
2006-06-06, 19:48
Den där var mycket bra och tydlig!
Den borde alla läsa! :) :thumbup:

Läste den, väldigt intressant läsning, dock förstod jag inte alla ord.. Vad är libido? :)

King Grub
2006-06-06, 19:49
Läste den, väldigt intressant läsning, dock förstod jag inte alla ord.. Vad är libido? :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Libido

Plastkasse
2006-06-06, 20:08
25 mg = rejält?

Ja det får väl ses som ganska stor mängd koffein för att vara i en godisbit. 2st ger lika mkt koffein som en kopp kaffe, dvs 50mg koffein.

Plastkasse
2006-06-06, 20:12

Kommer inte ihåg vad påsen kostade. Men man får mer koffein för pengarna genom & köpa dom än om man köper en stor kaffe ute på stan.

Men jag kommer nog aldrig mer köpa dom. Jag brygger mitt eget kaffe för att få i mig koffein.

Sebbe_H
2006-06-06, 23:22
2 av dom har väl berättat att dom petat i sig prepp förut.

Av ren nyfikenhet undrar jag vilka?

Yankeee
2006-06-07, 04:26
Ja det får väl ses som ganska stor mängd koffein för att vara i en godisbit. 2st ger lika mkt koffein som en kopp kaffe, dvs 50mg koffein.

En koffeintablett ger 100 / 200 mg utan en massa bs.

High1ander
2006-06-07, 04:34
Topic: Nej
Vågar inte riskera att få ett mindre könsorgan :/

Nä, men känns som jag är för oseriös för att behöva AAS, eller rättare sagt kunna utnyttja eventuell positiva effekter av det. Sen är det olagligt, och jag bryter inte mot lagen för ofta. Sen så får jag de musklerna jag vill ha laglig väg.

Nitrometan
2006-06-07, 07:27
Vanligt svenskt bryggkaffe innehåller nästan 100 mg per kopp.

Jacksatan
2006-06-07, 07:31
Topic: Nej
Vågar inte riskera att få ett mindre könsorgan :/

Nä, men känns som jag är för oseriös för att behöva AAS, eller rättare sagt kunna utnyttja eventuell positiva effekter av det. Sen är det olagligt, och jag bryter inte mot lagen för ofta. Sen så får jag de musklerna jag vill ha laglig väg.

Det är väl roligare att öka långsamt under lång tid än att blåsa iväg alla ökningar på ett halvår och sen i princip få kriga ihjäl dig för att ens behålla det?

J.Saarela
2006-06-07, 08:46
Av ren nyfikenhet undrar jag vilka?

Du får leta lr vänta på att dom säger det själv igen.

High1ander
2006-06-07, 08:51
Det är väl roligare att öka långsamt under lång tid än att blåsa iväg alla ökningar på ett halvår och sen i princip få kriga ihjäl dig för att ens behålla det?
Jag har aldrig rökt en cigg, aldrig "rökt på" i USA, osv... Hela grejen att anpassa sig för andra eller göra vad som anses coolt är inte min grej.

Men jag vill ha "seniga jävla slitmuskler" (som är stora) inte några AAS-skräp. Något man får efter flera års slitande i gymmet (förhoppningsvis).

Målet med min träning är att bli senigare, och mer ådrig än min åderpåle. ;)

Alltså, finns bara så jävla mycket som talar emot AAS för min del... Kan förstå varför andra vill utnyttja det.

Longshot
2006-06-07, 09:49
Nope, aldrig i livet.

Sebbe_H
2006-06-07, 10:54
Du får leta lr vänta på att dom säger det själv igen.

Just därför frågade jag, så dom kunde skriva det igen;)