Visa fullständig version : Förkyld förkyld och förkyld once again
Okej ännu en tråd under rubriken klagomål & dumma frågor... Sedan i våras har mina förkylningar duggat tätt...
En gång i slutet på februari... Sedan en gång i april och en gång i maj och till slut nu!!
Jag får alltid bara lite ont i halsen. Sen försvinner det efter ungefär en veckas vila...
Man undrar ju vad det kan vara... lite väl ofta att vara förkyld tycker jag...
Tror ni jag har tappat något av att träna så stötigt... Alltså typ 2-3 veckors träning följt av sjukdom osv..??
Vilka symtom har du mer än halsont? Hur vet du att du är förkyld om halsont är enda symtomen. Jag har haft halsont dagligen i snart 3 år, utan att blodprov eller andra typer av prov visar på någon infektion.
Ibland kan jag vara helt ok i halsen men 1 timme senare ha stenont, för att efter ytterligare 3 timmar endast ha minimalt ont osv..
Mycket konstigt?
Har tränat som vanligt under dessa 3 år, utan några problem.. Säger dock inte att du ska göra dessamma, men halsont kan beror på många orsaker och inte bara infektioner. Bla. allergier, torra slemhinnor eller tom. stress..
Låter inte kul:( ...
Nja som ja skrev är de bara halsont jag har.. Så nyser man till nån enskaka gång också... kanske lite trötter också..
Gick och kollade på sjukhuset i vintras.. De trodde det va nåt virus den gången jag va förkyld..
Jag va lite intim i lördags och ja misstänker att ne beror på de dän här gången.. Men sånt måst man ju tåla..
Challenge
2006-06-06, 09:18
Låter inte kul:( ...
Nja som ja skrev är de bara halsont jag har.. Så nyser man till nån enskaka gång också... kanske lite trötter också..
Gick och kollade på sjukhuset i vintras.. De trodde det va nåt virus den gången jag va förkyld..
Jag va lite intim i lördags och ja misstänker att ne beror på de dän här gången.. Men sånt måst man ju tåla..
Du kanske inte får i dig tillräckligt med vitaminer?
Jag led av samma problem i tre år. Direkt det gick en förkylning så fick jag den. Jag fick precis som du ofta ont i halsen och blev trött, hängig och snorig.
Det slutade med att jag blev JÄTTE-förkyld en gång och var tvungen att gå på en veckas penicillin-kur för första gången i mitt liv. Efter den kuren så har jag inte varit sjuk, aldrig ont i halsen och aldrig så där hängig som jag brukade vara. Det var två år sen jag gick på penicillin-kuren nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.