Visa fullständig version : Bukplastik?...
Brooklyn
2006-06-05, 12:03
hejsan mina vänner, denna fråga kanske är lite "underlig" eller vad vet jag...
efter en ganska rejäl viktminskning, så känns det ändå inte som om jag kan "se" mina magmuskler som jag hade hoppats på, och om man känner så finns dom där "under" grejjen är att när jag sitter ner så vecklar sig huden över magen i 4-5 1½-2cm långa veck. och jag vet inte, men jag tror att detta är "boven" till mina problem!
har bara nån ganska färsk bild på mig, så att ni ser att det inte är så mycket fett i vägen..
men som sagt! funderat på att genomföra bukplastik, och hoppas att detta kan hjälpa problemet, för min hud verkar inte dra upp sig någe mer direkt :S har iofs inte väntat så länge, 2-3månader, men inget har hänt, dock har jag gåt ner nått kilo till under den tiden, men man ser ingen skillnad på nedre magen direkt! kan tillägga att jag är 18år, och har gått ner sammanlagt cirka 27kg..
här är några bilder iaf!
Brooklyn
2006-06-05, 12:04
en till bild, men som sagt, på dom här bilderna vägde jag 2kg mer cirka än vad jag gör nu.
Vad har du för bodyfat %? Jag tycker att du borde fortsätta deffen lite ytterligare för det sista fettet längst ner är det svåraste att få bort. Jag tycker också att du ska vänta med operation, låt inte din utseendé fixering ta över huden kanske tar extra lång tid på sig, eller så har du inte generna till att ha ett komplett 6pack :/
Brooklyn
2006-06-05, 12:23
Vad har du för bodyfat %? Jag tycker att du borde fortsätta deffen lite ytterligare för det sista fettet längst ner är det svåraste att få bort. Jag tycker också att du ska vänta med operation, låt inte din utseendé fixering ta över huden kanske tar extra lång tid på sig, eller så har du inte generna till att ha ett komplett 6pack :/
generna lär jag iaf ha, gamle far min var en bodybuilder med ett härligt six-pack..
jo men jag väger 65kg nu känns väldigt lite, vill inte gärna väga mindre :S då väger jag ju som mina klasskamrater som är bra mycket mindre än mig...
EDIT: jag "spänner" mig inte på bilderna, utan det är "relaxed"
Fettsuger du dig kommer du väga mindre.
Efter en kraftig viktnedgång måste huden dra ihop sig. Det kan ta lite tid. Två månader är ingenting i sammanhanget. Ha tålamod, använd gärna hudlotion som hjälper hudens elasticitet, om du nödvändigtvis måste kan du gå ner något kilo till.
Om du känner dig liten är det mer muskelmassa som är svaret.
Jag har dessutom svårt att tänka mig att någon seriös kirurg skulle ta emot dig som patient.
1. skaffa muskler djupa tydliga magmuskler som kan synas även genom ett tunnt lager fett, dett kräver åratal av träning.
2. Efter en diet får du ge kroppen tid för huden att dra ihop sig.
3. Fortsätt dieten, att överväga en operation vid 18 för att magmusklerna inte syns tydligt är helt befängt.
Rom byggdes inte på en dag, inte din kropp heller.
Hur lång tid kan det ta för huden att dra ihop sig, och hur mycket drar den isåfall ihop sig?
Jag är lite orolig över samma sak. Står jag upp sådär framför spegeln syns det inte mycket fett på magen, och det finns antydan till rutor. Om jag däremot t.ex. sitter ned så blir magen riktigt slapp(och då menar jag inte "buhu, jag får hudveck på magen när jag ligger i fosterställning!"). Jag vet dock att jag fortfarande har lite fett där som jag gärna blir av med, men det vore ju mindre kul om det bara blir en massa slapp hud kvar.
Hur lång tid kan det ta för huden att dra ihop sig, och hur mycket drar den isåfall ihop sig?
Jag är lite orolig över samma sak. Står jag upp sådär framför spegeln syns det inte mycket fett på magen, och det finns antydan till rutor. Om jag däremot t.ex. sitter ned så blir magen riktigt slapp(och då menar jag inte "buhu, jag får hudveck på magen när jag ligger i fosterställning!"). Jag vet dock att jag fortfarande har lite fett där som jag gärna blir av med, men det vore ju mindre kul om det bara blir en massa slapp hud kvar.
Huden är uppskattningsvis 0.5-4.0 mm tjock ( ögonlock - fotsula ).
Gissa på att på magen kan den hålla sig runt 1-2mm resterande under din hud är väl således fett/vätska ( grub kanske han nåt att säga ).
Apropå bukplastik kan jag dock säga att det inte är något du ens skall tänka på i dagsläget. Piranhas och minis tips är det som gäller. Om inte det hjälper sitter du i ett klart tråkigt läge. Fettsugning skulle kanske hjälpa att få fram rutorna lite, men det lär lämna huden ännu slappare. Och att operera bort överflödig hud ger förmodligen rätt fula ärr.
