Visa fullständig version : Vilken Multivitamin ska jag välja?
Det finns ju så många olika sorters multivitaminprodukter, har ni någon uppfattning om vilket/vilka fabrikat som lämpar sig bäst för en tränande individ? Jag kan inte direkt läsa mig till det via innehållsförteknigen, eftersom jag inte har någon aning om vilka vitaminer eller vilka mängder som bör finnas med.
Titta i shoppen:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=28&products_id=101
Varje vitamin och mineral är i den formen som kroppen bäst tar upp. Anpassad för tränande.
Jag tycker Mivitotal Flex är ett bra alternativ för tränande individer, ett flytande mycket lättupptagligt vitamin-mineraltillskott.
Ola Wallengren
2006-06-05, 08:29
Complete som Sverker länkade till ser lite låg ut på mineralsidan, spec järn, zink och selen, medans de flesta vitaminerna är väl tilltagna, varav vitE kanske är lite i överkant.
Men det är klart, om den är anpassad för tränande så stämmer det ju iofs eftersom tränande som äter varierad kost motsvarande den energi de behöver får i sig de vitaminer och mineraler som behövs, så ett piller anpassat för tränande i det fallar hade varit ett sockerpiller.
Jag skall nog börja sälja sådana, neongula och med patent, dyra ska de va.
King Grub
2006-06-05, 08:31
Precis - den idrottsman som täcker sitt energibehov genom en normal blandad kost täcker också sitt behov av vitaminer och mineraler och behöver inte extratillskott.
Undantagen kan vara en energirestriktiv kost, t ex deff.
Apoteket säljer "MittVal Sport"
Funkar bra för mig....
King Grub
2006-06-05, 20:53
Funkar bra för mig....
På vilket sätt? Bara intresserad vad du märker. :)
Ingenting!
Får inte ont o magen eller andra oönskade besvär...så det får väl ses som att det fungerar bra
Stickningar. :D
Stickningar. :D
Hahaha :laugh:
Stickningar- Det rätta kvittot på optimal supplementering! :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.