Visa fullständig version : Vägghängd toalett
Bor numera i lägenhet med sk. vägghängd toalett, någon som vet vad en sådan är tänkt att palla rent viktmässigt. Känns som att chansen att hamna i en hög med porslin och kakel med vatten i nacken är ganska överhängande.
Cerberus
2006-06-05, 20:10
Bor numera i lägenhet med sk. vägghängd toalett, någon som vet vad en sådan är tänkt att palla rent viktmässigt. Känns som att chansen att hamna i en hög med porslin och kakel med vatten i nacken är ganska överhängande.
oj, vad fan är det? Bild? Låter hur skumt som helst. Google annars.
tossefar
2006-06-05, 20:10
Jag såg att fröken Lätt sportar en sån, hon kanske vet!
Jett är ju dock inte lika nätt som Fröken Lätt.
sgtbarnes
2006-06-05, 20:12
Schysst det vore med en takhängd toalett btw!!
Schysst det vore med en takhängd toalett btw!!
Trapetstoalett :D
Hänger man o dinglar samtidigt...
sgtbarnes
2006-06-05, 20:14
http://www.newsdesk.se/view_image.php?id=1440
så här ser det ut för dom som inte vet!
Vet så mycket att de såklart handlar om vilken tp av reglar etc de använder, men kan inte tänka mig att de har byggt för 110kg+ här... Och ja, den "knirrar" lite då och då...
tossefar
2006-06-05, 20:15
http://www.newsdesk.se/view_image.php?id=1440
så här ser det ut för dom som inte vet!
Man måste nog ha ganska taskig fantasi om man inte kan lista ut hur en vägghängd toalett ser ut :)
Styrkebyggare
2006-06-05, 20:17
Med tanke på att folk upp till 150 kg inte är helt ovanligt så vore det ju en grav felkonstruktion om den inte klarade uppåt 200 kg.
Å andra sidan... kan man bygga holkar med så smala avloppsrör att de inte fungerar ordentligt så kan man säkert underdimensionera dem i andra avséenden också.
sgtbarnes
2006-06-05, 20:19
Man måste nog ha ganska taskig fantasi om man inte kan lista ut hur en vägghängd toalett ser ut :)
på förekommen anledning. :D
oj, vad fan är det? Bild? Låter hur skumt som helst. Kan inte alls fatta vad detta är!! oj oj ojGoogle annars.
J.Saarela
2006-06-05, 20:22
[QUOTE=
hahaha shit bokstavligt talat.Jag är livrädd för sånna stolar,fy fan.Nog ska dom klara garanterat ganska mycket mer än vad du väger.Dock vet man inte om den är dåligt fäst/inbyggd i väggen.
[QUOTE=
hahaha shit bokstavligt talat.Jag är livrädd för sånna stolar,fy fan.Nog ska dom klara garanterat ganska mycket mer än vad du väger.Dock vet man inte om den är dåligt fäst/inbyggd i väggen.
Snyggt men ej så avkopplande......
Som redan sagts toaletten klarar nog en hel del, det hela handlar om hur väl infäst den är.
Men jag förstår dig, jag hade varit jävligt orolig om jag haft en sådan :)
Vägghängda toaletter monteras på en stolfixtur med kraftigt järngods. Den ska utan vidare orka med 200 kg.
http://www.langenfeld.se/article/articleview/32/1/16/ till exempel
allan
Cerberus
2006-06-05, 21:08
vad är poängen med att den ska sitta på väggen? Designgrej?
Kan säkert också vid vissa tillfällen ha att göra med hur ledningarna är dragna.
christian
2006-06-05, 21:15
Tror det är IFÖ som gör de flesta av dessa?
http://www.ifosanitar.com/product_details.aspx?id=132&epslanguage=SV&prodID=708
Har också funderat lite men än så länge är det ingen 100+:are som provat min mugg iaf. =)
Gissar dock på att den klarar rätt mycket, du sitter ju inte längst ut, heller.
christian
2006-06-05, 21:15
vad är poängen med att den ska sitta på väggen? Designgrej?