Apropå bukplastik kan jag dock säga att det inte är något du ens skall tänka på i dagsläget. Piranhas och minis tips är det som gäller. Om inte det hjälper sitter du i ett klart tråkigt läge. Fettsugning skulle kanske hjälpa att få fram rutorna lite, men det lär lämna huden ännu slappare. Och att operera bort överflödig hud ger förmodligen rätt fula ärr.
Fettsugning tar bort cellerna helt, de kan ge väldiga komplikationer ( se väldigt ful ut ) senare i livet om det skall till en pondusmage.
Jo, det är väl också ett problem. Risken är väl att fettet lagrar sig ojämnt där man fettsugit sig?
Huden är uppskattningsvis 0.5-4.0 mm tjock ( ögonlock - fotsula ).
Gissa på att på magen kan den hålla sig runt 1-2mm resterande under din hud är väl således fett/vätska ( grub kanske han nåt att säga ).
Jag kan i varje fall lätt nypa tag i mer än 4mm späck runt magen. :D
Är det någon skillnad på tjock eller tunn hud när det gäller dess förmåga att dra ihop sig?
King Grub
2006-06-05, 13:33
grejjen är att när jag sitter ner så vecklar sig huden över magen i 4-5 1½-2cm långa veck.
När man sitter ned SKALL huden vecka sig. Hur skulle du annars kunna sträcka på dig utan att spricka?
Bukplastik? Du ser helt normal ut.
Jag kan i varje fall lätt nypa tag i mer än 4mm späck runt magen. :D
Är det någon skillnad på tjock eller tunn hud när det gäller dess förmåga att dra ihop sig?
Säkert med relaterat till anlag och ålder, vid 18 skall det väl knappast vara nåra större problem om det inte handlar om extrem fetma.
Jag tycker ingen av era problem låter som något annat än vanlig dietnojja.
Jag längtar inte direkt till den dagen kommer då jag är "normalviktig", den mängden överskottshud jag troligtvis kommer ha är inte att leka med.
Men som de sagt ovan huden drar inte ihop sig på en månad eller två det tar tid, mycket tid.
Jag tycker ingen av era problem låter som något annat än vanlig dietnojja.
Det låter betryggande att höra. Jag kan i varje fall skriva under på att jag är lite nojjig. Man läser ju lite hör och var om att det kan vara svårt för överviktiga att bli av med det där sista runt magen, att huden kan bli slapp och fan vet allt. Då blir i varje fall jag lätt lite nojjig och undrar om jag är dömd till förbannelse, eller om det kommer fixa sig.
Nåväl, en relaterad fråga när det gäller fettminskning. Hur påverkas själva densiteten av fettet när man går ned i vikt? Alltså, säg att man har en "tight" kalaskula och börjar dieta. Kommer den först bli slappare för att sedan bli synbart mindre?
Brooklyn
2006-06-05, 14:54
tack för alla svar, har nu "made up my mind" :) som sagt, jag är nog lite för "ivrig" återigen tack.
btw, bokade en kroppsfett-mätning på pauluns center nu på torsdag, ska bli kul att se, själv har jag ingen aning om vad jag har för bf% *screwy*
Alltså, jag tror att om jag lider av "dietnojja", så är du ett par resor värre. Du ser riktigt bra ut på bilden, och din fettfördelning på kroppen verkar rätt fördelaktig då du inte alls ser ut att ha mycket fett runt midjan. Går du ner några kilo till tror jag rutorna kommer titta fram(fast det beror ju såklart också på hur stora dina magmuskler är). Alltså, i äkta Kollozzeum-anda säger jag:
Ser bra ut, kör hårt! :bpump:
Brooklyn
2006-06-05, 20:05
Alltså, jag tror att om jag lider av "dietnojja", så är du ett par resor värre. Du ser riktigt bra ut på bilden, och din fettfördelning på kroppen verkar rätt fördelaktig då du inte alls ser ut att ha mycket fett runt midjan. Går du ner några kilo till tror jag rutorna kommer titta fram(fast det beror ju såklart också på hur stora dina magmuskler är). Alltså, i äkta Kollozzeum-anda säger jag:
Ser bra ut, kör hårt! :bpump:
haha jo jag har märkt det jag måste fan ha nån dietnoja, nu sa tom, min "fostermor" nej men nu får du fan ta o skärpa dig! det är de enda du tänker på...
haha tråden kan tas bort, jag måste ha lidit av "anorexi" när jag la upp den.
återigen tack.
paddanboy
2006-06-05, 22:38
tack för alla svar, har nu "made up my mind" :) som sagt, jag är nog lite för "ivrig" återigen tack.
btw, bokade en kroppsfett-mätning på pauluns center nu på torsdag, ska bli kul att se, själv har jag ingen aning om vad jag har för bf% *screwy*
Kostade det?
Brooklyn
2006-06-06, 10:35
Kostade det?
300kr
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.