handdator

Visa fullständig version : hur mkt får man betala?

AlexGBG
2006-06-05, 21:52
ja, låt säga att man av nån anledning skulle låta bli att hämta ut ett 10kg paket från posten, hur mkt skulle det kosta, om man t.ex. ångrade sig.
antar att kolloz villkor "Vid ej utlösta paket debitteras kunden med postens FAKTISKA avgifter för frakt och returfrakt.
Tillkommer gör också expeditionsavgift med f.n 250 SEK." gäller för flertalet nätbutiker och andra.

så, hur mkt skulle kalaset kosta, om man t.ex. hade köpt böcker och märker att man inte skulle klara att betala dom utan låter dom gå tillbaka?

grisbil3n
2006-06-05, 22:00
Äh, skam den som ger sig. Sälj nåt för fan, din kropp till exempel.

Brooklyn
2006-06-05, 22:02
man kan ju alltid hävda att det är nån annan som beställt i ditt namn, me all kontaktinfo o.s.v
fast så ska man ju inte gör :whipped:

Bartman
2006-06-05, 22:03
Finns väl ångerrätt? Fast då kanske man måste betala lika mycket som om man inte hämtar ut paketet.

AlexGBG
2006-06-05, 22:04
Äh, skam den som ger sig. Sälj nåt för fan, din kropp till exempel.

jag frågade inte för att jag inte hade råd, bara av rent allmänintresse ;)

men visst, vill du köpa mig så ;)

AlexGBG
2006-06-05, 22:05
Finns väl ångerrätt? Fast då kanske man måste betala lika mycket som om man inte hämtar ut paketet.

det antar jag att man måste.. därför hoppas jag att nån moderator/insatt kan svara :)

AlexGBG
2006-06-05, 22:05
man kan ju alltid hävda att det är nån annan som beställt i ditt namn, me all kontaktinfo o.s.v
fast så ska man ju inte gör :whipped:

ähh, det går nog att spåra till min dator ändå skulle jag tro, och är inte så intresserad av det heller :)

aliquis
2006-06-05, 22:16
ja, låt säga att man av nån anledning skulle låta bli att hämta ut ett 10kg paket från posten, hur mkt skulle det kosta, om man t.ex. ångrade sig.
antar att kolloz villkor "Vid ej utlösta paket debitteras kunden med postens FAKTISKA avgifter för frakt och returfrakt.
Tillkommer gör också expeditionsavgift med f.n 250 SEK." gäller för flertalet nätbutiker och andra.

så, hur mkt skulle kalaset kosta, om man t.ex. hade köpt böcker och märker att man inte skulle klara att betala dom utan låter dom gå tillbaka?Adlibris tror jag inte hade några rutiner för hur de gör då så där blir det gratis, blev iaf. Inga garantier.

Ett hett tips är annars att inte köpa saker du inte har råd med.

grisbil3n
2006-06-05, 22:16
jag frågade inte för att jag inte hade råd, bara av rent allmänintresse ;)

men visst, vill du köpa mig så ;)

Grejen är att jag inte har råd, men hur skulle du reagera på en springnota? Kanske ska skapa en egen tråd om detta...

AlexGBG
2006-06-05, 22:25
Adlibris tror jag inte hade några rutiner för hur de gör då så där blir det gratis, blev iaf. Inga garantier.

Ett hett tips är annars att inte köpa saker du inte har råd med.

JAG har inte köpt nånting jag inte har råd med vill jag klargöra, helt allvarligt :) inte denna gång.

AlexGBG
2006-06-05, 22:27
Grejen är att jag inte har råd, men hur skulle du reagera på en springnota? Kanske ska skapa en egen tråd om detta...

haha, jag har ingen aning om hur jag skulle reagera, beror på hur bra du hade varit ;)

Pdaddy
2006-06-05, 22:31
Jag har nog inte vart med om att man sluppit pröjsa frakt om det skall retunera..
Gäller dock defekta saker, tex om nåt är trasigt. Men nu är det ju protein vi snackar om.

Suger ju purjo om det är så att du beställt saker som du sedan inte kan pröjsa, då tycker jag det SKALL straffa sig lite. *rolleyes*

Hade 20 pers beställt saker och sen inte hämtat det för att de inte har råd så skulle ju säljaren gå back en rejäl slant... Tänk på all verkstad bakom det hela (packa, konka, skicka,svett å tårar) :D

Nä men kontakta Kolloshoppen du, det är nog det bästa du kan göra.
Det är ju inte så att du kan skylla på att nån annan beställt det :laugh: , det står ju lite överallt i trådar att du väntar på ditt protein ;)

Du sparar en rejäl slant på att hämta ut det, frakten är fanimig inte billig...

Marcus

Pez
2006-06-05, 22:49
det antar jag att man måste.. därför hoppas jag att nån moderator/insatt kan svara :)
Insatt i vad? Visst är vi mods über i alla kategorier.. men vi är inte speciellt insatta i postens eller nätföretags generella rutiner runt outhämtade paket på postförskott.

Är det en sk "hypotetisk" fråga?

AlexGBG
2006-06-05, 22:53
Jag har nog inte vart med om att man sluppit pröjsa frakt om det skall retunera..
Gäller dock defekta saker, tex om nåt är trasigt. Men nu är det ju protein vi snackar om.

Suger ju purjo om det är så att du beställt saker som du sedan inte kan pröjsa, då tycker jag det SKALL straffa sig lite. *rolleyes*

Hade 20 pers beställt saker och sen inte hämtat det för att de inte har råd så skulle ju säljaren gå back en rejäl slant... Tänk på all verkstad bakom det hela (packa, konka, skicka,svett å tårar) :D

Nä men kontakta Kolloshoppen du, det är nog det bästa du kan göra.
Det är ju inte så att du kan skylla på att nån annan beställt det :laugh: , det står ju lite överallt i trådar att du väntar på ditt protein ;)

Du sparar en rejäl slant på att hämta ut det, frakten är fanimig inte billig...

Marcus

haha, jag vet att det står lite överallt.. ska bli gott.. :)

jag återkommer nog imorgon med ett telefonsamtal till kolozzeum.

AlexGBG
2006-06-05, 23:02
Insatt i vad? Visst är vi mods über i alla kategorier.. men vi är inte speciellt insatta i postens eller nätföretags generella rutiner runt outhämtade paket på postförskott.

Är det en sk "hypotetisk" fråga?

jo, det är nog en sk"hypotetisk" fråga ;)

och till Pdaddy, jag HAR råd att hämta ut allt jag beställt :)
och jag håller även med om att det SKALL straffa sig att beställa sånt man inte hämtar ut.

Pez
2006-06-05, 23:22
haha, jag vet att det står lite överallt.. ska bli gott.. :)

jag återkommer nog imorgon med ett telefonsamtal till kolozzeum.
Imorgon är det Sveriges Nationaldag. Helgdag. Vetefan om det är nån ute hos Kollo då.