Dels det, men också utrymmessparande om det görs rätt.
Toaletten hänger i en ganska rejäl ställning bakom kaklet. I USA är dessa toaletter ganska vanliga, där är de ju lite tyngre... Visst, börjar man närma sig 200-strecket skall man kanske kolla med tillverkaren men nog borde den hålla. Du kanske inte skall stå eller idka älskog på den men sitta och trycka verkar konstigt om det inte skall funka!
Det är lättare att hålla rent, och lättare att byta WC-stol om man skulle känna för det. Stambyten etc underlättas också.
allan
Pellefant
2006-06-05, 21:30
Mycket enklare att städa som sagt. :)
Har en sån stol jag, var orolig först och är fortfarande försiktig när jag sätter mig. Har inte stött på några problem ännu, jag väger kring 100kg.
Däremot råkade jag sitta sönder en vanlig toalett på en fest en gång. Det var iofs vattentanken/ryggstödet som åkte när jag satte mig lite väl hårt och dunkade ryggen mot ryggstödet. Det blev blött! Tjejen som bodde där tryckte sen upp en t-shirt åt mig.. "Gustavsbergssprängaren" stod det på den. :em:
Det är faktiskt mycket enklare att städa inne på dass med en vägghängd.
Fråga Nina Light? Hon har la en..
tossefar
2006-06-05, 21:35
Jäklar, observant av dig!
Bronkitkorv
2006-06-05, 21:42
Jaha tror du hon är en expert bara för att hon har en eller ?
Got one too. Klarar omkring 100 lätt iaf vilket min bror väger.
According to allan (som visade en källa, vart är världen på väg?) så klarar dem ju säkerligen dig jet.
Got one too. Klarar omkring 100 lätt iaf vilket min bror väger.
According to allan (som visade en källa, vart är världen på väg?) så klarar dem ju säkerligen dig jet.
Ja, jag insåg ju att det inte räckte med att skriva att jag monterat ett par hundra såna där.
allan
Ja, jag insåg ju att det inte räckte med att skriva att jag monterat ett par hundra såna där.
allan
Du väger ju fjäder själv så om du så hade provskitit alla så hade det inte bidragit med så mycket ;)
bear.flowertwig
2006-06-05, 22:38
allan
Jösses, har du möblerat enkom med toalettstolar hemma?
Jösses, har du möblerat enkom med toalettstolar hemma?
:D
allan
allan
:laugh:
sgtbarnes
2006-06-06, 10:28
Har en sån stol jag, var orolig först och är fortfarande försiktig när jag sätter mig. Har inte stött på några problem ännu, jag väger kring 100kg.
Däremot råkade jag sitta sönder en vanlig toalett på en fest en gång. Det var iofs vattentanken/ryggstödet som åkte när jag satte mig lite väl hårt och dunkade ryggen mot ryggstödet. Det blev blött! Tjejen som bodde där tryckte sen upp en t-shirt åt mig.. "Gustavsbergssprängaren" stod det på den. :em:
Det är faktiskt mycket enklare att städa inne på dass med en vägghängd.
haha, förmiddagens garv!
internethjälten
2006-06-06, 10:36
ujujuj, sånna kan jag inte skita i, känns som de ska ramla ner
vilken sekund som helst. men svetsa ihop en rigg som du puttar
in under som stöd.
shadowfire
2006-06-06, 11:00
bocka in 3 tegelstenar under o sätt dig o skit som folk min vän.
Gah. Läser alltid "Välhängd toalett".
Jag trodde det stod välhängd innan jag läste ditt inlägg och läste om, läste rätt :laugh:
Jag litar inte på dem heller faktiskt, och tanken på att sitta där med klinker och porslin på golvet är inte direkt roande.
Samma här. :)
Tänkte vafan är en välhängd toalett till jag insåg att det var vägghängd. Kanske borde skaffa nya linser.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.